Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 17:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 215 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
Le Berry schreef:

(...)

En laat ik nou mee gaan in deze hypothetische stelling. Waarom Ligeon, diegene over wie je dus niet tevreden bent (....), wel meenemen naar Brazilie, tot voor kort nog uitspreken dat je wel volledig vertrouwen in hem hebt en hem vervolgens ook in de selectie opnemen als enige echte rechtsback?

Maar hierin ga je weer zover dat je je in bochten wilt wringen om de beslissingen van de Boer te gerechtvaardigen. Want stel dat...

Je bevestigd alleen maar de stelling die ik hierboven opper en waar je zo verontwaardigd over doet
HR
Je gaat niet mee in de stelling, want je geeft geen antwoord. Stel: Je bent niet tevreden over Ligeon's prestaties, zou je hem dan toch opstellen, dat was mijn vraag, wat is daarop je antwoord?
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 juli 2011

BassieAdam schreef:

(...)

Ik zou primair gekozen hebben voor Ligeon als Van Rhijn er niet is. Maar als je dan kijkt naar de omstandigheden, waarbij Ligeon het in het 2e echt niet geweldig doet, hij nauwelijks in dit team gespeeld heeft de laatste tijd, Aldeweireld ook goed op de back kan en Veltman het de laatste tijd als vervanger van Aldeweireld goed gedaan heeft en geregeld zijn minuten heeft gemaakt vind ik het helemaal niet zo'n onlogische keuze of 'blunder' zoals het ook wel genoemd is hier.

HR
Ik ook niet, hoor, en ik ben een fan van Veltman. Maar ik zou Ligeon logischer hebben gevonden omdat ik liever met Alderweireld in het centrum had gespeeld tegen Havenaar en Reis, en omdat Alderweireld vs Kakuta op snelheid natuurlijk net zoiets is als de lokale Belgische boemeltrein tegen de Thalys.

Maar goed, daar gaat het mij niet om eigenlijk. Frank de Boer heeft achteraf een fout gemaakt, en daarom hebben we een wedstrijd verloren van een Vitesse (dat kwalitatief gewoon een goed team is). Nou, dat kan gebeuren een keer. Dan wordt hier het hele forum zuur omdat we verloren hebben, en dat vind ik gewoon onzin. We hebben deze jaargang twee keer verloren in de competitie (van Vitesse, een goed team), en misschien hebben we een paar keer onnodig gelijk gespeeld, maar ik vind helemaal niet dat we dramatisch presteren. Dus om FdB en de hele technische staf maar af te katten omdat we verloren hebben (wat) en omdat we kwalitatief niet goed genoeg zijn (is goed, kopen jullie dan Messi en Iniesta even?) begrijp ik gewoon niet.

Kritiek is goed, je kunt best kritiek hebben op FdB, dat heb ik ook weleens, maar dit is gewoon volslagen belachelijk.

[Dit bericht is veranderd door Tarvos (op 30 januari 2013 14:20:25).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Tarvos schreef:

(...)

Ik ook niet, hoor, en ik ben een fan van Veltman. Maar ik zou Ligeon logischer hebben gevonden omdat ik liever met Alderweireld in het centrum had gespeeld tegen Havenaar en Reis, en omdat Alderweireld vs Kakuta op snelheid natuurlijk net zoiets is als de lokale Belgische boemeltrein tegen de Thalys.
HR
De Fyra dan ;)

Zoals gezegd, dat is ook mijn primaire insteek. Het punt wat ik wil maken is dat de keuze die gemaakt is echter een stuk minder raar of onlogisch is dan gesuggereerd worden, onder andere omdat De Boer dus niet tevreden was over Ligeon's spel en dus voor deze oplossing koos.

De keuze voor speler X of Y is vaak niet die van een er uit, volgende erin, dat is het nooit, nergens, maar ingegeven door de omstandigheden, vorm en teambalans. Dus als je het vertrouwen niet hebt dat Ligeon het zal kunnen laten zien tegen Vitesse, dan kijk je naar wie dan wel. Helemaal niet onlogisch. En dus ook helemaal niet ter 'verdediging' van iemand overigens, gewoonweg een constatering.
HR
HR

druif
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 juni 2009

BassieAdam schreef:

(...)

De Fyra dan ;)

Zoals gezegd, dat is ook mijn primaire insteek. Het punt wat ik wil maken is dat de keuze die gemaakt is echter een stuk minder raar of onlogisch is dan gesuggereerd worden, onder andere omdat De Boer dus niet tevreden was over Ligeon's spel en dus voor deze oplossing koos.

De keuze voor speler X of Y is vaak niet die van een er uit, volgende erin, dat is het nooit, nergens, maar ingegeven door de omstandigheden, vorm en teambalans. Dus als je het vertrouwen niet hebt dat Ligeon het zal kunnen laten zien tegen Vitesse, dan kijk je naar wie dan wel. Helemaal niet onlogisch. En dus ook helemaal niet ter 'verdediging' van iemand overigens, gewoonweg een constatering.
HR
Hoe weet je dat dit eraan ten grondslag heeft gelegen? Heeft de Boer ergens gezegd dat hij niet tevreden was over de prestaties van Ligeon of is dat puur jouw eigen uitleg?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Hagenaar heeft de hele wedstrijd geen poot aan de grond gekregen net zo min als Pelle de week daarvoor. En omdat Veltman een fout maakt bij Janssen is dat dan een slechte keuze? Ik vind dat heel opmerkelijk.
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Welke Hagenaar, Film? Dat is een Japanner, namelijk, ook al heet hij Havenaar ;)
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Tarvos schreef:

Welke Hagenaar, Film? Dat is een Japanner, namelijk, ook al heet hij Havenaar ;)
HR
Stomme autocorrectie op m'n iPhone ook altijd ;-)
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

De Boer: 'Boerrigter stabieler dan Lukoki'
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 30 JAN 2013
Derk Boerrigter maakt niet bepaald zijn beste periode als Ajacied door. De vleugelaanvaller houdt echter het vertrouwen van trainer Frank de Boer. Ook omdat Jody Lukoki zich niet voldoende onderscheidt.

Schim
Je zou soms medelijden met Boerrigter krijgen. Hij worstelt met zijn vorm en misschien ook wel met zichzelf. Sinds zijn rugblessure is de branie verdwenen. Hij is slechts een schim van de speler die vorig jaar een verrassend debuutseizoen bij Ajax kende.

Boerrigter krijgt echter het vertrouwen van Frank de Boer. De laatste negen competitiewedstrijden stond hij als rechtsbuiten in de basis. "Het is niet zijn beste moment, maar hij moet keihard vechten om zijn vorm terug te krijgen," stelde De Boer tijdens zijn perspraatje voorafgaande aan Vitesse - Ajax.

Kiezen
De trainer gebruikt hem dit seizoen vooral als rechtsbuiten, waar hij vorig seizoen op links opereerde. "We vinden dat Viktor (Fischer, red.) het nu beter invult op links. Dan moet je kiezen: of je zet Derk op de bank of op rechts. In eerste instantie ging het op rechts goed. Hij drukte misschien zelf geen stempel op wedstrijden, maar het was voor het teamproces wel goed dat hij daar stond. Ook daar moet je naar kijken."

Op de vraag van Ajaxlife.nl waarom hij voor Boerrigter kiest en niet voor Jody Lukoki, was De Boer duidelijk: "Derk is iets stabieler, Jody is te wisselvallig. Als Jody tijdens zijn invalbeurten laat zien dat er een groot verschil is tussen hem en Derk, dan speelt hij. Maar op dit moment is dat niet het geval."HR
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Albinho schreef:

De Boer: 'Boerrigter stabieler dan Lukoki'
(...)
HR
En daar ben ik het dan niet helemaal mee eens, na 9 (!) wedstrijden steeds slechter wordend spel (vooral dat vind ik belangrijk, hij zit in een spiraal naar beneden) moet je op een gegeven moment iets doen. Voor Ajax, voor je geloofwaardigheid en voor die jongen zelf.

Van de film schreef:

(...)

Stomme autocorrectie op m'n iPhone ook altijd ;-)
HR
Ook net niet leuk genoeg voor een eervolle vermelding ;)
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Albinho schreef:

(...)
Op de vraag van Ajaxlife.nl waarom hij voor Boerrigter kiest en niet voor Jody Lukoki, was De Boer duidelijk: "Derk is iets stabieler, Jody is te wisselvallig. Als Jody tijdens zijn invalbeurten laat zien dat er een groot verschil is tussen hem en Derk, dan speelt hij. Maar op dit moment is dat niet het geval."
HR
Waarom is dat eigenljk dat bij gelijke (on)geschiktheid Boerrighter bevoordeeld wordt. Och ja het is zijn privé project. Zo vind ik het niet vreemd dat op den duur de gretigheid bij zo'n Lukoki steeds minder wordt als het vertrouwen zo opzichtig naar bepaalde voorkeuren gaat.

[Dit bericht is veranderd door Sindelar (op 30 januari 2013 17:08:52).]
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Sindelar schreef:

(...)

Waarom is dat eigenljk dat bij gelijke (on)geschiktheid Boerrighter bevoordeeld wordt. Och ja het is zijn privé project. Zo vind ik het niet vreemd dat op den duur de gretigheid bij zo'n Lukoki steeds minder wordt als het vertrouwen zo opzichtig naar bepaalde voorkeuren gaat.
HR
Eens.
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

Heeft iemand Lukoki in de laatste wedstrijd van Jong Ajax zien spelen? Sorry maar zelfs op dat niveau zakte hij enorm door het ijs en ik vind het dus geheel begrijpelijk dat De Boer hem geen basisplaats geeft. Momenteel hebben we geen goede rechtsbuiten en welke keuze De Boer ook maakt er zal een Ajax onwaardige speler op die positie staan. Ik had het onbegrijpelijk gevonden als De Boer de slecht presterende Boerrigter had laten staan terwijl er een rechtsbuiten goed speelde bij Jong Ajax maar dat is niet het geval. Is het volgens jullie echt een fout dat De Boer een speler die slecht speelt bij het eerste niet vervangt door een speler die net zo slecht speelt bij Jong Ajax?

Voor mij is de enige fout die De Boer betrekkende op de positie van rechtsbuiten maakt dat hij niet geëist heeft dat er een nieuwe speler gekocht werd.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 30 januari 2013 18:22:41).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

JohnDylan schreef:

Is het volgens jullie echt een fout dat De Boer een speler die slecht speelt bij het eerste niet vervangt door een speler die net zo slecht speelt bij Jong Ajax?

HR
Nou, ja dus, want het gaat verder dan alleen Lukoki.
Het feit dat deze ook niet overtuigd in JA, wil niet zeggen dat een steeds slechter spelende Boerrigter dan maar moet blijven staan.

Je kan er iemand anders neerzetten, je kan eventueel je systeem aanpassen als alle mogelijkheden op zijn, maar je moet iets doen.

Iemand een vrijbrief geven om maar te blijven falen helpt niemand.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 30 januari 2013 18:36:49).]
HRHR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Waarom moet er een groot verschil zijn. Waarom geld hier niet de beste speelt(of in dit geval de minst slechte). Het is misplaatst voorkeursgedrag dat schadelijk en ja uiteindelijk funest is voor Ajax.Als Lukoki beter speelt is het, ja,maar was het nu echt zoveel beter? Of als het echt beter is dan, ja, maar kan hij dit over meerdere wedstrijden volhouden. Terwijl er voor Boerrighter blijkbaar geen minimale voorwaarde gelden om te spelen.
Ik heb het al vaker gezegd ik vind over het algemeen de Boer een goede trainer voor Ajax, maar hier knap ik ontzettend op af. Dit soort prevaleren van persoonlijke voorkeuren is gewoon slecht management en helemaal niet goed voor Ajax.
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Aha. De Boer heeft een persoonlijke voorkeur omdat hij iemand opstelt waar mensen het op AN niet mee eens zijn.

Logisch.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Tarvos schreef:

Aha. De Boer heeft een persoonlijke voorkeur omdat hij iemand opstelt waar mensen het op AN niet mee eens zijn.

Logisch.
HR
Iedere trainer heeft zijn persoonlijke voorkeuren. Het draait echter om prestaties.

Iemand laten staan die alleen maar slechter gaat spelen is wel logisch?
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

Reg.: 17 februari 2012

DarkChild schreef:

(...)

Iedere trainer heeft zijn persoonlijke voorkeuren. Het draait echter om prestaties.

HR
Dat is jouw mening. De Boer stelt gewoon de 11 spelers op waarvan hij denkt dat zij het beste gaan presteren. En het is nou niet alsof Lukoki zoveel beter is dan Boerrigter, ze zijn allebei bagger.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Jordi Alba schreef:

(...)

Dat is jouw mening. De Boer stelt gewoon de 11 spelers op waarvan hij denkt dat zij het beste gaan presteren. En het is nou niet alsof Lukoki zoveel beter is dan Boerrigter, ze zijn allebei bagger.
HR
Je raakt de kern, Boerrigter presteert niet. En al geruime tijd. Dan horen anderen de kans te krijgen, lijkt me een normaal mechanisme in de topsport.
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

DarkChild schreef:

(...)

Je raakt de kern, Boerrigter presteert niet. En al geruime tijd. Dan horen anderen de kans te krijgen, lijkt me een normaal mechanisme in de topsport.
HR
Mij lijkt het normaal dat je de beste opstelt. Anders kan je wel door blijven wisselen met de rechtsbuitens.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

DarkChild schreef:

(...)

HR
Maar toch niet als je er niet van overtuigd bent dat de anderen beter zijn. En dat is de Boer dus niet. Dat zegt hij ook.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quattroporte schreef:

(...)

Maar toch niet als je er niet van overtuigd bent dat de anderen beter zijn. En dat is de Boer dus niet. Dat zegt hij ook.
HR
Klopt, dat zegt hij.
Maar je kan een duidelijk steeds minder functionerende speler niet de hand boven het hoofd houden door te zeggen dat hij dan alsnog beter is dan de anderen.
Wie help je daar mee?
Dan kan ik me voorstellen dat er in een groep dingen gaan leven als "Pietje heeft meer krediet dan Klaasje".
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

DarkChild schreef:

(...)

Klopt, dat zegt hij.
Maar je kan een duidelijk steeds minder functionerende speler niet de hand boven het hoofd houden door te zeggen dat hij dan alsnog beter is dan de anderen.
Wie help je daar mee?
Dan kan ik me voorstellen dat er in een groep dingen gaan leven als "Pietje heeft meer krediet dan Klaasje".
HR
Lukoki kreeg in het begin van het seizoen toch even de voorkeur boven Boerrigter? Sana heeft toch ook rechstbuiten gespeeld? Blijkbaar hebben zij het toen niet goed genoeg gedaan.

[Dit bericht is veranderd door Jordi Alba (op 30 januari 2013 20:38:06).]
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

DarkChild schreef:

HR
Het is de lamme of de blinde, en dat ziet de Boer ook. Dat Boerrigter blind is betekent niet dat de lamme Lukoki daarom maar de voorkeur moet krijgen. Hij mag best blijven wisselen, maar daar worden we ook niet beter van. Ik begrijp FdB best in deze. De enige buitenspeler die het beter zou kunnen doen technisch is Sulejmani, maar ja, dan moeten we die dus op gaan stellen en dat gaat ook niet gebeuren. Je kunt de Boer verwijten dat we geen goede rechtsbuiten hebben aangetrokken (misschien zelfs Overmars), maar persoonlijke voorkeuren en voortrekken slaat gewoon nergens op en is ronduit overdreven zwartmakerij puur omdat de mensen hier zuur zijn omdat er is verloren.

Dus ja, alles is logisch. Als je onlogica wilt, word je maar fan van Lokomotiv Moskou of Lokomotiv Plovdiv. Daar hebben ze misschien persoonlijke voorkeuren.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Tarvos schreef:

(...)

Het is de lamme of de blinde, en dat ziet de Boer ook. Dat Boerrigter blind is betekent niet dat de lamme Lukoki daarom maar de voorkeur moet krijgen. Hij mag best blijven wisselen, maar daar worden we ook niet beter van. Ik begrijp FdB best in deze. De enige buitenspeler die het beter zou kunnen doen technisch is Sulejmani, maar ja, dan moeten we die dus op gaan stellen en dat gaat ook niet gebeuren. Je kunt de Boer verwijten dat we geen goede rechtsbuiten hebben aangetrokken (misschien zelfs Overmars), maar persoonlijke voorkeuren en voortrekken slaat gewoon nergens op en is ronduit overdreven zwartmakerij puur omdat de mensen hier zuur zijn omdat er is verloren.

Dus ja, alles is logisch. Als je onlogica wilt, word je maar fan van Lokomotiv Moskou of Lokomotiv Plovdiv. Daar hebben ze misschien persoonlijke voorkeuren.
HR
Vandaar dat ze Boerrigter een nieuw contract geven.

Als je Ajax een topclub is kan het niet dat er spelers mee doen die zonder enige vorm van druk van anderen altijd kan blijven spelen zonder te presteren, we zijn geen sociale werkplaats.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Tarvos schreef:

(...)

HR
De Boer ziet iets in Boerrigter wat andere trainers kennelijk niet zagen, anders had hij wel eerder op rechtsbuiten gespeeld in zijn loopbaan. Dan kan je flauwe verwijzingen maken naar het Oostblok, maar iets persoonlijks zit er dus wel in die observatie.

Daarnaast gaat het hier om 1 van de meest basale dingen in het topvoetbal, als je niet presteert komt er een ander in. We hebben hier niet over een incidentele dip in prestaties.

Dus nee, ik vind het verre van logisch een steeds matiger opererende speler te laten staan onder het mom ik denk dat zijn vervanger het nog slechter zal doen. Zo is er altijd een excuus om niet te hoeven wisselen.
Maar goed, de winnende coach heeft altijd gelijk.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 30 januari 2013 20:48:46).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,1% dat APOEL FC wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor APOEL FC-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!