Ajax Netwerk
vrijdag 1 augustus 2014 - 05:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 215 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
Chelsea Man schreef:

(...)

Grappig dat men de JC visie als verdediging gebruikt voor het falen van Frank.

Staat los van elkaar. Frank is niet meer dan een pion die achter de visie van JC staat en deze zo goed mogelijk tracht uit te voeren.
Op het moment dat hij faalt dan betekent dit nog niet dat de JC visie de prullenbak in moet.

Dit betekent dus niet dat we hier niet blij zijn met de lijn en visie van JC.
Best triest ook eigenlijk om dit te insinueren...zodra er iemand kritiek heeft op Frank en de aankopen.

Q verwijst naar Marc...Bassie naar de visie van JC...ondertussen hebben we voor 15 miljoen gekocht en zijn we nog geen stap verder gekomen.

Hoezo geen aankopen ? Die hebben we toch gewoon gedaan de afgelapen 2 jaar.
HR
Tja, als je dat vindt... er zijn in de afgelopen maanden/jaren wel degelijk stappen gemaakt. Alleen worden er graag stokpaardjes van stal gehaald die gaan over specifieke spelers om daar vervolgens het 'falen' van De Boer aan op te hangen.

De Boer faalt helemaal niet. Hij zal best fouten maken, maar falen is werkelijk compleet bezijden de waarheid.

En dat 'geen aankopen' is ook een mythe, er is nooit gezegd geen aankopen, er is alleen gezegd geen onverantwoorde aankopen.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

BassieAdam schreef:

(...)

Dat 'geneuzel' is wel precies waarom er hier meerdere kampen ontstaan. Zolang je niet kan accepteren dat het een proces is zul je nooit kunnen zien dat je dit soort wedstrijden gaat tegenkomen en dat daar ups- en downs bijhoren.

Dat de spelers die jij noemt niet in een verbeterproces zitten is ook onzin. Zelfs Poulsen heeft een verbeterproces doorgemaakt in de afgelopen 6 maanden, die staat steeds beter te spelen, ook al was ie dan gisteren slecht, de afgelopen wedstrijden deed ie het, zeker ten opzichte van het begin van het seizoen, steeds beter.

Ook als je ouder bent kan je nog leren. Mijn oma werd 92 en heeft tot op de dag van haar dood verklaard dat ze nog steeds aan het leren was.

"we zullen moeten zien" of een equivalent daarvan is overigens een van de meest gebruikte zinnen van de criticasters van De Boer. "we zullen moeten zien of ie Janssen inderdaad op de bank laat" (ja), "we zullen moeten zien of ie Anita nu wel laat staan"(ja), "we zullen moeten zien of Ebicilio inderdaad niet wordt opgesteld als iedereen fit is" (ja). Allemaal dingen die uitgewezen hebben dat als je op de langere termijn naar dingen kijkt het er een stuk minder slecht uitziet dan dat er op dat moment werd voorgedaan.

Nu ook weer. Ajax laat een zeker zijnde overwinning lopen en gelijk is alles weer mis en 'zullen we moeten zien' hoe het gaat lopen. Kijk nou eens naar dat proces, accepteer dat proces, en hou eens op met op elke slak zout te leggen door elke fout uit te vergroten.
HR
Dat is echt met een roze bril naar de wedstrijd kijken. Ajax heeft wellicht 80% balbezut, maar ook daarvoor waren de grote kansen voor Vitesse en creeerde Ajax nauwelijks iets. Je staat gewoon lucky met 2-0 voor. Meer dan een gelijkspel was in die fase al niet verdiend geweest.

Het 'we gaan het weer zien'-gehalte komt vooral omdat het zo wisselvallig is als de pest. En een aantal spelers gewoon structureel slecht is, waarbij Boerrigter het meest in het oog springt.

Een groei maken de jonge spelers, niet de oudere die de organisatie gewoon niet goed neer zetten of wellicht hamert Frank er niet voldoende op, ik weet het niet, ik kan alleen het resultaat beoordelen.

En tuurlijk leer je als mens, de vraag is tot op welk niveau kan je als topsporter voldoende leren om je in het systeem te redden. Poulsen had nog nooit in een dergelijk systeem gespeeld, waarom haal je em dan? Hij moet leiding geven terwijl die zelf staat te schutteren, dan heb je dus geen 'proces'.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

BassieAdam schreef:

(...)

Tja, als je dat vindt... er zijn in de afgelopen maanden/jaren wel degelijk stappen gemaakt. Alleen worden er graag stokpaardjes van stal gehaald die gaan over specifieke spelers om daar vervolgens het 'falen' van De Boer aan op te hangen.

De Boer faalt helemaal niet. Hij zal best fouten maken, maar falen is werkelijk compleet bezijden de waarheid.

En dat 'geen aankopen' is ook een mythe, er is nooit gezegd geen aankopen, er is alleen gezegd geen onverantwoorde aankopen.
HR
Er zijn stappen gemaakt..bedoel je dan organisatorisch of wbt het 1ste elftal ?
Indien je doelt op het 1ste elftal dan zou ik dit graag nader gespecifeerd krijgen.

Oke prima...de Boer faalt in jouw ogen dus niet en maakt fouten..verschillen we van mening over..maar dat kan en mag gelukkig.

Geen onverantwoorde aankopen ?
Ziggy 1 jarig contract 4.5 miljoen betalen.
Een 2de keeper halen voor 4 miljoen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Dat is echt met een roze bril naar de wedstrijd kijken. Ajax heeft wellicht 80% balbezut, maar ook daarvoor waren de grote kansen voor Vitesse en creeerde Ajax nauwelijks iets. Je staat gewoon lucky met 2-0 voor. Meer dan een gelijkspel was in die fase al niet verdiend geweest.HR
Alleen om dat ik zeg dat ze een zeker zijnde overwinning laten lopen? Dat is toch zo? Een 2-0 een kwartier voor tijd geef je normaliter nooit weg. Dus zo 'roze bril kijken' is dat helemaal niet. Ajax speelde de hele wedstrijd niet goed, maar dat zullen we nog wel vaker gaan zien.

Het valt me op dat je graag dingen bij anderen 'in de mond legt'. Nu ook weer insinueren dat ik door een roze bril naar de wedstrijd kijk. Compleet uit zijn verband gerukt. Zou je de volgende keer wellicht wat beter kunnen lezen misschien voordat je die conclusies trekt of je gewoon buiten dit soort conclusies houden?

Het 'we gaan het weer zien'-gehalte komt vooral omdat het zo wisselvallig is als de pest. En een aantal spelers gewoon structureel slecht is, waarbij Boerrigter het meest in het oog springt.

Een groei maken de jonge spelers, niet de oudere die de organisatie gewoon niet goed neer zetten of wellicht hamert Frank er niet voldoende op, ik weet het niet, ik kan alleen het resultaat beoordelen.
HR
Misschien zit daar wel het probleem je kijkt alleen naar het resultaat en weigert de langere termijn in ogenschouw te nemen. Die wisselvalligheid blijft er nog wel even in, maar wordt ook steeds minder. En als je dan kijkt naar al die 'we gaan het weer zien'-momenten moet je concluderen dat het (bijna) altijd 'goed' is uitgekomen. Waarom dan bij het volgende moment opnieuw alle alarmbellen af laten gaan?

De ene week gaat PSV op zijn bek, deze week Ajax. Het is gewoon wisselvallig.

En tuurlijk leer je als mens, de vraag is tot op welk niveau kan je als topsporter voldoende leren om je in het systeem te redden. Poulsen had nog nooit in een dergelijk systeem gespeeld, waarom haal je em dan? Hij moet leiding geven terwijl die zelf staat te schutteren, dan heb je dus geen 'proces'.
HR
En de oude koe is weer uit de sloot. Waarom hoor je dit 'argument' dan niet op momenten dat Poulsen wel goed speelt? Ook voor de miljoenste keer: ik ben en was geen Poulsen fan, maar je kan niet ontkennen dat ie het in de afgelopen wedstrijden muv Vitesse gewoon steeds beter deed toch?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Albinho schreef:

(...)

Dat is echt met een roze bril naar de wedstrijd kijken. Ajax heeft wellicht 80% balbezut, maar ook daarvoor waren de grote kansen voor Vitesse en creeerde Ajax nauwelijks iets. Je staat gewoon lucky met 2-0 voor. Meer dan een gelijkspel was in die fase al niet verdiend geweest.

HR
Ik wil net zeggen. Tegen feyenoord was het veldspel ook dramatisch (verdediging wel een 8!), en tegen vitesse werd die lijn vrolijk doorgetrokken en bijna weer verbloemd door 2 lucky goals (2x van richting veranderde slappe afstandschoten).
Ik vraag me werkelijk af wat er gedaan is in Brazilie, teambuilding? Hou toch op, heb nog nooit zo'n stelletje slappe zakken bij elkaar gezien.

BassieAdam schreef:

(...)
De ene week gaat PSV op zijn bek, deze week Ajax. Het is gewoon wisselvallig.
HR
Wil je onze club aub niet "vergelijken" met die pauper club uit brabant?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 28 januari 2013 12:54:36).]
HR
HR

nogzonidioot
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

haassie schreef:

Kwa naam en bekend heid , ,en als je ziet kwa publiek wat er komt wel. Dat komt er haast nergens ook in Italië niet, ,en kijk gisteren naar Vitesse hoop lege plekken. Psv krijgt Europees niet zijn stadion vol. Kijk nu naar Ajax lijkt weer uitverkocht te worden, maar kwa spelers nee dat is voor Ajax armoedig.
HR
Helemaaal mee eens, ook met je vorige post. Als je kijkt dat je Aissati, Anita, Ozbiliz en Lodeiro kwijt bent geraakt, en dat daarvoor terug zijn gekomen Sana, Poulsen, Hoesen, Babel, Schone (en Boccara en Andersen, hoewel die ook meer voor de toekomst lijken te zijn). Dan zijn dat 4 technische goede tot uitstekende spelers die je laat gaan, waarvan er 2 zijn die beter waren dan alle andere opties op hun positie.

Het gaat van redelijke spelers met een goede techniek en misschien een gebrek aan efficiëntie naar fysiek sterke spelers met een redelijke of matige techniek, die er op een enkeling na ook nog helemaal niet klaar zijn om in de basis te spelen.

Van alle aankopen staan alleen Schone en Babel er, Poulsen is op een kwart van zijn contract en komt nu pas in de buurt van het benodigde niveau. Babel doet het redelijk maar blijft technisch niet perfect en weinig rendement hebben. Schone is een leuk manusje van alles, maar is slechter en ouder dan wat vorig jaar op het middenveld liep.

Je kunt het De Boer niet helemaal aanrekenen, hij is alleen coach van het 1e, geen chef scouting, maar in principe ben je het afgelopen jaar keihard en vrij onnodig in kwaliteit achteruit gegaan. Daar kan de groei die Eriksen, Fischer, De Jong, Blind en Van Rhijn doormaken niet tegenop.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Chelsea Man schreef:

(...)

Er zijn stappen gemaakt..bedoel je dan organisatorisch of wbt het 1ste elftal ?
Indien je doelt op het 1ste elftal dan zou ik dit graag nader gespecifeerd krijgen.

Oke prima...de Boer faalt in jouw ogen dus niet en maakt fouten..verschillen we van mening over..maar dat kan en mag gelukkig.

Geen onverantwoorde aankopen ?
Ziggy 1 jarig contract 4.5 miljoen betalen.
Een 2de keeper halen voor 4 miljoen.
HR
Jij voert graag discussies keer op keer begrijp ik? Dit is allemaal al meerdere keren voor je langsgekomen. Maar ik zal het even voor je samenvatten:

Er zijn stappen gemaakt, sowieso organisatorisch (hele plan Cruijff, pas echt van start begin dit seizoen), maar ook in het elftal: de wisselvalligheid is een stuk minder, er is een vast systeem waarmee ook direct gezegd dat er veel meer duidelijkheid is, spelers zijn beter geworden, het team is beter geworden, het spel is beter geworden (nog niet top, maar beter geworden), jeugdspelers komen op een verantwoorde manier door en er is een duidelijke lijn omhoog. En dan heb ik het nog niet eens over de resultaten he.

Ziggy & Cillesen zijn van VOOR de lijn Cruijff is ingezet, beetje slap excuus dus.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Jij voert graag discussies keer op keer begrijp ik? Dit is allemaal al meerdere keren voor je langsgekomen. Maar ik zal het even voor je samenvatten:

Er zijn stappen gemaakt, sowieso organisatorisch (hele plan Cruijff, pas echt van start begin dit seizoen), maar ook in het elftal: de wisselvalligheid is een stuk minder, er is een vast systeem waarmee ook direct gezegd dat er veel meer duidelijkheid is, spelers zijn beter geworden, het team is beter geworden, het spel is beter geworden (nog niet top, maar beter geworden), jeugdspelers komen op een verantwoorde manier door en er is een duidelijke lijn omhoog. En dan heb ik het nog niet eens over de resultaten he.

Ziggy & Cillesen zijn van VOOR de lijn Cruijff is ingezet, beetje slap excuus dus.
HR
Welk vast systeem? Ik zie een verdediging een 8 krijgen als cijfer, om vervolgens op 2! plekken te wijzigen.
Ik zie geen vast patroon in positiespel en de functie van VM/Spits lijkt ook met elke wedstrijd anders te zijn.
Welke 1ste elftal spelers zijn beter geworden? Siem is nog steeds een draak. Boerrigter word alleen maar slechter. Poulsen gaat nooit goed worden, Aldeweireld verdedigd als een wijf, Moisander kan niet koppen, Blind kan niet verdedigen enz enz..
Het team beter is geworden? Ik zie het met elk seizoen een stapje achteruit gaan (komt uiteraard dat je je beste mensen verkoopt en er geen jeugd voor terug zet maar pure middelmaat die je goedkoop op de kop tikt).
Ik heb vorig seizoen en het seizoen daarvoor betere wedstrijden en meer team gezien dan dit seizoen, ondanks de teambuilding in Brazilie.

Je lult echt een slap endje in de rondte om alles goed te praten omtrent Frank de Boer. Frank is uitvoerder van lijn Cruijff, en momenteel is hij geen goeie uitvoerder, en mist hij het tactische vernuftheid om dit uit te voeren.
Door het constant maar te accepteren en processen te willen zien is de reden waarom Ajax zo afgeleden is naar dit pure middelmaat, Cruijff grijpt in, dat is ons redding geweest, betekent alleen niet dat we nu weer constant moeten gaan accepteren. Ik accepteer nimmer de never middelmaat bij Ajax, zet maar jeugd op de middelmaat plekken in, en als die niet voldoen sjah dan moet je toch echt gaan kopen.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 28 januari 2013 13:09:04).]
HR
HR

Chelsea Man
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

HR
Dus als ik je goed begrijp mogen we Frank nog niet beoordelen want de lijn JC is pas dit seizoen ingezet.

Ajax is dus volgens jou sinds dit seizoen minder wisselvallig en we spelen in een vast systeem, spelers zijn beter geworden..op wie doel je ?

Duidelijke lijn omhoog ? Kwa voetbal ?

Ziggy en Cillesen zijn niet door Frank binnen gehaald ?
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

En de oude koe is weer uit de sloot. Waarom hoor je dit 'argument' dan niet op momenten dat Poulsen wel goed speelt? Ook voor de miljoenste keer: ik ben en was geen Poulsen fan, maar je kan niet ontkennen dat ie het in de afgelopen wedstrijden muv Vitesse gewoon steeds beter deed toch?
HR
Dat kan ik wel degelijk ontkennen. Grappig dat je deze zinsconstructie hanteert en in hetzelfde bericht betoogt dat ik jou woorden in de mond leg. Poulsen speelt nooit écht goed, dus daarom hoor je me niet. Zeker niet over meerdere wedstrijden. Een aankoop van een half jaar terug is hier al oude koeien, tja.

Mij verwijten dat ik alleen naar het resultaat kijk is echt kul, ik kijk juist over het resultaat heen en naar de wijze waarop dit stond komt, structurele spelkenmerken en tactische keuzes en houdingen tov poppetjes hierin. Zoals je weet ben ik dan ook niet overtuigd in het herkennen/erkennen van kwaliteiten en gebreken door F de Boer, wat dan vervolgens weer te herleiden is tot individuele gevallen en keuzes.

Het is inderdaad wisselvallig en dat komt niet door een proces, degenen die een ontwikkeling op lange termijn in de weg staan zijn de zgn routiniers, de spelers die al langer meedraaien en niet afvloeien. Als je dat niet wenst te zien, leef je inderdaad op een roze wolk. De relevantie van PSV zie ik niet, niet bepaald een club waar we voorbeeld aan dienen te nemen of als geldig referentiekader kan dienen. Wij zijn veel groter in alle aspecten.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Chelsea Man schreef:

(...)

Dus als ik je goed begrijp mogen we Frank nog niet beoordelen want de lijn JC is pas dit seizoen ingezet.

Ajax is dus volgens jou sinds dit seizoen minder wisselvallig en we spelen in een vast systeem, spelers zijn beter geworden..op wie doel je ?

Duidelijke lijn omhoog ? Kwa voetbal ?

HR
Wat Cillesen betreft moeten we deze zomer afwachten. Als Vermeer goed verkocht wordt, was de aankoop begrijpelijk en misschien wel terecht.

Wat Sigthorsson betreft kun je Frank niet het bedrag verwijten. Daar gaat hij niet over.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Wat Cillesen betreft moeten we deze zomer afwachten. Als Vermeer goed verkocht wordt, was de aankoop begrijpelijk en misschien wel terecht.

Wat Sigthorsson betreft kun je Frank niet het bedrag verwijten. Daar gaat hij niet over.
HR
4 miljoen voor een keeper van NEC is dus accepteerbaar, ongeacht de verkoop van Vermeer ?

Jij zag in Ziggy een ideale Ajax spits ? Frank blijkbaar wel....

Oog voor talent lijkt me wel belangrijke kwaliteit voor een trainer van Ajax 1.
Tel daarbij Boerrigter,Poulsen en Sanaaa der bij op...
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Chelsea Man schreef:

(...)

4 miljoen voor een keeper van NEC is dus accepteerbaar, ongeacht de verkoop van Vermeer ?

Jij zag in Ziggy een ideale Ajax spits ? Frank blijkbaar wel....

Tel daarbij Boerrigter,Poulsen en Sanaaa der bij op...
HR
Je vergeet schone :denk
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

Even mijn laatste reactie voor nu, want we gaan weer terug een cirkeltje in waar we na elke keer dat het niet goed gaat in lijken te komen en er worden alweer insinuaties gedaan die niet kloppen en eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in, plus moet ook aan het werk ;)

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Welk vast systeem? Ik zie een verdediging een 8 krijgen als cijfer, om vervolgens op 2! plekken te wijzigen.
Ik zie geen vast patroon in positiespel en de functie van VM/Spits lijkt ook met elke wedstrijd anders te zijn.
Welke 1ste elftal spelers zijn beter geworden? Siem is nog steeds een draak. Boerrigter word alleen maar slechter. Poulsen gaat nooit goed worden, Aldeweireld verdedigd als een wijf, Moisander kan niet koppen, Blind kan niet verdedigen enz enz..
Het team beter is geworden? Ik zie het met elk seizoen een stapje achteruit gaan (komt uiteraard dat je je beste mensen verkoopt en er geen jeugd voor terug zet maar pure middelmaat die je goedkoop op de kop tikt).
Ik heb vorig seizoen en het seizoen daarvoor betere wedstrijden en meer team gezien dan dit seizoen, ondanks de teambuilding in Brazilie.
HR
Ik weet dat het makkelijk is om zomaar alles te gaan bashen, maar kom op zeg. Dit is gewoon niet waar. Het team is wel degelijk beter geworden. Siem is ook beter geworden, Poulsen zoals eerder aangegeven ook. Blind is misschien nog wel het meest in het oog springende voorbeeld.

Je lult echt een slap endje in de rondte om alles goed te praten omtrent Frank de Boer. Frank is uitvoerder van lijn Cruijff, en momenteel is hij geen goeie uitvoerder, en mist hij het tactische vernuftheid om dit uit te voeren.
HR
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke halve belediging van jou zou ik miljonair zijn inmiddels. Ik praat niks goed, ik vraag om geduld en kijk naar het langere termijn proces.

Dat De Boer het tactische vernuft mist ben ik het ook totaal niet mee eens. De Boer heeft meerdere keren bewezen (onder andere vorige week nog, zijn tactisch plan zorgde ervoor dat de angel uit Feyenoord werd gehaald) dat ie dat wel heeft.

Door het constant maar te accepteren en processen te willen zien is de reden waarom Ajax zo afgeleden is naar dit pure middelmaat, Cruijff grijpt in, dat is ons redding geweest, betekent alleen niet dat we nu weer constant moeten gaan accepteren. Ik accepteer nimmer de never middelmaat bij Ajax, zet maar jeugd op de middelmaat plekken in, en als die niet voldoen sjah dan moet je toch echt gaan kopen.
HR
Ajax is afgegleden naar de middelmaat juist omdat NIET naar het proces gekeken werd, maar alleen naar de korte termijn. Die route gaan we nu juist vanaf, maar dat kost tijd. Echter bij elke misstap sta jij op je achterste benen om De Boer eruit te flikkeren en het roer weer om te gooien en te gaan kopen. Dan ben je symbool voor de korte termijn visie als je dat doet. Dat wil je volgens mij juist niet zijn, maar dat rijmt dus niet.

Chelsea Man schreef:

(...)

Dus als ik je goed begrijp mogen we Frank nog niet beoordelen want de lijn JC is pas dit seizoen ingezet. HR
Wijs eens even aan waar ik zeg dat je Frank niet mag beoordelen, want dat zeg ik helemaal niet. Wat ik zeg is dat je mee moet nemen in je beoordelingen dat we pas net begonnen zijn met een nieuwe lijn en dat je dus niet op elke slak zout moet leggen. Nogal een verschil in uitleg.

Ajax is dus volgens jou sinds dit seizoen minder wisselvallig en we spelen in een vast systeem, spelers zijn beter geworden..op wie doel je ? HR
Ja, de ondergrens gaat omhoog, zoals al vaker uitgelegd, zoals al vaker aangegeven (lees je dat niet of vind je het gewoon leuk om keer op keer om herhaling van zetten te vragen).

Van Rhijn, Schone, Poulsen, De Jong, Fischer, Hoesen, Blind, Veltman. Allemaal spelers die gegroeid zijn ja. Dat je Schone, Poulsen of De Jong niets vindt betekent niet dat ze niet beter worden, dat worden ze namelijk wel.

Duidelijke lijn omhoog ? Kwa voetbal ? HR
ja. En dat betekent dus niet dat het goed genoeg is, alleen dat er een duidelijke lijn omhoog inzit. Als je dat ontkent ben je echt alleen met een negatieve insteek aan het kijken.

HR
Leuke poging om het te draaien naar een andere discussie dan dat het was. Als je het hebt over het nieuwe beleid waarin gezegd is "geen onverantwoorde aankopen" dan moet je dus kijken naar vanaf het moment dat dat gezegd is, dat is eind vorig seizoen geweest. Ziggy en Cillesen zijn van daarvoor. We hadden het over het nieuwe beleid, niet over de aankopen die Frank al dan niet zelf besloten zou hebben onder een andere directie/leiding.

Albinho schreef:

(...)

Dat kan ik wel degelijk ontkennen. Grappig dat je deze zinsconstructie hanteert en in hetzelfde bericht betoogt dat ik jou woorden in de mond leg. Poulsen speelt nooit écht goed, dus daarom hoor je me niet. Zeker niet over meerdere wedstrijden. Een aankoop van een half jaar terug is hier al oude koeien, tja.HR
Ouwe koeien ja, want ineens gaat het weer over de aankoop Poulsen die al meerdere keren is besproken. In de afgelopen wedstrijden heeft Poulsen een opgaande lijn laten zien. Alleen de criticasters van De Boer moeten dat zo nodig ontkennen, de rest van de wereld is het daarmee eens, daar verandert 1 slechte wedstrijd niets aan.

Mij verwijten dat ik alleen naar het resultaat kijk is echt kul, ik kijk juist over het resultaat heen en naar de wijze waarop dit stond komt, structurele spelkenmerken en tactische keuzes en houdingen tov poppetjes hierin. Zoals je weet ben ik dan ook niet overtuigd in het herkennen/erkennen van kwaliteiten en gebreken door F de Boer, wat dan vervolgens weer te herleiden is tot individuele gevallen en keuzes.HR
Je zegt zelf dat je kijkt naar het resultaat, de uitkomsten, ik had het net als jij niet over de uitslag, maar de uitvoering. En daarbij vind ik dat je teveel kijkt naar de incidenten en de langere termijn teveel buiten beschouwing laat ja.

Vond je het de afgelopen maanden nou echt allemaal zo slecht? Zag je echt geen opgaande lijn?

Het is inderdaad wisselvallig en dat komt niet door een proces, degenen die een ontwikkeling op lange termijn in de weg staan zijn de zgn routiniers, de spelers die al langer meedraaien en niet afvloeien. Als je dat niet wenst te zien, leef je inderdaad op een roze wolk. De relevantie van PSV zie ik niet, niet bepaald een club waar we voorbeeld aan dienen te nemen of als geldig referentiekader kan dienen. Wij zijn veel groter in alle aspecten.
HR
De relevantie van PSV is dat het dus inderdaad niet alleen het proces is, maar dat het ook het niveau is waar we het over hebben. Er wordt net gedaan alsof De Boer Ajax alleen maar slechter en wisselvalliger maakt. Dat is gewoon echt NIET waar.

En leuk ook hoor, die roze wolk erin brengen, maar ook dat klopt dus weer eens niet. De routiniers zoals Poulsen staan er nu om straks ruimte te maken voor de talenten die nu klaargestoomd worden voor het grotere werk. We gaan toch niet weer die hele discussie opnieuw doen he?

Het is dat ik er geen tijd voor heb, maar je zou voor de grap dit topic eens moeten analyseren en dan zie je na elke misstap dezelfde namen weer moord en brand schreeuwen. Diezelfde namen zeggen na elk goed ding 'ik moet nog maar zien of dat zo blijft', waar keer op keer blijkt dat het inderdaad blijft en dat er dus wel degelijk een stijgende lijn in zit.

Mensen vergeten snel blijkt en vergeten dus ook dat we nog niet eens zo lang geleden alles op Suarez gooiden. Dat we daarna met spelers als Ebicilio en Ozbiliz het probeerden te klaren, dat we zonder enig beleid bezig waren om zo snel mogelijk succes te halen wat we vervolgens niet haalden. Kijk een wedstrijd terug van onder Jol, eentje van in het begin van De Boer, eentje in het begin van het seizoen en eentje nu en je zal die stijgende lijn ontdekken.

Het lijkt wel alsof 'geduld' en 'proces' hier besmette woorden zijn geworden, alleen omdat de namen van bepaalde spelers enkele posters hier niet bevallen. Kom op zeg...

Ik heb geduld. Ik weet dat we nog een aantal keren tegen dit soort zeperds gaan aanlopen, sterker nog, die zeperds hadden we onder Cruijff en Van Gaal ook, ik weet en zie dat er een stijgende lijn in zit en ik hoef niet bij elke keer dat er iets mis gaat meteen een trainer of spelers door het slijk te halen. Dat wordt graag weggezet als zijnde 'door een roze bril kijken' of 'De Boer altijd verdedigen', maar misschien kan je het ook gewoon zien als een beetje realisme.

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 28 januari 2013 13:41:27).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:
Ik weet dat het makkelijk is om zomaar alles te gaan bashen, maar kom op zeg. Dit is gewoon niet waar. Het team is wel degelijk beter geworden. Siem is ook beter geworden, Poulsen zoals eerder aangegeven ook. Blind is misschien nog wel het meest in het oog springende voorbeeld.
HR
Hier verschillen we gewoon van mening over, ik zie het niet, en ik ben echt niet blind.

BassieAdam schreef:
Als ik een dubbeltje zou krijgen voor elke halve belediging van jou zou ik miljonair zijn inmiddels. Ik praat niks goed, ik vraag om geduld en kijk naar het langere termijn proces.

Dat De Boer het tactische vernuft mist ben ik het ook totaal niet mee eens. De Boer heeft meerdere keren bewezen (onder andere vorige week nog, zijn tactisch plan zorgde ervoor dat de angel uit Feyenoord werd gehaald) dat ie dat wel heeft.
HR
Ik zie geen belediging? Ik kom uit Amsterdam en vind dat je slap lult (zo lul ik in het dagelijks leven ook), dat heb niks met beledigen te maken, maar meer dat je een slap ouwehoer bent :D

Meerdere keren bewezen? Vorige week? Door 2 man rondom Pelle te zetten? Nou poeh zeg, Napoleon is er niks bij wat een tactisch genie, dat had ik niet kunnen bedenken. Tegen Man City te gaan voetballen? Volgens mij moet dat het standpunt zijn tegen elke tegenstander.

BassieAdam schreef:
Ajax is afgegleden naar de middelmaat juist omdat NIET naar het proces gekeken werd, maar alleen naar de korte termijn. Die route gaan we nu juist vanaf, maar dat kost tijd. Echter bij elke misstap sta jij op je achterste benen om De Boer eruit te flikkeren en het roer weer om te gooien en te gaan kopen. Dan ben je symbool voor de korte termijn visie als je dat doet. Dat wil je volgens mij juist niet zijn, maar dat rijmt dus niet.
HR
Ook voordat lijn cruijff er was waren er notoire goedpraters, geen geld, geen zus geen dit geen dat, doordat niemand kritische kantekeningen zetten althans niet de meerderheid is het zo gegaan. Cruijff is een boegbeeld en deze hadden de mensen nodig om Ajax terug te krijgen waar het hoort. Ik zeg nu nergens iets over Frank de Boer ontslaan, ik heb het over ingrijpen, ook Frank mag op ze plek worden gewezen.
HR
HR

Wheermolen FC
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 april 2007

Ik vind de discussies hier altijd wel geinig; nadat er een mooie overwinning is geboekt is het hosanna voor de FdB aanhang en na een nederlaag hosanna voor de FdB critici.
Misschien kunnen we het enigzins genuanceerd houden?
Ajax speelde naar mijn idee niet geweldig en Vitesse kreeg al snel wat kansen, waarna ajax meer in evenwicht kwam en de strijd zich vooral op het middenveld voltrok. In deze fase kreeg Ajax ook weer kansen en heel af en toe counterde Vitesse er gevaarlijk uit. Achterin leek het niet helemaal te kloppen bij ajax; Alderweireld kwam regelmatig mee op, maar was nogal traag waardoor hij vaak balverlies leed. Ook Poulsen en Schone overkwam dit. Tot de 70e min speelden zij ondanks het balverlies zeker niet slecht en het ontbrak het in de afronding.
Na de 2-1, die eigenlijk uit het niets viel omdat Vitesse er vanaf de rust tot de 65min niet echt aan te pas kwam, draaide dit radicaal om en verloor Ajax echt het hoofd; alles ging volledig fout na de tegengoal, waarbij geen enkele speler het nog goed deed. Ook de wissels waren niet bepaald best (iets wat we al vaker hebben gezien dit jaar), zeker nadat Fischer eruit ging viel de druk bijna weg en kon Vitesse er helemaal uit komen. Aan de ene kant niet best, aan de andere kant was Fischer nog licht geblesseerd en wilde Frank hem wat sparen. Lukoki voor Boorrigter kan goed uitpakken, maar soms lukt er ook niks.
Conclusie; Toch een vrij onnodige nederlaag, ondanks dat het spel niet je van het was (al vond ik het beter dan tegen Feyenoord, maar dat was wel een mindere tegenstander) en door individuele fouten, nog verergerd door de wissels verlies je dus de wedstrijd.
Aan de andere kant was dit dus een van de lastigste tegenstanders en zal je tegen mindere tegenstanders wel gewoon de 3-0 maken en de wedstrijd winnen. Ik vind dit dus een incident en verwacht de volgende wedstrijden gewoon weer overwinningen :)

[Dit bericht is veranderd door Wheermolen FC (op 28 januari 2013 16:24:16).]
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Chelsea Man schreef:

HR
Misschien, zeker als het gaat om jeugdspelers in te passen, maar het transferbeleid is breder dan alleen de hoofdtrainer, althans zo komt het momenteel op mij over. Frank heeft mijn inziens 1 seizoen daadwerkelijk de scepter gezwaaid over het transferbeleid. Maar dit seizoen is een RvC benoemd die over zijn schouder meekijkt (van Duivenbode) en later is daar Overmars bijgekomen.

Als we even het rijtje afgaan (geen jeugdaankopen meegerekent):

- Cilissen, 4 miljoen, forse investering voor een tweede keeper, nog niet te zeggen of het een miskoop is
- Sigthorsson, 5 miljoen (?), zeer ongelukkig geweest en veel geblesseerd, nog niet te zeggen of het een miskoop is maar dreigt ernaar
- Janssen, transferbedrag weet ik niet meer (3-4 miljoen?), mislukt als VM (dit kun je de Boer aanrekenen), redelijk gedaan als half
- Boerrigter, 7-8 ton, na een redelijk begin zwaar geblesseerd geraakt, speelt de laatste maanden weer maar is dramatisch, dreigt een miskoop te worden

Nu gaan we kijken naar de spelers die gekomen zijn (of zouden zijn) maar nu wanneer Frankie niet meer het alleenrecht had:

- target Narsingh, koker de Boer, uiteindelijk geblokkeerd door van Duivenbode en Overmars, is naar PSV gegaan en beleefd een wisselvallig seizoen, momenteel zwaar geblesseerd
- target Muniesta, koker Cruijff, zou op huurbasis naar Amsterdam komen, maar op de vooravond dat de deal afgerond zou worden scheurde hij zijn kruisbanden af, afgeketst
- target Assaidi, koker ? (de Boer?), uiteindelijk ging de zaakwaarnemer niet in op het bod van Overmars en vertrok naar Liverpool, waar hij volledig naar verwachting weinig speelt maar wel financieel goed zit
- Moisander, koker de Boer, 4 miljoen, doordat Blind schutterde in de JC schaal en Muniesta zwaar geblesseerd raakte is het RvC alsnog gezwicht voor de Boer's wensen, beleefd een matige tot redelijk seizoen maar is een hele matige vervanger van Vertonghen
- Schone, koker ? (de Boer?), transfervrij, beleefd een redelijk seizoen, is geen slechte voetballer maar voegt weinig toe aan het eerste
- Poulsen, koker Overmars (?), transfervrij, beleefd een matig tot redelijk seizoen, TH en Overmars werden verrast door het plotselinge vertrek van Anita, pikte ze hem op
- Sana, koker scouting/Overmars (?), 3-4 ton, na een paar leuke eerste wedstrijden haakte hij vermoeid af, sinds hij terug is speelt hij als een natte krant
- Babel, koker ?, transfervrij, na een paar leuke eerste wedstrijden werd het al snel minder met de prestaties, raakte daarna geblesseerd en het dreigt een flop voor zowel Babel als Ajax te worden

Conclusie: als je de Boer wil afzeiken dan moet dat denk ik niet over het transferbeleid doen. Dit seizoen heeft de Boer het lang niet allemaal in de hand gehad, vooral niet over de spelers die zijn weggegaan. Je krijgt sowieso wel de azijnzeikers mee als je negatief doet over Ajax vooral na een nederlaag. Maar de wat meer...neutrale poster zal ook wel inzien dat het transferbeleid slechts 1 seizoen volledig in handen van de Boer was.

ps ik wil niet impliceren dat ik 100% happy ben met het transferbeleid. Op de jeugdaankopen na vind ik het allemaal wel erg matig. Moisander bv had ik nooit genomen maar goed het paniek na de JC schaal wedstrijd was groot.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Lederen Knikker schreef:

(...)

Conclusie: als je de Boer wil afzeiken dan moet dat denk ik niet over het transferbeleid doen. Dit seizoen heeft de Boer het lang niet allemaal in de hand gehad, vooral niet over de spelers die zijn weggegaan. Je krijgt sowieso wel de azijnzeikers mee als je negatief doet over Ajax vooral na een nederlaag. Maar de wat meer...neutrale poster zal ook wel inzien dat het transferbeleid slechts 1 seizoen volledig in handen van de Boer was.

ps ik wil niet impliceren dat ik 100% happy ben met het transferbeleid. Op de jeugdaankopen na vind ik het allemaal wel erg matig. Moisander bv had ik nooit genomen maar goed het paniek na de JC schaal wedstrijd was groot.
HR
Met alle respect, maar na alles wat je opnoemt en als minimaal matig betitelt, is de conclusie die je er uit trekt erg raar. Die staat er bijna haaks op, óók als je alleen naar de transfers kijkt die De Boer heeft 'doorgedrukt' (als dat natuurlijk ook zo op die manier is gebeurd)

Het inkomende transferbeleid rammelt, en is qua kosten misschien beter dan vroeger, maar niet qua spelerskwaliteit.

Overigens vind ik het prima dat een trainer, als passant, niet het alleenrecht op transfers heeft.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 28 januari 2013 18:28:33).]
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

DarkChild schreef:

(...)

Met alle respect, maar na alles wat je opnoemt en als minimaal matig betitelt, is de conclusie die je er uit trekt erg raar.

Het inkomende transferbeleid rammelt, en is qua kosten misschien beter dan vroeger, maar niet qua spelerskwaliteit.

Overigens vind ik het prima dat een trainer, als passant, niet het alleenrecht op transfers heeft.
HR
Dan mis je mijn punt of ik heb het niet goed verwoord. CM pakte de Boer aan op het transferbeleid. Ten eerste zijn de spelers die hij gehaald heeft (en waarvan we weten dat hij alleenrecht had) inderdaad stuk voor stuk niet geslaagd. Maar een paar spelers hebben of nog weinig kans gehad (Cilessen) of raakten zwaar geblesseerd (Boerrigter, Sigthorsson). Vooral het laatste lijkt me dat de Boer daar niet zoveel aan kan doen.
Het transferbeleid dit seizoen wordt niet meer door hem alleen bepaald. Als het aan de Boer lag was Moisander veel eerder gekomen, en had Narsingh hier ook gespeeld. Assaidi vermoedelijk ook. Dat twee van de drie niet zijn gekomen lijkt mij genoeg bewijs dat de Boer het niet alleen voor het zeggen heeft.

Als je de Boer wil aanpakken doe het dan op punten waar hij wel iets kan doen. Inderdaad, Janssen op VM bijvoorbeeld.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Lederen Knikker schreef:

(...)
Dan mis je mijn punt of ik heb het niet goed verwoord. CM pakte de Boer aan op het transferbeleid. Ten eerste zijn de spelers die hij gehaald heeft (en waarvan we weten dat hij alleenrecht had) inderdaad stuk voor stuk niet geslaagd. Maar een paar spelers hebben of nog weinig kans gehad (Cilessen) of raakten zwaar geblesseerd (Boerrigter, Sigthorsson). Vooral het laatste lijkt me dat de Boer daar niet zoveel aan kan doen.
Het transferbeleid dit seizoen wordt niet meer door hem alleen bepaald. Als het aan de Boer lag was Moisander veel eerder gekomen, en had Narsingh hier ook gespeeld. Assaidi vermoedelijk ook. Dat twee van de drie niet zijn gekomen lijkt mij genoeg bewijs dat de Boer het niet alleen voor het zeggen heeft.

Als je de Boer wil aanpakken doe het dan op punten waar hij wel iets kan doen. Inderdaad, Janssen op VM bijvoorbeeld.
HR
Als ik mij niet vergis heeft De Boer ook een stem in het aankoopbeleid, dus gedeelde verantwoordelijkheid is er wel degelijk.

Over Cillessen ben ik het niet eens, zo veel geld voor een reservekeeper is nimmer te verantwoorden als je Ajax bent.
Overigens pakt Chelsea Man De Boer niet op het transferbeleid an sich aan. Hij noemt hem een pion in de plannen van JC. Wél is hij kritisch op de spelers die ook jij toeschrijft als door De Boer alleen gehaald.
Dus daar zijn jullie het eigenlijk eens ;).

Als je hier kijkt zie je precies waar het op stuk is gelopen bij de transfers van Narsingh en Assaidi, geld en (dus) nageleefde grenzen.

Dus nee, hij is niet alleen verantwoordelijk voor het transferbeleid (gelukkig maar als passant), maar het gaat ook niet langs hem heen zonder zeggenschap.

Laat onverlet dat hij wat meer directe invloed heeft op een Boerrigter als rechtsbuiten.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 28 januari 2013 18:47:43).]
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Reg.: 18 januari 2007

Schandalig vind ik alle buitensporige kritiek die ik hier lees over de Boer na pas de EERSTE verloren competitie wedstrijd. Als je niet ziet dat we er qua algemeen gemiddeld spel en financieel beleid enorm op vooruit zijn gegaan , heb je of een heel selectief slecht geheugen met weinig voetbal inzicht of een zeer negatief , hypocriet en ongeduldig karakter.

Progressie gaat altijd langzaam en met ups en downs. Lange termijn denken. Aangezien we nog maar aan het prille begin staan van ons nieuwe masterplan is er een grote kans dat een koopclub als PSV of Twente nog een keertje tussendoor kampioen gaat worden.. Ik weet alleen zeker dat bepaalde mensen hier dan weer helemaal los zullen gaan op de Boer en gaan zorgen voor hele negatieve stemmingmakerij. Dat zou zo jammer zijn. Heel treurig dat je krediet bij Ajax maar 3 wedstrijden duurt. Zelfs kampioenschappen tellen niet meer.

[Dit bericht is veranderd door Robery (op 28 januari 2013 20:03:16).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Robery schreef:

Schandalig vind ik alle buitensporige kritiek die ik hier lees over de Boer na pas de EERSTE verloren competitie wedstrijd.
HR
En hier stopte ik met lezen. Misschien was je vitesse thuis vergeten.
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Excuses ik bedoelde de enige tegenstander waarvan we tot nu toe van hebben verloren in de eredivisie. Het is inderdaad tekenend dat je daardoor mn posts niet meer verder wilt lezen nieuwmarkt. Gelukkig post je zelf zo enorm veel genuanceerde interesante dingen. Jij roept al 2 jaar dat de Boer per direct ontslagen moet worden en ondertussen zijn we al 2x kampioen geworden hahaha

Ik denk dat Schone zeer binnenkort geslachtofferd gaat worden voor Babel/sightorson en dan de Jong terug op het middenveld. De vraag is alleen of we er daarmee op vooruit gaan!
HR
HR

Albinho
Legende

Je kan de resultaten zo draaien als je wilt Robery. Wellicht kan je dan ook gewoon de feiten noemen; 20 gespeeld, 11 gewonnen. Niet bepaald indrukwekkend.

De antwoord op je vraag; nee daar gaan we niet op vooruit. De Jong om Schone is lood om oud ijzer. Babel/Sigthorsson is lood om oud ijzer. Eriksen/Anita/De Zeeuw was nog altijd het beste middenveld onder De Boer.
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Nee inderdaad, maar dat had ik ook zeker niet verwacht als 2 van je 3 beste spelers zijn vertrokken

Blijkbaar verwachten jullie dat de resulaten en het spel constant goed zullen zijn en elk jaar 15/20 % beter zullen worden . Op dit moment is dat even niet zo dus de Boer faalt volgens jullie dan. Ik vind dat je naar het algemene spel van de afgelopen 7/8 wedstrijden moet kijken om daar over te oordelen en de resultaten pas kunt afrekenen in Mei.

Het gaat toch om het spel , de tussentijdse resultaten zijn niet zo belangrijk toch???
Vorig jaar werden we zelfs nog kampioen ,dit jaar spelen we beter maar zullen we waarschijnlijk geen kampioen worden, thats life.

[Dit bericht is veranderd door Robery (op 28 januari 2013 20:47:46).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 65,0% dat Helmond Sport wint van Fortuna Sittard. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!