Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 02:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
TD-AFCA schreef:

(...)

Een klein gedeelte nu de RVC is geinstalleerd. Frank wou Narsingh, Sana kwam. Frank wou Moisander en die kwam. Het is dus niet zo dat als Frankie wat zegt het direct gebeurt. Dat was vorig jaar wel zo. Toen wou Frank Boerriger, Janssen, Sithorsson, Cillesen. Maar nu wordt hij gecorrigeerd.

Dit is ook het juiste hoor! De trainer is tijdelijk en hoort eigenlijk niet alles te bepalen qua aankopen en verkopen. Maar je kunt Frank niks kwalijk nemen, wanneer Eriksen wordt verkocht -> en Overmars zegt Lucas Andersen is de natuurlijke opvolger. Tja daar sta je dan als trainer. Natuurlijk is het zijn taak spelers beter te maken, maar elke keer als iemand constant wordt, waarna je als trainer denk hehe gaat hij weg. Kan je weer opnieuw beginnen.
HR
Zo werkt het model helemaal niet. Het gebeurt allemaal in samenspraak tussen TH en Overmars als we het moeten geloven, al zal de ene keer de een meer zijn stempel drukken dan de andere keer.

Je hebt natuurlijk te maken met 11 spelers. Als je zoals nu 2 belangrijke spelers ziet vertrekken en je hebt kwalitatief zo'n terugval (huidige seizoenshelft vs. 2e seizoenshelft vorig jaar), kan je wel concluderen dat de resterende 9 al niet al te denderend waren.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juni 2009

Morfe0 schreef:

(...)

Veltman is leuk als backup maar niet goed genoeg voor het 1e , indien of Moisander of Denswil(die nog amper minuten in Ajax 1 hebben gemaakt ) geblesseerd uitvalt heb je een probleem , dus een RCV is echt nodig , dan heb je 4 CVs op dat moment.

In jou belevenis is het dus met Moisander/Denswil/Veltman genoeg opties het gehele jaar , ik vind dat mager.... te mager....HR
Ik vind Veltman het nu zeer redelijk doen, als hij eerste vervanger is vind ik dat prima. Daarnaast is Blind ook nog inzetbaar centraal en hopelijk Boilesen ook weer volgend seizoen. Dan hebben we ook nog v.Rhijn die centraal kan spelen als het moet. Dan kunnen we Ligeon af en toe eens de kans geven op rechtsback. Je hebt geen nieuwe CV nodig als Denswil het niveau heeft om de plek van Alderweireld over te nemen. Met Veltman, Blind, Boilesen en ook Van Rhijn nog heb je voldoende spelers die daar ook kunnen spelen, in het geval Denswil of Alderweireld niet kan spelen. Als Denswil het stokje van Alderweireld niet kan overnemen, dan moet je misschien wel iemand anders halen ja, maar laten we er voorlopig even vanuit gaan dat Denswil het nog gewoon gaat maken.

En dan vind je dat je een rechts en een linkshalf nodig hebt ???
Terwijl we op die posities , Schone/Andersen/Meleg/Serero voor hebben als De Jong/Eriksen verkocht worden want dat is ook nog maar de vraag... maar stel dat die 2 verkocht worden heb je nog 4 waardige Ajax 1 spelers voor de rechts en linkshalf , dus Maher en Djuricic is zowiezo overbodig dat is kopen om het kopen...HR
Hoe weet jij nou in godsnaam hoe goed Andersen en Meleg zijn? Daarnaast is Schöne simpelweg niet goed genoeg. Andersen heeft nog geen wedstrijd in Ajax 1 gespeeld. Een kwartiertje als linksbuiten, niet als middenvelder dus. Meleg is nog niet eens gecontracteerd. Wil je Eriksen echt gaan vervangen met een speler die nog geen 15 wedstrijden op het hoogste niveau in Servië heeft gespeeld? Of Andersen die nog geen vijf wedstrijden op het middenveld heeft gespeeld?

Nee, doe mij maar Djuricic of Maher. Ik zou graag zien dat Ajax volgend seizoen weer naar een iets hoger niveau toe groeit en niet weer een enorm verval net als dit jaar met het vertrek van Vertonghen en Anita. Voor Eriksen moet sowieso een directe vervanger van buitenaf worden aangetrokken om dat verval niet al te heftig te laten zijn. Met Maher en Djuricic heb je twee uitstekende opties met het bord op schoot, die je al kan beoordelen op Eredivisieniveau.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Albinho schreef:

(...)

Zo werkt het model helemaal niet. Het gebeurt allemaal in samenspraak tussen TH en Overmars als we het moeten geloven, al zal de ene keer de een meer zijn stempel drukken dan de andere keer.

Je hebt natuurlijk te maken met 11 spelers. Als je zoals nu 2 belangrijke spelers ziet vertrekken en je hebt kwalitatief zo'n terugval (huidige seizoenshelft vs. 2e seizoenshelft vorig jaar), kan je wel concluderen dat de resterende 9 al niet al te denderend waren.
HR
Klopt. Als het model wel zo zou werken heb je te maken met een technisch directeur die alle zeggenschap heeft omdat de trainer een passant is.

Het is allemaal in samenspraak. Het is toch ook een publiek geheim dat Moisander volledig uit de koker komt van de Boer?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

wat zeg je nu? schreef:

(...)
Klopt. Als het model wel zo zou werken heb je te maken met een technisch directeur die alle zeggenschap heeft omdat de trainer een passant is.

Het is allemaal in samenspraak. Het is toch ook een publiek geheim dat Moisander volledig uit de koker komt van de Boer?
HR
Hoewel De Boer duidelijk gecharmeerd van Moisander is, kan ik me niet voorstellen dat de overige leden van het TH mordicus tegen waren.

En als ik met niet vergis moest Overmars toch meer uitvoerder en facilitair voor het TH zijn, in plaats van een soort mee-bedenker?
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Hoewel De Boer duidelijk gecharmeerd van Moisander is, kan ik me niet voorstellen dat de overige leden van het TH mordicus tegen waren.

En als ik met niet vergis moest Overmars toch meer uitvoerder en facilitair voor het TH zijn, in plaats van een soort mee-bedenker?
HR
Als ze mordicus tegen waren geweest was Moisander niet gekomen, zo werkt samenwerken. Maar bij gebrek aan een alternatief zul je ook de wensen van het onderdeel trainer moeten laten meewegen. In eerste instantie wilden ze toch een jongen van Barcelona huren? Ja, dat ging niet door en dan begrijp ik best dat je dan de keuze van de trainer als alternatief neemt. Of het slim is geweest is natuurlijk een tweede.

Als iemand goed uitvoert en facilteert, en daarboven ook nog eens een kundige inbreng heeft, zou jij zo iemand negeren?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Als ze mordicus tegen waren geweest was Moisander niet gekomen, zo werkt samenwerken. Maar bij gebrek aan een alternatief zul je ook de wensen van het onderdeel trainer moeten laten meewegen. In eerste instantie wilden ze toch een jongen van Barcelona huren? Ja, dat ging niet door en dan begrijp ik best dat je dan de keuze van de trainer als alternatief neemt. Of het slim is geweest is natuurlijk een tweede.

Als iemand goed uitvoert en facilteert, en daarboven ook nog eens een kundige inbreng heeft, zou jij zo iemand negeren?
HR
Nee, maar tegelijkertijd moeten verantwoordelijkheden ook goed en duidelijk zijn verdeeld.
Maar goed, daarover kunnen wij als buitenstaanders niet of nauwelijks oordelen.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Nee, maar tegelijkertijd moeten verantwoordelijkheden ook goed en duidelijk zijn verdeeld.
Maar goed, daarover kunnen wij als buitenstaanders niet of nauwelijks oordelen.
HR
Het lijkt me vooral belangrijk dat Overmars een klik heeft met het TH, en omdat hij die klik, klasse en zelfde gedachten heeft kan hij ook als meedenker prima fungeren.

Had daar weer een zakenmannetje a la van Boog neergezet met 0 voetbalverstand dan had je de poppen weer aan het dansen gehad. Overmars is een uitgekiende zet van Cruijff. Over de RvC heb ik mijn twijfels nog.
HR
HR

Albinho
Legende

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Het lijkt me vooral belangrijk dat Overmars een klik heeft met het TH, en omdat hij die klik, klasse en zelfde gedachten heeft kan hij ook als meedenker prima fungeren.

Had daar weer een zakenmannetje a la van Boog neergezet met 0 voetbalverstand dan had je de poppen weer aan het dansen gehad. Overmars is een uitgekiende zet van Cruijff. Over de RvC heb ik mijn twijfels nog.
HR
Mwah...ik denk dat hij het financiele aspect zwaarder laat wegen dan Frank in het verleden heeft gedaan. Wellicht wat dat betreft een goede tegenhanger. Als hij dat prijselement echt aan kwaliteiten weet te koppelen (dus niet zoals bij Sana, zolang het maar goedkoop is), voegt hij zeer veel toe.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Albinho schreef:

(...)

Mwah...ik denk dat hij het financiele aspect zwaarder laat wegen dan Frank in het verleden heeft gedaan. Wellicht wat dat betreft een goede tegenhanger. Als hij dat prijselement echt aan kwaliteiten weet te koppelen (dus niet zoals bij Sana, zolang het maar goedkoop is), voegt hij zeer veel toe.
HR
Natuurlijk. Maar Overmars heeft volgens mij wel een redelijk record als het gaat om "rijker" worden. Als Overmars dat gewoon continueert en niet zoals zijn voorgangers gaat spelen/gokken met het geld van een ander zijn we een stuk verder.
HR
HR

Albinho
Legende

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Natuurlijk. Maar Overmars heeft volgens mij wel een redelijk record als het gaat om "rijker" worden. Als Overmars dat gewoon continueert en niet zoals zijn voorgangers gaat spelen/gokken met het geld van een ander zijn we een stuk verder.
HR
Ik zie hem inderdaad niet snel 4mio voor een reservekeeper neer leggen. Wat dat aan gaat, scheelt Overmars flink in de irritatie met betrekking tot het transferbeleid. Hij zal niet zo snel met geld strooien. Waarschijnlijk zal ik (dus niet jij ;) ) eerder denken durf ook eens incidenteel een miljoentje of 4-5 neer te leggen voor Maher, dat zal hij gok ik ook niet zo snel doen.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Albinho schreef:

(...)

Ik zie hem inderdaad niet snel 4mio voor een reservekeeper neer leggen. Wat dat aan gaat, scheelt Overmars flink in de irritatie met betrekking tot het transferbeleid. Hij zal niet zo snel met geld strooien. Waarschijnlijk zal ik (dus niet jij ;) ) eerder denken durf ook eens incidenteel een miljoentje of 4-5 neer te leggen voor Maher, dat zal hij gok ik ook niet zo snel doen.
HR
Ik hoop het. Maar als je over een paar jaar alles structureel op orde hebt kun je het best doen. Alleen je moet niet op de zaken vooruit lopen. Je moet niet nu zo veel geld neerleggen omdat je denkt dat je het over een tijdje financieel op orde denkt te hebben.

Dat soort risico's zijn juist het probleem, want van het ene risico ga je naar het volgende. Als je één keer in de fout gaat is het makkelijker om het een tweede keer te doen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Om maar weer even te klagen om het klagen.

Slap selectie beleid de Boer weer. Net of Dico veel beter speelt dan Denswil bij JA.
En waarom niet Enoh of Poulsen thuis laten en Boccara of Sportsklede meenemen.

Tis maar de beker.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 19 december 2012 14:55:08).]
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

AFCANieuwmarkt schreef:

Slap selectie beleid de Boer weer. Net of Dico veel beter speelt dan Denswil bij JA.

Tis maar de beker.
HR
Waarom slap beleid? Ik denk niet dat Dico veel beter speelt, maar hij vervangt een linksback voor een linksback, wat mij betreft logisch dus.

Boccara of Sporkslede had misschien gekund ja.

De Boer vindt het een belangrijke prijs, jij iets minder blijkbaar :)
HRHR
HR

Zimmerman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 22 december 2010

AFCANieuwmarkt schreef:
Tis maar de beker.
HR
Tis maar een prijs. Wat moet je nou met een prijs?
HR
HR

Albinho
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

Tis maar de beker.
HR
Ik wil die beker gewoon hebben. Koppers is er als LB bij vanwege absentie Dijks, gewoon logich.

btw: het is SPORKSLEDE. Hoe vaak moet ik het je nog zeggen. SporTsklede bestaat niet.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Albinho schreef:

(...)
btw: het is SPORKSLEDE. Hoe vaak moet ik het je nog zeggen. SporTsklede bestaat niet.
HR
Boeien.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

Tis maar de beker.
HR
Zeuren om het zeuren.

Wanneer Poulsen speelt, schreeuwen om Schone, en na een paar optredens vind je dat die laatste er helemaal niets van bakt.

Eerst zeggen dat De Boer Sporkslede straft omdat die een eigendoelpunt heeft gemaakt, en vervolgens in de JA wedstrijden zeggen dat die Sporkslede er niks van kan, en dat Boccara moet spelen.

Nu weer zeggen dat je Sporkslede of Boccara moet meenemen.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Boeien.
HR
Precies wat de meeste mensen van jouw gezuig vinden. Boeien!
HR
HR

Albinho
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Boeien.
HR
Het boeit me wel ja, iemand die zich zo veel verdiept in Ajax zou toch wel een eenvoudige naam kunnen weten.

Nu weer even wat inhoudelijks: de interesse in vDijk die De Boer vandaag heeft uitgesproken vind ik dan toch weer ronduit zorgelijk.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

champy95 schreef:

(...)

Zeuren om het zeuren.

Wanneer Poulsen speelt, schreeuwen om Schone, en na een paar optredens vind je dat die laatste er helemaal niets van bakt.

Eerst zeggen dat De Boer Sporkslede straft omdat die een eigendoelpunt heeft gemaakt, en vervolgens in de JA wedstrijden zeggen dat die Sporkslede er niks van kan, en dat Boccara moet spelen.

Nu weer zeggen dat je Sporkslede of Boccara moet meenemen.
HR
In het geval van Poulsen / Schone vind ik dat je altijd voor Schone moet gaan omdat die meer vooruit wilt voetballen, dat hij slecht is kan ik ook niks aan doen, maar nog altijd beter als Poulsen.

Albinho schreef:

(...)

Nu weer even wat inhoudelijks: de interesse in vDijk die De Boer vandaag heeft uitgesproken vind ik dan toch weer ronduit zorgelijk.
HR
Dat is me echt een beperkte verdediger die er niks van snapt. Wel een harde werker, past wel in het straatje.

RvE schreef:

(...)

Precies wat de meeste mensen van jouw gezuig vinden. Boeien!
HR
Je kan er ook voor kiezen om niet op me te reageren en niet me post te lezen, deze reactie laat zien dat je toch wel een beetje om me geeft :)

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 19 december 2012 17:54:51).]
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Wenen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Albinho schreef:

(...)

Het boeit me wel ja, iemand die zich zo veel verdiept in Ajax zou toch wel een eenvoudige naam kunnen weten.

HR
Onderstreept maar weer eens dat Frank veel moeite heeft met het inschatten van kwaliteiten en potentieel van individuele spelers. Die genen heeft z'n broer wat meer meegekregen.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Het gaat om je continu gezeur om De Boer. Laat die man gewoon zijn werk doen.
Rome is niet op 1 dag gebouwd.
Jij hebt die wedstrijden van Jong Ajax toch ook gezien.

Het niveau van sommige jongens voldoen gewoon (nog) niet.
De trainingen volg je toch ook niet, en dan nog blijven zeuren dat die talenten moeten spelen.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Boeien.
HR
Het juist schrijven van de namen van spelers boeit je niet? Dat vind ik voor een Ajacied dan echt zorgelijk. Volkomen respectloos.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

champy95 schreef:

(...)
Het niveau van sommige jongens voldoen gewoon (nog) niet.
De trainingen volg je toch ook niet, en dan nog blijven zeuren dat die talenten moeten spelen.
HR
Het niveau van sommige Ajax1 spelers voldoen ook niet. Ik vind dat je in een bekerwedstrijd tegen Groningen gerust wat meer jonkies mag meenemen.
Maar ik blij de hoop er in houden dat Andersen gewoon ook in de basis begint donderdag.

Quattroporte schreef:

(...)

Het juist schrijven van de namen van spelers boeit je niet? Dat vind ik voor een Ajacied dan echt zorgelijk. Volkomen respectloos.
HR
Mijn hemel, laten we er een groot probleem van gaan maken zeg.
En uh..

Quattroporte schreef:

(...)

Ik vind Schoene echt niet beter. Daar zit al een verschil.
HR
[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 19 december 2012 20:40:39).]
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

Schoene is de correcte spelling als het je het ö teken niet kan vinden, dan zet je namelijk een e na de o.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 19 december 2012 20:42:43).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 45,6% dat Benfica SL wint van Juventus. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!