Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 02:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 215 »

HR

j0rdiii
Basisspeler

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 januari 2012

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Een nederlaag geeft mij inderdaad munitie om het best Ajax mogelijk te zien en de beste mensen daarvoor.
Sorry dat ik "onze" club niet als subtopper zie. Ik eis het beste van en voor Ajax en niks minder.
En vandaag was echt zoals zo vaak dit seizoen Ajax onwaardig en daar is Frank weer mede debet aan.
HR
Nee, je zit hier alleen voor jezelf. Je bent ietwat te vol van jezelf.

Een Louis van Gaal ben jij, misselijkmakend.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Je zou haast gaan hopen dat ajax wedstrijden gaat winnen...
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Ventola schreef:

(...)

Nee, je bent bijzonder bijdehand en wil overal het negatieve uithalen. Je bent een zuiger. Niemand zegt dat er fantastisch gespeeld wordt en niemand doet hier een vreugdedans. Maar je hebt gelijk. Helaas zijn de meeste mensen van uitersten en jij bent er hoogstpersoonlijk een zeer schrijnend voorbeeld van.
HR
Dat is andersom natuurlijk ook zo. Na Feyenoord-thuis las je ook verhalen dat de basis en het algemene speelniveau van Ajax zo goed was dat we de Eredivisie wel even zouden gaan domineren.

Van de film schreef:

Je zou haast gaan hopen dat ajax wedstrijden gaat winnen...
HR
Dan is het doorgaans goed toeven hier inderdaad ;)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 27 januari 2013 14:29:14).]
HR
HR

Amsterdam-Oost
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 mei 2000

Verliezen kan gebeuren. De manier waarop mag niet. Ajax was gewoon niet scherp vandaag. Heeft niets met De Boer te maken, want met bijna hetzelfde team zet je een goede reeks neer.
Dat de nieuwmarktjes en zijn vriendjes weer uit hun hol kruipen is iets wat je gewoon moet negeren als weldenkend Ajacied.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

DarkChild schreef:

(...)

Dat is andersom natuurlijk ook zo. Na Feyenoord-thuis las je ook verhalen dat de basis en het algemene speelniveau van Ajax zo goed was dat we de Eredivisie wel even zouden gaan domineren.
HR
Hier op het forum, bij Studio Voetbal en bij VI werd er anders gezegd dat het allemaal wel meeviel met ons goeie spel en dat Feyenoord de 2e helft zelfs het betere van het spel had dus helemaal waar is dat niet.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

j0rdiii schreef:

(...)
Een Louis van Gaal ben jij, misselijkmakend.
HR
Helaas moet je dat wel zijn als je zoveel aangevallen hier word om dat je wat negatiever bent over dit Ajax en Frank de Boer.

Zoals ik al zei.. Ik loop de polonaise niet mee, dat doet veel mensen pijn, die vallen me aan, dan moet ik me verdedigen, en ja dan is het lekker als het verdedigen wat ik doe vaak wel blijkt te kloppen, wat weer zuur is voor andere.

Zoals ik al zei, laat mij lekker posten irriteer je niet aan mij, de mensen die het willen lezen lezen het, degene die het niet willen lezen, by all means.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Notlupus schreef:

(...)

Hier op het forum, bij Studio Voetbal en bij VI werd er anders gezegd dat het allemaal wel meeviel met ons goeie spel en dat Feyenoord de 2e helft zelfs het betere van het spel had dus helemaal waar is dat niet.
HR
Ik heb het primair over het forum, daar werd door sommigen gesteld dat we qua positiespel en overall 'kracht van het elftal' een bepaalde ondergrens hadden die de het hoogst lag in Nederland.
Nu blijkt dat we nog heel kwetsbaar zijn.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

Vitesse legt alle zwaktes van Ajax bloot. Zolang er 'gevoetbalt' kan worden is alles koek en ei. Zodra ze de bal niet meer hebben en de bal niet snel veroverd wordt komen ze overal te laat.

Ajax is helaas een one-trick poney. Het is niet zozeer dat ze niet onder druk uit kunnen spelen. Maar als de omstandigheden even niet goed zijn bezwijken ze eronder, zeker als ze achteruit gaan lopen.

Daarnaast komt Ajax zwaar kwaliteit tekort over de flanken. Die buiten boys van Vitesse zijn geen geweldenaren maar wel een stuk gevaarlijker dan Boerrigter, Lukoki, Fischer en Sana bij elkaar op de flanken. Alleen Fischer heeft enig potentie maar het is nou eenmaal geen speler met krijt op de kicksen.
En als je ook de wissels zag die de Boer probeerde. Stuk voor stuk jeugdige spelers terwijl je elftal al uit een hoop jeugd bestaat. In Engeland denken ze dan dat de Boer de A1 heeft meegenomen. Ajax mist een ervaren type die iets kan forceren, of eigenlijk uberhaupt een type die iets kan forceren. Alleen Fischer kan in potentie iets forceren, maar speelde vandaag zwak en dat kun je verwachten van een 18 jarige knul. Eriksen en de Jong kunnen incidenteel iets forceren maar niet structureel.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Een nederlaag geeft mij inderdaad munitie om het best Ajax mogelijk te zien en de beste mensen daarvoor.
Sorry dat ik "onze" club niet als subtopper zie. Ik eis het beste van en voor Ajax en niks minder.
En vandaag was echt zoals zo vaak dit seizoen Ajax onwaardig en daar is Frank weer mede debet aan.

En wie niet van mijn stijl posten houdt, die leest het dan toch lekker niet.
HR
Oh, en de "anderen" zien Ajax wel als subtopper?? Doe niet zo stuitend arrogant en neerbuigend zeg.

En echt heel naar is dit er in wrijven, jouw zogenaamde "gelijk" , als we verloren hebben. Smaakt de champagne lekker die je hebt opengetrokken omdat je gelijk hebt ?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Oh, en de "anderen" zien Ajax wel als subtopper?? Doe niet zo stuitend arrogant en neerbuigend zeg.

En echt heel naar is dit er in wrijven, jouw zogenaamde "gelijk" , als we verloren hebben. Smaakt de champagne lekker die je hebt opengetrokken omdat je gelijk hebt ?
HR
Om hoe hier af en toe gereageerd word op een verlies of spelers die worden verdedigd lijkt het er inderdaad soms op dat "sommige" Ajax zien als een subtopper, daar pas ik voor, dan maar neerbuigend.

Ook als we winnen zeg ik wat ik er van vind, dus dat het ik alleen opdaag als we verloren hebben om me gelijk te halen kop ik zo weer terug naar je.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 27 januari 2013 14:34:18).]
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

Wat kan ik me ergeren aan de Techische staf en vooral Frank de Boer. Je staat 0-2 voor bij Vitesse. Breng dan Enoh erin een haal Derk eraf, die laat die hele wedstrijd geen male moer zien. Of haal Derk er af een gooi Lukoki erin die de ruimte kan bespelen. Nee hoor wacht totdat het al geen zien heeft en brengt dan Lukoki. Sorry de Boer heeft echt geen tactiche vermogen om in de wedstrijd de juiste beslissingen te nemen. Hoe kun Sana brengen?? Hoe kan de Boer boerigter 80min laten spelen, heeft totaal niks gepresteerd. Zo iemand haal je toch eraf na 50 minuten. Of heeft iemand Boerigter iets goed zien doen deze wedstrijd. Altijd als we verliezen is er iets aan te merken op de Boer. Zulke tactische blunders kan je toch niet begaan in topwedstrijden.

Fout 1: Boerigter 80 minuten laten spelen. Terwijl de ruimte bij vitesse steeds groter worden en hij er helemaal niks mee doet. Dat zijn ideale omstandigheden voor Lukoki, als dat als coach niet kan schatten is er echt wat mis met je voetbalverstand.

Fout 2: Fischer eraf voor Sana, als er iemand niet klaar is voor druk en topwedstrijden is het Sana wel gebleken. Haal Fischer eraf je staat 0-2 uit bij Vitesse, zet dan Enoh erbij zodat het middenveld. Om de duels te winnen. Nee bij 0-2 tegen een stugge Vitesse brengt hij Sana f***king ongeloofelijk.

Ik word moe van de Boer elke keer tactische blunders, tegen Heracles ook al je beste speler Schone zomaar wisselen terwijl alles goed loopt. Sorry maar dit kan echt niet, een trainer van Ajax moet toch tactisch sterk zijn. Ik zie Koeman zulke fouten nooit maken bij Feyenoord. De Boer blundert tactisch regelmatig in mijn ogen. Vitesse domineert het middenveld na de 70 Minuut de boer gaat dan aanvaller voor aanvaller wisselen..... Heb je een speler zoals Enoh op de bank gebruik je hem niet, wanneer de uitgelezen situatie zich voordoet. Enoh mag invallen wanneer het totaal niet nodig is lekker snugger is dat zeg....
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

na zo'n wedstrijd is het natuurlijk makkelijk en voor sommigen logisch om negatief te zijn. We konden de goede lijn niet doorzetten tegen een mede-kampioenskandidaat (laten we dat niet vergeten) en hebben hem vooral verloren op persoonlijke fouten en scherpte. Vitesse was veel agressiever. dat mag gewoon niet meer, daar moet alerter op gereageerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat De Boer daar niets over zegt, maar ik vraag me af of dat alleen aan hem is: de spelers moeten daar beter op reageren. Dat moeten ze nu wel weten, in januari.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Om hoe hier af en toe gereageerd word op een verlies of spelers die worden verdedigd lijkt het er inderdaad soms op dat "sommige" Ajax zien als een subtopper, daar pas ik voor, dan maar neerbuigend.

Ook als we winnen zeg ik wat ik er van vind, dus dat het ik alleen opdaag als we verloren hebben om me gelijk te halen kop ik zo weer terug naar je.
HR
Maar waarom zo neerbuigend naar mede_Ajacieden die misschien een andere mening hebben? Dat is echt een vervelend trekje van je.
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Maar waarom zo neerbuigend naar mede_Ajacieden die misschien een andere mening hebben? Dat is echt een vervelend trekje van je.
HR
Volgens mij moet is is terug lezen dat als ik kritiek geef dat ik keihard word aangevallen, ja dan ga ik neerbuigend doen. Mensen hoeven het niet eens met me mening te zijn, vind ik best.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Het zijn wel veel van dezelfde reacties zeg. Fischer wissel was logisch, die liet helemaal niets zien, als je dan graag van Boerrigter af wil moet je niet je tunnelvisie zo aanzetten dat de wissel van Fischer niet goed was, heeft niets met elkaar te maken.

Ajax wordt hier zoals wel vaker afgetroefd op agressie. Daar zit het probleem, niet bij Boerrigter. Ironisch genoeg is het de hier zo bekritiseerde Janssen die ons de das om doet met precies de kwaliteit die we missen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Skywalker schreef:

na zo'n wedstrijd is het natuurlijk makkelijk en voor sommigen logisch om negatief te zijn. We konden de goede lijn niet doorzetten tegen een mede-kampioenskandidaat (laten we dat niet vergeten) en hebben hem vooral verloren op persoonlijke fouten en scherpte. Vitesse was veel agressiever. dat mag gewoon niet meer, daar moet alerter op gereageerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat De Boer daar niets over zegt, maar ik vraag me af of dat alleen aan hem is: de spelers moeten daar beter op reageren. Dat moeten ze nu wel weten, in januari.
HR
Het is een trekje of liever groot euvel waar alle Ajaxtrainers in de recente historie mee te maken hebben.
Dat kan je dus niet alleen De Boer aanrekenen.

Wél is het zo dat boos worden maar zover reikt, als je spelersgroep er niet op reageert moet je andere maatregelen nemen.
Bijvoorbeeld in het krediet dat sommige spelers krijgt.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Volgens mij moet is is terug lezen dat als ik kritiek geef dat ik keihard word aangevallen, ja dan ga ik neerbuigend doen. Mensen hoeven het niet eens met me mening te zijn, vind ik best.
HR
Misschien is het voor jou verstandig je tijdens wedstrijden iets meer in te houden. Ik snap dat je emoties hebt, maar je bent echt zo neerbuigend bezig dat het heel vervelend is voor anderen. Kan je je kop voor in het zand steken als je daarop wordt aangesproken, of je kan een keer diep ademhalen voor je iets plaatst over anderen.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

DarkChild schreef:

(...)

Ik heb het primair over het forum, daar werd door sommigen gesteld dat we qua positiespel en overall 'kracht van het elftal' een bepaalde ondergrens hadden die de het hoogst lag in Nederland.
Nu blijkt dat we nog heel kwetsbaar zijn.
HR
Die personen houden dan zichzelf voor de gek. Wij zijn al jaren niet constant, ja de afgelopen drie seizoenen na de winterstop zijn we goed maar dat betekend natuurlijk niet dat we dat dit seizoen ook gaan zijn, waar men waarschijnlijk voor het gemak vanuit gegaan is. Je kan niet zomaar uit het niets wekelijks dominant '95 stijl voetbal gaan spelen, dat zie ik niet gebeuren voor een jaar of 2015. En dan zal nooit zo goed zijn, nostalgie hé.

Als je deze wedstrijd normaal bekijkt dan is puntverlies helemaal niet zo raar, ook al is het vreselijk irritant en zonde. Half één wedstrijd, geen excuus maar wél realiteit. Gewijzigde verdediging, als Frank verwacht dat Ligeon minder is als Veltman dan snap ik de verschuiving wel. Vitesse is gabrand op een overwinning, ze hebben Theo die iedereen flink opgenaaid heeft, we hebben thuis ook al verloren van Vitesse en veel spelers van ons hadden een slechte dag.

Dan kan je wel eens verliezen ja.

[Dit bericht is veranderd door Notlupus (op 27 januari 2013 14:40:58).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

Het zijn wel veel van dezelfde reacties zeg. Fischer wissel was logisch, die liet helemaal niets zien, als je dan graag van Boerrigter af wil moet je niet je tunnelvisie zo aanzetten dat de wissel van Fischer niet goed was, heeft niets met elkaar te maken.

Ajax wordt hier zoals wel vaker afgetroefd op agressie. Daar zit het probleem, niet bij Boerrigter. Ironisch genoeg is het de hier zo bekritiseerde Janssen die ons de das om doet met precies de kwaliteit die we missen.
HR
Fischer speelde niet goed nee, maar als je dan toch wilt wisselen, wissel je degene waarvan je denk, die gaat deze wedstrijd toch helemaal niks meer uitvreten.

Er is voor gekozen om op te gaan bouwen met jeugd, niet erg. Alleen moesten toen ineens een Poulsen, Moisander op de proppen komen, want er moest mee gedaan worden voor het kampioenschap, dan word er dus ook zo beoordeel, en niet als een opbouw jaar met jeugd.
Vandaag was een goeie leerschool voor Fischer en Veltman, maar wat hebben Poulsen, Moisander, Schone en Boerrigter nou geleerd?
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Skywalker schreef:

HR
Exact, kwaliteit wint alleen bij gelijke inzet. Op duelkracht en de wil om voor een bal te gaan werd zo goed als alles verloren. Het is leuk als het klopt maar kom op zeg een snelle pass vooruit werd nauwelijks gegeven als de mogelijkheid daar was en als hij überhaupt wel werd gegeven dan zzat er wel een Vitesse speler tussen. Het mag nu toch wel bekend zijn dat je tegen Ajax met veel inzet een zeer grote kans maakt? Dat weet je als speler van Ajax toch ook?
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Er is de Boer niet zoveel te verwijten. Boerrighter is helaas de beste rechtsbuiten van de selectie en Ligeon is niet goed genoeg om van Rhijn te vervangen. We hebben een keer verloren en iedereen begint meteen weer te zeiken. Typisch nederlands.
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Robery schreef:

Typisch nederlands.
HR
Typisch Ajax, denken dqt het wel goed komt en er niet al te veel voor hoeft te doen...
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

We gaan het volgende week zien of Frank van voetbal houdt of van ideale schoonzonen.

Denswil ipv Moisander of toch weer veltman?
Elke andere speler ipv Boerrigter of toch weer Boerrigter
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

Robery schreef:

Er is de Boer niet zoveel te verwijten. Boerrighter is helaas de beste rechtsbuiten van de selectie en Ligeon is niet goed genoeg om van Rhijn te vervangen. We hebben een keer verloren en iedereen begint meteen weer te zeiken. Typisch nederlands.
HR
Door wie wordt de boer gedwongen om een rechtsbuiten op te stellen? Als je geen echte rechtsbuiten hebt waarom stel je daar zomaar iemand op dan? Heb je dat ooit afgevraagd? Is het verboden om een hangende rechtsbuiten op te stellen of gewoon een voetballer die beter is dan Boerrigter? In onze selectie zitten zijn er spelers die veel beter kunnen voetballen dan Derk. Hoesen, Andersen Sulejmani. Wat Derk presteert zo slecht heb ik Mickey nog nooit zien spelen voor Ajax. Zou bijna zeggen maak er nog 6 maanden gebruik van want slechter dan Derk kan hij niet zijn. Dat gelul altijd dat Ajax met een links en rechtsbuiten per se moet spelen begint me echt te irriteren. Als geen spelers hebt voor de rechtsbuiten stel dan gewoon een fatsoenlijk voetballer op, die tenminste wat kan bijdragen aan het voetbal van Ajax. Nu speel je met 10 tegen 11... maar de filosofie gaat boven alles.....
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

kooleracer schreef:

(...)

Door wie wordt de boer gedwongen om een rechtsbuiten op te stellen? Als je geen echte rechtsbuiten hebt waarom stel je daar zomaar iemand op dan? Heb je dat ooit afgevraagd? Is het verboden om een hangende rechtsbuiten op te stellen of gewoon een voetballer die beter is dan Boerrigter? In onze selectie zitten zijn er spelers die veel beter kunnen voetballen dan Derk. Hoesen, Andersen Sulejmani. Wat Derk presteert zo slecht heb ik Mickey nog nooit zien spelen voor Ajax. Zou bijna zeggen maak er nog 6 maanden gebruik van want slechter dan Derk kan hij niet zijn. Dat gelul altijd dat Ajax met een links en rechtsbuiten per se moet spelen begint me echt te irriteren. Als geen spelers hebt voor de rechtsbuiten stel dan gewoon een fatsoenlijk voetballer op, die tenminste wat kan bijdragen aan het voetbal van Ajax. Nu speel je met 10 tegen 11... maar de filosofie gaat boven alles.....
HR
Hier kan ik me wel in vinden. Anders correct en drop Sulejmani maar weer in de selectie.
Hoesen kan idd ook wel beter fungeren op rechts dan een Derkie Boerrigter.
Ben benieuwd wat De Boer voor maatregelen gaat nemen, als hij al maatregelen gaat nemen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!