Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 18:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 215 »

HR

geDaante
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2005

quote:HR
Schip ahoy schreef:

Prima spel, geen volle winst. Volgens mij kan ik zo 2.089 posts terughalen van criticasters van de Boer, waarin men met alle liefde spelbeeld boven resultaat stelde. Happy guyz? :B
HR
Daarmee doel je ook enigszins op mij, en ik sta nog steeds achter die kritiek van toen. Was ook gewoon terecht; het was heel ander spel met een heel andere opvatting dan je vandaag zag. Vandaag zag het er bij vlagen goed uit en werd het veel over de grond gezocht, dus geen opportunistisch spel en een VM die als 3e CV fungeert, zoals dat voorheen veel gebeurde. Gewoon van eigen kracht uit gaan, en voor voetballers kiezen, dat is wat ik graag zag.

Fischer is ondanks zijn wisselvalligheid heel belangrijk. Simpelweg omdat hij een handige speler is met vernuft, die het van combineren, solootjes en slimmigheid moet hebben. Hij trekt andere spelers om hem heen daarin mee, waardoor er ineens veel meer combinerend vermogen ontstaat. Sinds Fischer erin staat zie ik af en toe ineens heerlijke, korte combinaties. Dat is wel erg lang geleden dat ik dat bij Ajax gezien heb. Dat snapte ik ook niet zo goed van De Boer; dat ie te weinig voor het pure voetbal leek te kiezen. Rustig brengen van talent is niks mis mee, maar als ze al zoveel meer voetballend vermogen hebben dan hun collega's in de basis, dan schiet dat niet op. Ik wilde voetbal zien, en met Fischer is dat nu al meer het geval.

De Jong in de spits is ook zo'n wereld van verschil. Een deel van mijn kritiek op De Boer stoelde ook hierop. In de spits is hij velen malen meer van waarde en doet ie het gewoon goed. Is heel compleet.

Het resultaat vind ik inderdaad even niet zo belangrijk, ik zie dit als een tussenjaar, en verwacht daar niks van, behalve dan dat er stappen worden gemaakt zodat je begin volgend seizoen verder bent.

Als De Boer van eigen kracht blijft uitgaan, en dat opportunistische spel achterwege laat, en des Ajax blijft/gaat spelen, heb ik ook veel meer vertrouwen in hem als coach van Ajax. Ik heb nooit gezegd dat ik hem een slechte coach vindt, integendeel, maar zijn keuzes waren lang niet des Ajax'.
Meer des Van Marwijk's, met het inbouwen van zogenaamde zekerheidjes en degelijkheid, fysiek en ervaring toch wat meer boven techniek en talent verkiezen, en met teveel ontzag voor de tegenstander. Het opportunistische baarde me ook zorgen. Het leek me af en toe teveel op het Ajax onder Jol, met al die lange ballen en middenvelders die de zestien induiken om een lange bal te ontvangen, in plaats van zelf een combinatie op te zetten of dat steekpassje te geven.

Dus als De Boer hierop voortborduurt, ben ik weer net zo blij met hem als ik was toen hij werd aangesteld.

Fijne feestdagen jongens!

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 23 december 2012 15:43:49).]
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

geDaante schreef:

(...)

Daarmee doel je ook enigszins op mij, en ik sta nog steeds achter die kritiek van toen. Was ook gewoon terecht; het was heel ander spel met een heel andere opvatting dan je vandaag zag. Vandaag zag het er bij vlagen goed uit en werd het veel over de grond gezocht, dus geen opportunistisch spel en een VM die als 3e CV fungeert, zoals dat voorheen veel gebeurde. Gewoon van eigen kracht uit gaan, en voor voetballers kiezen, dat is wat ik graag zag.

Fischer is ondanks zijn wisselvalligheid heel belangrijk. Simpelweg omdat hij een handige speler is met vernuft, die het van combineren, solootjes en slimmigheid moet hebben. Hij trekt andere spelers om hem heen daarin mee, waardoor er ineens veel meer combinerend vermogen ontstaat. Sinds Fischer erin staat zie ik af en toe ineens heerlijke, korte combinaties. Dat is wel erg lang geleden dat ik dat bij Ajax gezien heb. Dat snapte ik ook niet zo goed van De Boer; dat ie te weinig voor het pure voetbal leek te kiezen. Rustig brengen van talent is niks mis mee, maar als ze al zoveel meer voetballend vermogen hebben dan hun collega's in de basis, dan schiet dat niet op. Ik wilde voetbal zien, en met Fischer is dat nu al meer het geval.

De Jong in de spits is ook zo'n wereld van verschil. Een deel van mijn kritiek op De Boer stoelde ook hierop. In de spits is hij velen malen meer van waarde en doet ie het gewoon goed. Is heel compleet.

Het resultaat vind ik inderdaad even niet zo belangrijk, ik zie dit als een tussenjaar, en verwacht daar niks van, behalve dan dat er stappen worden gemaakt zodat je begin volgend seizoen verder bent.

Als De Boer van eigen kracht blijft uitgaan, en dat opportunistische spel achterwege laat, en des Ajax blijft/gaat spelen, heb ik ook veel meer vertrouwen in hem als coach van Ajax. Ik heb nooit gezegd dat ik hem een slechte coach vindt, integendeel, maar zijn keuzes waren lang niet des Ajax'.
Meer des Van Marwijk's, met het inbouwen van zogenaamde zekerheidjes en degelijkheid, fysiek en ervaring toch wat meer boven techniek en talent verkiezen, en met teveel ontzag voor de tegenstander. Het opportunistische baarde me ook zorgen. Het leek me af en toe teveel op het Ajax onder Jol, met al die lange ballen en middenvelders die de zestien induiken om een lange bal te ontvangen, in plaats van zelf een combinatie op te zetten of dat steekpassje te geven.

Dus als De Boer hierop voortborduurt, ben ik weer net zo blij met hem als ik was toen hij werd aangesteld.

Fijne feestdagen jongens!
HR
Hij bakte er in de spits vandaag heel weinig van.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

bolle2 schreef:

Hij bakte er in de spits vandaag heel weinig van.
HR
Hé, jij zou toch positief zijn?

Je ziet wel hoe belangrijk de jong is. Als hij niet scoort, wie doet het dan?
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Als je zo redeneert, kun je zeggen een spits wordt afgerekend om zijn doelpunten, dat heeft hij ondanks grote kansen niet gedaan. Dus de Jong heeft vandaag gefaald.
HR
HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 januari 2009

Van de film schreef:

(...)

Hé, jij zou toch positief zijn?

Je ziet wel hoe belangrijk de jong is. Als hij niet scoort, wie doet het dan?
HR
Uh, dit laatste 'argument' deed je eerder af als ' niet zo belangrijk' toen het over andere spitsen ging

Maar nee, vond hem niet best spelen hoor vandaag.
HR
HR

Van de film
Legende

Le Berry schreef:

Uh, dit laatste 'argument' deed je eerder af als ' niet zo belangrijk' toen het over andere spitsen ging

Maar nee, vond hem niet best spelen hoor vandaag.
HR
Dat klopt, ik verkies een voetballend goede spits boven een scorende spits. Zo stelde hij fischer een aantal keer in staat om te scoren. Maar als de jong niet scoort (en hij scoort best vaak, daarom is het ook een hele goede spits, omdat hij kan voetballen én scoren) dan blijft er dus maar bar weinig over aan scorend vermogen.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Dat zit hem de crux, Ajax zou niet afhankelijk moeten zijn van het scorend vermogen van de Jong. De Jong wordt belangrijk en afhankelijk gemaakt doordat hij altijd staat opgesteld.
Als je kijkt naar de gemiddelden dan schat ik dat scorend vermogen niet hoger in dan Schone. Schone heeft wel minder gescoord, maar heeft minder minuten gemaakt en geregeld verdedigende middenvelder gespeeld. Terwijl de Jong geregeld in de spits heeft gestaan. Ook Schone heeft beslissende doelpunten gemaakt tegen RKC en Roda JC.
HR
HR

Le Berry
Idool

Van de film schreef:

(...)

Dat klopt, ik verkies een voetballend goede spits boven een scorende spits. Zo stelde hij fischer een aantal keer in staat om te scoren. Maar als de jong niet scoort (en hij scoort best vaak, daarom is het ook een hele goede spits, omdat hij kan voetballen én scoren) dan blijft er dus maar bar weinig over aan scorend vermogen.
HR
Denk dat je het een en ander met elkaar in de war hebt. Eerder was ' scorend vermogen' helemaal niet zo belangrijk' toen het over andere spitsen ging maar nu in de Jong belangrijk ' omdat als hij niet scoort, wie doet het dan' .

Dat jij de Jong vindt voldoen als spits, prima. Maar houdt er dan wel dezelfde competentie eisen op na

De Jong kan naar mijn mening als spits fungeren mocht hij dicht tegen de 16/in de 16 spelen. Staat hij verder van de goal, dan wordt hij ineens erg beperkt. En uiteindelijk is het een spits zonder wapens. Heeft niet echt een actie, is niet erg snel, is niet iemand die op individuele klasse iets kan creëren, is niet echt een aanspeelpunt en hoewel hij best wat scorend vermogen heeft is het ook geen echte doelpunten machine. Een -re-de-lijke spits die eigenlijk geen spits is

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 23 december 2012 18:15:41).]
HR
HR

Van de film
Legende

Le Berry schreef:

Denk dat je het een en ander met elkaar in de war hebt. Eerder was ' scorend vermogen' helemaal niet zo belangrijk' toen het over andere spitsen ging maar nu in de Jong belangrijk ' omdat als hij niet scoort, wie doet het dan' .

HR
Ok, ik ben blij dat je mij even kunt uitleggen wat ik precies bedoelde, weet ik dat ook weer.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de frontpage:

'De Boer kon 6 miljoen euro netto gaan verdienen bij Spartak Moskou'
23 december 2012

Frank de Boer had een van de best betaalde coaches ter wereld kunnen gaan worden, althans af we af mogen gaan op De Telegraaf. Bij Eredivisie Live meldde chef sport Valentijn Driessen van de krant dat de Ajax coach een aanbieding van Spartak Moskou had gekregen van maar liefst 6 miljoen euro netto per jaar. Zaterdag meldde Overmars in De Telegraaf al dat De Boer een aanbod van de Russen heeft afgewezen. De Ajax coach wil langer door bij Ajax en gaat met Ajax in gesprek over het openbreken en verlengen van zijn tot 2014 doorlopende contract.

HR
De Zeeuw zal opgelucht adem hebben gehaald ;)
HR
HR

Johan1973
Veelbelovend talent

Uit: z-holland
Reg.: 15 december 2011

Le Berry schreef:

(...)

Dat jij de Jong vindt voldoen als spits, prima. Maar houdt er dan wel dezelfde competentie eisen op na

De Jong kan naar mijn mening als spits fungeren mocht hij dicht tegen de 16/in de 16 spelen. Staat hij verder van de goal, dan wordt hij ineens erg beperkt. En uiteindelijk is het een spits zonder wapens. Heeft niet echt een actie, is niet erg snel, is niet iemand die op individuele klasse iets kan creëren, is niet echt een aanspeelpunt en hoewel hij best wat scorend vermogen heeft is het ook geen echte doelpunten machine. Een -re-de-lijke spits die eigenlijk geen spits is
HR
amen
en ik (noem me ouderwets) vind dat de spits van ajax 1 een echte spits (en dus: een scorende spits ) moet zijn en er gewoon 25 a 30 moet maken.dus nee, de jong past daar in mijn ogen niet structureel en is een noodoplossing. spits is een specialiteit, geen bijbaantje zoals bij siem de jong.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Johan1973 schreef:

(...)

amen
en ik (noem me ouderwets) vind dat de spits van ajax 1 een echte spits (en dus: een scorende spits ) moet zijn en er gewoon 25 a 30 moet maken.dus nee, de jong past daar in mijn ogen niet structureel en is een noodoplossing. spits is een specialiteit, geen bijbaantje zoals bij siem de jong.
HR
Maar we hebben geen spits die er 25-30 in knalt. We hebben Siggy, Hoesen, Eriksen, Babel en De Jong die er kunnen spelen. Siggy is er nooit (en is niet het type dat we zoeken), Hoesen is er nog niet klaar voor (en misschien wel nooit, geen idee nog), Eriksen is het beste vanaf het middenveld, en Babel zou goed kunnen want die speelde eerder vrij goed op die plek. Wat mij betreft gaat het dus tussen De Jong en Babel.

Beiden zijn goed aanspeelbaar. De Jong heeft een beter overzicht, ziet de komende man, heeft een redelijke steekbal, kan scoren en koppen. Babel heeft echter ook geleerd te kaatsen, heeft een actie, meer dynamiek en snelheid. Beiden zijn geen echte centrumspitsen, maar kunnen we spelen in de rol van aanspeelpunt waardoor anderen kunnen bijtrekken.

Bovendien voldoet De Jong niet (echt) op het middenveld en Babel niet vanaf de flank. Dus dat probleem is hierbij meteen opgelost.

Dat is voor wat wij in de selectie hebben, meer keuze is er gewoon niet. En dat zal wel zo blijven want jij zoekt een spits die er 25-30 inlegt maar die kosten miljoenen kan ik alvast zeggen en Overmars gaat geen miljoenen neertellen voor een positie waar wij al vijf spelers voor hebben. En gelukkig maar.
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

0634 schreef:

(...)

Maar we hebben geen spits die er 25-30 in knalt. We hebben Siggy, Hoesen, Eriksen, Babel en De Jong die er kunnen spelen. Siggy is er nooit (en is niet het type dat we zoeken), Hoesen is er nog niet klaar voor (en misschien wel nooit, geen idee nog), Eriksen is het beste vanaf het middenveld, en Babel zou goed kunnen want die speelde eerder vrij goed op die plek. Wat mij betreft gaat het dus tussen De Jong en Babel.

Beiden zijn goed aanspeelbaar. De Jong heeft een beter overzicht, ziet de komende man, heeft een redelijke steekbal, kan scoren en koppen. Babel heeft echter ook geleerd te kaatsen, heeft een actie, meer dynamiek en snelheid. Beiden zijn geen echte centrumspitsen, maar kunnen we spelen in de rol van aanspeelpunt waardoor anderen kunnen bijtrekken.

Bovendien voldoet De Jong niet (echt) op het middenveld en Babel niet vanaf de flank. Dus dat probleem is hierbij meteen opgelost.

Dat is voor wat wij in de selectie hebben, meer keuze is er gewoon niet. En dat zal wel zo blijven want jij zoekt een spits die er 25-30 inlegt maar die kosten miljoenen kan ik alvast zeggen en Overmars gaat geen miljoenen neertellen voor een positie waar wij al vijf spelers voor hebben. En gelukkig maar.
HR
Eens en als je een spits zou hebben die er dan 25 inschiet, dan zul je heel goede echte vleugelaanvallers moeten hebben, en aangezien dat wij dat niet hebben zul je het op een ander manier moeten doen.
Nu is het zo dat Ajax de laaste wedstrijden genoeg kansen krijgt, alleen die worden nu nog niet benut door elke x de verkeerde keuzes te maken.
Dat heeft te maken met de grilligheid die Ajax nu doormaakt.
Maar ik zie wel dat Ajax sterker wordt,nu nog meer kansen gaan benutten en dat is een kwestie van tijd.
HRHR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

Die 6 miljoen netto is niet niks. Het tekent de Boer wel dat hij hier niet op ingaat. Genoeg trainers, helemaal die aan het begin van hun carrière staan, zullen dit niet zo snel weigeren. Hij zal voorlopig zeker nog wel betwistbare keuzes maken, maar ik zie de Boer uiteindelijk wel bij een Europese topclub terecht zien komen.

Over de spits van 25-30 is het meestal in de Nederlandse competitie een of/of verhaal. Of het is een goalgetter en daar is het spel op gebaseerd. Dat Vitesse en Feyenoord zo hoog staan heeft alleen maar met een scorende spits te maken. Of het is een redelijk scorende spits die juist meer meedoet in het combinatiespel en daardoor de spelers om hem heen laat renderen.

Iemand die het allebei doet is voor de Nederlandse competitie niet vaak haalbaar.
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Ik zou nu wel Veltman de kans geven als RCV , ik zie Alderweireld te vaak de bal onnodig naar voren rossen omdat hij het niet meer weet voetballend, waardoor we constant achter de bal aan moesten rennen.
Gister ook weer , de 1e helft ging het goed , de 2e helft werd hij maar licht onder druk gezet en hij wist het niet meer..
En als je dan kijkt afgelopen Donderdag toen Veltman daar stond , die behield constant de rust en bleef de voetballende oplossing zoeken....

Doorselecteren dus , Alderweireld Bank , Veltman erin!
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

Massimo schreef:

Die 6 miljoen netto is niet niks. Het tekent de Boer wel dat hij hier niet op ingaat. Genoeg trainers, helemaal die aan het begin van hun carrière staan, zullen dit niet zo snel weigeren. Hij zal voorlopig zeker nog wel betwistbare keuzes maken, maar ik zie de Boer uiteindelijk wel bij een Europese topclub terecht zien komen.
HR
Vrij logisch hoor. Frank de Boer is toegewijd aan 'het nieuwe Ajax' en het zou belachelijk zijn als hij nu voor het grote geld zou vertrekken. Daarnaast is hij al lang en breed financieel onafhankelijk en heeft hij dus weinig reden om zijn gezin uit hun vertrouwde omgeving te rukken.

Wellicht duurt het nog een tijdje, maar vroeg of laat vertrekt Frank naar Barcelona en tegen die tijd is er hopelijk een nieuw talent die het stokje van Frank kan overnemen.
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

Hopelijk blijft De Boer in ieder geval tot en met het seizoen 2019/20 hoofdtrainer van Ajax. Dan heeft hij in totaal 10 seizoenen bij ons aan het roer gestaan en kunnen we er zeker van zijn dat er een duidelijk lijn in het beleid van Ajax zit. De Boer is een echte Ajacied en vraagt van zichzelf en zijn spelers hetzelfde wat de Ajax supporters van hun vragen. Dat is een van de redenen waarom hij voor mij de ideale hoofdtrainer voor Ajax is.

Natuurlijk is De Boer nog steeds relatief onervaren als trainer en maakt hij fouten. Het is alleen goed om te zien dat hij wel duidelijk leert van die fouten. Nu zullen mensen wel zeggen dat hij spelers als Boerrigter en De Jong blijft opstellen wat volgens hun een terugkerende fout is maar ik vind dat geen fouten. Boerrigter is nu eenmaal de beste rechtsbuiten die we hebben en De Jong is ongelofelijk belangrijk voor dit elftal. Dat De Jong aanvoerder is gemaakt is ook geen fout want Alderweireld is nog minder geschikt en Moisander is misschien van nature meer een leider maar zit pas net bij de club.

Ik denk dat er maar één club is waar De Boer Ajax ooit voor zal willen verlaten en dat is Barcelona. Het lijkt mij dat hij zelfs Barcelona links zal laten liggen tot het moment dat hij het gevoel heeft dat zijn project bij Ajax is afgerond. Het is hem ook gegund dat hij na een lange mooie loopbaan als Ajax trainer daar aan de slag mag gaan.
HR
HR

ZeeArend
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 12 augustus 2000

6 mln is niet niks!
Wat zou FdB op dit moment bij Ajax verdienen eigenlijk?

Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, maar of je nou 1 mln of 6 mln krijgt, het is allebei veel dus het zou me niet zoveel kunnen schelen. Dan zou ik liever in Nederland blijven en 1 mln krijgen ipv 6 mln en in corrupt Rusland zitten.
HR
HR

Van de film
Legende

Sfinx schreef:

Eens en als je een spits zou hebben die er dan 25 inschiet, dan zul je heel goede echte vleugelaanvallers moeten hebben, en aangezien dat wij dat niet hebben zul je het op een ander manier moeten doen.

HR
Huh? Als wij een spits hebben die er 25 in schiet zou ik er nog een spits bij kopen die er ook 20 in schiet en 9 spelers opstellen rond de eigen 16 om de 0 te houden. Gegarandeerd kampioenschap.
HR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

Van de film schreef:

(...)

Huh? Als wij een spits hebben die er 25 in schiet zou ik er nog een spits bij kopen die er ook 20 in schiet en 9 spelers opstellen rond de eigen 16 om de 0 te houden. Gegarandeerd kampioenschap.
HR
Een fitte Sigthorsson zie ik in een volledig seizoen er wel 25+ in de competitie maken.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Massimo schreef:

(...)

Een fitte Sigthorsson zie ik in een volledig seizoen er wel 25+ in de competitie maken.
HR
Ja en? Wij hebben een betere spits gehad genaamd Huntelaar. Die legde ze er makkelijker in als Sigthorson. En kon net als Sigthorosn nu niet voetballen. Je gaat er zodanig op achteruit qua voetbal dat je en veel minder controle hebt (veel sneller de bal kwijt) en je minder kansen creërt. Dan ben je op dat moment wel erg afhankelijk van je spits. Tenzij de rest van de selectie ontzettend sterk is. Maar dan nog beperk je je zelf heel erg.

Ook moet de spits dan alleen gebruikt worden om de ballen erin te schiten. Dat betekend dan ook dat je de bal eigenlijk in elke andere situatie niet mag/kunt afspelen op je spits. Dan heb je in de as van het ved dus een combinerende speler minder wat nadelig is voor je spel.

[Dit bericht is veranderd door Mijn club AFC Ajax (op 24 december 2012 12:46:25).]
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

Van de film schreef:

(...)

HR
Dan voorspel ik je dan wordt je gegarandeerd geen kampioen.
Je wordt kampioen als je de meeste punten pakt, en niet alleen als je af en toe veel doelpunten maakt.
Onder Jol hadden wij 1 seizoen heel veel gescoort,maar geen kampioen want wij kwamen punten te kort.
Tegen Utrecht gewoonweg te veel kansen gemist door verkeerde keuzes te maken,vooral keuzes waren erbij voor eigen gewin en niet in belang van het team.
Maar ik ben daar niet ongerust over,teneerste creëer je kansen dat was een aantal wedstrijden geleden geen sprake van.
Utrecht is altijd lastig maar nu werden ze compleet weggespeeld.
Het is een kwestie of tijd dat er straks meer gescoord gaat worden daar ben ik van overtuigt.
HR
HR

Kick Buttowski
Basisspeler

Vak: 128

Emp schreef:

(...)

Vrij logisch hoor. Frank de Boer is toegewijd aan 'het nieuwe Ajax' en het zou belachelijk zijn als hij nu voor het grote geld zou vertrekken. Daarnaast is hij al lang en breed financieel onafhankelijk en heeft hij dus weinig reden om zijn gezin uit hun vertrouwde omgeving te rukken.

Wellicht duurt het nog een tijdje, maar vroeg of laat vertrekt Frank naar Barcelona en tegen die tijd is er hopelijk een nieuw talent die het stokje van Frank kan overnemen.
HR
Inderdaad Emp! Natuurlijk is het dat. De toewijding aan de club. Het krijgt qua bezetenheid en bezieling iets weg van de gouden missie van de volleyballers in de jaren 90. Frank De Boer kon al net iets eerder beginnen dankzij de stennis die Johan Cruijff heeft geschopt in het najaar van 2010, maar daarna heeft men hemel en aarde bewogen om deze organisatie neer te zetten. De club heeft op zijn grondvesten geschud om dit unieke stel met elkaar samen te laten werken:

- Frank De Boer.
- Dennis Bergkamp.
- Willem Jonk.
- Marc Overmars.
- Edwin Van Der Sar.

Zeker de benoeming van Van Der Sar is bepalend. Ideale situatie om met de lange termijn bezig te zijn. Als Frank De Boer vier potjes op rij verliest, dan is er nog maar weinig aan de hand. Bij een normale club zit er een of andere ijdele stropdas klaar om de trainer op het matje te roepen. Bij Ajax zaten directeur en trainer samen in de kleedkamer, rolde de Van Der Sar de bal het eerst naar Frank De Boer voor een degelijke opbouw en hielden ze samen de Europa Cup 1 omhoog. Alsjeblieft, waar vind je dat? Wat een rust in de tent, waarbij de karakters van beiden natuurlijk uitsluiten dat deze rust in lichtzinnigheid kan omslaan.

Dan lopen er op de Toekomst nog jongens als Ronald De Boer, Richard Witschge en Alphons Groenendijk rond. Goedemorgen zeg, wat een knowhow hebben we nu. En denk niet dat het alleen maar een gezellige boel is; iedereen houdt elkaar ontzettend scherp!

Zeker de bovenste vijf namen kunnen het tegenover elkaar (en tegenover Johan Cruijff) voorlopig niet maken om er tussenuit te knijpen. Hahaha, dat zou wat zijn zeg, na zoveel bloed, zweet en tranen.
HR
HR

Le Berry
Idool

Van de film schreef:

(...)

HR
Een inmiddels terugkerend verschijnsel. Iemand komt met tegengestelde argumenten / mening en jij reageert met een zwart wit en over the top cynische post

Het doet de discussie iig weinig goeds
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Kick Buttowski schreef:

(...)

Inderdaad Emp! Natuurlijk is het dat. De toewijding aan de club. Het krijgt qua bezetenheid en bezieling iets weg van de gouden missie van de volleyballers in de jaren 90. Frank De Boer kon al net iets eerder beginnen dankzij de stennis die Johan Cruijff heeft geschopt in het najaar van 2010, maar daarna heeft men hemel en aarde bewogen om deze organisatie neer te zetten. De club heeft op zijn grondvesten geschud om dit unieke stel met elkaar samen te laten werken:

- Frank De Boer.
- Dennis Bergkamp.
- Willem Jonk.
- Marc Overmars.
- Edwin Van Der Sar.

Zeker de benoeming van Van Der Sar is bepalend. Ideale situatie om met de lange termijn bezig te zijn. Als Frank De Boer vier potjes op rij verliest, dan is er nog maar weinig aan de hand. Bij een normale club zit er een of andere ijdele stropdas klaar om de trainer op het matje te roepen. Bij Ajax zaten directeur en trainer samen in de kleedkamer, rolde de Van Der Sar de bal het eerst naar Frank De Boer voor een degelijke opbouw en hielden ze samen de Europa Cup 1 omhoog. Alsjeblieft, waar vind je dat? Wat een rust in de tent, waarbij de karakters van beiden natuurlijk uitsluiten dat deze rust in lichtzinnigheid kan omslaan.
HR
Niet overdrijven, er moet nog steeds gepresteerd worden. Als de klad erin komt of de chemie tussen trainers/spelers is verdwenen, dan moet er alsnog opgetreden worden.

Vergeet niet dat het grote financiele verschil tussen Ajax en de achtervolgers in Nederland eigenlijk tot succes verplicht.

Dont get me wrong, ik ben blij met de huidige lijn en hoop dat de ontwikkeling blijft, maar als je spelersbudget 2x zo groot is als je naaste belagers dan moet je je eigenlijk diep schamen als je geen binnenlands succes behaalt.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat Fortuna Sittard wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!