Ajax Netwerk
donderdag 18 september 2014 - 15:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 215 »

HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

Had wel degelijk voor andere wissels gekozen maar de Boer verdient niets minder dan een dikke pluim voor de prestaties van vandaag

Het ontbreek Ajax vooral aan individuele klasse. Slechts Eriksen en Fischer kunnen individueel iets creëren. Maar als team ' staat het' en voetbalt men delen van de wedstrijd gewoon goed. En daar is de Boer verantwoordelijk voor. Complimenten

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 20 januari 2013 21:10:35).]
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

quote:HR
wd3408 schreef:
Hoewel ik Enoh inbrengen altijd fout vind, heeft Frank vandaag alles juist gedaan! FRANK IS HELD!!!
HR
Wat ik persoonlijk ontzettend sterk aan De Boer vind, is dat hij altijd naar het proces blijft kijken in plaats van zich blind te staren op het resultaat.

Voor 99% van de trainers maakt het spel niet uit, als het resultaat maar goed is. Luister eens naar de persconferenties van Advocaat of Van Marwijk bij Oranje. Het gaat totaal niet om het proces van als team beter gaan spelen; alleen het resultaat telt.

Zelfs vandaag, waar je een half uur met 10 man speelt met dank aan een onbegrijpelijk fluitende scheidsrechter, uitermate eenvoudig een 3-0 overwinning behaalt op de aartsrivaal en ontzettend goede zaken doet in de titelrace, richt hij zich vooral op het spel en wat daarin wel en niet goed ging.

Alleen door de lat hoog te leggen en daar continu aan te werken, zal je tot een niveau komen waarop je duidelijk boven andere ploegen uitsteekt. Het kan ook een tijd duren voordat je op dat niveau komt, maar als je daar komt, ben je duidelijk sterker dan welke concurrent ook. Dit heeft al twee jaar op rij een enorme reeks overwinningen en daarmee twee titels opgeleverd. Het mooie is dat we het dit seizoen kennelijk een stuk eerder voor mekaar hebben qua spelniveau en dat we dus in plaats van 10 punten na vandaag maar één punt achter staan.

De Boer heeft een duidelijke visie en zijn zaakjes zeer goed voor mekaar. Vandaar dat ons positiespel, zowel bij balbezit als bij balverlies, een klasse beter is dan dat van elke andere ploeg in de eredivisie. Het gevolg daarvan is dat de ondergrens of het basisniveau een stuk hoger ligt dan bij de concurrentie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat wij nog veel punten gaan verspelen tegen de op papier makkelijke tegenstanders en ook in de topwedstrijden biedt dit een enorm voordeel. Het is de Goden verzoeken en je mag het niet zeggen, maar het zou me zeer sterk verbazen als we niet al een aantal ronden (meervoud) voor het einde van de competitie kampioen zijn.
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Le Berry schreef:

Had wel degelijk voor andere wissels gekozen maar de Boer verdient niets minder dan een dikke pluim voor de prestaties van vandaag

Het ontbreek Ajax vooral aan individuele klasse. Slechts Eriksen en Fischer kunnen individueel iets creëren. Maar als team ' staat het' en voetbalt men delen van de wedstrijd gewoon goed. En daar is de Boer verantwoordelijk voor. Complimenten
HR
Ik neem aan dat je doelt op Fischer? Tuurlijk had ik ook graag gezien dat hij was blijven staan. Maar ik snap Frank wel. Je staat 3-0 voor, en je wilt hem heel houden gezien het programma van de komende weken. Zeker omdat hij ook wat liesklachten had.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 10 juli 2002

Wat De Boer met dit materiaal presteert grens aan het ongelooflijke. Heeft de laatste seizoenen wel degelijk fouten maakt, vooral rondom Vurnon Anita, maar verdient toch alle lof uiteraard.
Kan zo bij Barcelona instappen.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Reg.: 25 augustus 2005

liam schreef:

Wat De Boer met dit materiaal presteert grens aan het ongelooflijke. Heeft de laatste seizoenen wel degelijk fouten maakt, vooral rondom Vurnon Anita, maar verdient toch alle lof uiteraard.
HR
Dan moet hij toch de CL winnen. Meedraaien in de eredivisie met dit elftal vind ik niet aan het onmogelijke grenzen. We hebben gewoon een goede selectie dat kampioen kan worden.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

liam schreef:

HR
Volgens een Van der Gijp kan zelfs Bassie aan de slag bij Barcelona ;)

Qua spel doen we het inderdaad steeds beter, maar aan het ongelooflijke grenzen vind ik weer een beetje doorslaan. Een groot gedeelte van het materiaal heeft hij immers zelf ook mogen kiezen en Ajax is veruit de grootste club van het land. Dan is het niet zo raar dat je bovenin meedraait.
Ook iets als de positie van De Jong in de spits is eerder een gevolg van blessures dan van visie. Waren alle spitsen fit gebleven, dan was Siem nooit van het middenveld af gehaald.
Of wat te denken van de trouw aan Boerrigter?

Oftewel, ben onder aan de streep blij met De Boer, maar het is nog niet allemaal hosanna.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 20 januari 2013 21:40:10).]
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Bij Barcelona hoeft niet aan te komen met het opstellen van persoonlijke voorkeuren als de Jong en Boerighter. Daar hebben ze dat soort volksverlakkerij wel snel door.

Begrijp me goed ik ben blij met de Boer als trainer van Ajax en ga in ver mee in het verhaal van BeeDeeVee. Maar ook de Boer heeft nog punten waar op hij zich zal moeten ontwikkelen.
HR
HR

Stinston
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 6 augustus 2012

Frank gaat voor het derde jaar op rij.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Rasmussen schreef:

(...)
Dan moet hij toch de CL winnen. Meedraaien in de eredivisie met dit elftal vind ik niet aan het onmogelijke grenzen. We hebben gewoon een goede selectie dat kampioen kan worden.
HR
Als je ziet waar we toch helemaal vandaan komen en waar we nu staan vind ik dat De Boer een wereldjob doet als beginnend trainer. Hij is nu twee jaar coach en los nog van de titels, zie je steeds meer zijn hand terug in het team. Er wordt duidelijk gevoetbald met de juiste intentie. Over de grond, combinerend, van achter uit voetballend met positiewisselingen. Ook dit jaar weer was het niet vanaf de eerste pot goed, en moesten we weer eerst wat punten toegeven, maar het team speelt twee klassen herkenbaarder dan aan het begin van het jaar. Dat flikt De Boer steeds.

Of het genoeg is voor de derde titel op rij zal nog moeten blijken, maar in de eredivisie zijn er zeker ploegen met evenveel of meer kwaliteiten maar die niet met dezelfde herkenbaarheid spelen. Dat is toch winst, los van individuele keuzes die ik ook niet altijd evengoed begrijp. Nu is het belangrijk om stabiel te blijven presteren, te beginnen met Vitesse-uit, wat toch wel enigszins een sleutelwedstrijd is omdat als je die wint er een paar op papier eenvoudigere potjes komen.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

0634 schreef:

(...)
Waarom zou je Van Rhijn naar het centrum halen als je Veltman achter de hand hebt?
HR
Omdat je ze niet allebei kan kiezen. Het is of Veltman of Ligeon op de bank.

Met Ligeon; Alderweireld valt uit, vRhijn naar het centrum, Ligeon op de back. vRhijn valt uit, Ligeon op de back.
Met Veltman; alleen goede vervanger als Alderweireld uit valt. Is immers geen back.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

DarkChild schreef:

(...)

Volgens een Van der Gijp kan zelfs Bassie aan de slag bij Barcelona ;)

Qua spel doen we het inderdaad steeds beter, maar aan het ongelooflijke grenzen vind ik weer een beetje doorslaan. Een groot gedeelte van het materiaal heeft hij immers zelf ook mogen kiezen en Ajax is veruit de grootste club van het land. Dan is het niet zo raar dat je bovenin meedraait.
Ook iets als de positie van De Jong in de spits is eerder een gevolg van blessures dan van visie. Waren alle spitsen fit gebleven, dan was Siem nooit van het middenveld af gehaald.
Of wat te denken van de trouw aan Boerrigter?

Oftewel, ben onder aan de streep blij met De Boer, maar het is nog niet allemaal hosanna.
HR
Hij presteert geweldig met het aanwezige materiaal. De norm van de jeugdspelers was namelijk de laatste jaren helemaal niet zo super. Ik ga er vanuit dat er straks betere spelers doorstromen. Frank heeft amper aankopen gedaan, doet het met een relatief goedkoop team. Zijn spelopvatting is super, het team wordt steeds vaster. Alleen in de uitvoering mankeert het soms maar dat heeft te maken met kwaliteit.
Heb je op de plaats van Boerrigter een technisch iets betere speler dan zou dat al veel schelen bijvoorbeeld. Daarbij waren er altijd veel blessures.

Veel mensen schijnen vergeten te zijn hoe Ajax voetbalde in de jaren voor Frank de Boer. Het had weinig meer met Ajax te maken. Dat kan ik jullie wel vertellen.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Albinho schreef:

(...)

Met Ligeon; Alderweireld valt uit, vRhijn naar het centrum, Ligeon op de back. vRhijn valt uit, Ligeon op de back.
Met Veltman; alleen goede vervanger als Alderweireld uit valt. Is immers geen back.
HR
Vetlman kan natuurlijk ook Moisander vervangen. En wellicht dat de Boer sowieso Veltman ' verder' inschat dan Ligeon.

Kan zijn keuze iig wel begrijpen. Zeker ook omdat Alderweireld net terug komt van een blessure
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

liam schreef:

(...)

Hij presteert geweldig met het aanwezige materiaal. De norm van de jeugdspelers was namelijk de laatste jaren helemaal niet zo super. Ik ga er vanuit dat er straks betere spelers doorstromen. Frank heeft amper aankopen gedaan, doet het met een relatief goedkoop team. Zijn spelopvatting is super, het team wordt steeds vaster. Alleen in de uitvoering mankeert het soms maar dat heeft te maken met kwaliteit.
Heb je op de plaats van Boerrigter een technisch iets betere speler dan zou dat al veel schelen bijvoorbeeld. Daarbij waren er altijd veel blessures.

Veel mensen schijnen vergeten te zijn hoe Ajax voetbalde in de jaren voor Frank de Boer. Het had weinig meer met Ajax te maken. Dat kan ik jullie wel vertellen.
HR
Tja, ik vind echt dat je doorschiet met 'tegen het onmogelijke aan'. Zo slecht is het materiaal nu ook weer niet, en zo vreemd is het niet dat je bovenin meedraait met de grootste club van het land. Dat het spel beter is dan onder pak em beet Jol klopt wel.
Overigens heeft hij ook niet heel weinig aankopen gedaan, maar volgens mij is dat al verschillende malen besproken.
HRHR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Sindelar schreef:

Bij Barcelona hoeft niet aan te komen met het opstellen van persoonlijke voorkeuren als de Jong en Boerighter. Daar hebben ze dat soort volksverlakkerij wel snel door.
HR
De Jong en Boerrigter spelen dan ook niet bij Barca. De keuze is daar een stuk florisanter.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Albinho schreef:

(...)

HR
O, bedoel je het zo. Dat klopt dan uiteraard wel. Maar ik zie in Van Rhijn nog geen RCV. Dan zie ik eerder in Alderweireld een RB, dat speelt ie in Belgie ook geloof ik. Maar goed, dat is een keuze natuurlijk. Geen idee hoe Ligeon momenteel bezig is. Dat is natuurlijk ook van belang.
HR
HR

wd3408
Veelbelovend talent

Vak: 424
Reg.: 20 september 2007

BeeDeeVee schreef:

(...)
Wat ik persoonlijk ontzettend sterk aan De Boer vind, is dat hij altijd naar het proces blijft kijken in plaats van zich blind te staren op het resultaat.

Voor 99% van de trainers maakt het spel niet uit, als het resultaat maar goed is. Luister eens naar de persconferenties van Advocaat of Van Marwijk bij Oranje. Het gaat totaal niet om het proces van als team beter gaan spelen; alleen het resultaat telt.

Zelfs vandaag, waar je een half uur met 10 man speelt met dank aan een onbegrijpelijk fluitende scheidsrechter, uitermate eenvoudig een 3-0 overwinning behaalt op de aartsrivaal en ontzettend goede zaken doet in de titelrace, richt hij zich vooral op het spel en wat daarin wel en niet goed ging.

Alleen door de lat hoog te leggen en daar continu aan te werken, zal je tot een niveau komen waarop je duidelijk boven andere ploegen uitsteekt. Het kan ook een tijd duren voordat je op dat niveau komt, maar als je daar komt, ben je duidelijk sterker dan welke concurrent ook. Dit heeft al twee jaar op rij een enorme reeks overwinningen en daarmee twee titels opgeleverd. Het mooie is dat we het dit seizoen kennelijk een stuk eerder voor mekaar hebben qua spelniveau en dat we dus in plaats van 10 punten na vandaag maar één punt achter staan.

De Boer heeft een duidelijke visie en zijn zaakjes zeer goed voor mekaar. Vandaar dat ons positiespel, zowel bij balbezit als bij balverlies, een klasse beter is dan dat van elke andere ploeg in de eredivisie. Het gevolg daarvan is dat de ondergrens of het basisniveau een stuk hoger ligt dan bij de concurrentie. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat wij nog veel punten gaan verspelen tegen de op papier makkelijke tegenstanders en ook in de topwedstrijden biedt dit een enorm voordeel. Het is de Goden verzoeken en je mag het niet zeggen, maar het zou me zeer sterk verbazen als we niet al een aantal ronden (meervoud) voor het einde van de competitie kampioen zijn.
HR
Ik sluit me volledig bij je aan hoor wat De Boer betreft, in mijn optiek het beste wat Ajax kon overkomen. Zei het al toen Jol nog trainer was (privé tegen bekenden), alles wat ik zei over De Boer is uitgekomen. Alleen hoop ik dat ik nooit meer Enoh in het veld zie, die man staat overal voor waar Ajax niet voor moet staan...

[Dit bericht is veranderd door wd3408 (op 20 januari 2013 22:21:23).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Reg.: 1 november 2008

0634 schreef:

(...)

Als je ziet waar we toch helemaal vandaan komen en waar we nu staan vind ik dat De Boer een wereldjob doet als beginnend trainer. Hij is nu twee jaar coach en los nog van de titels, zie je steeds meer zijn hand terug in het team. Er wordt duidelijk gevoetbald met de juiste intentie. Over de grond, combinerend, van achter uit voetballend met positiewisselingen. Ook dit jaar weer was het niet vanaf de eerste pot goed, en moesten we weer eerst wat punten toegeven, maar het team speelt twee klassen herkenbaarder dan aan het begin van het jaar. Dat flikt De Boer steeds.

Of het genoeg is voor de derde titel op rij zal nog moeten blijken, maar in de eredivisie zijn er zeker ploegen met evenveel of meer kwaliteiten maar die niet met dezelfde herkenbaarheid spelen. Dat is toch winst, los van individuele keuzes die ik ook niet altijd evengoed begrijp. Nu is het belangrijk om stabiel te blijven presteren, te beginnen met Vitesse-uit, wat toch wel enigszins een sleutelwedstrijd is omdat als je die wint er een paar op papier eenvoudigere potjes komen.
HR
Eens met alles wat je stelt.

Ajax is de grote winnaar van dit weekend, maar elke speelronde staat weer op zich in de competitie van de laatste jaren. Nu hebben Twente en PSV de mogelijkheid om thuis een klap uit te delen in de eindreeks van de competitie. Dus Ajax zal een buffer moeten hebben, of anders wordt het weer bloed spannend. Ook goed natuurlijk. Maar een derde titel is even prematuur als Mertens' zalige opmerking na een zekere thuiswedstrijd tegen Feyenoord.
HR
HR

Albinho
Legende

0634 schreef:

(...)

O, bedoel je het zo. Dat klopt dan uiteraard wel. Maar ik zie in Van Rhijn nog geen RCV. Dan zie ik eerder in Alderweireld een RB, dat speelt ie in Belgie ook geloof ik. Maar goed, dat is een keuze natuurlijk. Geen idee hoe Ligeon momenteel bezig is. Dat is natuurlijk ook van belang.
HR
Ja, dat zegt me niet zo veel. Daar heb je weinig backs, vandaar dat Vertonghen daar ook LB speelt.

Alderweireld heeft eigenlijk al te weinig voetballend vermogen om in de as te spelen, laat staan als back. Ligeon schijnt (!) het heel goed te doen bij Jong Ajax. Van Rhijn lijkt me juist uitstekend voor in de as, brengt meer voetbal en dynamiek dan Alderweireld. Al moet Ricardo ook veel meer overzicht gaan behouden in balbezit, soms zo dom onstuimig en agressief.

Maar wat je zegt klopt, dat is verder mijn persoonlijke voorkeur. Je ziet hoe goed de linkerflank loopt door de aanvallende input van Blind. Op rechts hoop ik dit met Ligeon ook meer te zien. Dan nog Boerrigter weg en wellicht dat we dan echt in balbezit vanuit 2 flanken gevaarlijk kunnen worden.
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

wd3408 schreef:

(...)

Ik sluit me volledig bij je aan hoor wat De Boer betreft, in mijn optiek het beste wat Ajax kon overkomen. Zei het al toen Jol nog trainer was (privé tegen bekenden), alles wat ik zei over De Boer is uitgekomen. Alleen hoop ik dat ik nooit meer Enoh in het veld zie, die man staat overal voor waar Ajax niet voor moet staan...
HR
In tijden dat het goed gaat wordt de rol van trainer vaak minder besproken, maar zoals jij zegt is De Boer het beste wat Ajax in de afgelopen jaren is overkomen. Na jaren van trainerswisselingen hebben we eindelijk de perfecte trainer die rust brengt, niet mekkert en de spelers beter maakt. Ik hoop dat hij nog heel lang aan blijft, maar ik ben bang dat hij over een jaar of twee/drie naar Barcelona vertrekt.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

BeeDeeVee schreef:

(...)
HR
Precies, gewoon geen gezeik ondanks een 3-0 overwinning in de klassieker: in balbezit geef ik Ajax een 4. :D
HR
HR

Jimi
Bankzitter

Uit: Den Haag
Vak: 427
Reg.: 12 mei 2006

'In balbezit een 4'.

Eindelijk, eindelijk weer eens een trainer die de lat op Ajax-niveau legt. Heerlijk.
HR
HR

Albinho
Legende

Jimi schreef:

'In balbezit een 4'.

Eindelijk, eindelijk weer eens een trainer die de lat op Ajax-niveau legt. Heerlijk.
HR
Wat dat betreft fijn om te zien. Zo was hij ook toen hij begon. Daarna hebben we vaak een FdB gezien die een dominant, goed Ajax had gezien terwijl anderen zich hier hadden lopen ergeren van hier tot Tokio.
HR
HR

Sjoerdd
Internationale topspeler

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Albinho schreef:

(...)

Wat dat betreft fijn om te zien. Zo was hij ook toen hij begon. Daarna hebben we vaak een FdB gezien die een dominant, goed Ajax had gezien terwijl anderen zich hier hadden lopen ergeren van hier tot Tokio.
HR
Juist!
Wellicht had hij er een reden voor omdat zo te zeggen destijds, maar ik ergerde mij er aan.
Dit is wat ik wil horen, het moet perfect zijn!
HR
HR

Vossie
Legende

Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Tja, het was gisteren ook matig eigenlijk. Ik was na afloop ook helemaal niet euforisch. Misschien overdreven, maar het had iets weg van Ajax vitessen en dan Ajax in de rol van vitesse...
HR
HR

Albinho
Legende

Vossie schreef:

Tja, het was gisteren ook matig eigenlijk. Ik was na afloop ook helemaal niet euforisch. Misschien overdreven, maar het had iets weg van Ajax vitessen en dan Ajax in de rol van vitesse...
HR
Dat vind ik wel weer naar het negatieve doorgeschoten. Vanuit de linkerflank werd er de eerste helft goed gespeeld. Vanuit rechts niets, maar dat is al tijden een probleem. Wat simpelweg ook met kwaliteiten van vRhijn en Boerrigter te maken hebben.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,2% dat PSV wint van Estoril Praia. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!