Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 03:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 215 »

HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

quote:HR
Albinho schreef:

(...)

Kijk aub elders op AN, genoeg voorbeelden, beelden, etc etc.

Boccara is meer de kuitenbijter volgens mij. Kali is echt de pure voetballer. Dan heb je dus 2 verschillende types.

Je hoeft niet gelijkwaardige spelers, maar wel basiswaardig. Daarmee houd je druk op de basisklanten. Binnen onze huidige selectie zie je ook dat er weinig druk is op bepaalde spelers om te presteren, dat is sowieso een slechte zaak. Kijk, ik kan wel weer gaan roepen dat het bizar is dat De Jong nimmer gepasseerd wordt, maar er is ook weinig alternatief.
HR
Nee hoor. Kali is deel terrier, deel voetballer. Bij Boccara blijft het voetballende deel mij onduidelijk. Sommige Toekomstwatchers zien dat in hem, maar dan kan ik er niet bij dat hij nog geen optie is geweest. Schone vind ik een noodoplossing.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Ares schreef:

Ik heb Blind daar tijden terug al voor geopperd. Ik denk ook dat hij het kan, hij staat daar ook niet voor niks in mijn favoriete opstelling. Maar Blind nu op linksback weghalen betekent dat je op linksback een probleem hebt.HR

Ja, vandaar dat mijn roep ook niet zo hard is. Dijks zag ik tegen oa Sneek en dat hield imo niet over. Feit blijft voor mij dat Blind verdedigend gezien op een backpositie tekort komt en dat hij qua voortzetting 1 van de besten is van de selectie. Ik denk dat hij het zou kunnen. Busquets is voor velen (ook voor mij) het voorbeeld hoe je de cvm positie het beste kan invullen. De man is ook traag maar omdat hij altijd precies weet wanneer hij druk moet zetten, wanneer hij een mannetje moet opvangen, welk mannetje uberhaupt voor hem is etc. compenseert hij het eea en zorgt hij voor het cement voor het team. Zijn voortzetting is natuurlijk al helemaal van topniveau, je ziet hem kijken voordat hij de bal gaat ontvangen en je weet dat hij bijna altijd de juiste keuze gaat maken (1 of 2x raken, vaak vooruit, en op welke speler). Nu Blind qua duelkracht imo steeds sterker wordt, zou het als Boilesen terugkomt zeker een optie zijn. FdB heeft in het verleden Anita rb, lb en rh gezet om andere gaten te dichten binnen het elftal dus het is een keuze die in beginsel te billijken is. Echter, ik vind dat de cvm positie zo ongeveer de belangrijkste positie is (qua bewaken balans, qua onder druk uit kunnen voetballen, qua de omschakeling van de tegenstander eruit halen etc.) dus in mijn visie moet daar 1 van je beste spelers staan en niet 1 van de zwakste.

Maar wat is de rol van De Boer daarin geweest? De Boer is meer iemand die zich conformeert aan het door Ajax bepaalde beleid om, in dit geval, niet meer salaris te betalen voor deze speler. Zoals Cruijff het ooit eens vergeleek met zijn periode in de VS, biedt Ajax spelers contracten aan met een salaris wat zij voor hen waard zijn. Ga je er niet mee akkoord? Prima, veel succes verder.

Is dit dan De Boer te verwijten? Zit het communicatieprobleem niet eerder bij de directie, die met Aissati en Lens onderhandelden, dan bij De Boer?HR
Ik zei al indirect. Indirect omdat hij had kunnen aangeven dat hij Aissati zo belangrijk vond dat hij niet in groep 2 maar in groep 1 diende te vallen. Maar ik ben het ook niet zo eens met die salarisgroepen, ik ben wel voor transparantie en bezoldigingen die scheve verhoudingen binnen de selectie dienen tegen te houden (desnoods met een salarisplafond en/of een plafond qua bezoldiging van de gehele selectie). Daarbinnen zou je moeten manoeuvreren en zou imo Overmars (/directie) lijdelijk dienen te zijn tov het technisch hart, bovendien dien je rekening te houden met de alternatieven en dien je te anticiperen (de opvolger loopt al rond in de jeugd, de opvolger speelt bij club x en de kans is heel groot dat hij zal komen, stel dat het stuk loopt).

Hij heeft ook regelmatig voor Schone op die positie gekozen. Sinds de wedstrijd tegen Ado lijkt dat experiment alleen wel over en lijkt hij Poulsen beter te vinden. Heeft De Boer dan niet genoeg geduld met Schone op die positie of ziet hij iets sneller dan wij? Welke insteek is juist? ;)HR
Ja, die pot heb ik gemist.

Nu heb je natuurlijk 100% gelijk dat je wedstrijden niet kan vergelijken, waardoor je niet kan zeggen dat Ajax vanavond sprankelender had gevoetbald met Schone of iemand anders op die positie. Vanavond is me wel (nogmaals) bevestigd dat ook Schone niet de ideale kandidaat is op de positie in de punt naar achteren. Zoals ook Poulsen mij dat vaak genoeg laat zien ;).HR
Ja, ik vond Schone niet bijzonder.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Klaas de Jager schreef:

Tijd voor Frank de Boer om te gaan doorselecteren.

Sommigen hebben Fischer zaterdag matig zien spelen...Ik zie hem echter dingen doen die ik van zo'n jonge speler bij Ajax eigenlijk alleen van de later hele groten heb gezien. Wat een klasbak wordt dat. In feite neemt ie nu al keer op keer de aanval op sleeptouw, is verrassend, snel,heeft passerbewegingen , de bal komt steeds strakker aan de voeten liggen, uitstekend in de combinatie, doelgericht, goeie steekpass, overzicht, en een geweldige geldingsdrang.

Kwa mentaliteit en instelling loopt Eriksen nu al een heel end achter op zijn jongere landgenoot, en het is voor de ontwikkeling van dit jonge Ajax te hopen dat Christian reeds in de winterstop gaat verkassen. De hoop dat hij echt bepalend en beslissend gaat zijn voor Ajax mogen we rustig laten varen. Die jongen is zolang er geen druk op staat een lust voor het oog. Maar zodra hij in een situatie komt waarin hij voelt dat het moet, verstijft ie en komt er niets uit zijn poten. Beetje pielen op veilige afstand van de zestien, oogstrelende techniek, zeer sterk aan de bal, maar een watje pur sang zonder enige killersmentaliteit. Had zaterdag beslissend kunnen zijn in stuk of 6/7 situaties die een goal hadden moeten opleveren, maar steevast was zijn laatste actie ( schot of eindpass) drama. Zoals dat vrijwel elke wedstrijd het geval is.

Schone daarentegen brengt voetballend wel steeds meer en ik zou hem wel eens een paar wedstrijden in plaats van Eriksen willen zien. Als de Boer het dan ook nog aandurft om de ongelooflijk slechte Siem de Jong er eindelijk eens uit te kegelen, dan gaan we naar mijn idee een veel slagvaardiger en veel meer scorend Ajax zien. Het duo dat nu namelijk de kar behoort te trekken, Eriksen/de Jong, is daar helemaal niet toe in staat en zolang de Boer hier aan vasthoudt staat hij de ontwikkeling van zijn eigen elftal in de weg.

Doorselecteren en exact daar waar het stokt mutaties aanbrengen. Het is makkelijk om te wijzen naar middelmaat bij Blind Moisander Boerrigter etc. Maar het gaat juist al mis bij de spelers en op posities die als bepalend worden aangemerkt....Daar moet de focus op. Zodra het daar wel loopt en de juiste drive daar wel aanwezig is, trekken de wat mindere spelers zich daar makkelijk aan op. Ik begrijp dan ook de opmerkingen van Cruijff niet, dat Eriksen andere spelers om zich heen nodig heeft om te exceleren....In zijn jaartje rotterdam groeiden houthakkers als Brard en Hoekstra uit tot steunpilaren van dat elftal, omdat zij aan Cruijff's zijde steeds weer ver boven zichzelf uitstegen...Met 2 echte bepalers in de plaats van Eriksen en de Jong gaat Ajax pas echt stappen maken. Met het huidige spelersmateriaal zie ik die rol weggelegd voor Schone en Fischer.

Even op je in laten werken Frank, en doorgroeien. Als trainer/coach, en met je elftal. De meest pijnlijke en moeilijke beslissingen geven vaak de ruimte aan extra ontplooing daar waar je het niet verwacht....
HR
Tja dit hele verhaal is voor mij lastig te begrijpen dat dit geschreven wordt door iemand die veel energie en tijd in de veranderingen heeft gestoken en vervolgens de beste Ajacied zo fileert. Een van de weinigen die de laatste jaren qua techniek boven het maaiveld uit steekt. Vraag ik me toch af of we het allemaal wel begrepen hebben.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Droomaankoop: -
Reg.: 10 juni 2009

Albinho schreef:

(...)

Tja dit hele verhaal is voor mij lastig te begrijpen dat dit geschreven wordt door iemand die veel energie en tijd in de veranderingen heeft gestoken en vervolgens de beste Ajacied zo fileert. Een van de weinigen die de laatste jaren qua techniek boven het maaiveld uit steekt. Vraag ik me toch af of we het allemaal wel begrepen hebben.
HR
Je weet toch wat er in Nederland gebeurt met mensen die met hun kop boven het maaiveld uitsteken?

In Nederland wordt alleen Jan Modaal, pure hardwerkende middelmaat gewaardeerd. Bij Ajax krijgt dat zelfs een aanvoerdersband ;)
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zlatanist schreef:

(...)

Je weet toch wat er in Nederland gebeurt met mensen die met hun kop boven het maaiveld uitsteken?

In Nederland wordt alleen Jan Modaal, pure hardwerkende middelmaat gewaardeerd. Bij Ajax krijgt dat zelfs een aanvoerdersband ;)
HR
Eriksen heeft nog nooit zijn hoofd boven het maaiveld gestoken. Behoort steevast tot de slechtst presterende spelers op het veld. Mag ook weleens gezegd worden.

Net zoals gezegd mag worden dat frank de boer het gewoon zeer goed doet. Ik voorzie een carriere a la van gaal, advocaat en hiddink als hij zo doorgaat. het is bovendien geen opportunist, niet iemand die op de eerste beste trein stapt, maar iemand die het trainerschap serieus neemt, en dat mag een uitzondering heten in een wereld waarin trainers bij de eerste de beste mogelijkheid voor het snelle geld kiezen.

Die mogelijkheid had frank de boer, maar hij koos ervoor bij het wespennest ajax te blijven en de uitdaging aan te gaan. Daarom verdient ie respect.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Albinho schreef:

(...)

HR
Het is maar hoe je naar dat voetbal en Eriksen kijkt. Iemand met zoveel kwaliteiten die zo vaak onder de maat blijft ontkomt niet aan diepere analyse en stevige kritiek. Een echte topper wordt daar eerzuchtig fanatiek en dus beter van. Ik denk al even te kunnen zien dat Eriksen echter eerder bezwijkt onder de druk die zijn suprakwaliteiten met zich meebrengt. Dan ben je dus in de eerste plaats ongeschikt om als leider aangemerkt te worden, wat bij Ajax desondanks wel gebeurt, en in de tweede plaats maak je dan structureel dat laatste stapje niet. Incidenteel zal dat wel voorkomen, zoals we nu al 3 jaar zien, maar dat is veel te weinig. Iemand die slechts blijft teren op talent en in 3 seizoenen niet waarneembaar constanter en waardevoller wordt zit de ontwikkeling van het elftal in de weg en kun je als verloren beschouwen. Het gehoorde argument, dat hij met betere voetballers om zich heen veel beter uit de verf zal komen is a- op iedere voetballer van toepassing en b- zal dat bij Ajax niet op korte termijn gebeuren dus totaal irrelevant.

Wellicht worden we het komende half jaar nog zwaar verrast en zien we Eriksen ineen de volwassen topper worden die Ajax op zijn sloffen richting stabiliteit en dus een constante acceptabele kwaliteit leidt, maar ik acht die kans bijzonder klein en op zijn plek hoort naar mijn mening zsm iemand met een grotere drive meer zelfvertrouwen en veel grotere gedlingsdrang komen te staan. Dan mag ie best een iets minder fluwelen techniek hebben...

Eriksen heeft nu eenmaal de grote belofte in zich, dus zal ie veel zwaarder be- en veroordeeld worden. Inherent aan topvoetbal, inherent aan de kant die het op moet.

één van de zaken waar ik me al heel lang aan stoor is dat bij Ajax ook het kritisch vermogen dat altijd heeft gezorgd dat het hoogste werd nagestreefd en ook vaak werd bereikt, aan geweldige kaalslag onderhevig is geweest. Inmiddels zijn we over het algemeen al blij met 1 goede wedstrijd van de 10, van een speler die als een van de grootste talenten van Europa geldt,en koesteren we zulk ondermaatse zonder méér te eisen... Wijzen op goede punten en positieve ontwikkelingen horen erbij en heeft iedereen soms nodig, maar zorgt tegelijkertijd voor een rem op al stokkende ontwikkeling. Als je verder en beter wilt, zul je continue de druk op de ketel moeten houden exact daar waar de meeste stoom vandaan moet komen...Juist nu is een situatie geschapen waarin de voorwaarden voor kwalitatieve stappen voorwaarts genomen kunnen worden. Als je die wilt nemen zul je ook het kritisch vermogen en zelfreflectie op een hoger nivo moeten tillen. Een mooi kado bestaat namelijk niet alleen uit een mooi pakpapiertje...

Christian Eriksen moet of heel snel presteren, of aan de kant want er zijn er die met hetzelfde in hen gestelde vertrouwen véél meer zullen brengen
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Reg.: 5 juli 2011

Klaas de Jager schreef:

(...)

Het is maar hoe je naar dat voetbal en Eriksen kijkt. Iemand met zoveel kwaliteiten die zo vaak onder de maat blijft ontkomt niet aan diepere analyse en stevige kritiek. Een echte topper wordt daar eerzuchtig fanatiek en dus beter van. Ik denk al even te kunnen zien dat Eriksen echter eerder bezwijkt onder de druk die zijn suprakwaliteiten met zich meebrengt. Dan ben je dus in de eerste plaats ongeschikt om als leider aangemerkt te worden, wat bij Ajax desondanks wel gebeurt, en in de tweede plaats maak je dan structureel dat laatste stapje niet. Incidenteel zal dat wel voorkomen, zoals we nu al 3 jaar zien, maar dat is veel te weinig. Iemand die slechts blijft teren op talent en in 3 seizoenen niet waarneembaar constanter en waardevoller wordt zit de ontwikkeling van het elftal in de weg en kun je als verloren beschouwen. Het gehoorde argument, dat hij met betere voetballers om zich heen veel beter uit de verf zal komen is a- op iedere voetballer van toepassing en b- zal dat bij Ajax niet op korte termijn gebeuren dus totaal irrelevant.

Wellicht worden we het komende half jaar nog zwaar verrast en zien we Eriksen ineen de volwassen topper worden die Ajax op zijn sloffen richting stabiliteit en dus een constante acceptabele kwaliteit leidt, maar ik acht die kans bijzonder klein en op zijn plek hoort naar mijn mening zsm iemand met een grotere drive meer zelfvertrouwen en veel grotere gedlingsdrang komen te staan. Dan mag ie best een iets minder fluwelen techniek hebben...

Eriksen heeft nu eenmaal de grote belofte in zich, dus zal ie veel zwaarder be- en veroordeeld worden. Inherent aan topvoetbal, inherent aan de kant die het op moet.

één van de zaken waar ik me al heel lang aan stoor is dat bij Ajax ook het kritisch vermogen dat altijd heeft gezorgd dat het hoogste werd nagestreefd en ook vaak werd bereikt, aan geweldige kaalslag onderhevig is geweest. Inmiddels zijn we over het algemeen al blij met 1 goede wedstrijd van de 10, van een speler die als een van de grootste talenten van Europa geldt,en koesteren we zulk ondermaatse zonder méér te eisen... Wijzen op goede punten en positieve ontwikkelingen horen erbij en heeft iedereen soms nodig, maar zorgt tegelijkertijd voor een rem op al stokkende ontwikkeling. Als je verder en beter wilt, zul je continue de druk op de ketel moeten houden exact daar waar de meeste stoom vandaan moet komen...Juist nu is een situatie geschapen waarin de voorwaarden voor kwalitatieve stappen voorwaarts genomen kunnen worden. Als je die wilt nemen zul je ook het kritisch vermogen en zelfreflectie op een hoger nivo moeten tillen. Een mooi kado bestaat namelijk niet alleen uit een mooi pakpapiertje...

Christian Eriksen moet of heel snel presteren, of aan de kant want er zijn er die met hetzelfde in hen gestelde vertrouwen véél meer zullen brengen
HR
Maar dit is exact de meetlat waarlangs het TH en JC hem nu afleggen, Klaas. Je zit op dezelfde lijn.
HR
HR

yan-arie
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 12 januari 2008

Eriksen is al te hoog gestegen in status. Hij zal er niet naast belanden.
Hij word toch gezien als de grote melkkoe van deze lichting. Als ze hem ernaast zetten zal hij veel aan marktwaarde inleveren en dat kan ajax zich toch niet permitteren.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Reg.: 12 augustus 2011

Albinho schreef:

(...)

HR
Het maaiveld is laag!
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Jongens hebben wel gelijk. Wat hebben we nou eigenlijk aan voetballers als Eriksen, Fischer, Andersen enz waarom voor een 8-9 gaan en soms een 3-4 als je altijd een 5-6 kunt hebben met spelers als Siem de Jong, Daley Blind, Lasse Schone, Poulsen en Boerrigter, de jongens waar het echt om draait, die om elke grasspriet vechten, die niet buiten de lijntjes kleurt, die geen risico neemt.

Dit Ajax moet zich aan de regeltjes houden, hoezo voetballers op het middenveld, beesten heb je nodig, monsters die zich niet zo snel van de bal laten afzetten, het duel moet je aangaan, niet voetballend ontwijken, dat is het motto!

Ik vraag me echt af waarom sommige van jullie supporter van Ajax zijn geworden.
Bij mij ging het 1. Omdat ik Amsterdammer ben en 2. om het aanvallende voetbal, dominantie, de oeh en aahs.
Spelers als Siem de Jong, Schone, Poulsen, Boerrigter staan voor het verval van punt 2, je kiest voor lijn Cruiff maar kraakt ondertussen de spelers af waar lijn Cruijff voor gerealiseerd is.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

Jongens hebben wel gelijk. Wat hebben we nou eigenlijk aan voetballers als Eriksen, Fischer, Andersen enz waarom voor een 8-9 gaan en soms een 3-4 als je altijd een 5-6 kunt hebben met spelers als Siem de Jong, Daley Blind, Lasse Schone, Poulsen en Boerrigter, de jongens waar het echt om draait, die om elke grasspriet vechten, die niet buiten de lijntjes kleurt, die geen risico neemt.

Dit Ajax moet zich aan de regeltjes houden, hoezo voetballers op het middenveld, beesten heb je nodig, monsters die zich niet zo snel van de bal laten afzetten, het duel moet je aangaan, niet voetballend ontwijken, dat is het motto!

Ik vraag me echt af waarom sommige van jullie supporter van Ajax zijn geworden.
Bij mij ging het 1. Omdat ik Amsterdammer ben en 2. om het aanvallende voetbal, dominantie, de oeh en aahs.
Spelers als Siem de Jong, Schone, Poulsen, Boerrigter staan voor het verval van punt 2, je kiest voor lijn Cruiff maar kraakt ondertussen de spelers af waar lijn Cruijff voor gerealiseerd is.
HR
Vraagje, wat vond jij van spelers als Edo Ophof, Ronald Spelbos, Arnold Scholten, Jan Wouters, Alexanko, Nadal en Julio Salinas?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Vraagje, wat vond jij van spelers als Edo Ophof, Ronald Spelbos, Arnold Scholten, Jan Wouters, Alexanko, Nadal en Julio Salinas?
HR
Veel voor me tijd / volgde ik het nog niet echt allemaal. Dus geen mening over :)
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Veel voor me tijd / volgde ik het nog niet echt allemaal. Dus geen mening over :)
HR
Ik vermoed dat je ze in het rijtje 'Siem de Jong, Daley Blind, Lasse Schone, Poulsen en Boerrigter' had geschaard.

Even ter info: allemaal spelers die door Cruijff of gehaald of belangrijk werden gevonden.
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Ik vermoed dat je ze in het rijtje 'Siem de Jong, Daley Blind, Lasse Schone, Poulsen en Boerrigter' had geschaard.

Even ter info: allemaal spelers die door Cruijff of gehaald of belangrijk werden gevonden.
HR
Stonden ze allemaal tegelijk in 1 team? Of was het wat verspreid ;)
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Stonden ze allemaal tegelijk in 1 team? Of was het wat verspreid ;)
HR
Per club stonden ze er vaak tegelijkertijd, de spelers van Barcelona en die van Ajax stonden natuurlijk niet gelijktijdig in de opstelling ;)
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Per club stonden ze er vaak tegelijkertijd, de spelers van Barcelona en die van Ajax stonden natuurlijk niet gelijktijdig in de opstelling ;)
HR
Dan snap ik je vraag / vergelijking ook niet :B
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Dan snap ik je vraag / vergelijking ook niet :B
HR
Jij zegt:

punt 2, je kiest voor lijn Cruiff maar kraakt ondertussen de spelers af waar lijn Cruijff voor gerealiseerd is.HR
Terwijl Cruijff dus zelf ook een historie heeft met dat 'soort' spelers.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Terwijl Cruijff dus zelf ook een historie heeft met dat 'soort' spelers.
HR
Daar heb je opzich wel gelijk in. Hij trok destijds bijv ook Wouters aan.

Dat is ook de reden dat ik me nooit achter anderen schaar en enkel mijn eigen visie uit spreek.

Ik kies echt puur voor 11 spelers met een technische ondergrens, echt allemaal. Ik zou nooit een uitzondering maken voor iemand met andere eigenschappen zoals strijdlust, agressie etc.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Daar heb je opzich wel gelijk in. Hij trok destijds bijv ook Wouters aan. HR
Dit vind ik wel mooi: Van Basten vroeg zichzelf destijds af wat Ajax met die Wouters moest. Nog geen paar weken later bood hij zijn excuses aan: Wouters paste prima bij Ajax.

Je moet er één van hebben. Niet een hele linie vol.
HR
HR

Albinho
Legende

Skywalker schreef:

(...)

Dit vind ik wel mooi: Van Basten vroeg zichzelf destijds af wat Ajax met die Wouters moest. Nog geen paar weken later bood hij zijn excuses aan: Wouters paste prima bij Ajax.

Je moet er één van hebben. Niet een hele linie vol.
HR
Wouters is voor mijn tijd, wellicht had IK dat voorbeeld niet moeten geven. Na de midden jaren '90 is JC niet echt meer als coach actief geweest, dus dat kan ik verder lastig beoordelen.

Ik weet niet wat zijn voetballend vermogen en basistechniek was. Op het moment dat dit niet voldoende was maar hij vooral kwaliteiten had op het vlak van strijd en passie, vind ik een zo'n speler al te veel.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ik wou net zeggen, volgens mij gaf wouters ook die (steek)pass op van basten tegen duitsland. Wouters kon wel iets meer dan agressie uitstralen en schoppen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Van de film schreef:

Ik wou net zeggen, volgens mij gaf wouters ook die (steek)pass op van basten tegen duitsland. Wouters kon wel iets meer dan agressie uitstralen en schoppen.
HR
Zeker, die kon ook voetballen, net als Scholten, net als Nadal overigens. En ook Poulsen kan een aardige pass geven, Schone ook.

Waar het mij om gaat is dat je spelers niet 'zomaar' onder een noemer kan plaatsen en er het label 'Cruijff-lijn ongeschikt' aan kan hangen.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

BassieAdam schreef:

Zeker, die kon ook voetballen, net als Scholten, net als Nadal overigens. En ook Poulsen kan een aardige pass geven, Schone ook.

Waar het mij om gaat is dat je spelers niet 'zomaar' onder een noemer kan plaatsen en er het label 'Cruijff-lijn ongeschikt' aan kan hangen.
HR
Dat ben ik dan ook volledig met je eens.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Er worden hier appels met peren vergeleken...Wouters Scholten Alexanko Nadal...en dan Blind Boerrigter de Jong ....kom op zeg...

Wat ik voornamelijk vind, en Eriksen bewijst wekelijks het gelijk van zo'n bewering, is dat hij naast zijn extra kwaliteiten ( ik vind ook dat hij die heeft ) die andere kwaliteiten ontbeert. Die agressie en strijdlust en absolute wil om te scoren en winnen, die nodig zijn om zijn extra kwaliteiten het beste tot uiting te laten komen en volledig in dienst van de tramprestatie te laten renderen.

Dat mist ie en maakt hem ongeschikt om als bepalende speler opgesteld te worden.

De bewering dat als je Eriksen niet goed vindt, liever structureel 5jes en 6jes ziet (afca nieuwmarkt ) is natuurlijk kolder, het gaat juist om het reiken naar dat werkelijke nivootje ( of 2 ) hoger.
HR
HR

roytje78
Bankzitter

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Wat is een technische ondergrens?

Albinho schreef:

(...)

Daar heb je opzich wel gelijk in. Hij trok destijds bijv ook Wouters aan.

Dat is ook de reden dat ik me nooit achter anderen schaar en enkel mijn eigen visie uit spreek.

Ik kies echt puur voor 11 spelers met een technische ondergrens, echt allemaal. Ik zou nooit een uitzondering maken voor iemand met andere eigenschappen zoals strijdlust, agressie etc.
HR
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,4% dat Juventus wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!