Ajax Netwerk
vrijdag 22 augustus 2014 - 11:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... 215 »

HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2006

quote:HR
Vossie schreef:

Tja, het was gisteren ook matig eigenlijk. Ik was na afloop ook helemaal niet euforisch. Misschien overdreven, maar het had iets weg van Ajax vitessen en dan Ajax in de rol van vitesse...
HR
Het ze krijgen voetbal les hoorde je heel zacht even in het stadion en kreeg geen opvolging, omdat dat ook niet gebeurde, heb heel weinig snelle en strakke combinaties gezien. Veldspel was echt heel erg matig, wat Frank dus ook had gezien :)
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

Zelfs op PN zijn ze het grotendeels eens dat Frank de Boer het geweldig doet en zijn de complimenten aan zijn adres talrijk.

het wachten is op zijn topic in het aankoopforum.
HR
HR

Bjorn121
Vedette

Uit: Gent
Vak: 113
Reg.: 8 augustus 2001

Albinho schreef:

(...)

Wat dat betreft fijn om te zien. Zo was hij ook toen hij begon. Daarna hebben we vaak een FdB gezien die een dominant, goed Ajax had gezien terwijl anderen zich hier hadden lopen ergeren van hier tot Tokio.
HR
Misschien was de ploeg daar mentaal niet klaar voor en voelde hij dat hij zijn spelers wat in bescherming moest nemen. Het feit dat hij dat nu gewoon in de media kan doen, zegt wel iets.
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

Wanneer een ploeg slecht speelt moet de coach de goede punten groter maken dan ze eigenlijk zijn en speelt een ploeg goed dan moet hij juist de slechte punten meer aandacht geven. Zo neem je als coach je ploeg in bescherming tegen zowel een down gevoel als overschatting.

Waarom denk je dat trainers als Van Gaal en Mourinho vaak zo raar doen als hun ploeg slecht speelt? Omdat de media dan minder schrijven over hoe slecht het spel wel niet was en zich focussen op het rare gedoe van de coach. Zo nemen ze hun ploeg dus in bescherming terwijl ze zichzelf opofferen. Het is vaak ergerlijk maar eigenlijk ook wel weer iets heel moois. Laat de media maar schrijven over de trainer zodat de spelers groep zich kan richten op zichzelf.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Bjorn121 schreef:

(...)

Misschien was de ploeg daar mentaal niet klaar voor en voelde hij dat hij zijn spelers wat in bescherming moest nemen. Het feit dat hij dat nu gewoon in de media kan doen, zegt wel iets.
HR
Precies. Nu de ploeg stabieler is legt hij de lat steeds hoger. Uitstekende manier van coachen en meer uit spelers halen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Precies. Nu de ploeg stabieler is legt hij de lat steeds hoger. Uitstekende manier van coachen en meer uit spelers halen.
HR
Moet zeggen dat ik het licht ook steeds meer begin te zien.. Er is nog hoop.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Moet zeggen dat ik het licht ook steeds meer begin te zien.. Er is nog hoop.
HR
Sensationele post dit! :)
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Het is een trucje wat hij keer op keer herhaalt als het beter begint te lopen, op zich niets mis mee. Echter waar ik nog altijd mijn vraagtekens bij plaats in hoeverre hij er grip op heeft waarom het wel of niet loopt.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Reg.: 26 oktober 2002

Bij de 1-0 van gisteren zag je toch hoe de as bij Ajax functioneert.

Poulsen liep diep, zodat Moisander voldoende ruimte had om de bal rustig in te dribbelen. Daarna liep Poulsen weer naar achter om de plek van Moisander in te nemen. Dit deed Anita bijvoorbeeld ook altijd.

Vervolgens kwam De Jong zich aanbieden, en Fischer dook mooi in de vrijgekomen ruimte daarachter.

Klinkt en oogt simpel, maar het vraagt veel van het tactisch vermogen van de trainer en spelers die anderen hun succes gunnen.
HR
HR

Albinho
Legende

champy95 schreef:

Bij de 1-0 van gisteren zag je toch hoe de as bij Ajax functioneert.

Poulsen liep diep, zodat Moisander voldoende ruimte had om de bal rustig in te dribbelen. Daarna liep Poulsen weer naar achter om de plek van Moisander in te nemen. Dit deed Anita bijvoorbeeld ook altijd.

Vervolgens kwam De Jong zich aanbieden, en Fischer dook mooi in de vrijgekomen ruimte daarachter.

Klinkt en oogt simpel, maar het vraagt veel van het tactisch vermogen van de trainer en spelers die anderen hun succes gunnen.
HR
Die dynamiek had je vorig jaar ook met Blind en Aissati vanaf links en De Jong vanuit 9. Daarom stel ik hierboven ook de kritische noot waarom we niet grotendeels daar aan hebben vastgehouden.
HR
HR

AFCA-4-Life
International

Uit: Gang
Reg.: 13 augustus 2005

Het wordt daarom wel interessant om te zien hoe het opstelling en selectie beleid van de Boer gaat worden bij terugkeer van Serero en Sigthorsson en of de keuzes het spel zullen gaan bevorderen dan wel frustreren. De huidige opstelling is wel de sterkste opstelling afgaande op het veldspel van de laaste weken, enige kanttekening is dissonant Boerrigter, maar daar hebben we nou eenmaal weinig alternatieven.
Vooral de plaats van Siem is het belangrijkste in deze, want zowel hij als het team functioneert het beste al hij in de spits speelt met Eriksen - Schone/Serero achter hem. Een wissel Siem naar het middenveld, Sigthorsson in de spits heeft meer negatieve dan positieve kanten verwacht ik. Vooralsnog gaat het lekker, dus ik hoop dat er op dezelfde formule voortborduurt wordt.
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

JohnDylan schreef:

Wanneer een ploeg slecht speelt moet de coach de goede punten groter maken dan ze eigenlijk zijn en speelt een ploeg goed dan moet hij juist de slechte punten meer aandacht geven. Zo neem je als coach je ploeg in bescherming tegen zowel een down gevoel als overschatting.

Waarom denk je dat trainers als Van Gaal en Mourinho vaak zo raar doen als hun ploeg slecht speelt? Omdat de media dan minder schrijven over hoe slecht het spel wel niet was en zich focussen op het rare gedoe van de coach. Zo nemen ze hun ploeg dus in bescherming terwijl ze zichzelf opofferen. Het is vaak ergerlijk maar eigenlijk ook wel weer iets heel moois. Laat de media maar schrijven over de trainer zodat de spelers groep zich kan richten op zichzelf.
HR
Precies, dat vind ik ook en dat zie ik bij De Boer ook gebeuren. Bij Verbeek zie ik dat ook, die ik op coachend vlak heel hoog heb zitten. Advocaat doet opvallend exact het tegenovergestelde.
Johan Cruijff zegt trouwens ook dat de coach dit moet doen in zijn boek 'Voetbal'.

Albinho schreef:

(...)

Het is een trucje wat hij keer op keer herhaalt als het beter begint te lopen, op zich niets mis mee. Echter waar ik nog altijd mijn vraagtekens bij plaats in hoeverre hij er grip op heeft waarom het wel of niet loopt.
HR
Dit geloof ik niet. Ik geloof dat De Boer voldoende vertrouwen in de techniek (niet geheel terecht) en het inzicht (terecht) van zijn selectie heeft om heel hoge eisen te stellen. De Boer heeft deel uitgemaakt van het Ajax van '95 en het Barcelona van Rivaldo en Cocu. Bergkamp heeft bij het Arsenal van Henry en Pires de aanval geleid. Zij zullen ongetwijfel ook hoge standaarden hebben en weten wat een hoog niveau is en wat niet in het voetbal.
Als De Boer zegt dat het niet goed was in balbezit dan was het niet goed vergeleken met hoe goed Ajax zou kunnen zijn. Goed vergeleken met Feyenoord in balbezit is geen maatstaf en in de eredivisie is geen enkele topploeg naast Ajax goed in balbezit.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Albinho schreef:

Wat dat betreft fijn om te zien. Zo was hij ook toen hij begon. Daarna hebben we vaak een FdB gezien die een dominant, goed Ajax had gezien terwijl anderen zich hier hadden lopen ergeren van hier tot Tokio.
HR
Dat komt omdat we nu winnen. Als we gister hadden verloren met precies hetzelfde spel zou hij gezegd hebben dat we voor het grootste gedeelte dominant waren en kansen gemist hadden. Dat is nou eenmaal de taak van de trainer, je spelers extra druk opleggen als het goed gaat en je spelers vertrouwen geven wanneer het niet goed gaat.
HRHR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Reg.: 26 oktober 2002

Albinho schreef:

(...)

Die dynamiek had je vorig jaar ook met Blind en Aissati vanaf links en De Jong vanuit 9. Daarom stel ik hierboven ook de kritische noot waarom we niet grotendeels daar aan hebben vastgehouden.
HR
Die dynamiek erin slijpen kost tijd.

Sommige poppetjes (Aissati, en ANita) waren ook nog eens vertrokken.

Zo gek is dat allemaal dus niet.
HR
HR

Albinho
Legende

ZionXXX schreef:

(...)

Dit geloof ik niet. Ik geloof dat De Boer voldoende vertrouwen in de techniek (niet geheel terecht) en het inzicht (terecht) van zijn selectie heeft om heel hoge eisen te stellen. De Boer heeft deel uitgemaakt van het Ajax van '95 en het Barcelona van Rivaldo en Cocu. Bergkamp heeft bij het Arsenal van Henry en Pires de aanval geleid. Zij zullen ongetwijfel ook hoge standaarden hebben en weten wat een hoog niveau is en wat niet in het voetbal.
Als De Boer zegt dat het niet goed was in balbezit dan was het niet goed vergeleken met hoe goed Ajax zou kunnen zijn. Goed vergeleken met Feyenoord in balbezit is geen maatstaf en in de eredivisie is geen enkele topploeg naast Ajax goed in balbezit.
HR
Dit verhaal kan je over alle oud-voetballers opsteken van dit kaliber. Het merendeelf heeft, zoals bekend, als trainer gefaald. Dat zegt me derhalve niets.

@ Film; daarbij als kanttekening dat je ook dingen kan vragen van spelers waarvan ze niet in staat zijn. Van het merendeel wat gisteren op het veld stond hoeven we in balbezit echt niet veel meer te verwachten. En ook aan dat vertrouwen zit een grens; je hoeft niet grenzeloos vertrouwen te houden in spelers die het simpelweg niet kunnen.

@ Champy

Duidelijk dat het tijd kost en dat er soms mutaties zijn. Maar als je Aissati eerder in het seizoen vervangt door Boerrigter op die plek, of zelf al aan het einde van vorig seizoen. Geef je zelf al invulling door het concept te wijzigen. Of om verder terug te gaan het aantrekken van Janssen. Voorbeelden te over waarin De Boer het zichelf niet makkelijk heeft gemaakt.

Ook nu loopt het alleen over links. Over rechts komt vRhijn te weinig op en heeft de voetballende kwaliteiten deels simpelweg niet en Boerrigter wordt steeds meer een slechte grap. Met Boerrigter werkt ie ondertussen al een tijdje dunkt me.
HR
HR

sanderhag123
International

Reg.: 20 januari 2011

Albinho schreef:

(...)

Dit verhaal kan je over alle oud-voetballers opsteken van dit kaliber. Het merendeelf heeft, zoals bekend, als trainer gefaald. Dat zegt me derhalve niets.

@ Film; daarbij als kanttekening dat je ook dingen kan vragen van spelers waarvan ze niet in staat zijn. Van het merendeel wat gisteren op het veld stond hoeven we in balbezit echt niet veel meer te verwachten. En ook aan dat vertrouwen zit een grens; je hoeft niet grenzeloos vertrouwen te houden in spelers die het simpelweg niet kunnen.

@ Champy

Duidelijk dat het tijd kost en dat er soms mutaties zijn. Maar als je Aissati eerder in het seizoen vervangt door Boerrigter op die plek, of zelf al aan het einde van vorig seizoen. Geef je zelf al invulling door het concept te wijzigen. Of om verder terug te gaan het aantrekken van Janssen. Voorbeelden te over waarin De Boer het zichelf niet makkelijk heeft gemaakt.

Ook nu loopt het alleen over links. Over rechts komt vRhijn te weinig op en heeft de voetballende kwaliteiten deels simpelweg niet en Boerrigter wordt steeds meer een slechte grap. Met Boerrigter werkt ie ondertussen al een tijdje dunkt me.
HR
Het lijkt mij toch doodsimpel te beantwoorden waarom De Boer lang aan bepaalde spelers vasthoud. Het alternatief bakt er te weinig van. Hij heeft Beorrigter van links gehaald topen Fischer begon te draaien, Janssen van VM toen Anita het liet zien. De Boer kijkt niet naar wie er kut speelt maar wie het beter zou kunnen doen, als er niemand nadrukkelijk op de deur klopt voor zo'n positie dan heeft het weinig zin mutaties door te voeren. Je vernaggeld het zelfvertrouwen van een speler terwijl je er wellicht niet eens echt op vooruit gaat. Daarbij kan een coach soms proberen iets in een elftal te slijpen wat er in eerste instantie niet uitkomt - en wij zien als buitenstaanders ook de prestaties op de trainingen niet. Dit bij elkaar maakt mij een beetje moe van het Boer-Bashen wat hier soms gebeurt!
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

Albinho schreef:

(...)

HR
Hoge eisen stellen is geen garantie voor succes, dus deze opmerking slaat niet echt ergens op. Als ik Koeman hoor dan heeft hij ook best in de smiezen wat goed voetbal is en wat niet. Hij weet echter dat dat met zijn selectie er niet in zit. Marco van Basten weet zeker hoe goed voetbal er uit ziet, maar hij kan het ook niet overbrengen. Ongeacht van of De Boer het over kan brengen geloof ik best dat hij ontevreden is over sommige aspecten van het spel. Om te verbeteren moet je eerst constateren waar het fout gaat, vervolgens oplossingen zoeken voor die fouten.
Advocaat heeft geen idee waar het fout gaat, die ziet alleen de stand. 3-0 voor PSV betekent dat alles goed gaat en 1-3 voor PEC betekent dat alles fout gaat voor hem. De Boer ziet los van de stand prima wat er op het veld goed gaat en fout gaat, zeker in de verdediging en de opbouw. Of hij de capaciteiten heeft om het team verder te brengen staat erbuiten (ik geloof van wel) maar de wil tot verbetering is er absoluut bij De Boer.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

sanderhag123 schreef:

(...)

Het lijkt mij toch doodsimpel te beantwoorden waarom De Boer lang aan bepaalde spelers vasthoud. Het alternatief bakt er te weinig van. Hij heeft Beorrigter van links gehaald topen Fischer begon te draaien, Janssen van VM toen Anita het liet zien. De Boer kijkt niet naar wie er kut speelt maar wie het beter zou kunnen doen, als er niemand nadrukkelijk op de deur klopt voor zo'n positie dan heeft het weinig zin mutaties door te voeren. Je vernaggeld het zelfvertrouwen van een speler terwijl je er wellicht niet eens echt op vooruit gaat. Daarbij kan een coach soms proberen iets in een elftal te slijpen wat er in eerste instantie niet uitkomt - en wij zien als buitenstaanders ook de prestaties op de trainingen niet. Dit bij elkaar maakt mij een beetje moe van het Boer-Bashen wat hier soms gebeurt!
HR
Dat mag, maar dan moet je het wel zo eerlijk en chronologisch mogelijk vertellen.

Oftewel: Anita stond er al, hij heeft met Janssen een alternatief gehaald.
Een alternatief dat nog nooit op die positie had gespeeld.
Zelfde zie je nu met Boerrigter. Die geblesseerd raakte en voornamelijk daarom zijn plek op links verloor. (waarbij moet worden aangetekend dat Sulejmani uit beeld is, maar een Lukoki of Sana het nauwelijks slechter zouden kunnen doen op rechts dan onwennige, onmachtige Derk)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 21 januari 2013 19:16:51).]
HR
HR

sanderhag123
International

DarkChild schreef:

(...)

Dat mag, maar dan moet je het wel zo eerlijk en chronologisch mogelijk vertellen.

Oftewel: Anita stond er al, hij heeft met Janssen een alternatief gehaald.
Een alternatief dat nog nooit op die positie had gespeeld.
Zelfde zie je nu met Boerrigter. Die geblesseerd raakte en voornamelijk daarom zijn plek op links verloor. (waarbij moet worden aangetekend dat Sulejmani uit beeld is, maar een Lukoki of Sana het nauwelijks slechter zouden kunnen doen op rechts dan onwennige, onmachtige Derk)
HR
Wat Anita betreft snap ik je punt je, die liet het seizoen ervoor zien een belangrijke spil te zijn, maar toch vind ik het wel te begrijpen dat Janssen op die positie stond, omdat de gedachte er achter best had kunnen werken! Maar dat werd zeker te lang doorgevoerd.

Alleen wat Boerrigter betreft, voor zijn blessure deed hij het gewoon heel goed. Hij scoorde met regelmaat en was levensgevaarlijk, dat De Boer hem dan de kans geeft als hij weer fit is vind ik heel normaal. Sana was er net en Lukoki deed het leuk als invaller maar alleen in de eerste wedstrijden (op links) was het leuk. Maar na zo'n lang seizoen al achter de rug moet je zo'n jongen ook niet vermoorden natuurlijk. Ik vind het dus allemaal vrij logisch hoe het met Derk is gegaan! Nu is het wachten tot iemand op rechts beter gaat presteren en dan is dat geklungel ook weer voorbij!
HR
HR

DarkChild
Moderator

sanderhag123 schreef:

(...)

Wat Anita betreft snap ik je punt je, die liet het seizoen ervoor zien een belangrijke spil te zijn, maar toch vind ik het wel te begrijpen dat Janssen op die positie stond, omdat de gedachte er achter best had kunnen werken! Maar dat werd zeker te lang doorgevoerd.

Alleen wat Boerrigter betreft, voor zijn blessure deed hij het gewoon heel goed. Hij scoorde met regelmaat en was levensgevaarlijk, dat De Boer hem dan de kans geeft als hij weer fit is vind ik heel normaal. Sana was er net en Lukoki deed het leuk als invaller maar alleen in de eerste wedstrijden (op links) was het leuk. Maar na zo'n lang seizoen al achter de rug moet je zo'n jongen ook niet vermoorden natuurlijk. Ik vind het dus allemaal vrij logisch hoe het met Derk is gegaan! Nu is het wachten tot iemand op rechts beter gaat presteren en dan is dat geklungel ook weer voorbij!
HR
Wat Janssen betreft, het idee erachter paste niet bij de kwaliteiten van Theo, dus werkte het niet. Zo'n belangrijke spil vond De Boer Anita dus niet in dat tweede seizoen. Als Boilesen niet geblesseerd was geraakt lag een plaats op de bank/manusje van alles rol in het verschiet
En of het idee nu goed is, of de kwaliteiten van de speler, als ze niet op elkaar aansluiten wordt het niets.

Zelfde zie je nu bij Boerrigter. Die kan je nog 300 wedstrijden laten staan, hij gaat het niet redden. Sterker nog, het maakt Ajax een ploeg die aan 1 kant letterlijk vleuggellam is en nauwelijks gevaar creeert.
Dan heb ik begrip dat je Sana niet wil overbelasten (als dat het nu nog is), maar niet dat je een echte rechtsbuiten als Lukoki of zelfs De Sa niet de kans geeft.
En dat is een beetje de vraag: in hoeverre vindt De Boer Boerrigter en de rechtsbuitenpositie eigenlijk 'een probleem'?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 21 januari 2013 19:30:57).]
HR
HR

sanderhag123
International

DarkChild schreef:

(...)

Wat Janssen betreft, het idee erachter paste niet bij de kwaliteiten van Theo, dus werkte het niet. Zo'n belangrijke spil vond De Boer Anita dus niet in dat tweede seizoen. Als Boilesen niet geblesseerd was geraakt lag een plaats op de bank/manusje van alles rol in het verschiet
En of het idee nu goed is, of de kwaliteiten van de speler, als ze niet op elkaar aansluiten wordt het niets.

Zelfde zie je nu bij Boerrigter. Die kan je nog 300 wedstrijden laten staan, hij gaat het niet redden. Sterker nog, het maakt Ajax een ploeg die aan 1 kant letterlijk vleuggellam is en nauwelijks gevaar creeert.
Dan heb ik begrip dat je Sana niet wil overbelasten (als dat het nu nog is), maar niet dat je een echte rechtsbuiten als Lukoki of zelfs De Sa niet de kans geeft.
En dat is een beetje de vraag: in hoeverre vindt De Boer Boerrigter en de rechtsbuitenpositie eigenlijk 'een probleem'?
HR
Dat moet natuurlijk blijken, maar ik denk niet dat dit een projectje a la Janssen is, maar dat op dit moment Lukoki, De Sa en Sana gewoon te weinig brengen. Boerrigter is tenminste nog "nuttig", in de zin dat hij veel werk verzet en backs nog bang voor hem zijn vanwege zijn snelheid.

En wat Janssen betreft denk ik nog steeds dat het had gekund, ware het niet dat Janssen gewoon niet goed genoeg presteerde. Met zijn linkerbeen en fysiek had hij het best kunnen redden, denk ik, maarja.. paar kilootjes te veel, enz. Dan gaat het al een stuk minder! Anita was natuurlijk wel vele malen beter, dat staat buiten kijf.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

Wat Janssen betreft, het idee erachter paste niet bij de kwaliteiten van Theo, dus werkte het niet.
HR
Even los van dat je dit veel te makkelijk aanneemt en alle soortgelijke geslaagde voorbeelden gemakshalve buiten beschouwing laat, vond je dat ook van Poulsen. Doet het toch aardig in die rol. Dat probleem heb ik met dit soort argumentaties: achteraf heb je altijd gelijk omdat je weet hoe iemand zich heeft ontwikkeld op een bepaalde positie.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Schip ahoy schreef:

(...)
Even los van dat je dit veel te makkelijk aanneemt en alle soortgelijke geslaagde voorbeelden gemakshalve buiten beschouwing laat, vond je dat ook van Poulsen. Doet het toch aardig in die rol. Dat probleem heb ik met dit soort argumentaties: achteraf heb je altijd gelijk omdat je weet hoe iemand zich heeft ontwikkeld op een bepaalde positie.
HR
Alle soortgelijke voorbeelden? Hoeveel oudere spelers heeft De Boer nog meer op een positie laten spelen die ze daarvoor nooit hebben bekleed dan?
Janssen blijft een no brainer, zijn kwaliteiten liggen totaal niet bij wat gevraagd wordt op de vm positie. Of we moeten net gaan doen alsof hij bijvoorbeeld wel sterk is in de korte passing. Of dat hij wel het moment wist in te schatten wanneer hij de linies bij elkaar moest houden in plaats van te camperen tussen zijn centrale verdedigers. Dat mag jij kort door de bocht noemen, maar voorlopig is de meeste kritiek op hem op die plek vanaf de voorbereiding van vorig seizoen geuit. En is hij er uiteindelijk ook vanaf gehaald. Lees het maar terug, de kritiek na afloop was in heel veel geval de kritiek aan het begin.

En over Poulsen, tja, hij doet het beter, maar nog steeds niet in een team dat veelvuldig en consequent vroeg druk zet.
In zo'n rol gister, als een ware stofzuiger voor zijn twee centrale verdedigers kan hij van waarde zijn voor de kruimels (en is dat ook), maar zeker naarmate de wedstrijd vorderde en de stand dat toeliet, zakte Ajax ook verder in.
Als hij meer zou doordekken en meer naar voren zou spelen, het spel versnellen/faciliteren zoals Anita deed en wat meer oog voor de lopende man van de tegenstander (gisteren Immers) dan is het de VM die het Ajax spel echt behoeft.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 21 januari 2013 20:12:28).]
HR
HR

Albinho
Legende

Schip ahoy schreef:

(...)
HR
Is 'aardig' hetgeen wat we moeten nastreven? Of bedoel je dat hij het gewoon goed doet?

Wat vind je van zijn voetballende bijdrage? Hoe kan hij de ruimtes bespelen als er lopende spelers zijn en het tempo hoger ligt? De enige 2 grote kansen waren doordat Poulsen mr. Immers kwijt was, toen was het nog niet gespeeld.

En welke voorbeelden zijn er dan van projecten van De Boer die wel succesvol zijn uitgepakt?
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

Alle soortgelijke voorbeelden? Hoeveel oudere spelers heeft De Boer nog meer op een positie laten spelen die ze daarvoor nooit hebben bekleed dan?
Janssen blijft een no brainer, zijn kwaliteiten liggen totaal niet bij wat gevraagd wordt op de vm positie. Of we moeten net gaan doen alsof hij bijvoorbeeld wel sterk is in de korte passing. Of dat hij wel het moment wist in te schatten wanneer hij de linies bij elkaar moest houden in plaats van te camperen tussen zijn centrale verdedigers. Dat mag jij kort door de bocht noemen, maar voorlopig is de meeste kritiek op hem op die plek vanaf de voorbereiding van vorig seizoen geuit. En is hij er uiteindelijk ook vanaf gehaald. Lees het maar terug, de kritiek na afloop was in heel veel geval de kritiek aan het begin.

En over Poulsen, tja, hij doet het beter, maar nog steeds niet in een team dat veelvuldig en consequent vroeg druk zet.
In zo'n rol gister, als een ware stofzuiger voor zijn twee centrale verdedigers kan hij van waarde zijn voor de kruimels (en is dat ook), maar zeker naarmate de wedstrijd vorderde en de stand dat toeliet, zakte Ajax ook verder in.
Als hij meer zou doordekken en meer naar voren zou spelen, het spel versnellen/faciliteren zoals Anita deed en wat meer oog voor de lopende man van de tegenstander (gisteren Immers) dan is het de VM die het Ajax spel echt behoeft.
HR
Ik heb het over passende spelers in die rol bij Ajax en niet over een type Anita/Busquets. Er zijn meerdere types die een dergelijke positie kunnen invullen, in plaats van een archetype waar jij vanuit gaat. Zie een Jonk, Wouters, Molby en daarbuiten Pirlo, Frans Thijssen later in zijn loopbaan etc.

Dat Janssen te lui was om druk te zetten...zie jij dat af aan zijn spel bij Vitesse? Hij heeft een vrije rol, maar dat betekent niet dat hij geen druk zou willen zetten als hij een linie naar achteren zou gaan. Janssen heeft de kans gekregen en niet willen grijpen. Dat is wezenlijk anders dan niet het vermogen hebben.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,0% dat Feyenoord wint van Zorya Luhansk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!