Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 10:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 215 »

HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

quote:HR
Burzlew schreef:

Opbouwen onder druk blijft moeizaam gaan. Halven speelden slecht.
HR
De helft van de ballen gingen naar De Jong, en die lijft kinderachtig balverlies.
Als dat niet gebeurt, wordt het al iets gemakkelijker.

Het helpt ook niet als Eriksen de oplossingen niet vindt.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Van de film schreef:

(...)

Ja? Je gaat hier gewoon nog jarenlang door met ditzelfde zinnetje herhalen wat de boer één keer in een bijzin heeft gezegd? Kinderachtig, kan niet anders zeggen.
HR
Erg jammer post idd. Als posters langs diezelfde meetlat worden gelegd, kunnen we er mee per direct mee ophouden.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2006

Van de film schreef:

(...)

Ja? Je gaat hier gewoon nog jarenlang door met ditzelfde zinnetje herhalen wat de boer één keer in een bijzin heeft gezegd? Kinderachtig, kan niet anders zeggen.
HR
Was inderdaad wat makkelijk scoren :)
Al me al geen rare wissels, en Schone prima op VM. Moet wel echt gewerkt worden aan positiespel als er onder druk word gestaan.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Was inderdaad wat makkelijk scoren :)
Al me al geen rare wissels, en Schone prima op VM. Moet wel echt gewerkt worden aan positiespel als er onder druk word gestaan.
HR
Inderdaad dara moet echt aan gewerkt gaan worden. Maar er zijn gewoon ene paar spelers die dat nooit zullen beheersen. En dat begint achterin al. Ten tweede is het probleem met de opbouw dat de bal vanuit balbezit tegenstander de bal veel te laat vaker veroverd wordt. En dat komt weer doordat de verdediging veel te weinig mee doet met druk zetten. mn Alderweireld en in mindere mate Moisander lopen veel te hard echteruit. Daardoor is het druk zetten van Ajax ook minder en wordt de bal pas veroverd rond of in de eigen 16. Daardoor staan er nog een heel aantal spelers veel te ver van de iegen 16 af en is opbouwen als heel lastig.

Buiten dat begint de opbouw in de verdediging vaak al verkeerd. Mn Alderweireld is voetballend ontzettend zwak, maar ook de Jong is voetballend van ene heel zwak (zeker vandaag) niveau. Daardoor wordt het heel lastig om goed op te bouwen. Ook staan de Jong en Eriksen vaak in de opbouw veel te diep. En dat maakt het nog veel lastiger. Dan heb je nog dat v. Rhijn in de opbouw te ver naar achter staat en de grootste problemen zijn benoemd.

[Dit bericht is veranderd door Mijn club AFC Ajax (op 8 december 2012 23:08:03).]
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

'...], en Schone prima op VM. Moet wel echt gewerkt worden aan positiespel als er onder druk word gestaan.
HR
Leg me dat eens uit, want het lijkt me dat het laatste het eerste tegenspreekt, aangezien Schöne het niet van zijn balafpakkende kwaliteiten moet hebben op die positie. "Drukzetten" zie ik hem ook weinig doen en net als Poulsen (en Sporkslede) loopt hij veelvuldig tussen zijn twee centrale verdedigers. Blijkbaar is dat de instructie van De Boer.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Leg me dat eens uit, want het lijkt me dat het laatste het eerste tegenspreekt, aangezien Schöne het niet van zijn balafpakkende kwaliteiten moet hebben op die positie. "Drukzetten" zie ik hem ook weinig doen en net als Poulsen (en Sporkslede) loopt hij veelvuldig tussen zijn twee centrale verdedigers. Blijkbaar is dat de instructie van De Boer.
HR
Laat ik het anders zeggen. Schone mist namelijk handeling snelheid om onder druk snel uit te kunnen voetballen. Het is in ieder geval beter dan Poulsen.
Dat met 5 verdedigers spelen een instructie van de Boer is dat wisten we al langer hier op het forum.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Laat ik het anders zeggen. Schone mist namelijk handeling snelheid om onder druk snel uit te kunnen voetballen. Het is in ieder geval beter dan Poulsen.HR
Op die positie lijkt me handelingssnelheid dan ook behoorlijk essentieel voor goed positiespel en een snelle balcirculatie. Beide spelers komen daarvoor tekort maar worden verschillend beoordeeld. Dat vind ik raar.

Dat met 5 verdedigers spelen een instructie van de Boer is dat wisten we al langer hier op het forum.HR
Blijkbaar niet want het wordt nog steeds als kritiek op Poulsen gebruikt. Op dat moment staan we trouwens niet met 5 verdedigers op lijn, aangezien de backs een linie doorschuiven.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

Op die positie lijkt me handelingssnelheid dan ook behoorlijk essentieel voor goed positiespel en een snelle balcirculatie. Beide spelers komen daarvoor tekort maar worden verschillend beoordeeld. Dat vind ik raar.
HR
Nee, want Schone kiest bijna altijd de weg naar voren. En stoomt ook wat meer op.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 8 december 2012 23:21:38).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Blijkbaar niet want het wordt nog steeds als kritiek op Poulsen gebruikt. Op dat moment staan we trouwens niet met 5 verdedigers op lijn, aangezien de backs een linie doorschuiven.
HR
Volgens mij is de kritiek niet zozeer het terugzakken bij de cv's. Dat deed Anita ook.
Die had echter het vermogen/het inzicht/de kwaliteiten om ook door te dekken en het middenveld te bekleden wanneer de situatie daar om vroeg.
Iemand als Poulsen maakt, gezien zijn spelersverleden niet onlogisch, het veld eigenlijk altijd lang doordat hij dat niet/nauwelijks doet.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Nee, want Schone kiest bijna altijd de weg naar voren. En stoomt ook wat meer op.
HR
Dat is dus gewoon niet zo. Hij had weliswaar een groot aandeel in het balbezit, maar veel van zijn passes gaan ook achterwaarts of breed. Pas na de 2-0 legde hij wat meer diepte in zijn spel. "Voetballend" vind ik hem wat beter dan Poulsen, zonder bal verkies ik Poulsen. Maar nogmaals, beide haarbandjes komen tekort voor die positie.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Dat is dus gewoon niet zo. Hij had weliswaar een groot aandeel in het balbezit, maar veel van zijn passes gaan ook achterwaarts of breed. Pas na de 2-0 legde hij wat meer diepte in zijn spel. "Voetballend" vind ik hem wat beter dan Poulsen, zonder bal verkies ik Poulsen. Maar nogmaals, beide haarbandjes komen tekort voor die positie.
HR
Kan ik me wel in vinden.
HR
HR

MarcoV.Basten
Jeugdspeler

Reg.: 29 juli 2012

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Bekerdebuut volgens mij ?
HR
Dit zegt genoeg over jou..
HR
HR

Steff_master
Internationale topspeler

Reg.: 26 juli 2009

Vond dat Schone te weinig diepte passen verstuurde en direct de aanval zocht, op dit punt vind ik zowiezo dat Ajax nog stappen kan maken. Als je ziet hoe vaak men tussen stations zoekt terwijl met een beetje risico het zelfde resultaat in een pass behaalt kan worden zie je hoeveel winst er nog te boeken valt.
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Dat is dus gewoon niet zo. Hij had weliswaar een groot aandeel in het balbezit, maar veel van zijn passes gaan ook achterwaarts of breed. Pas na de 2-0 legde hij wat meer diepte in zijn spel. "Voetballend" vind ik hem wat beter dan Poulsen, zonder bal verkies ik Poulsen. Maar nogmaals, beide haarbandjes komen tekort voor die positie.
HR
Veel van ze passes gaan breed terwijl hij over zijn eigen middenveld heen staat, dat is al verder dan Poulsen ooit ns gekomen. Misschien moet je sidekick ns kijken naar de heatmap, staat er veel over eigen middenveld, en 40% van zijn ballen zijn ook naar voren. Maar probeer het gerust nog eens.

MarcoV.Basten schreef:

(...)

Dit zegt genoeg over jou..
HR
Ik zit inderdaad fout, was bij selectie gehaald tegen vitessen, je kan niet alles goed hebben. Bedankt trouwens voor je nuttige bijdragen. Pannekoek (gezien je nick, voordat het weer verkeerd word opgevat).

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 9 december 2012 00:21:01).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Inderdaad dara moet echt aan gewerkt gaan worden. Maar er zijn gewoon ene paar spelers die dat nooit zullen beheersen. En dat begint achterin al. Ten tweede is het probleem met de opbouw dat de bal vanuit balbezit tegenstander de bal veel te laat vaker veroverd wordt. En dat komt weer doordat de verdediging veel te weinig mee doet met druk zetten. mn Alderweireld en in mindere mate Moisander lopen veel te hard echteruit. Daardoor is het druk zetten van Ajax ook minder en wordt de bal pas veroverd rond of in de eigen 16. Daardoor staan er nog een heel aantal spelers veel te ver van de iegen 16 af en is opbouwen als heel lastig.

Buiten dat begint de opbouw in de verdediging vaak al verkeerd. Mn Alderweireld is voetballend ontzettend zwak, maar ook de Jong is voetballend van ene heel zwak (zeker vandaag) niveau. Daardoor wordt het heel lastig om goed op te bouwen. Ook staan de Jong en Eriksen vaak in de opbouw veel te diep. En dat maakt het nog veel lastiger. Dan heb je nog dat v. Rhijn in de opbouw te ver naar achter staat en de grootste problemen zijn benoemd.
HR
Over de rol en kwaliteiten van Moisander ben ik nog steeds niet uit, ik neem dat ook vrij serieus omdat dat de aankoop bij uitstek is van Frank de Boer, nummer 1 op het verlanglijstje. Is Mosander een Vertonghen die bij een goed middenveld wel doorschuift en naar voren durft te verdedigen of is het een Alderweireld.

Ik ben het wel helemaal met je eens dat Alderweireld een probleem vormt in de opbouw. Zijn wapen (de geroemde lange bal) zou je incidenteel moeten inzetten, maar het wordt nu een voornaam onderdeel van het spel, en dat klopt niet bij onze ambities. Verder lopen de centrale verdedigers inderdaad veel te hard achteruit wanneer een stapje vooruit op z'n plaats is.

Het is dus niet een kwestie van wanneer valt dat ene stukje op z'n plaats, het gaat om meerdere stukjes. Want ook de Jong en Eriksen liggen nog niet helemaal goed in de puzzel.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Veel van ze passes gaan breed terwijl hij over zijn eigen middenveld heen staat, dat is al verder dan Poulsen ooit ns gekomen. Misschien moet je sidekick ns kijken naar de heatmap, staat er veel over eigen middenveld, en 40% van zijn ballen zijn ook naar voren. Maar probeer het gerust nog eens.
HR
Prima! Vertrouw jij maar op je heatmap, dan vertrouw ik op mijn eigen ogen. Nou zijn die behoorlijk slecht, maar aangezien ik dit jaar net weer nieuwe lenzen heb aangeschaft kan ik onze jongens toch nog nauwlettend volgen. ;)

Edit: toch nog even naar die heatmap gezocht, deze bedoelde je zeker:
forumillustratie

Links Poulsen, rechts Schöne. Hmm, ik zie toch weinig verschil...

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 9 december 2012 01:07:30).]
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Miralem Sulejmani komt voorlopig nog niet in de plannen van Frank de Boer voor. De trainer vindt hem niet veel beter dan Jody Lukoki of bijvoorbeeld Danny Hoesen en dan valt de Serviër af. 'We kiezen dan voor de toekomst', aldus de oefenmeester.

'Miralem doet zijn stinkende best, maar we kiezen voor de toekomst. Hij ziet er goed afgetraind uit. Als hij weer dezelfde Sulejmani is als vorig jaar, dan haal ik hem weer bij de selectie, maar dat is niet het geval', verklaart De Boer zijn keuze.

Hij zat tegen Groningen bij de selectie. Is dus gezien de woorden van Frank de Boer een tijdje terug weer dezelfde Sulejmani als vorig jaar.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Prima! Vertrouw jij maar op je heatmap, dan vertrouw ik op mijn eigen ogen. Nou zijn die behoorlijk slecht, maar aangezien ik dit jaar net weer nieuwe lenzen heb aangeschaft kan ik onze jongens toch nog nauwlettend volgen. ;)

Edit: toch nog even naar die heatmap gezocht, deze bedoelde je zeker:
(plaatje)

Links Poulsen, rechts Schöne. Hmm, ik zie toch weinig verschil...
HR
Jammer dat je er zo vanaf doet, computer ziet meer dan het menselijk oog op dat aspect en laat tevens duidelijk zien wat jij blijkbaar niet ziet.
Maar goed, met dat komische plaatje wat je plaatst weet ik ook meteen jou niet meer serieus te nemen, en beëindig ik bij deze discussie of elke soort die er nog gaat komen met je.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 9 december 2012 01:12:20).]
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

Uit: anzee
Reg.: 30 november 2011

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Bekerdebuut volgens mij ?
HR

Nou is dit ook wel komisch
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

bolle2 schreef:

Miralem Sulejmani komt voorlopig nog niet in de plannen van Frank de Boer voor. De trainer vindt hem niet veel beter dan Jody Lukoki of bijvoorbeeld Danny Hoesen en dan valt de Serviër af. 'We kiezen dan voor de toekomst', aldus de oefenmeester.

'Miralem doet zijn stinkende best, maar we kiezen voor de toekomst. Hij ziet er goed afgetraind uit. Als hij weer dezelfde Sulejmani is als vorig jaar, dan haal ik hem weer bij de selectie, maar dat is niet het geval', verklaart De Boer zijn keuze.

Hij zat tegen Groningen bij de selectie. Is dus gezien de woorden van Frank de Boer een tijdje terug weer dezelfde Sulejmani als vorig jaar.
HR
Je moet er alleen rekening mee houden dat hij er bij gehaald is omdat Sna ziek is/was.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Jopie C. uit B. te A. schreef:
Nee, het blijft een mening. Daar waar "het gelijk halen" kennelijk wat opbloeit, ben ik een beetje op de softe "we zullen het nooit weten" tour, daarbij natuurlijk stiekem wel denken dat ik gelijk had (of niet). Zolang je niet diezelfde pot hebt gespeeld met iemand anders dan Poulsen kan je het nooit zeker weten. Maarre je leest dit natuurlijk heel vaak en iedereen kan op zijn manier denken dat ie de waarheid in pacht heeft. Bijvoorbeeld, stel dat Poulsen plots de sterren van de hemel gaat spelen dan zullen enerzijds posters gaan zeggen: zie je nou, FdB heeft door bijles en volharding in Poulsen zijn gelijk aan de zijde terwijl iemand anders kan zeggen: FdB is het eindelijk gelukt er iets uit te halen, het heeft ons heel veel punten gekost en nu kunnen we beginnen aan de inhaalrace. Gechargeerd natuurlijk maar dit ff als voorbeeldje waarom je vaak in discussies hier op AN twee mensen ziet die allebei vanuit hun verschillende invalshoeken denken dat ze gelijk hebben, terwijl ik als lezer denk: daar gaan jullie niet uitkomen.HR
Je voorbeeld is een goede constatering, denk ik. Ter aanvulling: de scheidslijn tussen 'visie' (wat een positieve lading heeft) en 'koppigheid' (negatieve lading) is erg dun.

Ja. Ik zou toch Blind daar wel ns willen zien.HR
Ik heb Blind daar tijden terug al voor geopperd. Ik denk ook dat hij het kan, hij staat daar ook niet voor niks in mijn favoriete opstelling. Maar Blind nu op linksback weghalen betekent dat je op linksback een probleem hebt.

Ook op die keuze kan kritiek geleverd worden. Kritiek is niet erg, maar als we vervolgens Dijks een paar matige wedstrijden zien spelen worden de andere verdedigende middenvelders weer beter gemaakt en wordt er gesteld dat Blind best naar linksback kan. Dat zijn cycli waarbij De Boer het niet goed kan. Ik denk dat we, naar omstandigheden, best wel eens tevreden mogen zijn met De Boer. Natuurlijk maakt iedereen fouten, maar ik denk dat er niet telkens gehamerd moet worden op een fout uit de zomer, waar we weliswaar nu nog de gevolgen van zien maar waar we nu niks aan kunnen doen. Vandaar ook mijn reactie die je citeert, zie het als een soort oproep tot geduld.

Ik ga hier niet ontkennen dat het heel makkelijk is om vanachter een compu kritiek te uiten. Het probleem is ook vaak dat je vanuit emotie gaat posten op AN, en gefoktheid (dus kritiek) zal dan ook eerder de reden zijn daartoe dan kenbaar te maken dat je het ergens mee eens was wat de trainer deed of dat een speler een goede pot speelde. Feit blijft voor mij dat FdB vanaf zijn aanstelling heeft zitten klooien met de cvm-positie en de vleugels, althans dat die posities (op Anita na uiteraard) vaker wel dan niet teleurstellend worden ingevuld.HR
Dat De Boer zo lang aan het zoeken is (geweest) op de vleugels en nu de cvm-positie zegt mij eigenlijk alleen maar dat hij zelf ook niet tevreden is over de opties die hij heeft. Als er een onbetwiste nummer één zou zijn, zou hij niet andere mensen daar uit proberen. Vertonghen hoefde niet te vrezen voor zijn plek, centraal achterin. Toen Aissati eenmaal op rechtsbuiten speelde, hoefde hij daar ook niet te vrezen voor zijn plek.

Hij ziet dat alle opties zo hun minpunten hebben. Dan stel ik me dit proces voor: hij zet de plus- en minpunten van al z'n spelers op een rijtje (al dan niet op papier) en gaat daarna kijken hoe hij de minpunten van z'n sterkere spelers het beste op kan vangen, zodat ze binnen de filosofie goed kunnen functioneren. Hij zal ook bepaalde weights meegeven aan zekere plus- of minpunten. De Boer moet naar een hele puzzel kijken.
De kritiek op spelers hier wordt geleverd op het individu, zonder daarbij de hele puzzel mee te nemen. Die puzzel zal toch goed moeten vallen en het duurt even voor de goede puzzelstukjes gevonden zijn. Ik vind het dan ook niet zo erg dat De Boer nog moet zoeken. Wel baal ik er van dat hij bepaalde minpunten niet wat strenger afstraft, of dat hij de pluspunten van bepaalde spelers wat zwaarder lijkt te wegen dan hun minpunten.

Maar De Boer moet de grote puzzel in de gaten houden.

Nee zolang hij maar niet negatief is kan het idd. Toch vond ik dat juist Anita een pluim zou verdienen. Hoe schat jij dan zoal de sociale intelligentie in van FdB?HR
Ik ken De Boer niet zo goed. Ik heb het idee dat hij zich sociaal gezien intelligenter voor doet dan dat hij is. Maar dat is meer gestoeld op een onderbuikgevoel dan op iets wat ik goed uit kan leggen.

Zoals gezegd was ik een enorme fan van Anita, dus dan kan je niet genoeg positieve woorden over die man horen. In het interview met nu.nl heeft De Boer zich erg positief uitgelaten over Anita. Hij reageerde daarbij specifiek op een vraag van een journalist. Zo heel vaak zegt De Boer -volgens mij dan- niet dingen over individuen wanneer hem er niet naar gevraagd wordt.

Wellicht. Maar ook hier komt bij kijken dat hij een verlaging kreeg (hoe je het ook wendt of keert zijn dat juist situaties die met handschoentjes aangepakt moeten worden). En als je jezelf dan kennelijk ook geen ruimte geeft om te manoeuvreren (salarisschalen)...HR
Maar wat is de rol van De Boer daarin geweest? De Boer is meer iemand die zich conformeert aan het door Ajax bepaalde beleid om, in dit geval, niet meer salaris te betalen voor deze speler. Zoals Cruijff het ooit eens vergeleek met zijn periode in de VS, biedt Ajax spelers contracten aan met een salaris wat zij voor hen waard zijn. Ga je er niet mee akkoord? Prima, veel succes verder.

Is dit dan De Boer te verwijten? Zit het communicatieprobleem niet eerder bij de directie, die met Aissati en Lens onderhandelden, dan bij De Boer?

In het eerste interview dat De Boer gaf tegenover de NOS na diens aanstelling gaf De Boer aan dat hij met de spelersgroep ging werken zoals Ajax die aan hem gaf. Hij wilde geen hand in de aankopen hebben, dat was iets voor Ajax. Hij lijkt daar niet helemaal rechtlijnig in (het willen hebben van Janssen en Moisander, als ik de media juist interpreteer), maar die houding lijkt te hebben overheerst bij het vertrek van Aissati. Ik zou ook niet weten wat De Boer daar aan kon doen. Hij was niet de man die de onderhandelingen deed, hij zei dat hij graag met Aissati door wilde gaan (anders werd er niet onderhandeld) maar er kon geen akkoord gesloten worden.

Precies en dan krijg je daar kritiek op. Hij rouleert zich gek maar juist een plaats waar ik vind dat hij rouleert, daar rouleert ie niet.

Het mes snijdt aan twee kanten, je kan nu het elftal "staat" toch nog wel 1 wijziging doorvoeren? Maar goed zoals gezegd zal je me niet zien stuiteren ofzo als ik vanavond de opstelling hoor, ik denk trouwens dat dat typisch een wedstrijd zal worden waar Poulsen goeie dingen zal laten zien. HR
Hij heeft ook regelmatig voor Schone op die positie gekozen. Sinds de wedstrijd tegen Ado lijkt dat experiment alleen wel over en lijkt hij Poulsen beter te vinden. Heeft De Boer dan niet genoeg geduld met Schone op die positie of ziet hij iets sneller dan wij? Welke insteek is juist? ;)

Zeker allemaal valide punten, eens ook dat het een met het ander te maken heeft en dat legde je goed uit met die wedstrijdsituatie waar Poulsen niet doordekte maar zeg maar in het luchtledige kwam te staan. Maar daarom wringt de schoen ook zo bij mij, hij is gehaald om zijn ervaring maar hij kan kennelijk geen goeie eenheid vormen met de cv's, nee hij loopt er eerst tussenin en nu hij wat meer naar voren speelt vertrouwt ie het allemaal niet zo en kijkt ie weer naar achteren. Dan zie ik de fout iig ook bij hem, en de trainer want dan hebben we ook niet zoveel aan zijn ervaring. HR
Om eerlijk te zijn krijg ik uit Overmars' woorden ook eerder het idee dat Poulsen via Overmars binnen is gekomen dan via De Boer. Of het een eerste keus is voor De Boer dus? Ik weet het niet. Koos De Boer voor die ervaring?

Als het aan mij had gelegen had ik Poulsen ook niet gehaald. 'Ervaring' vind ik een onzinbegrip in de voetballerij. Daar zou ik spelers ook niet op selecteren of binnenhalen. Ik ben het ook met je eens. Alleen weet ik niet zo goed over wie dit iets zegt. Ik weet niet waar de fout zit, los van de trainer die voor een 'ervaren' speler kiest.

Vanavond speelden we in dezelfde opstelling als tegen PSV, met als enige verschil dat Poulsen nu is vervangen door Schone. Groningen zette amper druk naar voren maar probeerde Schone wel veel vast te zetten. Daar kon Ajax in het begin niet mee om gaan. Moisander wat beter dan Alderweireld, die maar in een oude gewoonte verviel door de lange bal veel te hanteren. 'Jammer' wordt dat beloond en is het er nu lastig uit te praten. Het was ook geen toeval dat Ajax in de beginfase er wat lastig uit kwam en de bal regelmatig terug speelde op Vermeer. Maar toen ze eenmaal over de middellijn kwamen, speelde het spel zich grotendeels op de helft van Groningen af. Ik vond Schone niet slim genoeg om zich altijd vrij te spelen, zoals Moisander en (vooral) Alderweireld hem niet vaak genoeg in durven te spelen.

Nu heb je natuurlijk 100% gelijk dat je wedstrijden niet kan vergelijken, waardoor je niet kan zeggen dat Ajax vanavond sprankelender had gevoetbald met Schone of iemand anders op die positie. Vanavond is me wel (nogmaals) bevestigd dat ook Schone niet de ideale kandidaat is op de positie in de punt naar achteren. Zoals ook Poulsen mij dat vaak genoeg laat zien ;).
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Sheik Yerbouti schreef:
Dat is dus gewoon niet zo. Hij had weliswaar een groot aandeel in het balbezit, maar veel van zijn passes gaan ook achterwaarts of breed. Pas na de 2-0 legde hij wat meer diepte in zijn spel. "Voetballend" vind ik hem wat beter dan Poulsen, zonder bal verkies ik Poulsen. Maar nogmaals, beide haarbandjes komen tekort voor die positie.
HR
Dat is wel zo. Wanneer schone naar voren kán spelen doet hij het. De mogelijkheid is er alleen vaak niet. Ook loopt hij vaak vrij tussen de linies. Met name de eerste 15 minuten deed hij dat maar kreeg hij geen bal omdat alderweireld en moisander hem daar gewoon niet aan durven te spelen als hij een man op 5 meter heeft staan. Tjah, als je dat niet durft houdt het echt al bij het allereerste moment op. Backs worden veelvuldig aangespeeld en dat is nog niet eens zo'n gigantische ramp als de halve er dan maar weer naast komen om de bal op te eisen, maar die zijn er ook nooit. En daardoor moeten v an rhijn en blind bijna elke bal terugspelen, op moisander en alderweireld die vervolgens schone weer niet in durven te spelen tenzij hij de bal komt ophalen. Zelfs als het niet de opdracht van de boer was geweest om met 5 verdedigers te spelen ben je haast gedwongen omdat die twee centralen achterin geen enkele bal over de grond naar een middenvelder spelen. Nu ligt dat ook aan de halven die veel te ver weg staan, maar ik heb genoeg mogelijkheden gezien om schone in te spelen die ze niet benutten.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Ares schreef:

(...)
Om eerlijk te zijn krijg ik uit Overmars' woorden ook eerder het idee dat Poulsen via Overmars binnen is gekomen dan via De Boer. Of het een eerste keus is voor De Boer dus? Ik weet het niet. Koos De Boer voor die ervaring?
(...)

In het eerste interview dat De Boer gaf tegenover de NOS na diens aanstelling gaf De Boer aan dat hij met de spelersgroep ging werken zoals Ajax die aan hem gaf. Hij wilde geen hand in de aankopen hebben, dat was iets voor Ajax. Hij lijkt daar niet helemaal rechtlijnig in (het willen hebben van Janssen en Moisander, als ik de media juist interpreteer), maar die houding lijkt te hebben overheerst bij het vertrek van Aissati. Ik zou ook niet weten wat De Boer daar aan kon doen. Hij was niet de man die de onderhandelingen deed, hij zei dat hij graag met Aissati door wilde gaan (anders werd er niet onderhandeld) maar er kon geen akkoord gesloten worden.

(...)
HR
Zo hoort het ook te gaan. De club levert de spelers, de trainer moet er iets van maken. De trainer kan daar wel een stem in hebben maar de club is het die bepaald. De trainer is immers een passant.
Goed dat ook die koers nu bij Ajax lijkt te zijn ingezet.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Ik begin wel wat te begrijpen van het jeugdbeleid van De Boer. Op deze manier van rustig brengen voorkom je hopelijk een grote terugval in de ontwikkeling van die jongens.

Stap 1: Je laten zien bij Jong/A1
Stap 2: Bij de selectie zitten, eventueel korte invalbeurt
Stap 3: Er wat mee doen bij Jong en daar constant presteren.
Stap 4: Wederom verdiend om bij de selectie te zitten, eventueel een keer basis.
(Stap 5: Laatste stapje terug bij Jong)
(Stap 6: Definitieve overheveling naar de A-selectie, met daarbij de nodige speelminuten)
Stap 5/7: Vaste waarde in de selectie.
Stap 6/8: Basisplaats.

Als dit een proces is van 3 kwart jaar tussen stap 1 en stap 5/7 is dat in mijn ogen niet te langzaam.

Bijkomend voordeel: Als de ontwikkeling enigszins geremd wordt, kom je qua contractperikelen nooit in een problemen (mits je goed blijft opletten).
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

bolle2 schreef:

(...)

Zo hoort het ook te gaan. De club levert de spelers, de trainer moet er iets van maken. De trainer kan daar wel een stem in hebben maar de club is het die bepaald. De trainer is immers een passant.
Goed dat ook die koers nu bij Ajax lijkt te zijn ingezet.
HR
Ik hoop ook dat het zo bij Ajax nu gaat. Want mijn vertrouwen in de voorkeuren van de Boer neemt met de week af. Te veel van Marwijk invloeden en waar dat toe leidt hebben we afgelopen zomer gezien.
De scrabbleclub mag niet de dominante groep worden. De namen De Jong, Boerrighter de Boer, mag dan op het scrabblebord tot leuke combinaties leiden op het voetbalveld niet.

[Dit bericht is veranderd door Sindelar (op 9 december 2012 11:01:43).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,4% dat Jong PSV wint van Achilles 29. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!