Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 21:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
Quattroporte schreef:

(...)

En dat is dus ook niet waar, omdat je dus nu wedstrijden als tegen Groningen en vandaag juist wint.
HR
Wanneer wonnen we die niet dan?

En 'als' Eriksen, is nogal een grote als. Je kan helaas al met grote zekerheid invullen dat we volgend seizoen zonder Eriksen in gaan. Dan daalt je niveau weer verder.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

Albinho schreef:

(...)

Wanneer wonnen we die niet dan?

En 'als' Eriksen, is nogal een grote als. Je kan helaas al met grote zekerheid invullen dat we volgend seizoen zonder Eriksen in gaan. Dan daalt je niveau weer verder.
HR
Vorig jaar in de eerste helft, en het jaar daarvoor, en daarvoor.

Fischer en Andersen zijn beter dan Eriksen, denk ik nu.

Overigens, nu ik nog eens over het gesprek nadenk, ben ik er eigenlijk (helaas helaas) van overtuigd dat Eriksen in de zomer vertrekt.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 16 december 2012 22:25:53).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Vorig jaar in de eerste helft, en het jaar daarvoor, en daarvoor.

Fischer en Andersen zijn beter dan Eriksen, denk ik nu.

Overigens, nu ik nog eens over het gesprek nadenk, ben ik er eigenlijk (helaas helaas) van overtuigd dat Eriksen in de zomer vertrekt.
HR
Dan kunnen we hem over een aantal jaar weer terug halen, die jongen is totaal niet klaar voor een niveau hoger. Veel te wisselvallig.
HR
HR

Quattroporte
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Dan kunnen we hem over een aantal jaar weer terug halen, die jongen is totaal niet klaar voor een niveau hoger. Veel te wisselvallig.
HR
Denk het wel. Maar belangrijker is dat ik van Marc begreep dat (letterlijk) jongens die drie keer CL hebben gespeeld een stap hoger willen. Hij doelde daarmee volgens mij vooral op Eriksen en misschien de Jong. En hij zei dat het bijna onmogelijk is om jongens langer dan tot hun 21e vast te houden als ze al zo lang bij ons spelen, daarom moeten ze ook doorbreken als ze 18 zijn (Fischer)
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quattroporte schreef:

(...)

Denk het wel. Maar belangrijker is dat ik van Marc begreep dat (letterlijk) jongens die drie keer CL hebben gespeeld een stap hoger willen. Hij doelde daarmee volgens mij vooral op Eriksen en misschien de Jong. En hij zei dat het bijna onmogelijk is om jongens langer dan tot hun 21e vast te houden als ze al zo lang bij ons spelen, daarom moeten ze ook doorbreken als ze 18 zijn (Fischer)
HR
Dat geloof ik direct, het sluit ook aan bij mijn beeld dat veel van de spelers zichzelf overschatten.
Als je nog niet de 'baas' bent in de matige Nederlandse competitie, als er geen peil valt te trekken op je prestaties, dan kun je het vergeten een niveautje hoger. Daar worden zij dan de spreekwoordelijke Hans Mulders.
2, 3x matig spelen en er staat een ander voor je in de plaats.

Daar ligt de uitdaging en in feite ook de treurigheid voor De Boer.
Zodra hij de ondergrens in het presteren van zijn beste spelers op orde heeft, gaan ze weg.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 16 december 2012 22:35:47).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Dat geloof ik direct, het sluit ook aan bij mijn beeld dat veel van de spelers zichzelf overschatten.
Als je nog niet de 'baas' bent in de matige Nederlandse competitie, als er geen peil valt te trekken op je prestaties, dan kun je het vergeten een niveautje hoger. Daar worden zij dan de spreekwoordelijke Hans Mulders.
2, 3x matig spelen en er staat een ander voor je in de plaats.

Daar ligt de uitdaging en in feite ook de treurigheid voor De Boer.
Zodra hij de ondergrens in het presteren van zijn beste spelers op orde heeft, gaan ze weg.
HR
Klopt. Maar het TH realiseert zich dit dus eindelijk en mikt daarom volledig op de jeugd. Spelers als Fischer Andersen Boilesen moeten volgend jaar dus echt al doorbreken en de kar trekken, omdat ook die over 2 a 3 jaar weer weggaan. We zullen dus de komende jaren met ene hele jonge ploeg spelen, op een enkele terugkerende routinier na. Of de Moisanders van deze wereld.

Overigens sloot Overmars ene toptransfer eens in de zoveel jaar zeker niet uit. Misschien toch Maher of Djuricic als Eriksen vertrekt?

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 16 december 2012 22:42:42).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Quattroporte schreef:

(...)

Klopt. Maar het TH realiseert zich dit dus eindelijk en mikt daarom volledig op de jeugd. Spelers als Fischer Andersen Boilesen moeten volgend jaar dus echt al doorbreken en de kar trekken, omdat ook die over 2 a 3 jaar weer weggaan. We zullen dus de komende jaren met ene hele jonge ploeg spelen, op een enkele terugkerende routinier na. Of de Moisanders van deze wereld.

Overigens sloot Overmars ene toptransfer eens in de zoveel jaar zeker niet uit. Misschien toch Maher of Djuricic als Eriksen vertrekt?
HR
Kan, zou goed zijn als er geen creatieve middenvelders voorhanden zijn uit de jeugd.
Tegelijkertijd vind ik het basisniveau van de 27 jarige Moisander (veel) te laag.
Die kan gewoon niet beter en daarom heb ik er moeite mee dat de scouting geen beter alternatief leek te hebben.
Kost veel centjes, brengt weinig, maar kan je het hem aanrekenen?
Misschien wel de meest zelfkritische, maar ook 1 van de spelers met de minste rek in zijn mogelijkheden.

Ik denk dat we niet zonder goede aankopen kunnen, maar sluit me meteen bij jou aan als het alleen maar van het niveau Moisander zou kunnen.
Houd dan de centjes maar in je zak en geef ons een paar Ajax sloffen of zo ;)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 16 december 2012 22:47:27).]
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Van hun kan en mag je niet verwachten dat ze de kar trekken. Als dat je model is, werkt het niet. Want dan zou je model zijn dat zij het nivo opkrikken tov de andere spelers. Zij moeten in kunnen stromen in een team waarin de basis hoger ligt. Een team waarin de buitenspelers een bal aan kunnen nemen, de middenvelders niet over de bal struikelen, etc etc.

Zo kan Andersen wel volgend jaar het stokje overnemen, maar niet met De Jong naast zich en ook niet met Serero structureel.

Even wat anders. Vond het wel grappig dat ook Ronald net aanhaalde dat Alderweireld heel vaak naar achteren loopt ipv het stapje naar voren.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Ajax moet niet kopen. Ajax moet zelf goed scouten en opleiden. Laten we nou niet van die ingeslagen weg afgaan en een zijweggetje inslaan.

Quattroporte schreef:

(...)

Nee, als Eriksen blijft dan heb je volgend jaar met Erisken, Fischer, Andersen, Hoesen, Lukoki, van Rhijn, Serero, Boilesen, Sigthorsson etc etc een topjaar.
HR
Zie jij Boilesen en Sigthorsson dan nog ooit op (Ajax) niveau terugkeren? En dan voor langere tijd aan een stuk?

[Dit bericht is veranderd door bolle2 (op 16 december 2012 23:23:56).]
HR
HR

Albinho
Legende

bolle2 schreef:

(...)

Ajax moet niet kopen. Ajax moet zelf goed scouten en opleiden. Laten we nou niet van die ingeslagen weg afgaan en een zijweggetje inslaan.
HR
Er is nooit aangegeven dat dat de weg is. Er is alleen aangegeven dat men 'geen grote bedragen' meer voor spelers wenst neer te leggen. En wat is zelf opleiden? Fischer, Eriksen, Boilesen, Hoesen, Boccara en Andersen vind ik niet zelf opleiden. Kortom, die weg is helemaal niet ingeslagen. Het is ook een doodlopende weg als je denkt het 100% met de jeugd te redden.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Albinho schreef:

(...)

Kortom, die weg is helemaal niet ingeslagen.

HR
Die weg is wel ingeslagen. Het is te zot als je daar de komende 2 / 3 jaar al resultaten van verwacht. Voorlopig moet je het doen met wat er staat en aankomt, dat er dus al was voordat die weg is ingeslagen. Het bestaande kun je volgens de nieuwe visie proberen te kneden, aangevuld met daar waar nodig een aankoop. Op termijn moeten spelers doorbreken die nu vanuit de nieuwe visie gescout en opgeleid worden. In feite zijn we begonnen aan een stuk of wat overgangsjaren. Die tijd horen we met zijn allen te nemen. Ondertussen steeds kritisch blijven, uiteraard, maar nooit de realiteit uit het oog verliezen.

Van Gaal plukte pas halverwege de jaren 90 de rijpste vruchten van het beleid van Cruijff, die dat halverwege de jaren 80 was opgestart...

Maar hier denken er een paar dat een nieuwe visie instant nieuw succes oplevert....
HR
HR

Albinho
Legende

Klaas de Jager schreef:

(...)

Die weg is wel ingeslagen. Het is te zot als je daar de komende 2 / 3 jaar al resultaten van verwacht. Voorlopig moet je het doen met wat er staat en aankomt, dat er dus al was voordat die weg is ingeslagen. Het bestaande kun je volgens de nieuwe visie proberen te kneden, aangevuld met daar waar nodig een aankoop. Op termijn moeten spelers doorbreken die nu vanuit de nieuwe visie gescout en opgeleid worden. In feite zijn we begonnen aan een stuk of wat overgangsjaren. Die tijd horen we met zijn allen te nemen. Ondertussen steeds kritisch blijven, uiteraard, maar nooit de realiteit uit het oog verliezen.

Van Gaal plukte pas halverwege de jaren 90 de rijpste vruchten van het beleid van Cruijff, die dat halverwege de jaren 80 was opgestart...

Maar hier denken er een paar dat een nieuwe visie instant nieuw succes oplevert....
HR
Klaas,

Dat is precies wat ik aan probeer te geven. Het is nogal een nuanceverschil of je het puur met de jeugd wil doen zoals sommigen hier opteren of de basis de jeugd is aangevuld met een gerichte aankoop waar ik voor opteer en jij kennelijk ook.

Uiteraard heb je volledig gelijk dat er nog jaren over heen gaan voordat de eigen gegenereerde jeugd zijn vruchten gaat afwerpen. Als we kijken naar de huidige A1, word je er ook niet vrolijk van bijvoorbeeld.

Vanmorgen las ik op VZ een gedeelte van de column van JC. Hij schetst een beleid waarin de grote talenten tot hun 24e blijven en na hun 30e terugkeren. Zoals ik al eerder aangaf is de kritische succesfactor of de grote talenten echt tot hun 24e blijven, dat zal lastig worden.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Wenen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Als de echte grote talenten als Eriksen of Fischer die al vanaf hun 18e regelmatig meespelen tot hun 22e blijven, is dit al een goeie ontwikkeling. Voor spelers als Siem de Jong of Alderweireld is dan 24/25 inderdaad de maatstaaf. Het is echter een utopie te denken dat Fischer hier nog tot 2018 rondloopt.
HRHR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Quattroporte schreef:
Klopt. Maar het TH realiseert zich dit dus eindelijk en mikt daarom volledig op de jeugd. Spelers als Fischer Andersen Boilesen moeten volgend jaar dus echt al doorbreken en de kar trekken, omdat ook die over 2 a 3 jaar weer weggaan. We zullen dus de komende jaren met ene hele jonge ploeg spelen, op een enkele terugkerende routinier na. Of de Moisanders van deze wereld. HR
Doelde hij daarbij specifiek op die Deense jongens, of over doorbrekende jeugdspelers in het algemeen? Dat jeugdspelers dus maximaal een jaar of 2, 3 à 4 bij Ajax spelen.

In dat geval, in hoeverre is het credo dat goed genoeg is oud genoeg nog relevant bij Ajax? Is het in dat kader niet juist interessanter om spelers van hun 19e tot hun 22e bij Ajax in het eerste te hebben spelen dan van hun 17e tot hun 20e?
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Ares schreef:

(...)
Doelde hij daarbij specifiek op die Deense jongens, of over doorbrekende jeugdspelers in het algemeen? Dat jeugdspelers dus maximaal een jaar of 2, 3 à 4 bij Ajax spelen.

In dat geval, in hoeverre is het credo dat goed genoeg is oud genoeg nog relevant bij Ajax? Is het in dat kader niet juist interessanter om spelers van hun 19e tot hun 22e bij Ajax in het eerste te hebben spelen dan van hun 17e tot hun 20e?
HR
Dat is ook interessanter. Daarom moet je dus ook een combinatie van het ingezette jeugdbeleid met een aankoopbeleid van spelers van 19-20 jaar die directe versterkingen zijn. Dat roep ik al tijden. Het genre Djuricic/Maher dus. Alleen dat past niet in het beleid, want dat kost geld... :denk

Maar een speler als Djuricic of Maher die zijn nu natuurlijk een stuk verder dan Eriksen 3 jaar terug of Fischer nu. Als je die haalt en die speelt hier 4 jaar, of al is het maar 3 jaar, dan heb je er meer profijt van dan dat we van Eriksen hebben gehad als we hem komende zomer zouden verkopen. Die jongens maken ons nu dan echt beter, terwijl een nieuwe jeugdspeler van 18 eerst weer minimaal twee seizoenen nodig heeft voordat hij echt een meerwaarde wordt. Dat schiet uiteindelijk niet op.

Het ingezette jeugdbeleid is prima, maar het eerste elftal zal nooit van een veel hoger niveau worden dan nu het geval is, als dat jeugdbeleid niet gecombineerd wordt met een goed aankoopbeleid. Een aankoopbeleid bestaande uit spelers als Janssen en Moisander, dertien-in-een-dozijn spelers die niet beter worden en financieel weinig meerwaarde hebben is natuurlijk geen goed aankoopbeleid. Dat aankoopbeleid zal moeten bestaan uit toptalenten uit het genre Zlatan, Mido (toen hij nog jong was), Suarez, Sulejmani (de aankoop an sich was begrijpelijk, de prijs niet), Maher, Djuricic. Dan zit er dus een keer een geval Sulejmani bij die mislukt, maar dat compenseer je financieel wel met die andere gevallen (zolang je geen 16 miljoen betaalt, dat is financieel onverantwoord). Van de overige gevallen heb je sportief en financieel enorm veel plezier, die maken je team echt beter in tegenstelling tot de Moisander's, Janssen's, Boerrigters, Sana's, Schöne's enzo....

De grootste talenten in de categorie 18-20 jaar die dus al ervaring hebben opgedaan op het hoogste niveau, dat is de categorie spelers waar Ajax uit zou moeten vissen. Het kost dus allemaal wat meer, maar dan heb je ook wat.
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Vak: 414
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 28 augustus 2011

Zlatanist schreef:

(...)

Dat is ook interessanter. Daarom moet je dus ook een combinatie van het ingezette jeugdbeleid met een aankoopbeleid van spelers van 19-20 jaar die directe versterkingen zijn. Dat roep ik al tijden. Het genre Djuricic/Maher dus. Alleen dat past niet in het beleid, want dat kost geld... :denk

Maar een speler als Djuricic of Maher die zijn nu natuurlijk een stuk verder dan Eriksen 3 jaar terug of Fischer nu. Als je die haalt en die speelt hier 4 jaar, of al is het maar 3 jaar, dan heb je er meer profijt van dan dat we van Eriksen hebben gehad als we hem komende zomer zouden verkopen. Die jongens maken ons nu dan echt beter, terwijl een nieuwe jeugdspeler van 18 eerst weer minimaal twee seizoenen nodig heeft voordat hij echt een meerwaarde wordt. Dat schiet uiteindelijk niet op.

Het ingezette jeugdbeleid is prima, maar het eerste elftal zal nooit van een veel hoger niveau worden dan nu het geval is, als dat jeugdbeleid niet gecombineerd wordt met een goed aankoopbeleid. Een aankoopbeleid bestaande uit spelers als Janssen en Moisander, dertien-in-een-dozijn spelers die niet beter worden en financieel weinig meerwaarde hebben is natuurlijk geen goed aankoopbeleid. Dat aankoopbeleid zal moeten bestaan uit toptalenten uit het genre Zlatan, Mido (toen hij nog jong was), Suarez, Sulejmani (de aankoop an sich was begrijpelijk, de prijs niet), Maher, Djuricic. Dan zit er dus een keer een geval Sulejmani bij die mislukt, maar dat compenseer je financieel wel met die andere gevallen (zolang je geen 16 miljoen betaalt, dat is financieel onverantwoord). Van de overige gevallen heb je sportief en financieel enorm veel plezier, die maken je team echt beter in tegenstelling tot de Moisander's, Janssen's, Boerrigters, Sana's, Schöne's enzo....

De grootste talenten in de categorie 18-20 jaar die dus al ervaring hebben opgedaan op het hoogste niveau, dat is de categorie spelers waar Ajax uit zou moeten vissen. Het kost dus allemaal wat meer, maar dan heb je ook wat.
HR
Op zich een duidelijk verhaal. Maar wat jij schetst is het beleid van PSV. Spelers halen op 19-22 (Wijnaldum 5, Lens 4, Narsingh 4, Mertens 5, Strootman 7, Matavz 7, TOTAAL 32 MILJOEN)

Ik ben het deels eens met je verhaal. Maar zelf zou ik 1 grote aankoop (5 miljoen) per seizoen hanteren, tenzij er 3 a 4 bepalende spelers weggaan.

VB: aankomende zomer Alderweireld en Eriksen hebben een contact voor 2014 -> die vertrekken. De Jong en Vermeer kunnen ook zomaar weggaan, omdat ze al lang bij Ajax 1 zitten. Tja dan ben je weer net zo ver als afgelopen zomer met de vetrokken spelers: Vertonghen, Anita, van der Wiel, Janssen.

Dat kan echt niet zo doorgaan zonder dat wij (de fans en de club Ajax) het merken in de sportieve resultaten.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Reg.: 26 oktober 2002

TD-AFCA schreef:

Ik ben het deels eens met je verhaal. Maar zelf zou ik 1 grote aankoop (5 miljoen) per seizoen hanteren, tenzij er 3 a 4 bepalende spelers weggaan.

VB: aankomende zomer Alderweireld en Eriksen hebben een contact voor 2014 -> die vertrekken. De Jong en Vermeer kunnen ook zomaar weggaan, omdat ze al lang bij Ajax 1 zitten. Tja dan ben je weer net zo ver als afgelopen zomer met de vetrokken spelers: Vertonghen, Anita, van der Wiel, Janssen.

Dat kan echt niet zo doorgaan zonder dat wij (de fans en de club Ajax) het merken in de sportieve resultaten.
HR
In dat geval ben ik echt benieuwd wat Ajax gaat doen.
De selectie is zodanig gekrompen, dat we het vertrek niet weer intern kunnen oplossen, of dmv gehuurde/gratis spelers.

Als deze 4 spelers vertrekken, zou dat echt 35 miljoen+ opleveren, en we hebben zelf nog 50 miljoen op de bank na dit seizoen.

Maar ik denk zelf dat Eriksen en Alderweireld gaan verlengen.
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Vermeer heb je voor Cillissen en Vd Hart
Alderweireld moet je een aankoop voor doen , en heb je ook nog Veltman.
Siem De Jong heb je Serero nog voor en ook nog eens Andersen en Schone en Meleg.
Voor Eriksen heb je ook Andersen/Serero/Schone en Meleg...

Aankopen dus alleen een RCV , en misschien een Rechtsbuiten.
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

champy95 schreef:

(...)

In dat geval ben ik echt benieuwd wat Ajax gaat doen.
De selectie is zodanig gekrompen, dat we het vertrek niet weer intern kunnen oplossen, of dmv gehuurde/gratis spelers.

Als deze 4 spelers vertrekken, zou dat echt 35 miljoen+ opleveren, en we hebben zelf nog 50 miljoen op de bank na dit seizoen.

Maar ik denk zelf dat Eriksen en Alderweireld gaan verlengen.
HR
Frank is niet te benijden, want elk jaar weer een mindere selectie. Elk jaar worden de spelers jonger en dus wisselvalliger. En dan zijn ze eindelijk redelijk constant dan zijn ze toe aan een nieuwe stap etc.

* PS. check ff mijn verhaal in aankoopbeleid.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

TD-AFCA schreef:

(...)

Op zich een duidelijk verhaal. Maar wat jij schetst is het beleid van PSV. Spelers halen op 19-22 (Wijnaldum 5, Lens 4, Narsingh 4, Mertens 5, Strootman 7, Matavz 7, TOTAAL 32 MILJOEN)

HR
Dat hoeft niet direct het beleid van PSV te zijn. PSV koopt namelijk lukraak en niet gericht. Die kopen Wijnaldum terwijl ze op het middenveld op dat moment nog Labyad hadden en Toivonen er ook kan spelen. Vervolgens kopen ze nog Matavz, terwijl ze dus Toivonen hebben die op het middenveld niet nodig is omdat Wijnaldum al gekocht is en Labyad daar ook kan spelen. Locadia komt er ook nog eens aan en Lens kon ook nog in de spits spelen. Toch werd Matavz gekocht. Dit seizoen met Narsingh precies hetzelfde, terwijl Lens, Wijnaldum en Depay/Mertens daar ook inzetbaar zijn.

Dat is lukraak kopen, zonder idee. Ik zeg niet dat Ajax dat moet doen. Ajax moet gericht aankopen, maar bij die gerichte aankopen mag het best bereid zijn om af en toe de portemonnee te trekken. Liever 8 miljoen betalen voor Maher, dan die 8 miljoen uitgeven aan Janssen en Moisander. Zowel sportief als financieel is die 8 miljoen veel beter besteed aan een speler als Maher.

Morfe0 schreef:

Vermeer heb je voor Cillissen en Vd Hart
Alderweireld moet je een aankoop voor doen , en heb je ook nog Veltman.
Siem De Jong heb je Serero nog voor en ook nog eens Andersen en Schone en Meleg.
Voor Eriksen heb je ook Andersen/Serero/Schone en Meleg...

Aankopen dus alleen een RCV , en misschien een Rechtsbuiten.
HR
Juist die RCV heb je niet nodig. Je hebt Veltman en Denswil nog. Als Denswil dan eindelijk doorbreekt kan Moisander gewoon naar RCV. Die RCV is dan dus zonde van het geld.

Van Andersen is nog niet eens duidelijk of hij wel een middenvelder is. In Ajax 1 viel hij in als vleugelspeler en volgens mij speelt hij ook in andere elftallen regelmatig als vleugelspeler. Daarnaast moet hij zich ook qua niveau nog waarmaken.Meleg is nog niet eens officieel Ajacied. Daarnaast is ook zijn niveau onbekend. Schöne komt tekort. Serero is de enige die voldoet. Als De Jong en Eriksen vertrekken moet Ajax gewoon Djuricic én Maher halen. Dan heb je met Serero, Djuricic en Maher drie spelers waarmee je vooruit kan. Kunnen Meleg als hij komt en Andersen zich rustig ontwikkelen. Tenzij Andersen gedurende de rest van dit seizoen bewijst dat hij het niveau aan kan als halfspeler. Dan hoef je er maar één van te halen. Ajax moet drie spelers hebben voor de twee halfposities, anders heb je een probleem bij een blessure. Ajax speelt genoeg wedstrijden om zo nu en dan eens iemand anders te laten spelen en je hebt dus altijd met blessures en schorsingen te maken. Zo houden ze elkaar ook scherp.

Juist een halfspeler moet erbij. Nu al eigenlijk, laat staan als Eriksen vertrekt. Een rechtsbuiten ook, tenzij Andersen blijkt die rechtsbuiten te zijn die we zoeken. Maar die viel niet voor niets in vanaf links laatst, dus ik vermoed niet dat hij dat is.

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 17 december 2012 17:20:33).]
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Zlatanist schreef:

(...)

Dat hoeft niet direct het beleid van PSV te zijn. PSV koopt namelijk lukraak en niet gericht. Die kopen Wijnaldum terwijl ze op het middenveld op dat moment nog Labyad hadden en Toivonen er ook kan spelen. Vervolgens kopen ze nog Matavz, terwijl ze dus Toivonen hebben die op het middenveld niet nodig is omdat Wijnaldum al gekocht is en Labyad daar ook kan spelen. Locadia komt er ook nog eens aan en Lens kon ook nog in de spits spelen. Toch werd Matavz gekocht. Dit seizoen met Narsingh precies hetzelfde, terwijl Lens, Wijnaldum en Depay/Mertens daar ook inzetbaar zijn.

Dat is lukraak kopen, zonder idee. Ik zeg niet dat Ajax dat moet doen. Ajax moet gericht aankopen, maar bij die gerichte aankopen mag het best bereid zijn om af en toe de portemonnee te trekken. Liever 8 miljoen betalen voor Maher, dan die 8 miljoen uitgeven aan Janssen en Moisander. Zowel sportief als financieel is die 8 miljoen veel beter besteed aan een speler als Maher.
HR
Ik bedoel met PSV beleid jongens halen die zich bij andere clubs net bewezen hebben en tegen het NL elftal aanzitten. Wat PSV qua scouting doet kan je geeneens beleid noemen. De reden zeg je inderdaad zelf. Al 2 nummers 10 in huis, waarbij Bakkali er in de jeugd aankomt en dan Wijnaldum kopen haha. (1 jaar contract 5 miljoen euro, van Geel ligt nog steeds in een deuk)

Vooral jou laatste 2 zinnen spreken mij aan. En we bedoelen denk ik in grote lijnen hetzelfde.

Ik zeg eigenlijk heel kort het volgende:
Wanneer de selectie intact blijft na een seizoen en er wordt alleen afscheid genomen van de spelers die niet voldoen (Ebecilio, Bonevacia etc) Ajax 1 grote aankoop moet doen ala Maher. (wel een gerichte)

Eigenlijk een beetje de FC Porto filosofie. Die kopen al James Rodriguez als opvolger van Hulk en het jaar daarop wordt Hulk verkocht en staat James er zonder aanpassingsproblemen. Zo blijft er ook onderlinge concurrentie, want bij Ajax momenteel zijn bv: Siem en Eriksen altijd verzekert van een basisplaats. Eriksen gaat uiteindelijk de stap wel maken naar het buitenland, maar je kan nu al anticiperen met een Maher of iemand anders. Mensen die aankomen met Andersen en Meleg zijn niet reeël. Die jongens zijn komende maar staan er echt niet direct!
HR
HR

Albinho
Legende

TD-AFCA schreef:

(...)

Frank is niet te benijden, want elk jaar weer een mindere selectie. Elk jaar worden de spelers jonger en dus wisselvalliger. En dan zijn ze eindelijk redelijk constant dan zijn ze toe aan een nieuwe stap etc.

* PS. check ff mijn verhaal in aankoopbeleid.
HR
Daar heeft hij zelf ook wel behoorlijke invloed op. In de nodige aan- en verkopen had het spelletje anders gespeeld kunnen worden.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

TD-AFCA schreef:

(...)

Ik bedoel met PSV beleid jongens halen die zich bij andere clubs net bewezen hebben en tegen het NL elftal aanzitten. Wat PSV qua scouting doet kan je geeneens beleid noemen. De reden zeg je inderdaad zelf. Al 2 nummers 10 in huis, waarbij Bakkali er in de jeugd aankomt en dan Wijnaldum kopen haha. (1 jaar contract 5 miljoen euro, van Geel ligt nog steeds in een deuk)

Vooral jou laatste 2 zinnen spreken mij aan. En we bedoelen denk ik in grote lijnen hetzelfde.
Ik zeg eigenlijk heel kort het volgende:
Wanneer de selectie intact blijft na een seizoen en er wordt alleen afscheid genomen van de spelers die niet voldoen (Ebecilio, Bonevacia etc) Ajax 1 grote aankoop moet doen ala Maher. (wel een gerichte)

Eigenlijk een beetje de FC Porto filosofie. Die kopen al James Rodriguez als opvolger van Hulk en het jaar daarop wordt Hulk verkocht en staat James er zonder aanpassingsproblemen. Zo blijft er ook onderlinge concurrentie, want bij Ajax momenteel zijn bv: Siem en Eriksen altijd verzekert van een basisplaats. Eriksen gaat uiteindelijk de stap wel maken naar het buitenland, maar je kan nu al anticiperen met een Maher of iemand anders. Mensen die aankomen met Andersen en Meleg zijn niet reeël. Die jongens zijn komende maar staan er echt niet direct!
HR
We bedoelen inderdaad hetzelfde. Helemaal mee eens.
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Albinho schreef:

(...)

Daar heeft hij zelf ook wel behoorlijke invloed op. In de nodige aan- en verkopen had het spelletje anders gespeeld kunnen worden.
HR
Een klein gedeelte nu de RVC is geinstalleerd. Frank wou Narsingh, Sana kwam. Frank wou Moisander en die kwam. Het is dus niet zo dat als Frankie wat zegt het direct gebeurt. Dat was vorig jaar wel zo. Toen wou Frank Boerriger, Janssen, Sithorsson, Cillesen. Maar nu wordt hij gecorrigeerd.

Dit is ook het juiste hoor! De trainer is tijdelijk en hoort eigenlijk niet alles te bepalen qua aankopen en verkopen. Maar je kunt Frank niks kwalijk nemen, wanneer Eriksen wordt verkocht -> en Overmars zegt Lucas Andersen is de natuurlijke opvolger. Tja daar sta je dan als trainer. Natuurlijk is het zijn taak spelers beter te maken, maar elke keer als iemand constant wordt, waarna je als trainer denk hehe gaat hij weg. Kan je weer opnieuw beginnen.
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Zlatanist schreef:

(...)

Juist die RCV heb je niet nodig. Je hebt Veltman en Denswil nog. Als Denswil dan eindelijk doorbreekt kan Moisander gewoon naar RCV. Die RCV is dan dus zonde van het geld.

Van Andersen is nog niet eens duidelijk of hij wel een middenvelder is. In Ajax 1 viel hij in als vleugelspeler en volgens mij speelt hij ook in andere elftallen regelmatig als vleugelspeler. Daarnaast moet hij zich ook qua niveau nog waarmaken.Meleg is nog niet eens officieel Ajacied. Daarnaast is ook zijn niveau onbekend. Schöne komt tekort. Serero is de enige die voldoet. Als De Jong en Eriksen vertrekken moet Ajax gewoon Djuricic én Maher halen. Dan heb je met Serero, Djuricic en Maher drie spelers waarmee je vooruit kan. Kunnen Meleg als hij komt en Andersen zich rustig ontwikkelen. Tenzij Andersen gedurende de rest van dit seizoen bewijst dat hij het niveau aan kan als halfspeler. Dan hoef je er maar één van te halen. Ajax moet drie spelers hebben voor de twee halfposities, anders heb je een probleem bij een blessure. Ajax speelt genoeg wedstrijden om zo nu en dan eens iemand anders te laten spelen en je hebt dus altijd met blessures en schorsingen te maken. Zo houden ze elkaar ook scherp.

Juist een halfspeler moet erbij. Nu al eigenlijk, laat staan als Eriksen vertrekt. Een rechtsbuiten ook, tenzij Andersen blijkt die rechtsbuiten te zijn die we zoeken. Maar die viel niet voor niets in vanaf links laatst, dus ik vermoed niet dat hij dat is.
HR
Veltman is leuk als backup maar niet goed genoeg voor het 1e , indien of Moisander of Denswil(die nog amper minuten in Ajax 1 hebben gemaakt ) geblesseerd uitvalt heb je een probleem , dus een RCV is echt nodig , dan heb je 4 CVs op dat moment.

In jou belevenis is het dus met Moisander/Denswil/Veltman genoeg opties het gehele jaar , ik vind dat mager.... te mager....

En dan vind je dat je een rechts en een linkshalf nodig hebt ???
Terwijl we op die posities , Schone/Andersen/Meleg/Serero voor hebben als De Jong/Eriksen verkocht worden want dat is ook nog maar de vraag... maar stel dat die 2 verkocht worden heb je nog 4 waardige Ajax 1 spelers voor de rechts en linkshalf , dus Maher en Djuricic is zowiezo overbodig dat is kopen om het kopen...

Een rechtsvoor hebben we zowiezo nodig , we hebben op die positie alleen Lukoki .

Stel dat Vermeer/De Jong en Eriksen verkocht worden zou dit mijn optie zijn

Cillissen/Vd Hart
Van Rhijn/Ligeon Moisander/Veltman Denswil/Aankoop Boilesen/Blind
Bocarra/Sporkslede
Serero/Schone Andersen/Meleg
Aankoop/Lukoki Hoesen/Sigthorsson Fischer/Boerrigter

[Dit bericht is veranderd door Morfe0 (op 17 december 2012 17:51:28).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 71,0% dat PSV wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!