Ajax Netwerk
zaterdag 20 september 2014 - 07:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
Robery schreef:

Nee inderdaad, maar dat had ik ook zeker niet verwacht als 2 van je 3 beste spelers zijn vertrokken

Blijkbaar verwachten jullie dat de resulaten en het spel constant goed zullen zijn en elk jaar 15/20 % beter zullen worden . Op dit moment is dat even niet zo dus de Boer faalt volgens jullie dan. Ik vind dat je naar het algemene spel van de afgelopen 7/8 wedstrijden moet kijken om daar over te oordelen en de resultaten pas kunt afrekenen in Mei.

Het gaat toch om het spel , de tussentijdse resultaten zijn niet zo belangrijk toch???
Vorig jaar werden we zelfs nog kampioen ,dit jaar spelen we beter maar zullen we waarschijnlijk geen kampioen worden, thats life.
HR
Ik doe helemaal geen uitspraken over of we wel of geen kampioen worden, dat zien we dan wel weer. Het zegt ook niet zo veel, je bent daar deels ook afhankelijk in van de concurrentie. Soms speel je een jaar lang vrij goed, word je 2e. Soms speel je helemaal niet zo denderend, word je wel kampioen, of zelfs 2x achter elkaar.

In de basis is voetbal voor mij amusement en dat mis ik bij Ajax vaak Robery helaas.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

Chelsea Man schreef:

(...)

4 miljoen voor een keeper van NEC is dus accepteerbaar, ongeacht de verkoop van Vermeer ?

Jij zag in Ziggy een ideale Ajax spits ? Frank blijkbaar wel....

Oog voor talent lijkt me wel belangrijke kwaliteit voor een trainer van Ajax 1.
Tel daarbij Boerrigter,Poulsen en Sanaaa der bij op...
HR
En dus? Moet Frank weg of wat. Wat is dan je conclusie.

Voor alles duidelijkheid: ik ben hier misschien wel van iedereen het meest consequent tegen aankopen, en dus zeker tegen het halen van spelers als Cillesen. Ziggy, Sana etc.

De meesten willen steeds allerlei spelers halen, waarbij ik zeer serieus em gemotiveerd de meest maffe namen voorbij heb zien komen. Dat de club dan weer missers haalt is inherent aan die filosofie. Altijd geweest. Daarom is het zo goed dat men daar een einde aan wil maken. Daar zal ook Frank aan moeten wennen, als hij het er niet helemaal mee eens. Ik verdedig hem op dat punt dus absoluut niet, maar kijk wel naar het totaalplaatje.

Albinho schreef:

Je kan de resultaten zo draaien als je wilt Robery. Wellicht kan je dan ook gewoon de feiten noemen; 20 gespeeld, 11 gewonnen. Niet bepaald indrukwekkend.

De antwoord op je vraag; nee daar gaan we niet op vooruit. De Jong om Schone is lood om oud ijzer. Babel/Sigthorsson is lood om oud ijzer. Eriksen/Anita/De Zeeuw was nog altijd het beste middenveld onder De Boer.
HR
De Zeeuw ...kom op zeg.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 28 januari 2013 21:12:56).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Daarom is het zo goed dat men daar een einde aan wil maken. Daar zal ook Frank aan moeten wennen, als hij het er niet helemaal mee eens. Ik verdedig hem op dat punt dus absoluut niet, maar kijk wel naar het totaalplaatje.
HR
Is dat zo?

Ik haal dat totaal niet uit de woorden van Overmars

Integendeel zelfs, aankopen worden niet per definitie in de ban gedaan.
HR
HR

Quattroporte
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Is dat zo?

Ik haal dat totaal niet uit de woorden van Overmars

Integendeel zelfs, aankopen worden niet per definitie in de ban gedaan.
HR
Niet per definitie, maar wel in principe, maar als er een echt gat is of een exceptionele speler, dan is het best mogelijk dat er een uitzondering op het principe wordt gemaakt. Dus ja, er zullen nog best wel eens aankopen zijn. Maar men wil dus geen Schones, Cillesenns, Ziggys, Moisanders etc etc voor 3 a 4 mio meer halen. Maar een Suarez zal nog best wel eens gehaald worden, zo zei Overmars het (geparafraseerd). Ik heb dat intussen geloof ik al 10 keer uitgelegd.

PS daarom denk ik ook dat ALS Eriksen en de Jong vertrekken , dat men dan iemand zal halen omdat men dan zal vinden dat er een te groot gat is. Maar alleen een exceptionele speler, en dus geen Schöne of de Zeeuw meer. Wel dus Maher. En voor Alderweireld zal denk ik niemand gehaald worden als ze consequent zijn, hetgeen ik dus hoop.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 28 januari 2013 21:22:55).]
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

De Zeeuw ...kom op zeg.
HR
Trieste reactie, noem jij een trio dat structureel beter functioneerde de afgelopen jaren. De Boer had het en heeft het met dan wel de Jong of Janssen laten liggen, jammer genoeg. Het gaat niet om de Zeeuw afzonderlijk.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quattroporte schreef:

(...)

Niet per definitie, maar wel in principe, maar als er een echt gat is of een exceptionele speler, dan is het best mogelijk dat er een uitzondering op het principe wordt gemaakt. Dus ja, er zullen nog best wel eens aankopen zijn. Maar men wil dus geen Schones, Cillesenns, Ziggys, Moisanders etc etc voor 3 a 4 mio meer halen. Maar een Suarez zal nog best wel eens gehaald worden, zo zei Overmars het (geparafraseerd). Ik heb dat intussen geloof ik al 10 keer uitgelegd.
HR
Dat heb je niet, je laveert continu tussen een onwrikbaar en genuanceerd standpunt.
Gisteren nog noemde je het beleid van Ajax, dus niet je eigen mening: geen aankopen

Terwijl de woorden van Overmars, en nog duidelijker de daden van Ajax, een ander verhaal vertellen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Dat heb je niet, je laveert continu tussen een onwrikbaar en genuanceerd standpunt.
Gisteren nog noemde je het beleid van Ajax, dus niet je eigen mening: geen aankopen

Terwijl de woorden van Overmars, en nog duidelijker de daden van Ajax, een ander verhaal vertellen.
HR
Echt onzin. Heel vermoeiend. Overmars heeft op de AVA precies dat gezegd wat ik schets. Geen aankopen meer in principe, tenzijn een groot gat of een exceptionele speler. De rest uit jeugd, die veel eerder moet debuteren. Aankopen wel voor de jeugd.

Mijn standpunt is helemaal geen aankopen.

En de daden? Het gaat hier om het TOEKOMSTIGE beleid. Hoe moeilijk is het? En als ze zich er niet aan houden en toch weer gaan kopen ben ik de eerste die ze afvalt. Ik ben het dan ook niet helemaal met ze eens. So what. Ik ben het ook zo vaak niet met de Boer eens. So what.

Nooit iets anders gezegd. Je leest echt slecht. Valt me tegen van je.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 28 januari 2013 21:38:17).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quattroporte schreef:

(...)

Echt onzin. Heel vermoeiend. Overmars heeft op de AVA precies dat gezegd wat ik schets. Geen aankopen meer in principe, tenzijn een groot gat of een exceptionele speler. De rest uit jeugd, die veel eerder moet debuteren. Aankopen wel voor de jeugd.

Mijn standpunt is helemaal geen aankopen.

Nooit iets anders gezegd. Je leest echt slecht. Valt me tegen van je.
HR
Ik lees niet slecht, zoals ik al quote was je gisteren heel duidelijk, zonder nuance.

Daarnaast, ik kan dat interview nog 300x horen, maar daarin zegt hij niets over 'geen aankopen uit principe'.
De langere versie staat in het topic over Financieen, maar grofweg komt het erop neer dat aankopen financieel verantwoord moeten zijn en dat ze uiteraard eerst kijken naar de eigen jeugd. Niet ongebruikelijk bij Ajax trouwens.
Dat is al weer een hele stap genuanceerder dan staccato "geen aankopen".
Begin maar vast met aanvallen op een beleid dat zo niet geformuleerd is, want er zullen ongetwijfeld aankopen volgen van de zomer.

Maar eenieder moet zelf maar bepalen wie ze geloven. Nogmaals het interview is heel duidelijk.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 28 januari 2013 21:40:30).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Trieste reactie, noem jij een trio dat structureel beter functioneerde de afgelopen jaren. De Boer had het en heeft het met dan wel de Jong of Janssen laten liggen, jammer genoeg. Het gaat niet om de Zeeuw afzonderlijk.
HR
Hoezo triest? Ik vond en vind de Zeeuw niks, dat mag toch? Heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar grotendeels kut en slap. Mijn favoriete middenveld ? Anita Eriksen Aissati.

DarkChild schreef:

(...)

Ik lees niet slecht, zoals ik al quote was je gisteren heel duidelijk, zonder nuance.

Daarnaast, ik kan dat interview nog 300x horen, maar daarin zegt hij niets over 'geen aankopen uit principe'.
De langere versie staat in het topic over Financieen, maar grofweg komt het erop neer dat aankopen financieel verantwoord moeten zijn en dat ze uiteraard eerst kijken naar de eigen jeugd. Niet ongebruikelijk bij Ajax trouwens.
Dat is al weer een hele stap genuanceerder dan staccato "geen aankopen".
Begin maar vast met aanvallen op een beleid dat zo niet geformuleerd is, want er zullen ongetwijfeld aankopen volgen van de zomer.

Maar eenieder moet zelf maar bepalen wie ze geloven. Nogmaals het interview is heel duidelijk.
HR
Quote mij dan.

En weet je, laten we de notulen van de AVA maar afwachten. En vraag het anders aan anderen die daar waren. Werd ook in de pers geciteerd. Klaar er mee nu.

Wat op de AVA als beleid wordt gepresenteerd, daar ga ik als Ajacied op af. Als ze zich daar niet aan houden en weer Schönes en Sanas en Wielaerts en Kennedy's en Oleguers gaan galen, of Goouweleeuws of de Zeeuw, dan mag Overmars heel snel wieberen van mij. En de Boer ook. En Jonk.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 28 januari 2013 21:49:32).]
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Hoezo triest? Ik vond en vind de Zeeuw niks, dat mag toch? Heeft een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar grotendeels kut en slap. Mijn favoriete middenveld ? Anita Eriksen Aissati.
HR
Omdat het niet om de Zeew gaat maar om het trio en jouw trio heeft nooit structureel samen gespeeld. Dat probeerde ik nou juist net duidelijk te maken.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Omdat het niet om de Zeew gaat maar om het trio en jouw trio heeft nooit structureel samen gespeeld. Dat probeerde ik nou juist net duidelijk te maken.
HR
En dan vond ik de Jong beter. Ik,vond de Zeeuw nou een absolute non-Ajacied.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Albinho schreef:

Je kan de resultaten zo draaien als je wilt Robery. Wellicht kan je dan ook gewoon de feiten noemen; 20 gespeeld, 11 gewonnen. Niet bepaald indrukwekkend.

De antwoord op je vraag; nee daar gaan we niet op vooruit. De Jong om Schone is lood om oud ijzer. Babel/Sigthorsson is lood om oud ijzer. Eriksen/Anita/De Zeeuw was nog altijd het beste middenveld onder De Boer.
HR
Als ajax niet in staat is om spelers als anita, met alle respect, langer aan zich te binden dan blijven we wisselvallig en heeft het allemaal niet zo'n zin. Dan spelen we heus beter dan daarvoor maar europese (sub)top gaan we dan nooit meer worden.

@Q,
De zeeuw was 36 keer beter dan de jong als rechtshalf. De Jong als rechtshalf is gewoon bijzonder matig, daar waar de zeeuw heel belangrijk is geweest als aanjager en aangever. Eriksen, anita de zeeuw was inderdaad het beste middenveld wat onder de boer heeft gespeeld en het voetbal in zijn eerste jaar (eind van dat halve seizoen) het beste.

Maar als spelers vertrekken naar clubs als everton, rusland B of fulham dan moeten we met z'n allen eens zorgen dat ons verwachtingspatroon niet zo enorm hoog is en zien dat de boer het met de middelen die hij heeft het uitstekend doet.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Tja, Film, dan verschillen we gewoon van mening.
HRHR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

Van de film schreef:

(...)

Als ajax niet in staat is om spelers als anita, met alle respect, langer aan zich te binden dan blijven we wisselvallig en heeft het allemaal niet zo'n zin. Dan spelen we heus beter dan daarvoor maar europese (sub)top gaan we dan nooit meer worden.

@Q,
De zeeuw was 36 keer beter dan de jong als rechtshalf. De Jong als rechtshalf is gewoon bijzonder matig, daar waar de zeeuw heel belangrijk is geweest als aanjager en aangever. Eriksen, anita de zeeuw was inderdaad het beste middenveld wat onder de boer heeft gespeeld en het voetbal in zijn eerste jaar (eind van dat halve seizoen) het beste.

Maar als spelers vertrekken naar clubs als everton, rusland B of fulham dan moeten we met z'n allen eens zorgen dat ons verwachtingspatroon niet zo enorm hoog is en zien dat de boer het met de middelen die hij heeft het uitstekend doet.
HR
De Boer doet het helemaal niet goed met de middelen die hij heeft. Ik heb Swansea City zien voetballen vorig seizoen toen ze net promoveerde naar de PL en die spelen drie keer zo goed als Ajax. Terwijl Ajax veel meer geld te besteden heeft dan Swansea city. Je denkt dat de Boer er alles uithaalt omdat je niet beter weet. Maar als Swansea beter voetbalt dan Ajax met in mijn ogen kwalitatief mindere spelers dan doet de Boer het helemaal niet zo goed. Ik blijf erbij als Ajax echt de stap naar de subtop wilt maken dan moet Ajax een betere TH staf gaan aanstellen. De Boer, Bergkamp en Spijkerman zijn gewoon niet ervaren genoeg dat is ook niet erg want voor De Boer en Bergkamp is dit pas het begin. Het combinatie voetbal komt er totaal niet uit, ik zie geen driehoekjes, ik zie geen positie wisselingen op de vleugels. De Boer&Co zijn goed begonnen als je ziet wat Jol had achtergelaten. Maar waar JC naar toe wilt, dat zie ik totaal niet terug bij Ajax 1 en niet bij Jong Ajax. JC wilt snel combinatie voetbal, het opbouwen van achteruit bij Ajax duurt letterlijk 30 seconden en dat is nog steeds niet verandert sinds de Boer aan het roer is, ballen strak inspelen gebeurt nog steeds zeer weinig, Ajax speelt altijd in en laag tempo, aanvallen over verschillende schijven zie ik ook bijna nooit. Sorry maar er wordt geen progressie geboekt, dit zeg ik niet alleen na de nederlaag. Maar Ajax heeft dit seizoen weinig progressie geboekt.

Ik denk nog steeds dat Ajax beter zou afzijn met Rijkaard,Ten Cate en Neeskens die weten hoe ze de filosofie van JC ten uitvoer moeten brengen. De Boer heeft verzorgd voetbal er in gebracht maar het is een misvatting dat verzorgd voetbal hetzelfde is als combinatie voetbal. Je kunt wel weinig balverlies lijden en veel balbezit hebben maar dat komt bij Ajax door dat er zonder risico wordt gespeeld. Dat links of rechtsbuiten de bal teruggespeeld naar het middenveld en vervolgens Vermeer weer aan de bal is, dat soort dingen zie je niet bij Barca. De Boer speelt puur op balbezit dat is zijn doel, terwijl JC uit balbezit kansen wilt creëren door combinatie voetbal te spelen. Maar dat zie ik echt niet terug bij Ajax. De Boer heeft na elke wedstrijd over dat Ajax domineerde, ik begrijp nooit wat hij daarmee bedoeld. Ik zie Ajax zelden een wedstrijd domineren, we hebben veel balbezit maar we doen er bar weinig mee. Terwijl de Boer het dan nog steeds heeft over domineren. Als ik Ajax was zou ik de Boer&Co bij eventueel vertrek meteen laten vervangen door de echte visionairs (Rijkard&Co) van JC. Want de Boer speelt hoe Van Gaal voetbalt, maar dat is niet de visie van JC.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 28 januari 2013 22:46:54).]
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

En dan vond ik de Jong beter. Ik,vond de Zeeuw nou een absolute non-Ajacied.
HR
Voor de 3e keer: het gaat niet om de Zeeuw het gaat om het trio, wil je het niet snappen? En jij gaat mij geen 1 middenveld met De Jong kunnen aanleveren wat beter heeft gespeeld dan dat middenveld.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Voor de 3e keer: het gaat niet om de Zeeuw het gaat om het trio, wil je het niet snappen? En jij gaat mij geen 1 middenveld met De Jong kunnen aanleveren wat beter heeft gespeeld dan dat middenveld.
HR
Voor de derde keer, dat vond ik wel. We zijn het gewoon oneens daarover. Jij hebt een hekel aan de middenvelder de Jong en vind hem waardeloos, ik de Zeeuw. De waarheid zal wel in het midden liggen. Wij worden het niet eens.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Voor de derde keer, dat vond ik wel. We zijn het gewoon oneens daarover. Jij hebt een hekel aan de middenvelder de Jong en vind hem waardeloos, ik de Zeeuw. De waarheid zal wel in het midden liggen. Wij worden het niet eens.
HR
Je geeft ook gewoon geen antwoord. Noem eens een middenveld met De Jong dat het beter dan die 3 heeft gedaan.
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Het zijn beide waardeloze middenvelders! in het Ajax systeem met 2 aanvallende middenvelders. De Jong als nummer 10 vind ik wel goed. De zeeuw is gewoon waardeloos in mijn ogen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Je geeft ook gewoon geen antwoord. Noem eens een middenveld met De Jong dat het beter dan die 3 heeft gedaan.
HR
Euhhh, het middenveld met Anita,Eriksen en de Jong.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Euhhh, het middenveld met Anita,Eriksen en de Jong.
HR
Wanneer hebben die goed gespeeld? Ik ben serieus he.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

kooleracer schreef:

Ik denk nog steeds dat Ajax beter zou afzijn met Rijkaard,Ten Cate en Neeskens HR
Rijkaard deed het leuk met een van de beste lichtingen van Oranje sinds de eind jaren '80. Daarna degradeerde hij kansloos met Sparta. Jaartje erop werd hij door vriend Cruijf bij een nu inmiddels legendarisch Barca met oa Messi, Iniesta en Xavi. Daarna wat gepresteerd?
Ten Cate werd hoe vaak kampioen? Kwam vCL niet eens door.
Neeskens...eh...ja tja.

Het gras is altijd groener bij de buren zullen we maar denken. :denk
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Lederen Knikker schreef:

(...)
Rijkaard deed het leuk met een van de beste lichtingen van Oranje sinds de eind jaren '80. Daarna degradeerde hij kansloos met Sparta. Jaartje erop werd hij door vriend Cruijf bij een nu inmiddels legendarisch Barca met oa Messi, Iniesta en Xavi. Daarna wat gepresteerd?
Ten Cate werd hoe vaak kampioen? Kwam vCL niet eens door.
Neeskens...eh...ja tja.

Het gras is altijd groener bij de buren zullen we maar denken. :denk
HR
Het gaat erom dat, dat trio tot in perfectie de filosofie van JC hebben uitgedragen. Ik vind dat de Boer&Co dat bij lange na niet doen. Wat Rijkaard, Neeskens en Ten Cate daarna los hebben gedaan boeit me niet, dat ging namelijk om het geld toen voor ze alle drie. Anders ga je niet naar China,Turkije Arabie of Afrika. Daarbij komt dat de clubs niet het geduld hebben om de filosofie van JC uit te dragen dat gaat natuurlijk niet samen. Overigens vind ik de Boer zeer tactisch in wedstrijden uitermate zwak (wissels pakken zelden tot nooit goed uit,analyse tijdens de wedstrijden zeer zwak), geen benul hoe goed talenten wel of niet zijn (Ozbilz verkopen en vervolgens wel Lukoki houden....), zeer koppig (Theo Jannssen op 6, Derk Boerigter als rechtsbuiten).

Rijkaard is in mijn ogen de juiste man om Ajax naar het hogere plan te tillen, mede door zijn ervaring bij Barca met JC. De Boer goede veldtrainer maar als hoofdcoach vindt ik hem te kort komen. Spelers beter maken dat kan hij wel.
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

kooleracer schreef:

(...)

De Boer doet het helemaal niet goed met de middelen die hij heeft. Ik heb Swansea City zien voetballen vorig seizoen toen ze net promoveerde naar de PL en die spelen drie keer zo goed als Ajax. Terwijl Ajax veel meer geld te besteden heeft dan Swansea city. HR
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/19952980

Swansea heeft een omzet van 76 miljoen euro, Ajax haalt dat misschien met Champions league. Daarbij speelt iedereen slecht in Engeland, dus met een beetje verzorgd voetbal schiet je al een hoop op. Bedenk ook dat Ajax Manchester City redelijk eenvoudig sloopte, puur omdat Engelsen niet kunnen voetballen. En passant ook nog even op Old Trafford gewonnen vorig seizoen.

Je denkt dat de Boer er alles uithaalt omdat je niet beter weet. Maar als Swansea beter voetbalt dan Ajax met in mijn ogen kwalitatief mindere spelers dan doet de Boer het helemaal niet zo goed.HR

Ik volg Swansea niet echt goed, maar heeft Swansea ook zijn belangrijkste spelers verkocht (Vertonghen en Anita). De Boer doet het prima als je kijkt naar de vele malen duurdere selecties van Twente en PSV. Kwalitatief zijn die ook beter in mijn ogen.

Ik blijf erbij als Ajax echt de stap naar de subtop wilt maken dan moet Ajax een betere TH staf gaan aanstellen. De Boer, Bergkamp en Spijkerman zijn gewoon niet ervaren genoeg dat is ook niet erg want voor De Boer en Bergkamp is dit pas het begin.HR

Spijkerman niet ervaren genoeg? Nou breekt mn klomp. De Boer haalt toch 2 kampioensschappen binnen. Wat moet die man doen om meer krediet op te bouwen? Voorlopig doet hij het naar omstandigheden prima. Dat hij de omstandigheden zelf geschapen heeft door gekke aankopen als Janssen voor VCM en Cillissen zegt me niet dat hij een slechte trainer is, hoogstens dat hij bij de aankopen weg moet blijven. Dat doet Overmars nu en die kerel heeft nog geen volle transferperiode meegemaakt, mag die ook even wat krediet? Overmars heeft trouwens wel ervaring bij Go Ahead.

Het combinatie voetbal komt er totaal niet uit, ik zie geen driehoekjes, ik zie geen positie wisselingen op de vleugels. De Boer&Co zijn goed begonnen als je ziet wat Jol had achtergelaten. Maar waar JC naar toe wilt, dat zie ik totaal niet terug bij Ajax 1 en niet bij Jong Ajax. JC wilt snel combinatie voetbal, het opbouwen van achteruit bij Ajax duurt letterlijk 30 seconden en dat is nog steeds niet verandert sinds de Boer aan het roer is, ballen strak inspelen gebeurt nog steeds zeer weinig, Ajax speelt altijd in en laag tempo, aanvallen over verschillende schijven zie ik ook bijna nooit. Sorry maar er wordt geen progressie geboekt, dit zeg ik niet alleen na de nederlaag. Maar Ajax heeft dit seizoen weinig progressie geboekt. HR
Dit ben ik met je eens. Vraag is in hoeverre dit komt door de spelers en in hoeverre door De Boer. Poulsen is gewoon een spelvertrager en Alderweireld is ook niet al te best. Daarnaast is Eriksen de enige speler die het spel kan versnellen op het middenveld, naast Serero die we al het hele seizoen kwijt zijn. On the top side wordt ook geen achteruitgang geboekt terwijl de selectie wel achteruit gaat en die van Twente en PSV jaarlijks vooruit gaan. In die zin gaat het dus weldegelijk goed. Nu moet er alleen nog ook op het vlak van de kwaliteit van de selectie vooruitgang geboekt worden. Hoe dit gaat gebeuren is gissen, maar Overmars afschieten doe ik na de zomertransferperiode wel of niet, niet nu.

Ik denk nog steeds dat Ajax beter zou afzijn met Rijkaard,Ten Cate en Neeskens die weten hoe ze de filosofie van JC ten uitvoer moeten brengen.HR

Dat zou mooi zijn, maar Ten Cate heeft natuuriljk totaal geen zin om weer hulptrainer te zijn. Derhalve is het duo ten Cate-Rijkaard onhaalbaar. Rijkaard is overal geflopt behalve bij Barcelona, dus of hij het beter zou doen dan De Boer vraag ik me af.

De Boer heeft verzorgd voetbal er in gebracht maar het is een misvatting dat verzorgd voetbal hetzelfde is als combinatie voetbal. Je kunt wel weinig balverlies lijden en veel balbezit hebben maar dat komt bij Ajax door dat er zonder risico wordt gespeeld. Dat links of rechtsbuiten de bal teruggespeeld naar het middenveld en vervolgens Vermeer weer aan de bal is, dat soort dingen zie je niet bij Barca. De Boer speelt puur op balbezit dat is zijn doel, terwijl JC uit balbezit kansen wilt creëren door combinatie voetbal te spelen. Maar dat zie ik echt niet terug bij Ajax. HR
Barcelona speelt verdedigender dan Ajax momenteel. Waar bij ons Moisander en Alderweireld elkaar balletjes toespelen spelen bij Barcelona Xavi en Busquets elkaar balletjes toe. maar ook op eerbiedige afstand van de goal van de tegenstander. Barcelona onder Vilanova is gewoon een soort doorgeëvolueerde PSV onder Hiddink. Controleren op balbezit en de punten binnenslepen door er een paar keer giftig vanuit te spelen. Barcelona tikt rond rond de middenlijn en de tegenstander durft geen druk volle druk te geven uit angst een dodelijke uitbraak om de oren te krijgen. Zeer effectief, zeer dodelijk en op zeer hoog niveau, maar het Barcelona de eerste jaren onder Guardiola speelde attractiever, net als het Barcelona onder Rijkaard. Dat was genieten met Ronaldinho - Eto'o - Giuly/Messi

Ik weet niet of dit bij Ajax komt door onkunde bij De Boer (halfspelers instrueren te diep te staan), traagheid bij de spelers (passend vermogen en vooral snelheid Poulsen, de Jong, Schöne en Alderweireld) of gewoon angst voorin de bal vast te houden omdat de voorhoede gewoon zeer slordig met balbezit omgaat (Fisher, Boerrigter, Lukoki, Hoesen - Babel en De Jong gaan nog wel). De eerste seizoenshelft werd onder De Boer prima gevoetbald (zijn eerste seizoenshelft als trainer). Het middenveld Anita - Eriksen - De Zeeuw liep als een trein, De Jong was nuttig in de spits, maar vooral hadden we toen individuele kwaliteit in de persoon van Sulejmani voorin. Ons huidige middenveld is technisch en tactisch een stuk minder dan dat middenveld. Voor De Jong is het daarom moeilijker te excelleren in de spits, en vooral missen we stootkracht op de vleugels. Zelfs Fischer kan welbeschouwd niet voetballen, behalve in de individuele actie en qua scorend vermogen. Zijn passing is ver onder de maat.

De Boer heeft na elke wedstrijd over dat Ajax domineerde, ik begrijp nooit wat hij daarmee bedoeld. Ik zie Ajax zelden een wedstrijd domineren, we hebben veel balbezit maar we doen er bar weinig mee. Terwijl de Boer het dan nog steeds heeft over domineren. Als ik Ajax was zou ik de Boer&Co bij eventueel vertrek meteen laten vervangen door de echte visionairs (Rijkard&Co) van JC. Want de Boer speelt hoe Van Gaal voetbalt, maar dat is niet de visie van JC.HR
Die echte visionair Rijkaard heeft wel overal gefaald, behalve bij Barcelona. Je wilt hem de huidige selectie geven en dan hopen dat hij er een Ronaldinho en Deco van kneedt? Het trainerschap van Van Gaal is voetbalinhoudelijk niet verkeerd. Qua persoonlijkt hij me nogal gek en autoritair. Het grootste argument tegen Van Gaal is hoe hij eerst de jeugdopleiding van Ajax om zeep heeft geholpen en tegenwoordig die van Nederland de nek om heeft gedraaid. Zo iemand moet je zo ver mogelijk weg houden van een club die et moet hebben van jeugd. Als trainer was Van Gaal verder prima.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Albinho schreef:

(...)

Wanneer hebben die goed gespeeld? Ik ben serieus he.
HR
Precies. Ik heb die samen nog geen enkele keer goed zien spelen. Alleen Anita en Eriksen. Maar met de Jong erbij echt niet. Wel samen als de Jong als spits speelde. Ik heb Ajax ook goede wedstrijden zien spelen met de Jong op het middenveld, maar dat kwam ondanks de Jong. Want in die wedstrijden was de Jong de zwakste speler op het middenveld. Veruit de zwakste speler.

Ipv de Jong hebben we daar een speler voor nodig die wel het spel snapt en die niet constant verstoppertje speelt. En last but not least: Misschien nog wel het belangrijkste: Een veel betere techniek als de Jong.
HR
HR

Yougle
Idool

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 12 juli 2001

Mooie vergelijking tussen Ajax en Swansea! :)

Ik volg Swansea al jaren op de voet en heb ze zien opklimmen tot waar ze nu zijn.

Zeker de laatste 3 seizoenen is hun voetbal echt een genot om naar te kijken, dit in tegenstelling tot de droefenis die Ajax op de mat legt.
Swansea speelt zoals Ajax zou moeten spelen, maar goed waar Ajax het moet doen met - zacht uitgedrukt - middelmaat als Blind, De Jong en Boerrigter heeft Swansea stuk voor stuk betere spelers rondlopen met o.a. Angel Rangel, Pablo Hernandez en Michu. Er zijn maar weinig spelers bij Swansea die ik zou willen ruilen met de huidige selectie van Ajax.

Als ik Frank de Boer was zou ik Michael Laudrup eens bellen om te kijken hoe hij dat aanpakt.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 5,3% dat Achilles 29 wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!