Ajax Netwerk
donderdag 31 juli 2014 - 03:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 215 »

HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2006

Sinds wanneer is Frank bondscoach van het NL elftal?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

Sinds wanneer is Frank bondscoach van het NL elftal?
HR
Niet, maar de link werd gelegd met het ontbreken van de aanvoerder van Ajax en dus ook De Boers elftal, Siem de Jong.

Maar je hebt gelijk, vanaf nu weer on topic svp
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)

Niet, maar de link werd gelegd met het ontbreken van de aanvoerder van Ajax en dus ook De Boers elftal, Siem de Jong.

Maar je hebt gelijk, vanaf nu weer on topic svp
HR
Meestal irriteer ik me niet zo aan offtopic, maar ik boycot graag alles wat met het NL elftal en Louis van Gaal te maken heeft :D
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Alleen maar goed dat hij bijna geen ajacieden selecteert. Het liefst geen een. ZO'n wedstrijdje tegen italie word je alleen maar moe van.
HR
HR

Flurry
Lid 2de elftal

Reg.: 25 oktober 2007

Van de film schreef:

Alleen maar goed dat hij bijna geen ajacieden selecteert. Het liefst geen een. ZO'n wedstrijdje tegen italie word je alleen maar moe van.
HR
Gelukkig voor de Feyenoord verdediging wordt Luca Toni niet opgeroepen dit keer. :D
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

De Boer heeft over een maand toch erg veel mogelijkheden als Boilesen, Sigthorsson en Serero volledig wedstrijdfit zijn.

Zoveel fitte spelers. Die luxe hebben we al een tijdje niet meer gehad.
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 422
Reg.: 18 juli 2010

champy95 schreef:

De Boer heeft over een maand toch erg veel mogelijkheden als Boilesen, Sigthorsson en Serero volledig wedstrijdfit zijn.

Zoveel fitte spelers. Die luxe hebben we al een tijdje niet meer gehad.
HR
Haha, inderdaad, begin vorig jaar een paar wedstrijden, nadat Jantje terug was tot bij PSV Boilesen en een week later Sigthorsson uitvielen.

Wordt wel een lastige situatie, in principe is Kolbeinn goed genoeg voor de basis, maar om Shöne eruit te gooien is ook niet eerlijk, die maakt geen fouten(ga ervan uit dat De Jong weer naar het middenveld gaat). Serero zal eerst helemaal fit moeten worden en eigenlijk zie ik voor hem dan ook geen plaats. Boilesen zal het ook moeten doen met invalbeurtjes, blind is op dit moment gewoon prima en maakt geen fouten.
HR
HR

Van de film
Legende

Flurry schreef:

Gelukkig voor de Feyenoord verdediging wordt Luca Toni niet opgeroepen dit keer. :D
HR
Het maakt voor de feyenoord-verdediging niet zo gek veel uit wie er voorin staat bij de tegenstander, scoren zullen ze :B.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Sinds de wedstrijden tegen Groningen heb ik toch een erg goed gevoel gekregen tegen Ajax voor de rest van het seizoen.

We lijken in vorm te geraken nog voor dat we Europees zijn uitgeschakeld. Dit is ook al jaren niet meer gebeurd.

Ik ben echt zo benieuwd naar de prestaties in de Europa League. Op voorhand zou je zeggen dat we een mindere kans hebben tegen de Spaanse en Portugese clubs.
Die zijn gewoon verder op alle vlakken en meer geslepen dan ons.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Nou jongens met de opstelling van vandaag kunnen we in ieder geval met een aangrenzende zekerheid stellen dat we over rechts niets gaan creeren met Boerrigter en Veltman/Alderweireld(?).

Waarom blijft Boerrigter opgesteld worden en waarom niet de opkomende back Ligeon?

Edit: bevestigd dat Alderweireld op RB gaat, wat een ramp zeg pfff

[Dit bericht is veranderd door Albinho (op 27 januari 2013 11:38:26).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vreemd. Waarom je elftal op twee plaatsen wijzigen als je rechtsback ontbreekt? En Boerrigter...tja Frank en een plan
HR
HR

Van de film
Legende

Omdat veltman een goede RCV is en alderweireld op RB kan spelen. Blijkbaar is ligeon niet goed genoeg nog.

En ik zou niet weten wie rechtsbuiten zou moeten spelen buiten boerrigter.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

Omdat veltman een goede RCV is en alderweireld op RB kan spelen. Blijkbaar is ligeon niet goed genoeg nog.

HR
Zo kan je alles goedpraten.

Alderweireld kán daar spelen, maar in ons spelletje wordt, bijvoorbeeld, iets meer dynamiek verwacht.

Daarnaast is Boerrigter dermate zwak dat zelfs niet denderende spelers als Lukoki en Sana een (veel) betere optie zouden zijn.

Wat voor signaal geef je nu af? Je mag naar hartelust falen als je maar in een plannetje van De Boer voorkomt?
HRHR
HR

Van de film
Legende

Nou ja, lukoki kan er ook helemaal niets van als hij begint en sana is geen rechtsbuiten. Of je nu met lukoki of boerrigeter begint is lood om oud ijzer.

En wie wil je voor alderweireld daar neerzetten dan? Ligeon?
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

DarkChild schreef:

Vreemd. Waarom je elftal op twee plaatsen wijzigen als je rechtsback ontbreekt?[...] HR
Jammer inderdaad. Ligeon voor Van Rhijn was veel logischer geweest. Van onnodig geschuif ben ik geen liefhebber.
HR
HR

Albinho
Legende

Van de film schreef:

HR
Pff Film zeg. Je weet zelf toch wel dat Alderweireld veel en veel te weinig voetballend vermogen heeft om als RB te opereren? Zie je hem opkomen en voor goed voetbal zorgen? Dat lijkt me heel heel stug. We weten dat Ligeon dat wel kan.

Sana, Lukoki, Hoesen, allemaal beter dan Boerrigter.

Jeetje, deze mate van goedpraterij had ik niet van je verwacht. Maar goed, gedurende de wedstrijd zullen we allemaal helaas weer zien dat de rechterflank te triest is om los te lopen.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Of niet, want die wedstrijd moet nog gespeeld worden. Ik zie ook liever Ligeon, maar het is weer grappig om te zien dat ook echt iedere stok wordt aangegrepen, ook al is het voor één wedstrijd.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

Nou ja, lukoki kan er ook helemaal niets van als hij begint en sana is geen rechtsbuiten. Of je nu met lukoki of boerrigeter begint is lood om oud ijzer.

En wie wil je voor alderweireld daar neerzetten dan? Ligeon?
HR
Ja, een elftal heeft behoefte aan vastigheden.

Ik snap niet dat je voor een, met alle respect, rechtsback je elftal op twee plaatsen overhoop haalt.

En Boerrigter vind ik nog veel slechter, laat Lukoki of Sana maar eens zo lang staan.
Eens kijken of die zich verstoppen in het positiespel, tegenstanders alleen maar voorbij komen door ze omver te beuken en louter balverlies leiden door hun gebrekkige techniek.
Derk is de blanke Ebecilio.

Skywalker schreef:

Of niet, want die wedstrijd moet nog gespeeld worden. Ik zie ook liever Ligeon, maar het is weer grappig om te zien dat ook echt iedere stok wordt aangegrepen, ook al is het voor één wedstrijd.
HR
Liever voor de wedstrijd dan erna.

En waarom 'iedere stok'. Dit had, terecht, bij iedere trainer een gespreksonderwerp opgeleverd.
Moeten we dan, omdat het Frankie is, doen alsof Boerrigter wel goed loopt te ballen? Of Alderweireld wel een goede back is en het eigenlijk heel logisch is dat je je elftal zo aanpast?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 27 januari 2013 12:10:16).]
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:

Pff Film zeg. Je weet zelf toch wel dat Alderweireld veel en veel te weinig voetballend vermogen heeft om als RB te opereren? Zie je hem opkomen en voor goed voetbal zorgen? Dat lijkt me heel heel stug. We weten dat Ligeon dat wel kan.

Sana, Lukoki, Hoesen, allemaal beter dan Boerrigter.

Jeetje, deze mate van goedpraterij had ik niet van je verwacht. Maar goed, gedurende de wedstrijd zullen we allemaal helaas weer zien dat de rechterflank te triest is om los te lopen.
HR
Ja dat weet ik, maar ik weet ook dat ligeon op mij in jong ajax (die 2 wedstrijden die ik heb gezien) geen bijster goede indruk maakte wanneer hij onder druk beslissingen moest maken. Dus ik zie hem dat ook nog niet 1,2,3 doen in een topwedstrijd.

En dan sana of lukoki afzeiken na 2 slechte wedstrijden? En zeiken dat de boer een idioot is omdat hij spits hoesen rechtsbuiten neer zet (ik zie de voorbeelden van pienaar alweer voorbij komen).
Ik vind het allemaal behoorlijk opportunistisch.

@darkchild,
Wie er rechtsback of RCV is niet zo'n grote verandering. CVM, spits, halven, buitenspelers, dat zijn de grote veranderingen.
HR
HR

Albinho
Legende

Skywalker schreef:

HR
Het lijkt me juist eerlijker om het van te voren aan te geven, anders is het gewoon puur opportunisme. Boerrigter is een drama op rechts en Alderweireld heeft te weinig voetballend vermogen om aanvallend als back te spelen, daar hoef je de wedstrijd niet voor af te wachten.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Als ik Rutten was had ik het wel geweten, dubbele dekking op de linker kant, en rechts lekker vrij laten.
HR
HR

Van de film
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

Als ik Rutten was had ik het wel geweten, dubbele dekking op de linker kant, en rechts lekker vrij laten.
HR
Laat maar doen, dan scoort boerrigter wel een keer of 2. Want ondanks dat boerrigter meer doet denken aan dat gifje met een paard en een bal wanneer de ruimte klein is, is hij natuurlijk met ruimte wél levensgevaarlijk. Het is geen mongool ofzo.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

AFCANieuwmarkt schreef:

HR
Lekker defensief denk je dan. Je zou juist over onze linkerkant heen moeten gaan om ze onschadelijk te maken. En jij verwijt de Boer juist zulke maatregelen. Dubbel zeg.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Albinho schreef:

(...)

Het lijkt me juist eerlijker om het van te voren aan te geven, anders is het gewoon puur opportunisme. Boerrigter is een drama op rechts en Alderweireld heeft te weinig voetballend vermogen om aanvallend als back te spelen, daar hoef je de wedstrijd niet voor af te wachten.
HR
In dat eerste heb je zeker gelijk. Maar ik ben meer van: we zullen echt af moeten wachten hoe het uitpakt. Het zijn de omstandigheden, het is geen structurele oplossing. Ook al - nogmaals - zie ik liever Ligeon daar als Van Rhijn ontbreekt.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Skywalker schreef:

(...)

In dat eerste heb je zeker gelijk. Maar ik ben meer van: we zullen echt af moeten wachten hoe het uitpakt. Het zijn de omstandigheden, het is geen structurele oplossing. Ook al - nogmaals - zie ik liever Ligeon daar als Van Rhijn ontbreekt.
HR
Geen enkele incidentele vervanging is structureel en er zullen derhalve ook altijd omstandigheden zijn.

Wat wél structureel is, is het matige spel van onze rechtsbuiten.
Keurig van te voren aangegeven overigens.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 16,2% dat Heracles Almelo wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!