Ajax Netwerk
woensdag 26 november 2014 - 09:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 215 »

HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 september 2010

Wat goed is, komt snel

Aan de hand van een 18-jarig toptalent keerde Ajax zaterdagavond, dankzij een duidelijke 3-1 zege op koploper PSV, volledig terug in de titelrace. „We hebben met heel veel beleving naar PSV toegeleefd, omdat winst het enige was dat telde.”

Debuut
Viktor Fischer maakte vier maanden geleden zijn officiële debuut in het eerste van Ajax in het duel om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. De 18-jarige tweedejaars A-junior had het uitstekend gedaan in de voorbereiding en mocht daarom van trainer Frank de Boer in de basis beginnen in de Super Cup tegen de Eindhovenaren. Maar een topduel bleek bij de officiële seizoenstart nog iets te hoog gegrepen voor de jonge Deen.
Fischer speelde onopvallend en kwam amper in het spel voor. Na ruim een uur werd hij gewisseld. „Ik was toen heel nerveus, heel nerveus”, kijkt Fischer terug op het duel, dat Ajax begin augustus kansloos met 4-2 verloor van PSV. „Mijn officiële debuut, een vol stadion. Ik kon bijna niet lopen, zo nerveus was ik. En ik was al moe na vijf minuten.”

Basis
Zaterdag stond Fischer opnieuw in de basis, weer tegen PSV en ook nu in een volle ArenA, maar daar hield de vergelijking op. Want het schuchtere A-junioortje dat in het duel om de Johan Cruijff Schaal duidelijk nog te licht was voor het grote werk, is binnen vier maanden veranderd in een zelfverzekerde voetbalprof, die zomaar de hoofdrol opeist in de cruciale topper tegen PSV. „Wat goed is, komt snel”, zei De Boer afgelopen zomer al over het grote talent en zo is het.
Met een prachtige assist en een doelpunt werd de tiener zaterdag gekozen tot de Man of the Match. „Dit was zeker weten mijn grootste wedstrijd”, lacht Fischer na de verdiende overwinning op het afwachtende PSV. „Maar het hele team speelde fantastisch. Wij hebben heel veel vertrouwen in onszelf. Het enige dat telde voor ons waren de drie punten tegen PSV, daarom hebben we met heel veel beleving naar deze wedstrijd toegeleefd. En we hebben precies gedaan wat we moesten doen.”

Sterker

„Wat het verschil is met Ajax-PSV vier maanden geleden?”, herhaalt Fischer de vraag. „Persoonlijk ben ik nu een stuk sterker geworden door krachttraining en het spelen van veel wedstrijden. Maar het belangrijkste verschil tussen die twee wedstrijden is volgens mij hoe we het als team hebben gedaan. Toen zaten we helemaal aan het begin van het seizoen. Lang niet alles klopte toen nog. We konden nog niet spelen zoals we wilden. We konden ook de afspraken niet nakomen. Vandaag wisten we precies wat we moesten doen en hebben we ook precies gedaan wat de trainer wilde.”
Na Fischers debuut in augustus was De Boer uiterst voorzichtig met het supertalent. De oefenmeester waakte voor overbelasting en liet de jongeling rustig zijn draai vinden in de selectie. Die had hij, mede door de aanwezigheid van de vele Denen in de spelersgroep bij Ajax, snel gevonden. Na een paar invalbeurtjes is Fischer nu alweer vier competitiewedstrijden achter elkaar basisspeler bij de landskampioen. Sinds de Deen in de basis staat heeft Ajax geen punt meer verloren in de Eredivisie. En zaterdag was hij voor het eerst beslissend in een topper. Zo gaat dat.

Ook aan de manier waarop hij zaterdag de pers te woord stond, is te zien dat Fischer het jeugdvoetbal definitief achter zich heeft gelaten.

Brutaal
Zelfverzekerd, grappen makend en soms brutaal praat hij met de verslaggevers. „Nee, ik heb geen moment gedacht dat we niet zouden winnen”, reageert hij stellig. „Ook niet toen ik die kansen miste, nee. Drie grote kansen miste ik, zeg je? Ik vond de eerste heel groot, de tweede vond ik niet zo groot en de derde weet ik niet welke je bedoelt.”
„Nee, ik maakte me ook niet druk toen Lens die kans kreeg. Er zouden sowieso kansen voor PSV komen, dat wisten we. Dit was inderdaad wel een hele grote kans. Gelukkig heeft hij niet gescoord.”

Breekpunt
De misser van Lens halverwege de tweede helft was het breekpunt in de wedstrijd omdat Fischer daarna de topper besliste met een assist (op Danny Hoesen) en een doelpunt. Veel tijd om na te genieten heeft de tiener niet. Vandaag vliegt Fischer met Ajax naar Madrid waar de Deen morgen voor het eerst in de basis mag beginnen in de Champions League en dat nog wel tegen Real Madrid.
„Dat is gewoon een heel grote droom om tegen Real te mogen spelen in het Bernabeu.”, glimlacht Fischer. „Dat kan ik niet beschrijven, het is gewoon fantastisch.”
Tsja, wat goed is, komt snel, en in Fischers geval héél snel.

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 10:20:48).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Dit stukje daaruit:

quote:HR
„Wat het verschil is met Ajax-PSV vier maanden geleden?”, herhaalt Fischer de vraag. „Persoonlijk ben ik nu een stuk sterker geworden door krachttraining en het spelen van veel wedstrijden. HR
Is dus de kern. Hij heeft op een lager niveau veel wedstrijden kunnen spelen en krachttraining gedaan waardoor hij sterker geworden is.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

BassieAdam schreef:

Dit stukje daaruit:

(...)

Is dus de kern. Hij heeft op een lager niveau veel wedstrijden kunnen spelen en krachttraining gedaan waardoor hij sterker geworden is.
HR
En op een hoger niveau wedstrijden spelen en krachttraining verrichten is geen optie?

Ik vind het sowieso bizar dat de media en velen hier een speler vergelijken met hoe die nu is en met 1 (!) wedstrijd waarin Ajax uberhaupt te treurig voor woorden. Je kan het ook vergelijken met Celtic waarin die uitblinker was. Maar waarom zou je dat doen, gemakkelijker is om met de coach mee te waaien en jezelf als volwassen af te schilderen en critici als kleine kinderen.
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

Dit stukje daaruit:

(...)

HR
"Op niveau brengen ", "Rustig brengen" en "speciaal programuma" is zoals eerder al aangegeven gewoon een romp en stabiliteits oefeningen [Krachtprogramma].
Dit heeft helemaal niet te maken met het individueel op niveau brengen met een speciaal programma..
Alle spelers vanaf de B junioren krijgen deze oefeningen voorgeschoteld...

want de Fischer van 2 maanden terug is diezelfde Fischer van het weekend , met dezelfde looplijnen , zelfde akties en zelfde balbehandeling..
HR
HR

BeeJay
International

Uit: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 maart 2005

BassieAdam schreef:

Dit stukje daaruit:

(...)

HR
Precies. Ik snap uberhaupt niet dat dit verhaal een issue is. Iedere voetbalkenner die Fischer aan het begin van het seizoen zag spelen tegen o.a. PSV en de afgelopen wedstrijden tegen o.a. PSV kan geen andere conclusie trekken dan dat het plan van de Boer met Fischer (hem even in de luwte zetten) vruchten afgeworpen heeft.
Hetzelfde geldt voor Hoessen. Prima gedaan. Waken voor overbelasting, rustig brengen.
En dan is rustig een relatief begrip want ik vind de basis plaatsten van bovenstaande twee nog behoorlijk snel.

[Dit bericht is veranderd door BeeJay (op 4 december 2012 10:29:51).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

"Op niveau brengen ", "Rustig brengen" en "speciaal programuma" is zoals eerder al aangegeven gewoon een romp en stabiliteits oefeningen [Krachtprogramma].
Dit heeft helemaal niet te maken met het individueel op niveau brengen met een speciaal programma..
Alle spelers vanaf de B junioren krijgen deze oefeningen voorgeschoteld...

want de Fischer van 2 maanden terug is diezelfde Fischer van het weekend , met dezelfde looplijnen , zelfde akties en zelfde balbehandeling..
HR
Alleen sterker, slimmer en fitter.

Kom op man, je doet net alsof het niks geholpen heeft terwijl Fischer ZELF aangeeft dat hij er beter van geworden is.

BeeJay schreef:

(...)

Precies. Ik snap uberhaupt niet dat dit verhaal een issue is. Iedere voetbalkenner die Fischer aan het begin van het seizoen zag spelen tegen o.a. PSV en de afgelopen wedstrijden tegen o.a. PSV kan geen andere conclusie trekken dan dat het plan van de Boer met Fischer (hem even in de luwte zetten) vruchten afgeworpen heeft.
Hetzelfde geldt voor Hoessen. Prima gedaan. Waken voor overbelasting, rustig brengen.
En dan is rustig een relatief begrip want ik vind de basis plaatsten van bovenstaande twee nog behoorlijk snel.
HR
precies

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 4 december 2012 10:32:38).]
HR
HR

BeeJay
International

xavi schreef:

(...)

HR
Ik zou zeggen kijk de wedstrijden zelf nog even terug. Hij speelde sommige wedstrijden in de voorbereiding goed. Maar daarna zakte hij in.
De afgelopen weken staat er een andere Fischer.

Frisser, zelfbewuster, gedurfder, sterker en met een berg zelfvertrouwen

[Dit bericht is veranderd door BeeJay (op 4 december 2012 10:34:59).]
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

Albinho schreef:

(...)

En op een hoger niveau wedstrijden spelen en krachttraining verrichten is geen optie?
HR
Weet ik niet. Ik kan me voorstellen (zeg dus niet dat het zo is) dat spieropbouw wat lastiger is als je op zondag al op je tenen moet lopen om de wedstrijd te spelen. Te weinig hersteltijd enzo. Voor hetzelfde geld scheur je dan van alles af en heb je een nieuwe Boilesen. Maar of dat ook bij hem van toepassing is weet ik niet. Het lijkt hem nu allemaal wel redelijk makkelijk af te gaan.

Ik vind het sowieso bizar dat de media en velen hier een speler vergelijken met hoe die nu is en met 1 (!) wedstrijd waarin Ajax uberhaupt te treurig voor woorden. Je kan het ook vergelijken met Celtic waarin die uitblinker was. Maar waarom zou je dat doen, gemakkelijker is om met de coach mee te waaien en jezelf als volwassen af te schilderen en critici als kleine kinderen.
HR
Eens. Maar dat is de algehele tendens bij spelers tegenwoordig. Zo goed als je laatste wedstrijd.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

BeeJay schreef:

(...)
HR
De afgelopen weken is de wedstrijd instelling ook veranderd en hebben we veel meer dominantie, en verloopt alles via de linkerkant met Moisander en Eriksen waardoor Fischer constant de bal krijgt, er word weer gevoetbalt, iets wat vanaf dag 1 had moeten gebeuren ipv die rare tactische wisselingen.

Echt jongen TH in deze krijgen teveel credits.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 4 december 2012 10:36:05).]
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

Alleen sterker, slimmer en fitter.

Kom op man, je doet net alsof het niks geholpen heeft terwijl Fischer ZELF aangeeft dat hij er beter van geworden is.

HR
Je wilt maar niet begrijpen dat er helemaal geen speciaal programma is/was.
Deze oefeningen doen alle [jeugd]spelers en is daarom niets nieuws..
Wat ze met Fischer gedaan hebben is dat ze deze speler en dan verval ik weer in herhalingen , teruggezet hebben naar een matig elftal als de A1 , daar 6 weken hebben laten voetballen en trainen en toen weer een nieuwe kans gegeven.
Dit heeft naar mijn mening niets te maken met het individueel trainen..
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Wat ze met Fischer gedaan hebben is dat ze deze speler en dan verval ik weer in herhalingen , teruggezet hebben naar een matig elftal als de A1 , daar 6 weken hebben laten voetballen en trainen en toen weer een nieuwe kans gegeven.
HR
Over in herhaling vallen gesproken zeg.

Het speciale programma is genoemd in combinatie met Hoesen.

In het geval Fischer is gezegd dat het terughalen van hem, dus het rustig brengen en hem niet gelijk vanaf het begin van het seizoen in de basis te gooien, hem sterker zal terugbrengen. Dat is gebleken.

We gaan hier niet uitkomen merk ik, maar volgens mij is de essentie van het verschil in gedachtengang: jij en een aantal anderen hier vinden dat Fischer 'gewoon' in de basis had moeten staan en in ieder geval veel meer bij het eerste had moeten spelen. Anderen, waaronder ik, vinden dat de manier waarop het gegaan is, hem in de luwte meer tijd geven om sterker te worden en aan bepaalde zaken te werken, de juiste manier.

Voorlopig kan je alleen maar concluderen dat die laatste manier dus werkt omdat Fischer het nu goed doet (ook hij zal overigens weer met een terugval te maken gaan krijgen), elke andere conclusie is gissen.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

De afgelopen weken is de wedstrijd instelling ook veranderd en hebben we veel meer dominantie, en verloopt alles via de linkerkant met Moisander en Eriksen waardoor Fischer constant de bal krijgt, er word weer gevoetbalt, iets wat vanaf dag 1 had moeten gebeuren ipv die rare tactische wisselingen.

HR
Of te weinig.

Je doet de hele tijd maar alsof het zo simpel is: stel de technische spelers op en 'vanzelf' komt het goed. Het werkt gewoon niet zo simpel als je het stelt.

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 4 december 2012 10:42:56).]
HR
HR

BeeJay
International

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Nee hoor het TH krijgt de credits die ze verdienen. Door rustig te blijven en niet zoals sommige mensen hier na een mindere wedstrijd de boel vol gaan spammen. Ze kijken naar de lange termijn wat logisch is in een groeiproces waarin 10 van de 11 spelers op de toekomst hebben rondgelopen.

Er wordt gekeken naar de lange termijn. En sommige spelers worden rustig gebracht.
Tegen Roda werdt met dezelfde mentaliteit gevoetbald als tegen PSV. Tegen Roda lukte het lang niet maar werd de instelling uiteindelijk wel beloond.
Ik heb geen enkele rare tactische wisseling gezien de afgelopen wedstrijden dus begrijp niet goed waar je het over hebt verder.

[Dit bericht is veranderd door BeeJay (op 4 december 2012 10:44:40).]
HR
HR

Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

Voorlopig kan je alleen maar concluderen dat die laatste manier dus werkt omdat Fischer het nu goed doet (ook hij zal overigens weer met een terugval te maken gaan krijgen), elke andere conclusie is gissen.HR
Je kunt ook concluderen dat we Fischer veel eerder hadden moeten brengen dan hadden we niet zoveel puntverlies geleden en was Fischer een stuk verder geweest in zijn eredivisie ervaring en wedstrijdritme op het hoogste niveau..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 4 december 2012 10:44:34).]
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Of te weinig.

Je doet de hele tijd maar alsof het zo simpel is: stel de technische spelers op en 'vanzelf' komt het goed. Het werkt gewoon niet zo simpel als je het stelt.
HR
Blijkbaar wel, of wil je de winst tegen psv niet toekennen aan deze technische spelers. Anders had het weer zo'n 70% balbezit 0 kansen wedstrijd geworden.
Technische spelers zetten zich tactisch haast zelf neer. Of denk je dat het toeval is dat met Anita op VM vorig seizoen 2e seizoenshelft veel meer druk kwam.

Je onderschat de kracht van technische spelers, en overschat de coach.
HR
HR

BeeJay
International

xavi schreef:

(...)

Je kunt ook concluderen dat we Fischer veel eerder hadden moeten brengen dan hadden we niet zoveel puntverlies geleden en was Fischer een stuk verder geweest in zijn eredivisie ervaring en wedstrijdritme op het hoogste niveau..
HR
Voetbal, goed voetbal, een goede wedstrijd, een winstpotje. Allemaal zaken die iets gecompliceerder liggen dan op 1 positie een bepaalde speler inbrengen.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

xavi schreef:

(...)

HR
Cruijff:

" Bij Ajax zijn we bezig de individuele trainingen van jonge spelers aan te scherpen. Dit gebeurt op zowel technisch, tactisch, fysiek als mentaal gebied. Neem je de wedstrijden in de Champions League tegen Borussia Dortmund en Real Madrid, dan is het technisch en tactisch best behoorlijk, maar gaan er vooral op mentaal gebied nog dingen mis.

Ik had daar als coach een simpele oplossing voor. Als ik een jonge knul in het eerste liet debuteren, dan mocht hij meedoen. Werd hij een week later terug naar het tweede gezet, dan moest hij de beste zijn. Anders had hij geen reden om teleurgesteld over zijn wissel te zijn. Dat systeem paste ik van de C’tjes tot het eerste elftal toe, om zo talenten te laten beseffen wanneer ze iets extra’s moeten brengen en wanneer niet."

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 4 december 2012 10:48:08).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Blijkbaar wel, of wil je de winst tegen psv niet toekennen aan deze technische spelers. Anders had het weer zo'n 70% balbezit 0 kansen wedstrijd geworden.
Technische spelers zetten zich tactisch haast zelf neer. Of denk je dat het toeval is dat met Anita op VM vorig seizoen 2e seizoenshelft veel meer druk kwam.

Je onderschat de kracht van technische spelers, en overschat de coach.
HR
Of overschat jij de kracht van de technische spelers en onderschat je de coach misschien?

Het is nog altijd een teamsport hoor. Er zijn weinig teams waar 1 of 2 spelers het verschil tussen goed en slecht maken en als je al briljantes hebt heb je ook anderen nodig. Messi heeft ook een verdediging nodig om maar wat te noemen.

Sorry hoor, maar het is les 1 wat je leert als je gaat voetballen: teamsport, elke rol is belangrijk.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

Uiteindelijk is dit toch gewoon een zinloze discussie.

Degenen die vinden dat Fischer er baat bij heeft gehad (of het nou met of zonder speciaal programma was) weten niet hoe hij gespeeld zou hebben als hij bij het eerste was gebleven. Misschien had hij wel de pannen van het dak gespeeld.
En vice versa geldt hetzelfde. Hoop getheoretiseer en geen feiten om uitspraken te kunnen staven.

Heb nu het idee dat de meningen vooral voortkomen uit een reeds bestaande affiniteit met het Technische Hart.
HR
HR

Internationale topspeler

BeeJay schreef:

(...)
Ik zou zeggen kijk de wedstrijden zelf nog even terug. Hij speelde sommige wedstrijden in de voorbereiding goed. Maar daarna zakte hij in.
De afgelopen weken staat er een andere Fischer.

Frisser, zelfbewuster, gedurfder, sterker en met een berg zelfvertrouwen
HR
Ik zou zeggen kijk de wedstrijden van de A1 en Baby CL nog maar eens na...
Dan zou je tot hele andere conclusies komen..

Wat jij dus aangeeft is dat Fischer zelfbewuster, gedurfder,sterker en met meer zelfvertrouwen speelt door 6 weken in de A1...?
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

HR
Je ziet toch ook dat dat allemaal "als als als" conclusies zijn? Je weet namelijk niet of dat het geval was geweest.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BeeJay schreef:

(...)
Nee hoor het TH krijgt de credits die ze verdienen. Door rustig te blijven en niet zoals sommige mensen hier na een mindere wedstrijd de boel vol gaan spammen. Ze kijken naar de lange termijn wat logisch is in een groeiproces waarin 10 van de 11 spelers op de toekomst hebben rondgelopen.

Er wordt gekeken naar de lange termijn. En sommige spelers worden rustig gebracht.
Tegen Roda werdt met dezelfde mentaliteit gevoetbald als tegen PSV. Tegen Roda lukte het lang niet maar werd de instelling uiteindelijk wel beloond.
Ik heb geen enkele rare tactische wisseling gezien de afgelopen wedstrijden dus begrijp niet goed waar je het over hebt verder.
HR
- Poulsen en Enoh op het middenveld
- Eriksen in de spits
- Eriksen op rechtshalf
- Eriksen op linkshalf
- Boerrigter op links
- Boerrigter op rechts
- Druk naar voren
- Druk naar achteren
- Lange bal hanteren
- Korte bal hanteren

Moet ik doorgaan? Dit hele begin van het seizoen had niks met lange termijn te maken maar met een korte termijn resultaat gericht voetbal tactiek. Nog nooit heb ik in 1 seizoenshelft zoveel tactische wisselingen en mentaliteits changes gezien.

Zaterdag was eindelijk de juiste mentaliteit in combinatie met een deel correcte voetballers die het balbezit ook om kunnen zetten in daadwerkelijke kansen. Nogmaals er is een reden waarom de linkerkant volledig de controle had over de wedstrijd en de meeste kansen genereerden, hier stonden namelijk voetballers.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

doleva schreef:

Uiteindelijk is dit toch gewoon een zinloze discussie.

Degenen die vinden dat Fischer er baat bij heeft gehad (of het nou met of zonder speciaal programma was) weten niet hoe hij gespeeld zou hebben als hij bij het eerste was gebleven. Misschien had hij wel de pannen van het dak gespeeld.
En vice versa geldt hetzelfde. Hoop getheoretiseer en geen feiten om uitspraken te kunnen staven.

Heb nu het idee dat de meningen vooral voortkomen uit een reeds bestaande affiniteit met het Technische Hart.
HR
Andersom geldt toch precies hetzelfde? Misschien was FIscher wel door het ijs gezakt of geblesseerd geraakt vanwege overbelasting of was de ontwikkeling veel trager gegaan. Wat je in ieder geval kan concluderen is dat hij het nu goed doet, dus dat deze weg in ieder geval niet slecht voor hem is geweest.

Zie ook boven het stukje van Cruijff wat geciteerd wordt: dit is al een methode zo oud als de jeugdopleiding van Ajax.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

- Poulsen en Enoh op het middenveld
- Eriksen in de spits
- Eriksen op rechtshalf
- Eriksen op linkshalf
- Boerrigter op links
- Boerrigter op rechts
- Druk naar voren
- Druk naar achteren
- Lange bal hanteren
- Korte bal hanteren

HR
:D Hopelijk was er toen voldoende closetpapier voorradig!
HR
HR

Internationale topspeler

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Cruijff:

" Bij Ajax zijn we bezig de individuele trainingen van jonge spelers aan te scherpen. Dit gebeurt op zowel technisch, tactisch, fysiek als mentaal gebied. Neem je de wedstrijden in de Champions League tegen Borussia Dortmund en Real Madrid, dan is het technisch en tactisch best behoorlijk, maar gaan er vooral op mentaal gebied nog dingen mis.

Ik had daar als coach een simpele oplossing voor. Als ik een jonge knul in het eerste liet debuteren, dan mocht hij meedoen. Werd hij een week later terug naar het tweede gezet, dan moest hij de beste zijn. Anders had hij geen reden om teleurgesteld over zijn wissel te zijn. Dat systeem paste ik van de C’tjes tot het eerste elftal toe, om zo talenten te laten beseffen wanneer ze iets extra’s moeten brengen en wanneer niet."
HR
Dit is allom bekend en gerespecteerd , maar 6 weken laten aanmodderen in een matig elftal als dit A1...???
Cruijff heeft geen periode genoemd , maar een klein periode om de speler in kwestie iets mentaals bij te brengen ....
De stap van het hoogste niveau naar het niveau van de A1 , wat ook nog heel matig is , is zo n grote stap dat het niet verantwoord is om een toptalent dit 6 weken aan te doen..
Maar als het gros hierin gelooft , ook prima..
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

ik zeg toch ook: vice versa geldt hetzelfde.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,8% dat Excelsior wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!