Ajax Netwerk
donderdag 24 juli 2014 - 14:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 215 »

HR

geDaante
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2005

Snap wel dat De Boer BoerRigter op rechtsbuiten zet, al vind ik het een verschrikking hem daar te zien acteren. Lukoki heeft het namelijk ook niet in mijn ogen, en dan maakt de keuze voor een van de twee niet zo heel veel uit denk ik. Het is gewoon pure armoede op die positie.

Daar moet gewoon snel wat nieuws komen. Narsingh was een betere optie geweest dan eerdergenoemden, maar is ook niet van het niveau waar je heen wil, en ook weer een beetje een type die meer past bij een team dat op de omschakeling speelt.

In Nederland is verder ook niet veel te vinden qua 'gearriveerde' buitenspelers.
De enigen die ik wel redelijk tot goed vind, zijn Chadli, Tadic, Beerens(?), en ik zie potentie in Boëtius, Foor en Gyasi. En daarvan kunnen er weer een paar minder goed uit de voeten op rechts. Zou je er een aantrekken uit dit rijtje, dan zou ik voor Foor gaan. Die is behendig, vlot, technisch, onvoorspelbaar en slim. Niet van een concurrent, en nog betaalbaar.

En anders buiten de landsgrenzen kijken. Het is jammer dat er niet al een talent a la Fischer/Andersen op die positie is gescout en wordt klaargestoomd.

Ik verwacht dat het TH straks (zomer) met een verrassing uit het buitenland komt. Een vrij jonge, betaalbare en ondergewaardeerde speler. Contract van BoerRigter verlengen is in mijn ogen ongeveer hetzelfde als Manolev langer aan je binden.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 30 januari 2013 23:44:00).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
Le Berry schreef:

(...)

Wat is nou je opzet? In deze hypothetische stelling wil je horen dat wanneer je niet tevreden bent over een speler, je hem niet opstelt? Prima!

Maar in niets heeft de Boer laten blijken dat hij ontevreden is over Ligeon. In tegenstelling! Hij was in Brazilie nog lovend over hem. Netzoals hij hem al eerder bombardeerde tot directe opvolger van van Rhijn

Dus je kunt alle hypothetische stelling uit de kast halen en je in vele bochten wringen om allerlei beslissingen van de Boer te verdedigen, maar hij zet een een fysiek sterke maar niet al te wendbare centrum verdediger als rechtsback ( tegen een snelle wendbare vleugelaanvaller) en een jong en nog niet zo fysiek sterk talent tegenover een grote sterke spits. Nee, de logica ontbreekt me volledig. Hoezeer je ook je best doet
HR
Mijn punt is dat het dus niet duidelijk is wat de achtergrond is, dat dat dus OOK kan zijn dat ie niet tevreden is over Ligeon, die ik persoonlijk in het 2e helemaal niet zo goed vond. Dus om 'zomaar', zonder enige achtergrond te roepen dat het een slechte onlogische keuze is kan volgens mij niet, omdat er wellicht wel meer aan de hand is. Dat is mijn punt, dat er niet zo kort door de bocht geroepen hoeft te worden dat iets onlogisch of dom is als je de achtergronden niet weet.

En voor de zoveelste keer: ik verdedig De Boer niet. Wat je ook vindt, dat is niet zo, en ik vind het ook volkomen nutteloos in deze discussie dat je het keer op keer nodig vindt dat toch neer te zetten.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Wenen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Nu speelt hij niet meer. In de zomer waren er dus gewoon drie en derhalve geen enkele aanleiding om iemand te halen. Achteraf kijk je een koe in de kont.
HR
Ik heb het over nú.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

ibramovic schreef:

(...)

Ik heb het over nú.
HR
Maar de discussie, althans mijn antwoord, ging over de zomer omdat iemand zei dat we toen iemand hadden moeten halen.
HR
HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 januari 2009

BassieAdam schreef:

(...)

Mijn punt is dat het dus niet duidelijk is wat de achtergrond is, dat dat dus OOK kan zijn dat ie niet tevreden is over Ligeon, die ik persoonlijk in het 2e helemaal niet zo goed vond. Dus om 'zomaar', zonder enige achtergrond te roepen dat het een slechte onlogische keuze is kan volgens mij niet, omdat er wellicht wel meer aan de hand is. Dat is mijn punt, dat er niet zo kort door de bocht geroepen hoeft te worden dat iets onlogisch of dom is als je de achtergronden niet weet.

En voor de zoveelste keer: ik verdedig De Boer niet. Wat je ook vindt, dat is niet zo, en ik vind het ook volkomen nutteloos in deze discussie dat je het keer op keer nodig vindt dat toch neer te zetten.
HR
Om op je laatste punt in te gaan, dat is hetgeen wat ik ook in deze discussie blijf ontdekken en zie bevestigen

En betreffende je eerste alinea. Zodoende kun je al zijn beslissingen goed praten. Te makkelijk.

We kunnen afgaan op zijn uitspraken en daden. En daarin zit een flink verschil. Je legt Ligeon langdurig vast, roept meerdermaals het vertrouwen in hem uit, neemt hem mee naar Brazilie en spreekt uit dat het de opvolger van van Rhijn is. En vervolgens mag hij op de bank zitten wanneer van Rhijn geschorst is en ziet hij Alderweireld rechtsback spelen

Gezien deze uitspraken en rekening houdend met je directe tegenstander is het een vreemde beslissingen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar behalve de factor 'als' en ' de precieze achtergrond kennen we niet' zie ik je geen argumenten aanhalen om het tegendeel te duiden. Het beperkt zich tot het opperen van hypothetische stelling

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 31 januari 2013 00:46:00).]
HR
HR

BeeJay
International

Uit: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 maart 2005

geDaante schreef:

Snap wel dat De Boer BoerRigter op rechtsbuiten zet, al vind ik het een verschrikking hem daar te zien acteren. Lukoki heeft het namelijk ook niet in mijn ogen, en dan maakt de keuze voor een van de twee niet zo heel veel uit denk ik. Het is gewoon pure armoede op die positie.

HR
Eens.
De keuze tussen Lukoki en Boerigter is een simpele. Van de een weet je dat hij redelijk kan meekomen als hij in vorm komt en van de ander weet je dat hij bijna nog nooit gepresteerd heeft in het eerste. De keuze voor Boerigter vind ik dus logisch in deze. Komt Boerigter weer in vorm dan heb je er ook wat aan.
Al is het bedroevend wat beide (lukoki en boerigter) momenteel laten zien.

Het hele verhaal omtrendt Ligeon of Veltman.
Lood om oud ijzer.
De Boer zag Ligeon als eerste backup achter van Rhijn maar heeft in al zijn wijsheid besloten om Alderweireld op rechts te zetten en Veltman in het centrum.
Prima keuze want Veltman heeft al wat meer ervaring op dit niveau.
Persoonlijk had ik Ligeon gebracht maar voor beide zijn voor en nadelen te bedenken. Ik durf er mn hand niet voor in het vuur te steken dat met Ligeon op RB we die wedstrijd wel even gewonnen hadden. Is allemaal hypothetisch.

Uiteindelijk maakt het geen reet uit want de fouten werden mijns inziens helemaal niet op die posities gemaakt. De fouten begonnen met mensen die zich op het veld verstopten, rechts en links mid die helemaal uit positie liepen, enorme ruimte tussen de linies en last but not least. Weinig tot geen inspiratie en absolute wil om te winnen.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Wenen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Maar de discussie, althans mijn antwoord, ging over de zomer omdat iemand zei dat we toen iemand hadden moeten halen.
HR
Maar ga eens op de situatie van nu in dan. Sulejmani is afgeschreven. Boerrigter is Ajax onwaardig. Sana heeft bewezen geen optie te zijn voor rechtsbuiten en Lukoki en de Sa hebben nog niet de ontwikkeling doorgemaakt die ze klaarmaakt voor een basisplek. Dan is het nu transferperiode:

Is er dan geen sprake van een gat op rechtsbuiten?
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Le Berry schreef:

(...)

Om op je laatste punt in te gaan, dat is hetgeen wat ik ook in deze discussie blijf ontdekken en zie bevestigen

En betreffende je eerste alinea. Zodoende kun je al zijn beslissingen goed praten. Te makkelijk.

We kunnen afgaan op zijn uitspraken en daden. En daarin zit een flink verschil. Je legt Ligeon langdurig vast, roept meerdermaals het vertrouwen in hem uit, neemt hem mee naar Brazilie en spreekt uit dat het de opvolger van van Rhijn is. En vervolgens mag hij op de bank zitten wanneer van Rhijn geschorst is en ziet hij Alderweireld rechtsback spelen

Gezien deze uitspraken en rekening houdend met je directe tegenstander is het een vreemde beslissingen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar behalve de factor 'als' en ' de precieze achtergrond kennen we niet' zie ik je geen argumenten aanhalen om het tegendeel te duiden. Het beperkt zich tot het opperen van hypothetische stelling
HR
Het punt dat je maar blijft zeggen dat ik De Boer zou verdedigen voegt niets toe aan de inhoudelijke discussie en is eerlijk gezegd ook vrij irritant aan het worden, aangezien het niets toevoegt hoef je het niet te plaatsen dus hou daar svp mee op.

Verder komen we hier niet uit denk ik. Ik begrijp dat er meer redenen aan ten grondslag kunnen liggen voor een keuze die een trainer maakt, dat ie een bepaalde speler meer geschikt vindt op dat moment dan een ander, dat maakt keuzes van een trainer niet ineens onlogisch, het maakt dat ze voor diegenen onlogisch lijken die maar een beperkt beeld van de situatie hebben.

Mijn enige punt was dan ook dat hoewel ik zelf ook voor Ligeon gekozen zou hebben ik weiger om gelijk in termen als 'onlogisch', 'blunder' en weet ik wat nog meer te gaan praten.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

BassieAdam schreef:

(...)

Het punt dat je maar blijft zeggen dat ik De Boer zou verdedigen voegt niets toe aan de inhoudelijke discussie en is eerlijk gezegd ook vrij irritant aan het worden, aangezien het niets toevoegt hoef je het niet te plaatsen dus hou daar svp mee op.

Verder komen we hier niet uit denk ik. Ik begrijp dat er meer redenen aan ten grondslag kunnen liggen voor een keuze die een trainer maakt, dat ie een bepaalde speler meer geschikt vindt op dat moment dan een ander, dat maakt keuzes van een trainer niet ineens onlogisch, het maakt dat ze voor diegenen onlogisch lijken die maar een beperkt beeld van de situatie hebben.

Mijn enige punt was dan ook dat hoewel ik zelf ook voor Ligeon gekozen zou hebben ik weiger om gelijk in termen als 'onlogisch', 'blunder' en weet ik wat nog meer te gaan praten.
HR
En zo kunnen we alle beslissingen van de Boer , volgende jouw redenring, nooit geheel beoordelen. We hebben ' slechts een beperkt beeld van de situatie' ....

Maar laten we op deze redering doorgaan. Waarom had jij dan wel voor Ligeon gekozen. Je weet niet hoe hij traint etc etc...Je hebt maar een beperkt beeld van de situatie. En waarom mag jij wel die keuze wel maken en ik deze niet onlogisch vinden?

En betreffende je eerste alinea, jij komt er elke keer op terug, ik niet.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Ben benieuwd wie er vanavond rust krijgen.

De Jong? Poulsen? Boerrigter?

:B
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Le Berry schreef:

(...)

En zo kunnen we alle beslissingen van de Boer , volgende jouw redenring, nooit geheel beoordelen. We hebben ' slechts een beperkt beeld van de situatie' ....

Maar laten we op deze redering doorgaan. Waarom had jij dan wel voor Ligeon gekozen. Je weet niet hoe hij traint etc etc...Je hebt maar een beperkt beeld van de situatie. En waarom mag jij wel die keuze wel maken en ik deze niet onlogisch vinden?

En betreffende je eerste alinea, jij komt er elke keer op terug, ik niet.
HR
Ik kom er niet op terug, jij blijft het noemen, ik ga daar tegenin, maar prima genoeg.

Ik heb volgens mij mijn punt duidelijk gemaakt: iets hoeft niet meteen 'onlogisch' of een 'blunder' te zijn als je het met een keuze niet eens bent. En dat betekent dus inderdaad dat je niet alles kan beoordelen, dus kan je dat soort bewoordingen gewoon beter achterwege laten en je afvragen waarom bepaalde keuzes gemaakt worden in plaats van het af te doen met dat soort terminologie.

Zoals gezegd, we komen hier niet uit.

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 31 januari 2013 10:49:18).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

Ben benieuwd wie er vanavond rust krijgen.

De Jong? Poulsen? Boerrigter?

:B
HR
Volgesn het AD iig Poulsen, Fischer en Eriksen. Boerrigter moet je natuurlijk geen rust geven.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Volgesn het AD iig Poulsen, Fischer en Eriksen. Boerrigter moet je natuurlijk geen rust geven.
HR
Geen fischer en geen eriksen.. Daar gaat het enige beetje voetbal.
HRHR
HR

Quattroporte
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Geen fischer en geen eriksen.. Daar gaat het enige beetje voetbal.
HR
Is waar. Maar ik vind het belangrijker dat ze fit blijven voor de competitie.

Maar hij had dus wel Andersen er bij moeten halen, bijvoorbeeld.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Is waar. Maar ik vind het belangrijker dat ze fit blijven voor de competitie.

Maar hij had dus wel Andersen er bij moeten halen, bijvoorbeeld.
HR
Blijf erbij dat Rowly nooit echt een kans heeft gekregen. Mooi om te zien dat hij het goed doet bij Roda ..die komt er nog wel.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Chelsea Man schreef:

(...)

Blijf erbij dat Rowly nooit echt een kans heeft gekregen. Mooi om te zien dat hij het goed doet bij Roda ..die komt er nog wel.
HR
Was jij dan overtuigd van hem? Ik niet echt. En ik geloof iemand als Vanilla ook niet. Boccara is echt beter denk ik.
HR
HR

Lew Ashby
International

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

Hier irriteer ik me aan: Enoh niet meer in de selectie voor vanavond, vervanger Sightorsson.

Het was toch de Ajax-filosofie dat wanneer speler 1 afvalt, hij wordt vervangen door een jeugdspeler. Enoh gaat weg, dan gooi je toch lekker Boccara in de selectie?
HR
HR

Albinho
Legende

Lew Ashby schreef:

Hier irriteer ik me aan: Enoh niet meer in de selectie voor vanavond, vervanger Sightorsson.

Het was toch de Ajax-filosofie dat wanneer speler 1 afvalt, hij wordt vervangen door een jeugdspeler. Enoh gaat weg, dan gooi je toch lekker Boccara in de selectie?
HR
Het goedpraat-leger is al onderweg. Ik waarschuw je.
HR
HR

Bjorn121
Vedette

Uit: Gent
Vak: 113
Reg.: 8 augustus 2001

Lew Ashby schreef:

HR
Misschien te weinig getraind met het eerste? Of te kort dag? Geen idee, De Boer zal er wel zijn redenen toe hebben (al zou ik ook liever een Boccara zien).
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Lew Ashby schreef:

HR
Klopt, zou ik ook graag zien. Jammer

Enige argument kan misschien zijn omdat hij maandag gevoetbald heeft.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Het goedpraat-leger is al onderweg. Ik waarschuw je.
HR
Top inhoudelijke reactie zeg!

Lew Ashby schreef:

HR
Ik had Bocarra ook graag gezien.

Vraag me alleen een ding af: mensen hebben het erover dat het beleid zo zou zijn dat als een speler van een bepaalde positie wegvalt dan een andere van dezelfde positie daarvoor terug zou komen (spits voor een spits, back voor een back zeg maar) of dat wat jij zegt, dat er jeugd zou moeten komen.

In hoeverre is dit uitgesproken beleid? Heb even gezocht, maar kon eigenlijk niet direct uitspraken vinden van bv De Boer die dit bevestigen. Ik weet dat Van Basten het ooit gezegd heeft, maar De Boer ook? Kan iemand die hier linkjes naar heeft die even plaatsen? Ben er wel benieuwd naar.
HR
HR

Albinho
Legende

Widink schreef:

(...)

Klopt, zou ik ook graag zien. Jammer

Enige argument kan misschien zijn omdat hij maandag gevoetbald heeft.
HR
Sigthorsson ook en die is niet fit genoeg
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Albinho schreef:

(...)

Sigthorsson ook en die is niet fit genoeg
HR
Ja klopt alleen een halve wedstrijd en geen hele zoals Boccara.

Maargoed, ben het er ook niet mee eens hoor :)
HR
HR

Zimmerman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 22 december 2010

Enigste wat ik kan verzinnen is dat er vanavond een paar reservespelers spelen en dus bijvoorbeeld Fischer en Schöne op de bank zitten als middenvelders.

In de normale bezetting, zoals we de laatste wedstrijden speelden, was Enoh de enigste middenvelder op de bank. Mag toch hopen dat bijvoorbeeld Bocarra er dan wel bij zit.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Ik snap er ook helemaal niks van. Dit is totaal niet logisch. Daarnaast lijkt me dit richting Sigthorsson ook een duidelijk signaal van De Boer. Sigthorsson is in eerste instantie dus gepasseerd wegens technische redenen, niet vanwege fysieke redenen. In dat laatste geval was hij anders immers niet alsnog opgeroepen.

Ik snap ook echt niet waarom Boccara er niet bijgehaald wordt ipv Enoh. Onbegrijpelijk.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 14,1% dat FC Oss wint van FC Volendam. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!