Ajax Netwerk
woensdag 3 september 2014 - 01:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 215 »

HR

Rasmussen
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 augustus 2005

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

Welkom bij open huis Ajax, gelukkig hebben we de ervaring nog.

(...)
HR
In een andere poule kun je gewoon overwinteren in de CL. Je hebt de pech dat je 3 teams treft die tot de beste 8 van Europa behoren. Kijk de poule van Arsenal eens na. Zulk een poule kun je gewoon winnen als het even mee zit. We moeten het ook niet gaan dramatiseren. We hebben 3 wedstrijden goed gespeeld (Dortmund uit en beide wedstrijden tegen City). Een andere Nederlandse ploeg had het echt niet beter gedaan. En ja, ook uit de 3 goed gespeelde wedstrijden kun je de trots vandaan halen om te zeggen dat we gewoon op CL niveau mee kunnen. Dat is niet tot de finale, maar de beginfase van de knockout zou onder omstandigheden niet raar zijn. Je moet daar wel een beetje geluk hebben met de loting, en dat hadden we helaas niet.

Diego78 schreef:

(...)

Fischer over hoe ie gebracht is.
HR
Dat is toch de visie van Cruijff? Eerst uitblinken in het tweede en dan weer terugkomen? Waarom is er dan nu opeens die selectieve verontwaardiging? Dit zal Fischer ook in zijn mentale weerbaarheid hebben gesterkt. Nu weet hij hoe het voelt om terug gezet te worden en hoe hij daar mee moet omgaan (lees: de knop omzetten). Ik heb hier geen problemen mee. Al had ik het wel netjes gevonden als ze eerlijk naar Fischer gecommuniceerd hadden over hoe wie wat en waar.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 september 2010

BassieAdam schreef:

(...)

Of een speler iets leuk vind of niet zegt niets over of iets goed is voor m of niet. Ik vind de tandarts ook niet leuk maar het is wel goed om te gaan.

Er zal best van alles mis zijn, in deze in de communicatie, maar dat betekent dus nogmaals niet dat het terugzetten niet goed voor hem was.

Je weet net zo goed dat dit stukje ook 100% de andere kant op uitlegbaar is.

Ik ben eerlijk gezegd een aantal mensen hier helemaal zat. Ga lekker los zou ik zeggen, voor mij hoeven die discussies niet meer. Als je gaat lachen omdat er eindelijk iets gevonden is wat zogenaamd slecht is voor een speler is het voor mij duidelijk dat je hier alleen bent om je eigen gelijk te halen.

Veel plezier de komende tijd met het afvallen van eigen spelers en trainers. Het is maar waar je je plezier uit moet halen zullen we maar zeggen...
HR
Jammer dit , dit tekent jou als persoon..evengoed blijven volhouden in een soort tunnelvisie die ook Frank schijnt te hebben..
Je kan hier heel weinig postings van mij terug halen waarin ik eigen spelers continu aan het afvallen ben...ben meer van de aankomende talenten ..

Nogmaals , ik vind Frank op dit moment een goede trainer van ajax maar heeft niet de kwaliteit om jeugdspelers op waarde te schatten en mee om te gaan...dit moet hij verbeteren..
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

xavi schreef:

(...)

Jammer dit , dit tekent jou als persoon..evengoed blijven volhouden in een soort tunnelvisie die ook Frank schijnt te hebben..
Je kan hier heel weinig postings van mij terug halen waarin ik eigen spelers continu aan het afvallen ben...ben meer van de aankomende talenten ..

Nogmaals , ik vind Frank op dit moment een goede trainer van ajax maar heeft niet de kwaliteit om jeugdspelers op waarde te schatten en mee om te gaan...dit moet hij verbeteren..
HR
Tuurlijk, het zegt alles over mij als persoon. Het ligt altijd aan de ander.

De groeten
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Widink schreef:

Spelers zullen altijd verbaasd zijn als ze worden teruggezet. Als blijkt dat trainers het beter vinden dat iemand (tijdelijk) wordt terug gezet, lijkt me dat verantwoord. Iedereen weet dat Fischer heel veel talent heeft, alleen wat is de goede manier om dat eruit te halen?

Voetbal bestaat zeer zeker niet alleen uit het technisch aspect. Mentaal is tegenwoordig heel belangrijk. Er zijn voldoende voorbeelden van voetballers die heel veel techniek hadden, maar mentaal gewoon niet sterk genoeg waren om het topvoetbal te halen of op topniveau te blijven. Tom de Mul schiet me ineens te binnen bijvoorbeeld.

Of terugzetten altijd de goede manier is weet ik ook niet. In dit geval misschien wel. Fischer geeft zelf ook aan dat op een gegeven moment de knop is omgegaan. Mentaal is die er dus zeker niet minder op geworden.
HR
Dat is kul, ze zijn verbaasd als je het met vage redenen en/of onduidelijk communiceert.

Als je een speler de hele voorbereiding mee laat doen waarin die indruk maakt en vervolgens na 1 serieuze wedstrijd laat afvallen komt dat nogal vreemd over. Dat vond ik toen al en nog steeds. Daar spreekt weinig vertrouwen uit. Juist dat moet je jonge mensen geven. Ga met em aan de slag, maar laat hem er in godesnaam wel bij! Hij hoeft niet alles te spelen in die fase, maar je moet em dat gevoel laten vasthouden dat hij er dicht tegen aan zit.

Elke jeugdspeler lacht zich kapot als die terug wordt gezet terwijl Boerrigter zijn plek in neemt, dat is compleet lachwekkend en dramatisch talentmanagement.
HR
HR

Internationale topspeler

Fischer Case Closed..!! :P

NEXT...

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 5 december 2012 12:35:49).]
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Albinho schreef:

(...)

Dat is kul, ze zijn verbaasd als je het met vage redenen en/of onduidelijk communiceert.

Als je een speler de hele voorbereiding mee laat doen waarin die indruk maakt en vervolgens na 1 serieuze wedstrijd laat afvallen komt dat nogal vreemd over. Dat vond ik toen al en nog steeds. Daar spreekt weinig vertrouwen uit. Juist dat moet je jonge mensen geven. Ga met em aan de slag, maar laat hem er in godesnaam wel bij! Hij hoeft niet alles te spelen in die fase, maar je moet em dat gevoel laten vasthouden dat hij er dicht tegen aan zit.

Elke jeugdspeler lacht zich kapot als die terug wordt gezet terwijl Boerrigter zijn plek in neemt, dat is compleet lachwekkend en dramatisch talentmanagement.
HR
Qua communicatie kan ik met je meegaan, misschien hadden ze daar duidelijker in moeten zijn. Toch vind ik dat terugzetten, niet per definitie verkeerd hoeft te zijn. De jeugd van tegenwoordig kan heel slecht omgaan met tegenslagen, en ze denken al heel snel dat ze de beste zijn.

Hoe zie jij het mentale aspect bij voetballers?
HR
HR

Santos
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 februari 2012

AFCANieuwmarkt schreef:

Welkom bij open huis Ajax, gelukkig hebben we de ervaring nog.

(...)
HR
Welkom bij de Ajax filosofie, wij spelen ons eigen spel met als gevolg dat je nou eenmaal veel tegengoals kan verwachten als je in de poule des doods zit.
Maar nee, volgens jou ligt het natuurlijk aan Denswil en Veltman die niet de voorkeur krijgen :D
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

xavi schreef:

Fischer Case Closed..!! :P

NEXT...
HR
Hoezo? Het is Cruijff die deze handelswijze oppert. De Boer en het TH handelt naar de visie van Cruijff. Je kan dit dus beter aankaarten in de Cruijff-topic.

Op zich heeft deze visie ook gewerkt want uiteindelijk heeft Fisher zichzelf moeten bewijzen in de A1 en is hij een aantal weken de beste van het veld geweest in de A1. Dat moest hij laten zien. Hij heeft de mentale ommeslag kunnen maken en is dus sterker teruggekomen naar Ajax 1 waar hij dan vrij snel een basisplaats heeft afgedwongen. Het heeft dus z'n vruchten afgeworpen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Santos schreef:

(...)

Welkom bij de Ajax filosofie, wij spelen ons eigen spel met als gevolg dat je nou eenmaal veel tegengoals kan verwachten als je in de poule des doods zit.
Maar nee, volgens jou ligt het natuurlijk aan Denswil en Veltman die niet de voorkeur krijgen :D
HR
In de hele CL hebben we geen 1x geprobeerd de tegenstander bij de strot te pakken en aanvallend druk te zetten ala psv. Als we het dan toch over Ajax filosofie hebben.
Reden dat er ervaring moest komen is om mee te doen voor het kampioenschap en omdat de jeugd er blijkbaar nog niet klaar voor is. Maar defineer niet klaar als je spelers worden uitgelachen hoe ze staan te spelen door de jeugd.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Helemaal eens over het communicatiepunt. Iedere voetballer zal het minder als hij wordt teruggezet, maar het mag nooit zo zijn dat een jeugdspeler verder in het duister gelaten wordt. Dat Fischer aangeeft na zijn terugzetten met nog veel vragen en twijfels te zitten is wat je juist niet wilt hebben. Blijf goed met ze communiceren want na een geweldige voorbereiding na één zwakke pot meteen teruggezet te worden, is moeilijk. Dan moet je niet een 18-jarige het maar laten uitzoeken.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

In de hele CL hebben we geen 1x geprobeerd de tegenstander bij de strot te pakken en aanvallend druk te zetten ala psv. Als we het dan toch over Ajax filosofie hebben.
Reden dat er ervaring moest komen is om mee te doen voor het kampioenschap en omdat de jeugd er blijkbaar nog niet klaar voor is. Maar defineer niet klaar als je spelers worden uitgelachen hoe ze staan te spelen door de jeugd.
HR
Definieer dan ook eens een supporter die z'n eigen spelers en trainers uitlacht. Volgens mij komt dat gedrag niet voor in de definitie 'supporter'.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Reg.: 25 augustus 2005

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Man City en Dortmund uit vergeten?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Rasmussen schreef:

(...)

Man City en Dortmund uit vergeten?
HR
Oh mijn hemel.. Kijk in GODSNAAM die wedstrijd terug en vertel mij waar er aanvallend druk werd verricht
70% balbezit hebben omdat je die gewoon krijgt en een beetje rondspelen rond de middenlijn een balletje overspelen noem ik geen aanvallende druk.

Kanonnen.
HRHR
HR

Internationale topspeler

fluwelen linker schreef:

(...)

Hoezo? Het is Cruijff die deze handelswijze oppert. De Boer en het TH handelt naar de visie van Cruijff. Je kan dit dus beter aankaarten in de Cruijff-topic.

Op zich heeft deze visie ook gewerkt want uiteindelijk heeft Fisher zichzelf moeten bewijzen in de A1 en is hij een aantal weken de beste van het veld geweest in de A1. Dat moest hij laten zien. Hij heeft de mentale ommeslag kunnen maken en is dus sterker teruggekomen naar Ajax 1 waar hij dan vrij snel een basisplaats heeft afgedwongen. Het heeft dus z'n vruchten afgeworpen.
HR
Lees nou eens de hele discussie door ipv de laatste berichten...met alle respect , word daar wel eens moe van...

In de discussie is dit punt van Cruijff ook aan de orde gweest...
Het punt van Cruijff hangt van de speler in kwestie af , hoe deze speler gedebuteerd heeft en het terug zet periode niet al te lang mag zijn...

Voor mij is deze zaak echt closed...
HR
HR

Santos
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 februari 2012

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Dat komt omdat het kwaliteitsverschil zo groot is dat het gewoon niet lukt tegen die teams, wat ik bedoel is dat de meeste ploegen zich zouden ingraven en puur verdedigend zouden spelen om zulke scores te voorkomen ;)
Ik ben het soms met je eens hoor dat de jeugd in sommige wedstrijden meer kans moet krijgen, maar om dit weer meteen op het conto te schrijven van de 'ervaring' is gewoon onzin. Poulsen en Moisander waren afgelopen zaterdag bijvoorbeeld nog het beste op het veld.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Santos schreef:

(...)

Dat komt omdat het kwaliteitsverschil zo groot is dat het gewoon niet lukt tegen die teams, wat ik bedoel is dat de meeste ploegen zich zouden ingraven en puur verdedigend zouden spelen om zulke scores te voorkomen ;)
Ik ben het soms met je eens hoor dat de jeugd in sommige wedstrijden meer kans moet krijgen, maar om dit weer meteen op het conto te schrijven van de 'ervaring' is gewoon onzin. Poulsen en Moisander waren afgelopen zaterdag bijvoorbeeld nog het beste op het veld.
HR
Waar heb je het over? Zelfs mij lukt het om iemand meteen aan te vallen er kort op te zitten als iemand de bal krijgt / heeft. Dat je vervolgens weggetikt word omdat deze spelers wel onder druk uit kunnen voetballen, is een HEEL ander verhaal, maar vanaf verdediging / VM positie werd totaal geen druk gezet en werd en naar achteren gelopen op het moment dat iemand die bal ontving / ging lopen van de tegenpartij. Hetzelfde als gisteren dus.

Poulsen was het beste op het veld. Poulsen zette goed druk ja en veroverde goed ballen, maar het voetbal na het druk zetten en verovering was echt zwaar ondermaats van Poulsen.

Moisander had geen fuck te doen tegen psv, kon gewoon vrij opkomen, dat kan Moisander wel ja. Maar zodra er druk word gezet word die aan alle kanten voorbij gelopen.

Frank de Boer heeft Eriksen al laten weten dat hij te veel loopt, hierdoor zou hij op beslissende momenten niet genoeg energie meer hebben. Dat vertelt Eriksen deze week in NUsport. De Deen moet leren doseren.HR
Hier loopt me bloed nou echt van weg. Als Eriksen niet zoveel had gelopen had hij niet zoveel assits kunnen maken. Er vallen giga gaten op het middenveld omdat de Jong god mag weten wat die aan het doen is overal loopt, en Eriksen er in duikt.
Eriksen moet de ballen op komen halen voor de defensie omdat de VM geen bal naar voren durft te spelen. Eriksen moet de aanval opzetten.

Nee Frank hij moet inderdaad nog minder gaan lopen, misschien moet jij ns wat meer voetballers / creativiteit opstellen op het middenveld, zodat niet alles op zijn schouders valt.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 5 december 2012 20:07:33).]
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

xavi schreef:

(...)

Lees nou eens de hele discussie door ipv de laatste berichten...met alle respect , word daar wel eens moe van...

In de discussie is dit punt van Cruijff ook aan de orde gweest...
Het punt van Cruijff hangt van de speler in kwestie af , hoe deze speler gedebuteerd heeft en het terug zet periode niet al te lang mag zijn...

Voor mij is deze zaak echt closed...
HR
OK, dan niet.

Ik had anders graag geweten wat er dan precies niet in het punt van Cruijff past m.b.t. Fisher? Volgens mij is het behoorlijk volgens plan verlopen. Ik zou zelfs bijna zeggen dat Fisher een schoolvoorbeeld is van het punt Cruijff.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 5 december 2012 13:12:30).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

AFCANieuwmarkt schreef:
Hier loopt me bloed nou echt van weg. Als Eriksen niet zoveel had gelopen had hij niet zoveel assits kunnen maken. Er vallen giga gaten op het middenveld omdat de Jong god mag weten wat die aan het doen is overal loopt, en Eriksen er in duikt.
Eriksen moet de ballen op komen halen voor de defensie omdat de VM geen bal naar voren durft te spelen. Eriksen moet de aanval opzetten.

Nee Frank hij moet inderdaad nog minder gaan lopen, misschien moet jij ns wat meer voetballers / creativiteit opstellen op het middenveld, zodat niet alles op zijn schouders valt.Eikel.
HR
Moet dat nou weer met schelden? Doe is normaal joh.
Eriksen loopt teveel, ook als het niét nodig is, dus daar heeft de boer gewoon een punt. Dat jij ook een punt hebt en dat het nu wel erg afhankelijk is van eriksen klopt ook. Maar doe is gewoon normaal joh.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Van de film schreef:

(...)

Eriksen loopt teveel, ook als het niét nodig is, dus daar heeft de boer gewoon een punt. Dat jij ook een punt hebt en dat het nu wel erg afhankelijk is van eriksen klopt ook. Maar doe is gewoon normaal joh.
HR
Denk je dat Eriksen voor ze lol loopt? Eriksen heeft bijna altijd de bal, verstuurd de meeste passes, is het meeste betrokken bij de aanval, haalt constant de bal op / is aanspeelbaar voor de verdediging. Vertel me, wie kan een deel van deze functie over nemen zodat Eriksen wat minder kan lopen?
HR
HR

Internationale topspeler

fluwelen linker schreef:

(...)

OK, dan niet.

Ik had anders graag geweten wat er dan precies niet in het punt van Cruijff past m.b.t. Fisher? Volgens mij is het behoorlijk volgens plan verlopen. Ik zou zelfs bijna zeggen dat Fisher een schoolvoorbeeld is van het punt Cruijff.
HR
Ook jij mag het geloof hebben dat dit volledig volgens het punt Cruijff is gegaan..
HR
HR

Albinho
Legende

Reg.: 11 mei 2003

fluwelen linker schreef:

(...)

OK, dan niet.

HR
ALS dat zo zou zijn, zit Cruijff er naast.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

xavi schreef:

(...)

Ook jij mag het geloof hebben dat dit volledig volgens het punt Cruijff is gegaan..
HR
Leg dan eens uit waar het precies afwijkt van het punt Cruijff (of misschien beter in de Fisher-topic).
HR
HR

Internationale topspeler

Van de film schreef:

(...)

HR
Ik geloof wel in het punt van teveel lopen en de noodzaak om slim te lopen , maar weet jij ook wat Frank bedoelt...
Kun je dit met beelden laten zien FILM...?

fluwelen linker schreef:

(...)

Leg dan eens uit waar het precies afwijkt van het punt Cruijff (of misschien beter in de Fisher-topic).
HR
Moet je eerlijk zeggen dat ik daar geen zin in heb...
Heb eergisteren een langdurige discussie gehad met verschillende leden en oa Bassie .
Daar heb ik een gele kaart aan over gehouden zonder dat ik over de scheef ben gegaan...

Ik heb daar een paar ideeën over maar ik ben nu echt klaar met de zaak Fischer...mischien een andere keer... :\(

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 5 december 2012 13:22:51).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Waarom krijgt Xavi nou rood? Omdat ie vraagt of Film het even wil laten zien via beeld materiaal?
Gaan we nou echt op deze tour op het AN? En dan vinden jullie het gek dat steeds meer mensen naar andere sites gaan.
Waar boeren en ************ vrij mogen lol maken worden de echte Ajacieden aangepakt. Kansloos.

Ik verwacht dan ook rood voor de mensen die mij constant steeds aanvallen dmv het woord azijnzeikerd, nep supporter enz.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 5 december 2012 13:43:13).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

xavi schreef:

(...)

hahahahah DANK DIEGO.. ;)

Bassie..!!! waar ben je...???

Let op het woordje trainers [Frank ] die bij al deze spelers een 'rol' heeft gespeeld..

Eerst mijn verhaaltje over Bouy waar het gros het niet van geloofde , toen Denswil [toen werd ik uitgemaakt voor vriendje van] en nu Fischer...
Als ik nu niet alle Credits krijg , dan weet ik het ook niet meer.. :B :B
HR
Mounir en Ismael zijn twee andere spelers waar ik mijn vraagtekens bij zet hoe Frank met ze om is gegaan. Met communicatie en sociale intelligentie begint alles imo als je een groot team dient te managen. Of het nou om een selectie van een voetbalclub of wmb een restaurant gaat.

PS Pardon mods ik geloof dat het "gelijk hebben" wellicht toch wel een rol speelt, ik neem mijn woorden van een aantal pagina's geleden terug, hoewel het me persoonlijk niet stoort.

Edit anderen wel zo te zien

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 5 december 2012 13:41:19).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 66,1% dat FC Utrecht wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!