Ajax Netwerk
woensdag 24 september 2014 - 02:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 215 »

HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

quote:HR
Starring schreef:

(...)

Je gevoel voor nuance siert je, maar nee, ik kan geen enkele legitieme reden bedenken om de goed spelende supertalent Fisher 'ruim voor tijd' te wisselen i.t.t. houthakker Derk Boerrigter die in zijn handjes mag klappen überhaupt nog voor Ajax te mogen spelen. Deze staat toch z'n beetje symbool voor de denkwijze van F. de Boer over bepaalde spelers in de selectie waar ik en vele Ajacieden het fundamenteel mee ons eens zijn.

We moeten kritisch blijven, dat is trouwens nou eenmaal des Ajax. Frank de Boer doet het naar behoren maar het kan én moet beter. Dat begrijp je hopelijk wel.

Tot slot, aan alle Ajacieden van harte gefeliciteerd met deze prachtige overwinning op Feyenoord. He-le-maal niets in Rotterdam! Ik ga het op gepaste wijze vieren vandaag! :)
HR
Jij vindt het sparen van een supertalent van18 die van de week last van zijn liezen had geen geldige reden? Blij dat jij geen coach bent. Nogmaals, zeiken om het zeiken dit.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

M11 schreef:

De Boer doet het wat mij betreft fantastisch, maar dat Boerrigter niet als eerste werd gewisseld was echt onbegrijpelijk. Die heeft niets goed gedaan. Toen Enoh voor Boerrigter kwam werd het spelbeeld weer als voor de rode kaart van Van Rhijn, want toen speelden we ook al met 10 man. Gelukkig is 10 man genoeg om van Feyenoord te winnen. :B

Ik begreep overigens ook niet waarom Van Rhijn niet werd gewisseld. Had al geel op zak en zat duidelijk niet in de wedstrijd. Je kunt er dan op wachten dat de tegenstander hem gaat opzoeken, of de pingel nu terecht was of niet. Met een 2-0 of 3-0 voorsprong kun je beter het risico niet nemen en hem dan wisselen.
HR
Vond je? Ik vond van rhijn heel goed. Lekker fel en won bijna al zijn duels. Voetballend ook prima. De eerste gele kaart was dom, die tweede onterecht.

Maar dat fischer gewisseld werd was nogal logisch, dat moge duidelijk zijn.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

DarkChild schreef:

(...)

Let wel: ik ben niet ontevreden met vandaag hoor, of de lijn van de laatste wedstrijden.
Zie duidelijk verbetering en een combinerend Ajax.
Met als grootste dissonant toch echt Derk.

En ja: in theorie ga ik er in mee dat je Boerrigter met zijn snelheid kan laten staan, maar in de praktijk gebruikt hij die snelheid zo matig dat je je moet afvragen of de theorie nog wel geldt.
HR
Nou vooruit, omdat het z'n mooie zin is, bijna Cruijffiaans ;)

Maar zoals gezegd, ik snap hem daar ook niet zo goed, enige alternatief is volgens mij op dit moment Babel daar, maar die kan nog geen hele wedstrijd en kwam dus voor Fischer, geen idee waarom overigens, hoewel je hem na rust niet echt meer zag, maar goed. Dan blijft Boerrigter, hoe matig ook, de beste keus daar op het moment...

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 20 januari 2013 16:39:17).]
HR
HR

Van de film
Legende

Boerrigter heeft wel snelheid en gebruikt dat ook wel, maar zijn voeten moeten die bal meenemen en daar heeft hij nogal wat problemen mee ;).
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

Hij kan niet alles hebben ;)
HR
:D Geef hem nou eens een compliment dat hij de zaak goed heeft aangepakt...Dat wisselverhaal is deels waar, maar een typische glas half vol/leeg discussie.

Zo geleidelijk krijgt Ajax echt iets heel erg stabiels en naars over zich in toppers voor concurrenten. Er wordt goed druk gezet en positioneel sterk gespeeld. Aan het begin van het seizoen was dat echt onvoorstelbaar voor velen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Nou vooruit, omdat het z'n mooie zin is, bijna Cruijffiaans ;)

Maar zoals gezegd, ik snap hem daar ook niet zo goed, enige alternatief is volgens mij op dit moment Babel daar, maar die kan nog geen hele wedstrijd en kwam dus voor Fischer, geen idee waarom overigens, hoewel je hem na rust niet echt meer zag, maar goed. Dan blijft Boerrigter, hoe matig ook, de beste keus daar op het moment...
HR
Dank je, al hoef je mijn zin niet heel veel keer te lezen om hem te begrijpen ;)

Volgens mij is Babel alleen kandidaat voor links of in de spits?
Ach, Boerrigter is zo slecht (I'm done with matig) daar kan De Boer niet aan blijven vasthouden.

Voor de rest erg blij, had het moeilijker verwacht.

Van de film schreef:

Boerrigter heeft wel snelheid en gebruikt dat ook wel, maar zijn voeten moeten die bal meenemen en daar heeft hij nogal wat problemen mee ;).
HR
Deze wedstrijd bleef ook daar niet veel van over. Liep heel vaak verkeerd en ruimtes dicht in plaats van in.
En wat moet je met een speler die zowel aan als zonder de bal een ballast voor je elftal is?

Schip ahoy schreef:

(...)

:D Geef hem nou eens een compliment dat hij de zaak goed heeft aangepakt...Dat wisselverhaal is deels waar, maar een typische glas half vol/leeg discussie.

Zo geleidelijk krijgt Ajax echt iets heel erg stabiels en naars over zich in toppers voor concurrenten. Er wordt goed druk gezet en positioneel sterk gespeeld. Aan het begin van het seizoen was dat echt onvoorstelbaar voor velen.
HR
Hoho, dat doe ik ook. Maar het verbaast me dat De Boer het zich qua Boerrigter zo moeilijk maakt. Ik heb overigens geen kritiek op de wissel, want ik weet niet wat Fischer eventueel mankeerde. Ik heb het over de speler Boerrigter an sich.
Hij staat haaks op de ontwikkeling van het elftal en als je kijkt naar wat voor type speler Boerrigter op links is, kan het niet verrassend zijn dat het er op rechts nóg minder uitkomt.

Verder vind ik nog steeds (zoals Film eerder uiteenzette) dat het druk zetten beter kan, maar er is wel progressie. Zeker qua combinatiespel, dat is een heel stuk beter dan in het begin van het seizoen. Had ik niet verwacht, geef ik meteen toe.

Maar om de criticasters van toen ook nog een klein beetje credits te geven. Wie staat er in de spits? ;)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 20 januari 2013 16:56:08).]
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

Uit: anzee
Vak: -
Reg.: 30 november 2011

het 'mysterie' van de Fischer wissel is ook opgelost.
Volgens Viktor "ik ben ook steeds meer moe, ik weet eigenlijk ook niet hoe dat komt. ik was gewoon niet 100% vandaag kwa conditie."
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Prima Trainer, wel funest, die vreemde persoonlijke voorkeuren voor de Jong en Boerrighter. Nu maar hoepen dat de Jong vertrekt.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

BaddahBing schreef:

Volgens Viktor "ik ben ook steeds meer moe, ik weet eigenlijk ook niet hoe dat komt. ik was gewoon niet 100% vandaag kwa conditie."
HR
Het is alleen hier een mysterie. Als sommigen gewoon dit soort berichten afwachten ipv meteen De Boer weer van alles te beschuldigen zou het een stuk hoge bloeddruk van diegenen kunnen schelen.
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:
Maar om de criticasters van toen ook nog een klein beetje credits te geven. Wie staat er in de spits? ;)
HR
Maar dat ligt het natuurlijk niet aan want die speelt daar onopvallend opvallend goed (en ja, het helpt ook dat hij van het middenveld is). Het blijft opvallend dat dit het derde achtereenvolgende jaar wordt dat het beter loopt wanneer de jong in de spits staat en mensen nog stééds niet zien dat dit ook een ietsje pietsje door de jong komt.
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 juli 2011

Net terug uit stadion, sneeuw getrotseerd. Heerlijke pot. Was gewoon erg leuk. Niet meer en niet minder. Verdiend gewonnen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

BaddahBing schreef:

HR
Precies. Meteen dat geschreeuw en gezeik hier. Om erg moe van te worden.

Sindelar schreef:

Prima Trainer, wel funest, die vreemde persoonlijke voorkeuren voor de Jong en Boerrighter. Nu maar hoepen dat de Jong vertrekt.
HR
Die keuzes waren inderdaad vandaag funest....

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 20 januari 2013 17:09:53).]
HR
HR

skimovic
Internationale topspeler

Reg.: 23 juli 2002

Wisselbeleid was matig vandaag, begreep de wissel van Fischer niet maar als die niet 100% fit is verklaard dat een hoop.

Boerrigter werd veel te lat gewisseld en het is een schande dat die telkens mag starten.

WIssels waren verder erg verdedigend, het is goed afgelopen maar het leek alsof hij het weer in wilde laten zakken.
HRHR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Precies. Meteen dat geschreeuw en gezeik hier. Om erg moe van te worden.
HR
Slaap je vroeg vandaag. Nee, weer pijnlijk om te zien hoe armeterig triest Boerrigter is. Verder een opvallend makkelijke overwinning, we staan weer bijna bovenaan. Het 1e is een klein negatief nootje bij een positieve aangelegenheid.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Quattroporte schreef:

(...)

Die keuzes waren inderdaad vandaag funest....
HR
Om de voor jou bekende redenen, ga ik inhoudelijk niet in op jouw reacties.
HR
HR

Van de film
Legende

skimovic schreef:

WIssels waren verder erg verdedigend, het is goed afgelopen maar het leek alsof hij het weer in wilde laten zakken.
HR
Jij wil met 10 man aanvallend gaan wisselen?
Normaal gesproken ben ik het eens met de kritiek op het verdedigende wisselen, maar met een 3-0 voorsprong snap ik heel goed dat je verdedigend gaat wisselen met 10 man.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Prima opstelling opzich vandaag, Boerrigter kan er ook na de trainingskamp in brazilie bar weinig van, had dus gewoon in de 2e helft vervangen moeten worden door Babel, had je daarna Fischer eruit kunnen halen.

Maar goed, redelijk Ajax gezien altijd fijn en 3-0 gewonnen op die havenslaven.
HR
HR

Van de film
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

Prima opstelling opzich vandaag, Boerrigter kan er ook na de trainingskamp in brazilie bar weinig van, had dus gewoon in de 2e helft vervangen moeten worden door Babel, had je daarna Fischer eruit kunnen halen.

HR
Je zou inderdaad denken dat boerrigter in brazilie misschien wat samba-voetbal op zou hebben gedaan :B.
Waarom had hij in de 2e helft vervangen moeten worden door babel aangezien je daarmee een blessure voor fischer voor in de plaats kunt krijgen?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Van de film schreef:

(...)

Je zou inderdaad denken dat boerrigter in brazilie misschien wat samba-voetbal op zou hebben gedaan :B.
Waarom had hij in de 2e helft vervangen moeten worden door babel aangezien je daarmee een blessure voor fischer voor in de plaats kunt krijgen?
HR
Ik had Fischer dan gewisseld voor iemand anders, maar Boerrigter er sowieso afgehaald.. Maar ach niet zeiken, 3-0 :)
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Schip ahoy schreef:

(...)
De Boer's grootste probleem met jou is waarschijnlijk dat hij je niet kent.
HR
:D

Eerlijk gezegd vind ik het veldspel nog steeds onvoldoende. De linies liggen imo ook te ver uit elkaar en het is meer de omschakeling waarin we sterk zijn. Respect trouwens daarvoor aan het adres van FdB, ik vind nl wel dat Ajax zonder bal veel beter(/constanter) is dan aan het begin van het seizoen. Ik blijf zeggen dat FdB Fischer net op tijd heeft gebracht: we zaten echt in de hoek waar de klappen vielen en stonden vlak voor tijd 1-0 achter bij Roda. Op dat moment lieten Fischer en Eriksen ff hun klasse zien, werd het 1-2 en speelden we de week erna PSV van de mat (mede wederom met dank aan die twee).
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Internationale topspeler

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 juli 2010

Sindelar schreef:

HR
dit he :denk zeiken om zeiken
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Sindelar schreef:

HR
Hoezo funest?

En De Jong speelde vandaag prima toch?

DarkChild schreef:
HR
HoHo! Ga eens even gauw teruglezen, dan zal je zien dat de meesten De Jong het liefst in de spits zien :)

Albinho schreef:

(...)

Slaap je vroeg vandaag. Nee, weer pijnlijk om te zien hoe armeterig triest Boerrigter is. Verder een opvallend makkelijke overwinning, we staan weer bijna bovenaan. Het 1e is een klein negatief nootje bij een positieve aangelegenheid.
HR
Hoezo opvallend makkelijk?

En over Boerrigter: wie is er op dit moment beter daar? Sana? Die zien de meesten hier ook liever vanaf links spelen. Lukoki is volgens mij niet fit en ook niet goed genoeg. Dus kunnen we wel blijven zeuren over Boerrigter, maar veel alternatief is er niet.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

BassieAdam schreef:

(...)

Hoezo opvallend makkelijk?

En over Boerrigter: wie is er op dit moment beter daar? Sana? Die zien de meesten hier ook liever vanaf links spelen. Lukoki is volgens mij niet fit en ook niet goed genoeg. Dus kunnen we wel blijven zeuren over Boerrigter, maar veel alternatief is er niet.
HR
Opvallend omdat ik had verwacht dat het spannender zou zijn, meer tegenstand etc.

Ik zie Sana ook liever vanaf links, desalniettemin is hij daar beter dan Boerrigter en Lukoki in mijn optiek ook. Bovendien had je ook Babel voor Boerrigter kunnen brengen. Maar ik kwam me hier niet melden om hier over te gaan mierenneuken hoor.

Overigens is het voor de spelers lastig voetballen onder deze omstandigheden, daarom beter niet te lang bij stil staan en blij zijn met de 3-0.

[Dit bericht is veranderd door Albinho (op 20 januari 2013 17:35:10).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)
En De Jong speelde vandaag prima toch?
HR
Vond je dat echt? Vond hem weer weinig toevoegen. Schone, Siem en Boerrigter kunnen het snelle spel niet bijbenen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Opvallend omdat ik had verwacht dat het spannender zou zijn, meer tegenstand etc.

Ik zie Sana ook liever vanaf links, desalniettemin is hij daar beter dan Boerrigter en Lukoki in mijn optiek ook. Bovendien had je ook Babel voor Boerrigter kunnen brengen. Maar ik kwam me hier niet melden om hier over te gaan mierenneuken hoor.

Overigens is het voor de spelers lastig voetballen onder deze omstandigheden, daarom beter niet te lang bij stil staan en blij zijn met de 3-0.
HR
Fischer was dus niet helemaal fit, vandaar dat Babel kwam voor hem en niet voor Boerrigter, dan hou je dus weinig over. Weet niet zo goed waarom Sana er niet bij zit overigens.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Vond je dat echt? Vond hem weer weinig toevoegen. Schone, Siem en Boerrigter kunnen het snelle spel niet bijbenen.
HR
Ja dat vond ik echt, hij was vaak aanspeelbaar, goed in de combinatie en het teamspel, sturend ook. Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je vindt dat ie het niet kan bijbenen, kan ie namelijk prima. De Jong was echt gewoon goed vandaag. Raar dat je dat anders ziet, wat heb je hem niet goed zien doen dan?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,8% dat FC Den Bosch wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor JOS Watergraafsmeer-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!