Ajax Netwerk
zaterdag 2 augustus 2014 - 02:23                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 215 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
DarkChild schreef:

(...)

Ik weet niet of je dat uit 1 wedstrijd al kan opmaken.
Groningen uit wordt zeer interessant, als we daar ook vroeg en hoog druk zetten en de thuisploeg proberen met de rug tegen de muur te zetten, dán ga ik met je mee dat we daar naartoe bouwen.
HR
Ik zie het dus al langer ;)

Nog even over Boerrigter trouwens: ik snap het ook niet zo goed, maar ergens heb ik een sterk John van t Schip gevoel bij m, weet niet waarom.

Je ziet trouwens dat als Madrid gas terugneemt Ajax aardig kan voetballen. Het is echt gewoon kwaliteit.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Knappe actie van de Jong, mag gezegd worden.
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 juli 2011

AFCANieuwmarkt schreef:

Iedereen let nog op die rechterkant?
HR
Je moet wel fair blijven. De 1e tegen goal kwam via de rechterkant, maar onze eerste goal in Madrid sinds jaren ook.

Jaja, de rest zie ik ook wel.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Ik zie het dus al langer ;)

Nog even over Boerrigter trouwens: ik snap het ook niet zo goed, maar ergens heb ik een sterk John van t Schip gevoel bij m, weet niet waarom.

Je ziet trouwens dat als Madrid gas terugneemt Ajax aardig kan voetballen. Het is echt gewoon kwaliteit.
HR
Van 't Schip was toch rechtsbenig? En was toch een meer dan ouderwetse rechtsbuiten?
Pas als die een coach tegenkwam die hem per se op links wilde neerzetten is dat vergelijkbaar ;)

En daarmee samenhangend, een kwaliteitsverschil (dat er zeker is) is nog geen excuus voor onbegrijpelijke keuzes.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

DarkChild schreef:

(...)

Ik weet niet of je dat uit 1 wedstrijd al kan opmaken.
Groningen uit wordt zeer interessant, als we daar ook vroeg en hoog druk zetten en de thuisploeg proberen met de rug tegen de muur te zetten, dán ga ik met je mee dat we daar naartoe bouwen.
HR
Kan zeker niet gebaseerd worden op 1 wedstrijd. Alleen zie je wel dat een Fischer en een Hoesen toch hun plek aan het veroveren zijn. Ik las laatst het boek van Andy en in zijn debuut jaar was die al blij met een aantal wedstrijden en gaf ook aan het fysiek een stuk zwaarder te vinden en het gevoel te hebben gehad dat het roofbouw was op zijn lichaam. ( voor dat hij het zelf verpeste.)

We zijn nu 15 wedstrijden onderweg in de competitie en we zijn dus nog niet eens op de helft.

Dat men de Boer ook verwijt de jeugd geen echte kansen te geven is totaal niet op feiten gebaseerd. Dat het voor sommige niet snel genoeg gaat is een andere discussie maar ook daar zijn genoeg argumenten voor de noemen die in het voordeel spreken van de Boer en het TH.

Er werdt van te voren ook om geduld gevraagd door de nieuwe leiding en die lijken veel supporters niet op te kunnen brengen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

RvE schreef:

(...)
Er werdt van te voren ook om geduld gevraagd door de nieuwe leiding en die lijken veel supporters niet op te kunnen brengen.
HR
De eis om Frank ze hoofd heb ik na psv weggelegd, toen zag ik Ajax weer zoals het hoort te spelen. Maar we blijven het moeilijk hebben met ploegen die zelf ook druk zetten en met name vanaf de rechterkant verzaakt dat, en ja dan heb ik er veel moeite mee dat juist dat de spelers zijn die dit team op sleeptouw moeten nemen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

RvE schreef:

(...)

Kan zeker niet gebaseerd worden op 1 wedstrijd. Alleen zie je wel dat een Fischer en een Hoesen toch hun plek aan het veroveren zijn. Ik las laatst het boek van Andy en in zijn debuut jaar was die al blij met een aantal wedstrijden en gaf ook aan het fysiek een stuk zwaarder te vinden en het gevoel te hebben gehad dat het roofbouw was op zijn lichaam. ( voor dat hij het zelf verpeste.)

We zijn nu 15 wedstrijden onderweg in de competitie en we zijn dus nog niet eens op de helft.

Dat men de Boer ook verwijt de jeugd geen echte kansen te geven is totaal niet op feiten gebaseerd. Dat het voor sommige niet snel genoeg gaat is een andere discussie maar ook daar zijn genoeg argumenten voor de noemen die in het voordeel spreken van de Boer en het TH.

HR
Geduld heb ik wel hoor, ik realiseer me terdege dat we niets in Europa te zoeken hebben.

Maar geduld en ook vertrouwen in het kamp Cruijff wil niet per definitie zeggen dat alles meteen goed en logisch is.
Zo'n Boerrigter op rechts slaat voetbaltechnisch als een tang op een varken en vertraagt eerder het proces dan wat anders, daar doet zo'n "weergaloze goal in Bernabeu" niets aan af
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Van 't Schip was toch rechtsbenig? En was toch een meer dan ouderwetse rechtsbuiten?
Pas als die een coach tegenkwam die hem per se op links wilde neerzetten is dat vergelijkbaar ;)

En daarmee samenhangend, een kwaliteitsverschil (dat er zeker is) is nog geen excuus voor onbegrijpelijke keuzes.
HR
En weet je wie dat deed, hem wel eens linksbuiten zetten..? Zowel Cruijff als Van Gaal als Michels :) Sterker nog, hij startte linksbuiten op het EK 88...

Maar zoals gezegd, ik zie liever een echte rechtsbuiten, sterker nog, ik zie liever Sulejmani nog daar.

Maar goed, hij doet me aan m denken, maar zoals gezegd weet ik niet waarom :)

Behalve deze keuze zie ik echter geen andere onbegrijpelijke keuzes.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Enoh komt er in voor Hoessen denk ik "overbelasting", dat kan ik wel begrijpen, wel jammer want vind Hoessen echt erg sterk spelen en voetballend moet het nu gebeuren.

edit : Fischer er ook uit laten we het maar op sparen voor tegen groningen houden.

edit 2 : Met Schone op VM komt er meer voetbal bij op het middenveld naar voren toe, tuurlijk verdedigend niet zo goed als een poulsen maar voetballend zo veel beter, dat zie je toch hopelijk ook wel Baasie?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 4 december 2012 22:20:15).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

En weet je wie dat deed, hem wel eens linksbuiten zetten..? Zowel Cruijff als Van Gaal als Michels :) Sterker nog, hij startte linksbuiten op het EK 88...

Maar zoals gezegd, ik zie liever een echte rechtsbuiten, sterker nog, ik zie liever Sulejmani nog daar.

Maar goed, hij doet me aan m denken, maar zoals gezegd weet ik niet waarom :)

Behalve deze keuze zie ik echter geen andere onbegrijpelijke keuzes.
HR
Nee, zelfs Poulsen kan blijkbaar naar voren verdedigen ;)

Alleen de verdediging, met aankoop Moisander voorop, baart me zorgen.
Mijn principiele mening is dat een duurdere, oudere aankoop óf direct meerwaarde moet hebben óf doorgroeimogelijkheden om dat te krijgen.
Beide zie ik bij Moisander niet, die zelfs zelf al eens aangaf dat ze in het buitenland niet op hem zaten te wachten.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

DarkChild schreef:

(...)

Geduld heb ik wel hoor, ik realiseer me terdege dat we niets in Europa te zoeken hebben.

Maar geduld en ook vertrouwen in het kamp Cruijff wil niet per definitie zeggen dat alles meteen goed en logisch is.
Zo'n Boerrigter op rechts slaat voetbaltechnisch als een tang op een varken en vertraagt eerder het proces dan wat anders, daar doet zo'n "weergaloze goal in Bernabeu" niets aan af
HR
Klopt. geen enkel proces gaat foutloos. En Boerigter op rechts is ook mijn keus niet. Alleen wie zou er dan nu op rechts moeten staan? Sana? beter op links en zelf aangegeven oververmoeid te zijn. Lukoki? doet het op dit moment echt niet beter dan Boerigter op dit moment. meer smaken hebben we op dit moment niet.

Het is dus meer bij een gebrek aan beter. En zo zijn er nog wel een paar posities in het team waar je gewoonweg niet de ideale man neer kan zetten.

En je kan van de Boer genoeg dingen zeggen maar dat hij de jeugd geen kans geeft is gewoon onzin.
HR
HR

Widink
Moderator

Vak: -
Reg.: 11 april 2006

AFCANieuwmarkt schreef:

Enoh komt er in voor Hoessen denk ik "overbelasting", dat kan ik wel begrijpen, wel jammer want vind Hoessen echt erg sterk spelen en voetballend moet het nu gebeuren.

edit : Fischer er ook uit laten we het maar op sparen voor tegen groningen houden.
HR
Ben blij dat je toch wel ziet. Tuurlijk is dit om de jongens te sparen en te waken voor overbelastig.

Scheelt alweer een stukje irritatie als je het op Frank had afgeschoven :)
HR
HR

DarkChild
Moderator

RvE schreef:

(...)

Klopt. geen enkel proces gaat foutloos. En Boerigter op rechts is ook mijn keus niet. Alleen wie zou er dan nu op rechts moeten staan? Sana? beter op links en zelf aangegeven oververmoeid te zijn. Lukoki? doet het op dit moment echt niet beter dan Boerigter op dit moment. meer smaken hebben we op dit moment niet.

Het is dus meer bij een gebrek aan beter. En zo zijn er nog wel een paar posities in het team waar je gewoonweg niet de ideale man neer kan zetten.

En je kan van de Boer genoeg dingen zeggen maar dat hij de jeugd geen kans geeft is gewoon onzin.
HR
Ik geloof niet in 'bij gebrek aan beter'.
Elke positie vergt specifieke kwaliteiten, als die niet voorhanden zijn moet je anders spelen.
Het is niet zo dat een systeem zo sterk is dat je maar iemand ergens neer kan zetten, in dit geval dus rechtsbuiten.

Boerrigter is geen rechtsbuiten, mist de kwaliteiten én speelde er voorheen nimmer.
Dan is het óf Lukoki óf Sana óf niet met een rechtsbuiten spelen.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 4 december 2012 22:24:07).]
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Nee, zelfs Poulsen kan blijkbaar naar voren verdedigen ;)

Alleen de verdediging, met aankoop Moisander voorop, baart me zorgen.
Mijn principiele mening is dat een duurdere, oudere aankoop óf direct meerwaarde moet hebben óf doorgroeimogelijkheden om dat te krijgen.
Beide zie ik bij Moisander niet, die zelfs zelf al eens aangaf dat ze in het buitenland niet op hem zaten te wachten.
HR
Tja, daar kunnen we alleen maar op afwachten in hoeverre hij vast zal houden aan Moisander als de jeugd er klaar voor is. Ik heb er wel vertrouwen in dat ie de jeugd die kans gaat geven, De Boer geeft veel vertrouwen, maar geeft ook echt wel de jeugd de kansen. Ik snap je zorgen wel, maar ik denk dat over een paar jaar we echt met Denswill daar spelen.

Wat denk je overigens nu van de Van 't Schip vergelijking, nu Michels, Cruijff en Van Gaal dat ook wel eens deden, hem op linksbuiten zetten? :)
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

DarkChild schreef:

(...)

Elke positie vergt specifieke kwaliteiten, als die niet voorhanden zijn moet je anders spelen.
Het is niet zo dat een systeem zo sterk is dat je maar iemand ergens neer kan zetten, in dit geval dus rechtsbuiten.

Boerrigter is geen rechtsbuiten, mist de kwaliteiten én speelde er voorheen nimmer.
Dan is het óf Lukoki óf Sana óf niet met een rechtsbuiten spelen.
HR
Daar verschillen we dan van mening. Ik blijf een voorstander van het Ajax systeem. ten aller tijden. Ik heb dan ook de trainers die bij Ajax voor een 442 kozen bijv. vervloekt. Laat dat nou net een stukje Ajax zijn waar ze van mij nooit aan mogen komen.

agree to dis agree dan maar?
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Tja, daar kunnen we alleen maar op afwachten in hoeverre hij vast zal houden aan Moisander als de jeugd er klaar voor is. Ik heb er wel vertrouwen in dat ie de jeugd die kans gaat geven, De Boer geeft veel vertrouwen, maar geeft ook echt wel de jeugd de kansen. Ik snap je zorgen wel, maar ik denk dat over een paar jaar we echt met Denswill daar spelen.

Wat denk je overigens nu van de Van 't Schip vergelijking, nu Michels, Cruijff en Van Gaal dat ook wel eens deden, hem op linksbuiten zetten? :)
HR
Ik was nog geen voetbalfan toen Van 't Schip gloreerde (werd dat pas op mijn 10e, dus in '90) maar ik dacht echt dat Van 't Schip altijd op rechts werd gezet en alleen in zijn nadagen als half speelde.
Weer wat geleerd ;)

Ging zeker niet zo goed op links, trouwens? ;)

Wat ik wel weet is dat Van 't Schip een goede eerste aanname had en een mooie zuivere trap, dat zie ik dan weer niet echt in Boerrigter.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

HR
Grappig dat je dit zegt, want dat is eigenlijk totaal niet 'des Ajax', een team aanpassen aan de spelers. Jol deed dat. Je zou als trainer hier afgemaakt worden ben ik bang ;)

DarkChild schreef:

(...)

Ik was nog geen voetbalfan toen Van 't Schip gloreerde (werd dat pas op mijn 10e, dus in '90) maar ik dacht echt dat Van 't Schip altijd op rechts werd gezet en alleen in zijn nadagen als half speelde.
Weer wat geleerd ;)

Ging zeker niet zo goed op links, trouwens? ;)

Wat ik wel weet is dat Van 't Schip een goede eerste aanname had en een mooie zuivere trap, dat zie ik dan weer niet echt in Boerrigter.
HR
hehehe, als 3 (toch niet de minste) trainers hem daar neer zetten zal het niet heel slecht geweest zijn ;)

Hij had inderdaad een veel betere techniek dat Boerrigter ja. :)

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 4 december 2012 22:27:27).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Grappig dat je dit zegt, want dat is eigenlijk totaal niet 'des Ajax', een team aanpassen aan de spelers. Jol deed dat. Je zou als trainer hier afgemaakt worden ben ik bang ;)
HR
Dat klopt, maar het zou in dit geval ook incidenteel zijn, want met buitenspelers spelen maakt Ajax speciaal.
Ik zou het afkeuren als we standaard 4-4-2 zouden spelen en het beleid, de opleiding en de transfers erop zouden afstemmen.

Maar ik ben heel principieel in dat andere punt, de kwaliteiten van de spelers bepalen de kracht van het systeem, niet andersom.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Kwaliteit heb deels zelf in de hand, hoe de groep er nu uitziet komt door de keuzes van de Boer.
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

BassieAdam schreef:

(...)

HR
Michels deed dat alleen omdat Vanenburg beter was dan Schip en er na het uitvallen van Rob de Wit geen alternatieven waren. Of je had met Hendrie Kruzen moeten spelen. Schip was zo'n succes dat hij na de eerste wedstrijd verdween om het hele EK niet meer terug te keren. Wanneer Johan Schip op links zette weet ik niet. Dat moet haast wel op het Amsterdamtoernooi geweest zijn.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)
Maar ik ben heel principieel in dat andere punt, de kwaliteiten van de spelers bepalen de kracht van het systeem, niet andersom.
HR
Kwaliteiten zijn er wel, zijn alleen bang om deze te gebruiken omdat ze er blijkbaar "nog niet klaar voor zijn"

Ik ben trouwens ook echt klaar met Alderweireld, en sta ik wel achter je Dark dat de defensie echt een zorgenkindje is.

Frank moet afstappen van Boerrigter op rechts, Poulsen als VM en Siem de Jong als aanvoerder / middenvelder.
Voor de rest kan Frank hier weinig aan doen, op het moment dat de tegenpartij druk zet kunnen we niet onder de druk vandaan voetballen, en helaas komt dat door de matige defensie, slechte VM en het rechtergedeelte die geen bal bij zich kan houden.

Op naar Groningen!
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Middenweg 401 schreef:

(...)

Michels deed dat alleen omdat Vanenburg beter was dan Schip en er na het uitvallen van Rob de Wit geen alternatieven waren. Of je had met Hendrie Kruzen moeten spelen. Schip was zo'n succes dat hij na de eerste wedstrijd verdween om het hele EK niet meer terug te keren. Wanneer Johan Schip op links zette weet ik niet. Dat moet haast wel op het Amsterdamtoernooi geweest zijn.
HR
Cruijff wisselde geregeld, ook met Van Basten en Bosman bijvoorbeeld. Zo kwam Schip nog wel eens op links te spelen. Ook had Cruijff in het begin Vanenburg nog wel eens op rechtsbuiten gezet.

Met het EK heb je gelijk, maar Schip speelde ook al in de aanloop naar dat toernooi vanaf links.

Over Van 't Schip trouwens, mooi verhaal, aan hem heb ik me eind jaren 80 ook geregeld dood geergerd hoor. Gaf vaak niet thuis. Mooie was dat ik toen vaak in Vak M (de Meer) zat waar 1 kerel zat die hem de hele tijd maar riep "Johnnnyyyyyy!!!" en dan 'je staat buitenspel!!!'. Erg komisch, vak lag altijd dubbel. Bleek later dat Schip wel eens oordopjes in deed omdat ie helemaal gek van die kerel werd :)

Maar dat terzijde :)
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Cruijff wisselde geregeld, ook met Van Basten en Bosman bijvoorbeeld. Zo kwam Schip nog wel eens op links te spelen. Ook had Cruijff in het begin Vanenburg nog wel eens op rechtsbuiten gezet.

Met het EK heb je gelijk, maar Schip speelde ook al in de aanloop naar dat toernooi vanaf links.

Over Van 't Schip trouwens, mooi verhaal, aan hem heb ik me eind jaren 80 ook geregeld dood geergerd hoor. Gaf vaak niet thuis. Mooie was dat ik toen vaak in Vak M (de Meer) zat waar 1 kerel zat die hem de hele tijd maar riep "Johnnnyyyyyy!!!" en dan 'je staat buitenspel!!!'. Erg komisch, vak lag altijd dubbel. Bleek later dat Schip wel eens oordopjes in deed omdat ie helemaal gek van die kerel werd :)

Maar dat terzijde :)
HR
Bekend verhaal idd. Ik weet dat Bosman en Van Basten wisselden, hoewel Bosman doorgaans de schaduwspits was. Vanenburg was net pleite toen ik ging kijken in De Meer. Dat zou dus kunnen, maar sinds hij naar Eindhoven ging zeker niet meer met Schip op links. We kregen toen Witschge en niet veel later Roy op links. Voor Oranje kwamen er toen ook betere alternatieven dan Hendrie Kruzen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

In het Boerrigter topic lees ik dat twee spelers van de A1 op Twitter 'los' gingen over Derk en 'wat hij bij Ajax doet'.

Onschuldige twitterlol of not done als toch ook collega's?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

In het Boerrigter topic lees ik dat twee spelers van de A1 op Twitter 'los' gingen over Derk en 'wat hij bij Ajax doet'.

Onschuldige twitterlol of not done als toch ook collega's?
HR
Van Ajax worden ze wel gestraft denk ik. Nou vind ik deBondt en Papanogiets echt alle 2 dramatische voetballers en moeten die echt hun mond houden, alleen je ziet wel hoe jeugd tegen sommige jongens van het eerste aankijken.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat SC Heerenveen wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!