Ajax Netwerk
zaterdag 26 juli 2014 - 09:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Het zou natuurlijk te triest voor woorden zijn als de heren onderling niet over individuele posities en spelers zouden kunnen discussieren, dan vul je elkaar totaal niet aan. Als Frank autonoom bij het 1e mag werken, is het TH een farce van hier tot Tokio. Lijkt me dan ook heel stug. Ik mag alleen hopen dat ze niet en masse dit geklungel niet onderkennen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

quote:HR
DarkChild schreef:

(...)

Dus is er geen enkele sparring partner voor De Boer?

Moeten we maar hopen dat dezelfde gril die tot Boerrigter op die plaats leidde, hem er weer vanaf haalt.

Voorwaar een fijn vooruitzicht :(
HR
Natuurlijk zijn die er. Zijn assistenten, Ronald denk ik, en ook het TH natuurlijk, als hij dat wil. Maar hij is echt volledig autonoom bij het 1e. Beleid van Cruijjf hoor.

Maar ik denk dat ze zeker dingen met elkaar bespreken. Ook met Overmars natuurlijk.

Albinho schreef:

Het zou natuurlijk te triest voor woorden zijn als de heren onderling niet over individuele posities en spelers zouden kunnen discussieren, dan vul je elkaar totaal niet aan. Als Frank autonoom bij het 1e mag werken, is het TH een farce van hier tot Tokio. Lijkt me dan ook heel stug. Ik mag alleen hopen dat ze niet en masse dit geklungel niet onderkennen.
HR
Hoezo een farce? Dat is uitdrukkelijk gekozen beleid. De trainer is volledig autonoom bij het 1e,. Het volledige TH bij de rest.

Dat laat toch onverlet dat ze met elkaar spreken??

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 27 januari 2013 18:12:13).]
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Hij bewijst weer eens dat je beter geen spelers voor het 1e kunt kopen als je al een jeugdspeler hebt, die even goed of slecht is. En een andere basisspeler. Hij is en was geen exceptionele speler en er was geen gat op die plek. Overbodige en onzinnige aankoop dus.
HR
Ik vind dit verhaal een beetje vreemd, ook dat Overmars dat gezegd heeft.
In het interview met Humberto Tan op Eredivisie Live afgelopen zomer gaf Overmars aan dat er van Sana het eerste jaar niets verwacht hoeft te worden. Met die woorden zegt hij dus dat ze weten dat Sana (in elk geval niet het hele jaar) geen meerwaarde kan/zal zijn. Dat hij daarna op trainingen en in wedstrijden wellicht tegenvalt kan, maar hij hoefde er toch ook pas volgend jaar te staan?

http://eredivisielive.nl/video/74139-overmars-over-de-vernieuwde-transferfilosofie-van-ajax.html

Rond de 2:00 min zegt Overmars dat we niet een heel jaar op Sana hoeven te rekenen, of hij technisch/tactisch of fysiek bedoeld weet ik niet.
Feit is wel dat Sana best leuk begon, met leuke wedstrijden en doelpunten en assists, daarna (mede door fysiek denk ik) viel hij terug, wat dus niet wilt zeggen dat hij volgend seizoen niet goed mee kan doen.

[Dit bericht is veranderd door Sjoerdd (op 27 januari 2013 18:14:20).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

spelbos schreef:

(...)

Maar het totaalplaatje is toch nog steeds heel goed?
HR
Nou ja, heel goed heel goed.

Kijk, ik ben een enorme voorstander van de revolutie die nu is ingezet. Geloof ook heilig in het 'eigen jeugd eerst, dan pas een aankoop' principe. Maar dit hoort eigenlijk al bij Ajax zo lang ik me kan herinneren.

Maar, en wederom roep ik niet opportunistisch om het hoofd van De Boer, Ajax is een topclub in Nederland. En dan ook nog eens ruim de grootste.
Daar horen prestaties bij, los van of je elk jaar kampioen kan worden en de beker kan pakken.

Soms, heel soms, krijg ik het idee dat de lat intern helemaal niet zo hoog ligt. Men is boos na een wanprestatie en na een week is dat weggebt.
Ik probeer dat idee snel af te schudden, maar het is een gegeven dat iedere trainer bij Ajax te maken krijgt met voornamelijk mentale labiliteit.
En het is zorgelijk dat men er soms over praat, het vaak niet benoemd en er nog minder aan (lijkt te) doet(n)
HR
HR

Quattroporte
Legende

Sjoerdd schreef:

(...)

Ik vind dit verhaal een beetje vreemd, ook dat Overmars dat gezegd heeft.
In het interview met Humberto Tan op Eredivisie Live afgelopen zomer gaf Overmars aan dat er van Sana het eerste jaar niets verwacht hoeft te worden. Met die woorden zegt hij dus dat ze weten dat Sana (in elk geval niet het hele jaar) geen meerwaarde kan/zal zijn. Dat hij daarna op trainingen en in wedstrijden wellicht tegenvalt kan, maar hij hoefde er toch ook pas volgend jaar te staan?
HR
Ik kan het ook niet helpen dat hij dat gezegd heeft. Maar hij kan toch gewoon behoorlijk tegenvallen, ook op trainingen bijvoorbeeld?
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

DarkChild schreef:

moeten we nimmer vergeten dat Ajax geen speeltuin is. Het is de ver en veruit grootste club van het land, dat schept verplichtingen.

Dat is een individueel voorbeeld, het lek is niet ineens boven als Boerrigter verdwijnt. Wat overigens weer geen pleidooi is om hem te laten staan, project Boerrigter is een dogma en daar moet je zo snel mogelijk van af.
HR
De Boer liet ook Vermeer en Blind staan en die hebben gebleken nog waarde te hebben. Als het aan de meeste van ons had gelegen waren ze al van de zomer naar een andere club gegaan. Je kan zijn standvastigheid ook positief uitleggen.

Als zelfs jeugdspelers al twitterend concluderen dat Boerrigter een schande is én zijn prestaties blijven uit, dan moet er toch iemand wat zeggen? Je kan toch niet op deze manier voort blijven gaan?HR
En welke jeugdspeler was dit? Toch niet onze brada Lukoki hé? :\(
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

Quattroporte schreef:

(...)

Ik kan het ook niet helpen dat hij dat gezegd heeft. Maar hij kan toch gewoon behoorlijk tegenvallen, ook op trainingen bijvoorbeeld?
HR
Absoluut, maar ik bedoel dat hij dat van de zomer dus al zei, dat ze niet een heel jaar op Sana kunnen rekenen.
Maar nu ik dat interview terug zie denk ik dat hij doelde op zijn fysieke gesteldheid.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Lederen Knikker schreef:

(...)

De Boer liet ook Vermeer en Blind staan en die hebben gebleken nog waarde te hebben. Als het aan de meeste van ons had gelegen waren ze al van de zomer naar een andere club gegaan. Je kan zijn standvastigheid ook positief uitleggen.
HR
Van Vermeer en Blind kan je in ieder geval nog zeggen dat ze vaker op die positie hebben geacteerd. En uiteindelijk lieten ze ook nog wel iets van kunnen zien. Het was geen gebed zonder einde.
Zonder overdrijven zie ik helemaal niets daarvan in Boerrigter.
Het gaat ook om het grotere geheel en het signaal. Jeugdspeler Fischer wordt na een mindere periode teruggezet. De 26 jarige Boerrigter, wat een zekerheidje moet zijn qua ondergrens, mag maar blijven staan.

Lederen Knikker schreef:

(...)

En welke jeugdspeler was dit? Toch niet onze brada Lukoki hé? :\(
HR
Nee, nee, wat jeugdspelers tijdens Madrid-Ajax meende ik.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Waarom zouden ze, na twee kampioenschappen en een goed lopende inhaalrace na het verlies van de twee beste spelers (niet de schuld van Frank lijkt me). Waarom zouden ze NU in moeten grijpen? Omdat het een keer slecht loopt? Frankie autonoom bij het 1e hoor. Geduld moeten we hebben, zo simpel is het. Vertrouwen. Nu een paniekaankoop? Dan zet je echt het hele nieuwe beleid bij het grof vuil. Gaat dan gelukkig ook niet gebeuren.
HR
De laatste twee titel hadden meer met geluk dan beleid te maken.
Sanaa is gehaald omdat err iemand gehaald moest worden aangezien Assaidi en Narsingh op het laatste moment afketsten. Zoethoudertje voor de meute..
Risico was acceptable for 3 ton

[Dit bericht is veranderd door Chelsea Man (op 27 januari 2013 18:21:25).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Chelsea Man schreef:

(...)

HR
Ji vindt dat het TH moet ingrijpen en Frank vervangen?
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Als het probleem het transferbeleid is dan lijkt mij dus het TH zelf verantwoordelijk, toch?
HR
HR

Quattroporte
Legende

Sjoerdd schreef:

(...)

Als het probleem het transferbeleid is dan lijkt mij dus het TH zelf verantwoordelijk, toch?
HR
Lijkt me ook. Je hebt als TH bewust Assaidi en Narsingh niet gehaald, en gaat dan nu je coach verwijten dat hij geen behoorlijke buitenspelers heeft???
HR
HR

DarkChild
Moderator

Chelsea Man schreef:

(...)

Sanaa is gehaald omdat err iemand gehaald moest worden aangezien Assaidi en Narsingh op het laatste moment afketsten. Zoethoudertje voor de meute..
Risico was acceptable for 3 ton
HR
Dat vind ik trouwens een onderbelicht aspect in de discussie over het al dan niet zo bedoelde toekomstbeeld van een "zelfvoorzienende opleiding".

Als je afgelopen zomer zag hoe groot de paniek in het Aankooptopic was "dat er maar niemand gekocht leek te worden", dan is er op qua communicatie op dat vlak nog wel wat werk te verrichten.
Het AN is toch ook een afspiegeling van 'de Ajax-supporter'
HRHR
HR

Chelsea Man
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Neej tuurlijk niet..Vind wel dat we nu wel eens mogen vaststellen dat de selectie de afgelopen jaren niet echt goed in elkaar zit/zat.

Aankoopbeleid op cruciale posities had beter gemogen. Hoop dat we van de zomer snel door selecteren..anders gaat dit nergens naar toe.

4.5 voor Ziggy met een 1 jarig contract
4 voor Cilissen
Boerrigter halen..Schone..Poulsen..Moisander..Sanaaa ik kan er niet vrolijk van worden.

Zoals je zelf zegt: Haal dan niemand...of kwaliteit en betaal ervoor(Assaidi)
Dit is vlees noch vis
HR
HR

DarkChild
Moderator

Chelsea Man schreef:

(...)

Neej tuurlijk niet..Vind wel dat we nu wel eens mogen vaststellen dat de selectie de afgelopen jaren niet echt goed in elkaar zit/zat.

Aankoopbeleid op cruciale posities had beter gemogen. Hoop dat we van de zomer snel door selecteren..anders gaat dit nergens naar toe.

4 voor Cilissen
Boerrigter halen..Schone..Poulsen..Moisander..Sanaaa ik kan er niet vrolijk van worden.

Dit is vlees noch vis
HR
Doorselecteren, mijn lieveligswoord ;)

Tja, ik zie het niet gebeuren, van de zomer vertrekken er (weer) bepalende spelers en ik heb nog geen enkele indicatie dat de scouting dermate op orde is dat de miljoenen ditmaal wél goed besteed gaan worden.
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

Chelsea Man schreef:

(...)

4 voor Cilissen

Dit is vlees noch vis
HR
En toch de afgelopen 2 jaar kampioen geworden, het is niet het niveau wat we na moeten streven, maar voor in NL blijkbaar goed genoeg.
Ben het er helemaal mee eens hoor, dat we een verbeterde versie van Boerrigter moeten kunnen opleiden of kopen, en zo zijn er meer.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

DarkChild schreef:

(...)

Doorselecteren, mijn lieveligswoord ;)

Tja, ik zie het niet gebeuren, van de zomer vertrekken er (weer) bepalende spelers en ik heb nog geen enkele indicatie dat de scouting dermate op orde is dat de miljoenen ditmaal wél goed besteed gaan worden.
HR
Same here...totaal geen vertrouwen in de scouting. Nu gaat het er natuurlijk om..hoe groot is de stem van Frank hierin ?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Sjoerdd schreef:

(...)

En toch de afgelopen 2 jaar kampioen geworden, het is niet het niveau wat we na moeten streven, maar voor in NL blijkbaar goed genoeg.
Ben het er helemaal mee eens hoor, dat we een verbeterde versie van Boerrigter moeten kunnen opleiden of kopen, en zo zijn er meer.
HR
Welk niveau streven we na dan?

Ik heb niet het idee dat er een hard maar fair proces omhoog is ingezet waarbij het een kwestie van aanhaken of afvallen is.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Reg.: 20 augustus 2000

Een goede les voor AJAX..........ik zeg na Heracles uit en feyenooit uit, wederom een goede les 3
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

DarkChild schreef:

(...)

Ik heb niet het idee dat er een hard maar fair proces omhoog is ingezet waarbij het een kwestie van aanhaken of afvallen is.
HR
Totaal niet, het niveau van de selectie wordt voor alsnog alleen maar minder. Nu wil ik niet zeggen dat je dat volledig zelf onder controle hebt hoor.

Het feit dat de concurrentie zo hemeltergend zwak is verbloemt veel, heel veel.
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

DarkChild schreef:

(...)

HR
Ajax wil toch richting Europese (sub)top? Dan kom je dus met spelers als Boerrigter (als voorbeeld) niet ver.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Totaal niet, het niveau van de selectie wordt voor alsnog alleen maar minder. Nu wil ik niet zeggen dat je dat volledig zelf onder controle hebt hoor.

Het feit dat de concurrentie zo hemeltergend zwak is verbloemt veel, heel veel.
HR
Het feit dat iedere trainer bij Ajax te maken krijgt met een enorme grillige prestatiecurve die met name in het mentale ligt, doet denken aan een gebrek aan
ware topsportmentaliteit. En dan bedoel ik het niet als modieus Guus Hiddink woord, maar serieus. Als je zo veel meer mogelijkheden hebt dan je concurrenten, dan moet alles er op gericht zijn ze sportief te vermorzelen.

Nu uit het zich in een gebrek aan inzet, soms bijna lethargie. Na die goal van Janssen had ik geen moment het idee dat die gelijkmaker niet zou vallen. Zelfde als bij Heracles uit en Feyenoord thuis.

Ajax wordt soms afgeschilderd als een koude club, maar dat 'kille' uit zich in ieder geval niet in een keiharde sportieve afvalrace.

Sjoerdd schreef:

(...)

Ajax wil toch richting Europese (sub)top? Dan kom je dus met spelers als Boerrigter (als voorbeeld) niet ver.
HR
Ik heb juist het idee dat die lat intern helemaal niet zo hoog ligt. Beetje meespelen om het kampioenschap, ver komen in de beker, dat soort werk.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 27 januari 2013 18:55:30).]
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

Reg.: 17 februari 2012

DarkChild schreef:

(...)

Ik heb juist het idee dat die lat intern helemaal niet zo hoog ligt. Beetje meespelen om het kampioenschap, ver komen in de beker, dat soort werk.
HR
3 keer kampioen worden in 10 jaar.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Jordi Alba schreef:

(...)

3 keer kampioen worden in 10 jaar.
HR
Het is al vaker besproken hoeveel waarde we aan die uitspraak moeten hechten, maar als je naar de status van Ajax kijkt, ook ten opzichte van de concurrentie, dan is dat een behoorlijk lage 'eis'.
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

Reg.: 17 februari 2012

DarkChild schreef:

(...)

Het is al vaker besproken hoeveel waarde we aan die uitspraak moeten hechten, maar als je naar de status van Ajax kijkt, ook ten opzichte van de concurrentie, dan is dat een behoorlijk lage 'eis'.
HR
Klopt. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat Jonk ook heeft gezegd dat ze weer bij de beste 8 clubs van Europa willen gaan horen, zo even uit mijn hoofd.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 50,8% dat Feyenoord wint van Besiktas JK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!