Ajax Netwerk
donderdag 17 april 2014 - 20:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 215 »

HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
BassieAdam schreef:

(...)

In 3 woorden omschrijf je het probleem van een aantal mensen hier: het gaat ze niet om Ajax, maar om het eigen gelijk te halen. De 'ik-factor' speelt hier een erg grote rol. "Ik heb het altijd gezegd", "ik weet het beter".

Af en toe is het net alsof ik naar mijn kinderen zit te luisteren in plaats van een forum te bezoeken.
HR
Hehe. Wat is je gelijk halen? Je kan je gelijk halen door te zeggen dat Fischer en Hoesen precies op het juiste moment zijn gebracht (en dat het een en al ellende was geweest als dat eerder was gebeurd met misschien wel desastreuze gevolgen voor hun carrieres). Of je kan je gelijk halen door te zeggen: wat goed is komt snel en aan verbeterpunten kan je ook binnen de selectie werken. Kom je toch niet uit omdat er vaak meerdere waarheden zijn obv de verschillende invalshoeken waaruit men een casus benaderd en je het simpelweg niet kan bewijzen omdat Fischer al die tijd niet heeft gespeeld. Maar laten we er wat vergelijkingen bij halen want dat zal jij ongetwijfeld beter weten dan ik. Hoe is FdB precies omgesprongen met andere buitenspelers zoals Ebecilio, Lukoki en Ozbiliz? Het gaat mij om het voorkomen van scheve gezichten dus mocht Fischer na zijn degradatie obv 1 pot (misschien wel omdat ene Babel plots aan de poorten aanklopte en de selectie overvol raakte?) van mening zijn dat genoemde (kwalitatief veel mindere) spelers anders zijn behandeld dan moet je gaan uitkijken.

Ik denk dat je de ego's overschat, het is meer frustratie lijkt me over het vertoonde spel van Ajax. Neem nou zo'n Poulsen, ik ergerde me echt dood aan hem maar ik moet toegeven dat ik voor die pot tegen Van Bommel en co al wat verbetering zag en hij speelde gewoon imo zijn beste pot van het seizoen. Mocht Poulsen dit niveau kunnen vasthouden dan heeft FdB middels vertrouwen te houden iig mijn ongelijk aangetoond. So what? Ik zou er alleen maar blij mee zijn en blijf ondertussen bij mijn mening dat het behelpen was daarvoor terwijl je met een Anita bv niet zoveel punten had verloren. Een beetje hetzelfde als Janssen vorig seizoen alleen toen gaf hij ook veel vertrouwen en betaalde het zich juist niet uit.

Ander voorbeeld is Siem de Jong op het middenveld. Toevallig zie ik in hem net zoals FdB een middenvelder maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor zijn ietwat trage handelingssnelheid en dat ik hem, itt wat ik dacht, positioneel gezien wat hardleers vindt. Alleen in Siem zit imo veel rek en hij blijft zich ontwikkelen dus interessante stof tot discussie.

Wat ik niet zo interessant vind zijn de genoemde rookgordijnen (Frank is met een traject bezig richting de toekomst, er wordt geroepen om het hoofd van Frank, men wil alleen maar zijn gelijk halen) want dat leidt alleen maar af van de ad hoc keuzes die FdB moet maken en het vertoonde spel van Ajax waar hij nu eenmaal ook voor verantwoordelijk is.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 september 2010

BassieAdam schreef:

(...)

Je ziet toch ook dat dat allemaal "als als als" conclusies zijn? Je weet namelijk niet of dat het geval was geweest.
HR
Wat ik weet uit ervaring is dat een toptalent altijd op het hoogste niveau moet laten trainen en spelen .
Dit is de enigste manier om deze speler snel te laten wennen aan het tempoverschil in handelingssnelheid , loopvermogen en kracht.
Daardoor zal een toptalent zich aan moeten passen en progressie moeten maken...

Voor jullie een vraag...

Waarom word er al op jonge leeftijd jeugdspelers doorgeschoven ??
HR
HR

BeeJay
International

Uit: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 maart 2005

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

- Poulsen en Enoh op het middenveld
HR
Domme tactische beslissing van Frank. Non voetbal op het middenveld. Door de snelle tegengoal ook direct afgestraft. Hou je het lang 0-0 kun je met deze tactische beslissing iets gaan doen. Nu was het na 5 minuten afgelopen

- Eriksen in de spits
HR
Geniaal en werkte voortreffelijk

- Eriksen op rechtshalf
HR
Prima positie voor hem maar zie daar liever gewoon Siem

- Eriksen op linkshalf
HR
Prima positie voor Eriksen. Ging goed he zaterdag en de week daarvoor?

- Boerrigter op links
HR
Is zijn positie. Dus snap je niet

- Boerrigter op rechts
HR
Speelde daar tegen Roda alswel tegen PSV stukken beter als de wedstrijden daarvoor. Is nog niet terug maar wel op weg om terug te komen. Om zijn niveau van vorige eerste seizoenshelft terug te krijgen zal hij moeten spelen.

- Druk naar voren
HR
Ik heb 70% van de wedstrijden met eigen ogen gezien en die druk naar voren en het pressie spelen vanuit balbezit is een leerproces en verschrikkelijk moeilijk. Het gaat steeds beter en beter.. Vanuit balbezit werken naar kansen en pressie. Groei komt niet van dag 1 op dag 2. Dat is een proces.

- Druk naar achteren
- Lange bal hanteren
- Korte bal hanteren
HR
Wat zijn dat nou weer voor onzin verhalen. Korte bal hanteren / lange bal hanteren . Wat probeer je aan te geven hiermee?

Moet ik doorgaan? Dit hele begin van het seizoen had niks met lange termijn te maken maar met een korte termijn resultaat gericht voetbal tactiek. Nog nooit heb ik in 1 seizoenshelft zoveel tactische wisselingen en mentaliteits changes gezien.
HR
Waarschijnlijk kijk je dan gewoon verkeerd. Kan even niks anders verzinnen.

Zaterdag was eindelijk de juiste mentaliteit in combinatie met een deel correcte voetballers die het balbezit ook om kunnen zetten in daadwerkelijke kansen. Nogmaals er is een reden waarom de linkerkant volledig de controle had over de wedstrijd en de meeste kansen genereerden, hier stonden namelijk voetballers.
HR
Die mentaliteit is er al veel langer.
Jij wilt alleen niet zien dat als je hele as wordt vervangen en nieuwe en jonge spelers inbrengt je weer een leerproces in moet.
De linkerkant was goed mede door Daley Blind die je voor het gemak maar weer eens vergeet. Past waarschijnlijk niet in je straatje. Het voetbal van Daley aan de linkerkant zorgt er mede voor dat de twee voor hem Fischer en Eriksen kunnen exceleren. Daley ziet het spelletje en maakte continue ruimte voor de jongens voor hem. DAley liep de ruimte in zodat de bal vanuit het centrum van de verdediging bijn 90% van de keren naar links ging.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

xavi schreef:

(...)
Maar als het gros hierin gelooft , ook prima..
HR
Tja, ik ken de precieze beweegredenen niet en heb er daarom niet echt een mening over. Rits draaide vorig seizoen ook een prima voorbereiding en verdween toen de competitie begon opeens volledig uit beeld, om voor mij onduidelijke redenen.
Ik snap wel dat men talenten voorzichtig wil brengen, als je ziet dat bijvoorbeeld Sporkslede na een ongelukkige actie door een deel van het eigen publiek wordt uitgefloten, nota bene vlak na zijn debuut. Dan moet je sterk in je schoenen staan als 19-jarige jongen. Ook daar behoort een coach rekening mee te houden en daarom kan hij als beste bepalen wanneer een speler "er aan toe is".
Fischer staat nu in de basis en doet het goed. Daar gaat het om.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

BeeJay schreef:

(...)
Die mentaliteit is er al veel langer.
Jij wilt alleen niet zien dat als je hele as wordt vervangen en nieuwe en jonge spelers inbrengt je weer een leerproces in moet.
De linkerkant was goed mede door Daley Blind die je voor het gemak maar weer eens vergeet. Past waarschijnlijk niet in je straatje. Het voetbal van Daley aan de linkerkant zorgt er mede voor dat de twee voor hem Fischer en Eriksen kunnen exceleren. Daley ziet het spelletje en maakte continue ruimte voor de jongens voor hem. DAley liep de ruimte in zodat de bal vanuit het centrum van de verdediging bijn 90% van de keren naar links ging.
HR
Ik ben Daley inderdaad vergeten, waarvoor excuses want doet het echt geweldig laatste tijden.
Ik ga niet weer in een discussie over wat had gemoeten enz, het loopt nu eindelijk laten we hopen dat het zo blijft.

Ik ga alleen wel zeggen, Met een Boccara op Poulsen ze plek, Serero/Andersen op Siem de Jong ze plek en Sana/babel of aankoop op rechtsbuiten speel je met gemak alle eredivisie mensen helemaal zoek. Moet je je ns voorstellen dat het geen wat er op de linkerkant gebeurde ook op de rechterkant gebeurd. Wat een uitzicht!

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 4 december 2012 11:09:31).]
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

xavi schreef:

Voor jullie een vraag...

Waarom word er al op jonge leeftijd jeugdspelers doorgeschoven ??
HR
Omdat talentvolle 24plussers dan al in Spanje/Engeland/Italië/Duitsland zitten
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

doleva schreef:

(...)

Omdat talentvolle 24plussers dan al in Spanje/Engeland/Italië/Duitsland zitten
HR
U gaat niet door voor de wasmachine. Omdat ze namelijk wat toevoegen aan het elftal en in 99% van de gevallen beter zijn dan de spelers op hun plek. Een Fischer tegen psv JC schaal was nog steeds beter dan een Boerrigter.

If you're good enough, your old enough (quote : D. Bergkamp)
HR
HR

Internationale topspeler

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Tja, ik ken de precieze beweegredenen niet en heb er daarom niet echt een mening over. Rits draaide vorig seizoen ook een prima voorbereiding en verdween toen de competitie begon opeens volledig uit beeld, om voor mij onduidelijke redenen.
Ik snap wel dat men talenten voorzichtig wil brengen, als je ziet dat bijvoorbeeld Sporkslede na een ongelukkige actie door een deel van het eigen publiek wordt uitgefloten, nota bene vlak na zijn debuut. Dan moet je sterk in je schoenen staan als 19-jarige jongen. Ook daar behoort een coach rekening mee te houden en daarom kan hij als beste bepalen wanneer een speler "er aan toe is".
Fischer staat nu in de basis en doet het goed. Daar gaat het om.
HR
Natuurlijk begrijp ik en anderen dat sommige spelers rustig gebracht worden als het niveau op dat moment iets te hoog gegerepen is.
En natuurlijk zullen dit soort spelers het dan op een iets lagere niveau moeten laten zien .
Ik heb het hier altijd gehad over Fischer die dan niet 1 niveau maar een paar niveautje lager in een matig elftal zich moest waarmaken , dit vind ik kolder.
En dit niet eens 2 of 3 weken maar 6 weken !!
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

En ze zijn goed genoeg omdat die talentvolle 24plussers al zijn weg getransfereerd waardoor we met de Boerrigters zitten. Kom maar op met die wasmachine :B
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

U gaat niet door voor de wasmachine. Omdat ze namelijk wat toevoegen aan het elftal en in 99% van de gevallen beter zijn dan de spelers op hun plek. Een Fischer tegen psv JC schaal was nog steeds beter dan een Boerrigter.

If you're good enough, your old enough (quote : D. Bergkamp)
HR
Jij gaat ook niet door. De reden is om meer weerstand te creeren. Wat een goed punt is van Xavi, want dat komt de vraag: waarom dan niet van Jong Ajax naar het eerste diezelfde stap doen zodat ze zich onder meer weerstand ontwikkelen in het eerste.

Antwoord daarop is dat het ten eerste een veel grotere stap is, de weerstand is niet een beetje groter, maar heel veel, en dat het ook met mentaliteit te maken heeft. In de jeugd staat alles in het teken van het opleiden, zodra de talenten vast bij het eerste komen gaat iets anders een rol spelen: de druk van het publiek, van het moeten winnen, van de pers, noem maar op.

Ik kan me nog goed herinneren hoe Ferguson ooit Ryan Giggs de luwte in stopte omdat het allemaal teveel werd toen ie net kwam kijken. Gigantisch talent, maar er werd verstandig mee omgesprongen. Iets wat ook Wenger bij Van Persie deed bijvoorbeeld. Het is dus allemaal helemaal niet zo vreemd hoe het gaat... Maar dat is een herhaling van wat ik gezegd heb.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Aldus het AD :

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Poulsen, Schöne; Boerrigter, Eriksen en Fischer.

Ik mag echt hopen dat Siem in de spits staat en niet Eriksen, Poulsen De Jong en Schone op 1 middenveld zou echt een ramp zijn. Eriksen en Schone naast elkaar schat ik hoger in dan middenveld Eriksen De Jong, kijken of de Jong dezelfde rol als Hoesen kan vervullen.

En weer Boerrigter :I
HR
HR

BeeJay
International

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ik ben Daley inderdaad vergeten, waarvoor excuses want doet het echt geweldig laatste tijden.
Ik ga niet weer in een discussie over wat had gemoeten enz, het loopt nu eindelijk laten we hopen dat het zo blijft.

Ik ga alleen wel zeggen, Met een Boccara op Poulsen ze plek, Serero/Andersen op Siem de Jong ze plek en Sana/babel of aankoop op rechtsbuiten speel je met gemak alle eredivisie mensen helemaal zoek. Moet je je ns voorstellen dat het geen wat er op de linkerkant gebeurde ook op de rechterkant gebeurd. Wat een uitzicht!
HR
En daarom denk ik vaak dat je gewoon een trol ben hier.
Als je de laatste wedstrijden van Bocarra hebt gezien ( en daar twijfel ik aan) zou je NOOIT met deze opmerking komen.
Andersen is toekomst materiaal en ook zeker nog niet klaar voor een basisplaats. En al zeker niet op de plek van Siem die van onschatbare waarde is in dit team. Wellicht niet de beste RM die je je kunt voorstellen met zeker zijn tekortkomingen maar heel belangrijk!

Toch ga ik er vanuit dat je geen trol ben.

En hoop ik met je dat het voetbal dat we tegen Roda en tegen PSV gezien hebben en ook tegen City de standaard gaat worden.
Wie er op welk plekje moet daarover verschillen we van mening. Maar laten we het daar even niet meer over hebben.

Vergeet alleen niet dat het allerbelangrijkste in een goed draaiend voetbalelftal de balans is. Zonder een goede balans in het elftal zul je nooit goed voetballen. In de balans die er zaterdag was speelde zo wel Eriksen als Fischer als Hoesen als Daley als Siem een belangrijke rol.

Balans is 100% meer waard dan in tunnelvisie roeptoeteren dat er alleen jeugd moet staan of dat jeugd snel gebracht moet worden omdat dat zogenaamd goed voor de ontwikkeling is.
Tegen Roda zag ik balans en tegen PSV zag ik balans. Tegen City zag je het al.

Als we een betere balans hebben in het elftal met Babel op rechts ipv Boerigter prima. Ik hoop in iedergeval dat ik nog een hoop mooie wedstrijden zoals de afgelopen weken mag zien dit seizoen. Echter loopt het een dag niet hoop ik dat Frank net zoals hij nu doet naar de lange termijn kijkt en niet ad hoc, zoals sommige hier graag willen, per direct de halve A1 opstelt.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BeeJay schreef:

(...)
HR
Jij vind mij een trol, dat mag. Ik denk dat Boccara net zo goed is als Poulsen, we doen net of deze man de reden is dat Ajax nu zo goed staat, de taken die Poulsen had, druk zetten, bal afpakken en inleveren bij Moisander/Blind/Eriksen dat kan Boccara ook wel, zelfs Schone kan die rol vervullen, alleen wat deze 2 extra brengen is meer voetbal op het middenveld, wat betekent meer opties dan alleen de linkerkant aanspelen.

We gaan het zien vanavond, als Eriksen in de spits staat, gaat het middenveld echt dramatisch lopen, is de aansluiting Fischer - Eriksen verdwenen. De Jong Schone en Poulsen zijn nou niet echt types die onder druk uit kunnen voetballen.
En wat ook belangerijk is is de tactiek waarmee op het veld word gegaan, komt Moisander nu wel op? Dekt Poulsen nu ook verder door?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 4 december 2012 11:28:45).]
HRHR
HR

BeeJay
International

AFCANieuwmarkt schreef:

HR
IN dit geval verstandig. Was al beter tegen Roda. Weer een stukje beter tegen PSV. Is de goede kant op aan het gaan.
En in deze wedstrijd waar je moet kiezen tussen Babel (geblesseerd), Sana (overbelasting), Lukoki (brengt het niet in de competitie dus zeker niet tegen de backs van Reaal) of Derk zou deze keuze voor mij ook niet zo moeilijk zijn.
We hebben geen echte spits als Hoesen niet speelt dus ik denk dat we net zo gaan spelen als tegen City waar het perfect uitpakte, Eriksen in de spits in de messi stijl (op papier). En dan om beurten, Siem, Eriksen, en Schone die in de 16 opduiken.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Jij gaat ook niet door. De reden is om meer weerstand te creeren. Wat een goed punt is van Xavi, want dat komt de vraag: waarom dan niet van Jong Ajax naar het eerste diezelfde stap doen zodat ze zich onder meer weerstand ontwikkelen in het eerste.

Antwoord daarop is dat het ten eerste een veel grotere stap is, de weerstand is niet een beetje groter, maar heel veel, en dat het ook met mentaliteit te maken heeft. In de jeugd staat alles in het teken van het opleiden, zodra de talenten vast bij het eerste komen gaat iets anders een rol spelen: de druk van het publiek, van het moeten winnen, van de pers, noem maar op.

Ik kan me nog goed herinneren hoe Ferguson ooit Ryan Giggs de luwte in stopte omdat het allemaal teveel werd toen ie net kwam kijken. Gigantisch talent, maar er werd verstandig mee omgesprongen. Iets wat ook Wenger bij Van Persie deed bijvoorbeeld. Het is dus allemaal helemaal niet zo vreemd hoe het gaat... Maar dat is een herhaling van wat ik gezegd heb.
HR
Natuurlijk is die stap van Jong naar het eerste een grote...wat denk je dat de stap van een matig A1 naar het eerste is dan..??
Deze is vele malen groter en om dit een toptalent aan te doen , tsja...

En natuurlijk is niet elke speler gelijk in potentie en kwaliteit en daarom is deze stap van jong naar het eerste ook niet makkelijk voor vele spelers..
Maar we hebben het hier over een begenadigd talent , daar ga je anders mij om.
Toptalenten kunnen deze stap wat voor sommige moeilijker is makkelijk aan , dit kon je vorig jaar zie toen deze Fischer zo excelleerde in verschillende competities...
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Jij vind mij een trol, dat mag. Ik denk dat Boccara net zo goed is als Poulsen, we doen net of deze man de reden is dat Ajax nu zo goed staat, de taken die Poulsen had, druk zetten, bal afpakken en inleveren bij Moisander/Blind/Eriksen dat kan Boccara ook wel, zelfs Schone kan die rol vervullen, alleen wat deze 2 extra brengen is meer voetbal op het middenveld, wat betekent meer opties dan alleen de linkerkant aanspelen.

We gaan het zien vanavond, als Eriksen in de spits staat, gaat het middenveld echt dramatisch lopen, is de aansluiting Fischer - Eriksen verdwenen. De Jong Schone en Poulsen zijn nou niet echt types die onder druk uit kunnen voetballen.
En wat ook belangerijk is is de tactiek waarmee op het veld word gegaan, komt Moisander nu wel op? Dekt Poulsen nu ook verder door?
HR
Om eerlijk te zijn vind ik de wedstrijd van vanavond niet al te belangrijk. Frank wel, dus aanpassen geblazen. Ik zou Hoesen overigens niet opstellen als die fysiek zo dicht tegen overbelasting aan zit.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Albinho schreef:

(...)
Ik zou Hoesen overigens niet opstellen als die fysiek zo dicht tegen overbelasting aan zit.
HR
Nee ik ook niet, maar Siem moet dan de spits zijn en aanspeelpunt daar.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Natuurlijk is die stap van Jong naar het eerste een grote...wat denk je dat de stap van een matig A1 naar het eerste is dan..??
Deze is vele malen groter en om dit een toptalent aan te doen , tsja...

En natuurlijk is niet elke speler gelijk in potentie en kwaliteit en daarom is deze stap van jong naar het eerste ook niet makkelijk voor vele spelers..
Maar we hebben het hier over een begenadigd talent , daar ga je anders mij om.
Toptalenten kunnen deze stap wat voor sommige moeilijker is makkelijk aan , dit kon je vorig jaar zie toen deze Fischer zo excelleerde in verschillende competities...
HR
Volgens mij kijk je bij elk talent, hoe goed of slecht ie ook is, naar wat dat talent nodig heeft. Is dat A1 dan is dat A1, is dat meetrainen bij het 1e, dan is dat meetrainen bij het eerste. In het geval Hoesen was dat meer kracht, in het geval van Fischer kracht en wedstrijden.

Dat je vindt dat de A1 te laag niveau is voor hem, prima, alleen de aanpak, kijken wat de speler nodig heeft, is wat ik vind dat goed is.
HR
HR

BeeJay
International

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Jij vind mij een trol, dat mag. Ik denk dat Boccara net zo goed is als Poulsen
HR
Ok laatste post want komt zo niet aan werken toe.. B)

Nee ik vind je geen trol ik denk dat je er een bent als je namelijk met droge ogen durft te beweren dat Bocarra klaar is om Poulsen te vervangen.
Dat geroeptoeter om Bocarra geeft mijns inziens duidelijk aan dat je hem nog nooit hebt zien spelen en dus maar wat roept.

, we doen net of deze man de reden is dat Ajax nu zo goed staat, de taken die Poulsen had, druk zetten, bal afpakken en inleveren bij Moisander/Blind/Eriksen dat kan Boccara ook wel, zelfs Schone kan die rol vervullen, alleen wat deze 2 extra brengen is meer voetbal op het middenveld, wat betekent meer opties dan alleen de linkerkant aanspelen.
HR
Nee deze man is onderdeel van een team dat goed staat. En speelde tegen City en tegen PSV een goede wedstrijd. Dus zeker tegen Madrid laten staan nu. Heeft prachtige pass om vanuit achteruit Boerigter of Fischer te lanceren.

Je luistert ook niet. Misschien dat luisteren helpt in een gezonde discussie.
Alleen de linkerkant aanspelen begint bij DALEY BLIND. Daar heeft het hele middenveld geen ruk mee te maken. Daley speelt zich vrij en loopt op waardoor Eriksen naar binnen kruipt (en gevolgt wordt door zijn tegenstander) en Fischer ruimte krijgt. Daarnaast durft Daley de pass naar voren te geven. 90% van de opbouw begint zo bij Ajax. Daarnaast heb je het weer over Schone als VM. Schone is een aanvallende middenvelder.. Geen defensieve middenvelder. Voor de leek een klein verschil maar in de realiteit een compleet andere rol.

HR
Liep perfect tegen City.
Veel plezier vanavond en ik hoop dat ze het goed doen. Ik hoop heel erg dat we weer niet op een lullige manier uit europees voetbal geknikkerd worden.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Volgens mij kijk je bij elk talent, hoe goed of slecht ie ook is, naar wat dat talent nodig heeft. Is dat A1 dan is dat A1, is dat meetrainen bij het 1e, dan is dat meetrainen bij het eerste. In het geval Hoesen was dat meer kracht, in het geval van Fischer kracht en wedstrijden.

Dat je vindt dat de A1 te laag niveau is voor hem, prima, alleen de aanpak, kijken wat de speler nodig heeft, is wat ik vind dat goed is.
HR
Dus jij vind het prima dat een toptalent 6 weken lang een paar niveaus lager nodig had..?
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Dus jij vind het prima dat een toptalent 6 weken lang een paar niveaus lager nodig had..?
HR
Precies wat je zegt: als hij dat nodig had, ja, dan is dat prima ja. Waarom niet dan. Alles gaat om de ontwikkeling van zo'n speler, als het dan nodig is om hem een paar niveaus lager dingen te laten doen, dan is dat prima.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Sheik Yerbouti schreef:
Ok, met het dikgedrukte ben ik het dus totaal niet eens. Blijkbaar ben ik de enige, maar volgens mij had Ajax thuis tegen Dortmund wel degelijk de intentie om het spel te maken en te spelen op winst: het veld werd groot gemaakt en aanvankelijk wel degelijk geprobeerd om de Duitsers onder druk te zetten, maar dat werd al na 8 minuten afgestraft en toen sloop de twijfel er meteen in en verzandde het spel. Onze buitenspelers werden niet of te laat bereikt (zie het verschil met zaterdag), zoals Bertje terecht opmerkte, waardoor Ajax nauwelijks iets wist te creëren en verdedigend werd zo ongeveer elke fout afgestraft. Dat kan gebeuren.

Maar het ging om de intentie en dus niet zozeer om de uitvoering. Die wedstrijd thuis vond ik daarom meer des Ajax' dan uit en toch zijn de meesten veel negatiever over de thuiswedstrijd. Dat verbaast me. Blijkbaar gaat het dan toch om het resultaat.
HR
Hoe er met die wedstrijden tegen Dortmund wordt omgegaan zou ik bijna willen omschrijven als propaganda.

In het programmablaadje voor de wedstrijd tegen Dortmund stond al doodleuk dat Ajax in een uitwedstrijd mooi voetbal had gespeeld maar helaas toch net met lege handen kwam te staan. Gewoon niet waar.

Thuis kwam de Boer met Enoh en Poulsen die beide vochten om de positie van libero alsmede twee snelle buitenspelers zonder spits. Een regelrechte counteropstelling die om zeep werd geholpen door een snelle goal van Dortmund. Met de moed der wanhoop (in een compleet verkeerde opstelling) werd daarna geprobeerd om middels balbezit het spel te maken, waarbij Dortmund nog drie keer dacht "laten we er nog maar eentje inprikken"

Zowel de uitwedstrijd als de thuiswedstrijd waren een staaltje anti voetbal, waarbij het in de uitwedstrijd simpelweg langer 0-0 bleef.

Da's me te gemakkelijk. Mocht Ajax met jouw favorieten als Toby, Poulsen en Enoh tot oogstrelender voetbal komen dan zonder deze kanjers, ben je dan even enthousiast?HR
Natuurlijk. Alleen is dat niet waar het om gaat. Het gaat erom of het logisch is dat je met een opstelling inclusief Enoh, Poulsen en Alderweireld tot goed voetbal geraakt.

BassieAdam schreef:
Dat had niets uitgemaakt
HR
Precies, en dat wordt hier al weken geroepen. Jij bleef echter maar herhalen dat een fikse nederlaag een geweldige klap zou zijn voor die jongens. Om maar te zwijgen over mogelijke overbelasting en weet ik al niet meer.

Nogmaals, jij moet met knikkende knieen de opstelling tot je hebben genomen.

Of jij leest het gewoon niet goed. Of je WIL het niet goed lezen, die kans is wellicht nog wat groter.

Ik heb meerdere keren helder uitgelegd waar het om gaat, niet om incidenten, niet om hoe Fischer en Hoesen er NU voor staan, maar het traject van opleiden. Waarbij je kan zien dat na Fischer's en Hoesen's eerste optredens ze terug de luwte in zijn gehaald om daar te werken aan bepaalde punten, waardoor ze beter zijn teruggekomen.HR
Kern van het verschil van mening.

Jij laat spelers liever oefenen met minder weerstand, ik stel juist dat weerstand goed is voor de ontwikkeling.

Daarom stel ik ook dat het geen nobele daad is van de Boer om spelers terug te zetten, hij denkt dat hij meer punten kan pakken zonder die spelers. En daar ben ik het niet met hem of jou eens(al zou ik het niet eens erg vinden)

Ik ga het niet nog een keer uit de doeken doen, maar duidelijk is dat je werkelijk geen snars begrepen hebt van wat ik eerder gezegd heb, anders had je deze dingen niet zo uitgelegd. Prima als je probeert iemand op zijn woorden te wijzen of je gelijk te halen, maar doe het dan wel met de juiste feiten en probeer niet iets anders van mijn woorden te maken alleen omdat het dan jouw stukje tekst beter uitkomt.HR
Je diskwalificeert mijn mening doorlopend door maar te herhalen dat ik er geen snars van begrijp. Ik vind dat niet netjes en als moderator vind ik het eigenlijk niet eens kunnen.

In 3 woorden omschrijf je het probleem van een aantal mensen hier: het gaat ze niet om Ajax, maar om het eigen gelijk te halen. De 'ik-factor' speelt hier een erg grote rol. "Ik heb het altijd gezegd", "ik weet het beter".

Af en toe is het net alsof ik naar mijn kinderen zit te luisteren in plaats van een forum te bezoeken.HR
Je hebt her er maar zwaar mee.

Maar het is toch logisch dat als ik aangeef dit en dit te willen, en het gebeurt uiteindelijk in zeker mate dat ik dan aangeef dat dat is wat ik wilde?

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 4 december 2012 12:00:28).]
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Precies wat je zegt: als hij dat nodig had, ja, dan is dat prima ja. Waarom niet dan. Alles gaat om de ontwikkeling van zo'n speler, als het dan nodig is om hem een paar niveaus lager dingen te laten doen, dan is dat prima.
HR
Nee dit is juist niet prima....dit is ver onder de kunnen van zo n toptalent en heeft dan ook niets met rustig brengen te maken...
Het is net of een je toptalent van de B1 ineens in B4 laat voetballen..
Volgens keer als we zien dat een Dekker en of een Nouri niet goed spelen , meteen terug zetten naar de B4 [deze hebben we niet] en daar lekker 6 weken laten voetballen...

edit- vandaar dat we het toch als een gemis beschouwen als Bazoer [toptalent] ineens geen wedstrijden op niveau mag voetballen..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 12:05:47).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

xavi schreef:

(...)

Nee dit is juist niet prima....dit is ver onder de kunnen van zo n toptalent en heeft dan ook niets met rustig brengen te maken...
Het is net of een je toptalent van de B1 ineens in B4 laat voetballen..
Volgens keer als we zien dat een Dekker en of een Nouri niet goed spelen , meteen terug zetten naar de B4 [deze hebben we niet] en daar lekker 6 weken laten voetballen...
HR
Het is ook zo vreselijk makkelijk. Je zet een talent een paar weken terug en ziet daarna dat die speler nog steeds talent heeft.

In plaats van achter je oren te krabben waarom je dit talent niet gewoon laat groeien wordt er geroepen dat die jongen het talent mede heeft omdat hij is terug gezet naar een lager elftal.

Het is pure angst, en uiteindelijk de doodsteek voor de jeugdopleiding. Want die valt of staat bij "goed genoeg is oud genoeg". Dat moet je uitvoeren, dat is de enige manier om al die talenten echt aan je te binden.

AFCANieuwmarkt schreef:

Aldus het AD :

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Poulsen, Schöne; Boerrigter, Eriksen en Fischer.

Ik mag echt hopen dat Siem in de spits staat en niet Eriksen, Poulsen De Jong en Schone op 1 middenveld zou echt een ramp zijn. Eriksen en Schone naast elkaar schat ik hoger in dan middenveld Eriksen De Jong, kijken of de Jong dezelfde rol als Hoesen kan vervullen.

HR
Schone dus voor Hoesen. Onder het mom van "Real Madrid is echt goed" gaan we dus weer aanpassen.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 4 december 2012 12:09:53).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)
Precies, en dat wordt hier al weken geroepen. Jij bleef echter maar herhalen dat een fikse nederlaag een geweldige klap zou zijn voor die jongens. Om maar te zwijgen over mogelijke overbelasting en weet ik al niet meer.

Nogmaals, jij moet met knikkende knieen de opstelling tot je hebben genomen.
HR
Kan je even aanhalen waar ik dan gezegd heb dat een fikse nederlaag een geweldige klap zou zijn? Want dat heb ik volgens mij niet zo gezegd, dus graag even wat linkjes, aangezien ik het blijkbaar bleef herhalen.

Kern van het verschil van mening.

Jij laat spelers liever oefenen met minder weerstand, ik stel juist dat weerstand goed is voor de ontwikkeling.

Daarom stel ik ook dat het geen nobele daad is van de Boer om spelers terug te zetten, hij denkt dat hij meer punten kan pakken zonder die spelers. En daar ben ik het niet met hem of jou eens(al zou ik het niet eens erg vinden)HR
Weerstand is ook goed, maar in de luwte werken soms ook, zoals Fischer zelf ook al aangeeft, zoals Cruijff aangeeft. Ik zeg nergens dat het het een of het ander is, maar het gaat om het individu. Er wordt per speler bekeken wat het beste voor hem is.

Je diskwalificeert mijn mening doorlopend door maar te herhalen dat ik er geen snars van begrijp. Ik vind dat niet netjes en als moderator vind ik het eigenlijk niet eens kunnen.HR
Weet je, ik ga het eens ECHT op de man spelen nu, want ik ben dit wel een beetje beu, helemaal dat gewijs naar het moderatorschap, wat zo'n extreem zwakte bod is:

ik weet niet of je niet KAN lezen, of niet WIL lezen, maar wat ik dus zeg is dat je geen snars begrepen hebt van mijn woorden. Je snapt dus niet wat ik bedoel. Dat heeft niets te maken met jouw mening maar alles met de manier waarop je gesprekken probeert te verdraaien om er zelf beter uit te komen. En daar ben ik klaar mee ja. Doe eens een keer volwassen man.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 1,0% dat Heracles Almelo wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!