Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 11:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 215 »

HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Droomaankoop: -
Reg.: 15 mei 2002

quote:HR
Woot schreef:

(...)

Waar moet Serero dan spelen? Of ben je hem al vergeten?
Serero zal 1 van de 2 aanvallend ingestelde middenvelders worden volgend jaar. Dat kan haast niet anders.
HR
Exact. Met Serero, Andersen, Fischer en Schöne heeft Ajax al voortreffelijke spelers in huis om het vetrek (eventueel) van Siem de Jong en Christian Eriksen op te vangen. Daar zijn dus geen aankopen (Maher, Djuricic) voor nodig zoals in een andere topic wordt geopperd. Prioriteit ligt mijns inziens mee op aanwas voor de vleugels. Maar dat heb ik als eerder in dit topic aangegeven.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

bolle2 schreef:

(...)

Exact. Met Serero, Andersen, Fischer en Schöne heeft Ajax al voortreffelijke spelers in huis om het vetrek (eventueel) van Siem de Jong en Christian Eriksen op te vangen. Daar zijn dus geen aankopen (Maher, Djuricic) voor nodig zoals in een andere topic wordt geopperd. Prioriteit ligt mijns inziens mee op aanwas voor de vleugels. Maar dat heb ik als eerder in dit topic aangegeven.
HR
Ik zie Andersen en zeker dus Fischer liever dieper op het veld, dan houd ik er nog maar 2 over. Ik ben gecharmeerd van Serero, maar realistisch gezien heeft die nog helemaal niets bewezen en Schone vind ik niet van het gewenste niveau. Leuke back-up, maar die moet je niet aantrekken, ook niet transfervrij.

Dan zie ik derhalve graag Maher en Djuricic als echte klasse er graag bij. We spelen 50 potjes per jaar. Dan komt iedereen voldoende aan spelen toe. Als Serero het de komende echt laat zien en langdurig fit blijft, dan sta ik er voor open om het met 1 van de 2 af te handelen.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Albinho schreef:

Het is ook niet een typische spits, maar wel een handige speler in de kleine ruimte en die de techniek heeft om daar samen te spelen met anderen. Op links kan ook ja, het ging mij er meer om dat ik hem niet naar het middenveld zou halen en dat ik het niet eens ben met de vergelijking met Iniesta. Iniesta speelt meer in dienst van anderen met passing etc. Fischer is veel meer zoekende richting de goal.

Je kan het verder ook varieren. Probleem (groot woord wellicht) voor volgend jaar is dat ik in Hoesen en Sigthorsson niet spitsen zie die uitgesproken technisch zijn, wellicht wel meer koelbloedig voor goal. Maar dan kan je varieren tussen zo'n type en een wat meer dynamische variant.
HR
Dat ben ik met je eens. Hij is in die zin meer aanvaller dan iniesta. Hoewel dat kwartier natuurlijk weinig zegt vond ik hem thuis tegen (?) wel goed spelen als linkshalf. Hij dribbelt in elk geval makkelijk en ik hou erg van spelers op het middenveld die iemand kunnen passeren door middel van een lichaamsschijnbeweging of een versnelling en daarná controle over de bal houden. Fischer kan dat en bijvoorbeeld serero ook.
HR
HR

Van de film
Legende

Ajax begint, zoals zo vaak, in de 3e versnelling en dan creeer je gewoon geen kans. Er wordt veel te weinig naar voren gespeeld en daar kan ik me dood aan ergeren. Nog meer dan wanneer ajax in de competitie speelt want de camera staat nu zo dat je meer kunt zien.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Van de film schreef:

Ajax begint, zoals zo vaak, in de 3e versnelling en dan creeer je gewoon geen kans. Er wordt veel te weinig naar voren gespeeld en daar kan ik me dood aan ergeren. Nog meer dan wanneer ajax in de competitie speelt want de camera staat nu zo dat je meer kunt zien.
HR
Tsja, maar met dit veld kan ik enige 'angst' voor een blessure wel begrijpen om eerlijk te zijn.
HR
HR

Van de film
Legende

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Tsja, maar met dit veld kan ik enige 'angst' voor een blessure wel begrijpen om eerlijk te zijn.
HR
Want van naar voren spelen raak je geblesseerd?
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Van de film schreef:

(...)

Want van naar voren spelen raak je geblesseerd?
HR
Helemaal niet, maar wellicht wordt er nu langzaam gevoetbald omdat het wellicht toch iets met het veld te maken heeft.
Je staat gewoon ietwat anders op het veld dan anders, daar is niets merkwaardigs aan.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 13 januari 2013 20:43:47).]
HR
HR

Van de film
Legende

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Helemaal niet, maar wellicht wordt er nu langzaam gevoetbald omdat het wellicht toch iets met het veld te maken heeft.
Je staat gewoon ietwat anders op het veld dan anders, daar is niets merkwaardigs aan.
HR
Al die keren dat eriksen naar voren kon draaien, schone naar voren kon spelen of de combinatie weer eens niet aangegaan zijn had niet zoveel met het veld te maken. Of het zijn mentale wrakken, dat kan natuurlijk.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de film schreef:

(...)

Al die keren dat eriksen naar voren kon draaien, schone naar voren kon spelen of de combinatie weer eens niet aangegaan zijn had niet zoveel met het veld te maken. Of het zijn mentale wrakken, dat kan natuurlijk.
HR
Je gaat er vanuit dat dat opdracht van De Boer is? (anders snap ik de link niet ;))
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Je gaat er vanuit dat dat opdracht van De Boer is? (anders snap ik de link niet ;))
HR
Ik snap jouw link niet dus dat kan heel goed :B.

Ik ga er niet vanuit dat het de opodracht van de boer is aangezien diie liep te schreeuwen aan de zijkant :P
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Ik snap jouw link niet dus dat kan heel goed :B.

Ik ga er niet vanuit dat het de opodracht van de boer is aangezien diie liep te schreeuwen aan de zijkant :P
HR
Ik snapte de link van hetgeen je poste niet met De Boer (waar dit topic over gaat)
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Wat dus wel interessant is, is dat ie Babel als linksbuiten brengt en De Jong als spits laat staan. Dat zou in de pikorde van spitsen dus betekenen dat De Jong in ieder geval voor Hoesen en Babel staat op het moment.

Zou erop kunnen wijzen dat ie De Jong dus zou kunnen laten staan in de spits, in ieder geval tot Sightorsson fit is...
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

Wat dus wel interessant is, is dat ie Babel als linksbuiten brengt en De Jong als spits laat staan. Dat zou in de pikorde van spitsen dus betekenen dat De Jong in ieder geval voor Hoesen en Babel staat op het moment.

Zou erop kunnen wijzen dat ie De Jong dus zou kunnen laten staan in de spits, in ieder geval tot Sightorsson fit is...
HR
Ik vind het lastig in te schatten of dat een soort semi permanente weergave is van de pikorde.
Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom hij Babel ook als buitenspeler kan bregen natuurlijk.
Maar goed, Siem in de spits, ik ben voor ;)
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Ik vind het lastig in te schatten of dat een soort semi permanente weergave is van de pikorde.
Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom hij Babel ook als buitenspeler kan bregen natuurlijk.
Maar goed, Siem in de spits, ik ben voor ;)
HR
Voor alles zijn heel veel redenen te bedenken, maar bij De Boer zijn dat soort dingen over het algemeen wel redelijk zichtbaar hoor :).
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Ik snapte de link van hetgeen je poste niet met De Boer (waar dit topic over gaat)
HR
Ah zo :B. In welk topic moet ik het anders plaatsen?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Ah zo :B. In welk topic moet ik het anders plaatsen?
HR
Ehm, in het wedstrijdtopic dat over Vasco-Ajax gaat?
Beetje off-topic is hier niet erg, maar hele wedstrijdspecifieke zaken horen hier niet thuis natuurlijk. Zeker als ze niet met De Boer van doen hebben ;)
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Ehm, in het wedstrijdtopic dat over Vasco-Ajax gaat?
Beetje off-topic is hier niet erg, maar hele wedstrijdspecifieke zaken horen hier niet thuis natuurlijk. Zeker als ze niet met De Boer van doen hebben ;)
HR
Verrek, je bent mod ja! :D Sinds wanneer is dat? :P
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Verrek, je bent mod ja! :D Sinds wanneer is dat? :P
HR
Poeh, in gedachten was ik dat natuurlijk altijd al ;)

(maar in realiteit vanaf begin december)

Vond het wel eens tijd wat terug te doen voor een site waar ik al zo lang kom.
Maar goed: terug naar De Boer!
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Poeh, in gedachten was ik dat natuurlijk altijd al ;)

(maar in realiteit vanaf begin december)

Vond het wel eens tijd wat terug te doen voor een site waar ik al zo lang kom.
Maar goed: terug naar De Boer!
HR
G4U, ik zou het niet kunnen.

On-topic. Ik vind het mooi dat de boer zoveel talent laat spelen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

G4U, ik zou het niet kunnen.

On-topic. Ik vind het mooi dat de boer zoveel talent laat spelen.
HR
Yup, me too, ondanks al mijn eerdere kritiek op De Boer is dat een belangrijke en terechte constatering. Waar een Dick Advocaat 100 redenen zou verzinnen om ze niet op te hoeven stellen, hoor je De Boer daar nooit (openlijk) over.
Nu hoort een dergelijke trainer ook wel bij Ajax en zeker bij het nieuwe beleid, maar wat dat betreft mogen we onze handen dichtknijpen.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 13 januari 2013 22:05:10).]
HR
HR

Albinho
Legende

De Boer: 'Als één speler hoofdpijn heeft, hoeft niet het hele team een pilletje'
Maandag, 14 januari 2013 om 10:08
Frank de Boer staat nu ruim twee jaar voor de groep bij Ajax en kan tevreden zijn over die periode. De oefenmeester werd in zijn eerste twee seizoenen direct kampioen van Nederland en hervat zondag in de Klassieker met Feyenoord de jacht op de derde landstitel op rij. Dat allemaal met een vernieuwde werkwijze, waarbij Ajax weer is teruggevallen op de eigen kweek.

In Rio de Janeiro ging De Boer dieper in op de nieuwe werkwijze. "We willen voetballers sneller naar een hoger niveau tillen, zodat ze straks niet eerst twee jaar aan de Eredivisie moeten wennen", noteerde het Algemeen Dagblad uit zijn mond. "Van de F tot de C ben je bezig met teamtrainingen, daarna wordt het individu opgepakt. De ene speler heeft in mentaal opzicht iets nodig, de ander op het fysieke vlak of moet in zijn balaannames verbeterd worden. Als één speler hoofdpijn heeft, hoeft niet het hele team een pilletje."

Voetballers komen naar Ajax voor het vakmanschap en niet voor de miljoenen, zegt De Boer: "Ze moeten het gevoel krijgen dat ze bij Ajax de beste opleiding krijgen om dan op hun 23ste, 24ste klaar te zijn voor het grote werk: de overstap naar een topcompetitie. Ajax kan dan zelf vier jaar lang met die gasten aan de slag gaan en mogelijk hoge ogen gooien in Europa, zeker als spelers op een gegeven moment ook weer terugkeren, zoals Frank Rijkaard destijds en nu Christian Poulsen."HR
Worden Poulsen en Rijkaard even met elkaar vergeleken :D
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Worden Poulsen en Rijkaard even met elkaar vergeleken :D
HR
Tja... je had ook dit stukje eruit kunnen lichten:

"We willen voetballers sneller naar een hoger niveau tillen, zodat ze straks niet eerst twee jaar aan de Eredivisie moeten wennen"HR
Het is maar hoe je er in staat denk ik dan, volgens mij pik je het minst interessante stukje tekst eruit.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Het is maar hoe je er in staat denk ik dan, volgens mij pik je het minst interessante stukje tekst eruit.
HR
Dat zal per persoon verschillen natuurlijk wat die interessant vindt. Ik vond de vergelijking opmerkelijk.

Hetgeen jij citeert is ook interessant, echter wat algemener van aard en ik zie niet zo snel hoe ze dit willen bereiken. Of het moet zijn door gericht te werken in de jaren na de C-tjes. Dat is lange termijn-werk, ook interessant hoor.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Dat zal per persoon verschillen natuurlijk wat die interessant vindt. Ik vond de vergelijking opmerkelijk.

Hetgeen jij citeert is ook interessant, echter wat algemener van aard en ik zie niet zo snel hoe ze dit willen bereiken. Of het moet zijn door gericht te werken in de jaren na de C-tjes. Dat is lange termijn-werk, ook interessant hoor.
HR
Die vergelijking is niet zozeer belangrijk vanwege de namen die genoemd worden, maar vanwege het principe: de jeugd heeft de toekomst, die willen ze sterk maken op een jongere leeftijd, waardoor ze dus sneller "mee" kunnen, en die zullen ondersteund worden door ervaren krachten. Poulsen en Rijkaard zijn voorbeelden van ervaren krachten, hoezeer hun kwaliteiten ook verschillen.

Het is inmiddels volgens mij wel duidelijk dat het TH, met De Boer voorop, enorm bezig is met dit proces, waarbij de jeugd duidelijk de focus heeft. Ik ben daar persoonlijk erg over te spreken. Dat namen genoemd worden als Poulsen en Rijkaard is dan minder interessant omdat het niet zozeer om die namen gaat als wel om de achterliggende gedachte.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Die vergelijking is niet zozeer belangrijk vanwege de namen die genoemd worden, maar vanwege het principe: de jeugd heeft de toekomst, die willen ze sterk maken op een jongere leeftijd, waardoor ze dus sneller "mee" kunnen, en die zullen ondersteund worden door ervaren krachten. Poulsen en Rijkaard zijn voorbeelden van ervaren krachten, hoezeer hun kwaliteiten ook verschillen.

Het is inmiddels volgens mij wel duidelijk dat het TH, met De Boer voorop, enorm bezig is met dit proces, waarbij de jeugd duidelijk de focus heeft. Ik ben daar persoonlijk erg over te spreken. Dat namen genoemd worden als Poulsen en Rijkaard is dan minder interessant omdat het niet zozeer om die namen gaat als wel om de achterliggende gedachte.
HR
Daar ben ik ook zeer over te spreken. Echter hetgeen FdB over Poulsen zegt is feitelijk onjuist. Want hij spreekt over spelers die terugkeren, Poulsen heeft hier nooit eerder gespeeld, uberhuapt niet in een team met een vergelijkbare filosofie en is geen Nederlander. Die in 1 zin noemen, is simpelweg foutief.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,5% dat AZ wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!