Ajax Netwerk
dinsdag 22 juli 2014 - 23:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 215 »

HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

Die piona muziek, alsof er een grafrede wordt gegeven. En dat accent erbij, kan me lach vaak niet meer inhouden. En die toon is zo heerlijk serieus

Prima en duidelijke filmpjes hoor. Zijn vaak 'inkoppertjes' maar niettemin goed en helder

Maar aan de audio mag wat worden gedaan. Hoewel ik je inzet hiervoor prijs. Zal best wat tijd en aandacht kosten. Complimenten
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Tjah, de vorige keer moest ik achtergrondmuziek doen omdat het anders te droog was, toen vond men dit pianomuziekje leuk en nu is het weer 'stom' :B. Volgende keer maar weer iets anders proberen ;). Nee, ik waardeer de feedback wel hoor, kan nog veel verbeterd worden. En voor wat betreft inkoppertjes, tjah, waarom speelt bijna niemand in nederland zo wanneer het inkoppertjes zijn?
HR
HR

Le Berry
Idool

'Inkoppertjes' was niet lullig bedoelt hoor

Maar om antwoordt te geven op je vraag. Vanuit je tv scherm roepen hoe het wel moet is makkelijker dan de daadwerkelijke uitvoering daarvan. En het gaat vaak ook om 'durven' open te draaien/ weg te draaien en die ene pass sneller te geven danwel in te schuiven. Heeft met kwaliteit en lef te maken.

Kijk eens naar deze beelden. Alleen die eerste actie al

http://lb.streamgate.nl/vod/_definst_/content1/eredivisie/2012/12/07/END_64805_F.mp4/playlist.m3u8
HR
HR

Van de film
Legende

quote:HR
Le Berry schreef:

'Inkoppertjes' was niet lullig bedoelt hoor

Maar om antwoordt te geven op je vraag. Vanuit je tv scherm roepen hoe het wel moet is makkelijker dan de daadwerkelijke uitvoering daarvan. En het gaat vaak ook om 'durven' open te draaien/ weg te draaien en die ene pass sneller te geven danwel in te schuiven. Heeft met kwaliteit en lef te maken.

Kijk eens naar deze beelden. Alleen die eerste actie al

http://lb.streamgate.nl/vod/_definst_/content1/eredivisie/2012/12/07/END_64805_F.mp4/playlist.m3u8
HR
Mee eens. Ik kan die link overigens niet openen, wat voor iets is dat?
HR
HR

Le Berry
Idool

Van de film schreef:

(...)

Mee eens. Ik kan die link overigens niet openen, wat voor iets is dat?
HR
Zit op mn iphone. Vandaar. Probeer het anders zo :

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3126-18.php

Hier wordt de link ook gegeven
HR
HR

JohnDylan
Internationale topspeler

Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007

De Boer is nu twee seizoenen hoofdtrainer van Ajax maar het is nog steeds duidelijk dat hij aan het leren is. Het koste De Boer dit seizoen (net zoals vorig seizoen) een tijdje voordat hij (voor zover mogelijk) alle spelers op de juiste posities kreeg. Dat De Jong nog steeds in de basis staat is jammer, omdat hij niet in het spel wat Ajax hoort te spelen past, maar gezien de opties die De Boer heeft niet vreemd.

Het kan De Boer veel makkelijker gemaakt worden als bepaalde spelers worden verkocht en de juiste spelers hun komen vervangen. Er lopen op dit moment namelijk te veel spelers bij Ajax rond die niet bij de speelstijl passen (Boerrigter en De Jong bijvoorbeeld) maar die momenteel wel beter zijn dan de rest wat er op hun positie rondloopt.

Daarbij is het misschien verstandig om na dit seizoen Spijkerman te vervangen met iemand van buitenaf. Zo komt er nieuw bloed in de technische staf die een verse blik op de spelersgroep, trainingsmethodes en tactiek.
HR
HR

Van de film
Legende

Le Berry schreef:

Zit op mn iphone. Vandaar. Probeer het anders zo :

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3126-18.php

Hier wordt de link ook gegeven
HR
Goede beelden, inderdaad een leuke speler zo op het eerste oog. Overigens vind ik hutchinson van psv ook een speler die in die positie zou kunnen spelen. Klinkt misschien raar, maar die vind ik goed in de kleine ruimte en heeft ook oog van ruimte en positie. Ik vrees alleen dat zijn passing niet goed genoeg is.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de film schreef:

(...)

Goede beelden, inderdaad een leuke speler zo op het eerste oog. Overigens vind ik hutchinson van psv ook een speler die in die positie zou kunnen spelen. Klinkt misschien raar, maar die vind ik goed in de kleine ruimte en heeft ook oog van ruimte en positie. Ik vrees alleen dat zijn passing niet goed genoeg is.
HR
Vind je dat echt? Het is geen back, maar een middenvelder (en we weten allemaal hoe dat is ;)) maar hij heeft natuurlijk ook nog nooit in die rol gespeeld van enige en 'dwingende' VM in een aanvallende ploeg.
Ik betwijfel of hij daar het inzicht en de snelle voeten voor heeft
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

(...)

HR
Ik vind het geen gekke gedachte. Het is een jongen met een natuurlijke drive en drang naar voren. Ik vond hem in zijn 1e jaar erg sterk. Nu verplicht RB omdat ome Lothar zo nodig moest spelen. Denk dat PSV veel beter af was geweest door gewoon hem op het middenveld te plaatsen. Maar hij is nu toch geen optie en Kali wel, die voetballend nog een stuk beter is en veel dominanter aan de bal is.
HR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Vind je dat echt? Het is geen back, maar een middenvelder (en we weten allemaal hoe dat is ;)) maar hij heeft natuurlijk ook nog nooit in die rol gespeeld van enige en 'dwingende' VM in een aanvallende ploeg.
Ik betwijfel of hij daar het inzicht en de snelle voeten voor heeft
HR
Ik zie inderdaad een mooie parralel met iemand anders die ook back heeft gespeeld ;). Ik heb vanmiddag extra op hem gelet en het inzicht en de snelle voeten heeft hij wel. Ik betwijfel alleen of hij aan de bal goed genoeg is.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Ik zie inderdaad een mooie parralel met iemand anders die ook back heeft gespeeld ;). Ik heb vanmiddag extra op hem gelet en het inzicht en de snelle voeten heeft hij wel. Ik betwijfel alleen of hij aan de bal goed genoeg is.
HR
Ok, dat kan, ik vind hem ook onderschat als middenvelder, maar hij is naar mijn smaak toch te oud voor Ajax.
En op een parellel met een oudere VM die niet voldoet zit ook niemand te wachten ;)

Dan is Kali wellicht een betere optie, het voetbal druipt er vanaf, maar kan hij het ook in een team dat verder naar voren speelt, op een hoger tempo, met meer druk en weerstand?
HR
HR

Van de film
Legende

Geen idee hoe oud die is, ik dacht dat hij nog 23 of 24 was, maar hij loopt al tegen de 30?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

Geen idee hoe oud die is, ik dacht dat hij nog 23 of 24 was, maar hij loopt al tegen de 30?
HR
Yep, volgend jaar wordt hij 30 en hoewel zijn contract dan ook afloopt, lijkt het me niet handig dit te doen.
Ben wel benieuwd naar volgend jaar, want ik zie Enoh ook nog wel vertrekken (als hij niet meer in de basis verschijnt)
Dus schuiven Boccara en Sporkslede weer een plaatsje op, of wil De Boer een nieuwe, 'verse' VM?
HRHR
HR

Van de film
Legende

DarkChild schreef:

Yep, volgend jaar wordt hij 30 en hoewel zijn contract dan ook afloopt, lijkt het me niet handig dit te doen.
Ben wel benieuwd naar volgend jaar, want ik zie Enoh ook nog wel vertrekken (als hij niet meer in de basis verschijnt)
Dus schuiven Boccara en Sporkslede weer een plaatsje op, of wil De Boer een nieuwe, 'verse' VM?
HR
Dan is hij inderdaad te oud (en ouder dan ik dacht). Spelers op zulke leeftijd moet je alleen halen wanneer ze echt een meerwaarde zijn (de rijkaards en van der vaarts van deze wereld). Dan inderdaad kali maar eens volgen de komende tijd.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Dan is hij inderdaad te oud (en ouder dan ik dacht). Spelers op zulke leeftijd moet je alleen halen wanneer ze echt een meerwaarde zijn (de rijkaards en van der vaarts van deze wereld). Dan inderdaad kali maar eens volgen de komende tijd.
HR
Als je nu een VM haalt (ook als Enoh en later Poulsen weggaat) moet hij eigenlijk spelen, en da's dan weer zonde voor Bocarra en Sporkslede

Kali zal wel naar Twente gaan, Brama vervangen of Schilder uit het elftal/van het middenveld spelen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

DarkChild schreef:

(...)

Als je nu een VM haalt (ook als Enoh en later Poulsen weggaat) moet hij eigenlijk spelen, en da's dan weer zonde voor Bocarra en Sporkslede

Kali zal wel naar Twente gaan, Brama vervangen of Schilder uit het elftal/van het middenveld spelen.
HR
Eens. Denk ook wel dat je ervan uit mag gaan dat de gedachtengang is dat Bocarra binnen enkele jaren de vaste VM is. Anders wordt ie niet gehaald. Dus alleen als hij om wat voor reden dan ook het niet haalt is er reden om een VM voor de basis te halen.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Eens. Denk ook wel dat je ervan uit mag gaan dat de gedachtengang is dat Bocarra binnen enkele jaren de vaste VM is. Anders wordt ie niet gehaald. Dus alleen als hij om wat voor reden dan ook het niet haalt is er reden om een VM voor de basis te halen.
HR
Jullie zijn het er dus niet mee eens dat je 2 spelers per positie dient te hebben?

Kali kost geen ene drol en is bovendien veel meer een 'voetballer' in vergelijking tot Boccara. Laat ze lekker samen uitmaken wie er de beste is. Zou echt ontzettend zonde zijn om Kali te laten lopen. Het is ook een beetje onzinnige discussie aangezien de meesten hier hem nauwelijks hebben gevolgd en nu pas een beetje wakker worden.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Albinho schreef:

(...)

Jullie zijn het er dus niet mee eens dat je 2 spelers per positie dient te hebben?

Kali kost geen ene drol en is bovendien veel meer een 'voetballer' in vergelijking tot Boccara. Laat ze lekker samen uitmaken wie er de beste is. Zou echt ontzettend zonde zijn om Kali te laten lopen. Het is ook een beetje onzinnige discussie aangezien de meesten hier hem nauwelijks hebben gevolgd en nu pas een beetje wakker worden.
HR
Jawel, wel 2 spelers, maar niet 2 basisspelers denk ik. Ik weet niet of we nog wel moeten willen werken met een selectie met 22 gelijkwaardige spelers. Idealiter zie ik een basisspeler met daarnaast een 'multi-functionele speler' die op meerdere posities inzetbaar is (zoals Schone nu) en een talent dat er een paar jaar later moet staan.

Ik moet bekennen dat ik Kali niet goed ken, dus ik kan niet inschatten of ie een betere dan Bocarra is. Ik kijk nu alleen naar het beleid zoals het lijkt uitgevoerd te worden.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Jawel, wel 2 spelers, maar niet 2 basisspelers denk ik. Ik weet niet of we nog wel moeten willen werken met een selectie met 22 gelijkwaardige spelers. Idealiter zie ik een basisspeler met daarnaast een 'multi-functionele speler' die op meerdere posities inzetbaar is (zoals Schone nu) en een talent dat er een paar jaar later moet staan.

Ik moet bekennen dat ik Kali niet goed ken, dus ik kan niet inschatten of ie een betere dan Bocarra is. Ik kijk nu alleen naar het beleid zoals het lijkt uitgevoerd te worden.
HR
Kijk aub elders op AN, genoeg voorbeelden, beelden, etc etc.

Boccara is meer de kuitenbijter volgens mij. Kali is echt de pure voetballer. Dan heb je dus 2 verschillende types.

Je hoeft niet gelijkwaardige spelers, maar wel basiswaardig. Daarmee houd je druk op de basisklanten. Binnen onze huidige selectie zie je ook dat er weinig druk is op bepaalde spelers om te presteren, dat is sowieso een slechte zaak. Kijk, ik kan wel weer gaan roepen dat het bizar is dat De Jong nimmer gepasseerd wordt, maar er is ook weinig alternatief.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Kijk aub elders op AN, genoeg voorbeelden, beelden, etc etc.

Boccara is meer de kuitenbijter volgens mij. Kali is echt de pure voetballer. Dan heb je dus 2 verschillende types.

Je hoeft niet gelijkwaardige spelers, maar wel basiswaardig. Daarmee houd je druk op de basisklanten. Binnen onze huidige selectie zie je ook dat er weinig druk is op bepaalde spelers om te presteren, dat is sowieso een slechte zaak. Kijk, ik kan wel weer gaan roepen dat het bizar is dat De Jong nimmer gepasseerd wordt, maar er is ook weinig alternatief.
HR
Ik zeg alleen dat je Kali niet moet halen als er niet drie van het rijtje Sporkslede/Enoh/Poulsen/Bocarra zullen verdwijnen.
Of hij moet als een echte must have aspirant basisspeler worden aangetrokken.
Voetballend gezien zie ik de potentie, maar hoe zit het mentaal, op een hoger niveau met een andere tactiek, weerstand, druk etcetera.
HR
HR

Albinho
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Ik zeg alleen dat je Kali niet moet halen als er niet drie van het rijtje Sporkslede/Enoh/Poulsen/Bocarra zullen verdwijnen.
Of hij moet als een echte must have aspirant basisspeler worden aangetrokken.
Voetballend gezien zie ik de potentie, maar hoe zit het mentaal, op een hoger niveau met een andere tactiek, weerstand, druk etcetera.
HR
Daar is maar een manier om achter te komen, beetje dooddoener natuurlijk maar dat is wel zo. Maar het risico is te nemen gezien het bedrag.

Ik zou Sporkslede volgend seizoen verhuren. Per 1 januari as Kali IN, Enoh OUT. Dan heb je Kali/Boccara en Poulsen in de Ooijer-rol.

Bovendien brengt Kali echt significant meer voetbal dan de andere 4. Dan moet je het probleem bij hun neerleggen, niet bij Kali. Niet aanpassen aan degenen die (nog) niet voldoen, maar aan degene die (mogelijk!) wel voldoet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Daar is maar een manier om achter te komen, beetje dooddoener natuurlijk maar dat is wel zo. Maar het risico is te nemen gezien het bedrag.

Ik zou Sporkslede volgend seizoen verhuren. Per 1 januari as Kali IN, Enoh OUT. Dan heb je Kali/Boccara en Poulsen in de Ooijer-rol.

Bovendien brengt Kali echt significant meer voetbal dan de andere 4. Dan moet je het probleem bij hun neerleggen, niet bij Kali. Niet aanpassen aan degenen die (nog) niet voldoen, maar aan degene die (mogelijk!) wel voldoet.
HR
dat ben ik met je eens, maar je hebt ook met het aantal contractspelers te maken en het toekomstperspectief. De komst van (iemand in de leeftijdscategorie van) Kali betekent eigenlijk ook het einde van Sporkslede of Boccara. Je kan ze niet 3 jaar verhuren. Daarnaast weten we niet wat er met Poulsen is besproken en of een Ooijerrol daar onderdeel van is. Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk snak ik naar een goede vm, maar in de realiteit van nu zie ik een transfer niet gebeuren.
HR
HR

j0rdiii
Basisspeler

Reg.: 14 januari 2012

DarkChild schreef:

(...)

dat ben ik met je eens, maar je hebt ook met het aantal contractspelers te maken en het toekomstperspectief. De komst van (iemand in de leeftijdscategorie van) Kali betekent eigenlijk ook het einde van Sporkslede of Boccara. Je kan ze niet 3 jaar verhuren. Daarnaast weten we niet wat er met Poulsen is besproken en of een Ooijerrol daar onderdeel van is. Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk snak ik naar een goede vm, maar in de realiteit van nu zie ik een transfer niet gebeuren.
HR
In dat lange interview van Eredivisie Live met Overmars zegt Overmars dat Poulsen het niet erg zou vinden om na een jaar een stapje terug te doen als bijvoorbeeld Boccara doorbreekt.

Ik heb zowat alle van Boccara gezien in Jong Ajax, ik kan mij niet voorstellen dat hij nog langer dan een jaar in Jong Ajax speelt. Ik zou het raar vinden als hij na de winterstop niet aardig wat minuten maakt in Ajax 1, aangezien ik hem toch wel in de basis verwacht vanaf volgend seizoen.

Verhuur van Boccara is wat mij betreft sowieso ondenkbaar.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Tijd voor Frank de Boer om te gaan doorselecteren.

Sommigen hebben Fischer zaterdag matig zien spelen...Ik zie hem echter dingen doen die ik van zo'n jonge speler bij Ajax eigenlijk alleen van de later hele groten heb gezien. Wat een klasbak wordt dat. In feite neemt ie nu al keer op keer de aanval op sleeptouw, is verrassend, snel,heeft passerbewegingen , de bal komt steeds strakker aan de voeten liggen, uitstekend in de combinatie, doelgericht, goeie steekpass, overzicht, en een geweldige geldingsdrang.

Kwa mentaliteit en instelling loopt Eriksen nu al een heel end achter op zijn jongere landgenoot, en het is voor de ontwikkeling van dit jonge Ajax te hopen dat Christian reeds in de winterstop gaat verkassen. De hoop dat hij echt bepalend en beslissend gaat zijn voor Ajax mogen we rustig laten varen. Die jongen is zolang er geen druk op staat een lust voor het oog. Maar zodra hij in een situatie komt waarin hij voelt dat het moet, verstijft ie en komt er niets uit zijn poten. Beetje pielen op veilige afstand van de zestien, oogstrelende techniek, zeer sterk aan de bal, maar een watje pur sang zonder enige killersmentaliteit. Had zaterdag beslissend kunnen zijn in stuk of 6/7 situaties die een goal hadden moeten opleveren, maar steevast was zijn laatste actie ( schot of eindpass) drama. Zoals dat vrijwel elke wedstrijd het geval is.

Schone daarentegen brengt voetballend wel steeds meer en ik zou hem wel eens een paar wedstrijden in plaats van Eriksen willen zien. Als de Boer het dan ook nog aandurft om de ongelooflijk slechte Siem de Jong er eindelijk eens uit te kegelen, dan gaan we naar mijn idee een veel slagvaardiger en veel meer scorend Ajax zien. Het duo dat nu namelijk de kar behoort te trekken, Eriksen/de Jong, is daar helemaal niet toe in staat en zolang de Boer hier aan vasthoudt staat hij de ontwikkeling van zijn eigen elftal in de weg.

Doorselecteren en exact daar waar het stokt mutaties aanbrengen. Het is makkelijk om te wijzen naar middelmaat bij Blind Moisander Boerrigter etc. Maar het gaat juist al mis bij de spelers en op posities die als bepalend worden aangemerkt....Daar moet de focus op. Zodra het daar wel loopt en de juiste drive daar wel aanwezig is, trekken de wat mindere spelers zich daar makkelijk aan op. Ik begrijp dan ook de opmerkingen van Cruijff niet, dat Eriksen andere spelers om zich heen nodig heeft om te exceleren....In zijn jaartje rotterdam groeiden houthakkers als Brard en Hoekstra uit tot steunpilaren van dat elftal, omdat zij aan Cruijff's zijde steeds weer ver boven zichzelf uitstegen...Met 2 echte bepalers in de plaats van Eriksen en de Jong gaat Ajax pas echt stappen maken. Met het huidige spelersmateriaal zie ik die rol weggelegd voor Schone en Fischer.

Even op je in laten werken Frank, en doorgroeien. Als trainer/coach, en met je elftal. De meest pijnlijke en moeilijke beslissingen geven vaak de ruimte aan extra ontplooing daar waar je het niet verwacht....

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 10 december 2012 06:36:16).]
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Reg.: 5 juli 2011

Ik ben het bijna overal mee eens, behalve de vergelijking tussen Cruyff in zijn allerlaatste voetbaljaar versus de rol van Eriksen nu. Daar zit 17 jaar voetbalervaring nog tussen.

Het moet nu wel gaan komen met Eriksen inderdaad, hij is het niveau van talent voorbij.

Siem heb ik al afgeschreven. Het wachten is op het juiste moment om het nieuwe elan te kunnen brengen. Dat het gaat gebeuren staat voor mij buiten kijf. JC en TH zijn te kritisch om zo door te modderen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 14,5% dat FC Oss wint van FC Volendam. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!