Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 16:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 215 »

HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2002

Dit is niet de plek om rode kaarten van leden te bediscussiëren.

[Dit bericht is veranderd door Ares (op 5 december 2012 14:10:51).]
HR
HR

Jari_Litmanen
Basisspeler

Uit: Westervoort
Vak: 426
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 8 december 2005

Wat een wedstrijdje Madrid-uit wel niet los maakt bij mensen.. :B
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

quote:HR
Jari_Litmanen schreef:

Wat een wedstrijdje Madrid-uit wel niet los maakt bij mensen.. :B
HR
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om boze reacties van anderen uit te lokken.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Ares schreef:

Dit is niet de plek om rode kaarten van leden te bediscussiëren.
HR
Waar wel?
HR
HR

JC-14 schreef:

(...)

Waar wel?
HR
In het gastenboek lijk me ;)
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

fluwelen linker schreef:

(...)

Hoezo? Het is Cruijff die deze handelswijze oppert. De Boer en het TH handelt naar de visie van Cruijff. Je kan dit dus beter aankaarten in de Cruijff-topic.

Op zich heeft deze visie ook gewerkt want uiteindelijk heeft Fisher zichzelf moeten bewijzen in de A1 en is hij een aantal weken de beste van het veld geweest in de A1. Dat moest hij laten zien. Hij heeft de mentale ommeslag kunnen maken en is dus sterker teruggekomen naar Ajax 1 waar hij dan vrij snel een basisplaats heeft afgedwongen. Het heeft dus z'n vruchten afgeworpen.
HR
Heb jij een linkje van de precieze bewoordingen van JC en context? Kan me niet voorstellen dat JC bedoelt: je mag falen als jeugdspeler maar o wee als je bij je debuut er niet aan te pas komt, dan volgt direct weer degradatie.

Zo ja, dan volg ik JC niet. Hij zou toch ook moeten weten dat je altijd te maken hebt met omstandigheden van het geval (Fischer lijkt me in potentie buitencategorie, we wachten al jaren op een echt goede buitenspeler, Fischer gaf aan dat ie stijf van de zenuwen stond in die pot om de JC schaal). Tja gevoelsmatig had ik hem er gewoon bijgehouden, lekker wat individuele programma's laten afwerken, op het moment dat zijn concurrenten het weer laten afweten en hij zn best heeft gedaan op de training een keertje 20 minuten laten maken en kijken wat er gebeurt etc.

Ik heb de perikelen rondom Ajax in de zomer niet zo goed gevolgd, wanneer kwam Babel nou precies? Probeer nl ook andere redenen te bedenken (FdB geeft Fischer vertrouwen, Babel klopt aan, FdB wil met een selectie bestaande uit x spelers spelen, Fischer speelt kennelijk slecht, tja dan moet hij het nog maar ff in de A1 laten zien). Maar goed alles valt en staat met communicatie, FdB heeft al aangegeven mbt Mounir dat dat ondermaats was, hopelijk leert ie ervan.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Krijgt de Jong wel ns kritiek van de Boer vraag ik me af. Fischer, Eriksen alle voetballers krijgen kritiek. De Jong lees/zie ik nooit wat over.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

AFCANieuwmarkt schreef:

Krijgt de Jong wel ns kritiek van de Boer vraag ik me af. Fischer, Eriksen alle voetballers krijgen kritiek. De Jong lees/zie ik nooit wat over.
HR
Nee. Niet in het openbaar in ieder geval.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

HR
We moeten wel oppassen dat we pas 'tevreden' zijn als De Jong een keer gewisseld wordt of kritiek krijgt, het moet geen doel op zich worden.

Ik ben het wel met je eens dat hij, als aanvoerder en tactisch verlengstuk, een streepje voor lijkt te hebben bij Frank.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

Denk je dat Eriksen voor ze lol loopt? Eriksen heeft bijna altijd de bal, verstuurd de meeste passes, is het meeste betrokken bij de aanval, haalt constant de bal op / is aanspeelbaar voor de verdediging. Vertel me, wie kan een deel van deze functie over nemen zodat Eriksen wat minder kan lopen?
HR
Ik zei toch al dat ik dit met je eens ben? Overigens kunnen serero en schone dit ook, maar dit terzijde. Ik had het erover dat eriksen óók teveel loopt wanneer het niét hoeft, dus dat de boer óók een punt heeft. Is het zo moeilijk te begrijpen dat iets niet alleen maar helemaal zo of helemaal het andere uiterste hoeft te zijn?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Van de film schreef:

(...)

Ik zei toch al dat ik dit met je eens ben? Overigens kunnen serero en schone dit ook, maar dit terzijde. Ik had het erover dat eriksen óók teveel loopt wanneer het niét hoeft, dus dat de boer óók een punt heeft. Is het zo moeilijk te begrijpen dat iets niet alleen maar helemaal zo of helemaal het andere uiterste hoeft te zijn?
HR
Niet helemaal goed gelezen, sorry :)
Maar Eriksen loopt zoveel om een reden. Wil best ns zien og Eriksen nog zoveel loopt als die een voetballer naast hem en achter hem heeft.
HR
HR

P.Paulsen
Regelmatige invaller

Reg.: 30 mei 2010

We zijn het er vast over eens dat Eriksen teveel loopt. Interessante stat.
De vraag is hoe het komt.
Volgens mij doordat VM en verdediging niet voldoende aansluiten, waardoor bij balverlies de tegenstander aan voetballen toekomt en steeds een gat moet worden dichtgelopen.
Dus meer pressie van achteruit, beter aansluiten, tegenstander beter vastzetten = minder lopen. Een paar slimme meters naar voren schelen tientallen meters naar achteren.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Het komt omdat hij te veel verantwoordelijkheden heeft als middenvelder. En hij moet de bal komen halen omdat De Jong dat niet doet en Poulsen te weinig voetbalt en hij moet vervolgens naar voren gaan om voor creatieve impulsen te zorgen. Als je nou de balans herstelt tussen de 3 pionnen. Cq. meer voetbal vanaf de 6 en minder puur diep staan vanuit de andere half. Dan ben je al een heel eind.

Kortom, Frank zijn woorden dat Eriksen minder moet lopen, zijn veel te makkelijk. Het ligt aan het totaal-plaatje. Waarbij ik weer op het passer/controleur/loper-concept kom. Waarbij de passer meer loopt dan de loper. Wie volgt het nog?
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

Albinho schreef:

Het komt omdat hij te veel verantwoordelijkheden heeft als middenvelder. En hij moet de bal komen halen omdat De Jong dat niet doet en Poulsen te weinig voetbalt en hij moet vervolgens naar voren gaan om voor creatieve impulsen te zorgen. Als je nou de balans herstelt tussen de 3 pionnen. Cq. meer voetbal vanaf de 6 en minder puur diep staan vanuit de andere half. Dan ben je al een heel eind.

Kortom, Frank zijn woorden dat Eriksen minder moet lopen, zijn veel te makkelijk. Het ligt aan het totaal-plaatje. Waarbij ik weer op het passer/controleur/loper-concept kom. Waarbij de passer meer loopt dan de loper. Wie volgt het nog?
HR
Omdat het succes van elk concept valt en staat bij de kwaliteiten van de mensen die het moeten invullen.
Hoewel Poulsen mij zaterdag verbaasde (en gisteren weer niet) door ineens meer naar voren te verdedigen blijft het een wankele basis als van je 3 middenvelders er eigenlijk 2 het niet aankunnen.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Albinho schreef:

Het komt omdat hij te veel verantwoordelijkheden heeft als middenvelder. En hij moet de bal komen halen omdat De Jong dat niet doet en Poulsen te weinig voetbalt en hij moet vervolgens naar voren gaan om voor creatieve impulsen te zorgen....
HR
.... en omdat hij imo conditioneel ook de beste is in dit aspect waardoor ie bv doorjaagt op de keep (teneinde het voortouw te nemen qua jagen, zie bv tweede helft psv een keer) om er achter te komen dat zijn medespelers nog rondom de middenlijn hangen waardoor ie weer terug moet, omdat hij bereid is om ver naar achteren terug te verdedigen op momenten en omdat hij ook alle vrije trappen en corners voor zijn rekening neemt. Maar goed Eriksen moet als 20 jarige het voortouw nemen en hij loopt teveel. Ik zou anders communiceren.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Jopie C. uit B. te A. schreef:
Heb jij een linkje van de precieze bewoordingen van JC en context?
HR
Uit de Telegraaf...

"In de aanloop naar deze wedstrijd hebben nogal wat jonge spelers hun kans gekregen, met de bedoeling dat ze de komende weken in Jong Ajax iets extra´s gaan brengen", schrijft Cruijff.

"Het zijn de eerste stappen om het mentale aspect binnen de club op te schroeven. Onder het mom: meedoen met het eerste is leuk, daarna volgt in het tweede het echte examen.Want voetballen doe je met je hoofd en daar gebruik je je benen bij. "
HR
Precies dus wat ze met Fisher hebben gedaan. Even terug naar de A1 om daar wekelijks te laten zien dat hij de beste is/moet zijn. Dat heeft even geduurd, maar uiteindelijk heeft Fisher de mentale kracht gevonden die nodig was en nu is hij beloond. Ik snap niet wat men daar verkeerd aan kan vinden.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

fluwelen linker schreef:

(...)

Precies dus wat ze met Fisher hebben gedaan. Even terug naar de A1 om daar wekelijks te laten zien dat hij de beste is/moet zijn. Dat heeft even geduurd, maar uiteindelijk heeft Fisher de mentale kracht gevonden die nodig was en nu is hij beloond. Ik snap niet wat men daar verkeerd aan kan vinden.
HR
Ik ben het hiermee met JC dan oneens.. Ik volg JC niet blindelings en niet in alles heeft hij gelijk.
Omdat jij de beste bent in JA of A1 mag je meedoen met het eerste, maar hoppa meteen nu weer laten zien dat je de beste bent hoor... Mijn hoofd zou ook zeggen fak jou, ik heb me maanden lang hier bewezen.

(...)
Ik zou anders communiceren.
HR
Sjah en dan vind je het gek dat hij niet wilt bijtekenen.
Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan de Boer inzage Mounir.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 5 december 2012 17:22:48).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

fluwelen linker schreef:

(...)

HR
Ok de A1.

"In de aanloop naar deze wedstrijd hebben nogal wat jonge spelers hun kans gekregen, met de bedoeling dat ze de komende weken in Jong Ajax iets extra´s gaan brengen".HR
Jij interpreteert dat als vanaf half augustus tot eind november?

Hmm het lijkt me eerder dat hij doelt op Denswill, Veltman, Sporkslede en dat het niet persé hoeft in te houden dat Fischer hier ook onder valt.

Ik vind trouwens dat hier allemaal niets mis mee is maar zoals gezegd heb je altijd uitzonderingen. Je moet er toch niet aan denken dat we een Messi doorkrijgen en FdB hem resoluut na 1 pot waar hij de sterren van de hemel speelt terugzet.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

AFCANieuwmarkt schreef:

Ik ben het hiermee met JC dan oneens.. Ik volg JC niet blindelings en niet in alles heeft hij gelijk.
HR
Ik vind nu net dat Cruijff juist hierin overschot van gelijk heeft. Je moet geen stappen overslaan en eerst gedurende een periode bewijzen dat je de beste van je categorie bent. Dat hoort ook bij de ontwikkeling en opleiding van een talent. Over een tijdje moet Fisher immers in Ajax 1 ook weer bewijzen dat hij de beste is. Je moet leren omgaan met het feit dat je de beste bent en dat ook wekelijks laten zien. Da's niet vanzelfsprekend.

Maar goed, ik ben al opgelucht dat er niet meer gezegd wordt dat Cruijff het zo niet bedoeld heeft. Wel dus. En De Boer en het TH voert deze visie dus gewoon uit. Hierin valt De Boer dus weinig aan te rekenen. Integendeel, het is de juiste weg gebleken want de Fisher van de Cruijff-schaal en die van de voorbije weken is een behoorlijk groot verschil.

(...)

Jij interpreteert dat als vanaf half augustus tot eind november?

Hmm het lijkt me eerder dat hij doelt op Denswill, Veltman, Sporkslede en dat het niet persé hoeft in te houden dat Fischer hier ook onder valt.

Ik vind trouwens dat hier allemaal niets mis mee is maar zoals gezegd heb je altijd uitzonderingen. Je moet er toch niet aan denken dat we een Messi doorkrijgen en FdB hem resoluut na 1 pot waar hij de sterren van de hemel speelt terugzet.
HR
Ik denk dat Cruijff het in z'n algemeenheid bedoelt. Fisher heeft het goed opgepikt. De anderen wat minder. Dat kan. De ene heeft wat langer tijd nodig dan de ander om het mentaal op te pikken.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 5 december 2012 17:26:34).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Diego78 schreef:

(...)

Fischer over hoe ie gebracht is.
HR
Waar zegt hij dat trouwens?
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Sjah en dan vind je het gek dat hij niet wilt bijtekenen.
Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan de Boer inzage Mounir.
HR
Mounir zal natuurlijk zijn gebruiksaanwijzingen hebben. Maarre nu je het zegt, was het niet gij AFCANieuwmarkt die destijds in die hoog oplopende discussie hier op het AN het nogal opnam voor FdB in deze 9om het maar eufemistisch uit te drukken)? ... :D ... Ik heb destijds mn nick nog veranderd in Simon Wiesenthal omdat ene blindhorse, die zo verblind was in zn haat richting Mounir, mij ervan beschuldigde dat ik een nazi jager was.

fluwelen linker schreef:

(...)

Ik denk dat Cruijff het in z'n algemeenheid bedoelt. Fisher heeft het goed opgepikt. De anderen wat minder. Dat kan. De ene heeft wat langer tijd nodig dan de ander om het mentaal op te pikken.
HR
Wie weet. Maar wel een goed punt dat laatste en daar gaat het me ook vaak om, de ene heeft een aai over de bol nodig, de ander een schop onder zn kont. Zie elke situatie individueel. Fischer ziet natuurlijk ook dat hij lachend mee kan op de trainingen. Dan kan het wel ns verkeerd zijn om zonder communicatie hem te degraderen. Ok hij stond stijf van de zenuwen, maar het hoeft imo echt niet altijd te betekenen dat een degradatie dan goed is. Je kan nl ook zeggen: we hebben daardoor 4 goede potten in het eerste van Ajax kunnen missen (althans vergeleken met zn concurrentie) ipv 2 slechte en 2 goede potten in de A1 waarvan die eerste 2 te maken hadden met een voetballer die helemaal "flabbergasted" in zn pleeggezin aan tafel zat en de focus ff verloor voor een paar weken.

Ik heb hem in een pot gezien op de toekomst tegen jong PSV, vond hem toen niet uitblinken ofzo, maar hij had wat. Zie qua gefoktheid van hem precies hetzelfde tegen wat gassies van hun toen die ene van jong psv een rooie kreeg (waarna hij het nodig vond nog ff de scheids te bespugen) als tegen Van Bommel.

Bovendien heeft FdB het mbt Fischer toch vooral gehad om verbeterpunten die niet met het mentale aspect te maken hadden?

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 5 december 2012 17:51:10).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Edit nog ff een puntje Fluwelen: Ik weet niet of je het interview kent met Van Basten waar ie de handelswijze van Cruijff toen ie zn trainer was mbt Midden-Noord in Den Haag en nog wat andere voorbeelden gebruikte?

En nu ik erover nadenk moeten we natuurlijk die pot tegen Sneek niet vergeten waar ook Dijks, Ligeon, Lukoki, Ebecilio (geloof ik ook) etc speelden. Ik denk gewoon dat er op een gegeven moment overleg is geweest en dat het TH met ruggespraak van JC heeft besloten ns een veelvoud van spelers een kans te geven (waaronder dus spelers die er al een tijdje tegenaan hikten om wat jojo werk in werking te laten treden). Nogmaals kan goed zijn en je moet ook roeien met de riemen die je hebt, immers vele van genoemde spelers zullen ook geen toppers worden, maar ik zie dat echt los van de situatie Fischer van half augustus. Maar goed de toekomst gaat uitwijzen of we dit op een gegeven moment echt "technisch beleid" kunnen gaan noemen.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 5 december 2012 18:46:05).]
HR
HR

MrBuijs
Internationale topspeler

Reg.: 18 maart 2004

Ik weet niet of het slecht is. Er is namelijk een heel groot verschil in een talent zijn en de beste zijn. Dat laatste is namelijk veel moeilijker dan het eerste. Als Fischer wordt teruggezet en de wedstrijden daarna de slechtste is, dan heeft hij niets te zoeken in ajax 1.
Overigens vond ik wel dat hij snel werd teruggezet. Speelde namelijk een prima voorbereiding. In de wedstrijd tegen PSV was het niet goed inderdaad, maar wie was dat wel? Om dan een 17-jarige jongen te slachtofferen vind ik makkelijk en goedkoop, zeker als je ziet wat voor krediet spelers als Boerrigter hebben terwijl ze niet presteren.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

AFCANieuwmarkt schreef:

HR
Trainers zijn toch altijd bezig met de grotere talenten, die krijgen altijd de meeste kritieken.
HR
HR

DarkChild
Moderator

MrBuijs schreef:

Ik weet niet of het slecht is. Er is namelijk een heel groot verschil in een talent zijn en de beste zijn. Dat laatste is namelijk veel moeilijker dan het eerste. Als Fischer wordt teruggezet en de wedstrijden daarna de slechtste is, dan heeft hij niets te zoeken in ajax 1.
Overigens vond ik wel dat hij snel werd teruggezet. Speelde namelijk een prima voorbereiding. In de wedstrijd tegen PSV was het niet goed inderdaad, maar wie was dat wel? Om dan een 17-jarige jongen te slachtofferen vind ik makkelijk en goedkoop, zeker als je ziet wat voor krediet spelers als Boerrigter hebben terwijl ze niet presteren.
HR
Dat laatste vind ik ook gevaarlijk. Ik realiseer me dat de tweets van gisteren van die A1 spelers (wellicht) iets van alledag zijn, tegelijkertijd worden ze gevoed door het krediet dat, bijvoorbeeld, deze speler inderdaad krijgt. Hij kan niet teren op een vrije trap tegen VVV en een intikker tegen Madrid.

Ik heb soms het idee dat het vertrouwen van De Boer in bepaalde jongens groter is dan in anderen en dat je dat terug ziet in het krediet dat ze krijgen, terwijl hun prestaties uitblijven.
Dat zou tot scheve gezichten kunnen gaan leiden (zonder er een heel 'hij kan niet met lastige/mondige/creatieve spelers omgaan' predikaat op te willen plakken)
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,7% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!