Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 21:58                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 215 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
Van de film schreef:

(...)

Daar is altijd over te discussieren natuurlijk. Maar als je van tevoren al denkt:' die heeft altijd ergens anders gespeeld' dan ga je bevooroordeeld kijken.
HR
Ik geef direct toe dat ik weldegelijk bevooroordeeld kijk als een trainer een 26 jarige speler op een andere positie gaat neerzetten als waar hij zijn hele leven heeft gespeeld. Dat neigt voor mij al snel naar een 'projectje'. Maar mijn vooringenomenheid kan natuurlijk gemakkelijk onderuitgehaald worden door prestaties.
Alleen blijven die uit.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 12 januari 2013 18:16:36).]
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

DarkChild schreef:

Ik geef direct toe dat ik weldegelijk bevooroordeeld kijk als een trainer een 26 jarige speler op een andere positie gaat neerzetten als waar hij zijn hele leven heeft gespeeld. Dat neigt voor mij al snel naar een 'projectje'. Maar mijn vooringenomenheid kan natuurlijk gemakkelijk onderuitgehaald worden door prestaties.
Alleen blijven die uit.
HR
Vooralsnog vind ik dat hij het beter op rechts doet dan op links. En blijkbaar denkt de boer dat ook. Niet dat dit overigens wat zegt, maar zo heel 'raar' is het dus niet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Vooralsnog vind ik dat hij het beter op rechts doet dan op links. En blijkbaar denkt de boer dat ook. Niet dat dit overigens wat zegt, maar zo heel 'raar' is het dus niet.
HR
Ligt eraan met welke periode je het vergelijkt.
Ook Boerrigter zelf vindt dat hij nog niet de speler is als in zijn 'gouden periode' voor de blessures. En dat was toch echt op links.
Ik roem zijn vermogen tot diepgang zonder bal, maar ik kijk met afgrijzen naar zijn matige balaannames en spel in de drukte.
Op dit moment slaat de balans nou niet door naar dat hij Ajax beter maakt. De hang naar een rechtsbuiten lijkt groter dan ooit.
HR
HR

haassie
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 9 juni 2009

Komen helemaal geen spelers.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

haassie schreef:

Komen helemaal geen spelers.
HR
Precies, is ook helemaal niet nodig.

Daarbij: Ajax is geen koopclub maar een opleidingsclub. En dat is prima!
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Wat is Frank de Boer sterk in de communicatie zeg. Dat, in combinatie met al zijn ervaring en kwaliteiten, moet het toch heerlijk maken om onder hem te mogen werken/trainen.
HR
HR
Heeft Frank zich eigenlijk wel eens uitgesproken over zijn eventuele ambities ná Ajax? Wil ie nog naar het buitenland ooit überhaupt? Iemand een bron/interviewtje voor handen?
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Vak: 414
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 28 augustus 2011

bolle2 schreef:

(...)

Jij zet Sana op LS terwijl hij gescout en aangetrokken is op RS.
Miscommunicatie?
HR
Dat klopt. Maar Sana is een linksbuiten die naar binnen trekt. Hij is rechtsbenig, maar in alles geen rechtsbuiten. Dus die is voor de verkeerde positie gescout. Bij Gteborg speelde ze 4/4/2 met Sana op linkshalf zelfs. En bij Ajax heeft hij zijn beste wedstrijden al gespeeld vanaf links. Dus ik denk dat er eens een rechtsvoor bij gehaald moet worden.
HR
HR

Ambon 2
Internationale topspeler

Reg.: 19 november 2006

Lukoki op rechtsbuiten,heb je een rb maar je laat hem niet spelen heel slim van de coaches.De man heeft meer rendement dan onze vriend Derk en wat niet onbelangrijk is hij scoort makkelijker dan Boerrigter.

[Dit bericht is veranderd door Ambon 2 (op 13 januari 2013 14:17:34).]
HR
HR

sanderhag123
International

Reg.: 20 januari 2011

Ambon 2 schreef:

Lukoki op rechtsbuiten,heb je een rb maar je laat hem niet spelen heel slim van de coaches.De man heeft meer rendement dan onze vriend Derk en wat niet onbelangrijk is hij scoort makkelijker dan Boerrigter.
HR
Lukoki als wissel en Lukoki in de basis kunnen nog wel eens totaal andere spelers zijn. Met ruimte kan die jongen zijn snelheid etalleren en een back gekmaken, als de back nog de adem heeft er kort op te zitten en hem in duels te dwingen zal hij denk ik een stuk minder gevaarlijk worden.
HR
HR

haassie
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 9 juni 2009

Blij met f.de.Boer, maar ben alleen bang dat we een beetje doorslaan met de jeugd, als ze werkelijk buitensporig talenten zijn okee maar daar ben ik niet van overtuigd. Soms het idee dat de.boer de boel overschat, maar hij zal het beter zien als een ander. Wel prachtig zoals hij met Fischer praat op traininings kamp als een vader figuur.
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Ligt eraan met welke periode je het vergelijkt.
Ook Boerrigter zelf vindt dat hij nog niet de speler is als in zijn 'gouden periode' voor de blessures. En dat was toch echt op links.
Ik roem zijn vermogen tot diepgang zonder bal, maar ik kijk met afgrijzen naar zijn matige balaannames en spel in de drukte.
Op dit moment slaat de balans nou niet door naar dat hij Ajax beter maakt. De hang naar een rechtsbuiten lijkt groter dan ooit.
HR
Dat klopt, maar het enige verschil is dat boerrigter de ballen er in zijn 'gouden periode' allemaal in schoot en nu niet. Voetballend is hij precies hetzelfde en inderdaad niet goed genoeg in de kleine ruimte. Maar als je dus moet kiezen zou ik niet fischer op rechts zetten en boerrigter op links, maar andersom omdat je dan meer rendement hebt. Boerrigter is een heel prima speler om op de bank te hebben zitten.

@bolle,
sana is gescout als buitenspeler, speelde in zweden op links en bij ajax in het begin ook op links. Maar zelfs als hij was gescout als RB, wat maakt het dan uit dat hij nu een LB is als blijkt dat hij daar beter is? De scouts ontslaan?

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 13 januari 2013 15:25:33).]
HR
HR

bolle2
Icoon

Van de film schreef:

(...)

Dat klopt, maar het enige verschil is dat boerrigter de ballen er in zijn 'gouden periode' allemaal in schoot en nu niet. Voetballend is hij precies hetzelfde en inderdaad niet goed genoeg in de kleine ruimte. Maar als je dus moet kiezen zou ik niet fischer op rechts zetten en boerrigter op links, maar andersom omdat je dan meer rendement hebt. Boerrigter is een heel prima speler om op de bank te hebben zitten.

@bolle,
sana is gescout als buitenspeler, speelde in zweden op links en bij ajax in het begin ook op links. Maar zelfs als hij was gescout als RB, wat maakt het dan uit dat hij nu een LB is als blijkt dat hij daar beter is? De scouts ontslaan?
HR
Ik reageerde op een TS-AFCA die Sana op LS zette terwijl Sana in beeld kwam toen Narsingh als RB niet doorging.

Feit blijft dat Ajax zwak bevolkt is op de links- en rechtsbuiten positie, in mijn ogen 2 cruciale positite om het Ajax-spelletje te spelen. Feitelijk heb je voor die posities slechts 3 spelers te weten Boerrigter, Sana en Lukoki. Fischer vind ik geen buitenspeler en gaat denk daar niet meer spelen als deze zomer Siem de Jong en Christian Eriksen zouden vertrekken.

Dus ligt voor mij de prioriteit op die posities.
HRHR
HR

Van de film
Legende

bolle2 schreef:

Ik reageerde op een TS-AFCA die Sana op LS zette terwijl Sana in beeld kwam toen Narsingh als RB niet doorging.

Feit blijft dat Ajax zwak bevolkt is op de links- en rechtsbuiten positie, in mijn ogen 2 cruciale positite om het Ajax-spelletje te spelen. Feitelijk heb je voor die posities slechts 3 spelers te weten Boerrigter, Sana en Lukoki. Fischer vind ik geen buitenspeler en gaat denk daar niet meer spelen als deze zomer Siem de Jong en Christian Eriksen zouden vertrekken.

Dus ligt voor mij de prioriteit op die posities.
HR
Ik denk inderdaad ook dat fischer linkshalf wordt. En dan moeten we inderdaad nog een rechtsbuiten erbij hebben. Heb je al iemand op het oog?
HR
HR

Ambon 2
Internationale topspeler

haassie schreef:

Blij met f.de.Boer, maar ben alleen bang dat we een beetje doorslaan met de jeugd, als ze werkelijk buitensporig talenten zijn okee maar daar ben ik niet van overtuigd. Soms het idee dat de.boer de boel overschat, maar hij zal het beter zien als een ander. Wel prachtig zoals hij met Fischer praat op traininings kamp als een vader figuur.
HR
Dat heb je goed ingeschat De Boer overschat.
HR
HR

bolle2
Icoon

Van de film schreef:

(...)

Ik denk inderdaad ook dat fischer linkshalf wordt. En dan moeten we inderdaad nog een rechtsbuiten erbij hebben. Heb je al iemand op het oog?
HR
Ik neem aan dat het TH daarvoor al iemand op het oog heeft/hebben. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik niet weet of er talenten in de A1 rondlopen op die positie. Als dat wel zo is zou ik die talenten doorschuiven naar het eerste al de tweede helft van dit seizoen om al een beetje "sfeer" te proeven.
Anders zal/zullen er spelers van buiten moeten worden aangetrokken.
Maar naar dat laatste gaat mijn voorkeur dus duidelijk niet naar uit.
HR
HR

Ambon 2
Internationale topspeler

Van de film schreef:

(...)

HR
Het is toch overduidelijk dat Fisher geen buitendpeler is,
Maar een middenvelder.Ik heb al iemand op het oog zijn naam is Film. ;-)
HR
HR

Van de film
Legende

Ambon 2 schreef:

Het is toch overduidelijk dat Fisher geen buitendpeler is,
Maar een middenvelder.Ik heb al iemand op het oog zijn naam is Film. ;-)
HR
Fischer zie ik een beetje als iniesta, die kan ook op beide posities spelen.
Ik ben niet zo'n goede rechtsbuiten, ik ben te langzaam. Linksbuiten daarentegen zou ik goed kunnen ;).
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

(...)

Fischer zie ik een beetje als iniesta, die kan ook op beide posities spelen.
Ik ben niet zo'n goede rechtsbuiten, ik ben te langzaam. Linksbuiten daarentegen zou ik goed kunnen ;).
HR
Ik kijk heel anders tegen Fischer aan. Zijn kwaliteiten liggen dicht bij de goal, daar kan ie scoren, loopacties maken en steekpasses geven. Hoe verder je em van de goal af haalt, hoe minder zijn kwaliteiten tot uiting komen.

Ik zie er juist meer heil in om hem op 9 te zetten en dan Andersen of Sana vanaf links en vanaf het middenveld Maher en Djuricic volgend jaar.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Ik kijk heel anders tegen Fischer aan. Zijn kwaliteiten liggen dicht bij de goal, daar kan ie scoren, loopacties maken en steekpasses geven. Hoe verder je em van de goal af haalt, hoe minder zijn kwaliteiten tot uiting komen.

Ik zie er juist meer heil in om hem op 9 te zetten en dan Andersen of Sana vanaf links en vanaf het middenveld Maher en Djuricic volgend jaar.
HR
Ben ik het wel mee eens, heeft zelf ook als zijn belangrijkste kwaliteit "scoren" genoemd.
Die moet zo dicht mogelijk bij het vijandelijke doel spelen.

Van de film schreef:

(...)

HR
Klopt, daarom zou ik hem óf vanaf de ook voor hem vertrouwde linkerkant laten komen óf op de bank zetten. Dan maar Lukoki, die volgens mij ook best diepgang zonder bal heeft.
Boerrigter's voorzet met rechts is overigens niet zo sterk, kan me nog ik geloof Frank Snoeks herinneren, die na een gevoelloze vuurpijl van Derk met rechts verbaal hoofdschuddend reageerde.
Vond ik heel treffend voor de speler Boerrigter.
Sometimes a hit, mostly a big miss.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 13 januari 2013 17:14:18).]
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

Albinho schreef:

(...)

Ik zie er juist meer heil in om hem op 9 te zetten en dan Andersen of Sana vanaf links en vanaf het middenveld Maher en Djuricic volgend jaar.HR
Ik denk dat Fischer uiteindelijk als spits het beste tot zijn recht zou komen maar dan moeten er wel twee creatieve middenvelders achter hem staan. Zet Ajax twee aanvallende middenvelders als Serero, Djuricic, Eriksen, Maher, etc. achter Fischer dan zou dit volgens mij heel goed kunnen werken. Zet Ajax een speler als De Jong achter Fischer dan wordt het juist hartstikke moeilijk voetballen.
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:

HR
Interessant, ik vind hem tot nog toe helemaal niet koelbloedig voor het doel namelijk. Wel doelgericht, maar dat kan als linksbuiten ook.
HR
HR

Albinho
Legende

Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

(...)

Interessant, ik vind hem tot nog toe helemaal niet koelbloedig voor het doel namelijk. Wel doelgericht, maar dat kan als linksbuiten ook.
HR
Het is ook niet een typische spits, maar wel een handige speler in de kleine ruimte en die de techniek heeft om daar samen te spelen met anderen. Op links kan ook ja, het ging mij er meer om dat ik hem niet naar het middenveld zou halen en dat ik het niet eens ben met de vergelijking met Iniesta. Iniesta speelt meer in dienst van anderen met passing etc. Fischer is veel meer zoekende richting de goal.

Je kan het verder ook varieren. Probleem (groot woord wellicht) voor volgend jaar is dat ik in Hoesen en Sigthorsson niet spitsen zie die uitgesproken technisch zijn, wellicht wel meer koelbloedig voor goal. Maar dan kan je varieren tussen zo'n type en een wat meer dynamische variant.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Fisher wil nog teveel zijn eigen actie doorzetten, als hij meer oog heeft voor zijn medespelers dan zal hij veel gevaarlijker zijn voor het doel.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Albinho schreef:

(...)

HR
Waar moet Serero dan spelen? Of ben je hem al vergeten?
Serero zal 1 van de 2 aanvallend ingestelde middenvelders worden volgend jaar. Dat kan haast niet anders.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,4% dat PEC Zwolle wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!