Ajax Netwerk
donderdag 2 oktober 2014 - 10:25                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 215 »

HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 januari 2008

quote:HR
AFC19 schreef:

(...)

Dat vind ik erg ver gezocht. Ik lees het meer dat hij zich nu verder wilt bewijzen om dadelijk zijn onderhandelingspositie te verbeteren. Zijn goed recht.

Het lijkt mij namelijk niet zo dat het TH hem naar de A1 heeft 'gedegradeerd' om zo een betere onderhandelingspositie te hebben tijdens de contractonderhandelingen.
HR
Nee, dat was omdat de Boer voorkeur gaf aan Boerrighter.

De laatste uitspraken gevoegd bij de eerdere uitspraken sterken mij in mening

De trainers vonden het verstandiger dat ik terugging naar de A1. Ik snapte eerlijk gezegd niet waarom, vond het best gaan bij het eerste en heb het toen heel, heel moeilijk gehad.HR

Ik vond dat niet eerlijk, omdat ik eerst de kans wilde krijgen om te bewijzen dat ik meer waard ben. Dat heb ik nu een paar wedstrijden gedaan, maar ik kan nog veel meer bieden. Het gaat mij er niet om dat ik ergens anders naar toe wil. Ik wil me bewijzen in het eerste elftal.HR
Hij wilt gewoon spelen voor het eerste en dat gebeurde pas nadat hij stopte met onderhandelen.
HR
HR

balboaplein Rode kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Uit: lelystad
Reg.: 6 december 2012

Sindelar schreef:

Ik respecteer jouw mening over die uitleg, maar die vind ik te summier om mijn menig daarover bij te stellen, sterker nog het versterkt mijn vermoeden over hoe het gegaan is.

Fischer speelde in de jeugd niet volgens zijn zin. Stopte met onderhandelen, komt prompt daarna wel aan het spelen toe. Wil voorlopig het heft in handen wat betreft zijn kansen in het eerste en kijkt daarom nog even de kat uit de boom, door nog de onderhandelingen uit te stellen.
HR
Deze discussie die hier al een tijdje woedt is een interessante.
Zal ik dan de advocaat van de duivel spelen.

Het TH laat spelers die aan een contractverlenging toe zijn voor een korte periode voorafgaand deze contract onderhandelingen met voorbedachte rade in een lager elftal spelen om de onderhandelings positie in het voordeel van ajax te laten vallen.

[Dit bericht is veranderd door balboaplein (op 14 december 2012 20:25:59).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

balboaplein schreef:

(...)

Deze discussie die hier al een tijdje woedt is een interessante.
Zal ik dan de advocaat van de duivel spelen.

Het TH laat spelers die aan een contractverlenging toe zijn voor een korte periode voorafgaand deze contract onderhandelingen met voorbedachte rade in een lager elftal spelen om de onderhandelings positie , duur en hoogte van het contract in het voordeel van ajax te laten vallen.
HR
Dit weet je of dit vermoed je?
(nog los van de vraag of spelers sneller geneigd zullen zijn (langer) bij te tekenen als ze plotseling in een lager elftal worden gezet, volgens jouw theorie)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 14 december 2012 20:29:11).]
HR
HR

Ballenjongen

DarkChild schreef:

(...)

Dit weet je of dit vermoed je?
(nog los van de vraag of spelers sneller geneigd zullen zijn (langer) bij te tekenen als ze plotseling in een lager elftal worden gezet, volgens jouw theorie)
HR
Nou ja, het is maar een theorie.
HR
HR

DarkChild
Moderator

balboaplein schreef:

(...)

Nou ja, het is maar een theorie.
HR
Dat klopt, maar is het een theorie die je zelf hebt bedacht of heb je er ook nog bronnen/nadere onderbouwing bij?
HR
HR

Ballenjongen

Nee, zelf bedacht.Het zou kunnen dat een speler op een bepaalde moment niet het vertrouwen en aandacht krijgt die hij op dat moment verdient maar wel blij zou kunnen zijn met een een contractverlenging van de club.Deze verlenging zou dan een verhoging zijn van het jeugdcontract.

Overmars wil contracten verlengen
Door GH, 5 november 2012 21:57
Bron: VI |

VERLENGEN MAAR! -

'Fischer heeft van Ajax een aanbieding gehad om zijn contract met twee jaar te verlengen tot 2016. 'De hele technische leiding heeft groot vertrouwen in Viktor, dus we hopen hem binnenkort langer aan ons te binden,' aldus de technisch directeur. Zaakwaarnemer Sören Lerby lijkt geen haast te hebben. 'We doen rustig aan', meldt hij. 'Niet om bijdehand te doen, maar we willen eerst eens praten over de sportieve perspectieven van Viktor. Dat zou in de winterstop kunnen.'

[Dit bericht is veranderd door balboaplein (op 14 december 2012 20:56:19).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

druif schreef:

(...) Het is geen 'zoeken'. Het is context geven. Het is een verklaring geven voor dingen, in dit geval 'waarom kamp Fischer toentertijd aan heeft gegeven te willen wachten met contractverlenging'. Het is beleid proberen te herkennen om beslissingen te kunnen begrijpen. Precies ook zoals jij dat tracht te doen.

Dan inhoudelijk, over de aanpak Hoesen. Hoesen is geen Fischer. In aanleg niet. In potentie niet. In kwaliteiten niet. In karakter niet. Hoesen breng je langzaam. Fischer moet en kun je volgens mij niet remmen. Hoogstens mee doceren om roofbouw zoals op Eriksen is/wordt gepleegd te voorkomen.

Dat was mijn standpunt. Dat is mijn standpunt. Zonder daar verder enig waardeoordeel bij te geven over de verder prima aanpak van Ajax in hoe om te gaan met de ontwikkeling van het gros van de talenten.
HR
Context geven is goed. Maar het lijkt er op alsof er gezocht wordt naar redenen om toch even aan te geven dat iets niet goed is. Volgens mij geeft Fischer namelijk zelf aan waarom hij niet wilde onderhandelen: omdat ie eerst in het eerste wil staan voordat ie onderhandelt, niet meer en niet minder.

Inhoudelijk: Het klopt dat Hoesen geen Fischer is en andersom. Maar wat het verhaal Hoesen vooral verteld is de blauwdruk die het TH gebruikt voor het brengen van talenten: op individueel niveau, en dus kijkend naar elke afzonderlijke situatie en werken aan punten die een talent beter maken, bij Hoesen waren dat er 12, wie weet hoeveel dat er zijn bij Fischer, misschien 1, misschien 10 of misschien 15. Punt is dat ze goed op m letten en waar nodig hem langzamer of sneller brengen. Ik denk dat je m mentaal misschien zelfs wel moet remmen soms, juist ook vanwege die roofbouw.

Sindelar schreef:

(...)

Hij wilt gewoon spelen voor het eerste en dat gebeurde pas nadat hij stopte met onderhandelen.
HR
Sorry, maar ik vind alles wat je nu hierover zegt puur giswerk en als ik alles bij elkaar optel en kijk naar wat er gezegd wordt en hoe er uitgelegd wordt hoe de opleiding werkt kan ik alleen maar tot een conclusie komen dat het uitstellen van onderhandelingen bij Fischer niet te maken hebben met hoe blij hij was met het traject, maar alles met dat ie eerst in het eerste wilde spelen.
HR
HR

Raul
Regelmatige invaller

Reg.: 21 oktober 2002

balboaplein schreef:

Nee, zelf bedacht.Het zou kunnen dat een speler op een bepaalde moment niet het vertrouwen en aandacht krijgt die hij op dat moment verdient maar wel blij zou kunnen zijn met een een contractverlenging van de club.Deze verlenging zou dan een verhoging zijn van het jeugdcontract.

VERLENGEN MAAR! -

'Fischer heeft van Ajax een aanbieding gehad om zijn contract met twee jaar te verlengen tot 2016. 'De hele technische leiding heeft groot vertrouwen in Viktor, dus we hopen hem binnenkort langer aan ons te binden,' aldus de technisch directeur. Zaakwaarnemer Sören Lerby lijkt geen haast te hebben. 'We doen rustig aan', meldt hij. 'Niet om bijdehand te doen, maar we willen eerst eens praten over de sportieve perspectieven van Viktor. Dat zou in de winterstop kunnen.'
HR
Ik vind het leuk bedacht, maar een beetje vergezocht.

We hebben het hier - met alle respect- over een jongen van 18 jaar. Een toptalent dat dan weer wel. Wat je uit het stuk van BassieAdam kan afleiden is er sprake van specifieke begeleiding voor talenten met extra aandacht op de gebieden waar er winst op te behalen valt. Lijkt me een prima vorm van het begeleiden van je talenten.

Soms zal dat inhouden dat een 18 jarige jongen die enorm gretig is, in bescherming zal moeten worden genomen tegen zichzelf. Lijkt me niet meer dan logisch en wel toevertrouwd aan een technisch hart bestaande uit oud topvoetballers. Dat is de manier waarop ik ertegenaan kijk.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

balboaplein schreef:

VERLENGEN MAAR! -

HR
Nee, over het eerste ik denk niet dat, dat het beleid is van het TH, dat zou misleiding zijn en daarmee zet je je geloofwaardigheid op het spel dat werkt op den duur averechts. Het verhaal Hoessen is prima, zoals ik al eerder postte, dat is hoe ik het graag zie en hoe ik het ook had verwacht met het plan Cruijff in gedachte.
Echter het passeren van Fischer voor Boerrighter door de Boer vind ik dan wel een foute inschatting geweest. Het dik gedrukte in de uitspraak van Lerby wijst erop dat een en ander over de sportieve plannen voor Fischer nog niet duidelijk waren of zijn.
Nu zal men nooit gaan toegeven dat er verband zit tussen het stoppen van de onderhandelingen en meer speeltijd voor Fischer. Maar na dit artikel kreeg Fischer gelijk meer speeltijd en overigens verbeterde de sportieve prestaties van Ajax.
Tevens vallen hiermee de eerder geciteerde uitspraken van Fischer mee op zijn plaats.
HR
HR

sulejmania
Regelmatige invaller

Uit: leiden
Reg.: 8 mei 2008

Gister stukjes van VI gezien, wat ben ik blij met de mensen die onze club vertegenwoordigen als ik die dildo's uit Eindhoven bezig zie :D
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 422
Reg.: 18 juli 2010

sulejmania schreef:

Gister stukjes van VI gezien, wat ben ik blij met de mensen die onze club vertegenwoordigen als ik die dildo's uit Eindhoven bezig zie :D
HR
Ze zeuren al over iets, waar ze helemaal niet over mogen zeuren. Maar als je dan ook nog hoort dat 2 van de 3 hebben aangegeven niets te hebben gezien, totdat Hoessen op de grond lag. Hoessen zegt alleen dat hij de arm van Marcelo voelde, kan hij moeilijk gaan ontkennen.

Sterk optreden van De Boer, niet bang om van zih af te slaan, wat in dit geval natuurlijk helemaal terecht is. Ik ben blij dat hij bij ons trainer is, de passie voor het spel en de liefde voor de club straalt ervanaf. Hij is rustig en eerijk in zijn analyses en uitspraken. Samen met Siem zijn zij na de wedstrijd eerlijk en goed met de media, nooit iets waar je echt kritiek op kan hebben. Inderdaad een stuk beter dan Dickie en Van Bommel, die elke wedstrijd even uit moeten huilen bij de pers.
HR
HR

Ajax de Koninklijke
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000

De jeugd heeft de toekomst. Een volledig onnodig type voetballer als Poulsen halsoverkop toch nog selecteren ten faveure van Lucas Andersen.

Dit soort potjes heb je creatieve voetballers nodig en geen verdedigende aanklooters!
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Ajax de Koninklijke schreef:

De jeugd heeft de toekomst. Een volledig onnodig type voetballer als Poulsen halsoverkop toch nog selecteren ten faveure van Lucas Andersen.

Dit soort potjes heb je creatieve voetballers nodig en geen verdedigende aanklooters!
HR
Exact. Maar dit hoort in het jeugd process, even laten debuteren en dan hoppa weer terug om de beste te zijn in JA. Gelukkig hebben we een nu net fitte oude niet voetballende deen mee om dat goed te maken, en hebben we al genoeg creativiteit op het middenveld.
HRHR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Exact. Maar dit hoort in het jeugd process, even laten debuteren en dan hoppa weer terug om de beste te zijn in JA. Gelukkig hebben we een nu net fitte oude niet voetballende deen mee om dat goed te maken, en hebben we al genoeg creativiteit op het middenveld.
HR
En vergeet de oververmoeide buitenspeler niet. :\(
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Wat lopen ze als angsthaasjes achteruit.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Het is 16:30 en geen europees gehad. Zo die kan dus ook weer in de vriezer.
Het is en blijft nog steeds angsthazen voetbal met een 1 mans middenveld (Eriksen).

Hoe lang nog Frank?

Gelukkig kunnen we wat creativiteit inbrengen met Poulsen en Enoh.

Lafaard.
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

Het is en blijft nog steeds angsthazen voetbal met een 1 mans middenveld (Eriksen).

Hoe lang nog Frank?

Lafaard.
HR
Het hele elftal oogt slordig en hautain, dus niet alleen "the usual suspects" als De Jong en Boerrigter, maar ook Eriksen en Fischer.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Reg.: 8 februari 2009

AFCANieuwmarkt schreef:

Hoe lang nog Frank?

Lafaard.
HR
Hoe lang nog? Hahaha. Staan voor het eerst sinds jaren dicht bij de top in de winterstop. 2 van de 3 beste spelers weg. PSV weggespeeld.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)

Het hele elftal oogt slordig en hautain, dus niet alleen "the usual suspects" als De Jong en Boerrigter, maar ook Eriksen en Fischer.
HR
Er gaat weinig over links, veel over rechts (snap ik echt geen hout van, tegen psv ging alles over links en het begon te lopen).
Eriksen zie ik weer OVERAL staan, moet al het middenveld werk in ze eentje doen.

Vaart erin schreef:

(...)
PSV weggespeeld.
HR
1 wedstrijd over hoeveel? Wauw!

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 16 december 2012 17:12:59).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Duidelijk, de spelers zijn mentaal nog niet zo ver.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

Duidelijk, de spelers zijn mentaal nog niet zo ver.
HR
Dan moet ik altijd (onwillekeurig) aan Van der Gijp denken die de rol van de oefenmeester principieel bagatelliseert.

En als je ziet hoe vaak De Boer (en andere oefenmeesters met hem) al boos is geweest op zijn spelers en hoeveel het uitmaakt, ben je bijna geneigd hem gelijk te geven.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Vaart erin schreef:

(...)
Hoe lang nog? Hahaha. Staan voor het eerst sinds jaren dicht bij de top in de winterstop. 2 van de 3 beste spelers weg. PSV weggespeeld.
HR
Willem II weggespeeld.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Reg.: 8 februari 2009

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

1 wedstrijd over hoeveel? Wauw!
HR
Hoeveel wedstrijden is Willem II uit? En ook ik weet dat het geen incident is dat we zo kut spelen. Iedereen speelt kut. Maar Frank weg? Nee hoor, geen alternatieven.
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

De wetenschap dat de concurentie dure punten verspeelt heeft, je zelf met 2 vingers in de neus op 0-2 komt binnen het kwartier zorgt er alleen maar voor dat men lamlendig verder voetbalt.

Slappe hap en vooral de beentjes terug trekken moet zeker zorgen voor wat speelruimte in de vorm van punten. Vooralsnog houd de inzet stand tegen de lamlendigheid. Stelletje diva's lijken het wel.....
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Frank opsodemieteren!
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 3,9% dat Rijeka HNK wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!