Ajax Netwerk
woensdag 3 september 2014 - 01:43                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 215 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
spelbos schreef:

Een van de pijlers was toch om de spelers langer te houden hier?
Zelfs het nieuwe beleid kan daar niet tegen op.

Toch grappig om te zien dat de zgn. anti voetballer de Jong het geld moet binnenbrengen voor de komst van Maher.
Persoonlijk denk ik dat Maher niet naar Ajax wilt komen.
HR
Nou denk ik dat het in the long run ook uitgesloten is, maar om daar het huidige beleid nu al op af te rekenen?

Maher wil hogerop, dus als Ajax er eerder zou uitkomen met AZ dan PSV dan komt hij gewoon. (maar eerlijk gezegd zie ik hem ook blind bij een Liverpool ofzo tekenen zonder dat hij daar als iets van een naam binnenkomt)
HR
HR

Emp
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 7 juni 2009

ibramovic schreef:

(...)

Laten die nou net Sahin voor 1,5 jaar hebben vastgelegd. Schalke?
HR
Nog beter. Samen met Klaas!

Spelbos, ik zou niet weten waarom niet, ik geloof niet dat hij zo rancuneus is.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

DarkChild schreef:

(...)

Nou denk ik dat het in the long run ook uitgesloten is, maar om daar het huidige beleid nu al op af te rekenen?
Maher wil hogerop, dus als Ajax er eerder zou uitkomen met AZ dan PSV dan komt hij gewoon. (maar eerlijk gezegd zie ik hem ook blind bij een Liverpool ofzo tekenen zonder dat hij daar als iets van een naam binnenkomt)
HR
Ik kraak niets af hoor, ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat bij Ajax.
Maar zelfs dit beleid zal er niet voor zorgen dat spelers langer gaan blijven zolang er elders veel meer te verdienen is.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

spelbos schreef:

(...)

Ik kraak niets af hoor, ik ben zeer tevreden hoe het nu gaat bij Ajax.
Maar zelfs dit beleid zal er niet voor zorgen dat spelers langer gaan blijven zolang er elders veel meer te verdienen is.
HR
Het nieuwe beleid is ook niet dat men ervoor gaat zorgen dat spelers langer blijven, maar dat spelers sneller op een hoger niveau spelen waardoor Ajax relatief gezien langer kan genieten van een speler op hoger niveau.
Daarom gooit men de opleiding en de scouting om, in de hoop dat jonge spelers sneller naar een niveau toegroeien waardoor ze sneller belangrijk voor Ajax 1 kunnen zijn.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005

Ik blijf het jammer vinden dat het TH niet ageert in plaats van reageert. Als Ajax ervan uitgaat dat Eriksen, Siem en Toby gaan vertrekken dan zou het niet verkeerd zijn om daar nu al op te reageren. Misschien hebben ze zelfs al - geheime - deals gemaakt voor de zomer. Desalniettemin ben ik benieuwd hoe Frank dit verlies meent te gaan invullen. Je kunt niet veel ervaring inleveren door jeugdig talent op cruciale plaatsen te laten spelen, zeker omdat Eriksen en De Jong bijna geen enkele minuut missen. Als je dat nu al weet kun je beter nu al anticiperen waardoor de 'nieuwe' kunnen acclimatiseren en automatismen opdoen. Mochten deze 3 gaan vertrekken dan vrees ik dat wij volgend jaar een tussenjaar voor de kiezen krijgen indien er geen adequate vervanging gehaald wordt.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Rasmussen schreef:

Ik blijf het jammer vinden dat het TH niet ageert in plaats van reageert. Als Ajax ervan uitgaat dat Eriksen, Siem en Toby gaan vertrekken dan zou het niet verkeerd zijn om daar nu al op te reageren. Misschien hebben ze zelfs al - geheime - deals gemaakt voor de zomer. Desalniettemin ben ik benieuwd hoe Frank dit verlies meent te gaan invullen. Je kunt niet veel ervaring inleveren door jeugdig talent op cruciale plaatsen te laten spelen, zeker omdat Eriksen en De Jong bijna geen enkele minuut missen. Als je dat nu al weet kun je beter nu al anticiperen waardoor de 'nieuwe' kunnen acclimatiseren en automatismen opdoen. Mochten deze 3 gaan vertrekken dan vrees ik dat wij volgend jaar een tussenjaar voor de kiezen krijgen indien er geen adequate vervanging gehaald wordt.
HR
Het is geen beleid om extern spelers te halen vóór de anderen vertrokken zijn, dat is gokken met miljoenen en dat laat ik graag aan onze Eindhovense vrienden over.
Het TH, de club ageert juist wél, door de opleiding te optimimaliseren in al haar facetten. Dat is de enige manier waarop je zelf de meeste grip hebt.

En in het opzicht van vertrekkende spelers is elk jaar een tussenjaar voor Ajax. Dat hoort erbij.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 11 januari 2013 22:43:46).]
HR
HR

Rasmussen
Vedette

DarkChild schreef:

(...)

Het is geen beleid om extern spelers te halen vóór de anderen vertrokken zijn, dat is gokken met miljoenen en dat laat ik graag aan onze Eindhovense vrienden over.
Het TH, de club ageert juist wél, door de opleiding te optimimaliseren in al haar facetten. Dat is de enige manier waarop je zelf de meeste grip hebt.

En in het opzicht van vertrekkende spelers is elk jaar een tussenjaar voor Ajax. Dat hoort erbij.
HR
Wat heet gokken als je al met stelligheid beweert dat er 3 'steunpilaren' gaan vertrekken. Het jeugdbeleid is goed, maar dat betekent niet dat je alles met jeugd moet oplossen. In de goede jaren 90 liep hier Litmanen, F. George, N. Kanu om er maar eens een paar te noemen. Op het moment dat je jeugd niet goed genoeg is om die positie in te vullen, moet je investeren. Je kunt niet zomaar al je ervaring verkopen, want Poulsen moet ook nog na dit seizoen worden afgeroomd. Dat betekent dat je een heel ervaren middenveld gaat vervangen door onervaren jeugdigheid indien je niet investeert. En als we pech hebben, dienen de 'versterkingen' zich pas weer eind augustus aan. Dat is één van de redenen waarom Ajax de laatste jaren steeds een zwakke seizoensstart heeft. De automatismen bestaan er nog niet én de 'versterkingen' moeten eerst nog aarden in Amsterdam. Daarom lijkt het mij niet wenselijk dat alles wordt opgelost met jeugd. Ervaring is gewoon broodnodig.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Rasmussen schreef:

(...)
Wat heet gokken als je al met stelligheid beweert dat er 3 'steunpilaren' gaan vertrekken. Het jeugdbeleid is goed, maar dat betekent niet dat je alles met jeugd moet oplossen. In de goede jaren 90 liep hier Litmanen, F. George, N. Kanu om er maar eens een paar te noemen. Op het moment dat je jeugd niet goed genoeg is om die positie in te vullen, moet je investeren. Je kunt niet zomaar al je ervaring verkopen, want Poulsen moet ook nog na dit seizoen worden afgeroomd. Dat betekent dat je een heel ervaren middenveld gaat vervangen door onervaren jeugdigheid indien je niet investeert. En als we pech hebben, dienen de 'versterkingen' zich pas weer eind augustus aan. Dat is één van de redenen waarom Ajax de laatste jaren steeds een zwakke seizoensstart heeft. De automatismen bestaan er nog niet én de 'versterkingen' moeten eerst nog aarden in Amsterdam. Daarom lijkt het mij niet wenselijk dat alles wordt opgelost met jeugd. Ervaring is gewoon broodnodig.
HR
Je kunt niet in de winterstop al de vervangers halen van spelers die er nog zijn. Daarvoor is de toekomst te ongewis. Dat is dus gokken met (veel) centjes en dat gaan we gelukkig niet meer doen.
Daarnaast is het helemaal niet zeker dat Poulsen afgeroomd moet worden en hebben we geen idee wat er achter de schermen al bekokstoofd wordt (Heitinga?).
Iemand als De Boer onderkent ook het belang van ervaring in een selectie, daar maak ik me geen seconde zorgen over.

Verder is deze 'reset van de selectie' heel normaal bij Ajax of welke Nederlandse topclub dan ook. Je betere spelers hou je niet vast, simpel.

Om met dat gegeven zo goed mogelijk te presteren zet de club vol in op hetgene waar ze zelf het meest invloed op hebben, de eigen opleiding.
Wat mij betreft de enige logische weg. Je moet je focussen op datgene waar je invloed op kan uitoefenen, goed in bent en nog beter in kan worden.

Tel daarbij een uitgekiende(re) scouting en je hebt Ajax in een notendop.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 11 januari 2013 23:07:06).]
HR
HR

Rasmussen
Vedette

DarkChild schreef:

(...)

Je kunt niet in de winterstop al de vervangers halen van spelers die er nog zijn. Daarvoor is de toekomst te ongewis. Dat is dus gokken met (veel) centjes en dat gaan we gelukkig niet meer doen. HR
We spreken nu wel over de vervanging van De Jong en Eriksen, maar eigenlijk hebben we maar vier volwaardige middenvelders (de Jong, Eriksen, Poulsen en Schöne). In de andere middenvelders ziet Frank het schijnbaar (nog) niet. We hebben Boccara en Sporkslede wel eens voorbij zien komen, maar deze zijn ook weer snel teruggezet. Met andere woorden, de spoeling is vrij dun. Daarom is het niet onverstandig om de potentiële versterkingen al warm te maken of al aan te trekken als dit financieel gunstig kan. Dat hoeft van mij niet in de winterstop te gebeuren, maar ik zou het wel fijn vinden als Ajax zegt na deze datum komt én gaat niemand meer. Die laatste dagen zorgen er altijd voor dat een belangrijke pilaar vertrekt waardoor de aankoop nóg langer op zich laat wachten. Gewoon sneller de selectie rondmaken en gaan teambuilden.

Daarnaast is het helemaal niet zeker dat Poulsen afgeroomd moet worden en hebben we geen idee wat er achter de schermen al bekokstoofd wordt (Heitinga). Iemand als De Boer onderkent ook het belang van ervaring in een selectie, daar maak ik me geen seconde zorgen over.HR
Er is, inderdaad, niet gezegd dat Poulsen afgeroomd moet worden, maar Marc heeft wel aangegeven dat Poulsen in principe plaats moet gaan maken. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan zou het niet verkeerd zijn om minimaal één van deze twee aan het grote werk te laten ruiken. Over Heitinga kun je twisten of hij wel een versterking is. Hij brengt een brok aan ervaring mee, maar echt goed heb ik hem de laatste wedstrijden niet zien spelen. Ook al zou je Heitinga binnen halen dan heb je alle ervaring achterin staan (Heitinga, Moisander en Vermeer als die niet vertrekt), maar ook deze ervaring kan je niet helpen als het jeugdig middenveld overlopen wordt.

Verder is deze 'reset van de selectie' heel normaal bij Ajax of welke Nederlandse topclub dan ook. Je betere spelers hou je niet vast, simpel.

Om met dat gegeven zo goed mogelijk te presteren zet de club vol in op hetgene waar ze zelf het meest invloed op hebben, de eigen opleiding.
Wat mij betreft de enige logische weg. Je moet je focussen op datgene waar je invloed op kan uitoefenen.
Tel daarbij een uitgekiende(re) scouting en je hebt Ajax in een notendop.
HR
Die reset is ook heel normaal, maar je kan bij de verkoop van je '3 belangrijkste spelers' niet terugvallen op de ervaring van anderen. Vorig jaar vertrokken weliswaar Vertonghen en Anita, maar daarvoor zijn Moisander, Babel en Poulsen met ervaring in de plaats gekomen. Daarnaast hadden ook de Jong, Vermeer en Eriksen al de nodige ervaring waardoor je op de basis terug kan vallen. Volgend jaar wordt dat veel moeilijker als Eriksen, de Jong, Babel, Alderweireld vertrekken, terwijl ook Poulsen wellicht minder gaat spelen. Daarom zou het niet verkeerd zijn om spelers met ervaring aan te trekken. Maher of Djuricic zou één van deze spelers kunnen zijn. Zij zijn jong, hebben talent en hebben de nodige ervaring. Al moet deze investering wel verantwoord blijven.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Rasmussen schreef:

(...)

Die reset is ook heel normaal, maar je kan bij de verkoop van je '3 belangrijkste spelers' niet terugvallen op de ervaring van anderen. Vorig jaar vertrokken weliswaar Vertonghen en Anita, maar daarvoor zijn Moisander, Babel en Poulsen met ervaring in de plaats gekomen. Daarnaast hadden ook de Jong, Vermeer en Eriksen al de nodige ervaring waardoor je op de basis terug kan vallen. Volgend jaar wordt dat veel moeilijker als Eriksen, de Jong, Babel, Alderweireld vertrekken, terwijl ook Poulsen wellicht minder gaat spelen. Daarom zou het niet verkeerd zijn om spelers met ervaring aan te trekken. Maher of Djuricic zou één van deze spelers kunnen zijn. Zij zijn jong, hebben talent en hebben de nodige ervaring. Al moet deze investering wel verantwoord blijven.
HR
Je bent nu al milder, eerst vond je het jammer dat het TH niet ageerde ;)
Ik maak me er geen zorgen om, als Ajax nú niet meer met de toekomst bezig is dan zullen ze het nooit meer doen.
Het gebeurt alleen achter de schermen en men kijkt nog meer dan ooit wat men al in huis heeft. Gezond, normaal, goed.
Voor volgend seizoen staat er ongetwijfeld een selectie die kampioen kan worden.
Hopelijk met een selectie die zo snel mogelijk 'rond' is, maar de markt komt soms laat op gang. Maar in schaduwlijstjes en dergelijke heb ik met het surplus aan voetbalverstand veel meer vertrouwen dan vroeger. Met als kleine kanttekening dat een kampioenswaardige selectie samenstellen bij Ajax ook weer geen ondoenlijke klus is met de grote budgettaire verschillen die er zijn met je naaste concurrenten.
Maar eerst dit seizoen! En dan moet ik (ja ik) De Boer toch een pluim geven, je moet het maar willen om ieder jaar grotendeels 'opnieuw' te beginnen. Nu kan je bij Spartak Moskou ook niet echt sportief oogsten, maar financieel daarentegen :)
HR
HR

Rasmussen
Vedette

DarkChild schreef:

(...)

Je bent nu al milder, eerst vond je het jammer dat het TH niet ageerde ;)
Ik maak me er geen zorgen om, als Ajax nú niet meer met de toekomst bezig is dan zullen ze het nooit meer doen.
Het gebeurt alleen achter de schermen en men kijkt nog meer dan ooit wat men al in huis heeft. Gezond, normaal, goed.
Voor volgend seizoen staat er ongetwijfeld een selectie die kampioen kan worden.
Hopelijk met een selectie die zo snel mogelijk 'rond' is, maar de markt komt soms laat op gang. Maar in schaduwlijstjes en dergelijke heb ik met het surplus aan voetbalverstand veel meer vertrouwen dan vroeger. Met als kleine kanttekening dat een kampioenswaardige selectie samenstellen bij Ajax ook weer geen ondoenlijke klus is met de grote budgettaire verschillen die er zijn met je naaste concurrenten.
Maar eerst dit seizoen! En dan moet ik (ja ik) De Boer toch een pluim geven, je moet het maar willen om ieder jaar grotendeels 'opnieuw' te beginnen. Nu kan je bij Spartak Moskou ook niet echt sportief oogsten, maar financieel daarentegen :)
HR
Ageren kan ook door nu al spelers aan te trekken voor de zomer. Of in ieder geval je interesse bij de speler kenbaar maken. Met de clubs valt dan ook wel te praten over een marktconforme transfersom. Waar het mij omgaat, is dat je niet alles met jeugd kunt oplossen. In eerste instantie had ik gevoel dat jij meent dat de jeugd naadloos kan worden ingepast. Frank doet het zeker niet slecht, maar toch frustreert het regelmatig dat Ajax op balbezit speelt om het balbezit. De effectiviteit, de finesse, de daadkracht ontbreekt in veel wedstrijden. De laatste wedstrijd tegen Utrecht was een redelijk goede wedstrijd waarin het geluk je ontbeert, maar we hebben ook veel waardeloze partijen gespeeld. De ondergrens mag wel wat omhoog. Ik vind het alleen jammer dat hij niet eerder zag dat Anita een overduidelijke VM was en dat Derk geen rechtsbuiten is. Hij kan in ieder geval niet klagen dat de blessures op de verkeerde momenten kwamen. Zo was de blessure van Sulejmani vorig jaar ook een zegen. Na het wegvallen van Sulejmani ging het niveau een stuk omhoog.
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Vak: 414
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 28 augustus 2011

De vraagstukken:
- Blijft Kenneth Vermeer?
- Wordt er eindelijk eens geinvesteerd in een rechtsbuiten?
- Blijft Christian Poulsen voetballen?
- Tekent Daley Blind bij?
- Hoeveel brengen Siem de Jong, Christian Eriksen en Toby Alderweireld op?

Op alles nee! Dan houd je deze selectie over:

DM:
Jasper Cilessen
Mickey van der Hart

RVV:
Ricardo van Rhijn
Ruben Ligeon

RCV:
Joel Veltman

LCV:
Niklas Moisander
Stefano Denswil

LVV:
Nicolai Boilesen
Mitchel Dijks

CVM:
Eyong Enoh
Ilan Boccara

RCM:
Thulani Serero
Lasse Schone
Davy Klaassen

LCM:
Viktor Fischer

RS:
Jody Lukoki

SP:
Kolbeinn Sigthorsson
Danny Hoesen

LS:
Lucas Andersen
Derk Boerrigter
Tobias Sana

Aankopen op:
- 3de Doelman hangt af of Vermeer blijft
- RCV die met talent Veltman moet strijden
- Centrale middenvelder voor de basis als vervanger voor duo de Jong / Eriksen
- Rechtsbuiten voor de basis

Bij deze A-selectie moeten ook de grote talenten in de jeugd betrokken worden, zoals:
DM Peter Leeuwenburgh
RB Kenny Tete
RCV Richendley Bazoer
VCM Fabian Sporkslede
LCM Sinan Keskin
RS Lesley de Sa
LS Ricardo Kishna

Ook hoop ik dat Ajax in de zomer nogmaals informeert naar Richairo Zivkovic van FC Groningen om hem vervolgens aan te trekken. Deze jongen kunnen ze dan in Jong Ajax laten beginnen en optrainen tot Ajax 1 spits.

Een beetje zoals het Hoesen- traject alleen is Zivkovic 4 jaar jongen, en kan dan gezien worden als opvolger.

Ajax is al beter met anticiperen dan in het verleden. vb: Danny Hoesen traject, maar ook:

Opvolger Eriksen traect:
Eriksen is LCM -> wordt verkocht.
Fischer is LS -> gaat naar LCM
Andersen is wissel LS -> gaat naar LS.

Nieuwe VM traject:
Poulsen is goedkope tussenoplossing -> transfervrij
Talenten Sporkslede en Bocarra worden klaargestoomd.
Een van beide neemt plekkie over.

REGEREN IS VOORUIT ZIEN!
HR
HR

DarkChild
Moderator

Rasmussen schreef:

(...)
Ageren kan ook door nu al spelers aan te trekken voor de zomer. Of in ieder geval je interesse bij de speler kenbaar maken. Met de clubs valt dan ook wel te praten over een marktconforme transfersom. Waar het mij omgaat, is dat je niet alles met jeugd kunt oplossen. In eerste instantie had ik gevoel dat jij meent dat de jeugd naadloos kan worden ingepast. Frank doet het zeker niet slecht, maar toch frustreert het regelmatig dat Ajax op balbezit speelt om het balbezit. De effectiviteit, de finesse, de daadkracht ontbreekt in veel wedstrijden. De laatste wedstrijd tegen Utrecht was een redelijk goede wedstrijd waarin het geluk je ontbeert, maar we hebben ook veel waardeloze partijen gespeeld. De ondergrens mag wel wat omhoog. Ik vind het alleen jammer dat hij niet eerder zag dat Anita een overduidelijke VM was en dat Derk geen rechtsbuiten is. Hij kan in ieder geval niet klagen dat de blessures op de verkeerde momenten kwamen. Zo was de blessure van Sulejmani vorig jaar ook een zegen. Na het wegvallen van Sulejmani ging het niveau een stuk omhoog.
HR
ehm, ik denk toch eerder dat Anita op vm veel meer invloed op het niveau had dan de blessure van Sulejmani, die statistisch ook nog eens aan zijn beste seizoen bij Ajax bezig was.
Wat ook niet klopt is dat je nu al marktconforme afspraken over zomer transfers kan maken. Waarom zou een club dat doen? voor zowel kopende als verkopende partijen kleven er te veel nadelen aan.

Ondanks merkwaardige keuzes als Boerrigter op rechts (die ik zie blijven staan) zitten veel van de pijnpunten simpelweg in kwaliteit.
Steek je met je hoofd op meer dan incidentele basis boven het Eredivisie maaiveld, dan komen 'ze' je halen.

En begint voor De Boer het structuur krijgen in individuele én teamprestaties weer opnieuw.
HRHR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

DarkChild schreef:

ehm, ik denk toch eerder dat Anita op vm veel meer invloed op het niveau had dan de blessure van Sulejmani, die statistisch ook nog eens aan zijn beste seizoen bij Ajax bezig was.
Wat ook niet klopt is dat je nu al marktconforme afspraken over zomer transfers kan maken. Waarom zou een club dat doen? voor zowel kopende als verkopende partijen kleven er te veel nadelen aan.

Ondanks merkwaardige keuzes als Boerrigter op rechts (die ik zie blijven staan) zitten veel van de pijnpunten simpelweg in kwaliteit.
Steek je met je hoofd op meer dan incidentele basis boven het Eredivisie maaiveld, dan komen 'ze' je halen.

En begint voor De Boer het structuur krijgen in individuele én teamprestaties weer opnieuw.
HR
Waarom is boerrigter op rechts een rare keuze wanneer je en fischer hebt en boerrigter het op rechts beter doet dan op links? (en zijn voorzet met rechts zelfs beter lijkt dan met links)
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Waarom is boerrigter op rechts een rare keuze wanneer je en fischer hebt en boerrigter het op rechts beter doet dan op links? (en zijn voorzet met rechts zelfs beter lijkt dan met links)
HR
Omdat hij zijn hele voetballeven op links heeft gespeeld. En ik niet geloof in 'Het maakt niets uit of je nu links of rechts staat'
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Omdat hij zijn hele voetballeven op links heeft gespeeld. En ik niet geloof in 'Het maakt niets uit of je nu links of rechts staat'
HR
Ok, dus zelfs als hij het feitelijk goed zou doen op rechts kan dat niet omdat jij er niet in geloofd. Dat vind ik een beetje raar. Dat hij altijd op links heeft gespeeld klopt, en dus? Wat zegt dat? Als boerrigter beter rendeert als rechtsback moet hij daar opgesteld worden, al heeft hij z'n hele leven keeper gestaan.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 12 januari 2013 12:34:39).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Ok, dus zelfs als hij het feitelijk goed zou doen op rechts kan dat niet omdat jij er niet in geloofd. Dat vind ik een beetje raar. Dat hij altijd op links heeft gespeeld klopt, en dus? Wat zegt dat? Als boerrigter beter rendeert als rechtsback moet hij daar opgesteld worden, al heeft hij z'n hele leven keeper gestaan.
HR
Het maakt niet uit waar ik in geloof, je gaat al een stap te ver bij "als hij het feitelijk goed zou doen"
Want dat doet hij niet.
HR
HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 januari 2009

DarkChild schreef:

(...)

HR
Het is treurig maar Boerrigter lijkt op dit moment de beste man op rechts te zijn. Dus zo ' merkwaardig' vind ik die keuze niet.

Maargoed, laten we hopen dat er nog een rechtsbuiten bijkomt deze transferperiode
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

De Boer begint ook een serieus pensje te krijgen.

Hoe kan je dat krijgen als je niet zuipt en continu op het veld staat om met de jongens mee te doen?
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Het maakt niet uit waar ik in geloof, je gaat al een stap te ver bij "als hij het feitelijk goed zou doen"
Want dat doet hij niet.
HR
Daar is altijd over te discussieren natuurlijk. Maar als je van tevoren al denkt:' die heeft altijd ergens anders gespeeld' dan ga je bevooroordeeld kijken.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

TD-AFCA schreef:

De vraagstukken:
- Blijft Kenneth Vermeer?
- Wordt er eindelijk eens geinvesteerd in een rechtsbuiten?
- Blijft Christian Poulsen voetballen?
- Tekent Daley Blind bij?
- Hoeveel brengen Siem de Jong, Christian Eriksen en Toby Alderweireld op?

Op alles nee! Dan houd je deze selectie over:

DM:
Jasper Cilessen
Mickey van der Hart

RVV:
Ricardo van Rhijn
Ruben Ligeon

RCV:
Joel Veltman

LCV:
Niklas Moisander
Stefano Denswil

LVV:
Nicolai Boilesen
Mitchel Dijks

CVM:
Eyong Enoh
Ilan Boccara

RCM:
Thulani Serero
Lasse Schone
Davy Klaassen

LCM:
Viktor Fischer

RS:
Jody Lukoki

SP:
Kolbeinn Sigthorsson
Danny Hoesen

LS:
Lucas Andersen
Derk Boerrigter
Tobias Sana

Aankopen op:
- 3de Doelman hangt af of Vermeer blijft
- RCV die met talent Veltman moet strijden
- Centrale middenvelder voor de basis als vervanger voor duo de Jong / Eriksen
- Rechtsbuiten voor de basis

Bij deze A-selectie moeten ook de grote talenten in de jeugd betrokken worden, zoals:
DM Peter Leeuwenburgh
RB Kenny Tete
RCV Richendley Bazoer
VCM Fabian Sporkslede
LCM Sinan Keskin
RS Lesley de Sa
LS Ricardo Kishna

Ook hoop ik dat Ajax in de zomer nogmaals informeert naar Richairo Zivkovic van FC Groningen om hem vervolgens aan te trekken. Deze jongen kunnen ze dan in Jong Ajax laten beginnen en optrainen tot Ajax 1 spits.

Een beetje zoals het Hoesen- traject alleen is Zivkovic 4 jaar jongen, en kan dan gezien worden als opvolger.

Ajax is al beter met anticiperen dan in het verleden. vb: Danny Hoesen traject, maar ook:

Opvolger Eriksen traect:
Eriksen is LCM -> wordt verkocht.
Fischer is LS -> gaat naar LCM
Andersen is wissel LS -> gaat naar LS.

Nieuwe VM traject:
Poulsen is goedkope tussenoplossing -> transfervrij
Talenten Sporkslede en Bocarra worden klaargestoomd.
Een van beide neemt plekkie over.

REGEREN IS VOORUIT ZIEN!
HR
Jij zet Sana op LS terwijl hij gescout en aangetrokken is op RS.
Miscommunicatie?
HR
HR

champy95 schreef:

De Boer begint ook een serieus pensje te krijgen.

Hoe kan je dat krijgen als je niet zuipt en continu op het veld staat om met de jongens mee te doen?
HR
Kerst en te veel oliebollen ;) .
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

jammer dat Eriksen, De Jong en Alderweireld weg lijken te gaan, maar goed dat er al over nagedacht schijnt te worden. Ik geloof alleen niet dat je niet helemáál kunt anticiperen. Jesper Gronkjaer werd toch ook lang voordat hij écht naar Ajax zou komen? natuurlijk is dat bij talenten makkelijker dan enigszins gearriveerde spelers, maar het is altijd te proberen.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 12 januari 2013 17:02:22).]
HR
HR

Jordi Alba
Regelmatige invaller

Reg.: 17 februari 2012

Skywalker schreef:

jammer dat Eriksen, De Jong en Alderweireld weg lijken te gaan, maar goed dat er al over nagedacht schijnt te worden. Ik geloof alleen niet dat je niet helemáál kunt anticiperen. Jesper Gronkjaer werd toch ook lang voordat hij écht naar Ajax zou komen? natuurlijk is dat bij talenten makkelijker dan enigszins gearriveerde spelers, maar het is altijd te proberen.
HR
Ik denk dat ze momenteel op zijn minst nog de hoop hebben het intern te kunnen opvangen. De 2e seizoenshelft kunnen ze kijken hoe jongens als Veltman, Andersen, Serero en misschien al Bazoer en Meleg zich ontwikkelen. Dan kunnen ze daarna beoordelen of er een vervanger gehaald moet worden. Als je nu al vervangers gaat kopen heb je altijd de kans dat onze talenten een sterke ontwikkeling doormaken waardoor een aankoop achteraf enigszins overbodig blijkt.

Verder kan het natuurlijk ook gebeuren dat je nu bijvoorbeeld Maher aantrekt en dat in de zomer blijkt dat je Eriksen en De Jong niet kwijtraakt. Ik denk niet dat ze dat bij Ajax een fijne situatie vinden.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Dat is ook weer waar. We moeten geen overschotten aan spelers meer willen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 66,1% dat FC Utrecht wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!