Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 18:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 215 »

HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2006

quote:HR
Skywalker schreef:

(...)

En dat ondanks de trainer die kortgeleden nog ontslagen moest worden, volgens sommigen! (...)
HR
Vanwege zijn tactische houding(die hopelijk nu eindelijk is veranderd) en het vasthouden van non voetbal spelers? Ja. De jochies en de keuze voor de echte Ajax filosofie voetbal hebben Frank gered zaterdag. Want vanaf de rechterkant was het nog steeds een voetballend drama (of moet ik de heatmap er weer bij zoeken).

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 23:05:19).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ja. De jochies en de keuze voor de echte Ajax filosofie voetbal hebben Frank gered zaterdag.HR
Je verwart (en overschat) het anoniem roepen op een forum met echte invloed.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Schip ahoy schreef:

(...)

Sneer, sneer...meer een vaststelling dat alles en iedereen wel onder een loep wordt gelegd door ons vaste posters en dat je dan dus altijd wel wat vindt.

En de parallel houdt voor mij op bij het feit dat beiden niet zonder enige worsteling en crises de balans vonden waar ze naar zochten. Waarbij de Boer in een extreem moeilijke tijd bij Ajax moet werken, namelijk het post Bosman tijdperk. Van Gaal weet daar op zich ook wel raad mee, maar zijn speelstijl bij AZ in het kampioensjaar zou hier niet gepruimd worden.
HR
Ik interpreteerde het als een sneer en hoewel het internettijdperk veel nadelen heeft, was ten tijde van Van Gaal de publieke opinie ook al belangrijk en bepalend.

Met Van Gaal anno AZ heb je gelijk denk ik, van Van Gaal anno 2012 weet ik al helemaal niet meer of het dezelfde Van Gaal is die bij Ajax furore maakte.
Het is wel heel pragmatisch en extreem op de korte termijn gericht, zelfs voor een bondscoach
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Skywalker schreef:

(...)

HR
Tuurlijk leest Frank hier niet mee, en hij zal vooral ook niet naar ons luisteren (zou ook wel gek zijn). Maar het feit dat psv opgerolt word door een voetballend team die druk naar voren zet ipv naar achteren (iets waar de anonieme roeptoeters al maanden om vragen om weer ns te zien) lijkt het er een beetje op dat de anonieme roeptoeters toch meer voetbal gelijk hebben dan de anonieme verdedigtoeters.

Maar ik heb geen zin in weer een discussie.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 23:10:50).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Prima. dan wacht ik tot je z'n hoofd weer gaat eisen. B)
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Skywalker schreef:

(...)

HR
Je verdraait de discussie. Niemand denkt dat hij Frank de Boer hiermee een plezier doet.

Alleen staan er een aantal mensen altijd op de eerste rij om te roepen dat je Ajax benadeelt wanneer de trainer kritisch bekijkt.

Of het maakt geen klap uit, of het maakt wel uit en heeft het dus invloed.

Skywalker schreef:

HR
Je argumenten zijn weer op?

Kom op man, je bent alleen maar aan het "aanvallen" zonder argumenten. Je zegt niets over het voetbal, je speelt louter op de persoon.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 3 december 2012 23:14:58).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Er is een verschil tussen al dan niet terechte kritiek leveren en een trainershoofd eisen. Duidelijker kan ik het niet maken.

Kom op man, je bent alleen maar aan het "aanvallen" zonder argumenten. Je zegt niets over het voetbal, je speelt louter op de persoon.HR
Zegt degene de zelf - maar subtieler - weinig anders doet. Over het voetbal heb ik eerder genoeg gezegd, dat ik me van jou niet mag ergeren aan het domme om het hoofd van De Boer roepen doet me vrij weinig.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 3 december 2012 23:17:54).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Skywalker schreef:

HR
Ik hoop het niet, echt niet. Ik gun Ajax geen nieuwe coach, maar ik gun Ajax wel Ajax filosofie voetbal. Niemand kan ontkennen dat dankzij Fischer Eriksen en Hoesen we psv opgerolt hebben, zonder hun waren we er voetballend gezien niet uitgekomen ook al zette we druk.
Alle ballen werden ingeleverd bij Moisander en Eriksen (kijk naar het balbezit van deze 2 heren). Rechterkant is er nauwelijks aan te pas gekomen, kun je nagaan als je ook zo'n solide passing machine op rechts gaat krijgen, dan word je als tegenstander alle hoeken van het veld opgetikt.

Sinds de bal voorin wat meer vastgehouden kan worden zie ik Moisander zelfs wat meer opkomen, wereld gaat voor me open, want Moisander vond ik niet goed, maar gisteren was het wel een toegevoegde waarde voor voetballend Ajax (lees verdedigend vind ik Moisander niet goed genoeg).

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 23:17:39).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Skywalker schreef:

Er is een verschil tussen al dan niet terechte kritiek leveren en een trainershoofd eisen. Duidelijker kan ik het niet maken.

(...)

Zegt degene de zelf - maar subtieler - weinig anders doet. Over het voetbal heb ik eerder genoeg gezegd, dat ik me van jou niet mag ergeren aan het domme om het hoofd van De Boer roepen doet me vrij weinig.
HR
Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Laten we dat respecteren. Als iemand de Boer weg wil hebben dan is dat een mening.

En echt nergens heb ik geroepen om het hoofd van de Boer, het is simpelweg niet waar. Ik ben alleen kritisch, omdat alleen het beste van het beste Ajax naar de Europese top kan leiden. Cruijff is de beste van het beste, dus hoop ik dat de Boer vaker gaat bellen met Cruijff, want de Boer is nog niet de beste.
HR
HR

Skywalker
Icoon

En echt nergens heb ik geroepen om het hoofd van de Boer, het is simpelweg niet waar. HR
Klopt. Je voelt jezelf aangesproken over iets wat jou niet aangaat. Anderen wel.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Skywalker schreef:

(...)

Klopt. Je voelt jezelf aangesproken over iets wat jou niet aangaat. Anderen wel.
HR
Omdat iedereen zijn mening mag hebben, maar jij reageert op mijn post, dus reageer ik.

Om het helder te krijgen hoe ik erin sta zal ik wel moeten reageren op jouw post, anders zou het er op kunnen lijken dat (ook?) ik de Boer weg wil.

Ik wil simpelweg een bepaald Ajax zien, en dat zag ik behoorlijk afgelopen zaterdag. Dat is eigenlijk positief.

edit: Als ik het niet ben, dan heb je het waarschijnlijk tegen AFCANieuwmarkt, en over zijn posts heb ik ook wel een mening, namelijk recht uit het hart en veelal scherp. Hij is niet destructief, hij is kritisch. Maar ook bij hem voel ik dat hij slechts het beste van het beste wil. En dat hij net als ik twijfels heeft of de Boer de beste van de beste is.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 3 december 2012 23:31:26).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Omdat iedereen zijn mening mag hebben, maar jij reageert op mijn post, dus reageer ik.HR
Jij reageert op mijn discussie met een ander. Toch iets anders. Tot ooit.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 3 december 2012 23:29:52).]
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Skywalker schreef:

(...)

HR
Als dat niet mag moet je het zeggen. Maar op het moment dat jij rechtstreeks reageert op mij kun je een reactie verwachten.

Tot ooit klinkt wat dramatisch, maar het zou lekker zijn als ik hier niet constant in discussie ben met een moderator ja.
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Skywalker schreef:

(...)

HR
Maar jij vind mijn kritiek dus niet terecht? De spelers die jij zaterdag aan het werk zag waren er begin dit seizoen ook al hoor(helaas reageer je weer niet op me inhoudelijke post verder bovenop).
Nu nog Boccara op VM, Serero / Schone op Siem ze plek en gewoon iemand die een balletje kan trappen op rechtsbuiten en je rolt elk team in de eredivisie met 2 vingers in de neus op.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Ik zeg het niet snel maar dit slaat allemaal nergens op skywalker. Juist als mod zou je je hier van moeten onthouden. Toegegeven ik ken het verleden niet zo goed van dit topic maar ben me sinds FdB Poulsen en Enoh op een middenveld ging zetten ook maar ns mee gaan bemoeien. Sindsdien lees ik veel inhoud en heb ik (wellicht) 1 of 2 keer iets in die trand gehoord. BassieAdam begon ook al over "en nu beginnen ze zelfs over een opvolger te lullen" terwijl dat werd geopperd door een passant die pro-FdB was?

Waar gaat dit allemaal over? FdB moet gewoon op zijn keuzes qua posities en elftal kunnen worden beoordeeld hier en die vind ik tot nog toe ver ondermaats. Ik heb die pot om de JC schaal niet gezien maar ik begreep werkelijk niets van die zet mbt Fischer waarvan de kenners allang zeiden dat ie eraan kwam. Let wel, de spoeling is nogal dun aan de flanken zoals we al jaren weten. Moet je hem nou zien die Fischer?!
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik vind bepaalde punten van je kritiek prima AFCANieuwmarkt, met name dat het middenveld vaak te verdedigend is. We verschillen daarnaast ook mening omtrent hoe je spelers moet brengen. Voordat ik Poulsen afschrijf wil ik zien of hij vaker kan spelen zoals afgelopen zaterdag. Dan is het gewoon een prima speler voor Ajax. En Siem laat ik toch niet snel buiten het team. Hij heeft een meerwaarde, dat heeft hij nu wel een tijdje geleden al bewezen.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

wat zeg je nu? schreef:

(...)
Ik wil simpelweg een bepaald Ajax zien, en dat zag ik behoorlijk afgelopen zaterdag. HR
En zit hem dat in de speelstijl of in de poppetjes?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Skywalker schreef:
Hij heeft een meerwaarde, dat heeft hij nu wel een tijdje geleden al bewezen.
HR
Welke?

Sheik Yerbouti schreef:

(...)En zit hem dat in de speelstijl of in de poppetjes?
HR
Beide. Leuk als je vol druk zet en 70% balbezit hebt maar als je er voetballend niet doorheen komt heb je er nog geen ene bal aan.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 23:45:55).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Sheik Yerbouti schreef:

HR
Bedoel je daarmee dat de speelstijl, met grotendeels dezelfde poppetjes, dus anders was afgelopen zaterdag, dan de periode ervoor?
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

HR
Beide. We hebben een spits nodig en moeten het hebben van jong talent.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Skywalker schreef:

Ik vind bepaalde punten van je kritiek prima AFCANieuwmarkt, met name dat het middenveld vaak te verdedigend is. We verschillen daarnaast ook mening omtrent hoe je spelers moet brengen. Voordat ik Poulsen afschrijf wil ik zien of hij vaker kan spelen zoals afgelopen zaterdag. Dan is het gewoon een prima speler voor Ajax. En Siem laat ik toch niet snel buiten het team. Hij heeft een meerwaarde, dat heeft hij nu wel een tijdje geleden al bewezen.
HR
De acceptatie van de middelmaat groet u en hiermee verwijdert u zich pijnlijk van het topsportklimaat wat Ajax zou moeten zijn. Hard rennen en leuk overkomen is niet voldoende.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Beide. Leuk als je vol druk zet en 70% balbezit hebt maar als je er voetballend niet doorheen komt heb je er nog geen ene bal aan.
HR
Haha! Jouw mening daarover ken ik inmiddels.

DarkChild schreef:

(...)

Bedoel je daarmee dat de speelstijl, met grotendeels dezelfde poppetjes, dus anders was afgelopen zaterdag, dan de periode ervoor?
HR
En die van jou ook... Het was dan ook een vraag aan:

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Beide. We hebben een spits nodig en moeten het hebben van jong talent.
HR
Je bedoelt dat we met een "echte" spits als Hoesen moeten spelen?

Maar, waar het mij om ging, wat vond je dan van de wedstrijd tegen Dortmund-thuis vergeleken met uit, gezien de eerdere discussie over de spelopvatting toen?
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Je bedoelt dat we met een "echte" spits als Hoesen moeten spelen?

Maar, waar het mij om ging, wat vond je dan van de wedstrijd tegen Dortmund-thuis vergeleken met uit, gezien de eerdere discussie over de spelopvatting toen?
HR
De spelopvatting tegen PSV vond ik een stuk beter. Bij Ajax - Dortmund wilde Ajax het wel 0-0 houden, bij Ajax - PSV waren het de gasten uit Eindhoven die 0-0 wel prima vonden.

Of het komt door de opstelling of door de opgestelde spelers zeg ik wederom beide. Maar daar is Frank de Boer dus verantwoordelijk voor.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

wat zeg je nu? schreef:

(...)

De spelopvatting tegen PSV vond ik een stuk beter. Bij Ajax - Dortmund wilde Ajax het wel 0-0 houden, bij Ajax - PSV waren het de gasten uit Eindhoven die 0-0 wel prima vonden.HR
Ok, met het dikgedrukte ben ik het dus totaal niet eens. Blijkbaar ben ik de enige, maar volgens mij had Ajax thuis tegen Dortmund wel degelijk de intentie om het spel te maken en te spelen op winst: het veld werd groot gemaakt en aanvankelijk wel degelijk geprobeerd om de Duitsers onder druk te zetten, maar dat werd al na 8 minuten afgestraft en toen sloop de twijfel er meteen in en verzandde het spel. Onze buitenspelers werden niet of te laat bereikt (zie het verschil met zaterdag), zoals Bertje terecht opmerkte, waardoor Ajax nauwelijks iets wist te creëren en verdedigend werd zo ongeveer elke fout afgestraft. Dat kan gebeuren.

Maar het ging om de intentie en dus niet zozeer om de uitvoering. Die wedstrijd thuis vond ik daarom meer des Ajax' dan uit en toch zijn de meesten veel negatiever over de thuiswedstrijd. Dat verbaast me. Blijkbaar gaat het dan toch om het resultaat.

Of het komt door de opstelling of door de opgestelde spelers zeg ik wederom beide. Maar daar is Frank de Boer dus verantwoordelijk voor.HR
Da's me te gemakkelijk. Mocht Ajax met jouw favorieten als Toby, Poulsen en Enoh tot oogstrelender voetbal komen dan zonder deze kanjers, ben je dan even enthousiast?

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 4 december 2012 00:27:23).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Maar wat als we nu met 0-4 op onze kloten hadden gekregen?HR
Dat had niets uitgemaakt

Je legt je visie of volkomen verkeerd uit, of je waait mee met de wind die Frank de Boer heet.HR
Of jij leest het gewoon niet goed. Of je WIL het niet goed lezen, die kans is wellicht nog wat groter.

Ik heb meerdere keren helder uitgelegd waar het om gaat, niet om incidenten, niet om hoe Fischer en Hoesen er NU voor staan, maar het traject van opleiden. Waarbij je kan zien dat na Fischer's en Hoesen's eerste optredens ze terug de luwte in zijn gehaald om daar te werken aan bepaalde punten, waardoor ze beter zijn teruggekomen.

Al maanden wordt hier gevraagd om jonge gasten eens een echte kans te geven, al maanden roep je dat dat riskant is, en dat je spelers rustig en met beleid (in het belang van Ajax natuurlijk) moet brengen.

Ik kan je wel vertellen dat Fischer en Hoesen er nu doorheen zijn hoor, en het enige wat de Boer hoefde te doen was ze eens vol (dus niet de laatste tien minuten) inzetten. Ze waarderen om hun kwaliteiten.

Fischer is een echt talent, Hoesen was onzeker maar die goal was een bevrijding voor hem. Hoesen is nodig, omdat een spits als aanspeelpunt nu eenmaal nodig is.
HR
Ik ga het niet nog een keer uit de doeken doen, maar duidelijk is dat je werkelijk geen snars begrepen hebt van wat ik eerder gezegd heb, anders had je deze dingen niet zo uitgelegd. Prima als je probeert iemand op zijn woorden te wijzen of je gelijk te halen, maar doe het dan wel met de juiste feiten en probeer niet iets anders van mijn woorden te maken alleen omdat het dan jouw stukje tekst beter uitkomt.

Het heeft weer wat tijd gekost, maar de Boer heeft (eindelijk) de lijn naar boven weer gevonden. Het duurde wat langer dat ik had gewild, maar we kunnen weer aan een inhaalrace beginnen.HR
In 3 woorden omschrijf je het probleem van een aantal mensen hier: het gaat ze niet om Ajax, maar om het eigen gelijk te halen. De 'ik-factor' speelt hier een erg grote rol. "Ik heb het altijd gezegd", "ik weet het beter".

Af en toe is het net alsof ik naar mijn kinderen zit te luisteren in plaats van een forum te bezoeken.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,7% dat PSV wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!