Ajax Netwerk
woensdag 17 september 2014 - 01:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 215 »

HR

l_opportunist
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 december 2005

Quattroporte,

quote:HR
vraag > Waar blijkt concreet uit dat Frank zeer talentvol is?
je antwoord > Twee kampioenschappen
vraag > Is dat alles?
je antwoord > Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie.HR
Je geeft hiermee toch aan dat je de toekomstvisie van f. de boer (itt Jol, Koeman en Ten Cate) goed vindt?

[Dit bericht is veranderd door l_opportunist (op 23 november 2012 19:36:24).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 april 2002

l_opportunist schreef:

Quattroporte,

(...)

Je geeft hiermee toch aan dat je de toekomstvisie van f. de boer (itt Jol, Koeman en Ten Cate) goed vindt?
HR
Nee, hoezo?

Ik zeg dat ik de toekomstvisie van het TH ondersteun en ze daar tijd voor geef. Is toch wel iets anders.

adeb schreef:

(...)

Nogmaals, jij kon je best wel in de opstelling vinden. Je was geenszins van mening, vooraf, dat dit de verkeerde opstelling was.

Door het resultaat vind jij de opstelling verkeerd.
HR
Je vergeet zoals zo vaak een cruciale post. Sneu.En dan nog. " Me laten verrassen" is bij mij een vrij negatieve uitspraak.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Hier op vroeg ik dus wat de toekomst visie van Frank was. Omgang met spelers vind je van Frank wel leuk? Voetballend neerzetten hoe vind je dat?
HR
Ja, ik vind dat hij goed met spelers omgaat. En jij laat een ongekend aantal jeugdspelers debuteren.

Maar ik heb helemaal geen zin hem hier uitvoerig te verdedigen. Ik geloof in het TH, het nieuwe bestuur, in de lange termijn.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 23 november 2012 19:40:57).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Ja, ik vind dat hij goed met spelers omgaat. En jij laat een ongekend aantal jeugdspelers debuteren.

Maar ik heb helemaal geen zin hem hier uitvoerig te verdedigen. Ik geloof in het TH, het nieuwe bestuur, in de lange termijn.
HR
Ik ook maar niet hoe Frank die momenteel uitvoerd. Ik hoop echt op een omkeer maar na vorig seizoen heb ik er een hard hoofd in.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

- De boer wordt aangesteld, ajax speelt weer voetbal des' ajax en wordt kampioen.
- De boer heeft een moeilijke start van zijn 1e echte seizoen, hersteld dit en wordt met echt ajax-voetbal alsnog kampioen.
- De boer heeft een moeilijke start van zijn 2e seizoen.

Conclusie: we hebben een andere trainer nodig.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Van de film schreef:

- De boer wordt aangesteld, ajax speelt weer voetbal des' ajax en wordt kampioen.
- De boer heeft een moeilijke start van zijn 1e echte seizoen, hersteld dit en wordt met echt ajax-voetbal alsnog kampioen.

HR
Jezus film. Het gaat om de spelers en het vertoonde spel. Dat het een moeilijk jaar zou worden wist oedereen. Dat het vorig seizoen begin moeilijk was is ze eigen shuld met ze rare opstellingen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ik ook maar niet hoe Frank die momenteel uitvoerd. Ik hoop echt op een omkeer maar na vorig seizoen heb ik er een hard hoofd in.
HR
Laten we dit seizoen nou maar uitzitten, onze club steunen en hopen en bidden dat jongens als Fischer,Hoesen, Andersen, Denswil, Veltman, Dijks, Boccara en Sporkslede meer minuetn krijgen. En dat Sana en Moisander beter gaan spelen en dat Erisken blijft. Ik heb in al die dingen wel vertrouwen. Volgend jaar slaan we dan toe. Dit seizoen kan me verder geen reet schelen. Het gaat om een glorieuze toekomst, en die dien je niet door nieuwe onrust door het ontslaan van een trainer. Echt niet.

Nog even voor de slecht citerende adeb. Mijn laatste post over de opstelling tegen BVB:

" Waar maak jij je toch in godsnaam druk om? Mijn mening en mijn nuances?

Nog een keer dan: ik zie in beginsel niets in dit middenveld, maar ik vind Schoene ook niet beter en Enoh liet tegen PSV wel iets aardigs zien vorig seizoen. Dus lat ik mij verrassen. Of is het nog niet duidelijk?

En nu ga ik lekker fietsen naar de Arena."
HR
HR

l_opportunist
Lid 2de elftal

Van de film schreef:

HR
Vreemde conclusie.

De vraag was volgens mij: waar blijkt concreet uit dat Frank zeer talentvol is?
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/952-5.php#post163599

[Dit bericht is veranderd door l_opportunist (op 23 november 2012 19:57:50).]
HR
HR

Van de film
Legende

l_opportunist schreef:
Vreemde conclusie.

HR
Dat blijkt uit het feit dat hij twee keer met ajax-voetbal kampioen is geworden.
HR
HR

Quattroporte
Legende

l_opportunist schreef:

(...)
Vreemde conclusie.

HR
Wat is vreemd?
Ik snap je niet. Ik heb toch nooit gezegd dat hij zeer talentvol is. Dat was iemand anders. Maar ik vind uit de twee kampioenschappen, zijn briljant spelende A1 indertijd en zijn omgang met jeugd dus wel dat hij talent heeft als trainer.

Ik vind hem ondanks de tegenvallende resultaten en het tegenvallende spel, ondanks zijn aankopen (waar ik erg tegen was) toch de juiste man op dit moment gezien de inbedding in het TH en de resultaten uit het verleden. Is dat zo vreemd?

Van de film schreef:

(...)

Dat blijkt uit het feit dat hij twee keer met ajax-voetbal kampioen is geworden.
HR
Precies. Moeizaam dit.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 23 november 2012 20:01:46).]
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Van de film schreef:

(...)

HR
Ik vond het voetbal vorige seizoenen nou niet bepaald geweldig, hoor.

- Eerste halfjaar was ik zeer enthousiast, kon in de algemene opinie niets fout doen, zeker na het Jol-debacle, want hij sprak zich uit als een Ajax-trainer.
- 2e seizoen kreeg ik twijfels, sprak zich nog steeds uit als Ajax-trainer maar handelde regelmatig als een angsthaas en had blessures en schorsingen nodig om tot een goed elftal te komen.
- 3e seizoen maakt ie dezelfde fouten als een jaar geleden en heeft niet de blessures en schorsingen om tot een juiste formatie te komen.

Hij leert dus niet van zijn fouten en nu lijkt het toch echt afgestraft te gaan worden. Gaat ie dan een 4e seizoen krijgen om te laten zien dat ie wél die toptrainer is, of moeten we preventief ingrijpen op basis van zijn beschouwingen? Ik bedoel, als hij openlijk zegt dat Dortmund-uit goed was, Dortmund-thuis niet zo slecht, Madrid-thuis een gevolg was van teveel ontzag en ook nog regelmatig min of meer aangeeft dat kansen creëren slechts bijzaak is, de 70% balbezit belangrijker, dan krijg ik op z'n minst mijn twijfels of ie wel geschikt is.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Albinho schreef:

(...)

Hoe kan ik een draai geven aan statistieken? Jij vindt dat factoren wel gelden voor Frank nu en dat ik die niet mee hoef te nemen voor zijn voorgangers als we een vergelijking maken. Dat komt nogal stomzinnig over.

HR
De draai? de factoren niet meetellen. Jol en de jeugdopleiding? Laat me niet lachen. Als je niet begrijpt dat we een trainer hebt die NU met deze factoren te maken heeft, alsmede een veranderende organisatie zal het wel hogere wiskunde zijn.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 23 november 2012 20:17:24).]
HR
HR

l_opportunist
Lid 2de elftal

Van de film schreef:
HR

Quattroporte schreef:
Wat is vreemd?
Ik snap je niet.
HR
'vreemd' omdat niemand het heeft over de vraag: wel of niet ontslaan.

De vraag was volgens mij deze:
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Skywalker schreef:

(...)

De draai? de factoren niet meetellen. Jol en de jeugdopleiding? Laat me niet lachen. Als je niet begrijpt dat we een trainer hebt die NU met deze factoren te maken heeft, alsmede een veranderende organisatie zal het wel hogere wiskunde zijn.
HR
Toen van Basten trainer werd, was er helemaal geen organisatie.
HRHR
HR

Quattroporte
Legende

l_opportunist schreef:

(...)

'vreemd' omdat niemand het heeft over de vraag: wel of niet ontslaan.

De vraag was volgens mij deze:
HR
En daarop is toch geantwoord?
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Reg.: 25 augustus 2005

Van de film schreef:

HR
'Onze' kampioenschappen vinden beide hun oorsprong in de blessures waardoor Frank het elftal moest aanpassen. Het is toch frappant dat we 2 jaar achter elkaar pas begonnen te draaien toen Anita op VM stond. Het feit dat Frank vorig jaar met Anita op LB begon in plaats van VM bewijst zijn tactisch ongelijk. Door omstandigheden moest hij het daarna omgooien. In mijn ogen ben je dan niet bijzonder talentvol, maar heb je mazzel gehad. Dit jaar krijgt Ajax helemaal niet aan het voetbal. Dat mag je ook Frank aanrekenen.

[Dit bericht is veranderd door Rasmussen (op 23 november 2012 20:39:52).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Van de film schreef:

HR
Moeilijke start?

We zijn inmiddels weer zo ver dat een trainer twee verdedigende middenvelders durft op te stellen. Ik schrik nog als ik terug denk aan opstellingen met Lindgren en Enoh en nu krijg ik Poulsen en Enoh als middenvelders (eigenlijk is Poulsen gewoon een libero) voor mijn kiezen.

Het is dus juist de bedoeling dat we steeds verder af komen van de tijden van Jol en familie, maar het omgekeerde is juist waar. Na een voortvarend begin valt de Boer juist terug, elke aanpassing die hij in het elftal maakt is er één van defensieve aard.

De Boer zit nu ruim twee jaar bij Ajax, heeft een compleet elftal aan zogenaamde basisspelers aangetrokken en we zijn weer zo ver dat we het thuis tegen Dortmund niet aandurven zonder twee verdedigende middenvelders.

Na ruim twee jaar de Boer spelen we met een pure counterploeg tegen Dortmund thuis, dat we niet aan counteren toekwamen maar slechts de bal achterin rond bleven spelen had slechts te maken met de vroege goal van Dortmund. de Boer gokte overduidelijk op een 0-0 met mogelijk een geniepige counter zodat we een geniepige overwinning zouden behalen tegen Dortmund. Dortmund, waar ik in tegenstelling tot de eerste wedstrijd wel behoorlijk van onder de indruk was. Een leuke pot met 0 punten zou geen schande geweest zijn.

@BassieAdam (en de andere mods): Ik moest afgelopen woensdag even aan jullie denken, in het programmablad stond dat Ajax ondanks mooi voetbal in Dortmund met lege handen stond. Schrijft één van jullie die stukjes propaganda in dat blad?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Rasmussen schreef:

(...)
'Onze' kampioenschappen vinden beide hun oorsprong in de blessures waardoor Frank het elftal moest aanpassen. Het is toch frappant dat we 2 jaar achter elkaar pas begonnen te draaien toen Anita op VM stond. Het feit dat Frank vorig jaar met Anita op LB begon in plaats van VM bewijst zijn tactisch ongelijk. Door omstandigheden moest hij het daarna omgooien. In mijn ogen ben je dan niet bijzonder talentvol, maar heb je mazzel gehad. Dit jaar krijgt Ajax helemaal niet aan het voetbal. Dat mag je ook Frank aanrekenen.
HR
Tel daarbij op dat hij kennelijk nog steeds niet de positie van vm op waarde schat, gezien de komst van en de invulling door Poulsen.
Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij, zou hij het dan jammer hebben gevonden dat hij Anita daar moest neerzetten en nu verheugd dat hij na Janssen weer een nieuwe poging tot 'zijn' passer/loper/controleurconcept kan proberen?
HR
HR

Van de film
Legende

Rasmussen schreef:

HR
Jaja, we werden kampioen omdat de tegenstanders punten lieten liggen en we kregen de goede opstelling alleen doordat er blessures waren. De boer heeft natuurlijk niets goed gedaan, dat liedje ken ik nu zo langzamerhand wel.

@wzjn,
Ik vond de start vorig seizoen met janssen op de VM net zo dramatisch als nu, dus in die zin is er weinig veranderd. Aan de andere kant heb ik dit seizoen ook wedstrijden gezien waar serero en schone samen op het middenveld stonden en er best aardig gevoetbald werd (helemaal aan het begin).
Als de boer weer logische keuzes gaat maken komt het echt wel weer goed (misschien geen kampioen). Maar ik begrijp niet zo goed wat jullie van de 'positievelingen' willen. We zijn het eens met de meeste kritiek, what's the big deal?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de film schreef:

(...)

Jaja, we werden kampioen omdat de tegenstanders punten lieten liggen en we kregen de goede opstelling alleen doordat er blessures waren. De boer heeft natuurlijk niets goed gedaan, dat liedje ken ik nu zo langzamerhand wel.

@wzjn,
Ik vond de start vorig seizoen met janssen op de VM net zo dramatisch als nu, dus in die zin is er weinig veranderd. Aan de andere kant heb ik dit seizoen ook wedstrijden gezien waar serero en schone samen op het middenveld stonden en er best aardig gevoetbald werd (helemaal aan het begin).
Als de boer weer logische keuzes gaat maken komt het echt wel weer goed (misschien geen kampioen). Maar ik begrijp niet zo goed wat jullie van de 'positievelingen' willen. We zijn het eens met de meeste kritiek, what's the big deal?HR
Ik denk dat het grote verschil is dat 'positievelingen' denken dat De Boer uiteindelijk weer logische beslissingen gaat nemen en de 'negatievelingen' zich afvragen waarom hij dat niet vanaf het begin doet.
(maar ik wil niet voor wzjn spreken ;)
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Van de film schreef:

(...)

@wzjn,
Als de boer weer logische keuzes gaat maken komt het echt wel weer goed (misschien geen kampioen). Maar ik begrijp niet zo goed wat jullie van de 'positievelingen' willen. We zijn het eens met de meeste kritiek, what's the big deal?
HR
Ik hoop dat het weer goed komt, maar omdat ik iets hoop betekent dat niet dat ik het logisch zou vinden.

De logica achter de komst van Janssen kon ik nog wel begrijpen (en zelfs wel een beetje waarderen, al had ik hem zelf nooit gehaald), je wil zo snel mogelijk een goede voetballer aan de bal. Hier heeft de Boer simpelweg een inschattingsfout gemaakt over de kwaliteiten van Janssen en het elftal (met name de verdedigers van toen).

Maar het halen (en dus opstellen) van een Poulsen is echt van een hele andere orde. Dat is geen goede voetballer die ballen vooruit wil geven, dat is een ouderwets slot op de deur. Eigenlijk praat de Boer over 4-3-3 maar op het veld steekt hij een een vingertje op en gaat lekker 5-3-2 spelen.

En omdat mensen op de één of andere manier willen blijven geloven dat meer verdedigers minder tegendoelpunten betekent en dus betere resultaten mag het gewoon weer doorgaan. Leuk hoor dat het spelen zonder spits tegen City drie punten oplevert (zelden zo'n tactisch dramatisch team gezien als City trouwens) maar je moet het niet blijven doen. Ook dat trucje is vrij doorzichtig namelijk.

Ik wil/verwacht helemaal niets van de "positievelingen", ik vind het alleen erg riskant wanneer er een sfeertje ontstaat van "maakt niet uit dat nu alles fout gaat, het komt vanzelf wel goed".

Ik zou graag zien dat de trainer wat meer a la Cruijff zou spelen, dat versterkt alleen maar wat Cruijff aan het doen is. Maar het lijkt er een beetje op dat de hele vereniging kwijlend naar de jeugdopleiding staat te kijken, want daar komt de verlossing vanzelf van. En zo werkt het dus niet, het moet samen gebeuren. Het eerste elftal staat niet los van wat er op de Toekomst gebeurt.
HR
HR

Wheermolen FC
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 april 2007

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik hoop dat het weer goed komt, maar omdat ik iets hoop betekent dat niet dat ik het logisch zou vinden.

De logica achter de komst van Janssen kon ik nog wel begrijpen (en zelfs wel een beetje waarderen, al had ik hem zelf nooit gehaald), je wil zo snel mogelijk een goede voetballer aan de bal. Hier heeft de Boer simpelweg een inschattingsfout gemaakt over de kwaliteiten van Janssen en het elftal (met name de verdedigers van toen).

Maar het halen (en dus opstellen) van een Poulsen is echt van een hele andere orde. Dat is geen goede voetballer die ballen vooruit wil geven, dat is een ouderwets slot op de deur. Eigenlijk praat de Boer over 4-3-3 maar op het veld steekt hij een een vingertje op en gaat lekker 5-3-2 spelen.

En omdat mensen op de één of andere manier willen blijven geloven dat meer verdedigers minder tegendoelpunten betekent en dus betere resultaten mag het gewoon weer doorgaan. Leuk hoor dat het spelen zonder spits tegen City drie punten oplevert (zelden zo'n tactisch dramatisch team gezien als City trouwens) maar je moet het niet blijven doen. Ook dat trucje is vrij doorzichtig namelijk.

Ik wil/verwacht helemaal niets van de "positievelingen", ik vind het alleen erg riskant wanneer er een sfeertje ontstaat van "maakt niet uit dat nu alles fout gaat, het komt vanzelf wel goed".

Ik zou graag zien dat de trainer wat meer a la Cruijff zou spelen, dat versterkt alleen maar wat Cruijff aan het doen is. Maar het lijkt er een beetje op dat de hele vereniging kwijlend naar de jeugdopleiding staat te kijken, want daar komt de verlossing vanzelf van. En zo werkt het dus niet, het moet samen gebeuren. Het eerste elftal staat niet los van wat er op de Toekomst gebeurt.
HR
Ikwas en ben best fan van De Boer, maar je kan toch niet ontkennen dat Wat zeg je nu? best een beetje gelijk heeft. Na ong 3 jaar verwacht nu wel eens wat progressie te zien, maar behalve dat het spel langzaam verbeterde kijken we ondertussen nog steeds naar eindeloos rondspelen en sloom gepruts van de vleugels. Ajax heeft wel leuk wedstrijden gespeeld, maar ook een hoop slechte.
Het begin van dit seizoen en het maar niet aan de praat krijgen van een aantal getalenteerde spelers heeft bij mij toch de twijfel laten toeslaan. Is Frank de Boer wel de toptrainer die hij wordt toegedicht? Zijn aankopen zijn tot nu toe niet al te best gebleken en als het spel zo slecht blijft gaat iedereen uiteindelijk toch morren, hoe groot Frank ook moge zijn.
HR
HR

Quido
International

Reg.: 10 juli 2003

Frank: "We mogen nu geen punten verspelen."

Dat mocht de afgelopen maanden wel gewoon?

Begin het steeds vervelender te vinden dat je wederom en totaal onnodig een flinke inhaalrace moet starten. En dat het, doordat er voor een rare (verkeerde) tactiek gekozen wordt, weer zo lang duurt voordat er eindelijk weer voetbal in Ajax zit (als dat dit seizoen nog komt). Tot en met Nac-thuis werd er gewoon volgens het systeem gespeeld waarmee de tweede seizoenshelft van vorig seizoen het ene succes na het andere werd geboekt, maar met de komst van Babel en Poulsen moest er plotseling een andere variant komen zodat zij ingepast konden worden. Met alle gevolgen van dien (= alleen nog maar barslechte wedstrijden).

[Dit bericht is veranderd door Quido (op 24 november 2012 00:51:21).]
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Reg.: 25 augustus 2005

Van de film schreef:

(...)

@wzjn,
HR
Het is toch een objectief waarneembaar feit dat hij een goed lopend systeem, met Anita op de VM- positie, in het tweede seizoen om zeep heeft geholpen door daar Janssen neer te zetten. In plaats van het systeem omgooien bleef hij halsstarrig vasthouden aan deze 'ongelukkige' tactische variant. Onze goede wedstrijden kwamen na de winterstop met Anita, wederom, op de VM- positie. Dit had niets te maken met de genialiteit van Frank, want hij meende dat Theo daar prima kon voetballen. Je geeft zelf toch ook aan dat als Frank weer logische keuzes gaat maken we de weg naar boven in kunnen zetten. Waarom wordt er hier dan gedaan alsof je geen kritiek mag leveren op 'godenzoon' Frank. Het loopt niet en daar is ook Frank schuldig aan. Al zijn het natuurlijk de spelers die het moeten doen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Rasmussen schreef:

(...)

Het is toch een objectief waarneembaar feit dat hij een goed lopend systeem, met Anita op de VM- positie, in het tweede seizoen om zeep heeft geholpen door daar Janssen neer te zetten. In plaats van het systeem omgooien bleef hij halsstarrig vasthouden aan deze 'ongelukkige' tactische variant. Onze goede wedstrijden kwamen na de winterstop met Anita, wederom, op de VM- positie. Dit had niets te maken met de genialiteit van Frank, want hij meende dat Theo daar prima kon voetballen. Je geeft zelf toch ook aan dat als Frank weer logische keuzes gaat maken we de weg naar boven in kunnen zetten. Waarom wordt er hier dan gedaan alsof je geen kritiek mag leveren op 'godenzoon' Frank. Het loopt niet en daar is ook Frank schuldig aan. Al zijn het natuurlijk de spelers die het moeten doen.
HR
Nee, dus ik zie ook niet waarom zoiets steeds als stok om mee te slaan erbij wordt gehaald.

Van Janssen heeft de Boer gezegd dat hij vaststelde dat hij te weinig druk zette op die positie. Kennelijk is Frank gewoon blijven hameren op een juiste uitvoering van die taken. Die aanpak zie je ook bij Blind, waar het vertrouwen zich wel heeft uitbetaald. Janssen is pas beter gaan spelen in volledige vrijheid als linker aanvallende middenvelder (wilde dit eerst afkorten, maar zeker bij Theo is dat wat beladen...), wat de Boer ook altijd erkend heeft.

Het idee om een passer neer te zetten op die plek is niet gek en is ook nooit gek geweest. Pas als het niet werkt bij een individuele speler, komen de wijsheden naar voren dat zoiets ook nooit zou hebben gekund. Bij Ajax is zo'n constructie ook helemaal niet nieuw. Al vanaf de tijd van Molby en later Koeman heb je zulke, wat traag ogende, gezette spelers op die positie het spel en ritme lopen bepalen van Ajax elftallen. Later heb je passers als Jonk en onder van Gaal zelfs een keer Witschge (na zijn terugkeer) gehad. Zie een Pirlo nu bij Juve. Zoals ik al heb aangegeven was van Hanegem ook voorstander van het zakken van een linie naar achteren van Janssen. Maar dat blijkt de beste jongen niet op te willen pikken.

Een type Anita is helemaal geen blauwdruk van een ideale CVM. Dat was voor iedereen een verrassing dat hij dat zo goed uitvoerde in het eerste kampioensjaar. Waar de BOER hem voor het eerst uitprobeerde.

Dat hij te weinig vertrouwen had in Anita op die plek ben ik met je eens. Maar dan vecht je je maar terug als speler. Wat Anita ook heeft gedaan, en wat heeft geleid tot een tweede titel - die nimmer zou zijn gewonnen zonder een fantastische Vertonghen - waarna de beste jongen ook had moeten blijven. Kous af.

Dat de Boer dit team niet of nauwelijks aan het spelen krijgt zien wij ook wel. Hij heeft inderdaad een reflex van behouden oplossingen. Dat ook een slecht jaar niet tot het afkappen van de Boer bij de enkels moet leiden, is kennelijk iets waar er twee kampen over bestaan.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 24 november 2012 08:42:53).]
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Het punt van Janssen/Anita zal altijd terugkomen zolang de cruciale rol van Anita in het team niet erkent dan wel gebagatelliseerd wordt, ook door de Boer zelf. Persoonlijk denk ik dat de eendimensionale,krampachtige verdeging van de Boer door enkelen hier slechts avererechts werkt, menssen laten zich niet voor de gek houden.

Aan het beleid hoeft niet getwijfelt te worden, de Boer is niet het beleid, maar uitvoerder van het beleid. Daar mag best kritisch naar gekeken worden. Een middenveld opstellen met als doel om achter hun tegenstander aan te laten rennen, is de verkeerde weg. Zodra dat duidelijk gesteld zou dat beter zijn, dan een excuus cultuur te creeeren, waarin de Boer zonder enig rekenschap te houden uit te leven met zijn priveprojecten te ten koste van Ajax.

DeBoer was vorig jaar de ideale trainer, in de toen heersende omstandigheden en met de toen voorhanden zijnde selectie. Met zijn rustige WYSIWYG presentatie heeft hij het team door roerige tij gelaveerd. En de oplossing voor de speltechinsiche problemen zaten toen al in de selectie. Dat die toen deels door toeval naar boven kwam doet daar niets aan af, de beste uitvindingen werden vaak na een toeval gedaan. Grote uitvinders doen daar ook niet moeilijk over, het gaat nl. Om het herkennen wat goed is, wat werkt. Dat is visie. Nu Ajax in een volgende fase is beland, doordat de organisatie nu op poten staat, vraagt dat van de Boer ook nu andere vaardigheden, kwaliteiten. Daar zal de Boer stappen moeten maken, door te leren van zijn fouten en visie te tonen die de filosofie van Ajax tot wasdom laat komen.

Die ontwikkeling van de Boer mag, wat zeg ik moet kritisch gevolgd alleen zo komen we ergens.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 47,4% dat Excelsior wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Paris Saint-Germain FC.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!