Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 13:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 215 »

HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

quote:HR
Albinho schreef:

(...)

Is dat alles? Zoals ik net al aangaf, haalt die dus aanzienlijk minder punten dan ontslagen voorgangers, een teken aan de wand.

Koeman, Jol en Ten Cate. Resp. 8%, 7% en 5% meer punten gemiddeld per wedstrijd.
HR
Dat is niet alles, maar wel heel erg veel. Zoals ik al eerder zei heb ik liever kampioenschappen dan wat meer punten gemiddeld. Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie. Jij niet? Geef daar eens antwoord op in plaats van statistieken te citeren.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Skywalker schreef:

Dat weet je donders goed, Albinho. De onrust in de club (revolutie), de erfenis van andere/eerdere coaches, het beperkte transferbudget, het niet geheel op orde zijn van de jeugdopleiding. Langdurige blessures van spelers. Maar dat zal allemaal wel niet kloppen.
HR
Kennelijk niet, anders had ik het niet gevraagd.

Die elementen die je noemt, kloppen zeker. Echter 9 van de 10 kan je ook opnoemen voor de voorgangers. Welke trainer had een rustige situatie? Onbeperkt budget? Geen erfenis? Een goede jeugdopleiding? Geen langdurige blessures?

Het gaat uiteraard om elementen waarvan zijn voorgangers geen last hadden, niet om alles waar Frank last van had.

Q, in die andere topic leg je me ook al valselijk woorden in de mond. Ik vond het ook ramptrainers, heb nergens anders beweerd. Op het vlak van deze statistische ratio hebben ze het echter een stuk beter gedaan. Vrij verrassend in mijn optiek. Maar dat verraste jou zeker niet?

[Dit bericht is veranderd door Albinho (op 23 november 2012 19:09:50).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Albinho schreef:

(...)

Daar gaat het helemaal niet om, maar het lijkt me wel een interessante ratio. Maar uiteraard komt het de Q's, Bassies en Skywalkers van deze wereld niet goed uit dat Frank er met deze ratio niet best vanaf komt.

HR
Hoe kom je er overigens bij dat ik zo een de Boer fan ben?
HR
HR

adeb
Bankzitter

Reg.: 12 augustus 2012

Skywalker schreef:

Dat weet je donders goed, Albinho. De onrust in de club (revolutie), de erfenis van andere/eerdere coaches, het beperkte transferbudget, het niet geheel op orde zijn van de jeugdopleiding. Langdurige blessures van spelers. Maar dat zal allemaal wel niet kloppen.
HR
De erfenis van andere/eerdere coaches? Frank de Boer's erefenis bestond uit de spelers van Jol. Een groep spelers waar Jol dus een beter gemiddelde mee behaalde als Frank. Jol had ook een erfenis, toch behaalde hij een hoog percentage winst. Iedere trainer heeft een erfenis.

Een beperkt transferbudget?

Frank heeft:

- Cillisen 4 miljoen
- Moisander 5 miljoen
- Janssen 4 miljoen
- Boerrigter 7 ton

en noem maar op mogen halen, deels ook transfervrij.

Wat noem jij dan een niet beperkt transferbudget?

De langdurige blessures/blessures is Frank ook deels schuldig aan, onder zijn bewind hebben we weer heel veel blessures, deels door trainingsopbouw. Ook mag je je vraagtekens zetten bij de wijze waarop Frank soms spelers brengt, na een blessure.

[Dit bericht is veranderd door adeb (op 23 november 2012 19:10:38).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Albinho schreef:

(...)

Het gaat uiteraard om elementen waarvan zijn voorgangers geen last hadden, niet om alles waar Frank last van had.
HR
Riiiiight, uiteraard, want zo kan je alles weer negatief formuleren. Het probleem is dat we een trainer NU hebben en dat we het over DEZE trainer met de oorzaken die HEM aangaan betreffen. Maar dat wordt ook weer negatief uitgelegd, dus je gaat je gang maar. :)

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 23 november 2012 19:11:02).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Skywalker schreef:

HR
Wat een grap. De revolutie is over, dat heeft totaal geen effect (meer) op de spelers / coach, zou juist alleen maar positief moeten zijn.

De erfenis van eerdere coaches, het is aan de nieuwe coach deze erfenis over te nemen of niet.

Beperkte transfer budget, er is toch gekozen voor de jeugd? Jeugd aankopen? Stel die dan ook op, en ga nu niet lopen zeuren dat er geen budget is als je wilt beknabbelen op 3 ton salaris oid (geheel terecht overigens). En 4,5 miljoen aan Moisander verspillen vind ik ERG veel geld (beperkt budget?), voor iemand die het niet waard is in mijn ogen.

Langdurige blessures? Ha.. Laten we net door die reden vorig jaar kampioen zijn geworden.
HR
HR

l_opportunist
Lid 2de elftal

Reg.: 25 december 2005

Quattroporte schreef:
(...)

Hoe kom je er overigens bij dat ik zo een de Boer fan ben?
HR
wat zijn z'n minpunten volgens jou?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Dat is niet alles, maar wel heel erg veel. Zoals ik al eerder zei heb ik liever kampioenschappen dan wat meer punten gemiddeld. Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie. Jij niet? Geef daar eens antwoord op in plaats van statistieken te citeren.
HR
Kun je mij vertellen wat de toekomst visie van de Boer is? En dan naar de prestaties op het veld kijken en niet wat die slap lult in de media.
HR
HR

Albinho
Legende

Skywalker schreef:

(...)

Riiiiight, uiteraard, want zo kan je alles weer negatief formuleren. Het probleem is dat we een trainer NU hebben en dat we het over DEZE trainer met de oorzaken die HEM aangaan betreffen. Maar dat wordt ook weer negatief uitgelegd, dus je gaat je gang maar. :)
HR
Ik snap dat je het liever niet over statistieken hebt? Allemaal geneuzel niet waar?
HR
HR

Quattroporte
Legende

l_opportunist schreef:

(...)

wat zijn z'n minpunten volgens jou?
HR
Slechte wissels,verkeerde beginopstelling tegen BVB, het vasthouden aan Boerrigter en ga zo maar door.
HR
HR

adeb
Bankzitter

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Wat is de toekomstvisie van Frank? En hoe passen Enoh, Poulsen en Boerrigter daarin? Of het spel wat niet des Ajax is, cv die terugzakt tussen de twee cv's in, tegenstander opwachten, geen druk over het hele veld?

Ik heb liever goed voetbal met een goede Ajax gedachte dan twee lucky kampioenschappen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Kun je mij vertellen wat de toekomst visie van de Boer is? En dan naar de prestaties op het veld kijken en niet wat die slap lult in de media.
HR
Hoe moet ik dat weten? Ik ben de Boer niet. Ik zie wel een totale toekomstvisie van Ajax en het TH, voor de middellange en lange termijn waar ik volkomen achter sta. En daarvoor neem ik graag een of twee tussenjaren op de koop toe en ben ik zeker niet bereid een Ajacied die trainer is te slachtofferen na twee kampioenschappen en het laten debuteren van een ongekend aantal jeugdspelers.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

Quattroporte schreef:

(...)

Slechte wissels,verkeerde beginopstelling tegen BVB, het vasthouden aan Boerrigter en ga zo maar door.
HR
Ben ik ook niet heel blij mee, maar voor Blind, Vermeer, Lukoki en zelfs Wiel pakte het goed uit. Dus een echt minpunt is dat niet, spelers vertrouwen geven.
HRHR
HR

adeb
Bankzitter

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Nu vind je de beginopstelling tegen BVB verkeerd, door het resultaat. Van te voren kon je je er wel in vinden, omdat het ook tegen PSV werkte.

Draai, draai...draai.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Albinho schreef:

(...)

Ik snap dat je het liever niet over statistieken hebt? Allemaal geneuzel niet waar?
HR
Je hebt m'n antwoord. Dat jouw dat niet zint en dat je er een draai aan wilt geven kan, daar ik niets aan doen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Hoe moet ik dat weten? Ik ben de Boer niet. Ik zie wel een totale toekomstvisie van Ajax en het TH, voor de middellange en lange termijn waar ik volkomen achter sta. En daarvoor neem ik graag een of twee tussenjaren op de koop toe en ben ik zeker niet bereid een Ajacied die trainer is te slachtofferen na twee kampioenschappen en het laten debuteren van een ongekend aantal jeugdspelers.
HR
Maar je bent ook Koeman en Ten Cate niet, maar daar heb je ook een mening over over verkeerde toekomstvisie terwijl de toekomstvisie van de hele linie toen verkeerd zat, kun je niet aanrekenen op alleen hun.

Voorop stellen dat ik het beleid volledig steun, en neem ook meer dan genoegen met een tussenjaar (dit jaar dus) alleen had ik een opbouw jaar gezien, dit is meer een afbouw jaar.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 23 november 2012 19:23:35).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

adeb schreef:

(...)

Wat is de toekomstvisie van Frank? En hoe passen Enoh, Poulsen en Boerrigter daarin? Of het spel wat niet des Ajax is, cv die terugzakt tussen de twee cv's in, tegenstander opwachten, geen druk over het hele veld?

Ik heb liever goed voetbal met een goede Ajax gedachte dan twee lucky kampioenschappen.
HR
Zie boven. Nee, Poulsen past niet in de visie. En het te lang vasthouden aan Boerrigter ook niet. Dus? Daarom moet hij ontslagen worden ?? En de kampioenschppen waren echt niet (alleen maar) lucky. dat is me veel te makkelijk.
HR
HR

Albinho
Legende

Notlupus schreef:

(...)

Ben ik ook niet heel blij mee, maar voor Blind, Vermeer, Lukoki en zelfs Wiel pakte het goed uit. Dus een echt minpunt is dat niet, spelers vertrouwen geven.
HR
Op welke wijze pakte het goed uit voor VD Wiel en Lukoki?
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

Albinho schreef:

(...)

Op welke wijze pakte het goed uit voor VD Wiel en Lukoki?
HR
Lukoki vind ik wel beter hoor dan vorig seizoen, en Wiel was vorig jaar het hele jaar waardeloos, terwijl hij nu best aardig speelde voor z'n verkoop. Het zijn de kleine dingen he.
HR
HR

Quattroporte
Legende

adeb schreef:

(...)

Nu vind je de beginopstelling tegen BVB verkeerd, door het resultaat. Van te voren kon je je er wel in vinden, omdat het ook tegen PSV werkte.

Draai, draai...draai.
HR
Die discussie hebben we al lang gehad. Jij bent echt onverbeterlijk. Ik kon mij niet in de opstelling vinden, maar probeerde te begrijpen waarom de Boer het deed, en dat was omdat het tegen PSV ook werkte, neem ik aan. Dit soort posts van jou zijn echt vreselijk. Discussie met jou is ecjt onmogelijk. Ik draai absoluut niet.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Maar je bent ook van Koeman en Ten Cate niet, maar daar heb je ook een mening over over verkeerde toekomstvisie terwijl de toekomstvisie van de hele linie toen verkeerd zat, kun je niet aanrekenen op alleen hun.

Voorop stellen dat ik het beleid volledig steun, en neem ook meer dan genoegen met een tussenjaar (dit jaar dus) alleen had ik een opbouw jaar gezien, dit is meer een afbouw jaar.
HR
Waar heb ik het over de toekomstvisie van Koeman en Ten Cate? Ik vond hun optreden extern en intern vreselijk, hun omgang met spelers en jeugd, het spel, het totale mede door hen gevormde beleid en ga zo maar door. Bovendien waren het geen Ajacieden, dus hebben ze veel minder krediet bij mij. Net als Jol. Domme dikke Hagenees.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 23 november 2012 19:24:08).]
HR
HR

l_opportunist
Lid 2de elftal

Reg.: 25 december 2005

Quattroporte schreef:
Hoe moet ik dat weten? Ik ben de Boer niet. Ik zie wel een totale toekomstvisie van Ajax en het TH, voor de middellange en lange termijn waar ik volkomen achter sta.
HR
vraag > Waar blijkt concreet uit dat Frank zeer talentvol is?
je antwoord > Twee kampioenschappen
vraag > Is dat alles?
je antwoord > Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie.

De discussie ging hier toch over de boer, de trainer?
HR
HR

Albinho
Legende

Skywalker schreef:

(...)

Je hebt m'n antwoord. Dat jouw dat niet zint en dat je er een draai aan wilt geven kan, daar ik niets aan doen.
HR
Hoe kan ik een draai geven aan statistieken? Jij vindt dat factoren wel gelden voor Frank nu en dat ik die niet mee hoef te nemen voor zijn voorgangers als we een vergelijking maken. Dat komt nogal stomzinnig over.

@ Q: ik gaf al aan dat je het niet moest vergelijken met PSV, wellicht zie je dat nu wél in. Enoh/Poulsen/De Jong is toch van een hele andere orde dan Enoh/Anita/Eriksen.

@ Notlupus: jij meent dat spelers het vertrouwen krijgen, ergo ze blijven lang staan. Dat is nimmer met Lukoki gebeurd, wanneer heeft die meer dan 2x wedstrijd achter elkaar gespeeld? Hij is beter geworden, mee eens. Maar zeker niet door het vertrouwen waar je over spreekt, dat heeft ie nooit gehad. Overigens terecht, want ik zie er niet veel in. VD Wiel heeft vorig jaar het hele jaar slecht gespeeld, ergo te lang het vertrouwen gehad. Aardig gespeeld? Die ene pot tegen AZ? Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Hij speelde om verkocht te worden, niet vanwege het vertrouwen, dat weten we allemaal.
HR
HR

Quattroporte
Legende

l_opportunist schreef:

(...)

vraag > Waar blijkt concreet uit dat Frank zeer talentvol is?
je antwoord > Twee kampioenschappen
vraag > Is dat alles?
je antwoord > Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie.

De discussie ging hier toch over de boer, de trainer?
HR
Lees mijn andere posts.
HR
HR

adeb
Bankzitter

Quattroporte schreef:

(...)

Die discussie hebben we al lang gehad. Jij bent echt onverbeterlijk. Ik kon mij niet in de opstelling vinden, maar probeerde te begrijpen waarom de Boer het deed, en dat was omdat het tegen PSV ook werkte, neem ik aan. Dit soort posts van jou zijn echt vreselijk. Discussie met jou is ecjt onmogelijk. Ik draai absoluut niet.
HR

Quattroporte schreef:

(...)

Met Enoh op linkshalf speelden we vorig jaar juist zeer dominant tegen PSV, tot ieders verrassing, omdat hij zeer vroeg druk zette en stoorde.
HR

Quattroporte schreef:

(...)

Ik vind Enoh, Poulsen en Schoene allemaal matig, dus ik vind een opstelling maken erg lastig. Misschien is deze variant dus wel aardig. Wie weet. Ik laat me verrassen, misschien net zoals toen tegen PSV. Vooraf snapte ik toen geen reet van het opstellen van Enoh, achteraf was ik erg blij met die variant.
HR

Quattroporte schreef:

(...)

Zoals gezegd, Enoh deed tegen PSV iets wat vanavond te pas kan komen. Schoene is voetballend iets beter, maar ook een matige speler.HR
Nogmaals, jij kon je best wel in de opstelling vinden. Je was geenszins van mening, vooraf, dat dit de verkeerde opstelling was.

Door het resultaat vind jij de opstelling verkeerd.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Waar heb ik het over de toekomstvisie van Koeman en Ten Cate? Ik vond hun optreden extern en intern vreselijk, hun omgang met spelers en jeugd, het spel, het totale mede door hen gevormde beleid en ga zo maar door. Bovendien waren het geen Ajacieden, dus hebben ze veel minder krediet bij mij. Net als Jol. Domme dikke Hagenees.
HR

Quattroporte schreef:

(...) Jol, Koeman en Ten Cate vond ik nou allemaal inhoudelijk ramptrainers zonder enige toekomstvisie.
HR
Hier op vroeg ik dus wat de toekomst visie van Frank was. Omgang met spelers vind je van Frank wel leuk? Voetballend neerzetten hoe vind je dat?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 23 november 2012 19:33:04).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat SC Heerenveen wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!