Ajax Netwerk
woensdag 27 augustus 2014 - 16:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
RvE schreef:

(...)

Ik denk dat je daarin ook Madrid moet mee nemen. Die hadden er de eerste helft veel meer zin in dan tweede.
HR
Real zette in de 1e helft ook nauwelijks druk, meeste kwam voort uit eigen knullig balverlies. Die bal van Modric komt omdat De Jong de bal verspeelt ver op hun helft en hij stuurt in 1x die man in de diepte.

Ajax begon aan de wedstijd veel te gespannen. Zoals Mulder al aangaf en vHalst ook in de rust leek er te veel druk op te staan doordat er medegedeeld was vooral geen balverlies te leiden.

Denk dat ze veel ontspannener en vrijer hadden gespeeld als je vantevoren had gezegd "Nou jongens, veel plezier! Laat durf zien en ga lekker voetballen". In weze een wedstrijd om niets, ga dan gewoon lekker ontspannen voetballen.
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juli 2011

Zowel technisch als tactisch een wedstrijd domineren is het allermoeilijkste spelletje dat er is. Dat vergt naast technische superioriteit ook een fysieke op en top mentale gesteldheid. Altijd willen domineren is een 'way of life'. Een roeping.

Eerste helft mag duidelijk zijn. Verre van goed genoeg en duidelijk zichtbaar wie door de mand valt.

Tweede helft ga je toch weer technisch en tactisch domineren. Ik ben er niet van overtuigd dat Real het zich liet overkomen. Helemaal niet zelfs. Ajax had gewoon goede momenten.

Allemaal te weinig en een maatje te klein, maar baby stapjes in progressie is er.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Albinho schreef:
Real zette in de 1e helft ook nauwelijks druk, meeste kwam voort uit eigen knullig balverlies. Die bal van Modric komt omdat De Jong de bal verspeelt ver op hun helft en hij stuurt in 1x die man in de diepte.HR
In één keer? Niet echt. Poulsen stond er bij te kijken hoe Modric de bal een paar keer goed kon leggen. Daar kon Poulsen druk op de bal zetten waardoor die bal nooit gegeven kon worden.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

Albinho schreef:

(...)

Real zette in de 1e helft ook nauwelijks druk, meeste kwam voort uit eigen knullig balverlies. Die bal van Modric komt omdat De Jong de bal verspeelt ver op hun helft en hij stuurt in 1x die man in de diepte.

Ajax begon aan de wedstijd veel te gespannen. Zoals Mulder al aangaf en vHalst ook in de rust leek er te veel druk op te staan doordat er medegedeeld was vooral geen balverlies te leiden.

Denk dat ze veel ontspannener en vrijer hadden gespeeld als je vantevoren had gezegd "Nou jongens, veel plezier! Laat durf zien en ga lekker voetballen". In weze een wedstrijd om niets, ga dan gewoon lekker ontspannen voetballen.
HR
Daar heb je wel een punt. Waarschijnlijk zitten de vorige 5 wedstrijden tegen Madrid te veel in de koppies van de spelers.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Ares schreef:

(...)
In één keer? Niet echt. Poulsen stond er bij te kijken hoe Modric de bal een paar keer goed kon leggen. Daar kon Poulsen druk op de bal zetten waardoor die bal nooit gegeven kon worden.
HR
Ik hoor hier steeds een Poulsen, een de Jong, een Boerrigter. Zijn dat niet die spelers aan het rechterkantje en de VM die iedereen tegen psv zo goed vonden, en hun taken hadden in het team.

De Jong met aanvoerdersband, krijg er echt kotsneigingen van.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

fluwelen linker schreef:

(...)

Da's niet de eerste keer dat ik dat hier lees, maar Ajax speelt zondag gewoon thuis hoor. Dit verder volledig terzijde. ;)
HR
En dan ook nog eens op zaterdagavond! Maar ook dat geheel terzijde ;)
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Albinho schreef:

(...)

HR
Eens dat ze volledig verkeerd begonnen en er angst in zat, maar vraagje waar komt dat stukje 'doordat er medegedeeld was vooral geen balverlies te leiden' vandaan? Heeft iemand dat gezegd? Is dat naar buiten gekomen uit de kleedkamer?

Als je namelijk De Boer's commentaar na afloop hoort kan je het daar niet uit halen.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Reg.: 25 augustus 2005

Albinho schreef:

(...)

HR
Ik vraag me af waarom dat zenuwen met zich mee zouden moeten brengen, want dat lijkt me toch in elke wedstrijd het devies. Zeker als je zo speelt als Ajax. In de eerste helft kregen ze de ballen nog niet over 5 meter naar elkaar toe gespeeld. Dat kan écht niet. En vandaag leidde dat weer ertoe dat de eerste kans direct een doelpunt betekende.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Eens dat ze volledig verkeerd begonnen en er angst in zat, maar vraagje waar komt dat stukje 'doordat er medegedeeld was vooral geen balverlies te leiden' vandaan? Heeft iemand dat gezegd? Is dat naar buiten gekomen uit de kleedkamer?

Als je namelijk De Boer's commentaar na afloop hoort kan je het daar niet uit halen.
HR
Nee, dat is suggestief. Ik gaf het ook op de vorige pagina aan dat ik benieuwd ben wat er voor de wedstrijd is besproken. Ik vind het gewoon interessant vanuit het aspect motivatie/coaching.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Nee, dat is suggestief. Ik gaf het ook op de vorige pagina aan dat ik benieuwd ben wat er voor de wedstrijd is besproken. Ik vind het gewoon interessant vanuit het aspect motivatie/coaching.
HR
Ok, want als je zag hoe boos De Boer was en hoe de reacties van Blind en De Jong waren over wat er in de rust gezegd was dan was het verre van opdracht namelijk.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Ok, want als je zag hoe boos De Boer was en hoe de reacties van Blind en De Jong waren over wat er in de rust gezegd was dan was het verre van opdracht namelijk.
HR
Nerveus, angstig en met poep in je broek aan de wedstrijd beginnen zal nimmer de opdracht zijn dunkt me.

Het kan echter wel het resultaat zijn van hoe je de spelers mentaal hebt voorbereid. Ik zeg niet dat het perse zo was, maar sluit het niet uit.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

el jovenes schreef:

Zowel technisch als tactisch een wedstrijd domineren is het allermoeilijkste spelletje dat er is. Dat vergt naast technische superioriteit ook een fysieke op en top mentale gesteldheid. Altijd willen domineren is een 'way of life'. Een roeping.

Eerste helft mag duidelijk zijn. Verre van goed genoeg en duidelijk zichtbaar wie door de mand valt.

Tweede helft ga je toch weer technisch en tactisch domineren. Ik ben er niet van overtuigd dat Real het zich liet overkomen. Helemaal niet zelfs. Ajax had gewoon goede momenten.

Allemaal te weinig en een maatje te klein, maar baby stapjes in progressie is er.
HR
Eens. Het gaspedaal stond imo gewoon open bij RM. The special one was, misschien niet geheel toevallig, ook constant in de weer als ie in beeld kwam, Ronaldo schopt uit frustratie Van Rhijn omver, en Modric en Kaka hadden kennelijk wat te bewijzen. Die zeg 30 minuten van Ajax geven de burger nog meer moed na afgelopen zaterdag. Nee het glas is zeker half vol vanavond, deze pot neem je toch weer mee in je benen (desnoods als goede training) met het oog op de cruciale wedstrijden verderop in het seizoen. Interview met FdB beviel me ook.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Van Ajax worden ze wel gestraft denk ik. Nou vind ik deBondt en Papanogiets echt alle 2 dramatische voetballers en moeten die echt hun mond houden, alleen je ziet wel hoe jeugd tegen sommige jongens van het eerste aankijken.
HR
Wat geeft ons dan het recht om kritiek te geven? Die spelertjes zijn niet bepaald slim om zulke dingen in het openbaar te zeggen, maar daarnaast zijn ze ook gewoon supporters hoor. Omdat ze slecht zijn (waar ik ook mee akkoord ben), moeten ze hun bek houden?
HRHR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

fluwelen linker schreef:

(...)

Da's niet de eerste keer dat ik dat hier lees, maar Ajax speelt zondag gewoon thuis hoor. Dit verder volledig terzijde. ;)
HR
Verrek ja....en zaterdag zelfs! B)
HR
HR

geDaante
International

Reg.: 17 november 2005

Rasmussen schreef:

(...)

Ik vraag me af waarom dat zenuwen met zich mee zouden moeten brengen, want dat lijkt me toch in elke wedstrijd het devies. Zeker als je zo speelt als Ajax. In de eerste helft kregen ze de ballen nog niet over 5 meter naar elkaar toe gespeeld. Dat kan écht niet. En vandaag leidde dat weer ertoe dat de eerste kans direct een doelpunt betekende.
HR
Dat lijkt me toch duidelijk, dat is uitgaan van angst, dat is toch geen uitgangspunt man. Echt weer iets voor een verdediger om te zeggen en je team mee te geven. De Boer heeft dit vaker geroepen dus ik geloof graag dat ie dit nu weer heeft gedaan. Het is hetzelfde als erop hameren niet die goal tegen te krijgen, terwijl je je team (zeker Ajax) vertrouwen mee moet geven en van eigen kracht uit laten gaan door bijvoorbeeld mee te geven zoveel mogelijk goals te maken.

Spelers worden bang fouten te maken en toch die verkeerde pass te geven, dat werkt verlammend en haalt het intuïtieve uit de speler. Ze gaan teveel met het hoofd spelen, en maken juist dan fouten, omdat ze niet gewoon die keuze maken die het eerst in hen opkomt, en die vaak het beste is.
HR
HR

champy95
Legende

geDaante schreef:

(...)

Dat lijkt me toch duidelijk, dat is uitgaan van angst, dat is toch geen uitgangspunt man. Echt weer iets voor een verdediger om te zeggen en je team mee te geven. De Boer heeft dit vaker geroepen dus ik geloof graag dat ie dit nu weer heeft gedaan. Het is hetzelfde als erop hameren niet die goal tegen te krijgen, terwijl je je team (zeker Ajax) vertrouwen mee moet geven en van eigen kracht uit laten gaan door bijvoorbeeld mee te geven zoveel mogelijk goals te maken.

Spelers worden bang fouten te maken en toch die verkeerde pass te geven, dat werkt verlammend en haalt het intuïtieve uit de speler. Ze gaan teveel met het hoofd spelen, en maken juist dan fouten, omdat ze niet gewoon die keuze maken die het eerst in hen opkomt, en die vaak het beste is.
HR
Daarom moeten ze meer van zulke wedstrijden gaan spelen.
Ik denk niet dat ze bang zijn om fouten te maken, maar eerder te dom zijn om te kiezen uit verschillende opties.
Het is allemaal te voorspelbaar soms.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 5 december 2012 01:00:49).]
HR
HR

nogzonidioot
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Misschien dat De Boer even een spoedcursusje "Psychologie voor beginners" moet krijgen, kan nooit kwaad (hoewel het natuurlijk niet bepaald exacte wetenschap is). Al vind ik het wel onterecht dat er nu op basis van wat suggestieve dingen die geroepen worden, nu door een deel van de posters wordt aangenomen dat De Boer verantwoordelijk is voor de angst die er bij spelers inzit.

Stel dat het wel De Boer zijn schuld is dat er zo weinig geloof is bij de spelers, dan is dat volledig onbewust gebeurt, hij probeert juist het tegenovergestelde te bewerkstelligen, dat blijkt uit alles vandaag (misschien behalve de opstelling, maar die is ook wel eens negatiever geweest).

Het probleem ligt volgens mij eerder bij de spelers zelf, als je Alderweireld ziet spelen, De Jong ziet spelen en hoort wat hij zegt na een wedstrijd, vandaag ook Blind weer met zijn teksten hoort. Verder heb je Poulsen die een totale mentaliteitsverandering moet maken t.o.v. de laatste 3 jaar, en daarbij types als Eriksen en Moisander, die niet met een natuurlijk zelfvertrouwen spelen. Daar zit gewoon veel te veel angst en behoudendheid in, stuk voor stuk. Als De Boer vol druk wil zetten, lijken de spelers het zelf in het veld allemaal 2 slagjes voorzichtiger te doen.

Voor een keer was ik het eens met de analyse bij de NOS, Ajax doet zichzelf de das om door angstig en zonder geloof te beginnen aan de wedstrijd. Een wedstrijd die je misschien sowieso wel had verloren, maar waar je een grotere stap had kunnen zetten dan je nu hebt gedaan.
HR
HR

geDaante
International

el jovenes schreef:

Tweede helft ga je toch weer technisch en tactisch domineren.
Ik ben er niet van overtuigd dat Real het zich liet overkomen. Helemaal niet zelfs. Ajax had gewoon goede momenten.HR
HR
Ik maak me totaal niet druk over deze wanprestatie van vanavond (die ik niet verrassend vind), omdat ik over de komende seizoenen heen kijk en rustig kwalitatief heel wat betere spelers afwacht, maar Real liet het zich duidelijk overkomen. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Dat zag je aan de inzet op het veld, totaal geen druk meer, liepen er relatief bij als zoutzakken. Als ze echt hadden gewild had het 10-0 kunnen worden, misschien zelfs meer, zo makkelijk sneden ze door het middenveld en de verdediging als ze even aanzetten. Heb je die verveelde uitdrukkingen op die gezichten gezien? Af en toe een ontspannen lachje als er enige opwinding was. Ze speelden gewoon met Ajax in de eerste helft, en lieten Ajax in de tweede helft maar wat aanklooien. Ajax stond gewoon voor lul.

Zelfs met aardig wat ruimte, wat Ajax zeker kreeg met name in de tweede helft, werd er nauwelijks gecombineerd. Allemaal op save en elkaar niet in durven spelen. Een balletje breed naar de back en weer terug, etc. kan ik ook wel. Iedereen stond stil en veel te ver uit elkaar, alsof ze de verantwoordelijkheid die het hebben van de bal met zich meebrengt niet op zich wilden nemen, geen driehoekjes of iets dergelijks mogelijk makend. Spelers worden gewoon aan hun lot over gelaten als ze aan de bal zijn; niemand die zich aanbiedt of goed vrijloopt, in ieder geval veel te weinig. Als er iets werd gecreëerd, dan wist men niet wat te doen of was men zwaar onder de indruk van de plotselinge kans. Nou heeft Ajax veel jonge spelers, en daar moet je natuurlijk rekening mee houden, maar het is ook een zwaar gebrek aan kwaliteit en het resultaat hiervan op het veld is zoals het is, en dat mag best benoemd worden. De verdediging mist kwaliteit en schuttert regelmatig. Het middenveld is veel te statisch en ontbeert beweeglijkheid, handelingssnelheid, techniek, creativiteit, combinerend vermogen en creativiteit, en de voorhoede is allemaal te vrijblijvend en niet koel en leep genoeg. Wat BoerRigter daar te zoeken heeft is mij nog altijd een raadsel, zeker op rechts.

Is allemaal niet erg dit, dat komt met de jaren wel goed, maar laten we wel realistisch blijven, er moeten nog hele grote stappen gemaakt worden en flink doorgeselecteerd worden.

Wil je tactisch en technisch domineren op een heel hoog niveau, dan moet je inderaad sowieso technisch superieur zijn, alsook een veelvoud aan andere positieve eigenschappen bezitten die voor dat type spel essentieel zijn. Daarvoor moet je idealiter ook allemaal spelers hebben die op die manier zijn opgeleid. En dat gebeurt nu gelukkig, dus dat komt wel goed.

Vergt een beetje geduld, en dat heb ik zeker. Begrijp me dus niet verkeerd, ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax op de goede weg is, maar vooralsnog vooral achter de schermen.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 5 december 2012 01:29:48).]
HR
HR

geDaante
International

champy95 schreef:

(...)

Daarom moeten ze meer van zulke wedstrijden gaan spelen.
Ik denk niet dat ze bang zijn om fouten te maken, maar eerder te dom zijn om te kiezen uit verschillende opties.
Het is allemaal te voorspelbaar soms.
HR
Er zit in ieder geval niet veel lef en risico in het spel van Ajax vind ik. Ik zie vooral tegen wat sterkere tegenstanders veel te weinig korte combinaties, men durft vaak iemand dieper op het middenveld al niet in te spelen als deze ook maar enigszins gedekt staat. Het is allemaal zo 'veilig', en van hieruit worden juist soms zeer riskante passes gegeven, zoals de laconieke breedtepassjes die Enoh en in iets minder mate Poulsen weleens willen geven.

Gevolg is ook weer kansloze lange ballen van achteruit; men durft niet echt te voetballen.

En daarbij hebben ze in mijn ogen vaak niet veel opties om uit te kiezen, daarvoor wordt er te weinig vrij gelopen, te weinig aangeboden, te weinig slimme loopacties gemaakt, en teveel ruimte tussen spelers gecreëerd.
HR
HR

champy95
Legende

geDaante schreef:

(...)

Er zit in ieder geval niet veel lef en risico in het spel van Ajax vind ik. Ik zie vooral tegen wat sterkere tegenstanders veel te weinig korte combinaties, men durft vaak iemand dieper op het middenveld al niet in te spelen als deze ook maar enigszins gedekt staat. Het is allemaal zo 'veilig', en van hieruit worden juist soms zeer riskante passes gegeven, zoals de laconieke breedtepassjes die Enoh en in iets minder mate Poulsen weleens willen geven.

Gevolg is ook weer kansloze lange ballen van achteruit; men durft niet echt te voetballen.

En daarbij hebben ze in mijn ogen vaak niet veel opties om uit te kiezen, daarvoor wordt er te weinig vrij gelopen, te weinig aangeboden, te weinig slimme loopacties gemaakt, en teveel ruimte tussen spelers gecreëerd.
HR
Het is dus vooral een kwestie van niet durven, omwille van gebrek aan ervaring, of te veel druk?
Ze moeten dus meer van zulke wedstrijden spelen.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Verrek ja....en zaterdag zelfs! B)
HR
Gelukkig dat we het hier even melden want anders was er geen kat in de ArenA. ;)
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

champy95 schreef:

(...)

Het is dus vooral een kwestie van niet durven, omwille van gebrek aan ervaring, of te veel druk?
Ze moeten dus meer van zulke wedstrijden spelen.
HR
Ik ben daar net op ingegaan in het Cruijff-topic. Spelen van deze wedstrijden brengt ervaring en dus op termijn minder druk. Het probleem voor Ajax is dat zodra deze "ervarenheid" gekweekt is, de speler vertrekt.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Dit is nou al de 6e keer dat we tegen Madrid spelen. Dat argument angst en al die onzin houdt ook een keer op. Het is gewoon puur kwaliteit. Je ziet vooral de verschillen op beide flanken. Op links combineren Blind, Eriksen en Fischer en komen ze gewoon onder de druk vandaan. Op rechts is het met De Jong, Boerrigter en Van Rijn een puinzooi en geeft Alderweireld weer een lange bal.

Ik vind het weer veel te makkelijk om het te gooien op angst, ervaring en al die andere mentale bullshit. Je komt gewoon op bepaalde posities kwaliteit tekort. Dat is helemaal niet erg tegen Madrid, maar laten we het wel benoemen. De reden dat het tegen PSV wel goed liep was omdat PSV ook niet de kwaliteiten heeft om onder druk te voetballen. Dus zakten ze maar in en gaven ze geen druk, zoals Madrid dat ook in de 2e helft deed.

Met name onder druk vandaan voetballen kan nog veel en veel beter. Maar dan moet je wel Boerrigter er binnenkort uit gaan halen. Je ziet het verschil op links nu er drie goeie voetballers staan. Ze verliezen alleen de bal doordat Fischer of Eriksen slordig is, niet vanwege gebrek aan kwaliteit.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Burzlew schreef:

Dit is nou al de 6e keer dat we tegen Madrid spelen. Dat argument angst en al die onzin houdt ook een keer op. Het is gewoon puur kwaliteit. Je ziet vooral de verschillen op beide flanken. Op links combineren Blind, Eriksen en Fischer en komen ze gewoon onder de druk vandaan. Op rechts is het met De Jong, Boerrigter en Van Rijn een puinzooi en geeft Alderweireld weer een lange bal.

Ik vind het weer veel te makkelijk om het te gooien op angst, ervaring en al die andere mentale bullshit. Je komt gewoon op bepaalde posities kwaliteit tekort. Dat is helemaal niet erg tegen Madrid, maar laten we het wel benoemen. De reden dat het tegen PSV wel goed liep was omdat PSV ook niet de kwaliteiten heeft om onder druk te voetballen. Dus zakten ze maar in en gaven ze geen druk, zoals Madrid dat ook in de 2e helft deed.

Met name onder druk vandaan voetballen kan nog veel en veel beter. Maar dan moet je wel Boerrigter er binnenkort uit gaan halen. Je ziet het verschil op links nu er drie goeie voetballers staan. Ze verliezen alleen de bal doordat Fischer of Eriksen slordig is, niet vanwege gebrek aan kwaliteit.
HR
Eens dat we gewoon kwaliteit te kort komen, maar te wijzen naar de linker- en rechterflank vind ik na gisteravond niet terecht. De linkerflank deed het leuker na de rust, toen Madrid gas terug nam. In de eerste helft kwam het er net zo goed niet aan te pas.

En om dan het balverlies van Eriksen en Fischer te gooien op 'slordigheid' gaat me te ver. Ook zij kwamen (nog) tekort gisteren.
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

Ik ben het niet met je eens, Burzlew. Het heeft wel degelijk met onervarenheid en misschien nog wel meer met persoonlijkheid te maken. De laatste keer dat wij overwinterden, hadden we spelers met persoonlijkheid: Zlatan, Pienaar, Chivu.

Nu hebben we Vermeer, Boerrigter en Siem De Jong. Het gebrek aan bravoure en arrogantie breekt ons op.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 72,7% dat Go Ahead Eagles wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!