Ajax Netwerk
donderdag 27 november 2014 - 14:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... 215 »

HR

JeroenE
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 september 2007

Het beleid is geen aankopen toch? Waarom kopen ze dan spelers. Leg me dat eens uit. En hoe garanderen ze dat de kwaliteit van de selectie omhoog gaat? Want dat is tenslotte het streven. Anders is het onmogelijk om aansluiting te vinden bij de Europese top / subtop.

@Skywalker. Van Vertonghen naar Moisander. Van Anita naar Poulsen. Van Aissati/Janssen naar Schone. Dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Gaan we in de zomer van Alderweireld naar Veltman? Of van Eriksen naar Andersen?

Er zijn zeker een aantal jeugdspelers waar we nog van gaan genieten. Maar ik voorspel dat het alleen met die spelers niet gaat lukken om aansluiting te vinden bij de internationale top. Kom maar met de voorbeelden van teams met spelers variërend in leeftijd tussen 17 en 23 jaar die aantonen successen te kunnen boeken in vergelijkbare competities.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

quote:HR
DarkChild schreef:

(...)

Inderdaad, niets aan de hand. We presteren naar behoren.
HR
Wat ik bedoel te zeggen is dat dat eeuwige cynisme en dat steeds groter wordende vergrootglas ons ook geen **** verder helpt. Geduld en vertrouwen is hier een smerig woord geworden. Het zij zo. De revolutie eet haar eigen kinderen. Wie had dat gedacht, een week ná de superlatieven met kleine kritiek van vorige week? Tsja.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 27 januari 2013 21:23:03).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Skywalker schreef:

(...)

Wat ik bedoel te zeggen is dat dat eeuwige cynisme en dat steeds groter wordende vergrootglas ons ook geen **** verder helpt. Geduld en vertrouwen is hier een smerig woord geworden. Het zij zo. De revolutie eet haar eigen kinderen. Wie had dat gedacht, een week ná de superlatieven met kleine kritiek van vorige week? Tsja.
HR
Die superlatieven van vorige week waren dan ook onterecht. Ook De Boer vond het spel weinig bijzonder, hier las ik vooral dat we een nieuwe, superieure ondergrens hadden bereikt.

In alle eerlijkheid vind ik het vergrootglas zelfs niet groot genoeg. Zo'n wedstrijd als vandaag, daar hebben alle voorgangers van De Boer mee te maken gehad.
Is dat iets dat we maar moeten accepteren, 'dat hoort bij Ajax', of zou het niet een keer doorbroken moeten worden?
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Skywalker schreef:

(...)

HR
Vorige week geen superlatieven hoor. Het probleem dat we op het middenveld en in de aanval niet voldoende technische kwaliteit hebben speelt al vanaf dag 1 Frank de Boer. Hij heeft het probleem alleen maar groter gemaakt door het niet te onderkennen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

JeroenE schreef:

Het beleid is geen aankopen toch? Waarom kopen ze dan spelers. Leg me dat eens uit. En hoe garanderen ze dat de kwaliteit van de selectie omhoog gaat? Want dat is tenslotte het streven. Anders is het onmogelijk om aansluiting te vinden bij de Europese top / subtop.

@Skywalker. Van Vertonghen naar Moisander. Van Anita naar Poulsen. Van Aissati/Janssen naar Schone. Dit zijn slechts een aantal voorbeelden. Gaan we in de zomer van Alderweireld naar Veltman? Of van Eriksen naar Andersen?

Er zijn zeker een aantal jeugdspelers waar we nog van gaan genieten. Maar ik voorspel dat het alleen met die spelers niet gaat lukken om aansluiting te vinden bij de internationale top. Kom maar met de voorbeelden van teams met spelers variërend in leeftijd tussen 17 en 23 jaar die aantonen successen te kunnen boeken in vergelijkbare competities.
HR
Weet je, vraag het Overmars gewoon. Kan hoor,
Waarom moet ik jou iets uitleggen?

Maar goed, nog 1 keer dan. Het gaat hier om het toekomstige beleid, zoals door Overmars op de AVA aan de zaal uitgelegd. Nu duidelijk? En oh ja, iets over uitzonderingen in exceptionele gevallen heeft hij ook gezegd,per. Lees het gewoon eens rustig terug jongen.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Door niet te spelen zoals jullie willen, bedoel je. Met de spelers die jullie willen. Tegelijkertijd ga je ervan uit dat De Boer geen andere dingen in zijn hoofd heeft die hij liever zou zien, maar financieel en beleidsmatig gewoon kunnen. Ik weet dat niet, jij weet dat niet. We filosoferen hier maar wat - goddank is deze site niet heel erg representatief voor de gemiddelde Ajacied - en dat is alles.

Het is wat mij betreft heel simpel: je kunt niet een beleid onderschrijven maar toch allerlei aanpassingen willen omdat het even niet lukt. net alsof je 12 jaar niet-Ajaxwaardig beheer zomaar even wegpoetst. Wat sommige columnisten doen - alles cynisch een momentopname noemen - doen sommigen hier ook. En het ligt alleen aan de trainer, uiteraard. Niet aan het feit dat de jeugdopleiding niet binnen een paar maanden alle beloofde talenten aflevert of dat we niet de dure spelers willen of kunnen kopen die we nodig hebben.

Natuurlijk maakt De Boer fouten. Ik zou me ernstig zorgen maken als De Boer geen fouten zou maken. Cruijff werd immers ook nooit kampioen met Ajax en ene kúttijd dat we hadden toen de ECII werd gewonnen. Cruijff, die later n.b. met Stapleton en nog wat vage spelers kwam, het jaar voor hij weggestuurd was. Ook Cruijff maakte fouten. Gelukkig bestond er toen geen internet.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 27 januari 2013 21:37:04).]
HR
HR

JeroenE
Vedette

Reg.: 17 september 2007

Spitten tussen 16.000 posts zeker. Good luck.

Ik zal mijn mond wel houden. Blijkbaar kunnen jullie er niet tegen. Ik wacht de zomer wel weer af. Daar mogen ze het aantonen.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Quattroporte schreef:

(...)

Weet je, vraag het Overmars gewoon. Kan hoor,
Waarom moet ik jou iets uitleggen?

Maar goed, nog 1 keer dan. Het gaat hier om het toekomstige beleid, zoals door Overmars op de AVA aan de zaal uitgelegd. Nu duidelijk? En oh ja, iets over uitzonderingen in exceptionele gevallen heeft hij ook gezegd,per. Lees het gewoon eens rustig terug jongen.
HR
Houdt-eens-een-keer-op-over-je-gesprekken-met-Overmars

Weten we nu wel

Verdedig eens je eigen standpunt met argumenten inplaats van steeds terug te vallen op anderen
HR
HR

DarkChild
Moderator

Skywalker schreef:

Door niet te spelen zoals jullie willen, bedoel je. Met de spelers die jullie willen. Tegelijkertijd ga je ervan uit dat De Boer geen andere dingen in zijn hoofd heeft die hij liever zou zien, maar financieel en beleidsmatig gewoon kunnen. Ik weet dat niet, jij weet dat niet. We filosoferen hier maar wat - goddank is deze site niet heel erg representatief voor de gemiddelde Ajacied - en dat is alles.
HR
Waarom denk je dat en waar liggen de voornaamste verschillen dan?
HR
HR

Quattroporte
Legende

Le Berry schreef:

(...)

Houdt-eens-een-keer-op-over-je-gesprekken-met-Overmars

Weten we nu wel

Verdedig eens je eigen standpunt met argumenten inplaats van steeds terug te vallen op anderen
HR
Weer zo een zeikerd. Ik heb het helemaal niet over " mijn " gesprekken met Overmars, maar over het door hem op de AVA en plein public toegelichte toekomstige beleid van het TH. En dat wordt hier in twijfel getrokken, dat beleid. En daar dit beleid toevallig overeenkomt ment mijn al heel lang verdedigde mening hier, valt het een beetje samen hier en daar.

Het verwijt dat ik mijn eigen mening hier niet onderbouwd verdedigd is werkelijk te absurd voor woorden. Echt ridicuul.

Ik verdedig al jaren een straf jeugdbeleid, ben tegen aankopen en heb hier van de week
nog een hele toekomstige opstelling met alleen maar jeugdspelers neergezet, zonder aankopen.

Dus waar heb jij het over, in godsnaam?

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 27 januari 2013 21:46:23).]
HR
HR

Le Berry
Idool

Skywalker schreef:

Het is wat mij betreft heel simpel: je kunt niet een beleid onderschrijven maar toch allerlei aanpassingen willen omdat het even niet lukt. net alsof je 12 jaar niet-Ajaxwaardig beheer zomaar even wegpoetst. Wat sommige columnisten doen - alles cynisch een momentopname noemen - doen sommigen hier ook. En het ligt alleen aan de trainer, uiteraard. Niet aan het feit dat de jeugdopleiding niet binnen een paar maanden alle beloofde talenten aflevert of dat we niet de dure spelers willen of kunnen kopen die we nodig hebben.

Natuurlijk maakt De Boer fouten. Ik zou me ernstig zorgen maken als De Boer geen fouten zou maken. Cruijff werd immers ook nooit kampioen met Ajax en ene kúttijd dat we hadden toen de ECII werd gewonnen. Cruijff, die later n.b. met Stapleton en nog wat vage spelers kwam, het jaar voor hij weggestuurd was. Ook Cruijff maakte fouten. Gelukkig bestond er toen geen internet.
HR
En je bent daarom maar even lid geworden van een forum op internet om die gelukswens te uiten.. :denk

En betreffende je eerste alinea. Altijd leuk om een ieder met enige kritiek op de Boer maar direct over 1 kam te scheren. Geen nuance danwel verschillende invalshoeken. Nee joh 1 pot nat! Leuk he, dat internet

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 27 januari 2013 21:47:27).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

JeroenE schreef:

Spitten tussen 16.000 posts zeker. Good luck.

Ik zal mijn mond wel houden. Blijkbaar kunnen jullie er niet tegen. Ik wacht de zomer wel weer af. Daar mogen ze het aantonen.
HR
Nee, dat hoeft niet. Is heel recent. En waar kan ik niet tegen? Welke vraag is niet beantwoord. Wees eens concreet, in plaats van te mokken en te schelden en je te baseren op onjuiste interpretaties.

En nogmaals: ik ben het helemaal nog niet eens met het beleid van het TH en Overmars. Ze hebben spelers als Sama, Poulsen en Moisander gehaald. Daar was en ben ik tegen. Dus ik vraag je nogmaals, wat is je punt?
HR
HR

Skywalker
Icoon

Precies, Le Berry. Het is kennelijk lastig om cynisme te laten zien. :denk Die 'enige' kritiek, daar gaat het niet over. Het gaat er om dat week in week uit iedere fout over zo veel mogelijk vergrootglassen gelegd moeten worden die kennelijk niet groot genoeg kunnen zijn, onder het motto van constructief bezig zijn. Dat vind ik een te grote jas. Net alsof ze dat bij Ajax - en De Boer zelf - niet zien.

Toen de het formele deel van de revolutie klaar was, was ik blij. Maar nu blijkt dat het inhoudelijke deel van de revolutie hier dus moeilijk is dan het formele deel. Waarom dat moeilijker is? Omdat we geduld moeten hebben. En dat hebben we niet, want alles moet onder een Vergrootglas.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 27 januari 2013 21:56:43).]
HRHR
HR

Le Berry
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Weer zo een zeikerd. Ik heb het helemaal niet over " mijn " gesprekken met Overmars, maar over het door hem op de AVA en plein public toegelichte toekomstige beleid van het TH. En dat wordt hier in twijfel getrokken, dat beleid. En daar dit beleid toevallig overeenkomt ment mijn al heel lang verdedigde mening hier, valt het een beetje samen hier en daar.

Het verwijt dat ik mijn eigen mening hier niet onderbouwd verdedigd is werkelijk te absurd voor woorden. Echt ridicuul.

Ik verdedig al jaren een straf jeugdbeleid, ben tegen aankopen en heb hier van de week
nog een hele toekomstige opstelling met alleen maar jeugdspelers neergezet, zonder aankopen.

Dus waar heb jij het over, in godsnaam?
HR
Owhjee, wordt dit de ' toon'

Betreffende de ' inhoud' . Je vervalt verdacht vaak in meningen van anderen. Deskundige zoals je ze vaak noemt. Voetbalinhoudelijke argumenten zie ik zelden voorbij komen. Jammer want het wordt zo eentonig en voorspelbaar. Nee het gaat altijd over analisten,commentatoren en/of bestuursleden

En de zin ' op de Ava met Overmars gesproken' komt ook verdacht vaak langs. Ik denk dat men dat onderhand wel weet. En zoals je zelf zegt, dit was ook voor een ieder ander te horen tijdens de algemene vergadering, dus houdt het lekker bij wat jij vindt. Overmars zn woorden lezen we wel in de krant

Skywalker schreef:

Precies, Le Berry. Het is kennelijk lastig om cynisme te laten zien. :denk Die 'enige' kritiek, daar gaat het niet over. Het gaat er om dat week in week uit iedere fout over zo veel mogelijk vergrootglassen gelegd moeten worden die kennelijk niet groot genoeg kunnen zijn, onder het motto van constructief bezig zijn. Dat vind ik een te grote jas. Net alsof ze dat bij Ajax - en De Boer zelf - niet zien.

Toen de het formele deel van de revolutie klaar was, was ik blij. Maar nu blijkt dat het inhoudelijke deel van de revolutie hier dus moeilijk is dan het formele deel. Waarom dat moeilijker is? Omdat we geduld moeten hebben. En dat hebben we niet, want alles moet onder een Vergrootglas.
HR
Leuk gebral maar het gaat niet om geduld. Het gaat om vraagtekens die worden gesteld bij besluiten. Of het nou gaat om de komst van Poulsen of het opstellen van Alderweireld als rechtsback. Heeft weinig tot niets met ' geduld' te maken

Zo ' moeilijk' is dat niet nee. Overigens beproef ik inderdaad weinig cynisme, eerder foutief gestelde algemeenheden

En sinds wanneer zit Ajax niet onder een vergrootglas. Je volgt,als supporter,alles wat Ajax doet. En met onderbouwde kritiek is niets mis. En hoewel jij anders wilt doen vermoeden, die kritiek is niet altijd zo eenzijdig als jij hier stelt

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 27 januari 2013 22:07:03).]
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Nee, dat hoeft niet. Is heel recent. En waar kan ik niet tegen? Welke vraag is niet beantwoord. Wees eens concreet, in plaats van te mokken en te schelden en je te baseren op onjuiste interpretaties.

En nogmaals: ik ben het helemaal nog niet eens met het beleid van het TH en Overmars. Ze hebben spelers als Sama, Poulsen en Moisander gehaald. Daar was en ben ik tegen. Dus ik vraag je nogmaals, wat is je punt?
HR
Maar dat die spelers er toch zijn gekomen. Is dat gebeurt onder druk van de trainer? Weet jij daar iets van.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Yes, betekent dit dan dat we op de voetbalinhoudelijke toer gaan? De boer zei namelijk dat het voorin niet goed stond, onder andere bij de derde goal. Ligt het matige kunnen herstellen van tegenslagen misschien niet in het feit dat we de bal voorin niet kunnen vasthouden wanneer wij dat willen? (en niet wanneer de tegenstander het toelaat)
En ligt juist dat niet aan onze fantastisch technische en belangrijke spelers als eriksen, de jong, schone, poulsen, fischer en boerrigter?
HR
HR

Quattroporte
Legende

Le Berry schreef:

(...)

HR
Jij begint met "die toon" makker met je onzinnige en stupide verwijt, dat je al tijden herhaalt zonder enige onderbouwing.

Waar verschuil ik mij achter meningen van anderen? Maak het concreet.

Mijn mening over aankopen en jeugd draag ik al jaren uit, al lang voordat Overmars of het TH daar mee kwamen. Gelul dus.

En ik onderbouw dat zeer inhoudelijk. Maar je bent het er niet mee eens, dus dan is het zeker niet inhoudelijk. Pffff...

Ik lees van jou alleen dit soort vervelende zelfvoldane posts zonder enige onderbouwing. En daarom noem ik je een zeikerd ja.

En de woorden van Overmars uit de krant ? Prima hoor. Leg dat eens aan al degenen uit die tijdenlang vroegen om exacte verslagen, van alles.

Maa

bolle2 schreef:

(...)

Maar dat die spelers er toch zijn gekomen. Is dat gebeurt onder druk van de trainer? Weet jij daar iets van.
HR
Nee, geen idee.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 27 januari 2013 22:18:48).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

Yes, betekent dit dan dat we op de voetbalinhoudelijke toer gaan? De boer zei namelijk dat het voorin niet goed stond, onder andere bij de derde goal. Ligt het matige kunnen herstellen van tegenslagen misschien niet in het feit dat we de bal voorin niet kunnen vasthouden wanneer wij dat willen? (en niet wanneer de tegenstander het toelaat)
En ligt juist dat niet aan onze fantastisch technische en belangrijke spelers als eriksen, de jong, schone, poulsen, fischer en boerrigter?
HR
Dat probleem ligt ook zeker voorin, maar is een integraal onderdeel van de keuze en rol van je voorwaartsen.
Boerrigter en de laatste tijd ook Fischer zoeken vooral de diepte naar het centrum toe. Dat hoeft niet erg te zijn maar vaak genoeg is de laatste, risicovolle pass om hen te bereiken niet goed genoeg. En die laatste risicovolle pas wordt wel continu gespeeld.

En dan krijg je de omschakeling met een elftal de uiteenvalt en veel ruimte weggeeft.

Er waren ook verschillende malen dat Veltman indribbelde en het a la Vertonghen, niet meer wist.
Balverlies, gevaarlijke counter.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 27 januari 2013 22:35:51).]
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Dat probleem ligt ook zeker voorin, maar is een integraal onderdeel van de keuze en rol van je voorwaartsen.
Boerrigter en de laatste tijd ook Fischer zoeken vooral de diepte naar het centrum toe. Dat hoeft niet erg te zijn maar vaak genoeg is de laatste, risicovolle pass om hen te bereiken niet goed genoeg.

En dan krijg je de omschakeling met een elftal de uiteenvalt en veel ruimte weggeeft.

Er waren ook verschillende malen dat Veltman indribbelde en het a la Vertonghen, niet meer wist.
Balverlies, gevaarlijke counter.
HR
Vorige week zagen we wel hoe effectief zo'n loopactie kan zijn. En ze hoeven de bal natuurlijk niet te krijgen. Als zij weglopen komt er namelijk ruimte voor iemand anders om daarin te lopen.

Veltman loopt gedurende 25 seconden met de bal op de helft van de tegenstander en kan de bal aan niemand kwijt. Aan wie ligt dat?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Vorige week zagen we wel hoe effectief zo'n loopactie kan zijn. En ze hoeven de bal natuurlijk niet te krijgen. Als zij weglopen komt er namelijk ruimte voor iemand anders om daarin te lopen.

Veltman loopt gedurende 25 seconden met de bal op de helft van de tegenstander en kan de bal aan niemand kwijt. Aan wie ligt dat?
HR
Aan het feit dat er alleen diep wordt gegaan en niemand in de bal komt. Er wordt verstoppertje gespeeld.
Dus blijft er alleen de kans op die sublieme pass over en krijg je een soort tafeltennisvoetbal.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Leuk gebral maar het gaat niet om geduld. HR
Gebral? En jij zegt tegenover anderen iets over toon? ;)

Het gaat om vraagtekens die worden gesteld bij besluiten. Of het nou gaat om de komst van Poulsen of het opstellen van Alderweireld als rechtsback. Heeft weinig tot niets met ' geduld' te makenHR
Alderweireld als rechtsback is een noodverband en zeker niet zo idioot als het opstellen als Van der Meyde als rechtsback. Ik had al gezegd dat ik liever Ligeon zie, maar kennelijk zijn er redenen voor hem niet op te stellen. En kennelijk is er in de jeugd ook nog (let op nog, dat implicieert uiteindelijk geduld) niemand die Van Rhijn onbetwist kan vervangen.

Zo ' moeilijk' is dat niet nee. Overigens beproef ik inderdaad weinig cynisme, eerder foutief gestelde algemeenhedenHR
Er is een tijd geweest dat er geroepen werd 'Nog één keer en dan zeg ik het vertrouwen op'. Dat is uiteraard heel normaal.

En sinds wanneer zit Ajax niet onder een vergrootglas. Je volgt,als supporter,alles wat Ajax doet. En met onderbouwde kritiek is niets mis. En hoewel jij anders wilt doen vermoeden, die kritiek is niet altijd zo eenzijdig als jij hier stelt.HR
Met onderbouwde kritiek is inderdaad niets mis. Maar je kunt nu eenmaal niet de ene week voorzichtige twijfels hebben en de andere week enorme twijfels. En ik vind het nu eenmaal vreemd om - op welk moment dan ook - ook echt iedere gelegenheid aan te pakken om De Boer aan te pakken. Dat is geen kritiek leveren meer, dat is zoeken. Ajax zou wat minder onder een vergrootglas moeten liggen en meer rust moeten krijgen: twaalf jaar wanbeleid zijn niet in een paar seizoenen weg te poetsen.
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Aan het feit dat er alleen diep wordt gegaan en niemand in de bal komt. Er wordt verstoppertje gespeeld.
Dus blijft er alleen de kans op die sublieme pass over en krijg je een soort tafeltennisvoetbal.
HR
Precies, naar mijn mening moeten de vleugelaanvallers ook echt aanvallers zijn en zoveel mogelijk de ruimte achter de verdediging van de tegenstander moeten bespelen. Dat betekent dat we nog twee-en-een-halve-middenvelder over hebben om het elkaar makkelijk te maken bij balbezit (de jong als halve 9, eriksen en schone) en daar moet dan beurtelings een back bij komen. Het probleem is dat je die drie (de jong, eriksen en schone) in de meeste gevallen 6000 kilometer van de bal ziet staan.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Precies, naar mijn mening moeten de vleugelaanvallers ook echt aanvallers zijn en zoveel mogelijk de ruimte achter de verdediging van de tegenstander moeten bespelen. Dat betekent dat we nog twee-en-een-halve-middenvelder over hebben om het elkaar makkelijk te maken bij balbezit (de jong als halve 9, eriksen en schone) en daar moet dan beurtelings een back bij komen. Het probleem is dat je die drie (de jong, eriksen en schone) in de meeste gevallen 6000 kilometer van de bal ziet staan.
HR
En hoe los je dat op? Dan moet je daadwerkelijk aan een significant andere invulling van je middenveld gaan denken, want Schone inwisselen voor Sigthorsson zal het probleem slechts groter maken.
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

En hoe los je dat op? Dan moet je daadwerkelijk aan een significant andere invulling van je middenveld gaan denken, want Schone inwisselen voor Sigthorsson zal het probleem slechts groter maken.
HR
Dat zou je kunnen oplossen door erop te trainen :B.
De invulling van het middenveld hoeft niet zo gek veel anders. Met eriksen, poulsen en schone kun je een stuk beter dan dat ze nu doen. Ten eerste moeten schone en eriksen eens wat ballen komen ophalen en moeten zíj het gewicht van de opbouw dragen. Zij zijn de 'beste' voetballers bij ons dus zij moeten zoveel mogelijk aan de bal zijn. En je komt nou eenmaal niet zo makkelijk aan de bal als je er ver vanaf staat. De afstanden tussen die drie (de jong, schone en eriksen) mag in principe niet veel meer zijn dan 10 meter. Dat betekent dat als eriksen als linkshalf de bal heeft schone in principe bijna centrale middenvelder wordt en de jong een halve 10. Voordeel daarvan is dat van rhijn waarschijnlijk veel ruimte gaat krijgen. Als je op die manier met je betere voetballers gaat spelen kun je in die kleine ruimte spelen met je betere voetballers en als ze de oplossing even niet meer zien kunnen openen waar alle ruimte ligt. Nu lopen onze betere voetballers constant alle ruimtes in en moeten onze mindere voetballers (achterste 5) de opbouw verzorgen.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Ze komen zo vaak de bal halen Film. Het probleem, met name bij Schone, is dat altijd weer uit kaatsen in een laag tempo, nooit eens open draaien en tempo versnellen. Dan heb je dus 80% balbezit op je eigen helft.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 4,5% dat Excelsior wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!