Ajax Netwerk
vrijdag 28 november 2014 - 11:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 215 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Sfinx schreef:

Het feit dat zowel Moisander als Alderweireld op de doellijn staat te wachten tot Ronaldo de 1-0 binnen schiet zegt mij genoeg over hun neiging naar achteren te hollen bij balverlies. Niemand die door stapt op de aanvaller. Is dit een fout van De Boer? Of is dit een mentaal proces dat die spelers door moeten gaan, iets wat tijd vergt?
Het is kwaliteit dat er ontbreekt, maar niet alleen deze 2 verdedigers.
Van Rhijn en Blind bezitten ook niet die kwaliteit.
Zijn vaak hun tegenstander kwijt.
Wat verontrustender is dat deze spelers er niks van leren.
Vooral Moisander en Aldeweireld die eigenlijk de ervarenste zijn, maken elke x dezelfde fouten.
Hier moet een kwaliteit injectie komen.
HR
Het is wel degelijk ook een kwestie van tijd. Wanneer je in je opleiding nooit hebt geleerd om in te stappen omdat dit 'gevaarlijk' is kun je niet verwachten dat dit na een jaar of 1,5-2 ineens een automatisme is in een uitwedstrijd in het bernabeu.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van de film schreef:

(...)

Het is wel degelijk ook een kwestie van tijd. Wanneer je in je opleiding nooit hebt geleerd om in te stappen omdat dit 'gevaarlijk' is kun je niet verwachten dat dit na een jaar of 1,5-2 ineens een automatisme is in een uitwedstrijd in het bernabeu.
HR
Beiden komen uit de Ajax-jeugd (deels). Ik kan me niet voorstellen dat de opleiding zo slecht was dat de verdedigers achteruit gingen lopen.
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:

Beiden komen uit de Ajax-jeugd (deels). Ik kan me niet voorstellen dat de opleiding zo slecht was dat de verdedigers achteruit gingen lopen.
HR
Wanneer je in de opleiding 4-3-3 speelt met de punt naar voren en je gewend bent om op fysiek over je tegenstander heen te lopen dan is dat een heel ander soort voetbal dan wanneer je ineens op balbezit moet gaan spelen. We speelden het nederlands elftal-bert-van-marwijk 4-2-3-1 in de opleiding, dan leer je niet om vooruit te verdedigen of door te dekken. Cruijff heeft het niet voor niets gehad over dit soort basisvaardigheden. Ja, de opleiding was wél hemeltergend slecht.
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

Van de film schreef:

(...)

HR
Dit is geen kwestie of tijd, het zit er gewoonweg niet in.
In mijn optiek is het gebrek aan kwaliteit.
Veltman doet het eigenlijk al beter dan Alderweireld, die bezit wel die kwaliteit.
Mist alleen die ervaring van op het hoogste niveau spelen.
HR
HR

Albinho
Legende

Van de film schreef:

(...)

Wanneer je in de opleiding 4-3-3 speelt met de punt naar voren en je gewend bent om op fysiek over je tegenstander heen te lopen dan is dat een heel ander soort voetbal dan wanneer je ineens op balbezit moet gaan spelen. We speelden het nederlands elftal-bert-van-marwijk 4-2-3-1 in de opleiding, dan leer je niet om vooruit te verdedigen of door te dekken. Cruijff heeft het niet voor niets gehad over dit soort basisvaardigheden. Ja, de opleiding was wél hemeltergend slecht.
HR
Hoe kom je daarbij?

Ik ben totaal geen fan van die speelwijze, maar met 433 met een 10 kan je uiteraard ook gewoon druk uitoefenen. Ik heb het idee dat je je nu vooral afzet tegen de oude jeugdopleiding om het maar ergens onder weg te schuiven.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Albinho (in ander topic) schreef:

(...)

Na enkele transferperiodes heb je toch wel een beetje invloed op de riemen die je hebt om mee te roeien. Forse investeringen onder Frank zijn gedaan in een reservekeeper, een centrale verdediger, een middenvelder die al weer is vertrokken en een spits die voornamelijk geblesseerd is.
HR
In tegenstelling tot zijn voorgangers werd Frank met die riemen dan ook kampioen. En dat met een hier verguisde Janssen, Boerrigter, een Vermeer die er niks van kan, een Greg die drama was, een Siem de Jong die alles speelt, en Ebecilio/Lukoki of dikke Sulejmani en zonder linksback. Doet hij kennelijk toch IETS goed, of niet. Uiteindelijk gaat het om resultaat en toekomstperspectief. Resultaat is onder De Boer gewoon heel erg goed geweest. Toekomstperspectief is vooral afhankelijk van financiele mogelijkheden, het benutten van die mogelijkheden (bijv. door het investeren in de jeugd, talentvolle spelers scouten, ervaren speler halen waar nodig) alsook van spelopvatting. Volgens mij zit dit allemaal behoorlijk goed. Het gaat bij Frank de Boer altijd over keuzes en individuele spelers. Wanneer gaan we ons beseffen dat dat al geweldig is. Dat we het kennelijk eens zijn met de spelopvatting, met de tactiek (4-3-3), met de invulling daarvan (doorschuivende backs, knijpende buitenspelers, punt naar achteren) en dat het ENIGE waar we bezwaar tegen hebben is dat hij iets in individuen anders ziet dan wijzelf of onze medeforummers. Dat geldt altijd en zal ook altijd zo zijn. Dat er 2 wedstrijden geleden mensen wilden dat Frank de Boer opstapte vind ik dan ook echt ON-GE-LO-FE-LIJK. Dat geldt niet per se voor jou, Albinho, maar ik denk wel dat het feit dat bijna alle kritiek over dit soort individuele analyse van spelers gaat laat zien hoe goed De Boer het eigenlijk doet.
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:
Hoe kom je daarbij?

Ik ben totaal geen fan van die speelwijze, maar met 433 met een 10 kan je uiteraard ook gewoon druk uitoefenen. Ik heb het idee dat je je nu vooral afzet tegen de oude jeugdopleiding om het maar ergens onder weg te schuiven.
HR
Het was de opleiding ala van gaal, de opleiding zoals duitsland die nu ook heeft bijvoorbeeld (alleen dan beter). Als je een beetje op balbezit kunt spelen komt duitsland niet aan de bal, dat kon je bijvoorbeeld zien tegen spanje op het WK van 2010. Toen zei iedereen van tevoren dat duitsland zou winnen want die had net met 5-1 (?) van argentinie (?) gewonnen. En na de wedstrijd lag het aan spanje die niet wilden voetballen met 80% balbezit. Bij duitsland dekken ze ook niet door, lopen ze ook naar achter. En dat komt allemaal doordat ze met 4 verdedigers spelen en met 2 controleurs ervoor. Dat nekt je zowel in de opbouw als in het druk zetten, want daardoor moeten de buitenspelers (die halve middenvelders worden) zoveel lopen als je druk wilt zetten dat dit nooit vol te houden is.
Paar jaar terug heb ik jong heerenveen - jong ajax gezien met eriksen en blind er in. Gebeurde toen ook precies hetzelfde. Geen druk kunnen zetten, twee controeleurs voor de 4-mans verdediging die geen kant op kunnen met de bal en een eriksen op 10 die zich het leplazarus liep maar geen enkele bal kreeg.
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Frankie de missing link schreef:

(...)

In tegenstelling tot zijn voorgangers werd Frank met die riemen dan ook kampioen. En dat met een hier verguisde Janssen, Boerrigter, een Vermeer die er niks van kan, een Greg die drama was, een Siem de Jong die alles speelt, en Ebecilio/Lukoki of dikke Sulejmani en zonder linksback. Doet hij kennelijk toch IETS goed, of niet. Uiteindelijk gaat het om resultaat en toekomstperspectief. Resultaat is onder De Boer gewoon heel erg goed geweest. Toekomstperspectief is vooral afhankelijk van financiele mogelijkheden, het benutten van die mogelijkheden (bijv. door het investeren in de jeugd, talentvolle spelers scouten, ervaren speler halen waar nodig) alsook van spelopvatting. Volgens mij zit dit allemaal behoorlijk goed. Het gaat bij Frank de Boer altijd over keuzes en individuele spelers. Wanneer gaan we ons beseffen dat dat al geweldig is. Dat we het kennelijk eens zijn met de spelopvatting, met de tactiek (4-3-3), met de invulling daarvan (doorschuivende backs, knijpende buitenspelers, punt naar achteren) en dat het ENIGE waar we bezwaar tegen hebben is dat hij iets in individuen anders ziet dan wijzelf of onze medeforummers. Dat geldt altijd en zal ook altijd zo zijn. Dat er 2 wedstrijden geleden mensen wilden dat Frank de Boer opstapte vind ik dan ook echt ON-GE-LO-FE-LIJK. Dat geldt niet per se voor jou, Albinho, maar ik denk wel dat het feit dat bijna alle kritiek over dit soort individuele analyse van spelers gaat laat zien hoe goed De Boer het eigenlijk doet.
HR
Ik ben met je eens dat Frank ook goede dingen doet.
Maar hij heeft ieder jaar opstartproblemen (kijken wat de beste opstelling is )

Dit jaar heeft hij ook teveel aangeklooit met een Babel/Boerrigter/Sana als voorhoede wat pijn aan je ogen doet , nu ziet hij ook in dat Fischer en Hoesen betere opties zijn.
Alleen Poulsen baal ik van dat die altijd speelt , die mag hij er ook eens uithalen.
HR
HR

Albinho
Legende

Van de film schreef:

(...)

Het was de opleiding ala van gaal, de opleiding zoals duitsland die nu ook heeft bijvoorbeeld (alleen dan beter). Als je een beetje op balbezit kunt spelen komt duitsland niet aan de bal, dat kon je bijvoorbeeld zien tegen spanje op het WK van 2010. Toen zei iedereen van tevoren dat duitsland zou winnen want die had net met 5-1 (?) van argentinie (?) gewonnen. En na de wedstrijd lag het aan spanje die niet wilden voetballen met 80% balbezit. Bij duitsland dekken ze ook niet door, lopen ze ook naar achter. En dat komt allemaal doordat ze met 4 verdedigers spelen en met 2 controleurs ervoor. Dat nekt je zowel in de opbouw als in het druk zetten, want daardoor moeten de buitenspelers (die halve middenvelders worden) zoveel lopen als je druk wilt zetten dat dit nooit vol te houden is.
Paar jaar terug heb ik jong heerenveen - jong ajax gezien met eriksen en blind er in. Gebeurde toen ook precies hetzelfde. Geen druk kunnen zetten, twee controeleurs voor de 4-mans verdediging die geen kant op kunnen met de bal en een eriksen op 10 die zich het leplazarus liep maar geen enkele bal kreeg.
HR
Dus als ik het goed begrijp heb je aan de hand van 1 wedstrijd geconcludeerd dat de Ajax-verdedigers in die tijd niet werden mede gedeeld om druk naar voren te geven? Ik ben benieuwd hoe de ECHTE jeugdwatchers daar over denken.

Onder de oude opleiding was het ook gebruikelijk dat de CVs inschoven. Denk aan Heitinga, Vertonghen, Vermaelen en Moisander ook. Zeg niet dat het geweldenaars zijn, maar puur naar het tactische aspect.

@ Frankie

"Resultaat onder de Boer is gewoon heel erg goed geweest". Daar heb ik al eerder de nuance bij geplaatst dat hij minder punten haalt dan terecht verguisde trainers.

Verder klopt het niet dat je stelt dat het enkel over individuele spelers en keuzes gaat. Er is ook vaak genoeg kritiek over tactische keuzes. Mijn grootste kritiekpunten is vooral inzake het (h)erkennen van kwaliteiten. Logisch dat je dan bij individuele spelers zoals De Jong, Boerrigter etc etc uit komt.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Van de film schreef:

(...)

HR
Voor de duidelijkheid, het woord ' controleur' gebruik jij in deze om suggererend vast te stellen dat deze naar achteren lopen en geen druk naar voren zetten. Nonsens

Real speelt vrijwel hetzelfde systeem met ' de controleurs' Alonso en Khedira. En geenszins wordt Ronaldo daardoor ' een halve middenvelder'.

De link van controleur wordt vaak gelegd met spelers als Poulsen en van Bommel. Maar tegenwoordig is ' een controleur' iemand die veel meer kan. Khedira en Alsono zijn daar de beste voorbeelden van. Moderne middenvelders

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 7 december 2012 12:03:43).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Sfinx schreef:
Het is kwaliteit dat er ontbreekt, maar niet alleen deze 2 verdedigers.
Van Rhijn en Blind bezitten ook niet die kwaliteit.
Zijn vaak hun tegenstander kwijt.
Wat verontrustender is dat deze spelers er niks van leren.
Vooral Moisander en Aldeweireld die eigenlijk de ervarenste zijn, maken elke x dezelfde fouten.
Hier moet een kwaliteit injectie komen.HR
Ik denk dat je het in dit geval te snel op de grote hoop 'kwaliteit' gooit. Het is een kwaliteit om de bluf te hebben niet naar achteren te hollen bij balverlies. Het is een kwaliteit om spelers in te durven spelen. Maar dat is wel een kwaliteit die mentaal geprikkeld moet worden. Iedereen kan het lef opbrengen om bij balverlies een stapje naar voren te doen. Iemand die zelfverzekerd is zet sneller een stap naar voren dan iemand die onzeker is. De onzekere gaat op z'n oerinstinct (klinkt misschien wat dramatisch) af en denkt 'verdedigen -> snel naar achteren'. Dat is een kwaliteit. Maar één die voor het grootste deel in het hoofd zit. Dat is het mentale waar ik op doel. Ik vind ervaring daar niet zo'n grote factor in. Het gaat om het blinde vertrouwen in elkaar. Weten dat je als verdediger zijnde naar voren stapt en dat de mannen om je heen dat ook doen.

Het is een steentje dat bij de spelers moet vallen. Wanneer Ajax dit met Vertonghen wel doet en zonder Vertonghen niet meer, kan je dan zeggen dat het de fout is van De Boer? Hij moet met Moisander dat proces opnieuw aan gaan. Moisander moet -als gebombardeerde leider- naar voren stappen en Alderweireld met hem mee nemen. Iedereen kan het, het heeft met een kwestie van durf te maken. Niet met voetbaltechnische kwaliteiten.

Albinho schreef:
Beiden komen uit de Ajax-jeugd (deels). Ik kan me niet voorstellen dat de opleiding zo slecht was dat de verdedigers achteruit gingen lopen. HR
Heitinga deed op het afgelopen EK niet anders. Het heeft met vertrouwen te maken. Vertrouwen in eigen kunnen en vertrouwen in de teamgenoten. Blijven staan bij balverlies is een mentale switch die je echt zelf om moet zetten. En als die eenmaal om is, kan die elk moment ook weer (onbewust) uit worden gezet. Dat is het moeilijkste proces voor een verdediger, zeker als je met Ajax zijnde diep op de eigen helft speelt. Dan loop je wel eens tegen een rappe Lens aan, waarna er weer allerlei kritieken komen. Daar moet je als team en als individu doorheen.
HR
HR

Albinho
Legende

Ares schreef:

(...)
Heitinga deed op het afgelopen EK niet anders. Het heeft met vertrouwen te maken. Vertrouwen in eigen kunnen en vertrouwen in de teamgenoten. Blijven staan bij balverlies is een mentale switch die je echt zelf om moet zetten. En als die eenmaal om is, kan die elk moment ook weer (onbewust) uit worden gezet. Dat is het moeilijkste proces voor een verdediger, zeker als je met Ajax zijnde diep op de eigen helft speelt. Dan loop je wel eens tegen een rappe Lens aan, waarna er weer allerlei kritieken komen. Daar moet je als team en als individu doorheen.
HR
Wat zegt dat? Hij speelt hier al jaren niet meer en BvM geeft hem wellicht andere instructies. Hoe Heitinga nu in Oranje speelt toont geenszins aan hoe is opgeleid.

Het is niet een switch die je alleen zelf kan maken. Het is iets waar je als coach op moet wijzen en blijven hameren. Verder kopieren spelers duidelijk van anderen. Als de CV's een VM voor zich hebben die naar achteren loopt, gaan ze ook naar achteren lopen. Negatieve domino.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Albinho schreef:
Wat zegt dat? Hij speelt hier al jaren niet meer en BvM geeft hem wellicht andere instructies. Hoe Heitinga nu in Oranje speelt toont geenszins aan hoe is opgeleid.

Het is niet een switch die je alleen zelf kan maken. Het is iets waar je als coach op moet wijzen en blijven hameren. Verder kopieren spelers duidelijk van anderen. Als de CV's een VM voor zich hebben die naar achteren loopt, gaan ze ook naar achteren lopen. Negatieve domino. HR
Dat Heitinga al jaren niet meer bij Ajax speelt vind ik niet relevant, daar het over de jeugdopleiding ging. En over de vraag of er in de jeugdopleiding achteruit werd gelopen of niet.

Dat achteruit lopen kan je nog zo afgeleerd zijn in de jeugdopleiding maar 1. je weet niet of dit succesvol is afgeleerd en 2. dit kan zo weer aangeleerd zijn. Sneijder stond als grote (pseudo)vedette toch flink af te geven op het teruglopen van Heitinga. Dat leken mij absoluut geen teamorders, eerder een stukje eigen initiatief. Het veld werd op het EK veel te groot gemaakt, mede door Heitinga. Een bi Ajax opgeleide verdediger. De Ajax opleiding is geen garantie voor vooruit verdedigen.

De coach kan je helpen die switch te maken. Je medespelers kunnen je helpen die switch te maken. Maar uiteindelijk zijn spelers zelf degene die de switch om kunnen zetten. Ze moeten het zelf doen.

Je zegt zelf dat de VM een belangrijke rol heeft, maar wanneer verdedigers naar achteren lopen, lokken die een VM ook mee. Het is dus mijn vraag (zoals eerder gesteld) wie wie precies mee naar achteren lokt. Hollen de verdedigers naar achteren omdat Poulsen naar achteren spurt, zet Poulsen geen druk naar voren omdat er anders een groot gat tussen hem en de verdedigers valt doordat zij niet doordekken of hollen ze onafhankelijk van elkaar naar achteren? Het ware probleem achterhalen, dat is belangrijk in mijn ogen. Als je het eerste probleem herstelt doorbreek je de negatieve spiraal. En dan kan je daar een positieve domino van maken.
HRHR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

Ik denk dat je het in dit geval te snel op de grote hoop 'kwaliteit' gooit. Het is een kwaliteit om de bluf te hebben niet naar achteren te hollen bij balverlies. Het is een kwaliteit om spelers in te durven spelen. Maar dat is wel een kwaliteit die mentaal geprikkeld moet worden. Iedereen kan het lef opbrengen om bij balverlies een stapje naar voren te doen. Iemand die zelfverzekerd is zet sneller een stap naar voren dan iemand die onzeker is. De onzekere gaat op z'n oerinstinct (klinkt misschien wat dramatisch) af en denkt 'verdedigen -> snel naar achteren'. Dat is een kwaliteit. Maar één die voor het grootste deel in het hoofd zit. Dat is het mentale waar ik op doel. Ik vind ervaring daar niet zo'n grote factor in. Het gaat om het blinde vertrouwen in elkaar. Weten dat je als verdediger zijnde naar voren stapt en dat de mannen om je heen dat ook doen.

Het is een steentje dat bij de spelers moet vallen. Wanneer Ajax dit met Vertonghen wel doet en zonder Vertonghen niet meer, kan je dan zeggen dat het de fout is van De Boer? Hij moet met Moisander dat proces opnieuw aan gaan. Moisander moet -als gebombardeerde leider- naar voren stappen en Alderweireld met hem mee nemen. Iedereen kan het, het heeft met een kwestie van durf te maken. Niet met voetbaltechnische kwaliteiten.

Het heeft daar gedeeltelijk mee te maken, maar ook voetbalinzicht van het verdedigen.
Juist om in te stappen maakt je het moeilijker voor de tegenstander, als je achteruit holt ben je kwetsbaarder.
Als je kijkt naar de goals die Real maakten gingen persoonlijke fouten er van vooraf.
Tegen Dordmund hetzelfde liedje, natuurlijk zijn deze ploegen Europese top.
En fouten maken mag je, alleen je moet er wel van leren.
Maar ik zie dit niet bij de verdedigers van Ajax.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Daarom zijn Puyol en Busquets bij Barcelona ook zo belangrijk. Beiden zorgen ervoor dat men nooit onnodig naar achter loopt maar altijd vooruit bij balverlies. Dat zou Poulsen moeten doen en Moisander ook zoals Anita en Vertonghen dat deden. Alleen dit zit er bij hun gewoon nauwelijks in. Onder druk worden ze onzeker, spelen ze lange ballen en lopen ze vervolgens meteen achteruit.

Daarom heb ik ook liever Schone dan Poulsen. Zijn doordekken voorkomt problemen in plaats van dat hij ze moet herstellen. Zeker als je tegenstander met één pass je hele verdediging kan blootleggen, moet je gewoon iemand hebben die meteen dat probleem voorkomt of een stuk kleiner maakt.
HR
HR

Van de film
Legende

Albinho schreef:

Dus als ik het goed begrijp heb je aan de hand van 1 wedstrijd geconcludeerd dat de Ajax-verdedigers in die tijd niet werden mede gedeeld om druk naar voren te geven? Ik ben benieuwd hoe de ECHTE jeugdwatchers daar over denken.

Onder de oude opleiding was het ook gebruikelijk dat de CVs inschoven. Denk aan Heitinga, Vertonghen, Vermaelen en Moisander ook. Zeg niet dat het geweldenaars zijn, maar puur naar het tactische aspect.
HR
Die wedstrijd is een voorbeeld. Maar ik zie elke week en bij vele wedstrijden wat de uitwerking van het van gaaliaanse opleiden is.
Inschuiven met bal is hartstikke leuk, maar daarna wordt er weer zo snel mogelijk terug naar de stellingen gesprint.

Le Berry schreef:

Voor de duidelijkheid, het woord ' controleur' gebruik jij in deze om suggererend vast te stellen dat deze naar achteren lopen en geen druk naar voren zetten. Nonsens

Real speelt vrijwel hetzelfde systeem met ' de controleurs' Alonso en Khedira. En geenszins wordt Ronaldo daardoor ' een halve middenvelder'.

De link van controleur wordt vaak gelegd met spelers als Poulsen en van Bommel. Maar tegenwoordig is ' een controleur' iemand die veel meer kan. Khedira en Alsono zijn daar de beste voorbeelden van. Moderne middenvelders
HR
Nee hoor, de punt naar achter is ook een controleur.

Real heeft dan ook veel moeite om het spel te maken. En bij ronaldo valt het mee omdat die een vrije rol heeft, maar als ozil of di maria rechts'buiten' spelen zijn het gewoon rechtshalven.

Ik heb het over het feit dat als je effectief druk wilt zetten en je met twee controleurs speelt zoals in een 4-2-3-1 de controleurs veel te ver af staan van 'de plek des onheils'. Daardoor zie je dat de buitenspelers met hun backs mee moeten, in plaats van dat een half doordekt op een CV of dat een buitenspeler dit doet en de back later, mits aangespeeld, wordt opgepakt door die half.
Daarom moet je, als je met de punt naar voren speelt, ook 3-4-3 spelen omdat je dan die extra man op het middenveld wél hebt en je dus door kunt dekken. Buiten het feit nog dat opbouwen in een 4-2-3-1 gewoon vreselijk lastig is.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 7 december 2012 13:51:30).]
HR
HR

geDaante
International

Reg.: 17 november 2005

Sfinx schreef:

(...)
Dit is geen kwestie of tijd, het zit er gewoonweg niet in.
In mijn optiek is het gebrek aan kwaliteit.
Veltman doet het eigenlijk al beter dan Alderweireld, die bezit wel die kwaliteit.
Mist alleen die ervaring van op het hoogste niveau spelen.
HR
Alderweireld en Moisander hebben daar blijkbaar niet zoveel van geleerd. Blijkt wel weer dat ervaring heel zwaar overschat wordt. Goed opgeleid zijn, inzicht, mentaliteit en kwaliteit hebben is waar het om draait.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Albinho schreef:

(...)

@ Frankie

"Resultaat onder de Boer is gewoon heel erg goed geweest". Daar heb ik al eerder de nuance bij geplaatst dat hij minder punten haalt dan terecht verguisde trainers.

Verder klopt het niet dat je stelt dat het enkel over individuele spelers en keuzes gaat. Er is ook vaak genoeg kritiek over tactische keuzes. Mijn grootste kritiekpunten is vooral inzake het (h)erkennen van kwaliteiten. Logisch dat je dan bij individuele spelers zoals De Jong, Boerrigter etc etc uit komt.
HR
Die kritiek is soms terecht en soms niet. Hij houdt bijv. vertrouwen in Blind en dat betaalt zich uit. Hij hield vertrouwen in Sulejmani en dan betaalde zich zo nu en dan uit. Ik vind vooral dat het verwachtingspatroon vaak onrealistisch is. Boerrigter is geen geweldenaar, en De Jong ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het altijd anders kan. Lukoki s net zo slecht, en Andersen en Fischer waren er misschien nog niet klaar voor. Ik denk dat dat op basis van de jeugd moeilijk te beoordelen is en veel Ajax 1 spelers wat dat betreft toch wel onderschat worden. Maar nogmaals, als je het vergelijkt met Jol (totaal andere on-Ajaxe spelopvatting), Ten Cate (koop er nog maar een, geen eigen jeugd, rommel uit het buitenland), of Koster (volstrekt gebrek aan persoonlijkheid) dan doet Frank het op alle fronten super. Dat hoor ik ONDER ANDERE jou eigenlijk NOOIT benadrukken. Het is prima om kritisch te zijn, maar je kunt op elke trainer wel wat aanmerken. Barca had Guardiola er 4 jaar geleden uit moeten flikkeren omdat hij Iniesta linksbuiten zet, met 3 verdedigers speelde of Zlatan een goede aankoop vond, maar geen nieuwe keeper haalt. Mourinho kan er niks van omdat hij Khedira op blijft stellen en niet Modric, en dat Arbeloa nog steeds speelt. Van Gaal is gek omdat hij geen nieuwe keeper hoefde.

Zo heeft elke trainer dingen die raar zijn voor de buitenwacht. Ik mis wel een positieve nuance. Een post die eens begint met: Eigenlijk zit Ajax de laatste 3 jaar er best wel goed bij, en mijn volgende post is best wel gelul in de marge, MAAR sport gaat om details dus ik wil het toch even noemen: Ik vind wel dat Lukoki beter is en meer perspectief heeft dan Boerrigter.

Nee, hier is het: Frank doet aan vriendjespolitiek, volstrekte idioot dattie is, met zijn lievelingetje weer, Boerrigter, hij moet nodig eens naar specsavers en als we van Roda verliezen moet hij maar ophoepelen.

Ik zeg niet dat jij dat laatste zegt, maar de toon op het forum komt vaak dichter in de buurt daarbij dan bij dat eerste. Terwijl het gaat op financieel, sportief, en opleidingsgebied en vooral scoutingsgebied (m.n. categorie 15-20) aanzienlijk beter met Ajax. Das allemaal winst, en daar heeft De Boer een belangrijke rol in. Hij doet het beter dan menigeen het zou doen.

Overigens werden eerdere trainers terecht verguisd, maar NIET om hun resultaten. Jol ging nergens heen, en wilde niet bij de Ajax cultuur passen. Das jammer, maar zijn resultaten waren geen enkele reden voor kritiek vind ik (op de laatste 2 maanden na)
HR
HR

Van de film
Legende

Goed, zullen we nu weer gaan hakken?
Dat eeuwige genuanceerde gezeik ook altijd :B.

(waarmee ik mijn complimenten wil maken aan frankie voor zijn goede post :P)

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 7 december 2012 15:43:11).]
HR
HR

j0rdiii
Basisspeler

Reg.: 14 januari 2012

(...)
Die kritiek is soms terecht en soms niet. Hij houdt bijv. vertrouwen in Blind en dat betaalt zich uit. Hij hield vertrouwen in Sulejmani en dan betaalde zich zo nu en dan uit. Ik vind vooral dat het verwachtingspatroon vaak onrealistisch is. Boerrigter is geen geweldenaar, en De Jong ook niet, maar dat wil niet zeggen dat het altijd anders kan. Lukoki s net zo slecht, en Andersen en Fischer waren er misschien nog niet klaar voor. Ik denk dat dat op basis van de jeugd moeilijk te beoordelen is en veel Ajax 1 spelers wat dat betreft toch wel onderschat worden. Maar nogmaals, als je het vergelijkt met Jol (totaal andere on-Ajaxe spelopvatting), Ten Cate (koop er nog maar een, geen eigen jeugd, rommel uit het buitenland), of Koster (volstrekt gebrek aan persoonlijkheid) dan doet Frank het op alle fronten super. Dat hoor ik ONDER ANDERE jou eigenlijk NOOIT benadrukken. Het is prima om kritisch te zijn, maar je kunt op elke trainer wel wat aanmerken. Barca had Guardiola er 4 jaar geleden uit moeten flikkeren omdat hij Iniesta linksbuiten zet, met 3 verdedigers speelde of Zlatan een goede aankoop vond, maar geen nieuwe keeper haalt. Mourinho kan er niks van omdat hij Khedira op blijft stellen en niet Modric, en dat Arbeloa nog steeds speelt. Van Gaal is gek omdat hij geen nieuwe keeper hoefde.

Zo heeft elke trainer dingen die raar zijn voor de buitenwacht. Ik mis wel een positieve nuance. Een post die eens begint met: Eigenlijk zit Ajax de laatste 3 jaar er best wel goed bij, en mijn volgende post is best wel gelul in de marge, MAAR sport gaat om details dus ik wil het toch even noemen: Ik vind wel dat Lukoki beter is en meer perspectief heeft dan Boerrigter.

Nee, hier is het: Frank doet aan vriendjespolitiek, volstrekte idioot dattie is, met zijn lievelingetje weer, Boerrigter, hij moet nodig eens naar specsavers en als we van Roda verliezen moet hij maar ophoepelen.

Ik zeg niet dat jij dat laatste zegt, maar de toon op het forum komt vaak dichter in de buurt daarbij dan bij dat eerste. Terwijl het gaat op financieel, sportief, en opleidingsgebied en vooral scoutingsgebied (m.n. categorie 15-20) aanzienlijk beter met Ajax. Das allemaal winst, en daar heeft De Boer een belangrijke rol in. Hij doet het beter dan menigeen het zou doen.

Overigens werden eerdere trainers terecht verguisd, maar NIET om hun resultaten. Jol ging nergens heen, en wilde niet bij de Ajax cultuur passen. Das jammer, maar zijn resultaten waren geen enkele reden voor kritiek vind ik (op de laatste 2 maanden na)
HR
forumillustratie

Maar goed dat weet je als je op Ajax netwerk zit, hele forum bestaat op de jeugd topics na alleen maar uit eindeloos gezeik zonder enige nuance.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

(...)
HR
Blind heeft hij er ook een tijde naast gezet en andere opties geprobeerd. In het geval de Jong en Boerrighter heeft hij dat eigenlijk nooit gedaan.

Jol was een aanfluiting(heette jij niet eerst Jol de missing link?)
Zelfs simplistische beken op basis van de wedstrijden tegen Madrid durf ik stellen dat we er op vooruit zijn gegaan op de punten die Cruijff aanhaalde in zijn beruchte 20 september column. Dus in grote lijnen ben ik wel tevreden met de Boer.

HR
Dus zou Lukoki het vertrouwen moeten krijgen, gezien zijn leeftijd

HR
Ik vind dat de kritiek van de persoonlijke voorkeuren van de Boer niet bij voorbaat mag uitsluiten. Omdat zo onwaarschijnlijk klinkt of wat dan ook. Hoe eerder dit duidelijk aan de kaak wordt gesteld hoe eerder we weer stappen kunnen maken.
HR
HR

j0rdiii
Basisspeler

Reg.: 14 januari 2012

Ajax Life

De Boer verklapt nog niet wie Poulsen vervangt. Enoh of Schøne? 'Maar als je me een beetje kent, weet je het wel'. #ajagroHR
Nou, zeg het maar.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

j0rdiii schreef:

(...)

Nou, zeg het maar.
HR
Als ik Frank een beetje ken zeg ik Enoh, maar denk toch dat het Schone word :B
HR
HR

RogerGarcia
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

De Boer zei het volgende: ''Ik ga niet zeggen wie Poulsen vervangt, maar de mensen die mij een beetje kennen zullen weten wie ik kies''

Enoh dus :B :D
HR
HR

TD-AFCA
Veelbelovend talent

Vak: 414
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 28 augustus 2011

RogerGarcia schreef:

De Boer zei het volgende: ''Ik ga niet zeggen wie Poulsen vervangt, maar de mensen die mij een beetje kennen zullen weten wie ik kies''

Enoh dus :B :D
HR
Schòne dus, Frankie wil VOETBALLUH!
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 1,2% dat ADO Den Haag wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!