Ajax Netwerk
donderdag 18 september 2014 - 13:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 215 »

HR

Le Berry
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

Een supporter kijkt naar kwaliteit en snelle ontwikkeling. Maar een trainer heeft ook te maken met het toverwoord ' belasting'. Iets wat nog wel eens wordt afgedaan als ' onzin' . Jammer want er zijn genoeg voorbeelden van jongens die bij een stap hogerop al snel ' overbelast' raken.

Maar er is geen draaiboek. Je moet een talent 'brengen' maar uiteindelijk zal elk talent een andere/snellere route afleggen. Het is alleen belangrijk dat dit in goed overleg gaat.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 november 2006

quote:HR
Le Berry schreef:

Een supporter kijkt naar kwaliteit en snelle ontwikkeling. Maar een trainer heeft ook te maken met het toverwoord ' belasting'. Iets wat nog wel eens wordt afgedaan als ' onzin' . Jammer want er zijn genoeg voorbeelden van jongens die bij een stap hogerop al snel ' overbelast' raken.

Maar er is geen draaiboek. Je moet een talent 'brengen' maar uiteindelijk zal elk talent een andere/snellere route afleggen. Het is alleen belangrijk dat dit in goed overleg gaat.
HR
Als Hoesen tegen overbelasting aanzit dan moet je hem zeker wisselen, zet Siem maar op ze plek neer dan, maar in godsname haal niet het voetbal in de vorm van Eriksen van het middenveld af.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

BassieAdam schreef:

Weerstand is ook goed, maar in de luwte werken soms ook, zoals Fischer zelf ook al aangeeft, zoals Cruijff aangeeft. Ik zeg nergens dat het het een of het ander is, maar het gaat om het individu. Er wordt per speler bekeken wat het beste voor hem is.

HR
Totale onzin
Op die leeftijd en in de beslissende fase van een toptalent wat de stap moet gaan maken is dit juist funest!!
In deze fase is minuten , tempo ,ritme en ervaring een pre om te moeten maken..

Waar jij het over hebt zijn spelertjes in de jonge jeugdjaren zitten die soms met allerlei dingen als puberteit en groei te kampen hebben.

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 12:20:51).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

BassieAdam schreef:

(...)

Weet je, ik ga het eens ECHT op de man spelen nu, want ik ben dit wel een beetje beu, helemaal dat gewijs naar het moderatorschap, wat zo'n extreem zwakte bod is:

ik weet niet of je niet KAN lezen, of niet WIL lezen, maar wat ik dus zeg is dat je geen snars begrepen hebt van mijn woorden. Je snapt dus niet wat ik bedoel. Dat heeft niets te maken met jouw mening maar alles met de manier waarop je gesprekken probeert te verdraaien om er zelf beter uit te komen. En daar ben ik klaar mee ja. Doe eens een keer volwassen man.
HR
Ik laat hem wel even zo. Kun je nog eens rustig nalezen wat je allemaal schrijft.

Een moderator die openlijk schrijft dat hij ECHT op de man gaat spelen. Grote klasse hoor.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

xavi schreef:

(...)

Totale onzin
Op die leeftijd en in de beslissende fase van een toptalent wat de stap moet gaan maken is dit juist funest!!
In deze fase is minuten , ritme en ervaring een pre om te moeten maken..

Waar jij het over hebt zijn spelertjes in de jonge jeugdjaren zitten die soms met allerlei dingen als puberteit en groei te kampen hebben.
HR
Als je het onzin vindt dat ze af en toe in de luwte ergens aan kunnen werken, waarom zegt dan elke professional die je over dit onderwerp hoort het tegenovergestelde?

Bij Boilesen werd geroepen dat De Boer hem slecht behandeld had omdat ie te snel gebracht zou zijn, bij Fischer is het 180 graden de andere kant op.

Maar ok, welk bewijs heb jij dan dat het zoveel mogelijk laten spelen van spelers goed is voor ze?
HR
HR

Internationale topspeler

Le Berry schreef:

HR
Berry...dit is een drogreden..!

volgens mij heeft elke trainer van een eredivise bvo een hele staf tot zijn beschikking om deze belastbaarheit te meten en te begeleiden..
Als je dit gemeten hebt kun je besluiten om Fischer alleen mee te laten trainen met de selectie en halve wedstrijden met jong mee te laten doen..maar je plaatst m niet 6 weken lang in de A1 wat een matig elftal is..
HR
HR

BassieAdam
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik laat hem wel even zo. Kun je nog eens rustig nalezen wat je allemaal schrijft.

Een moderator die openlijk schrijft dat hij ECHT op de man gaat spelen. Grote klasse hoor.
HR
Prima, je kan het dus niet aanwijzen, waarschijnlijk omdat het er gewoonweg niet staat.

En dat ik openlijk iets zeg: misschien moet maar eens duidelijk zijn dat je manier van discussieren niet normaal is. Respectloos richting anderen en het verdraaien en verkeerd uitleggen van teksten is wat je doet. Ik gedraag me altijd netjes, of ik nou modereer of niet, maar je hebt net een grens overschreden en ik ben er wel klaar mee. Of ik nou moderator ben of niet, je gedraagt je gewoon netjes richting anderen. Jij doet dat niet. Dat mag voor iedereen zichtbaar zijn.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Als je het onzin vindt dat ze af en toe in de luwte ergens aan kunnen werken, waarom zegt dan elke professional die je over dit onderwerp hoort het tegenovergestelde?

Bij Boilesen werd geroepen dat De Boer hem slecht behandeld had omdat ie te snel gebracht zou zijn, bij Fischer is het 180 graden de andere kant op.

Maar ok, welk bewijs heb jij dan dat het zoveel mogelijk laten spelen van spelers goed is voor ze?HR
Zal ik al die jeugdspelers opnoemen die veel progressie hebben gemaakt door het spelen onder weerstand...???

Ik stop er nu mee.....sommige willen het echt niet begrijpen en blijven alles geloven wat trainers zeggen voor de buhne..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 12:28:40).]
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

xavi schreef:

(...)

Berry...dit is een drogreden..!

volgens mij heeft elke trainer van een eredivise bvo een hele staf tot zijn beschikking om deze belastbaarheit te meten en te begeleiden..
Als je dit gemeten hebt kun je besluiten om Fischer alleen mee te laten trainen met de selectie en halve wedstrijden met jong mee te laten doen..maar je plaatst m niet 6 weken lang in de A1 wat een matig elftal is..
HR
Hoho, waar zeg ik dat je hem ' 6 weken in de A1 moet laten spelen' ???

Stel slechts dat ' overbelasting' wel degelijk een punt van aandacht verdient in zijn snelle ontwikkeling. Hoe je hiermee omgaat, daar is mijns inziens geen ' draaiboek' voor. Dat verschilt per talent. De consequenties daarvoor hoeven niet direct 2 stappen achteruit ( A1) te betekenen.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Zal ik al die jeugdspelers opnoemen die veel progressie hebben gemaakt door het spelen onder weerstand...???

HR
Graag, doe dat eens. Laten we het simpel houden, noem er 15 op. Dat zijn er niet zoveel toch?
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Prima, je kan het dus niet aanwijzen, waarschijnlijk omdat het er gewoonweg niet staat.

En dat ik openlijk iets zeg: misschien moet maar eens duidelijk zijn dat je manier van discussieren niet normaal is. Respectloos richting anderen en het verdraaien en verkeerd uitleggen van teksten is wat je doet. Ik gedraag me altijd netjes, of ik nou modereer of niet, maar je hebt net een grens overschreden en ik ben er wel klaar mee. Of ik nou moderator ben of niet, je gedraagt je gewoon netjes richting anderen. Jij doet dat niet. Dat mag voor iedereen zichtbaar zijn.
HR
Wat wil je met dit soort teksten bereiken? Je geeft aan dat je dit niet schrijft als moderator (toch?), ik vind dat je nogal ver gaat.

Maar zo'n discussie ga ik niet met je voeren, dat is me ook veel te link, zeker omdat je moderator bent en blijkbaar jouw waarheid de waarheid is.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)
Wat wil je met dit soort teksten bereiken? Je geeft aan dat je dit niet schrijft als moderator (toch?), ik vind dat je nogal ver gaat.

Maar zo'n discussie ga ik niet met je voeren, dat is me ook veel te link, zeker omdat je moderator bent en blijkbaar jouw waarheid de waarheid is.
HR
Wat ik wil bereiken: dat je eens nadenkt over je manier van posten, ja, ik ga in deze post ver, om duidelijk te maken dat je te ver gaat.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Graag, doe dat eens. Laten we het simpel houden, noem er 15 op. Dat zijn er niet zoveel toch?
HR
Ik noem ze zo op voor je...
Maar de vraag is ben jij capabel genoeg om te zien of deze jeugdspelers ook daadwerkelijk progressie hebben getoond..?
En anders moeten we de andere jeugdkenners even oproepen zodat ze hierin hun mening kunnen geven :P

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 12:33:54).]
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Ik noem ze zo op voor je...
Maar de vraag is ben jij capabel genoeg om te zien of deze jeugdspelers ook daadwerkelijk progressie hebben getoond..?
En anders moeten we de andere jeugdkenners even oproepen zodat ze hierin hun mening kunnen geven :P
HR
Ik wacht tot je ze opnoemt. En nou niet met een C1 speler komen he, spelers die door veel spelen met weerstand geslaagd zijn in het profvoetbal zou fijn zijn, want we hebben het over de stap naar het eerste hier, niet die van de C1 naar de B2
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Wat ik wil bereiken: dat je eens nadenkt over je manier van posten, ja, ik ga in deze post ver, om duidelijk te maken dat je te ver gaat.
HR
Kip ei verhaal. Jij vindt dat je te ver mag gaan omdat je vindt dat ik te ver ga.

Zo kun je je eigen gedrag altijd goed praten.

Ik heb er overigens geen enkel probleem mee wanneer je me wat "harder" aanpakt, het probleem is alleen dat jij moderator bent. Je domineert het Frank de Boer topic als moderator op een geweldige manier, meent ook nog eens op de man te mogen spelen.

Een moderator zou daar naar mijn bescheiden mening boven moeten staan.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Ik wacht tot je ze opnoemt. En nou niet met een C1 speler komen he, spelers die door veel spelen met weerstand geslaagd zijn in het profvoetbal zou fijn zijn, want we hebben het over de stap naar het eerste hier, niet die van de C1 naar de B2
HR
Ik wist wel dat je deze discussie een andere wending wilt geven....ik heb het over jeugdspelers in onze opleiding die wekelijks met een hoger lichting mee trainen en spelen..
Dus niet wat jij graag wilt zien over spelers die geslaagd zijn in het profvoetbal , dan zou ik alles uit verleden moeten gaan spitten...met alle respect..dit is deze discussie met jou niet waard .
HR
HR

BassieAdam
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Kip ei verhaal. Jij vindt dat je te ver mag gaan omdat je vindt dat ik te ver ga.

Zo kun je je eigen gedrag altijd goed praten.

Ik heb er overigens geen enkel probleem mee wanneer je me wat "harder" aanpakt, het probleem is alleen dat jij moderator bent. Je domineert het Frank de Boer topic als moderator op een geweldige manier, meent ook nog eens op de man te mogen spelen.

Een moderator zou daar naar mijn bescheiden mening boven moeten staan.
HR
Ik heb al 100000x gezegd dat ik in dit topic niet modereer. Ik probeer altijd netjes te blijven, maar als je bezig blijft mijn woorden te verdraaien en daarmee probeert mij in een bepaald daglicht te stellen dan ben ik daar op een bepaald moment klaar mee, moderator of niet.

Ik weet niet of je het zelf niet inziet of dat je het expres doet en er lol uithaalt, maar ik ben er klaar mee.

xavi schreef:

(...)

Ik wist wel dat je deze discussie een andere wending wilt geven....ik heb het over jeugdspelers in onze opleiding die wekelijks met een hoger lichting mee trainen en spelen..
Dus niet wat jij graag wilt zien over spelers die geslaagd zijn in het profvoetbal , dan zou ik alles uit verleden moeten gaan spitten...met alle respect..dit is deze discussie met jou niet waard .
HR
Elke keer als ik vraag om voorbeelden of bewijs komt er NIETS. Volgens mij stelde jij de vraag hierboven waarom jeugdspelers op een hoger niveau spelen, ik heb daar al op geantwoord door aan te geven dat het om weerstand gaat. Maar ik heb daarbij OOK aangegeven dat de stap van Jong Ajax naar het eerste een heel andere en dus grotere stap is.

We hebben het hier ook gehad over Fischer en diens stap. Dan heb je het dus OOK over het eerste elftal. En nu wil jij voorbeelden geven van jeugdspelers binnen de jeugdopleiding. Dat is toch scheef? Want dat heeft toch niets met de discussie te maken?

Opmerking: even voor de duidelijkheid. In dit topic modereer ik NOOIT. Dus iedereen die graag naar mijn moderatorschap wil verwijzen, dat heeft hier geen zin. Ik wil ook nog wel even duidelijk hebben dat als het gaat om discussieren (en dat is mijn persoonlijke mening), ik een bloedhekel (zoals duidelijk mag zijn) heb aan het al dan niet opzettelijk op een andere manier uitleggen van woorden en dan bij de vraag 'wijs eens aan' terugkomen met een opmerking in de trant van 'dat zoek je zelf maar uit'. Ik trek me nu weer even terug uit dit topic om te voorkomen dat het verder uit de hand loopt.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Elke keer als ik vraag om voorbeelden of bewijs komt er NIETS. Volgens mij stelde jij de vraag hierboven waarom jeugdspelers op een hoger niveau spelen, ik heb daar al op geantwoord door aan te geven dat het om weerstand gaat. Maar ik heb daarbij OOK aangegeven dat de stap van Jong Ajax naar het eerste een heel andere en dus grotere stap is. HR
Het is jammer dat je nu vervelend begint te worden..
Wat bedoel je met elke keer..?? jij doet hier voorkomen of ik elke keer met jou in discussie ben , dit heb ik juist een tijd lang vermeden omdat jij de discussie die waarin je niet overtuigt steeds een andere wending probeert te geven...

Weerstand is relatief vergelijkbaar bij een 18 jarige die op een hogere niveau moet acteren of bij een 11 jarige die ineens met 13 jarige mee moet doen...
Want ook voor deze speler is de weerstand voor zijn leeftijd een stuk hoger.
Als jij dit niet kunt begrijpen dan is dit echt zonde van mijn tijd om dit te proberen uit te leggen.....

We hebben het hier ook gehad over Fischer en diens stap. Dan heb je het dus OOK over het eerste elftal. En nu wil jij voorbeelden geven van jeugdspelers binnen de jeugdopleiding. Dat is toch scheef? Want dat heeft toch niets met de discussie te maken?HR
Nogmaal we hebben het de hele tijd over Weerstand , of dit nou voor een jeugdspeler of bijna geariveerd toptalent geld , blijft hetzelfde..

Nogmaals...ik stop er nu mee

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 12:59:33).]
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Wat goed is komt snel , dat is mijn motto , geen gezeik over van dat een speler te jong is , een Fischer is veel beter dan Sana Boerrigter en Babel bij elkaar.. dus laten staan aub
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

xavi schreef:

HR
Jij zegt dat je zo een rits namen kunt opnoemen, maar als daar dan naar gevraagd wordt komt er niets. Noem ze eens op dan? Je doet toch zo stoer dat je er een hele hoop weet?
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Nee dat ben ik Film

Het niveau is weer hoog hier, wedstrijdspanning voor een niet terzake doende pot heren?
HR
HR

Internationale topspeler

Van de film schreef:

(...)

Jij zegt dat je zo een rits namen kunt opnoemen, maar als daar dan naar gevraagd wordt komt er niets. Noem ze eens op dan? Je doet toch zo stoer dat je er een hele hoop weet?
HR
Oke ,maar dit heeft niets met stoer te maken Filmpie..

Als ik deze spelers opnoem , kun jij dan vertellen welke jij kent en welke kwaliteiten deze bezitten..

Deze discussie krijgt een leuke wending.... :B

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 13:28:45).]
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

leuke wending? Je hebt de broek al naar beneden en de rechterhand in de aanslag?
HR
HR

Internationale topspeler

doleva schreef:

leuke wending? Je hebt de broek al naar beneden en de rechterhand in de aanslag?
HR
Nee, ben niet zo n viespeuk... :D
HR
HR

chaos_14
Jeugdspeler

Vak: 408
Reg.: 11 februari 2011

*Benen over elkaar gekruisd op het bureau, achteroverleunend met bak popcorn in de hand zittende..*

Cup-a-soup'je jongens?

:D
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,2% dat PSV wint van Estoril Praia. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!