Ajax Netwerk
dinsdag 23 december 2014 - 01:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 215 »

HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

quote:HR
BassieAdam schreef:

(...)

Je hoort mij niet zeggen dat het allemaal goed is zo. Ook ik ben van mening dat er nog grote stappen gemaakt kunnen worden. Echter vind ik dat er

a) te negatief wordt gedaan over het niveau nu, het is niet zo slecht als sommigen hier willen doen geloven,

b) wel degelijk vooruitgang te zien is. De gangbare reactie van de critici is dat er geen vooruitgang inzit, maar degenen die naar de lange termijn willen kijken zien dat wel en zien dat de ondergrens omhoog gegaan is en het team steeds meer grip krijgt. Dat betekent niet ALTIJD en HEEL ERG GOED, maar wel steeds MEER.

c) gezien de staat van de selectie (de spelers zijn gewoon niet zo goed of nog niet zo goed, komen er wel (zie bv Fischer) ) er denk ik op dit moment best wat uitgehaald wordt, nogmaals, niet perfect, maar zeker niet zo slecht als dat hier wordt gesuggereerd

d) er meer gekeken moet worden naar omstandigheden voor de harde conclusies getrokken worden: het nieuwe beleid wat is ingezet, de kwaliteit van de spelersgroep (doorselecteren doe je niet door 20 man eruit te gooien en 20 man erbij, dat doe je stukje bij beetje), de jeugdigheid van sommige spelers die nog moeten groeien tot basiskrachten (Veltman, Denswill, Andersen etc). Het zal allemaal gewoon tijd kosten.

Dat je dan komt met een vergelijking met Swansea vind ik dan ook niet kloppen, aangezien er daar een heel ander beleid is, andere type spelers, andere tegenstanders en noem maar op. Er zijn teveel verschillen om zomaar te roepen 'daar kan het wel'. Kan je het niet eens zijn met het ingezette transferbeleid, maar dat staat er nu eenmaal. We hebben tijdens de revolutie altijd geroepen dat we no-matter-what die mensen een aantal jaren de kans moesten geven. Als ze het over een paar jaar niet goed gedaan hebben mag je ze daarop afrekenen, nu nog niet.

Tuurlijk kan je vraagtekens bij dingen zetten en zaken bediscussieren, maar zo zwart-wit als het hier af en toe gaat is gewoonweg niet realistisch en niet eerlijk tegenover de beleidsmakers.

De Boer maakt fouten, maar hij doet ook goede dingen. Hij is geen tactisch onbenul omdat je liever een andere speler ziet of het niet eens bent met een wissel.

Maar goed, ik ben bang dat dit weer bestempeld zal worden als 'kijken door een roze bril' of het 'verdedigen van De Boer'.
HR
Ik vind wel degelijk dat de Boer tactisch zeer matig, plus vind ik zijn keuze voor bepaalde spelers en opstellingen zeer slecht. Om maar een voorbeeld te noemen Ajax - Dortmund met Enoh en Poulsen starten, hoe kun je de twee slechtste voetballers in de gehele ajax selectie opstellen tegen Dormtund in de basis!

ADO - Ajax met Lukoki in de basis beginnen in een wedstrijd waar je al van te voren weet dat de tegenstander zich gaat terug trekken op eigen helft. Henk Fraser was aangenaam verrast door het opstellen van Lukoki, daar had hij compleet gelijk in een speler die een bal zo vaak verliest terwijl Ajax met 10 op de helft van Ajax probeert te spelen is natuurlijk een cadeau voor een tegenstander die op de counter gaat spelen.

Vitesse - Ajax: Boerrigter opstellen is al een blunder, maar hem dan vervolgens 80 Min laten falen terwijl vitesse veel risico nam en veel ruimte achter ze lag. Dan en alleen dan kan je Lukoki opstellen wanneer de tegenstander pijn wilt doen op counter. Plus dat Ajax slecht speelde tegen het stugge en goed georganiseerde Vitesse en met geluk op 0-2 kwam. Ajax kwam er voetballend niet uit, het middenveld was zeer slap. Dat zijn momenten waarin je Enoh laat invallen die afjaagt duels wint waardoor er minder druk op de verdediging komt. Maar dat ziet de Boer niet, zijn ploeg stond zwaar onderdruk en het liep even niet dat is niet erg. Maar breng dan wijziging in de ploeg aan waardoor de wedstrijd misschien kan kantelen. Ik ben geen fan van Enoh op Lukoki maar op de juiste momenten kunnen dat nuttige spelers zijn.

Poulsen op stellen op 6, in mijn ogen de belangrijkste positie als je 4-3-3 speelt. Daar kan je geen non voetballer opstellen, want daar begint meestal de opbouw. We hebben Poulsen allemaal zien voetballen tegen Vitesse het was werkelijk dramatisch het was zo dramtisch dat Perez in de rust aan gaf dan hij Enoh verwachte, terwijl hij ook geen fan is van Enoh. Maar als je op de meest cruciale positie in een elftal Poulsen opstelt dan begrijp je het 4-3-3 concept denk ik niet. De reden waarom de tempo zo laag ligt is omdat Poulsen niet of nauwelijks kan opbouwen alles gaat via de backs terwijl er vaak op het middenveld veel ruimte is maar Poulsen is vaker naast de verdediging te vinden dan ervoor. De Boer heeft Poulsen erbij genomen, maar dat zijn totaal geen spelers die Ajax kan gebruiken in mijn ogen. Ik zie veel liever een type Toornstra komen iemand die verdedigend sterk is en ook opbouwend mee kan. Maar als ik dan zie dat de Boer Sporkslede laat debuteren, een speler die bij Jong Ajax niet aan fatsoenlijk kan opbouwen als hij op de 6 speelt dan begrijp ik het echt niet meer. Ik Boccara gezien bij Jong Ajax en Sporkslede gezien bij Jong Ajax, dan is naar mijn mening onbegrijpelijk dat Sporkslede hoger in de pikorde staat dan Boccara. Maar dat is mijn mening.

De Boer maakt in mijn ogen veel tactische fouten,opstellingen die onlogisch zijn als je naar de tegenstander kijkt, schat talent vaak fout in (anders verkoop je eerder Lukoki dan Arica en Ozbilz). Voegt spelers aan de selectie toe die totaal niet bij de filosofie van JC past. Komop Pouslen verdiend 1M per jaar, van dat geld had ik liever toornstra zien komen als vervanger van Anita. Een speler die tenminste kan aanvallen en verdedigen nu ligt er een gapend gat tussen verdediging en de aanvallende middenvelders.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 29 januari 2013 17:17:40).]
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

haassie schreef:

De.Boer is helemaal geen tactische onbenul, dat je dat in je mond durft tenemen.Maar hij maakt wel fouten, als hij eerst Sana niet eens bij de selectie heeft, dan kan het toch niet zo zijn dat hij het eerste er in komt. Deze jongen vond ik eerst een openbaring, maar hij komt geen man voorbij en zijn back opvangen red hij ook niet jammer. Daardoor kwam Blind in de problemen, laat Fischer staan ook niet sterk, maar die back durft dan minder op toekomen, omdat Fischer toch zijn momenten heeft dat hij zijn man gek maakt. En zo heeft hij zijn foutjes, maar die heeft iedereen.
HR
Ik heb op basis van wedstrijdbeelden een analyse van Sanaa gemaakt en gepost op het AN. Als ik al zag dat het niets was op basis van videobeelden dan mag Frank dat ook zien.

Anyway niemand zaagt hier aan de stoelpoten van Frank. Een trainer ontslaan gedurende het seizoen zou verboden moeten worden. Evalueren doe je in de de zomer.

Ik zou het mooi vinden als we iemand objectief beoordelen...dus op basis van keuzes in selectiebeleid, aankopen, wissels, groei als team, groei individu, omgang met spelers als mens.

Ben een btje klaar met de blinde verdedigers van Frank op het AN.

Als jullie al niet eens kunnen toegeven dat hij wel degelijk fouten maakt dan komen we nergens. Verder helpt het verschuilen achter de visie van JC jullie ook niet....gefundeerde kritiek op Frank hebben...betekent niet dat we niet achter de visie van JC staan.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

kooleracer schreef:

(...)

Poulsen op stellen op 6, in mijn ogen de belangrijkste positie als je 4-3-3 speelt. Daar kan je geen non voetballer opstellen, want daar begint meestal de opbouw. We hebben Poulsen allemaal zien voetballen tegen Vitesse het was werkelijk dramatisch het was zo dramtisch dat Perez in de rust aan gaf dan hij Enoh verwachte, terwijl hij ook geen fan is van Enoh. Maar als je op de meest cruciale positie in een elftal Poulsen opstelt dan begrijp je het 4-3-3 concept denk ik niet. De reden waarom de tempo zo laag ligt is omdat Poulsen niet of nauwelijks kan opbouwen alles gaat via de backs terwijl er vaak op het middenveld veel ruimte is maar Poulsen is vaker naast de verdediging te vinden dan ervoor. De Boer heeft Poulsen erbij genomen, maar dat zijn totaal geen spelers die Ajax kan gebruiken in mijn ogen. Ik zie veel liever een type Toornstra komen iemand die verdedigend sterk is en ook opbouwend mee kan. Maar als ik dan zie dat de Boer Sporkslede laat debuteren, een speler die bij Jong Ajax niet aan fatsoenlijk kan opbouwen als hij op de 6 speelt dan begrijp ik het echt niet meer.

(...)
HR
Voor een groot gedeelte eens (zal niemand verbazen) maar ik pik de vm positie eruit.
Dat is een positie die inderdaad cruciaal is in 4-3-3 met de punt naar voren, zonder overigens te willen zeggen dat die andere 10 er maar een beetje bijhangen.

En ik ben bang, of nee ik weet zeker dat Poulsen die positie nooit goed genoeg zal kunnen invullen.
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Ik sta totaal achter de visie van JC. Maar de keuzes die de Boer maakt druisten soms totaal in tegen de visie van JC. Met als toppunt de opstellingen tegen Dortmund met Enoh en Poulsen, een trainer die Enoh en Poulsen opstelt is echt geen visionair van JC. Sorry voetbal boven alles dat draait het in kort bij Cruijf om, maar als je dan Poulsen en Enoh opstelt, dat is gewoon vloeken in de kerk.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 29 januari 2013 17:32:55).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

kooleracer schreef:

(...)

Ik vind wel degelijk dat de Boer tactisch zeer matig, plus vind ik zijn keuze voor bepaalde spelers en opstellingen zeer slecht. Om maar een voorbeeld te noemen Ajax - Dortmund met Enoh en Poulsen starten, hoe kun je de twee slechtste voetballers in de gehele ajax selectie opstellen tegen Dormtund in de basis!

ADO - Ajax met Lukoki in de basis beginnen in een wedstrijd waar je al van te voren weet dat de tegenstander zich gaat terug trekken op eigen helft. Henk Fraser was aangenaam verrast door het opstellen van Lukoki, daar had hij compleet gelijk in een speler die een bal zo vaak verliest terwijl Ajax met 10 op de helft van Ajax probeert te spelen is natuurlijk een cadeau voor een tegenstander die op de counter gaat spelen.

Vitesse - Ajax: Boerrigter opstellen is al een blunder, maar hem dan vervolgens 80 Min laten falen terwijl vitesse veel risico nam en veel ruimte achter ze lag. Dan en alleen dan kan je Lukoki opstellen wanneer de tegenstander pijn wilt doen op counter. Plus dat Ajax slecht speelde tegen het stugge en goed georganiseerde Vitesse en met geluk op 0-2 kwam. Ajax kwam er voetballend niet uit, het middenveld was zeer slap. Dat zijn momenten waarin je Enoh laat invallen die afjaagt duels wint waardoor er minder druk op de verdediging komt. Maar dat ziet de Boer niet, zijn ploeg stond zwaar onderdruk en het liep even niet dat is niet erg. Maar breng dan wijziging in de ploeg aan waardoor de wedstrijd misschien kan kantelen. Ik ben geen fan van Enoh op Lukoki maar op de juiste momenten kunnen dat nuttige spelers zijn.

Poulsen op stellen op 6, in mijn ogen de belangrijkste positie als je 4-3-3 speelt. Daar kan je geen non voetballer opstellen, want daar begint meestal de opbouw. We hebben Poulsen allemaal zien voetballen tegen Vitesse het was werkelijk dramatisch het was zo dramtisch dat Perez in de rust aan gaf dan hij Enoh verwachte, terwijl hij ook geen fan is van Enoh. Maar als je op de meest cruciale positie in een elftal Poulsen opstelt dan begrijp je het 4-3-3 concept denk ik niet. De reden waarom de tempo zo laag ligt is omdat Poulsen niet of nauwelijks kan opbouwen alles gaat via de backs terwijl er vaak op het middenveld veel ruimte is maar Poulsen is vaker naast de verdediging te vinden dan ervoor. De Boer heeft Poulsen erbij genomen, maar dat zijn totaal geen spelers die Ajax kan gebruiken in mijn ogen. Ik zie veel liever een type Toornstra komen iemand die verdedigend sterk is en ook opbouwend mee kan. Maar als ik dan zie dat de Boer Sporkslede laat debuteren, een speler die bij Jong Ajax niet aan fatsoenlijk kan opbouwen als hij op de 6 speelt dan begrijp ik het echt niet meer.

De Boer maakt in mijn ogen veel tactische fouten,opstellingen die onlogisch zijn als je naar de tegenstander kijkt, schat talent vaak fout in (anders verkoop je eerder Lukoki dan Arica en Ozbilz). Voegt spelers aan de selectie toe die totaal niet bij de filosofie van JC past. Komop Pouslen verdiend 1M per jaar, van dat geld had ik liever toornstra zien komen als vervanger van Anita. Een speler die tenminste kan aanvallen en verdedigen nu ligt er een gapend gat tussen verdediging en de aanvallende middenvelders.
HR
Grappig, je onderschrijft met de punten over Lukoki en Boerrigter precies mijn punt: je vindt Lukoki niet goed genoeg en Boerrigter ook niet. Punt is dan: wat blijft erover voor rechtsbuiten? Sana? Ook niet goed genoeg. De omstandigheden op dit moment dwingen De Boer er toe een van hen te kiezen.

Idem voor de wissel van Fischer, die en niet goed speelde en sowieso steeds gewisseld wordt (steeds later) vanwege het gevaar voor blessures.

Poulsen was ik ook geen fan van, nog steeds niet en er zullen ongetwijfeld alternatieven zijn, maar op afgelopen zondag na, deed ie het de laatste weken steeds beter. Weet jij hoe duur Toornstra was? Weet jij of ie het niveau echt aan zou kunnen? Weet jij of ie wilde? Maar goed, dat zijn keuzes waar je het mee eens of oneens bent, dat is geen tactische fout.

Het grappige is bijvoorbeeld dat de keuzes vaak juist wel logisch zijn als je kijkt naar vanwaaruit een keuze gemaakt wordt (de omstandigheden). Er is op dit moment niemand beter dan Boerrigter op rechtsbuiten, hoe vervelend dat ook is.

En als je dan kijkt naar hoe talenten als Fischer, Hoesen en Andersen gebracht worden geeft mij dat juist alleen maar vertrouwen richting de toekomst.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

kooleracer schreef:

Ik sta totaal achter de visie van JC. Maar de keuzes die de Boer maakt druisten soms totaal in tegen de visie van JC. Met als toppunt de opstellingen tegen Dortmund met Enoh en Poulsen, een trainer die Enoh en Poulsen opstelt is echt geen visionair van JC. Sorry voetbal boven alles dat draait het in kort bij Cruijf om maar als dan Poulsen en Enoh opstelt, dat is gewoon vloeken in de kerk.
HR
Precies...Frank voert de visie van JC helemaal niet uit..zie manier van spelen..aankopen..wisselbeleid ! Wel frappant dat de Frank adepten roepen dat we ons niet commiteren aan het beleid van JC als we kritiek op Frank hebben.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Chelsea Man schreef:

(...)

Ik zou het mooi vinden als we iemand objectief beoordelen...dus op basis van keuzes in selectiebeleid, aankopen, wissels, groei als team, groei individu, omgang met spelers als mens.

Ben een btje klaar met de blinde verdedigers van Frank op het AN.

Als jullie al niet eens kunnen toegeven dat hij wel degelijk fouten maakt dan komen we nergens. Verder helpt het verschuilen achter de visie van JC jullie ook niet....gefundeerde kritiek op Frank hebben...betekent niet dat we niet achter de visie van JC staan.
HR
Dit soort reacties snap ik dan niet. Hoezo 'blinde verdedigers'? Ik leg bijvoorbeeld een aantal zaken volgens mij prima uit en JUIST op basis van keuzes, groei etcetera. En er is NIEMAND die zegt dat De Boer geen fouten maakt.

Waarom zeg je dat? Lees je dan gewoon niet verder dan de eerste regel of wat is dat, waarom zeg je dit soort dingen die niet waar zijn?
HR
HR

Chelsea Man
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Dit soort reacties snap ik dan niet. Hoezo 'blinde verdedigers'? Ik leg bijvoorbeeld een aantal zaken volgens mij prima uit en JUIST op basis van keuzes, groei etcetera. En er is NIEMAND die zegt dat De Boer geen fouten maakt.

Waarom zeg je dat? Lees je dan gewoon niet verder dan de eerste regel of wat is dat, waarom zeg je dit soort dingen die niet waar zijn?
HR
Rustig Bassie doelde niet op jou...
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Chelsea Man schreef:

(...)

Rustig Bassie doelde niet op jou...
HR
Op wie dan wel? Je hebt het over "De Boer adepten", "blinde verdedigers". Ik zie ze niet, wie zijn dat dan?
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

BassieAdam schreef:

(...)

Op wie dan wel? Je hebt het over "De Boer adepten", "blinde verdedigers". Ik zie ze niet, wie zijn dat dan?
HR
Hij doelt op de mensen die zegen dat De Boer het goed doet, terwijl we maar 4 punten meer hebben dan FC Utrecht terwijl ons materiaal veel beter is. Jij komt tenminste met argumenten waarom jij van mening bent dat de Boer het helemaal niet zo slecht doet. Ik kan sommige punten van jou zeker wel begrijpen. Maar sommige komen met argumenten als: De Boer heeft 112 interlands dus hij weet het beter. Als ik de Boer hoor praten over voetbal heb ik echt het idee, dat hij er niet echt veel van begrijpt. Een trainers die in een topwedstrijd het centrale duo uit elkaar haalt omdat er rechtsback geschorst is, begrijpt het niet helemaal. Vervolgens gaat een Veltman de fout in, en dan zegt hij dat het een leermoment is. Leermomenten kan je niet in een topwedstrijd hebben. Alderweireld en Moisander die hadden gewoon centraal moeten spelen. Zet Ligeon maar als back, zodat zijn fouten nog gecorrigeerd kunnen worden door Alderweireld. Dat is logisch nadenken Centrale Duo's die wissel je echt als het niet nodig is. Je vastigheid van vertrouwen opgeven zodat Veltman kan spelen, dat zijn keuzes dit totaal onbegrijpbaar zijn in mijn ogen. Die jongen stond tegen Havenaar en Reis lekker handig. Terwijl Alderweireld lucht stond te dekken, lekker slim van onze topcoach. Keepers en centrale verdedigers zijn de laatste plekken die als coach moet wijzigen. Alleen wanneer het niet anders kan ga je schuiven met je centrale verdedigers niet als Ligeon gewoon kan spelen. Die het overigens bij Jong Ajax zeer constant doet, dus in mijn ogen geen reden om aan hem te twijfelen.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 29 januari 2013 17:54:09).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

kooleracer schreef:

(...)
Hij doelt op de mensen die zegen dat De Boer het goed doet, terwijl we maar 4 punten meer hebben dan FC Utrecht terwijl ons materiaal veel beter is.
Jij komt tenminste met argumenten waarom jij van mening bent dat de Boer het helemaal niet zo slecht doet. Ik kan sommige punten van jou zeker wel begrijpen. Maar sommige komen met argumenten als: De Boer heeft 112 interlands dus hij weet het beter. HR
Wijs die mensen dan eens aan, want ik zie ze echt niet, iedereen geeft aan dat De Boer fouten maakt, maar als je dus zegt dat ie ook goede keuzes maakt ben je ineens een 'blinde volger'?

Als ik de Boer hoor praten over voetbal heb ik echt het idee, dat hij er niet echt veel van begrijpt. Een trainers die in een topwedstrijd het centrale duo uit elkaar haalt omdat er rechtsback geschorst is, begrijpt het niet helemaal. Vervolgens gaat een Veltman de fout in, en dan zegt hij dat het een leermoment is. Leermomenten kan je niet in een topwedstrijd hebben. Alderweireld en Moisander die hadden gewoon centraal moeten spelen. Zet Ligeon maar als back, zodat zijn fouten nog gecorrigeerd kunnen worden door Alderweireld. Dat is logisch nadenken Centrale Duo's die wissel je echt als het niet nodig is. Je vastigheid van vertrouwen opgeven zodat Veltman kan spelen, dat zijn keuzes dit totaal onbegrijpbaar zijn in mijn ogen. Die jongen stond tegen Havenaar en Reis lekker handig. Terwijl Alderweireld lucht stond te dekken, lekker slim van onze topcoach. HR
Interessant punt, want als Veltman die fout niet had gemaakt was er niks aan de hand geweest, en wat als Ligeon een fout had gemaakt? Had ie dan ook weer de foute keuze gemaakt? Heb jij Ligeon de laatste tijd zien spelen? Die is momenteel minder dan een Aldeweireld als rechtsback en Veltman heeft het de laatste tijd in de minuten die hij mocht maken goed gedaan, terwijl Aldeweireld en geblesseerd (niet mee naar Brazilie) en ook minder in vorm was. Zo onlogisch was het dus helemaal niet.

Komt bij dat die "fout" van Veltman ook nog eens werd ingeleid door slecht meeverdedigen van Schone en.... jawel Aldeweireld, die Janssen gewoon lieten lopen.

Dit bedoel ik nou met omstandigheden. Het is te makkelijk zomaar te wijzen naar Veltman en De Boer, aangezien er wel meer aan de hand is.

Het is opnieuw verder kijken dan de neus lang is. Dan kan je De Boer tactisch slecht noemen, maar vertel eens, met Ligeon uit vorm, Aldeweireld net terug van een blessure en Veltman die het op die plek goed deed, wat had jij gedaan, toch een 'mindere' speler op rechtsback opstellen?

Ik had de kritieken hier al weer gehoord als Ligeon de fout in was gegaan...
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

BassieAdam schreef:

(...)

Interessant punt, want als Veltman die fout niet had gemaakt was er niks aan de hand geweest, en wat als Ligeon een fout had gemaakt? Had ie dan ook weer de foute keuze gemaakt? Heb jij Ligeon de laatste tijd zien spelen? Die is momenteel minder dan een Aldeweireld als rechtsback en Veltman heeft het de laatste tijd in de minuten die hij mocht maken goed gedaan, terwijl Aldeweireld en geblesseerd (niet mee naar Brazilie) en ook minder in vorm was. Zo onlogisch was het dus helemaal niet.

Komt bij dat die "fout" van Veltman ook nog eens werd ingeleid door slecht meeverdedigen van Schone en.... jawel Aldeweireld, die Janssen gewoon lieten lopen.

Dit bedoel ik nou met omstandigheden. Het is te makkelijk zomaar te wijzen naar Veltman en De Boer, aangezien er wel meer aan de hand is.

Het is opnieuw verder kijken dan de neus lang is. Dan kan je De Boer tactisch slecht noemen, maar vertel eens, met Ligeon uit vorm, Aldeweireld net terug van een blessure en Veltman die het op die plek goed deed, wat had jij gedaan, toch een 'mindere' speler op rechtsback opstellen?

Ik had de kritieken hier al weer gehoord als Ligeon de fout in was gegaan...
HR
Ligeon is helemaal niet invorm, die jongen is juist in bloedvorm. Daarom begreep ik de keuze voor Toby als back niet. Iedereen weet dat Toby niet de beste voetballer is en opkomen doet hij als CV haast nooit dus waarom hij als RB wordt opgesteld ontgaat mij een beetje. Fouten worden altijd gemaakt maar als coach moet je ervoor zorgen dat de kansen op fouten zo klein mogelijk zijn. Ik zou nooit een vertrouwd duo uit elkaar halen tegen een opponent zoals Vitesse. Als Ligeon fouten had gemaakt als back, dan had ik vrede mee gehad. Geloof me ik ga De Boer echt zomaar afvallen als een jeugd in de fout gaat. Maar ik denk niet dat Alderweireld zich zo makkelijk zou laten aftroeven door Theo Janssen.
Ik vond de Boer tegen Man City tactisch zeer sterk, hij komt soms ook met iets goeds. Maar ik zeg dat zijn opstellingen en wissels vaak niet goed uitpakken dat was tegen Vitesse weer het geval.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 29 januari 2013 18:13:47).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Hoe kan het dan dat toby het aanvallend gewoon heel behoorlijk deed? Veltman speelde prima, op die fout na. Ook de boer zei dat na afloop. Niet dat dat wat zegt natuurlijk want de boer snapt er geen reet van uiteraard, maar toch.
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

kooleracer schreef:

(...)

Ligeon is helemaal niet invorm, die jongen is juist in bloedvorm. Daarom begreep ik de keuze voor Toby als back niet. Iedereen weet dat Toby niet de beste voetballer is en opkomen doet hij als CV haast nooit dus waarom hij als RB wordt opgesteld ontgaat mij een beetje. Fouten worden altijd gemaakt maar als coach moet je ervoor zorgen dat de kansen op fouten zo klein mogelijk zijn. Ik zou nooit een vertrouwd duo uit elkaar halen tegen een opponent zoals Vitesse. Als Ligeon fouten had gemaakt als back, dan had ik vrede mee gehad. Geloof me ik ga De Boer echt zomaar afvallen als een jeugd in de fout gaat. Maar ik denk niet dat Alderweireld zich zo makkelijk zou laten aftroeven door Theo Janssen.
Ik vond de Boer tegen Man City tactisch zeer sterk, hij komt soms ook met iets goeds. Maar ik zeg dat zijn opstellingen en wissels vaak niet goed uitpakken dat was tegen Vitesse weer het geval.
HR
Nee, hij liet m lopen.

Op dit moment beoordeeld het TH Ligeon als niet sterk genoeg als back, dan vind ik dit een hele logische keuze, zeker gezien het feit dat Veltman/ Moisander geregeld samen hebben gespeeld. Daar doet 1 fout van Veltman niets aan af. De fouten van de middenvelders (Schone/ Poulsen) en Aldeweireld, die Janssen liet lopen, vind ik vele malen erger.
HR
HR

haassie
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 9 juni 2009

Chelsea man ik vind ook niet alles goed, dat zeg ik ook , , waar ik mijn aan erger maar dat was vorig seizoen al, ,dat F.de.Boer denkt dat hij een wereld selectie heeft. En dat is niet zo, op een paar naar, En dat je geen miljoenen wil uitgeven ook, als er echt een speler nodig is, moet je nog wel wat durven.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

Hoe kan het dan dat toby het aanvallend gewoon heel behoorlijk deed? Veltman speelde prima, op die fout na. Ook de boer zei dat na afloop. Niet dat dat wat zegt natuurlijk want de boer snapt er geen reet van uiteraard, maar toch.
HR
Toby deed het niet aanvallend gewoon heel behoorlijk; in balbezit van achteruit speelde hij veelal kansloze lange ballen. Hij heeft alleen een keer of 5 een goede loopactie de diepte in gemaakt en wist de bal voor te trekken. Als dat al tot heel behoorlijk leidt, ligt de lat weer eens laag.

Veltman speelde niet prima op die fout na; hij was daarvoor ook al een aantal keer zijn tegenstanders volledig kwijt. Bovendien ging ie een aantal keer gigantisch de mist in met het indribbelen.

Film, kom alsjeblieft van die roze wolk af, het siert je niet.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

kooleracer schreef:

(...)

Ligeon is helemaal niet invorm, die jongen is juist in bloedvorm. Daarom begreep ik de keuze voor Toby als back niet.
HR
Ik ben redelijk gecharmeerd van Ligeon,maar hij was gisteren vrij matig. Gezien? Dus hoezo bloedvorm?

En Toby speelt bij België RB , dus zo gek is dat niet allemaal.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Ik ben redelijk gecharmeerd van Ligeon,maar hij was gisteren vrij matig. Gezien? Dus hoezo bloedvorm?

En Toby speelt bij België RB , dus zo gek is dat niet allemaal.
HR
Er spelen is kennelijk al voldoende voor de sectie kort door de bocht en aanverwante analisten. Speelt ie er in het zelfde systeem? Speelt ie er uberhaupt goed? Is het geen nadeel om je verdediging op 2 plekken te wijzingen?

Waarom zou je het jezelf afvragen? Je lijkt wel gek.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Er spelen is kennelijk al voldoende voor de sectie kort door de bocht en aanverwante analisten. Speelt ie er in het zelfde systeem? Speelt ie er uberhaupt goed? Is het geen nadeel om je verdediging op 2 plekken te wijzingen?

Waarom zou je het jezelf afvragen? Je lijkt wel gek.
HR
Wat een rare felle reactie weer in een normale discussie. Wat is dat toch?

Wie zegt dat niemand zich iets mag afvragen?? Ik noem alleen wat overwegingen. Toby speelde bin België als RB een paar keer vrij goed en Ligeon speelt gemiddeld op dit moment, zie gisteren. Dus zo gek is die keuze toch niet, al was ik het er ook niet mee eens. Dat kan namelijk, ergens niet mee eens zijn en het toch begrijpen. Raar hè ?
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Quattroporte schreef:

(...)

Wie zegt dat niemand zich iets mag afvragen?? Ik noem alleen wat overwegingen. Toby speelde bin België als RB een paar keer vrij goed en Ligeon speelt gemiddeld op dit moment, zie gisteren. Dus zo gek is die keuze toch niet, al was ik het er ook niet mee eens. Dat kan namelijk, ergens niet mee eens zijn en het toch begrijpen. Raar hè ?
HR
Maar waarom zou je

Alderweireld - Veltman - Moisander - Blind

kiezen boven

Veltman- Alderweireld - Moisander - Blind.

Als je Ruben niet goed genoeg is. Dan moet je kiezen uit de CV's die normaliter niet als back spelen. Dan laat je toch de beste op zijn positie spelen. Dat is logisch redeneren voor mij. Als ik Joel had opgesteld dan was het als RB, helemaal omdat Toby gewoon kan spelen. Sir Alex kiest toch ook gewoon voor Vidic en Ferdinand als Jones en Smalling fit zijn. Die minder ervaren spelen dan als back dat is logisch. Sir Alex is al langer coach dan de Boer, vindt je het dan gek dat ik liever de gedachte gang van Sir Alex volg dan de redenatie van De Boer.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 29 januari 2013 19:07:51).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Veltman als RB had ik helemaal een idiote keuze gevonden.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Ik kan inderdaad niet begrijpen waarom je de helft van je verdediging zou wijzigen als 1 poppetje er niet is. Gelukkig pakte het geweldig uit en heb ik hier mijn ongelijk moeten toegeven. Alderweireld flitste over de flank, Veltman won al zijn duels en dribbelde geweldig in. Allemaal een lust voor het oog.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Ik kan inderdaad niet begrijpen waarom je de helft van je verdediging zou wijzigen als 1 poppetje er niet is. Gelukkig pakte het geweldig uit en heb ik hier mijn ongelijk moeten toegeven. Alderweireld flitste over de flank, Veltman won al zijn duels en dribbelde geweldig in. Allemaal een lust voor het oog.
HR
Nee, zoals gezegd wilde ik ook Ligeon zien.
HR
HR

Lawro & Hansen
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Van de film schreef:

Niet dat dat wat zegt natuurlijk want de boer snapt er geen reet van uiteraard, maar toch.HR
Mwah. Het klinkt zo hard, dat-ie er geen van snapt, en zo is het helemaal niet bedoeld, zo hard, en Frank doet heus z'n best, maar ervaring hè... Daar schort het aan en doe je niks aan. Beter snuffelt-ie hier zo af en toe eens rond. Mensen die niet onwelwillend zijn, en eigenlijk ook niet eens zo ervaren, net als Frank, maar die hebben tenminste de natuur mee gehad. Dus die zien al van achter hun tv waar het fout gaat daar waar anderen er met hun neus bovenop zitten maar weigeren te corrigeren. Kun je nagaan. Moet ook heerlijk zijn. Met jezelf te leven in die wetenschap, dat je op minstens gelijke voet staat met JC. Is ook fijn voor JC, eindelijk kunnen sparren met iemand op niveau en die'm snapt. Nu er nog voor zorgen dat diegene het daadwerkelijk voor het zeggen krijgt, dan maar een keer een doorsnee iemand uit een rijtjeshuis, totaal onbekend, geen achtergrond als voetballer maar dan sta je dus in ieder geval binnen no time waar je hoort als club zijnde. Tovervoetbal, worden er geen foute keuzes meer gemaakt qua opstelling en tactiek, geen verkeerde spelers aangetrokken voor veels teveel geld. Kortom: an ideal world.

[Dit bericht is veranderd door Lawro & Hansen (op 29 januari 2013 19:59:02).]
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Albinho schreef:

(...)

HR
Dat zijn keuzes he. Er is geen enkele garantie dat het met Iigeon als rechtsback heel veel beter was gegaan. Die jongen heeft mij iig nog nooit heel erg overtuigd, dat vind ik dus ook een vrij groot risico. Als er dan over onze rechterkant was gescoord zouden jullie de Boer daar weer over aanpakken. We hebben verdedigend in de breedte gewoon niet zo'n goede selectie.

[Dit bericht is veranderd door Robery (op 29 januari 2013 19:55:43).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.