Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 09:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 215 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
BassieAdam schreef:

(...)

Dan ga je eerst kijken of hij niet presteert, of dat misschien anderen graag willen doen overkomen dat ie niet presteert en als blijkt dat ie echt niet presteert ga je kijken waarom hij niet presteert en of je ervoor kan zorgen door omgevingsfactoren aan te passen om hem beter te laten functioneren.
HR
Dat snap ik, maar als je na dat traject ALSNOG tot de conclusie komt dat hij niet presteert?

Ik wil verder de discussie of die presteert etc even later voor wat het is. Laten we van de hypotethische situatie uitgaan dat we vinden dat ie niet presteert. Ga je em dan aanhouden omdat er geen alternatief is?
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Droomaankoop: -
Reg.: 11 februari 2008

Het gaat hier werkelijk nergens meer over. Beginnend Ajax trainer uit eigen school haalt binnen anderhalf jaar 2 titels binnen waar 7 jaar op gewacht is. Ontwikkeld zich net als zijn structureel jonge selectie grillig en met pieken en dalen. Zorgt er wel mede voor dat dat aloude en vurig verlangde Ajax smoel meer en meer terugkeert. Vol vertrouwen op een structureel betere toekomst voor ons aller Ajax kunnen we Frank de Boer zijn werk laten doen, nee zouden dat MOETEN doen... Maar hier wordt volop gediscussieerd over zijn ontslag en een opvolger...

Kritiek op verkeerde keuzes, tegenvallende resultaten etc. moet altijd kunnen, dat houdt iedereen scherp en zorgt ook vaak mede voor verbetering.Maar nu alweer het ontslag van de Boer gaan debatteren....ongelooflijk...
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Albinho schreef:

(...)

Dat snap ik, maar als je na dat traject ALSNOG tot de conclusie komt dat hij niet presteert?

Ik wil verder de discussie of die presteert etc even later voor wat het is. Laten we van de hypotethische situatie uitgaan dat we vinden dat ie niet presteert. Ga je em dan aanhouden omdat er geen alternatief is?HR
Persoonlijk vind ik van wel eigenlijk. Zolang er geen duidelijk beter alternatief is, kan je net zo goed bij deze trainer blijven. Ik begrijp ook steeds minder van zijn keuzes, maar ik zou niet zo snel weten wie hem op zou moeten volgen. Rijkaard is inderdaad de enige naam die mij te binnen schiet. Rijkaard daarentegen lijkt me juist zo'n trainer die gebaat is bij een kwalitatief sterke selectie. Dan is hij de juiste peoplemanager, zet hij de juiste poppetjes op de juiste plaats en houdt hij de sfeer goed. Ajax is alleen geen team met veel kwaliteit op dit moment, ook niet naar Eredivisie begrippen. Ik vraag me dus af wat Rijkaard hier op dit moment zou moeten uitrichten. Het enige wat hij kan toevoegen is de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten, dat is mijn voornaamste kritiekpunt op De Boer. Een situatie met Rijkaard als assistent van De Boer, of andersom, zou ideaal zijn, maar dat is natuurlijk schieronmogelijk. Beiden zijn de periode 'assistent' al lang voorbij natuurlijk, jammer genoeg.

Ik vrees dat we gewoon aan De Boer vastzitten. Een duidelijk beter alternatief is er niet en na al die rumoerige jaren heeft de club een enorme behoefte aan continuïteit. Ik ben het er mee eens dat De Boer niet, althans zeker niet optimaal, functioneert op dit moment. In deze situatie lijkt het mij echter wel beter om te proberen een situatie te creëren dat hij wel gaat functioneren in plaats van een ander te zoeken want de kans dat je een betere gaat vinden die bij de Ajax-filosofie past is niet zo groot. De Boer blijft ook een trainer met potentie naar mijn mening, alleen hij moet leren de juiste poppetjes op de juiste plaats te zetten en daarnaast moet hij niet kiezen voor / akkoord gaan met het halen van alleen jeugdspelers en goedkope prut als breedteversterking, maar moet hij gewoon zorgen dat er ook geïnvesteerd wordt in kwaliteit en dat wil zeggen direct inzetbare versterkingen, zodat de kwaliteit van de selectie acceptabel wordt. Op dit moment is het niveau van de selectie gewoon Ajax-onwaardig. Met dit elftal eindig je gewoon tussen de 4e en 6e plaats normaalgesproken.
HR
HR

Albinho
Legende

Klaas de Jager schreef:

Het gaat hier werkelijk nergens meer over. Beginnend Ajax trainer uit eigen school haalt binnen anderhalf jaar 2 titels binnen waar 7 jaar op gewacht is. Ontwikkeld zich net als zijn structureel jonge selectie grillig en met pieken en dalen. Zorgt er wel mede voor dat dat aloude en vurig verlangde Ajax smoel meer en meer terugkeert. Vol vertrouwen op een structureel betere toekomst voor ons aller Ajax kunnen we Frank de Boer zijn werk laten doen, nee zouden dat MOETEN doen... Maar hier wordt volop gediscussieerd over zijn ontslag en een opvolger...

Kritiek op verkeerde keuzes, tegenvallende resultaten etc. moet altijd kunnen, dat houdt iedereen scherp en zorgt ook vaak mede voor verbetering.Maar nu alweer het ontslag van de Boer gaan debatteren....ongelooflijk...
HR
Waar blijkt dit uit?

Zijn 1e halfjaar was hoopgevend, daarna vind ik de algehele lijn zeker niet naar boven gaan. Het Ajax-voetbal verdwijnt steeds meer en meer in het huidige seizoen.

Bovendien heb ik vooralsnog zijn ontslag helemaal niet gevraagd, ik denk alleen niet dat hij het in de vingers heeft. Maar hij krijgt gewoon de tijd. Seizoen afmaken en spiegel voorhouden.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 november 2006

Frank de Boer mag toch wel geëvalueerd worden na deze tijd?

- Is er een patroon te vinden in zijn openstelling
- Staat het tactisch zoals Ajax filosofie
- Passen de spelers zich aan aan de tactiek of past de tactiek zich aan aan de spelers
- Als ervarenheid faalt, word er snel doorgeselecteerd door de al aanwezig jeugd

Frank heeft van vorig seizoen eerste helft kunnen leren, toen was zijn koppigheid ook heel erg (zoals toen hier ook aangegeven), en uiteindelijk begon het te lopen (door loop van omstandigheden), alleen de lijn van vorig seizoen eerste seizoenshelft lijkt nu wel door te worden gezet.

Net wat ik al is heb aangegeven, er worden teveel excuses gezocht en Frank word in mijn mening niet echt geëvalueerd omdat het een echte Ajacied is enz enz.
Veel gehoorde excuses :

12:30 na CL
Vitesse heeft Bony
Dortmund is een hele sterke ploeg
Veel wedstrijden gespeeld

Hou is op met excuses zoeken, en kijk gewoon ns puur naar het voetbal, en zie gewoon dat dat VEEL beter kan met het huidige materiaal wat we tot ons beschikking hebben.
We vervallen weer in begin vorig seizoen.
HR
HR

nogzonidioot
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Het lijkt me niet dat De Boer weggaat, als hij niet presteert wat er verwacht wordt, ga je eerst met hem om de tafel zitten en analyseren wat er fout gaat, hoe het beter kan, en geef je hem de tijd en de hulp die nodig is om dat voor elkaar te krijgen.

Wat betreft de analyse waar het fout is gegaan, hoop ik dan dat ze er op uitkomen dat ze geen goede vervanger als VM hebben gehaald, en te licht hebben gedacht over het vertrek van de spelers die die positie goed invulden, dat er een onbalans is in de aanvallers, en dat er met name in de aanval een groot tekort aan kwaliteit is. Als gevolg van alle voorgenoemde punten kun je moeilijk onder de druk uitspelen en even moeilijk zelf druk zetten.
Ook zouden ze even stil moeten staan bij het dramatische in- en verkoopbeleid dat ze tot nog toe hebben gehad, dit zal vanaf nu, nu een gebrekkige scouting geen excuus meer kan zijn, beter moeten.

Om dit te fixen, moet je keihard keuzes maken nu, doorselecteren en jeugd of anderszins geschiktere spelers alvast op de posities waar je tekortkomt, of je haalt directe versterkingen, in eerste instantie voor de VM en rechtsbuiten positie.

Het enige probleem is alleen dat er niet een dergelijke analyse gemaakt zal worden, en we gewoon lekker blijven doormodderen naar de volgende kleine verbetering. Dat wil niet zeggen dat de hier genoemde alternatieven beter zijn dan De Boer.

Rijkaard: Kon het alleen bij Barcelona met de hulp van Ten Cate en Cruijff, heeft daarvoor gefaald bij Sparta, en daarna bij Galatasaray, bovendien deed zijn opvolger bij Barca het nog een stuk beter.

Olsen: Heeft al eerder gedemonstreerd een goede trainer te zijn, maar staat met Denemarken toch ook voor een behoudende tactiek, met 2 VM's. Liet eerder al bij Ajax zien dat hij schijt heeft aan jeugd, en dat hij karrenvrachten aan spelers wil halen.

Bielsa: Is een enorme voetbalfundamentalist, en een zelfverklaard Van Gaal-liefhebber, laat zijn ploegen extreem veel drukzetten en aanvallend spelen, is wat dat betreft een echte Ajax-trainer, heeft alleen altijd conflicten, bij Bilbao nu met Llorente. Dus aanvallend maar hij gaat daarbij wel als een olifant door een porseleinkast.

Verbeek: Olifant door porseleinkast geeft een natuurlijk bruggetje naar Verbeek,
aanvallende no-nonsensecoach, die het vorig jaar goed deed met AZ, dit jaar niet. Kan niet samenwerken en zoekt constant ruzie. Hij is nog horkeriger dan de grootste boer, en heeft een voorliefde voor fysiek sterk, kijk maar naar zijn elftallen waar altijd wel een paar niet-voetballende fysieke gasten in staan: Elm, Wernbloom, Altidore, Grindheim, type's waar je bij Ajax niet blij van wordt. Belangrijk pluspunt: zou in conflict kunnen komen met de oudere spelers: Boerrigter, Poulsen, Schone, Moisander, dan is gelijk het meeste brandhout weg.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Klaas de Jager schreef:

HR
Heb met opzet dit draadje vermeden na Dortmund. Want ik zag nog geen minuut na het einde van de wedstrijd de usual suspects weer triomfantelijk tikken hoe gelijk ze wel niet hadden. Werd helaas ook weer van alles bijgehaald wat weinig met de nederlaag tegen Dortmund te maken had. Van het medisch beleid ("Frank maakte Boilensen kapot!";) tot het transgerbeleid ("Frank heeft speler x gehaald en niet y!";), overal krijgt Frank de schuld van.

Ik baal ook van Dortmund. Was samen met Vitesse thuis de slechtste vertoningen van Frank in zijn tijd. Frank is echt een kind van van Marwijk, wil overal zekerheid inbouwen en lopend vermogen. Maar tegelijkertijd speelt hij niet als van Marwijk qua formatie, maar wil hij Barca kopieeren. Veel beweging op het middenveld en veel rondtikken zodat de tegenstander de bal niet heeft.

2 verschillende spelsystemen, en Frank moet eens keuzes tussen beiden. Als je Enoh en Poulsen samen opstelt, moet je de bal niet willen hebben. Zo simpel is het Frank. Je kan niet verwachten dat Enohtje zich ineens ontpopt tot een Serero en ook nog een je spel kan gaan maken. Hij dacht natuurlijk dat omdat zijn backs diep staan er verdedigende middenvelders moeten zijn om bij balverlies het e.e.a. op te kunnen vangen.

Maar wie gaat de backs bedienen Frank? Wie gaat sowieso het spel maken wanneer je de bal hebt? De Jong staat tussen twee grote kerels voorin en moet zakken om aan de bal te komen, blijft alleen Eriksen over en die speelt al maanden wisselvallig en is niet in staat de ploeg op sleeptouw te nemen. De buitenspelers gaan ook weinig dreiging vanuit, dus daar hoef je ook al niks meer van te verwachten.

Dat is de ware reden waarom Ajax faalde tegen Dortmund. Frank wil maar geen keuze maken tussen Cruijff/van Gaal en van Marwijk. Zal toch echt gaan moeten wil hij nog een aansprekend resultaat gaan halen dit seizoen.

ps Rijkaard is ook niet iemand die een ploeg met matige kwaliteit kampioen kan maken. Met Iniesta, Xavi en Messie in je elftal wordt zelfs de wasvrouw van Camp Nou nog wel kampioen. Rijkaard degradeerde gewoon met Sparta, en heeft elders als clubtraining weinig indruk gemaakt.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Albinho schreef:

(...)

Waar blijkt dit uit?

Zijn 1e halfjaar was hoopgevend, daarna vind ik de algehele lijn zeker niet naar boven gaan. Het Ajax-voetbal verdwijnt steeds meer en meer in het huidige seizoen.

Bovendien heb ik vooralsnog zijn ontslag helemaal niet gevraagd, ik denk alleen niet dat hij het in de vingers heeft. Maar hij krijgt gewoon de tijd. Seizoen afmaken en spiegel voorhouden.
HR
Wellicht, maar een idee hoor, heeft dit huidige seizoen ook iets te maken met het ontbreken van kwaliteit binnen deze selectie...vandaar ook de negatieve lijn ten opzicht van vorig jaar.

En door te stellen dat ' hij het niet in de vingers heeft' impliceer je wel degelijk naar een afkeer jegens de Boer als trainer van Ajax

Blijf stellen dat ik de Boer wel degelijk, in mijn ogen, foutieve beslissingen zie maken. Maar alles valt of staat bij kwaliteit. En tegelijk weet ik dat het volgende seizoen er een hoop problemen worden opgelost. Dit door de definitieve doorstroming van Denswil, Fischer, Andersen, Hoesen, Boccara en (hopelijk) de 'terugkeer' van Boilesen. Ik denk ook dat je deze talenten langzaam moet klaarstomen voor volgend jaar. En dat betekend niet automatisch dat je ze nu week in en week uit moet laten spelen. De fysieke beslasting van 'een niveau hoger' worden ook hier te vaak onderschat. Maar 'minuten maken' is wel degelijk van belang. Zeker ten opzichte van volgend seizoen. En ja, met de Boer als trainer van Ajax
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Le Berry schreef:

(...)

Wellicht, maar een idee hoor, heeft dit huidige seizoen ook iets te maken met het ontbreken van kwaliteit binnen deze selectie...vandaar ook de negatieve lijn ten opzicht van vorig jaar.
HR
Nogmaals, wat heeft het huidige voetbal (instelling / tactiek) te maken met de kwaliteit? Is het dat de kwaliteit er niet is om het beoogde voetbal te spelen? Dus dan pas je je aan aan de spelers ipv de spelers aan de tactiek.
Of is het huidige voetbal het beoogde voetbal wat we willen spelen? Alleen missen wel de kwaliteit ervoor om dat beter uit te spelen (een voetbal visie waar ik totaal niet achtersta).
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Lederen Knikker schreef:
Hij dacht natuurlijk dat omdat zijn backs diep staan er verdedigende middenvelders moeten zijn om bij balverlies het e.e.a. op te kunnen vangen.

Maar wie gaat de backs bedienen Frank?
HR
Vind je echt dat de backs diep staan? Blind wil nog wel eens diep staan, maar wat mij betreft veel te weinig en van rhijn staat nooit diep. Die komt wel eens opstormen, maar rechtsbuiten staan doet hij praktisch nooit.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Nogmaals, wat heeft het huidige voetbal (instelling / tactiek) te maken met de kwaliteit? Is het dat de kwaliteit er niet is om het beoogde voetbal te spelen? Dus dan pas je je aan aan de spelers ipv de spelers aan de tactiek.
Of is het huidige voetbal het beoogde voetbal wat we willen spelen? Alleen missen wel de kwaliteit ervoor om dat beter uit te spelen (een voetbal visie waar ik totaal niet achtersta).
HR
Weer een wedervraag? Het zou je sieren om antwoord te geven.

Je kan wel een systeem willen hanteren maar als de spelers er niet naar zijn ( of nog niet klaar daarvoor ) dan heeft dat dus geen enkele zin.

Sommige hier schreeuwen moord en brand want Denswil, Fischer, Hoesen, Bocara worden niet vanaf het begin erin gezet. Daar zijn duidelijke redenen voor die ook gewoon gefentileerd worden door het TH.

Dan worden ze alsnog ingebracht om beetje bij beetje te proeven en dan is het weer niet goed want staat ajax 0-3 achter.

Op die manier is een ECHTE discussie niet mogelijk want sommige staan niet open voor tegen argumenten die wel degelijk hout snijden.

Er wordt nu al meer dan een week lang puur en alleen om het hoofd van de Boer gevraagd. Heeft zo goed als niets meer te maken met de Ajax visie. is puur op de man spelen.
HR
HR

Dasher
Regelmatige invaller

Vak: 128
Reg.: 6 maart 2004

Van de film schreef:

(...)

Vind je echt dat de backs diep staan? Blind wil nog wel eens diep staan, maar wat mij betreft veel te weinig en van rhijn staat nooit diep. Die komt wel eens opstormen, maar rechtsbuiten staan doet hij praktisch nooit.
HR
Mag hopen dat het sarcastisch bedoeld was, anders moet ik je toch echt naar Hans Anders doorverwijzen of kom eens naar het stadion!
Van Rhijn staat namelijk veels vaak te ver naar voren waardoor hij verdedigend in de problemen komt. Dit heeft ons al minimaal 3 tegendoelpunten gekost!
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

RvE schreef:

(...)

Weer een wedervraag? Het zou je sieren om antwoord te geven.

Je kan wel een systeem willen hanteren maar als de spelers er niet naar zijn ( of nog niet klaar daarvoor ) dan heeft dat dus geen enkele zin.

Sommige hier schreeuwen moord en brand want Denswil, Fischer, Hoesen, Bocara worden niet vanaf het begin erin gezet. Daar zijn duidelijke redenen voor die ook gewoon gefentileerd worden door het TH.

Dan worden ze alsnog ingebracht om beetje bij beetje te proeven en dan is het weer niet goed want staat ajax 0-3 achter.

Op die manier is een ECHTE discussie niet mogelijk want sommige staan niet open voor tegen argumenten die wel degelijk hout snijden.

Er wordt nu al meer dan een week lang puur en alleen om het hoofd van de Boer gevraagd. Heeft zo goed als niets meer te maken met de Ajax visie. is puur op de man spelen.
HR
Als Frank tot een inkeer komt en gaat voetballen mag die van mij gerust blijven zitten.

Mensen schreeuwen hier omdat de jeugd never nooit slechte kan zijn dan sommige spelers die non stop nu de kans krijgen van Frank, er word gewoon totaal niet doorgeselecteerd wat je eigenlijk wel mag verwachten bij een achterstand van 10 ! punten
Om het rustig brengen te ventileren ga ik iemand quoten waarop niemand nog antwoord heeft gegeven :

Adeb : Valt invallen met 3 en 4-0 daar ook onder? Het met beleid brengen van talent? HR
Natuurlijk is het puur op de man spelen, Frank is toch verantwoordelijk voor het eerste en het vertoonde spel?
HRHR
HR

KaleGozer
Talent

Reg.: 6 oktober 2008

Er zou gewoon een goede tacticus naast De Boer moeten zitten. Zo was tegen Dortmund al heel snel duidelijk dat de tactiek met Enoh niet werkte, omdat Gundogan in het blok van zes op lijn bleef spelen en niet veel opkwam. Hierdoor stond Enoh constant enkele meters van hem vandaan lucht te dekken en was hij niet relevant voor de wedstrijd. Enoh kreeg ook veel ruimte van Dortmund, maar kon daar weinig mee doen.

Bovendien had Ajax duidelijk behoefte een echte spits, als aanspeelpunt en voor bijsluiting van de middenvelders. Hierdoor was er al heel snel behoefte aan de wissel Hoesen / Enoh. Eriksen zou dan op die vrije linkshalfplek komen, waardoor Gundogan dieper op hem zou moeten spelen en je het blok wellicht uit elkaar zou kunnen trekken.

Ik snapte de tactische keuze vooraf wel enigszins, maar doordat Dortmund consequent dat blok van zes hield en het balbezit aan Ajax liet werkte het totaal niet. Hier had dan ook op geanticipeerd moeten worden. Voor mij met mijn lekenverstand werd dit in het stadion na een kwartier al heel duidelijk. Waarom dan nog ruim een uur zo aanmodderen, waardoor de wedstrijd al gespeeld is? Ik snap dat echt niet, zeker als het probleem zo duidelijk definieerbaar is.

[Dit bericht is veranderd door KaleGozer (op 23 november 2012 12:27:56).]
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Natuurlijk is het puur op de man spelen, Frank is toch verantwoordelijk voor het eerste en het vertoonde spel?
HR
Heb ik wel antwoord op gegeven maar wil dat best nog een keer doen.
Dat een talent bij de 0-3 wordt ingebracht heeft ook als voordeel dat de tegenstander niet meer voluit gaat waardoor hij iets vrijer kan voetballen. Daarnaast zal het publiek bij een goeie actie van zo een talent prettig reageren i.p.v. dat ze in het begin spelen en erbij zijn terwijl ajax weggespeelt wordt. Dan worden ze direct weer afgebrand want ( kijk alle speler tpoics er maar op terug ) zit de gemiddelde fan van Ajax in elkaar.

Verder gaat het brengen van de talenten puur om hun eigen ontwikkeling en krijgen ze de boodschap mee om te voetballen ongeacht waar het eerste van ajax dan staat in de wedstrijd.

De tegenstanders die de Boer eruit willen hebben denken naar mijn mening niet genoeg aan het proces van talenten die ze nodig hebben naar de basis van Ajax.

Je kan een talent wel degenlijk verpesten door te vroeg te brengen. Zij het fysiek en/of mentaal. maar daar wordt tot nu toe geen antwoord op gegeven. Puur blijven zuigen, zeiken en zeuren.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

RvE schreef:

(...)

Dat een talent bij de 0-3 wordt ingebracht heeft ook als voordeel dat de tegenstander niet meer voluit gaat waardoor hij iets vrijer kan voetballen. Daarnaast zal het publiek bij een goeie actie van zo een talent prettig reageren i.p.v. dat ze in het begin spelen en erbij zijn terwijl ajax weggespeelt wordt. Dan worden ze direct weer afgebrand want ( kijk alle speler tpoics er maar op terug ) zit de gemiddelde fan van Ajax in elkaar.

Verder gaat het brengen van de talenten puur om hun eigen ontwikkeling en krijgen ze de boodschap mee om te voetballen ongeacht waar het eerste van ajax dan staat in de wedstrijd.

De tegenstanders die de Boer eruit willen hebben denken naar mijn mening niet genoeg aan het proces van talenten die ze nodig hebben naar de basis van Ajax.

Je kan een talent wel degenlijk verpesten door te vroeg te brengen. Zij het fysiek en/of mentaal. maar daar wordt tot nu toe geen antwoord op gegeven. Puur blijven zuigen, zeiken en zeuren.
HR
Ik wil je vraag echt beantwoorden hoor, ik weet alleen niet hoe aangezien ik het niet met je eens bent en ik vind dat de jeugd er wel klaar voor is en je ze hiermee niet kapot maakt (met een goeie roulatiesysteem).
Helaas weer een wedervraag, wanneer is in jou perceptie een talent talent af en kan deze dus wel vol aan de slag voor Ajax 1?

Ken je Bergkamp trouwens nog? Die maakte zijn Europese debuut volgens mij tegen malmo in EC2, onder Johan Cruijff, hij was toen 17 en heeft daarna bijna alles gespeeld, rustig brengen is overrated.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 23 november 2012 12:47:53).]
HR
HR

adeb
Bankzitter

Reg.: 12 augustus 2012

RvE schreef:

(...)

HR
Talent ontwikkelt zich niet door bij een ondankbare 3 en 4 -0 achterstand in te mogen vallen. De druk en tegenstand is dan volledig weg. Ook getuigd het van een minachting naar talent, zo van er is toch niets meer te verliezen.

Nee je maakt mij niet wijs dat dit goed te praten is onder het met beleid brengen van talent, het zogenaamde stokpaardje.

Het lijkt niets anders dan een opgevoerde luchtbel. Ook Frank is een trainer die resultaat gericht is.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Hoor toch teveel het excuus van de kwaliteit van de groep en dat het de Boer overkomen is. De kwaliteit is een uitvloeisel van het beleid van de Boer, als je de Jong tot norm verheft, dan is het logisch dat je deze groep overhoudt.

Steve Jobs zei al A-spelers willen met A-spelers werken. B-spelers trekken B-spelers aan en uiteindelijk C-spelers. Ik vermoedt dat Cruijff er ook zo over denkt, het niet voor niets dat hij blij is met van der Sar, Overmars, Bergkamp enz. op cruciale posities in de organisatie.
De Boer hoeft voor mij niet weg maar zal wel moeten aanhaken en zich ontwikkelen. Hij moet blijven hangen in persoonlijke voorkeuren die tot verkeerde loyaliteiten leidt. Hij moet zijn keuzes baseren op wat goed is voor Ajax, dan zal hij zelf ook stappen maken.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ik wil je vraag echt beantwoorden hoor, ik weet alleen niet hoe aangezien ik het niet met je eens bent en ik vind dat de jeugd er wel klaar voor is en je ze hiermee niet kapot maakt (met een goeie roulatiesysteem).
Helaas weer een wedervraag, wanneer is in jou perceptie een talent talent af en kan deze dus wel vol aan de slag voor Ajax 1?

Ken je Bergkamp trouwens nog? Die maakte zijn Europese debuut volgens mij tegen malmo in EC2, onder Johan Cruijff, hij was toen 17 en heeft daarna bijna alles gespeeld, rustig brengen is overrated.
HR
Dat is per talent verschillend. De een is mentaal sneller dan de ander en dat geld voor het fysiek hetzelfde. Eriksen was destijds ( onder Jol al ) klaar om voor de basis.

Fischer is er nu ook klaar voor en je ziet ook dat hij steeds vaker er nu ook bij zit.

Denswil naar mijn idee nog niet klaar. Heeft mij ook nog niet overtuigd tot nu toe.

Bocara zeker nog niet. Heeft nog een weg te gaan qua zichzelf te vinden in het Ajax spel en het leven in Nederland. ( potentie zie ik wel ) dat zelfde geld voor Andersen.

Hoesen is er naar mijn mening ook bijna klaar voor en dat is ook al aangegeven door het TH.

Dat de Boer geen talenten wilt inzetten is dan ook totaal niet op feiten gebaseerd. van Rhijn, Ligeon, Dijks, Veltman, Denswil, Fischer, Hoesen, Eriksen, Lukoki, Bocara, Sporkslede. Allemaal jeugdspelers die onder de Boer werden/worden gebracht.

Dat ze niet allemaal in de basis staan heeft naar mijn mening redenen die per talent kunnen verschillen.

adeb schreef:

(...)

Talent ontwikkelt zich niet door bij een ondankbare 3 en 4 -0 achterstand in te mogen vallen. De druk en tegenstand is dan volledig weg. Ook getuigd het van een minachting naar talent, zo van er is toch niets meer te verliezen.

Nee je maakt mij niet wijs dat dit goed te praten is onder het met beleid brengen van talent, het zogenaamde stokpaardje.

Het lijkt niets anders dan een opgevoerde luchtbel. Ook Frank is een trainer die resultaat gericht is.
HR
heb je daar bewijs voor of is het een mening? je verkondigd het namelijk als een feit.

[Dit bericht is veranderd door RvE (op 23 november 2012 13:00:14).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

RvE schreef:

(...)
HR
Talenten even ter zijde. Er is nog steeds geen enkele reden het voetbal te hanteren wat momenteel te hanteren word, ook poulsen kan druk naar voren zetten, net zoals de rest, dat ze kwaliteit ervoor te kort komen, dat is een ander verhaal, maar de intentie is er niet eens om te voetballen of ben je dat niet met me eens?
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Dasher schreef:
Mag hopen dat het sarcastisch bedoeld was, anders moet ik je toch echt naar Hans Anders doorverwijzen of kom eens naar het stadion!
Van Rhijn staat namelijk veels vaak te ver naar voren waardoor hij verdedigend in de problemen komt. Dit heeft ons al minimaal 3 tegendoelpunten gekost!
HR
Ik heb het over balbezit, niet over balverlies.
HR
HR

Diego78
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

Sindelar schreef:

Hoor toch teveel het excuus van de kwaliteit van de groep en dat het de Boer overkomen is. De kwaliteit is een uitvloeisel van het beleid van de Boer, als je de Jong tot norm verheft, dan is het logisch dat je deze groep overhoudt.

Steve Jobs zei al A-spelers willen met A-spelers werken. B-spelers trekken B-spelers aan en uiteindelijk C-spelers. Ik vermoedt dat Cruijff er ook zo over denkt, het niet voor niets dat hij blij is met van der Sar, Overmars, Bergkamp enz. op cruciale posities in de organisatie.
De Boer hoeft voor mij niet weg maar zal wel moeten aanhaken en zich ontwikkelen. Hij moet blijven hangen in persoonlijke voorkeuren die tot verkeerde loyaliteiten leidt. Hij moet zijn keuzes baseren op wat goed is voor Ajax, dan zal hij zelf ook stappen maken.
HR
Helemaal eens. Vetgedrukte roep ik al jaren, dat is de iconisatie van de middelmaatcultuur.

Degenen die nu al schreeuwen om het hoofd van Frank zijn zwaar prematuur bezig. Degenen die zijn keuzes standaard recht praten zijn naief en blind voor de realiteit.

De waarheid ligt in het midden. Hij verdient dus meer tijd, maar zal wel in rap tempo bij moeten leren, z'n Van Marwijk-veren af moeten schudden en zich moeten laten coachen op z'n zwakke punten. Dat is het enige realistische pad naar verbetering zonder de hele boel (Technisch Hart) weer op de schop te gooien.
HR
HR

Albinho
Legende

Le Berry schreef:

(...)

En door te stellen dat ' hij het niet in de vingers heeft' impliceer je wel degelijk naar een afkeer jegens de Boer als trainer van Ajax

Blijf stellen dat ik de Boer wel degelijk, in mijn ogen, foutieve beslissingen zie maken. Maar alles valt of staat bij kwaliteit. En tegelijk weet ik dat het volgende seizoen er een hoop problemen worden opgelost. Dit door de definitieve doorstroming van Denswil, Fischer, Andersen, Hoesen, Boccara en (hopelijk) de 'terugkeer' van Boilesen. Ik denk ook dat je deze talenten langzaam moet klaarstomen voor volgend jaar. En dat betekend niet automatisch dat je ze nu week in en week uit moet laten spelen. De fysieke beslasting van 'een niveau hoger' worden ook hier te vaak onderschat. Maar 'minuten maken' is wel degelijk van belang. Zeker ten opzichte van volgend seizoen. En ja, met de Boer als trainer van Ajax
HR
Kwaliteit speelt zeker een rol, dat heb ik ook eerlijk voor het seizoen aangegeven dat het met deze selectie lastig zou worden. Echter heb ik op dat vlak aangegeven dat ik niet het idee of de aanwijzing heb dat Frank op dat moment tot dezelfde conclusie kwam. Is er een enige aanwijzing dat hij ook door had dat hij het lastig zou gaan krijgen met dit team? Al vanaf de dag dat hij begon, had die in weze geen buitenspelers bijv. In

Ik begin om eerlijk te zijn ook wel een antipathie te ontwikkelen ja. Dat komt met name door de oneerlijke communicatie, daar kan ik uberhaupt slecht tegen. Als je A zegt, doe A omdat je in A gelooft. Als je B doet, doe dat omdat je in B gelooft. Als je A zegt en B doet, maak je me kwaad ja.

Je weet dat ik het met je eens ben dat volgend seizoen er grotendeels positief uitziet met wat mitsen en maren, ook daarom even het voorjaar afwachten. De mitsen en maren hebben we al eerder besproken en volgens mij kunnen we elkaar daar wel in vinden. Het blijft twijfelachtig of hij qua visie dan eindelijk voor de technisch vaardigere spelers gaat kiezen.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Talenten even ter zijde. Er is nog steeds geen enkele reden het voetbal te hanteren wat momenteel te hanteren word, ook poulsen kan druk naar voren zetten, net zoals de rest, dat ze kwaliteit ervoor te kort komen, dat is een ander verhaal, maar de intentie is er niet eens om te voetballen of ben je dat niet met me eens?
HR
Dat ben ik idd niet met je eens. Ik geloof dat de intentie er wel is maar dat door gebrek aan kwaliteit het niet lukt. Van mij had een Poulsen dan ook niet hoeven komen.

En over Enoh ben ik bijv. nooit positief geweest omdat het gewoon geen ajax voetballer is.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Klaas de Jager schreef:

HR
100% mee eens. Het is een kwestie van het grote plaatje, geduld hebben en vertrouwen op de nieuwe koers zonder in paniek te raken.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,9% dat Vitesse wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!