Ajax Netwerk
zondag 20 april 2014 - 22:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 215 »

HR

el jovenes
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juli 2011

Ik blijf het onzinnig vinden om onze progressie af te meten aan 6 wedstrijden Real Madrid. Dat was een valide vergelijking geweest als je dezelfde selectie had gehad. Dat is niet zo, dus gaat de vergelijking mank.

Er daarmee zeg ik niet dat de prestatie ineens heel goed was. Wat ik wel zeg is dat de 2e helft houvast biedt.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

quote:HR
BassieAdam schreef:

(...)

Eens dat we gewoon kwaliteit te kort komen, maar te wijzen naar de linker- en rechterflank vind ik na gisteravond niet terecht. De linkerflank deed het leuker na de rust, toen Madrid gas terug nam. In de eerste helft kwam het er net zo goed niet aan te pas.

En om dan het balverlies van Eriksen en Fischer te gooien op 'slordigheid' gaat me te ver. Ook zij kwamen (nog) tekort gisteren.
HR
Je bent de enige zometeen nog die denkt dat we aan de rechterkant niet een probleem hebben.

el jovenes schreef:

Ik blijf het onzinnig vinden om onze progressie af te meten aan 6 wedstrijden Real Madrid. Dat was een valide vergelijking geweest als je dezelfde selectie had gehad. Dat is niet zo, dus gaat de vergelijking mank.

Er daarmee zeg ik niet dat de prestatie ineens heel goed was. Wat ik wel zeg is dat de 2e helft houvast biedt.
HR
Het gros van de selectie heeft meerdere keren RM meegemaakt, dus onzinnig is het niet.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 5 december 2012 09:11:21).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Je bent de enige zometeen nog die denkt dat we aan de rechterkant niet een probleem hebben.
HR
Ook goedemorgen. Daar gaan we weer. Zullen we een ding afspreken? Dat je gewoon maar geen conclusies meer trekt uit mijn woorden? Je conclusies kloppen namelijk nooit.

Ik zeg namelijk helemaal nergens dat we geen probleem aan de rechterkant hebben, sterker nog, als je gisteren goed gelezen hebt dan had je kunnen lezen dat ik van het experiment Boerrigter ook niets snap.

Wat ik hier zeg is dat de linkerkant het gisteren OOK niet goed deed, dus als we dan zo nodig 'de dingen moeten benoemen' zoals Burzlew zegt, moeten we niet ineens doen alsof de ene kant (links) geweldig was en de andere (rechts) slecht, terwijl ze allebei slecht waren.

Dus, hou maar gewoon op met conclusies uit mijn woorden trekken, ik heb geen zin om het vervolgens weer opnieuw te moeten uitleggen namelijk.

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 5 december 2012 09:23:37).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)
Dus, hou maar gewoon op met conclusies uit mijn woorden trekken, ik heb geen zin om het vervolgens weer opnieuw te moeten uitleggen namelijk.
HR
Ik liep je een beetje te jennen, smiley vergeten. Goedemorgen trouwens :)
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Burzlew schreef:

Dit is nou al de 6e keer dat we tegen Madrid spelen. Dat argument angst en al die onzin houdt ook een keer op. Het is gewoon puur kwaliteit.
Ik vind het weer veel te makkelijk om het te gooien op angst, ervaring en al die andere mentale bullshit. Je komt gewoon op bepaalde posities kwaliteit tekort. Dat is helemaal niet erg tegen Madrid, maar laten we het wel benoemen.
HR
Juist!
Al deze drogredenen die aangehaald worden kunnen mischien gelden in onze eredivisie competitie wanneer we wedstrijden niet goed spelen en of verliezen terwijl dit niet had gehoeven..

Maar op Europees niveau van de CL is dit niet aan de orde..
Als je als speler weet dat de clubs waar je tegen speelt op een veel hoger niveau spelen dan jij, dan krijg je een bang gevoel om weg gespeeld te worden , omdat je als speler weet dat zij kwalitatief veel beter zijn.
Het is net net of Telstar in de arena op bezoek komt..

Kwaliteit!
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

el jovenes schreef:

HR
hier houd ik me dan ook maar aan vast.
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

Uit: anzee
Vak: -
Reg.: 30 november 2011

Emp schreef:

Ik ben het niet met je eens, Burzlew. Het heeft wel degelijk met onervarenheid en misschien nog wel meer met persoonlijkheid te maken. De laatste keer dat wij overwinterden, hadden we spelers met persoonlijkheid: Zlatan, Pienaar, Chivu.

Nu hebben we Vermeer, Boerrigter en Siem De Jong. Het gebrek aan bravoure en arrogantie breekt ons op.
HR

Emp schreef in Cruijff topic:

HR
Je geeft zelf al het probleem van de 'oude' jeugdopleiding aan de spelers die jij noemt zijn namelijk ook gehaald.

Het hebben van Persoonlijkheid is ook een kwaliteit.

Persoonlijkheid dwingt je om jezelf te willen profileren,
wat het ontwikkelen van het denken in oplossingen met zich mee brengt,
en wordt ook weer verder ontwikkelt omdat je problemen op een eigen manier oplost, en dus geloof in eigen kunnen en een toename van zelfvertrouwen
het is een vicieuze cirkel.

Iets wat in de jeugdopleiding(en) eruit geslagen is
Want de trainer wil controle over het resultaat dus moet er gespeeld worden volgens zijn vooropgezette plan....
Dus het zoegnaamde teambelang, tactiek en opdrachten zijn belangrijker dan het ontwikkelen van spelers an sich.
Spelers wordt geleerd om geen balverlies te leiden en zo min mogelijk fouten te maken, dus rest alleen maar risicoloos breed door geschuif van verantwoordelijkheid : de bal.

Als spelers wel met een creatieve vrijheid worden opgeleid gaat de technische kwaliteit omhoog, en vooral ook de durf om bijvoorbeeld wel ballen à la modric te geven.
Het moet in de jeugd niet om het resultaat gaan maar om het zien van oplossingen...

Want als je die fout wel mag maken wanneer je de ruimte/oplossing ziet en na honderden keren proberen gaat die bal steeds vaker goed zal je gesterkt worden in het volgen van je ingevingen omdat je de ruimtes wel ziet en je medespelers ook die ruimtes gaan belopen omdat ze weten dat die bal komt.
Juist dat ruimtelijke inzicht missen veel spelers
En zo ook met de ruimte als buitenspeler wanneer kom ik in de bal, wanneer ga ik diep, wanneer maak ik de voorbeweging (sana begin seizoen)
Dit alles zie je zelden terug omdat men pas wil gaan voetballen als ze de bal hebben (boerrigter) of op diep weggestuurd worden (lukoki)

Het heeft alles met de mindset van spelers te maken, je moet zelf willen bepalen....niet reageren.

zo ook bij verdedigers
met meer lef en zonder angst fouten te maken zullen verdedigers
ook vaker op de bal gaan verdedigen ipv achteruit lopen,
omdat ze weten dat zij ondanks dat ze de bal niet hebben wel het intitiatief hebben omdat ze zo de tegenstander met bal dwingen te handelen.

Al die ervaring moeten ze dus al van jongsafaan opdoen door de mogelijkheid te hebben om door het mogen maken van vele fouten ervaring op te doen,
maar wel zo door schade en schande wijs te worden.
En waar de druk ook opgevoerd kan worden door steeds een speler in jaargroepen vooruit te schuiven,

Om zo steeds beter zelf het spelletje te kunnen zien lezen en ervaren, maar juist ook je medespelers beter leert in te schatten en zij jou omdat ze zelf nadenken en niet vast zitten aan looplijnen tactieken en opdrachten...
dus ja Ajax mist kwaliteit maar m.i. ook vooral in de snelheid van denken en vooral durven handelen in het zien oplossingen.

Als dit weer naar boven komt, dan komt ook het vertrouwen dat die ontwikkelde kwaliteiten gebruikt kunnen worden om via de Ajax filosofie te gaan spelen ongeacht de tegenstander want dan durf je als elftal weer van eigen kracht uit te gaan. N dat is volgens mij het Doel.

Maar dat zal m.i. dus vanuit de jeugd weer helemaal ingebracht moeten worden en is men dus ook eerder volwassen en op een niveau wat Ajaxwaardig is en heb je er dan 6 of 7 in je team lopen en komt daar regelmatig nieuwe aanwas bij houdt die cirkel van Ajaxvoetbal zich weer in stand.
En die 'europese top' kan dan een leuke beloning zijn maar het is nu eerst terug naar de Ajax basis in denken en doen.

Fischer heeft persoonlijkheid dat zag je wel met handen schudden vooraf,
hij keek ronaldo juist met een ijzige blik aan, of hoe hij zaterdag de discussie met van bommel aanging.
Sana was m.i. de eerste paar wedstrijden ook nog onbevangen en voetbalde vrijuit,

Hoesen ziet het spelletje wel en zal in de afgelopen vier jaar heel in engeland finland en jupilerleague zat ervaing opgedaan hebben, en zo (voetbal)volwassener geworden zijn.

En juist zij moeten het vertrouwen krijgen vooral zichzelf te kunnen blijven want daarom zijn ze juist gehaald omdat ze wel dat hebben wat bij Ajax hoort maar NOG niet uit de eigen opleiding voortkomt.

[Dit bericht is veranderd door BaddahBing (op 5 december 2012 11:45:03).]
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Eventjes Off Topic..
Weet iemand hoeveel Uefa Co Efficiente punten je krijgt met overwinteren in de EL.
Voor de Cl lees ik alleen , en ook nog eens 5 punten...
voor de Europa League kan ik dat nergens vinden, weet iemand dat toevallig?
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

Vak: 422
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 9 september 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Het gros van de selectie heeft meerdere keren RM meegemaakt, dus onzinnig is het niet.
HR
Het gros? Alleen Vermeer, Alderweireld, Eriksen en De Jong hebben meerdere keren tegen Real Madrid gespeeld vóór dit seizoen. Daarbij is het sowieso onzinnig om te gaan vergelijken. Het gaat er niet zozeer om hoeveel spelers het eerder meegemaakt hebben, maar welke spelers.

Vertonghen, Suarez en Anita zijn weg t.o.v. twee jaar geleden en daar hebben we Moisander, Boerrigter en Poulsen voor terug. Onzinnig om dat te vergelijken dus. Zolang we onze beste spelers snel kwijtraken zullen we nooit dichterbij Real Madrid komen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Het gros? Alleen Vermeer, Alderweireld, Eriksen en De Jong hebben meerdere keren tegen Real Madrid gespeeld vóór dit seizoen. Daarbij is het sowieso onzinnig om te gaan vergelijken. Het gaat er niet zozeer om hoeveel spelers het eerder meegemaakt hebben, maar welke spelers.

Vertonghen, Suarez en Anita zijn weg t.o.v. twee jaar geleden en daar hebben we Moisander, Boerrigter en Poulsen voor terug. Onzinnig om dat te vergelijken dus. Zolang we onze beste spelers snel kwijtraken zullen we nooit dichterbij Real Madrid komen.
HR
Van Rhijn en Blind ook.
Poulsen is de big man qua internationale ervaring en ook Moisander is gehaald voor zijn "ervaring".
Zoals ik al aangaf waren de spelers zonder ervaring niet de spelers die door het ijs heen zakte.
Onze geweldige aanvoerder bijvoorbeeld, wat een geweld was dat gisteren op het veld, zat er strak op, leiden ze ploeg uitermate goed.
Poulsen pass naar pass kwamen bij de medespelers aan, verdedigend en drukzettend ook erg sterk.

Moet ik doorgaan?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 5 december 2012 10:58:07).]
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

AFCANieuwmarkt schreef:

Moet ik doorgaan?
HR
Misschien is het handig als je van iedere speler in de A selectie even jouw verwachtingen op papier zet. (en JA dan ook maar)
Dan weten we meteen waar zij volgens jou aan moeten voldoen.
En hebben we allemaal jouw referentiekader voor ogen
en kunnen we inschatten hoe realistisch dat is.

Scheelt vast een hoop dezelfde soort posts/discussies in de toekomst.

[Dit bericht is veranderd door BaddahBing (op 5 december 2012 11:20:31).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BaddahBing schreef:

(...)

Misschien is het handig als je van iedere speler in de A selectie even jouw verwachtingen op papier zet. (en JA dan ook maar)
Dan weten we meteen waar zij volgens jou aan moeten voldoen.
En hebben we allemaal jouw referentiekader voor ogen
en kunnen we inschatten hoe realistisch dat is.

Scheelt vast een hoop dezelfde soort posts/discussies in de toekomst.
HR
Het moet in ieder geval kunnen voetballen, ik denk dat je nu al 4 spelers kan wegstrepen.
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Het moet in ieder geval kunnen voetballen, ik denk dat je nu al 4 spelers kan wegstrepen.
HR
Dat is te vaag.
Wat jij vindt dat voetballen is is voor een ander wat anders.

Zo'n rare vraag is het toch niet ?
Je hebt veel op en aanmerkingen op spelers e.d.
dus zou het duidelijkheid geven over wat je van iedere speler verwacht.

't hoeft ook niet meteen hoor ;)
HRHR
HR

Diego78
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

De aanvaller vertelt verder dat hij niet begreep waarom hij eerder dit jaar werd teruggezet naar Ajax A1. 'De trainers vonden het verstandiger dat ik terugging naar de A1. Ik snapte eerlijk gezegd niet waarom, vond het best gaan bij het eerste en heb het toen heel, heel moeilijk gehad. Er zat van alles in mijn hoofd, veel vragen, daardoor presteerde ik slecht bij de A1. Echt, een paar wedstrijden was ik gewoon de slechtste! Toen heb ik de knop kunnen omzetten en was ik een paar wedstrijden de beste.'HR
Fischer over hoe ie gebracht is.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Diego78 schreef:

(...)

HR
Bassie kom er maar in!
Zal nu wel met een excuus komen dat hij er door geestelijk sterker is geworden en bla bla bla

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 5 december 2012 11:31:01).]
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Bassie kom er maar in!
Zal nu wel met een excuus komen dat hij er door geestelijk sterker is geworden en bla bla bla
HR

De trainers vonden het verstandiger dat ik terugging naar de A1. Ik snapte eerlijk gezegd niet waarom, vond het best gaan bij het eerste en heb het toen heel, heel moeilijk gehad. Er zat van alles in mijn hoofd, veel vragen,HR
wat is je punt ?

Hij had toch uitleg kunnen vragen had hem veel vragen gescheeld.
misschien wilde men hem tijd geven om ook rustig aan zijn krachttraining te laten werken.

zolang wij de uitleg/argumenten niet weten valt er toch weinig over te oordelen ?

[Dit bericht is veranderd door BaddahBing (op 5 december 2012 11:41:04).]
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

BaddahBing schreef:

(...)

wat is je punt ?

Hij had toch uitleg kunnen vragen had hem veel vragen gescheeld.
misschien wilde men hem tijd geven om ook rustig aan zijn krachttraining te laten werken.

zolang wij de uitleg/argumenten niet weten valt er toch weinig over te oordelen ?
HR
Gezien de wijze waarop Fischer het ervaren heeft, mogen we zeker concluderen dat het geen optimaal talentmanagement betreft. Waarom moet hij het vragen? Lijkt me eerder de taak van de TS om het goed uit te leggen.

Iedereen doet krachttraining, ook de basisspelers. Moeten die dan ook allemaal maar niet spelen?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Welkom bij open huis Ajax, gelukkig hebben we de ervaring nog.

Ajax heeft een negatief record van Willem II over genomen. De Amsterdammers hebben het meeste aantal tegendoelpunten gekregen na zes groepsduels van alle Nederlandse ploegen ooit in de Champions League. Het gaat om 16 tegentreffers.HR
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Die stat interesseert me weinig, kon je verwachten gezien de loting en onze speelwijze. Echter zou je hiervan moeten leren en in de toekomst beter kunnen presteren. Als je dan grotendeels met spelers speelt die aan hun max zitten, heb je er geen flikker aan.
HR
HR

BaddahBing
Regelmatige invaller

Albinho schreef:

(...)

Gezien de wijze waarop Fischer het ervaren heeft, mogen we zeker concluderen dat het geen optimaal talentmanagement betreft. Waarom moet hij het vragen? Lijkt me eerder de taak van de TS om het goed uit te leggen.

Iedereen doet krachttraining, ook de basisspelers. Moeten die dan ook allemaal maar niet spelen?
HR
Jij noch ik weten toch niet wat er gezegd is en hoe het uitgelegd is
en wat hij wel of niet gevraagd heeft in dat gesprek.

misschien heeft hij wel eerst gezegd dat hij het wel begreep en later toch met vraagtekens zat of ergens onterecht vond......

Waarom meteen oordelen als het niet in je straatje past,
of erger de conclusie te trekken zodat het wel in je straatje past.

Fischer moest vlgs FdeB 'dikkere poten' krijgen dus misschien heeft hij wel extra krachttraining gekregen t.o.v de rest of is dat ook al onmogelijk vlgs jou ?

[Dit bericht is veranderd door BaddahBing (op 5 december 2012 11:58:11).]
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Diego78 schreef:

(...)

"De aanvaller vertelt verder dat hij niet begreep waarom hij eerder dit jaar werd teruggezet naar Ajax A1. 'De trainers vonden het verstandiger dat ik terugging naar de A1. Ik snapte eerlijk gezegd niet waarom, vond het best gaan bij het eerste en heb het toen heel, heel moeilijk gehad. Er zat van alles in mijn hoofd, veel vragen, daardoor presteerde ik slecht bij de A1. Echt, een paar wedstrijden was ik gewoon de slechtste! Toen heb ik de knop kunnen omzetten en was ik een paar wedstrijden de beste."
HR
hahahahah DANK DIEGO.. ;)

Bassie..!!! waar ben je...???

Let op het woordje trainers [Frank ] die bij al deze spelers een 'rol' heeft gespeeld..

Eerst mijn verhaaltje over Bouy waar het gros het niet van geloofde , toen Denswil [toen werd ik uitgemaakt voor vriendje van] en nu Fischer...
Als ik nu niet alle Credits krijg , dan weet ik het ook niet meer.. :B :B

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 5 december 2012 12:11:51).]
HR
HR

Viktor Fischer
Basisspeler

Reg.: 13 oktober 2009

Diego78 schreef:

(...)

HR
Ik vind het terugzetten van talenten na hun debuut dan ook een rare manier om als beleid te zien dat geldt voor iedereen. Naar mijn mening is er geen eenduidige manier waarop je ELK talent kan "brengen". Er zijn zoveel verschillende factoren die meegenomen moeten worden. Elke speler heeft weer een andere persoonlijkheid, een andere natuurlijke arbeidsethos, om nog maar niet te spreken over de situatie in het eerste elftal. In het geval Fischer was er namelijk een aantoonbaar gemis aan kwaliteit op de flanken die wekenlang niet is ingevuld terwijl de intrinsieke kwaliteit met Fischer hier wel aanwezig was binnen de club.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

xavi schreef:

(...)

hahahahah DANK DIEGO.. ;)

Bassie..!!! waar ben je...???

Let op het woordje trainers [Frank ] die bij al deze spelers een 'rol' heeft gespeeld..

Eerst mijn verhaaltje over Bouy waar het gros het niet van geloofde , toen Denswil [toen werd ik uitgemaakt voor vriendje van] en nu Fischer...
Als ik nu niet alle Credits krijg , dan weet ik het ook niet meer.. :B :B
HR
Of een speler iets leuk vind of niet zegt niets over of iets goed is voor m of niet. Ik vind de tandarts ook niet leuk maar het is wel goed om te gaan.

Er zal best van alles mis zijn, in deze in de communicatie, maar dat betekent dus nogmaals niet dat het terugzetten niet goed voor hem was.

Je weet net zo goed dat dit stukje ook 100% de andere kant op uitlegbaar is.

Ik ben eerlijk gezegd een aantal mensen hier helemaal zat. Ga lekker los zou ik zeggen, voor mij hoeven die discussies niet meer. Als je gaat lachen omdat er eindelijk iets gevonden is wat zogenaamd slecht is voor een speler is het voor mij duidelijk dat je hier alleen bent om je eigen gelijk te halen.

Veel plezier de komende tijd met het afvallen van eigen spelers en trainers. Het is maar waar je je plezier uit moet halen zullen we maar zeggen...

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 5 december 2012 12:18:48).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Eens dat we gewoon kwaliteit te kort komen, maar te wijzen naar de linker- en rechterflank vind ik na gisteravond niet terecht. De linkerflank deed het leuker na de rust, toen Madrid gas terug nam. In de eerste helft kwam het er net zo goed niet aan te pas.

En om dan het balverlies van Eriksen en Fischer te gooien op 'slordigheid' gaat me te ver. Ook zij kwamen (nog) tekort gisteren.
HR
Aanvallend waren beide flanken net zo slecht. Maar in de opbouw hield de linkerkant zich tot de 2-0 erg goed staande. Pas als ze in de aanval kwamen, dan waren ze net zo slecht als op rechts maar Blind, Eriksen en Fischer konden wel onder de druk vandaan voetballen. Iets wat ik van rechts nauwelijks gezien heb. Dat heeft simpelweg te maken met hun voetballende kwaliteiten. De drie op links zijn aan de bal de beste van het team. Zet dat af tegen de rechterkant en het verschil is duidelijk.

De 1-0 komt dan ook voort uit het onvermogen van Boerrigter om gewoon normaal te tikken. Ter vergelijking met links, Fischer speelt een bal in op Eriksen, korte 1-2 en Fischer dribbelt de ruimte in het centrum in. Vervolgens kan er gekaatst worden op Hoesen of whatever maar er worden openingen gemaakt en dat vond ik heel zwak op rechts. Als ze dan wel een bal verliezen dan is dat door Eriksen of Fischer die niet doorhebben dat er soms ren man uit hun rug doordekt. Dat kan, dat komt ook door hun leeftijd, maar ze hebben wel het voetballende vermogen om het goed te doen. Op rechts is de leeftijd er wel, maar het vermogen gewoon niet. De Jong kan zich soms nog aardig redden maar met een Boerrigter naast je worden je mogelijkheden gewoon erg erg klein.

Lukoki kan er in mijn ogen ook zeer weinig van dus je hebt op rechts nu eenmaal weinig alternatieven, maar ik zeg dat je met een linksbenige Aissati/Fischer/Sana al een flink stuk verder bent. Combineer dat met een Serero en Siem in de spits en je bent al zoveel verder.

Overall zullen we dan waarschijnlijk alsnog kwaliteit tekort komen om Madrid te verslaan, maar je hebt in ieder geval je voetbaltechnisch zwakste plek flink versterkt. Ik kan er simpelweg niet bij dat iemand die dagelijks bij Ajax traint, een bal 2 meter van z'n voet laat springen.
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Spelers zullen altijd verbaasd zijn als ze worden teruggezet. Als blijkt dat trainers het beter vinden dat iemand (tijdelijk) wordt terug gezet, lijkt me dat verantwoord. Iedereen weet dat Fischer heel veel talent heeft, alleen wat is de goede manier om dat eruit te halen?

Voetbal bestaat zeer zeker niet alleen uit het technisch aspect. Mentaal is tegenwoordig heel belangrijk. Er zijn voldoende voorbeelden van voetballers die heel veel techniek hadden, maar mentaal gewoon niet sterk genoeg waren om het topvoetbal te halen of op topniveau te blijven. Tom de Mul schiet me ineens te binnen bijvoorbeeld.

Of terugzetten altijd de goede manier is weet ik ook niet. In dit geval misschien wel. Fischer geeft zelf ook aan dat op een gegeven moment de knop is omgegaan. Mentaal is die er dus zeker niet minder op geworden.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 16,1% dat PEC Zwolle wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!