Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 16:04                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 215 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
Albinho schreef:

(...)

Dat snap ik, maar als je na dat traject ALSNOG tot de conclusie komt dat hij niet presteert?

Ik wil verder de discussie of die presteert etc even later voor wat het is. Laten we van de hypotethische situatie uitgaan dat we vinden dat ie niet presteert. Ga je em dan aanhouden omdat er geen alternatief is?
HR
Als er geen alternatief is betekent het dat je met de beste keuze aan het werk bent, dus dan hou je m aan, tenzij je graag voor een mindere keuze kiest.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Nogmaals, wat heeft het huidige voetbal (instelling / tactiek) te maken met de kwaliteit? Is het dat de kwaliteit er niet is om het beoogde voetbal te spelen? Dus dan pas je je aan aan de spelers ipv de spelers aan de tactiek.
Of is het huidige voetbal het beoogde voetbal wat we willen spelen? Alleen missen wel de kwaliteit ervoor om dat beter uit te spelen (een voetbal visie waar ik totaal niet achtersta).
HR
Alles, de kwaliteit is te laag om het voetbal te spelen wat we graag willen zien.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Natuurlijk is het puur op de man spelen, Frank is toch verantwoordelijk voor het eerste en het vertoonde spel?
HR

Als Frank tot een inkeer komt en gaat voetballen mag die van mij gerust blijven zitten.

Mensen schreeuwen hier omdat de jeugd never nooit slechte kan zijn dan sommige spelers die non stop nu de kans krijgen van Frank, er word gewoon totaal niet doorgeselecteerd wat je eigenlijk wel mag verwachten bij een achterstand van 10 ! punten
Om het rustig brengen te ventileren ga ik iemand quoten waarop niemand nog antwoord heeft gegeven :

quote:
Adeb : Valt invallen met 3 en 4-0 daar ook onder? Het met beleid brengen van talent?
Natuurlijk is het puur op de man spelen, Frank is toch verantwoordelijk voor het eerste en het vertoonde spel?HR
Het is werkelijk van de zotte dat mensen nog durven blijven roepen dat de jeugd geen kans krijgt. Zowel in minuten, in aantallen, in potentie, in hoe ze er mee bezig zijn, werkelijk alles straalt uit dat we naar de toekomst werken met de talenten die nu in Jong Ajax spelen, waarvan sommigen (Bocarra, Andersen) overigens nog geen 3 volle maanden bij Ajax voetballen.

Dat die vraag niet beantwoord zou zijn is niet alleen niet waar (het gegeven antwoord wordt gewoonweg niet geaccepteerd), het geeft ook nog maar weer eens aan hoe gekleurd ernaar gekeken wordt. Focussen op een half uur tegen Dortmund en daarop roepen dat het hele beleid niet klopt is gewoon veel te kortzichtig. Het is a) te kort om het als voorbeeld te laten dienen (momentopname), b) keurig uitlegbaar (zie wat RvE schrijft) en c) een voorbeeld van hoe slecht mensen de uitleg die door meerderen hier gegeven is en door het TH gegeven is lezen, of willen lezen.

Hoesen is misschien wel een heel goed voorbeeld van hoe het beleid uitgevoerd wordt, kijk naar het verschil tussen zijn invalbeurt tegen Madrid en tegen Dortmund. Je ziet de man beter worden.

Mijns inziens is roepen om ontslag van De Boer een voorbeeld van korte termijn denken.

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 23 november 2012 13:43:14).]
HR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

Als je kijkt naar het materiaal en de prestaties van Ajax de afgelopen jaren heeft de Boer er behoorlijk veel uit gehaald. Dat Ajax op sommige vlakken een gebrek aan kwaliteit heeft los je niet op door een andere trainer voor de groep te zetten. Tuurlijk valt er te twisten over het spel, de spelers die er wel of niet in staan of op welke positie.

De Boer heeft vooral in het begin logischerwijs wel een aantal beginnersfouten gemaakt en het is hem tot heden nog niet echt duur komen te staan, maar er zit zeker wel een trainer waarmee je wat aankunt en laat zien graag een winnaar te willen zijn.

Je hebt niet zo vaak trainers die bij het eerste de beste dubbeltje meer willen vertrekken of zo snel mogelijk naar grote landen en clubs willen. Iemand als Ronald Koeman had het in zijn Vitesse periode al over het coachschap bij Barcelona. Er is niks mis mee met carrière trainers, maar iemand die dit vooral bij een bepaalde club doet en veel meer immuun is voor het eerste de beste bod van een pakweg Engelse of Spaanse middenmoter of subtopper waar meer te verdienen valt en wat een veel interessantere competitie is. Ook voor een coach.

Daardoor is het ook een coach die meedenkt met de club i.p.v. zo veel mogelijk te willen investeren met de gedachte na mij de zonvloed. Als ik maar presteer kom ik bij een andere mooie en grotere club terecht.

Iemand als Frank de Boer zou je moeten koesteren. En dat wordt geloof ik ook wel door de meeste supporters gedaan gezien het krediet hij heeft bij het merendeel van de supporters.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Bassie, jij en vele anderen die er een positievere mening op na houden doen net alsof alle critici continu zijn hoofd eisen, is geenszins het geval. Ik erger me kapot maar hij heeft, zoals ik net al zei, ook voor mij nog voldoende krediet om zeker het seizoen af te maken. Dan kunnen we kijken waar dit seizoen tot toe heeft geleid en welk pad er is aangelegd naar seizoen 13/14. Gaan de jongere jongens in het voorjaar meer naar de voorgrond komen, het voetbal meer terugkeren en wat meer tactische consistentie, ligt er een basis voor 13/14. Blijven we pielen met Boerrigter, Enoh, Poulsen en cs, etc etc. Dan heb je echt een vergooid seizoen.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

Albinho schreef:

Bassie, jij en vele anderen die er een positievere mening op na houden doen net alsof alle critici continu zijn hoofd eisen, is geenszins het geval. Ik erger me kapot maar hij heeft, zoals ik net al zei, ook voor mij nog voldoende krediet om zeker het seizoen af te maken. Dan kunnen we kijken waar dit seizoen tot toe heeft geleid en welk pad er is aangelegd naar seizoen 13/14. Gaan de jongere jongens in het voorjaar meer naar de voorgrond komen, het voetbal meer terugkeren en wat meer tactische consistentie, ligt er een basis voor 13/14. Blijven we pielen met Boerrigter, Enoh, Poulsen en cs, etc etc. Dan heb je echt een vergooid seizoen.
HR
Albinho,

Niet alle critici vragen om het hoofd van de Boer maar een aantal posters ( namen zijn bekend ) doen dat wel en dan ook in elk topic. Zodra er een nieuwsbericht is of er een wedstrijd dan worden alle topics. ( De Boer, Spelers, Wedstrijd topic ) daarmee vol gegooid door een aantal personen.
Dat er mensen dan tegenin gaan is niet meer dan normaal al wordt dat dan weer gegooid onder de noemer op de man spelen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

HR
Alle niet, aantal wel. Er wordt op zijn minst hier de stelling gedeponeerd wie zijn opvolger zou moeten worden, dan ben je op zijn minst een aardig eind op weg om iemands hoofd te eisen.

Neemt niet weg dat dat het minst belangrijkste onderdeel van mijn stukje was. Ik denk echt dat er veel breder gekeken moet worden, veel meer naar de grotere lijnen. Zoals ook al meerdere keren aangegeven: we komen uit een heel, heel, heel erg diep dal en hebben net de weg naar boven ingezet. Dat zal met vallen en opstaan gaan. Daarin zullen fouten gemaakt worden en daarin zullen we ook nog een aantal keren flink op de bek gaan.

Dat is een stapsgewijs proces. Maar als je in dat proces nu roept dat de jeugd te weinig kans geeft omdat je vindt dat ze moeten spelen ipv wat er nu staat, dan heb je volgens mij of het geduld niet, of snap je niet wat de grote lijn is. Als je namelijk naar de grote lijn kijkt moet je blij zijn met de manier waarop er op dit moment met de jeugd wordt omgesprongen, in plaats van boos worden dat ze niet spelen in plaats van een speler die je zelf niet zo goed vindt.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

BassieAdam schreef:

(...)

Alle niet, aantal wel. Er wordt op zijn minst hier de stelling gedeponeerd wie zijn opvolger zou moeten worden, dan ben je op zijn minst een aardig eind op weg om iemands hoofd te eisen.

Neemt niet weg dat dat het minst belangrijkste onderdeel van mijn stukje was. Ik denk echt dat er veel breder gekeken moet worden, veel meer naar de grotere lijnen. Zoals ook al meerdere keren aangegeven: we komen uit een heel, heel, heel erg diep dal en hebben net de weg naar boven ingezet. Dat zal met vallen en opstaan gaan. Daarin zullen fouten gemaakt worden en daarin zullen we ook nog een aantal keren flink op de bek gaan.

Dat is een stapsgewijs proces. Maar als je in dat proces nu roept dat de jeugd te weinig kans geeft omdat je vindt dat ze moeten spelen ipv wat er nu staat, dan heb je volgens mij of het geduld niet, of snap je niet wat de grote lijn is. Als je namelijk naar de grote lijn kijkt moet je blij zijn met de manier waarop er op dit moment met de jeugd wordt omgesprongen, in plaats van boos worden dat ze niet spelen in plaats van een speler die je zelf niet zo goed vindt.
HR
Het is heel makkelijk, je hebt de keuze om echt voetbal te gaan spelen, ook al is de kwaliteit er niet naar, dat kan gebeuren, maar je straat en draagt wel voetbal uit.

Of je doet zoals Frank nu, je zegt dat je voetbal wil uitdragen en je eigen spel wilt spelen maar laat vervolgens wat anders zien.

De jeugd kijkt ook alle wedstrijden he? Die zien een angstig Ajax dat nu durft te voetballen, veel lange ballen geeft en bar weinig combinatie spel in zich heeft. Er is niet voor niets dat voetballende jongens als Eriksen en Fischer beginnen te twijfelen.

Eerste hoort een voorbeeld te zijn voor de jongere generatie, nou wat een voorbeeld.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Het is heel makkelijk, je hebt de keuze om echt voetbal te gaan spelen, ook al is de kwaliteit er niet naar, dat kan gebeuren, maar je straat en draagt wel voetbal uit.

Of je doet zoals Frank nu, je zegt dat je voetbal wil uitdragen en je eigen spel wilt spelen maar laat vervolgens wat anders zien.

De jeugd kijkt ook alle wedstrijden he? Die zien een angstig Ajax dat nu durft te voetballen, veel lange ballen geeft en bar weinig combinatie spel in zich heeft. Er is niet voor niets dat voetballende jongens als Eriksen en Fischer beginnen te twijfelen.

Eerste hoort een voorbeeld te zijn voor de jongere generatie, nou wat een voorbeeld.
HR
Wat denk jij dat het beleid is dan? Gewoon maar wat doen?

Heb je enig idee van hoe het beleid is ten opzichte van talenten brengen? Heb je enig idee van hoe talenten er zelf naar kijken? Talenten die PSV boven Ajax verkiezen, talenten die PSG boven Ajax verkiezen, talenten die uit Denemarken komen voor Ajax, talenten die bijtekenen, talenten die allemaal zich positief uitlaten, met name over het beleid en het programma wat ze voorgeschoteld wordt naar een zo goed mogelijke opleiding?

Heb je uberhaupt wel enig idee van wat opleiden inhoudt?

Het enige wat je de hele tijd roept is nu, nu, nu. Alles moet maar nu opgesteld worden, waarbij het zogenaamde sterkste argument 'anders lopen ze weg' is.

Heb je daar enige onderbouwing voor? Of is dat allemaal uit de grote dikke duim?
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Alle niet, aantal wel. Er wordt op zijn minst hier de stelling gedeponeerd wie zijn opvolger zou moeten worden, dan ben je op zijn minst een aardig eind op weg om iemands hoofd te eisen.HR
Weet je wel wie dat opperde? Een zo te zien pro-FdB poster omdat wij maar een stelletje autisten zijn door kritiek te hebben.

Neemt niet weg dat dat het minst belangrijkste onderdeel van mijn stukje was. Ik denk echt dat er veel breder gekeken moet worden, veel meer naar de grotere lijnen. Zoals ook al meerdere keren aangegeven: we komen uit een heel, heel, heel erg diep dal en hebben net de weg naar boven ingezet. Dat zal met vallen en opstaan gaan. Daarin zullen fouten gemaakt worden en daarin zullen we ook nog een aantal keren flink op de bek gaan.HR
Precies en die fouten worden hier benoemd. Mag hopen dat ik nooit meer Poulsen en Enoh in 1 elftal zie staan.

HR
Ik vind ook dat de jeugd zn kans krijgt, en dat verheugt me ook. Laat onverlet dat als je een Poulsen ziet aanklooien je liever een jeugdspeler ziet dan wel iemand anders (ik heb persoonlijk nog liever Enoh dan Poulsen). Vorig jaar zei men hier op AN almas na de eerste paar potten, wtf doet Janssen daar op cvm? Zoals we allemaal weten heeft het veel te lang geduurd voordat FdB zn fout herstelde en het liedje herhaalt zich nu wederom (althans ik vind Poulsen net als Janssen destijds echt een aanfluiting op cvm dus voor mij is dat zo).
HR
HR

Albinho
Legende

De Boer waarschuwt voor Malki en stelt mening over ‘Dortmund’ bij
Vrijdag, 23 november 2012 om 13:39
Frank de Boer vindt, twee dagen na de 1-4 afstraffing in eigen huis, dat Ajax het niet eens zo heel slecht deed tegen Borussia Dortmund. Direct na de wedstrijd zat de trainer van de Amsterdammers nog vol met emoties en zei hij dat zijn spelers stonden te ‘maffen’ bij de tegentreffers. Inmiddels heeft De Boer de wedstrijd terug kunnen kijken en is hij genuanceerder. Hij hoopt dat zijn spelers nu weer fris in het hoofd zijn; fris genoeg om met Roda JC af te kunnen rekenen, in elk geval.

“Je weet dat je in deze groep met de kampioenen van Spanje, Duitsland en Engeland altijd top moet zijn”, kijkt De Boer vrijdag terug op de Champions League-wedstrijd. “En dat waren we woensdagavond niet. In de afgelopen vijf wedstrijden zijn we twee keer top geweest. En dat leidde dan ook twee keer tot een mooi resultaat tegen Manchester City (3-1 winst en 2-2 gelijkspel). Ik vond trouwens dat we achteraf gezien niet eens zo slecht hebben gespeeld tegen Dortmund”, geeft de coach van Ajax aan.
“We hebben alleen wel onnodig een paar goals weggegeven. Daarnaast ontbrak het bij ons aan stootkracht voorin, maar daar werken we aan op de training”, weet De Boer te vertellen op de clubwebsite. Hij zegt te hopen dat de koppies van de Ajax-spelers weer goed staan. “We hebben donderdagochtend de wedstrijd tegen Dortmund met elkaar geëvalueerd. Het belangrijkste is nu dat de spelers de nederlaag een plek geven zodat ze ervan leren. Ik ga er vanuit dat dat inmiddels is gebeurd. We kunnen dus met een frisse kop naar Roda JC toe.”
Speciale aandacht schonk De Boer aan Sanharib Malki, de gevaarlijkste aanvaller van de tegenstander uit Limburg. In 44 wedstrijden voor Roda JC maakte de Syriër al 31 goals en De Boer weet hoe gevaarlijk hij is. “Malki kan uit het niets scoren. Dat heeft hij de afgelopen anderhalf jaar vaak bewezen. Hij is heel doelgericht en daarom absoluut een man om in de gaten te houden”, klinkt het waarschuwend.HR
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Ik vind ook dat de jeugd zn kans krijgt, en dat verheugt me ook. Laat onverlet dat als je een Poulsen ziet aanklooien je liever een jeugdspeler ziet dan wel iemand anders (ik heb persoonlijk nog liever Enoh dan Poulsen). Vorig jaar zei men hier op AN almas na de eerste paar potten, wtf doet Janssen daar op cvm? Zoals we allemaal weten heeft het veel te lang geduurd voordat FdB zn fout herstelde en het liedje herhaalt zich nu wederom (althans ik vind Poulsen net als Janssen destijds echt een aanfluiting op cvm dus voor mij is dat zo).
HR
Ik zeg ook nergens dat er geen kritiek mag zijn. Sterker nog, ik zeg zelf ook al altijd dat ik Poulsen liever niet zie spelen. Maar dat betekent niet dat je dus je jeugd geen kans geeft.
HR
HR

adeb
Bankzitter

Reg.: 12 augustus 2012

BassieAdam schreef:

(...)

Wat denk jij dat het beleid is dan? Gewoon maar wat doen?

Heb je enig idee van hoe het beleid is ten opzichte van talenten brengen? Heb je enig idee van hoe talenten er zelf naar kijken? Talenten die PSV boven Ajax verkiezen, talenten die PSG boven Ajax verkiezen, talenten die uit Denemarken komen voor Ajax, talenten die bijtekenen, talenten die allemaal zich positief uitlaten, met name over het beleid en het programma wat ze voorgeschoteld wordt naar een zo goed mogelijke opleiding?

Heb je uberhaupt wel enig idee van wat opleiden inhoudt?

Het enige wat je de hele tijd roept is nu, nu, nu. Alles moet maar nu opgesteld worden, waarbij het zogenaamde sterkste argument 'anders lopen ze weg' is.

Heb je daar enige onderbouwing voor? Of is dat allemaal uit de grote dikke duim?
HR
Het enige wat jij constant roept is beleid en heb geduld. Gebaseerd op dromen en wensen om vervolgens compleet voorbij te gaan aan de realiteit.

Je doet niets anders dan je eigen mening als waarheid verkondigen.

Als de voetbal opvatting van Frank gewoon verkeerd is gebleken heb jij er vertrouwen in dat dit op termijn goedkomt. De feiten zijn nu eenmaal dat Frank een afwachtende enigszins laffe coach is,.

Het is ook niet raar dat Eriksen niet staat te springen om contractverlenging, en Fischer vooralsnog ook niet.

Mijn advies aan jou en meerdere positivelingen, verkondig je eigen mening niet als waarheid en zet ons niet weg als een stel zeikerds.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

adeb schreef:

(...)

Het enige wat jij constant roept is beleid en heb geduld. Gebaseerd op dromen en wensen om vervolgens compleet voorbij te gaan aan de realiteit.

Als de voetbal opvatting van Frank gewoon verkeerd is gebleken heb jij er vertrouwen in dat dit op termijn goedkomt. De feiten zijn nu eenmaal dat Frank een afwachtende enigszins laffe coach is,.

Het is ook niet raar dat Eriksen niet staat te springen om contractverlenging, en Fischer vooralsnog ook niet.

Mijn advies aan jou en meerdere positivelingen, verkondig je eigen mening niet als waarheid en zet ons niet weg als een stel zeikerds.
HR
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

adeb schreef:

(...)

HR
Amen!
HRHR
HR

adeb
Bankzitter

RvE schreef:

(...)

Weer een wedervraag? Het zou je sieren om antwoord te geven.

Je kan wel een systeem willen hanteren maar als de spelers er niet naar zijn ( of nog niet klaar daarvoor ) dan heeft dat dus geen enkele zin.

Sommige hier schreeuwen moord en brand want Denswil, Fischer, Hoesen, Bocara worden niet vanaf het begin erin gezet. Daar zijn duidelijke redenen voor die ook gewoon gefentileerd worden door het TH.

Dan worden ze alsnog ingebracht om beetje bij beetje te proeven en dan is het weer niet goed want staat ajax 0-3 achter.

Op die manier is een ECHTE discussie niet mogelijk want sommige staan niet open voor tegen argumenten die wel degelijk hout snijden.

Er wordt nu al meer dan een week lang puur en alleen om het hoofd van de Boer gevraagd. Heeft zo goed als niets meer te maken met de Ajax visie. is puur op de man spelen.
HR
Waar komt die zelfingenomenheid vandaan om te denken dat je tegen argumenten weldegelijk hout snijden? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Er wordt al meer dan een week prima uitgelegd waarom men het niet ziet zitten in Frank. Daaruit voortkomend willen sommigen Frank zien vertrekken, logisch. Zo was dat met elke trainer.

Wel grappig om te lezen dat je je in allerlei bochten wringt om het laten invallen bij 3 en 4 -0 achter ook onder het met beleid brengen te scharen.

Of wat te denken van de uitspraak dat talent niets heeft aan tien minuten invallen. Ook al veelvuldig gebeurd.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Reg.: 12 augustus 2011

BassieAdam schreef:

(...)

Ik zeg ook nergens dat er geen kritiek mag zijn. Sterker nog, ik zeg zelf ook al altijd dat ik Poulsen liever niet zie spelen. Maar dat betekent niet dat je dus je jeugd geen kans geeft.
HR
Bassie kun jij mij, voor argument's sake, vertellen wat "de jeugd een kans geven" in jouw ogen betekent?

Mijn mening : de trainer vertelt een veelbelovende jongeling dat hij in de praktijk wil zien of hij het, in de opleiding, geleerde ook daadwerkelijk op eredivisie niveau kan brengen.
Hij zegt van plan te zijn hem (onafhankelijk van het feit hoeveel fouten hij maakt) de 3 komende wedstrijden op de hem geëigende plaats zal opstellen.
Na iedere wedstrijd komt er de nabespreking en na 3 wedstrijden het (voorlopige) oordeel : doorgaan of bijleren.

Ik ben van mening dat zo'n jongen dan een betere kans heeft gehad dan wanneer hij het 10 of 20 minuten mag proberen als invaller als het team niet draait of als de tegenstander gas terug neemt (zoals Dortmund).
HR
HR

BassieAdam
Moderator

adeb schreef:

(...)

HR
Zeikerd ;)

Je verwijt mij overigens precies wat je zelf doet, alleen al in dit ene stukje noem je zelfs iets een feit wat jouw mening is :)

Maar prima, ik heb volgens mij meerdere keren uitgelegd wat goed beleid is als het gaat om opleiden. Niet geheel ontoevallig ben ik daar nog in opgeleid ook en zit het in mijn vakgebied.

Ik heb jou nog niet gehoord over hoe je goed beleid voert met betrekking tot opleiden, behalve dat je roept 'talent komt vanzelf' en 'stel maar op, dan krijgen ze vanzelf weerstand'.

Vertel maar eens, leg maar eens haarfijn uit, wel een beetje onderbouwd als het kan (denk je dat je dat lukt?) wat jouw beleid met betrekking tot het opleiden is. En waarom graag, ook laten zien dat het werkt het, dat dat een goede manier is van opleiden.

Denk je dat je dat kan, of blijf je lekker hagel afvuren?
HR
HR

Viktor Fischer
Basisspeler

Reg.: 13 oktober 2009

adeb schreef:

Mijn advies aan jou en meerdere positivelingen, verkondig je eigen mening niet als waarheid
HR
Om vervolgens in dezelfde post te melden:

De feiten zijn nu eenmaal dat Frank een afwachtende enigszins laffe coach is,.

HR
Een aanname van jewelste die je never nooit kan bewijzen. Ik ben het eens met de kern van je verhalen, maar ga alsjeblieft eens fatsoenlijk discussiëren. Dit soort posts komen de discussie voor geïnteresseerde lezers zoals ik niet ten goede.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

adeb schreef:

(...)

Waar komt die zelfingenomenheid vandaan om te denken dat je tegen argumenten weldegelijk hout snijden? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Er wordt al meer dan een week prima uitgelegd waarom men het niet ziet zitten in Frank. Daaruit voortkomend willen sommigen Frank zien vertrekken, logisch. Zo was dat met elke trainer.

Wel grappig om te lezen dat je je in allerlei bochten wringt om het laten invallen bij 3 en 4 -0 achter ook onder het met beleid brengen te scharen.

Of wat te denken van de uitspraak dat talent niets heeft aan tien minuten invallen. Ook al veelvuldig gebeurd.
HR
Nogmaals pot vertwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd om normaal een discussie met je aan te gaan met argumenten over en weer alleen heb je daar geen zin in. Duidelijk maar draai het verhaal niet. het lijkt wel een soort wilders discussie man. Gewoon blijven schreeuwen en met krachtige termen je mening doorvoeren als feiten.

Tot voor kort kon hier op het netwerk op een normale manier discussie gevoert worden. Met verschillende meningen. Dat is de laatste tijd gewoon niet het geval.

Je mening is duidelijk maar ook daarvan kan je niet zeggen dat het dan de waarheid is. Ieder zijn eigen waarheid.

P.S. Ik heb nu al 3 x gereageerd op het inbrengen van spelers bij 0-3. Dat het antwoord niet de jouwe is betekend niet dat ik hem niet beantwoord heb. voorbeeld.
HR
HR

adeb
Bankzitter

Viktor Fischer schreef:

(...)

Een aanname van jewelste die je never nooit kan bewijzen. Ik ben het eens met de kern van je verhalen, maar ga alsjeblieft eens fatsoenlijk discussiëren. Dit soort posts komen de discussie voor geïnteresseerde lezers zoals ik niet ten goede.
HR
Enoh en Poulsen opstellen. Poulsen vaak tussen de cv's in. Geen druk over het hele veld, maar opwachten. De vele verdedigende wissels om een voorsprong binnen te slepen, waardoor we extra onder druk komen en bv nog gelijkspelen.

Ik moet wel lachen om mensen die compleet voorbij lopen aan de realiteit.
HR
HR

Albinho
Legende

Viktor Fischer schreef:

(...)

HR
Gebeurd omgekeerd uit de positivo's ook; critici worden structureel als kortzichtig uitgemaakt, zeikerds, etc etc. Gebeurd elk jaar opnieuw. Moet je eens terug gaan lezen van zomer 2011 tot aan voorjaar 2012. De critici werden voor rotte vis uitgemaakt en Frank zou het heus wel beter weten, toen de poppetjes op de plekken kwamen zoals allang was aangegeven begon het plots te lopen. Is gewoon allemaal gebeurd en iedereen was er bij. Ook dit seizoen gebeurd hetzelfde. Van de zomer werd door meerderen aangegeven waar de pijnpunten lagen en wat essentieel was om weer succesvol te zijn, wederom deed Frank het anders en wederom kijken we allemaal toe een tergend najaar zich weer eens voltrekt. Helaas is de selectie zo erg van kwaliteit ontdaan dat dit voorjaar het tij niet meer zal keren.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

nednil schreef:

(...)

Bassie kun jij mij, voor argument's sake, vertellen wat "de jeugd een kans geven" in jouw ogen betekent?

Mijn mening : de trainer vertelt een veelbelovende jongeling dat hij in de praktijk wil zien of hij het, in de opleiding, geleerde ook daadwerkelijk op eredivisie niveau kan brengen.
Hij zegt van plan te zijn hem (onafhankelijk van het feit hoeveel fouten hij maakt) de 3 komende wedstrijden op de hem geëigende plaats zal opstellen.
Na iedere wedstrijd komt er de nabespreking en na 3 wedstrijden het (voorlopige) oordeel : doorgaan of bijleren.

Ik ben van mening dat zo'n jongen dan een betere kans heeft gehad dan wanneer hij het 10 of 20 minuten mag proberen als invaller als het team niet draait of als de tegenstander gas terug neemt (zoals Dortmund).
HR
Even een vraagje: heb je al mijn uitleg eerder over het brengen van jeugd gelezen? Paar dagen terug? Daar heb ik het namelijk uitgebeird uitgelegd.

Daarbij nam ik Hoesen als goed voorbeeld, dus laten we die nog even aanhouden:

Er wordt een analyse gemaakt van een jeugdspeler waarbij in kaart wordt gebracht waar hij goed in is, wat ie nog kan verbeteren en hoe dat verbeterd moet worden. Vervolgens gaat de jeugdspeler daar samen met de technische staf aan werken. Daarvoor wordt een programma opgesteld, afhankelijk van wat er moet verbeterd worden uiteraard. Bij Hoesen was dat onder meer meer kracht erbij, dus zal er veel krachttraining gedaan zijn.

Vervolgens wordt in het tijdsplan gekeken naar waar de speler steeds een niveautje hoger kan en wat ie daarvoor moet doen. Dat kan in sommige gevallen (let wel: iedere speler is anders dus het is niet hetzelfde voor iedereen) zijn dat ze met Jong Ajax meespelen, voor anderen is dat juist weer mee trainen en een volgende stap is minuten maken in het eerste, al dan niet veel of weinig (overigens ben ik het in dat kader niet met De Boer eens dat een kwartier spelen niet zou helpen in de ontwikkeling, wel als ie het heeft over 5 minuten ofzo).

Als je het hebt over 'kansen' is dat breder dan alleen 3 wedstrijden de kans geven, maar ook al het hele programma, het meetrainen met het eerste, om te groeien en ondertussen te laten zien wat je kan en het maken van minuten.

Je zou dan ook moeten zien dat spelers langzamerhand steeds meer bij de selectie komen en steeds meer minuten gaan maken, op het moment dat ze in hun ontwikkelingsprogramma bepaalde punten bereikt hebben. En dat zie je volgens mij nu gebeuren bij Fischer en Hoesen. Bij Hoesen werd zelfs het tijdsplan in de media aangegeven: die werd klaargemaakt voor de 2e seizoenshelft, maar lijkt er nu wat eerder aan te komen.
HR
HR

adeb
Bankzitter

RvE schreef:

(...)

Nogmaals pot vertwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Ik heb het meerdere malen geprobeerd om normaal een discussie met je aan te gaan met argumenten over en weer alleen heb je daar geen zin in. Duidelijk maar draai het verhaal niet. het lijkt wel een soort wilders discussie man. Gewoon blijven schreeuwen en met krachtige termen je mening doorvoeren als feiten.

Tot voor kort kon hier op het netwerk op een normale manier discussie gevoert worden. Met verschillende meningen. Dat is de laatste tijd gewoon niet het geval.

Je mening is duidelijk maar ook daarvan kan je niet zeggen dat het dan de waarheid is. Ieder zijn eigen waarheid.

P.S. Ik heb nu al 3 x gereageerd op het inbrengen van spelers bij 0-3. Dat het antwoord niet de jouwe is betekend niet dat ik hem niet beantwoord heb. voorbeeld.
HR
Ik ben juist de discussie aangegaan met jou. Je zei ook laatst dat we er verder niet uitkwamen. Op de vraag welke uitspraken van jou ik nog niet op ben ingegaan zei je ook niets. Doe niet voorkomen of ik de discussie met jou uit de weg ga, not impressed. En wat voor jou normaal is kan voor mij heel wat anders zijn.

Mijn verhaal van de pot en de ketel is ook om tegengewicht te bieden. Sommige mensen denken hier de waarheid te verkondigen, en laten dat nou al die positievelingen zijn. Wij kritische poster zijn alleen zeikerds.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

adeb schreef:

(...)

Ik ben juist de discussie aangegaan met jou. Je zei ook laatst dat we er verder niet uitkwamen. Op de vraag welke uitspraken van jou ik nog niet op ben ingegaan zei je ook niets. Doe niet voorkomen of ik de discussie met jou uit de weg ga, not impressed. En wat voor jou normaal is kan voor mij heel wat anders zijn.

Mijn verhaal van de pot en de ketel is ook om tegengewicht te bieden. Sommige mensen denken hier de waarheid te verkondigen, en laten dat nou al die positievelingen zijn. Wij kritische poster zijn alleen zeikerds.
HR
Sorry maar je claimt zelf ook de waarheid te verkondigen. zie dat niet dan?

Klopt ik heb op een gegeven moment aangegeven dat we er niet uit komen. Een verschil daarin is dat ik niet in elk topic loop te verkondigen dat de Boer 10 jaar moet blijven zitten. Dat hij onaantasbaar is. Vanuit jouw kant en nog een paar posters zie ik in meerdere topics tot treurnis toe steeds hetzelfde bericht terug komen. het punt is duidelijk maar wordt niet sterker door herhaling. Daar zit wel degenlijk een verschil in.

Sterker nog ik heb ook op een paar punten gewoon aangegeven dat ik me daar ook druk om maak of dat ik me ook aan bepaalde dingen kan storen van hoe het nu bij ajax gaat qua spel en resultaat. Ik sta wel open voor discussie maar als het alleen maar bij herhalen blijft dan houdt het op. Het is hier verdomme geen Pown, Geen stijl gebeuren.

Ach ja zoals men zegt als men ouder wordt. vroeger was het anders....
HR
HR

BassieAdam
Moderator

adeb schreef:

(...)

HR
Waar zeggen de 'positievelingen' dan 'het is zo en niet anders'? Wijs maar eens aan.

Wat ik zie is dat degenen die jij 'positievelingen' noemt met name mensen zijn die naar de lange termijn willen kijken. En dat het ook mensen zijn die durven te zeggen dat De Boer fouten maakt, maar die ook zien dat die fouten binnen een proces zitten waar we nog lang over kunnen doen.

Als ik jouw posts terug lees ben jij meer degene die denkt de waarheid in pacht te hebben.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Wat ik trouwens ook apart vind van De Boer, behalve dat ie totaal geen kwaliteiten kan herkennen, is dat hij het niet creëren van kansen altijd als bijzaak af doet. Wat is dan het doel van het positie- en combinatiespel?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,7% dat PSV wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!