Ajax Netwerk
vrijdag 28 april 2017 - 19:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Mogelijke opvolgers Frank de Boer

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 159 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 159 »

HR

Middenweg 401
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2005

quote:HR
RogerGarcia schreef:

Maargoed, Marco van Basten en Bergkamp als assistenten word je ook niet heel vrolijk van. Te weinig ervaring en tegengas. Of we moeten een ervaren trainer halen, maar dat lijkt me redelijk uitgesloten.
HR
Te weinig ervaring waarin? Ik word héél vrolijk van Van Basten en Bergkamp als assistenten.
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 juli 2003

The man who knocks schreef:

(...)

En Everton hoort wel bij de top 10 of 20 van Europa?? Dacht het niet. HR
Dat zeg ik niet, ik zeg 2 dingen:
1. dat een trainer niet van de top 7/8 in Engeland naar Nederland gaat
2. dat er hier vaak wordt geredeneerd alsof wij in de top 20 beste clubs van Europa zitten, terwijl je concurrentiepositie gewoon vele malen lager is. Spelers en trainers gaan liever naar Newcastle, Southampton of Stoke City dan naar Ajax, daar moeten we realistisch in zijn. Heeft niets met Everton te maken.

Uiteindelijk gaat het de meeste trainers ook gewoon om de poen. Dat aspect is in Engeland wel veel beter geregeld natuurlijk. Maar daar zat ik gisteren precies over te denken. Waarom geven we aan een trainert als Klopp niet gewoon een hoop geld uit? Juist als we het accent op onze opleiding gooien heb je een coach nodig die zijn stempel op de selectie kan drukken. Naar mijn mening zou dat best wat mogen kosten.HR
Leuk, maar heleboel geld ertegen aan gooien zal niet uitmaken. Het gaat een trainer vaak niet eens om zijn eigen portemonnee (hoewel het zeker een rol speelt), maar juist ook de portemonnee van club: wat ie kan investeren in spelers bv.

Daarnaast nog eens de competitie: stap eens uit de schoenen als fan en in de schoenen van een Klopp: welke reden heeft hij in hemelsnaam om bij Ajax te komen werken? CL voetbal? Krijgt ie toch wel. Groeien van een team? Kan ie ook elders. De geweldige eredivisie? Ehm, nee...

Ik zie trouwens ook niet in waarom de trainer van Ajax altijd per sé een ex-ajacied zou moeten zijn. Dat was Morten Olsen ook niet en die liet Ajax tenminste wel des Ajax spelen.
HR
Hoeft van mij ook niet perse, maar dat is wel een beetje de lijn Cruijff nu. Plus je merkt gewoon dat Ajax wel een speciale cultuur heeft waar je als trainer wel een beetje bij moet passen. Zelfs de meest gelouterde en succesvolle Ajacieden (Van Basten, De Boer) hebben 0,0 krediet, nou ok, 0,1 krediet. Een Jol was best een slimme trainer, maar zodra het even niet loopt is zijn niet-Ajax verleden meteen iets wat tegen hem gebruikt werd.

Laat ik het zo zeggen: als niet-ex-ajacied moet je het nog 5/6 keer beter doen dan als een ex-ajacied, en die hebben al weinig krediet...
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Hoeft van mij ook niet perse, maar dat is wel een beetje de lijn Cruijff nu. Plus je merkt gewoon dat Ajax wel een speciale cultuur heeft waar je als trainer wel een beetje bij moet passen. Zelfs de meest gelouterde en succesvolle Ajacieden (Van Basten, De Boer) hebben 0,0 krediet, nou ok, 0,1 krediet. Een Jol was best een slimme trainer, maar zodra het even niet loopt is zijn niet-Ajax verleden meteen iets wat tegen hem gebruikt werd.

Laat ik het zo zeggen: als niet-ex-ajacied moet je het nog 5/6 keer beter doen dan als een ex-ajacied, en die hebben al weinig krediet...
HR
De Boer heeft best veel krediet. Als ie die kampioenschappen niet had gehaald (wat met het voetbal, de Europese resultaten en die puntenaantallen best het geval had kunnen zijn) dan was het natuurlijk einde verhaal geweest, das waar. En dat ie een Ajacied is spreekt ook in zn voordeel.

Daar waar jij de laatste tijd constateerde dat in de columns van JC geen verkapte kritiek richting FdB stond, kan je nu niet meer ontkennen dat JC wel degelijk FdB een beetje aan het zoeken is. Dat is ook de spagaat waarin Jopie zit. Hij vindt dat Ajax op 70% zit en tevens speelt Ajax 1 niet lekker... maar hij is wel loyaal. Hiermee zeg ik trouwens niet dat JC Frank weg wil hebben, meer dat JC van nature kritisch is maar soms politiek neutraal dient te zijn.

Tis dus ook lastig voor JC om openheid van zaken te geven en dat geldt overigens ook voor spelers.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Volgens mij lees en hoor je met name dat De Boer een enorm puike prestatie neerzet met het materiaal wat hij heeft. Dat er onvrede is over het vertoonde spel mag duidelijk zijn, maar dat gaat volgens mij niet specifiek richting De Boer.

Het is volgens mij dan ook totaal niet waar dat De Boer zonder die landstitels 'einde verhaal' zou zijn geweest. Even los van dat je dat helemaal niet kan stellen is de modus zo totaal niet. De krediet van De Boer hier op het forum echter is een ander verhaal.

Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat Cruijff De Boer aan het 'zoeken' zou zijn. Omdat ie twee keer iets schrijft over de speelwijze? Denk het niet, hij trekt het sowieso breder dan dat en daarbij is Cruijff in uitingen juist altijd postief over De Boer. Alle andere suggesties zijn niet meer dan dat: suggesties.

Maar dit hoort eigenlijk in het De Boer topic thuis en niet hier, hier moet het gaan over bv of trainers als Klopp naar Ajax zouden komen. Ik denk het niet...
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

BassieAdam schreef:

Volgens mij lees en hoor je met name dat De Boer een enorm puike prestatie neerzet met het materiaal wat hij heeft. Dat er onvrede is over het vertoonde spel mag duidelijk zijn, maar dat gaat volgens mij niet specifiek richting De Boer.HR
Hoezo? De trainer is toch verantwoordelijk voor een intentie die iedereen kan zien? Als je tijdens een pot op een gegeven moment de schroom van je af gooit terwijl dat voorheen niet het geval is, dan ga ik kijken naar de trainer. Als ik de trainer hoor spreken dan luister ik en denk/constateer/interpreteer: "Niet echt Cruijffiaans."

Cruijff is van het "als de tegenstander sterk is met corners dan zorg je dat je zo weinig corners tegen krijgt", "als een spit zo sterk is dat ie niet te dekken is dan laat je m vrij", "je zet geen twee man op hun uitblinker, je zorgt dat hun uitblinker de bal niet krijgt". Frank is van "als NAC druk zet moet je de lange bal hanteren en je eigen cvm tussen de cv's laten spelen zodat zij veel moeten lopen en je misschien de tweede bal kan hebben omdat zij een mannetje missen die immers druk had moeten zetten."

Het is volgens mij dan ook totaal niet waar dat De Boer zonder die landstitels 'einde verhaal' zou zijn geweest.HR
Ik vrees voor je van wel. Van Basten en Jol voelden het ook meteen. Van Basten hield de eer aan zichzelf, Jol ging na slechts 1 seizoen gekke dingen doen in oktober door te zeggen: "geef mij een zak met 10 mio voor buitenspelers en ik maak Ajax kampioen."

Even los van dat je dat helemaal niet kan stellen is de modus zo totaal niet. De krediet van De Boer hier op het forum echter is een ander verhaal.HR
Ik ontken niet dat hier een goede kritische sfeer heerst en dat jan met de pet in het land het allemaal wel best vindt.

Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat Cruijff De Boer aan het 'zoeken' zou zijn. Omdat ie twee keer iets schrijft over de speelwijze? Denk het niet, hij trekt het sowieso breder dan dat en daarbij is Cruijff in uitingen juist altijd postief over De Boer. Alle andere suggesties zijn niet meer dan dat: suggesties.HR
Ok dan ziet JC dat de Ajacieden met durf vooruit worden aangespeeld en ze onmiddelijk met hun snuffert richting vijandelijk doel staan, terwijl derden zich voort bewegen, teneinde scherpe, vaak met 1x raken, driehoekjes te maken... collectief scherp druk zetten etc. We zijn het op dit punt oneens.

Maar dit hoort eigenlijk in het De Boer topic thuis en niet hier, hier moet het gaan over bv of trainers als Klopp naar Ajax zouden komen. Ik denk het niet...
HR
Nee, eens. En ik zou zo 123 ook geen opvolger weten. Ten tijde van Rikkie wilde ik bv Jan Smit en ten tijde van de JC revo Ling.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 19 september 2014 18:30:47).]
HR
HR

FanenSupportervanAjax
Lid 2de elftal

Reg.: 25 juli 2014

Ron Jans is wel de beste optie, misschien dat we z'n ploeg dan ook meteen kunnen over kopen. Hij speelt namelijk met z'n ploeg meer voetbal wat op het 'oude' Ajax lijkt dan Frank met de spelers die uit de opleiding komen aangevuld met matige aankopen.
HR
HR

Suavimani
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 24 november 2003

Jans in gesprek met Het Parool:

"We hebben twee keer van Ajax gewonnen, waarom niet drie keer? We worden mogelijk de angstgegner van Ajax. Ik heb erg veel respect voor Frank de Boer. De manier waarop Ajax speelt, zijn houding tijdens de volgens mij niet zo heel fluwelen revolutie van Cruijff: petje af.”HR
Dan kun je hem als mogelijke opvolger van De Boer (wanneer hij aan het einde van het seizoen een andere uitdaging in het buitenland aan mocht gaan) waarschijnlijk wel alvast afschrijven. Hoewel het slechts impliceert dat hij de manier waarop het gegaan is tijdens de Fluwelen Revolutie niet netjes vond, niet dat hij de denkbeelden van Cruijff niet zou onderschrijven. De mate waarin hij die wel of niet doet, zal waarschijnlijk toch een aanzienlijke rol spelen v.w.b. het wel of niet verschijnen op het lijstje met mogelijke opvolgers van De Boer. Hij lijkt echter toch meer een trainer uit de schoolmeesters lijn Van Gaal / Adriaanse te zijn...

Jans over het voetbal van Ajax op dit moment:

“Als je het voetbal als stamppot ziet, houd ik er ook wel van als er iets avontuurlijks in die stamppot zit. Dat iemand proeft en zegt: er zit een apart smaakje in, wat is dat precies? Ik vind het bij Ajax net iets te veel structuur. Met Ricardo Kishna en Anwar El Ghazi, die een man kunnen passeren, komt dat avontuurlijke een beetje terug."HR
Het voetbal dat Jans met PEC Zwolle op de mat legt, opgeteld bij bovenstaande uitspraak, lijken hem wel geschikt te maken als trainer van Ajax. Hij lijkt te snappen wat de supporters willen zien, waar Ajax voor staat en hoe je attractief, aanvallend voetbal speelt. Bovendien lijkt hij tactisch sterk onderlegd te zijn en net als De Boer het maximale uit zijn spelersgroep te halen. Bovendien maakt hij, wederom net als de Boer, spelers ook echt beter.

Al met al zou ik wel eens willen zien hoe Jans het bij Ajax zou doen. Wellicht te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet. Maar misschien ook wel een schot in de roos. Voorwaarde voor mij persoonlijk is echter wel dat hij de rol van het TH en de weg die Ajax zowel financieel als sportief is ingeslagen respecteert. Hij heeft echter aangetoond met een klein budget mooie prestaties neer te kunnen zetten en levert goed werk met jonge spelers. Dus op het eerste gezicht lijkt hij prima bij Ajax te passen.
HR
HR

Stinston
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 6 augustus 2012

Ron Jans vind ik ook totaal geen type trainer voor een topclub. Die zit op zijn plek in de provincie. Lekker kneden aan elftal in de luwte. Lekker goedkoop talentjes oppikken in de Jupiler League, gezellig met vader Dries een dagje uit.

Het liefst zie ik Peter Bosz. Zal vast weer vloeken in de kerk zijn, vloeken tegen alles. Ik ben geen fan van die vent wegens zijn walgelijke persoonlijkheid maar hij weet met Vitesse weer zeer attractief voetbal op de mat te leggen: voetbal waar je voor naar het stadion komt. Bij Vitesse blijven ze weliswaar weg.

Dan nog Marco van Basten aantrekken als adviseur.

[Dit bericht is veranderd door Stinston (op 4 oktober 2014 12:42:39).]
HR
HR

JantjeVertonghen
International

Vak: 407
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 23 april 2012

Stinston schreef:

Ron Jans vind ik ook totaal geen type trainer voor een topclub. Die zit op zijn plek in de provincie. Lekker kneden aan elftal in de luwte. Lekker goedkoop talentjes oppikken in de Jupiler League, gezellig met vader Dries een dagje uit.

Het liefst zie ik Peter Bosz. Zal vast weer vloeken in de kerk zijn, vloeken tegen alles. Ik ben geen fan van die vent wegens zijn walgelijke persoonlijkheid maar hij weet met Vitesse weer zeer attractief voetbal op de mat te leggen: voetbal waar je voor naar het stadion komt. Bij Vitesse blijven ze weliswaar weg.

Dan nog Marco van Basten aantrekken als adviseur.
HR
Vitesse speelt (wat ik van ze gezien heb dit seizoen) precies hetzelfde als Ajax de laatste seizoenen maar dan wel met spelers die een goal kunnen maken. Gewoon iets meer individuele klasse.

Ik zou het wel een interessant experiment vinden, Ron Jans bij Ajax. Kan ook helemaal mis gaan maar het lijk mij wel een poging waard.
HR
HR
John van de Brom met zijn assistent van Basten
Denk dat we dan eindelijk de noodzakelijke veranderingen te zien krijgen.
Heb namelijk niet het idee dat Frank dit op de rails gaat krijgen, lang op gehoopt, maar als je zo zwak reageert en het allemaal wel goed weet te lullen terwijl het bagger is en niet ingrijpt, dan is het duidelijk dat Frank kennelijk het niet meer ziet, danwel wil zien en is het tijd voor een nieuwe ... helaas.

Denk dat Jans niet geschikt is voor de druk bij een topclub, vd Brom daarintegen heeft, daar meer ervaring mee. van Basten is te vroeg voor de leeuwen gegooit, zijn visie is altijd wel goed geweest, vanwege zijn kennis en ervaring er daarom bij, daarnaast heeft hij indertijd zijn werk niet kunnen/mogen afmaken, dus zou wel benieuwd zijn, hoe het nu zou uitpakken.
Verder zijn er momenteel weinig trainers, die snappen wat het Ajaxspel is en hoe je jonge gasten goed laat spelen. Adriaanse is een gepasseerd station, wordt inmiddels ook wel oud en van Gaal is onhaalbaar en heeft meestal ook maar een korte tht.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 1 augustus 2003

Zelf ben ik al een tijdje gecharmeerd van jawel, Henk de Jong :B

Ik heb gisteren even VI van afgelopen vrijdag teruggekeken waar hij te gast was, en mijn indrukken van hem werden bevestigd. Zoals gebruikelijk bij VI ging het nergens de diepte in maar Henk de Jong zei toch wat dingen waardoor mij duidelijk werd dat hij een goede voetbalvisie heeft. Is daarnaast volgens mij ook gewoon een heel fijn persoon en lijkt me, in tegenstelling tot De Boer, iemand die goed met allerlei nationaliteiten en persoonlijkheden om kan gaan. Daarnaast laat hij Cambuur dit seizoen natuurlijk toch geweldig voetballen met de beperkte kwaliteiten die ze hebben.

Het is een raar idee, zo'n Fries bij Ajax aan het roer. Ik zou het wel een stunt vinden :)
HR
HR

AppieN
International

Vak: 413
Reg.: 15 juli 2006

Gladio schreef:

Zelf ben ik al een tijdje gecharmeerd van jawel, Henk de Jong :B

Ik heb gisteren even VI van afgelopen vrijdag teruggekeken waar hij te gast was, en mijn indrukken van hem werden bevestigd. Zoals gebruikelijk bij VI ging het nergens de diepte in maar Henk de Jong zei toch wat dingen waardoor mij duidelijk werd dat hij een goede voetbalvisie heeft. Is daarnaast volgens mij ook gewoon een heel fijn persoon en lijkt me, in tegenstelling tot De Boer, iemand die goed met allerlei nationaliteiten en persoonlijkheden om kan gaan. Daarnaast laat hij Cambuur dit seizoen natuurlijk toch geweldig voetballen met de beperkte kwaliteiten die ze hebben.

Het is een raar idee, zo'n Fries bij Ajax aan het roer. Ik zou het wel een stunt vinden :)
HR
Grappig, ik dacht vanmiddag precies hetzelfde. Naast het goede spel van Cambuur Leeuwarden maakte hij inderdaad ook verbaal een prima indruk bij VI. Zowel qua algemene praat als qua inhoud over voetbal. Kan mij alleen niet voorstellen dat hij zomaar als het boegbeeld/trainer van Ajax gepresenteerd gaat worden. Naar mijn idee is de kans groot dat Jaap Stam doorgeschoven wordt. Derhalve zal ik hem wel graag als assistent zien.
HR
HR

Suavimani
Legende

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Reg.: 24 november 2003

Ron Jans met Henk de Groot als assistent dus ;)
HR
HR

Rafael vd Vaart
Idool

Vak: 117
Reg.: 23 juli 2010

Voor een club die zich opleidingsclub noemt heb ik het altijd heel raar gevonden waarom we onze eigen trainers eigenlijk niet op kunnen leiden. Ik denk dat we met Stam iemand hebben met status en uitstraling, maar ik ben benieuwd in hoeverre zijn visie aansluit bij die van de Ajax filosofie. Ken ik hem als trainer niet goed genoeg voor.

Iemand als Trustfull die nu is vertrokken, was dat niets geweest?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Reg.: 27 juni 2002

Rafael vd Vaart schreef:

Voor een club die zich opleidingsclub noemt heb ik het altijd heel raar gevonden waarom we onze eigen trainers eigenlijk niet op kunnen leiden. Ik denk dat we met Stam iemand hebben met status en uitstraling, maar ik ben benieuwd in hoeverre zijn visie aansluit bij die van de Ajax filosofie. Ken ik hem als trainer niet goed genoeg voor.

Iemand als Trustfull die nu is vertrokken, was dat niets geweest?
HR
Ik snap eigenlijk niet hoe je trainers wil opleiden. Ajax1 is wel iets anders dan een jeugdteam, hoe wil je je trainers leren hoe het is om leiding te geven aan het eerste elftal van een BVO?
Als je Stam zonder verdere ervaring doorschuift is het eigenlijk een onverantwoorde gok.
HR
HR

sam2oq
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 25 december 2012

Waarschijnlijk wordt Stam de nieuwe trainer als Frank vertrekt. Mocht dat niet het geval zijn, dan zie ik het liefste Ron Jans of onze eigen Johan Cruijff. Dan kan hij eindelijk weer eens zijn voetbalvisie op het veld tonen in plaats van in columns...
HR
HR

sam2oq
Lid 2de elftal

DarkChild schreef:

(...)

Over dat laatste valt te twisten, er was destijds veel kritiek op het meer op individuele acties in plaats van positiespel gerichte spel en natuurlijk omdat hij Europees niet genoeg presteerde.
Als het AN er toen was geweest...
En het is steeds langer geleden, dus wordt het vanzelf beter ;)

Overigens geloof ik niet dat een zak geld types als Klopp of zelfs Martinez over de streep zou kunnen trekken.
Wat is er hier te winnen? Spelen om het kampioenschap, kansloos zijn in de CL en vervolgens een snelle uitschakeling in de EL (als we derde worden in de poule)
HR
Ik denk dat dit door velen hier toch onderschat wordt. Ajax had afgelopen seizoen zijn dieptepunt, maar inmiddels is de stijgende lijn erin gezet. De "goede jeugd" begint nu zich in het eerste te manifesteren. Vorig seizoen braken Veltman en Klaassen al door, dit seizoen zijn Andersen, Kishna en El Ghazi aan het doorbreken. Serero is naar VM geschoven waar hij waarschijnlijk zal blijven (dit is alleen maar op gevoel) en dus is er ruimte voor Andersen op het middenveld. Een aanval met Kishna-Milik/Zivkovic-El Ghazi zal ook alleen maar een kwestie van tijd zijn. Denswil staat trouwens ook klaar om Moisander uit de basis te spelen nu die het zo slecht doet. De "oude" garde van Blind, Eriksen, De Jong etc. is nu al volledig weg, maar het zal ook alleen maar een kwestie van tijd worden voordat mensen als Schone en Moisander plaats moeten maken. De kwalitatief goede jeugd zal dus het overnemen en in rap tempo op elkaar ingespeeld raken.

Ik verwacht eigenlijk dat Ajax de laatste jaren alleen maar beter zal gaan worden sportief gezien. Dit gecombineerd met de financiele superioriteit ivm de rest van de Eredivisie zal ons waarschijnlijk binnen de kortste keren een monopolie opleveren à la Bayern Munchen. Dan zal er in Europa echt wel wat mogelijk zijn hoor.

Dit seizoen zie ik alleen nog niet veel gebeuren.
HR
HR

DarkChild
Moderator

sam2oq schreef:

(...)

Ik verwacht eigenlijk dat Ajax de laatste jaren alleen maar beter zal gaan worden sportief gezien. Dit gecombineerd met de financiele superioriteit ivm de rest van de Eredivisie zal ons waarschijnlijk binnen de kortste keren een monopolie opleveren à la Bayern Munchen. Dan zal er in Europa echt wel wat mogelijk zijn hoor.

Dit seizoen zie ik alleen nog niet veel gebeuren.
HR
Op basis waarvan? Hoe groeien wij financieel dan buiten het CL geld, waar we in Nederland nu nog maar 1 directe plek voor hebben? En Ajax wordt echt niet ieder jaar kampioen, daar geloof ik niet in.
Als ik naar de laatste jaarcijfers kijk zie ik geen grote stijging van de overige inkomsten, zelfs een lichte daling, en die heb je wel nodig om wat voor te stellen.
Ik ben bang dat Ajax in de situatie zoals hij nu is aan zijn financiële plafond zit. Misschien met een stadion in eigen beheer dat er meer inkomsten te realiseren zijn, maar ik heb niet de indruk dat er nog wachtrijen vol sponsoren staan voor de Arena.

Een trainer kan hier kampioen worden, de beker pakken en ieder jaar opnieuw beginnen als zijn team is afgeroomd.
Met betere jeugd (=aantrekkelijkere spelers voor andere clubs) gaat dat alleen maar sneller, hoe stoer Overmars ook zei dat hij voor allerlei dingen ging liggen.
Nog los van dat ik niet geloof in een succesvol team dat alleen maar uit jonkies bestaat.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 6 oktober 2014 22:16:13).]
HR
HR

sam2oq
Lid 2de elftal

DarkChild schreef:

(...)

Op basis waarvan? Hoe groeien wij financieel dan buiten het CL geld, waar we in Nederland nu nog maar 1 directe plek voor hebben? En Ajax wordt echt niet ieder jaar kampioen, daar geloof ik niet in.
Als ik naar de laatste jaarcijfers kijk zie ik geen grote stijging van de overige inkomsten en die heb je wel nodig om wat voor te stellen.
Ik ben bang dat Ajax in de situatie zoals hij nu is aan zijn financiële plafond zit. Misschien met een stadion in eigen beheer dat er meer inkomsten te realiseren zijn, maar ik heb niet de indruk dat er nog wachtrijen vol sponsoren staan voor de Arena.

Een trainer kan hier kampioen worden, de beker pakken en ieder jaar opnieuw beginnen als zijn team is afgeroomd.
Met betere jeugd (=aantrekkelijkere spelers voor andere clubs) gaat dat alleen maar sneller, hoe stoer Overmars ook zei dat hij voor allerlei dingen ging liggen.
HR
Het is eerder dat Ajax financieel zijn zaakjes op orde heeft dan dat er echt zoveel binnen komt. Ik verwacht dat met de stijgende lijn die nu in de selectie zit, het in financieel opzicht ook beter zal gaan. Sportieve prestaties blijken vaak recht evenredig te zijn met inkomsten.

Overigens wordt het wel eens tijd voor een doorbraak in Europa. Ik denk niet dat het dit seizoen heel voordelig zal gaan uitpakken vanwege alle media aandacht die we dan waarschijnlijk gaan krijgen waardoor spelers vroeg kunnen gaan vertrekken, maar volgend seizoen zeker. Dan is alles wat stabieler in het eerste elftal en hebben we eindelijk een geraamte van goede jeugdspelers.

Nog los van dat ik niet geloof in een succesvol team dat alleen maar uit jonkies bestaat.HR
Daar kan ik zeker inkomen, maar het zal dan ook niet alleen maar uit jonkies bestaan (ook al ziet het er voor de komende twee jaar wel naar uit). Nu de continu doorstroom van jeugd bereikt is, zullen er waarschijnlijk meer kwaliteitsimpulsen worden gedaan aan het eerste elftal. De jonkies zullen het geraamte gaan vormen voor een succesvol elftal.
HR
HR

DarkChild
Moderator

sam2oq schreef:

(...)
Het is eerder dat Ajax financieel zijn zaakjes op orde heeft dan dat er echt zoveel binnen komt. Ik verwacht dat met de stijgende lijn die nu in de selectie zit, het in financieel opzicht ook beter zal gaan. Sportieve prestaties blijken vaak recht evenredig te zijn met inkomsten. HR
Ik snap niet wat je bedoelt met bovenstaande. Zonder vergroting van je salarishuis zie ik Ajax geen grotere rol spelen Europees. Hoe zie je Ajax financieel groeien in de toekomst?

Overigens wordt het wel eens tijd voor een doorbraak in Europa. Ik denk niet dat het dit seizoen heel voordelig zal gaan uitpakken vanwege alle media aandacht die we dan waarschijnlijk gaan krijgen waardoor spelers vroeg kunnen gaan vertrekken, maar volgend seizoen zeker. Dan is alles wat stabieler in het eerste elftal en hebben we eindelijk een geraamte van goede jeugdspelers.HR
Wat is er stabieler volgend seizoen en wat versta je onder een geraamte?
Ik zie een geraamte als iets waar je altijd op terug kan vallen, als je dat vertaalt naar het voetbal zijn dat juist niet de jonkies.
Die hebben nog moeite met stabiliteit krijgen in hun prestaties en zijn vooral met zichzelf bezig.
Lukt dat een beetje dan zijn ze weg.

Daar kan ik zeker inkomen, maar het zal dan ook niet alleen maar uit jonkies bestaan (ook al ziet het er voor de komende twee jaar wel naar uit). Nu de continu doorstroom van jeugd bereikt is, zullen er waarschijnlijk meer kwaliteitsimpulsen worden gedaan aan het eerste elftal. De jonkies zullen het geraamte gaan vormen voor een succesvol elftal.
HR
Is die continue doorstroom bereikt dan? Wat is dat eigenlijk?
En wat heeft het veronderstelde wachten op die zogenaamde doorstroom te maken met het uitblijven van kwaliteitsimpulsen voor het eerste elftal? Ik zie het verband niet.

De opvolger van De Boer krijgt het verre van gemakkelijk, zeker als we vijf keer op rij kampioen worden.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 6 oktober 2014 22:46:37).]
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

Zolang je elke twee/drie jaar een compleet andere selectie hebt, wordt het nogal lastig om potten te breken in Europa. Ajax geeft spelers op hun 18de/19de een kans, prima, maar ze zijn alweer vertrokken als ze 22 zijn. Met een elftal met 20-jarigen ga je in Europa niet veel klaarspelen. Allereerst zijn ze dusdanig wisselvallig en daarbij nog niet op hun top.

Ajax heeft niet de financiële middelen om het salarisplafond structureel te verhogen. We zijn nog steeds afhankelijk van verkoop van spelers en CL-voetbal. De vaste inkomsten van sponsoren, TV-gelden en stadioninkomsten zijn gewoonweg te laag en zijn zelfs gedaald t.o.v. vorig jaar. De nieuwe hoofdsponsor zal wellicht ook niet zoveel betalen als Aegon.

Je zou een keertje leuk kunnen meedoen als je én een heel goede lichting hebt én een paar goede aankopen. Daarnaast heb je loyale spelers nodig, die niet voor de eerste de beste subtopper in Engeland het vliegtuig pakken.

Kortom: lastig verhaal.

Laten we ons in eerste instantie maar richten op een leuk voetballend Ajax. Ik hoop dat de opvolger van De Boer, om het even ontopic te houden, dat erin kan krijgen. Ik zie het dit seizoen in ieder geval niet meer gebeuren.
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

JantjeVertonghen schreef:

(...)Vitesse speelt (wat ik van ze gezien heb dit seizoen) precies hetzelfde als Ajax de laatste seizoenen maar dan wel met spelers die een goal kunnen maken. Gewoon iets meer individuele klasse.

Ik zou het wel een interessant experiment vinden, Ron Jans bij Ajax. Kan ook helemaal mis gaan maar het lijk mij wel een poging waard.
HR
Vitesse speelt qua ideeen een stuk beter dan Ajax. Bosz is altijd in staat echt een goed lopend geraamte neer te zetten. Vitesse speelde echt geweldig in de Arena. Vind hem juist een prima gast; zegt gewoon waar het op staat en kijkt objectief tegen de wedstrijden aan. Vitesse scoort nu in 2 wedstrijden 12x, daarvoor stonden ze nog nagenoeg onderaan. Maar hij houdt vertrouwen in zijn visie en speelwijze.

Ik zie Peter Bosz heel graag bij Ajax, ondanks zijn achtergrond in Rotterdam. Hij heeft het gewoon het beste profiel. Duidelijk.
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Uit: de Klassieke Oudheid
Reg.: 26 oktober 2002

Albinho schreef:

(...)

Vitesse speelt qua ideeen een stuk beter dan Ajax. Bosz is altijd in staat echt een goed lopend geraamte neer te zetten. Vitesse speelde echt geweldig in de Arena. Vind hem juist een prima gast; zegt gewoon waar het op staat en kijkt objectief tegen de wedstrijden aan. Vitesse scoort nu in 2 wedstrijden 12x, daarvoor stonden ze nog nagenoeg onderaan. Maar hij houdt vertrouwen in zijn visie en speelwijze.

Ik zie Peter Bosz heel graag bij Ajax, ondanks zijn achtergrond in Rotterdam. Hij heeft het gewoon het beste profiel. Duidelijk.
HR
Misschien omdat Vitesse niemand boeit?
Laat Boszie eens goed voetbal met resultaten boeken. Het kakte vorig seizoen wel heel snel in elkaar, en sindsdien wonnen ze zelfs niet meer.
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Zolang je elke twee/drie jaar een compleet andere selectie hebt, wordt het nogal lastig om potten te breken in Europa. Ajax geeft spelers op hun 18de/19de een kans, prima, maar ze zijn alweer vertrokken als ze 22 zijn. Met een elftal met 20-jarigen ga je in Europa niet veel klaarspelen. Allereerst zijn ze dusdanig wisselvallig en daarbij nog niet op hun top.
HR
Precies. En dat verwijt ik de huidige beleidsbepalers. Ze zien gewoon niet (of willen dat niet zien) dat er zo nooit iets bereikt wordt.
Ze slaan gewoon door. Als je nu twee of drie kwaliteitsspelers met ervaring bij de groep had zouden die jonge spelers ook veel sneller kunnen groeien.
Het beleid straalt arrogantie uit (wij, AJAX, zullen Europa wel eens even laten zien dat we het kunnen met jonge spelers en middelmatige aankopen) en is gewoon kut.
HR
HR

haassie
Legende

Reg.: 9 juni 2009

renemar schreef:

(...)

Precies. En dat verwijt ik de huidige beleidsbepalers. Ze zien gewoon niet (of willen dat niet zien) dat er zo nooit iets bereikt wordt.
Ze slaan gewoon door. Als je nu twee of drie kwaliteitsspelers met ervaring bij de groep had zouden die jonge spelers ook veel sneller kunnen groeien.
Het beleid straalt arrogantie uit (wij, AJAX, zullen Europa wel eens even laten zien dat we het kunnen met jonge spelers en middelmatige aankopen) en is gewoon kut.
HR
Daar doen sommige supporters zelf ook aan mee, want noem maar op Denswil en Kishna en zo zijn er nog wel een paar zouden het wel even doen in Ajax 1 zo als ze nu al kunnen voorspellen dat een jongen uit de B1 het wel gaat redden. Kom op je kan zien of iemand een talent is, maar er komt veel meer voor kijken om in Ajax1 tespelen. Zijn gewoon door geslagen in hun beleid wat nu je kop gaat kosten. Welke trainer je voor de groep gaat zetten, maakt niet uit als ze niet iets omslaan in hun beleid.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 159 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Mogelijke opvolgers Frank de Boer

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Bereikt Ajax de finale van de Europa League?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Juventus wint van AS Monaco. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Olympique Lyonnais.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!