Ajax Netwerk
donderdag 31 juli 2014 - 21:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 215 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

In zo wel elke statistiek waar in Siem voorkomt deze wedstrijd staat die laag, dus aub zeg hou op met verdedigen. Welke rol heeft Siem dan en wat heeft hij goed gedaan in deze rol?
HR
Wat verdedig ik? En als je wil lezen wat Siem goed doet moet je even naar het Siem topic toe. Jij komt met cijfers aanzetten. Ik zeg: die cijfers zeggen niets behalve als je ze op de juiste manier gaat interpreteren, en dat is dus niet vergelijken met anderen, want die anderen hebben niet dezelfde opdrachten / rol als De Jong.

Ok ik vraag het anders. Dus jij wilt beweren dat het voorwaartse druk zetten, voetballende verdediger (Moisander), dat je dit al hebt gezien in de wedstrijden hiervoor? Mag ik alleen even dortmund thuis met Enoh en Poulsen erbij halen?HR
Waren we toch niet uitgepraat? ;) Toch die mus he ;)

Ja, dat heb ik gezien ja, niet continu en zeker niet tegen Dortmund, wat zo ongeveer de slechtste wedstrijd in jaren was, maar wel in fases in andere wedstrijden ja. Jij niet? Of wilde je het niet zien?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

BassieAdam schreef:

(...)

Ja, dat heb ik gezien ja, niet continu en zeker niet tegen Dortmund, wat zo ongeveer de slechtste wedstrijd in jaren was, maar wel in fases in andere wedstrijden ja. Jij niet? Of wilde je het niet zien?
HR
Je kan niet in fases druk zetten, of je doet het of je doet het niet.
Maar met betrekking tot dit onderwerp ga ik die mus begraven. Ik hoop dat we zo doorgaan op de weg die is ingeslagen tegen psv thuis, en nu officieel de weg is ingeslagen voor het voetbal.

BassieAdam schreef:

(...)
Wat verdedig ik? En als je wil lezen wat Siem goed doet moet je even naar het Siem topic toe. Jij komt met cijfers aanzetten. Ik zeg: die cijfers zeggen niets behalve als je ze op de juiste manier gaat interpreteren, en dat is dus niet vergelijken met anderen, want die anderen hebben niet dezelfde opdrachten / rol als De Jong.
HR
Ah dus Siem ze rol is om gewoon aanwezig te zijn op het veld en dicht tegen iemand aan te gaan staan :)

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 13:54:05).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Volgens mij is juist de kern van de discussie dat de insteek niet altijd hetzelfde lijkt te zijn. Waarbij we het hebben over druk naar voren, balcirculatie, etc etc.

Of het de volgende wedstrijden (Real laat ik buiten beschouwing) goed of slecht is, hangt er vanaf wat goed of slecht is. Als we gaan terugzakken en proberen er snel uit te komen, dan ga je mij weer horen zeuren ja. Als we pressie geven en het initiatief nemen, ben ik in de basis al tevreden. Inzake de opstelling heb je op dit moment op een hoop plekken weinig alternatief. Maar we zijn het er volgens mij bijvoorbeeld wel over eens dat Boerrigter op rechts geen gelukkig huwelijk is.
HR
Ik zie die insteek dus wel, ik ben het dan ook niet eens met de stelling dat er soms bewust wordt ingezakt. Dat is niet de tactiel. Wat je wel ziet is dat er zodra er angst in de ploeg kruipt achteruit wordt gelopen. Maar dat is wat anders.

Qua opstelling: hoevaak er wel niet gemopperd is op het opstellen van bepaalde spelers hier is werkelijk niet op 1 hand te tellen. En daar werd ook geregeld bij geroepen dat het nooit goed zou komen zolang die spelers zouden spelen. Nu ineens is de claim (van sommigen!) dat het ineens niet meer om de spelers gaat. Dat is het tegenstrijdige waar op gereageerd wordt. Snap je dat?

Qua Boerrigter: geen idee waarom je dat ter tafel brengt maar nee, Boerrigter op rechtsbuiten is niet mijn eerste keus nee.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)
Maar met betrekking tot dit onderwerp ga ik die mus begraven. Ik hoop dat we zo doorgaan op de weg die is ingeslagen tegen psv thuis, en nu officieel de weg is ingeslagen voor het voetbal.
HR
Ik durf het wel om te draaien eigenlijk: je kan juist alleen in fases druk zetten, dat hou je niet 90 minuten vol.

Ah dus Siem ze rol is om gewoon aanwezig te zijn op het veld en dicht tegen iemand aan te gaan staan :)HR
Ik neem even voor het gemak aan dat dit een lekker flauwe grap is? :)

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 3 december 2012 13:55:51).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Misschien komt het ook doordat sommige mensen echt een bak ellende over zich heen hebben gehad omdat ze kritiek hadden op de allerheilige de Boer.
HR
Andersom net zo. Als je het waagde de Boer of zijn keuzes ook maar te begrijpen, werd je hier ongeveer voor rotte vis uitgemaakt en werd je voetbalverstand en je geloof in de Ajax-filosofie stevig in twijfel getrokken.

Dat iemand als adeb hier hard is (wordt) aangepakt kwam nooit door de kritiek zelf, maar door zijn toon en het feit dat het alleen maar kritiek was.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Ik neem even voor het gemak aan dat dit een lekker flauwe grap is? :)
HR
Een grap die dicht tegen de waarheid aanhangt :)
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 14 april 2005

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Waarom niet?

HR
Wat een vertrouwen ineens, in Frank. Officieel ingeslagen nog wel. Wat denk je, gaan we knallen in Bernabeu? Tegenstander vastzetten op eigen helft en 1 op 1 spelen tegen C. Ronaldo met 40 meter in je rug? :B
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Middenweg 401 schreef:

(...)

Wat een vertrouwen ineens, in Frank. Officieel ingeslagen nog wel. Wat denk je, gaan we knallen in Bernabeu? Tegenstander vastzetten op eigen helft en 1 op 1 spelen tegen C. Ronaldo met 40 meter in je rug? :B
HR
Ik wil graag dat Ajax de filosofie uitdraagt in het voetbal en de spelers, helaas staan nog steeds personen er in die ik heel graag zie verdwijnen maar het voetbal vanaf de linkerkant en het druk zetten door het volledige team was erg goed te pruimen, dat is een stijgende lijn, en ik ben altijd in voor stijgende lijnen, wie de coach ook is, nu alleen maar zien of dit vastgehouden word, zoals ik al zei, het voetbal komt volledig vanaf de linkerkant, daar gaan tegenstanders zich natuurlijk tegen bewapenen, door dubbele dekking neer te zetten daar.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 14:06:58).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Ik zie die insteek dus wel, ik ben het dan ook niet eens met de stelling dat er soms bewust wordt ingezakt. Dat is niet de tactiel. Wat je wel ziet is dat er zodra er angst in de ploeg kruipt achteruit wordt gelopen. Maar dat is wat anders
HR
Daar verschillen we dan fundamenteel van mening over. Je maakt mij niet wijs dat in zeer veel competitiewedstrijden die angst er al vanaf minuut 1 is.
Dat men er niet eens aan begint om druk te zetten omdat de angst er al voor de aftrap is ingeslopen.
Het is 'gewoon' tactiek, en die was zaterdag anders. (net als vorig jaar tegen PSV)

En los van wat we zien (wat al duidelijk genoeg moet zijn dat het tactische opdrachten betreft) heeft bijvoorbeeld De Jong al aangeven dat ze liever niet naar voren speelden tegen een Dortmund. Dan is het inderdaad angst van te voren, maar ook tactiek.
Daarom kan ik slechts hopen dat De Boer hier aan vasthoudt, maar mijn gevoel (en de historie) zegt dat hij het per wedstrijd bekijkt en dus best tegen Groningen wat inzakt om weer middels de crosspass ruimte te benutten.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 3 december 2012 14:30:45).]
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 juli 2011

heeft bijvoorbeeld De Jong al aangeven dat ze liever niet naar voren speelden tegen een Dortmund. Dan is het inderdaad angst van te voren, maar ook tactiek.HR
Heb je hier een bron van?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Tarvos schreef:

(...)

Heb je hier een bron van?
HR
Ja hoor, kijk hier maar.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Misschien komt het ook doordat sommige mensen echt een bak ellende over zich heen hebben gehad omdat ze kritiek hadden op de allerheilige de Boer.
HR
Andere mensen riepen om het ontslag van De Boer, dat gaat wel wat verder dan kritiek.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 3 december 2012 15:47:35).]
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

BassieAdam schreef:

(...)

HR
Het hoog drukken zetten werd ook tegen Dortmund geprobeerd, daar kwam nota bene de 0-1 uit voort. Dat iets niet lukt of niet goed wordt toegepast, wil niet zeggen dat de intentie er niet is. Tegen PSV lukt het wel en dat is dan meteen een wereldpartij, tegen Dortmund mislukt het en dat wordt vervolgens als "ongeveer de slechtste wedstrijd in jaren" betiteld. Veel te zwart-wit bekeken wat mij betreft.

Ik zou liever zien dat de goede intentie wat meer werd benadrukt. Ajax probeerde in beide wedstrijden het spel te maken. Dit in tegenstelling tot Dortmund-uit bijvoorbeeld, waar veel afwachtender werd gevoetbald.

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 3 december 2012 15:50:32).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Daar verschillen we dan fundamenteel van mening over. Je maakt mij niet wijs dat in zeer veel competitiewedstrijden die angst er al vanaf minuut 1 is.
Dat men er niet eens aan begint om druk te zetten omdat de angst er al voor de aftrap is ingeslopen.
Het is 'gewoon' tactiek, en die was zaterdag anders. (net als vorig jaar tegen PSV)

En los van wat we zien (wat al duidelijk genoeg moet zijn dat het tactische opdrachten betreft) heeft bijvoorbeeld De Jong al aangeven dat ze liever niet naar voren speelden tegen een Dortmund. Dan is het inderdaad angst van te voren, maar ook tactiek.
Daarom kan ik slechts hopen dat De Boer hier aan vasthoudt, maar mijn gevoel (en de historie) zegt dat hij het per wedstrijd bekijkt en dus best tegen Groningen wat inzakt om weer middels de crosspass ruimte te benutten.
HR
Ik haal uit dat stukje van De Jong niet dat ze liever niet naar voren willen spelen. Hij zegt dat als ze te ver naar voren spelen Dortmund gevaarlijker is in de omschakeling, dat is wat anders.

Ik ben het met je eens dat er nuance aanpassingen per wedstrijd kunnen zijn, kijkend naar de tegenstander, en zoals vaker aangegeven is dat niet erg en hebben trainers (Cruijff incluis) dat altijd gedaan. Ik vind echter echt niet dat we bijvoorbeeld 'op de counter' het veld in gaan. Dat is volgens mij echt onzin. Als je dat vindt verschillen we inderdaad fundamenteel van mening.

Vraagje: welke competitiewedstrijden (even CL erbuiten laten dus) vind jij dat er tactisch direct vanuit de start ingezakt wordt?

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Het hoog drukken zetten werd ook tegen Dortmund geprobeerd, daar kwam nota bene de 0-1 uit voort. Dat iets niet lukt of niet goed wordt toegepast, wil niet zeggen dat de intentie er niet is. Tegen PSV lukt het wel en dat is dan meteen een wereldpartij, tegen Dortmund mislukt het en dat wordt vervolgens als "ongeveer de slechtste wedstrijd in jaren" betiteld. Veel te zwart-wit bekeken wat mij betreft.

Ik zou liever zien dat de goede intentie wat meer werd benadrukt. Ajax probeerde in beide wedstrijden het spel te maken. Dit in tegenstelling tot Dortmund-uit bijvoorbeeld, waar veel afwachtender werd gevoetbald.
HR
Ja dat ben ik met je eens hoor, maar Dortmund vond ik qua uitvoering een van de slechtste wedstrijden die ik gezien heb omdat het niet lukte, dat heeft niets met de tactische insteek te maken, maar wel met de uitvoering ervan.
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Ik haal uit dat stukje van De Jong niet dat ze liever niet naar voren willen spelen. Hij zegt dat als ze te ver naar voren spelen Dortmund gevaarlijker is in de omschakeling, dat is wat anders.

Ik ben het met je eens dat er nuance aanpassingen per wedstrijd kunnen zijn, kijkend naar de tegenstander, en zoals vaker aangegeven is dat niet erg en hebben trainers (Cruijff incluis) dat altijd gedaan. Ik vind echter echt niet dat we bijvoorbeeld 'op de counter' het veld in gaan. Dat is volgens mij echt onzin. Als je dat vindt verschillen we inderdaad fundamenteel van mening.

Vraagje: welke competitiewedstrijden (even CL erbuiten laten dus) vind jij dat er tactisch direct vanuit de start ingezakt wordt?
HR
Men vraagt hem (De Jong) wat het verschil is met die vorige wedstrijd tegen Dortmund, dan antwoordt hij dat Ajax nu meer moet, dat ze dan verder naar voren moeten spelen en verder van de goal af en dat ze dan bang moeten zijn voor de beweging en effectiviteit van Dortmund.

De competitiewedstrijden zonder noemenswaardig drukzetten? RKC thuis, Heerenveen uit (ok, rood Serero) ADO uit, Twente thuis (ook door het ingraven van twente), Utrecht thuis (!), Heracles uit, Feyenoord uit (met name tweede helft), Vitesse thuis, PEC uit (was lamlendig/gemakkelijk potje, idem voor VVV thuis) en Roda uit (eerste helft)

PSV thuis was de eerste wedstrijd dit seizoen waarbij men de tegenstander daadwerkelijk bij de strot pakte. Misschien maakt PSV thuis krachten los die bij geen enkele andere wedstrijd loskomen, misschien opteert men in andere wedstrijden voor een meer afwachtender tactiek om van de ruimte in de omschakeling en de snelheid en kracht in plaats van de technische vaardigheden van onze frontsoldaten te profiteren.

Ik vind vroeg en hoog druk een integraal onderdeel van de Ajax-filosofie (en ik denk ook dat je dat tegen iedere tegenstander in Nederland kán en moet doen als Ajax zijnde)
Tegelijkertijd wordt inzakken hier soms direct vertaald als dat we opereren als Lobanovski in zijn beste dagen of het catenaccio opnieuw willen uitvinden ;)
Op the occasional CL wedstrijd na, speelt Ajax wel altijd om te winnen.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 3 december 2012 16:19:12).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Het hoog drukken zetten werd ook tegen Dortmund geprobeerd, daar kwam nota bene de 0-1 uit voort. Dat iets niet lukt of niet goed wordt toegepast, wil niet zeggen dat de intentie er niet is. Tegen PSV lukt het wel en dat is dan meteen een wereldpartij, tegen Dortmund mislukt het en dat wordt vervolgens als "ongeveer de slechtste wedstrijd in jaren" betiteld. Veel te zwart-wit bekeken wat mij betreft.

HR
Wat een slap geouwehoer zeg. De Jong heeft zelf nog aangegeven in een interview (zoals gepost door Dark) dat het niet de bedoeling was vooruit druk te zetten.
De 0-1 komt uit een snelle counter van dortmund en het feit dat Poulsen zijn man uit ze rug laat lopen en als een slappe zak mee verdedigd.

Druk zetten doe je alleen als je geen balbezit hebt, in balbezit ga je namelijk voetballen. We hadden tegen Dortmund meer dan 70% balbezit alleen niet de voetballende capaciteit om een vuist te maken, iets wat we tegen psv wel hebben mede mogelijk gemaakt door de linkerflank. Deze voetballende vuist konden we niet maken mede omdat er een laf selectie beleid tentoon werd gesteld.

Hoog druk zetten tegen Dortmund, het moet echt niet gekker worden.

DarkChild schreef:

(...)
PSV thuis was de eerste wedstrijd dit seizoen waarbij men de tegenstander daadwerkelijk bij de strot pakte. Misschien maakt PSV thuis krachten los die bij geen enkele andere wedstrijd loskomen, misschien opteert men in andere wedstrijden voor een meer afwachtender tactiek om van de ruimte in de omschakeling en de snelheid en kracht in plaats van de technische vaardigheden van onze frontsoldaten te profiteren.
HR
Niet alleen grepen we ze bij de strot, dankzij de aanwezigheid van Fischer en Hoesen konden we meer gaan voetballen en sneller combineren waardoor we ook echt wat konden doen met de balbezit. Zonder deze 2 had je met 0-2 en 70% balbezit verloren.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 16:21:49).]
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

BassieAdam schreef:

(...)

Ja dat ben ik met je eens hoor, maar Dortmund vond ik qua uitvoering een van de slechtste wedstrijden die ik gezien heb omdat het niet lukte, dat heeft niets met de tactische insteek te maken, maar wel met de uitvoering ervan.
HR
En toch zie ik dat liever dan die afwachtende houding in Duitsland, waar je uiteindelijk ook met lege handen staat. Waarbij aangetekend dat je met die laatstgenoemde speelwijze op termijn niets opschiet.

Ajax creëerde zaterdag meer kansen dan thuis tegen Dortmund en gaf in beide wedstrijden ongeveer evenveel weg. Dortmund maakte de kansen af , PSV liet dat na. Hummels en Subotic houden onder druk het hoofd redelijk koel, Derijck en Marcelo lopen elkaar in blinde paniek bijkans omver. De wedstrijd tegen PSV liet zien waartoe Ajax in goede doen in staat is, Dortmund legde de verbeterpunten genadeloos bloot. Maar die werden al vele malen eerder aan de kaak gesteld, bijvoorbeeld onlangs nog in de wedstrijden tegen Utrecht (competitie) en Vitesse. En dat laatste vind ik veel kwalijker, aangezien je deze ploegen in principe wél de baas moet zijn, in tegenstelling tot Dortmund.

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 3 december 2012 16:37:43).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Niet alleen grepen we ze bij de strot, dankzij de aanwezigheid van Fischer en Hoesen konden we meer gaan voetballen en sneller combineren waardoor we ook echt wat konden doen met de balbezit. Zonder deze 2 had je met 0-2 en 70% balbezit verloren.
HR
Dat klopt, het 1 heeft effect op het ander. Oftewel als je met (bijvoorbeeld) Boerrigter, Babel, Lukoki en een aansluitende De Jong wil spelen, dan begrijp ik goed dat je daar je speelwijze op aanpast door wat meer in te zakken en te gaan voor een snelle(re) omschakeling. Niet voor niets kwamen er ook uit de spelersgroep geluiden (weer van De Jong) dat men wellicht iets opportunistischer moest gaan spelen, want balbezit zonder gevaar heeft ook niet zo heel veel nut.
All in all ben ik veel blijer met de keuze van afgelopen zaterdag, daar dit veel beter bij Ajax past, maar de vlag gaat pas weer wat verder uit als we dit, in de competitie, blijven doen!
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Men vraagt hem (De Jong) wat het verschil is met die vorige wedstrijd tegen Dortmund, dan antwoordt hij dat Ajax nu meer moet, dat ze dan verder naar voren moeten spelen en verder van de goal af en dat ze dan bang moeten zijn voor de beweging en effectiviteit van Dortmund.HR
Meer moeten klopt natuurlijk ook omdat ze nu vanuit een achterstand in de poule spelen en dat de eerste poulewedstrijd was. En dat ze iets meer naar voren gingen. Dat zegt alleen niks over vanaf waar ze kwamen. Het kan zijn dat je bij de eerste op de eigen 16 speelt en met "iets meer naar voren" bedoeld middenlijn, het kan zin middenlijn - 16 van de tegenpartij, het kan zijn eigen 16 - 16 tegenpartij, noem maar op.

Ik denk dat je meer haalt uit dat ene zinnetje dan wat ie zegt. Ja, Ajax speelde meer vooruit dat in Dortmund, maar dat is ook niet zo vreemd. Alleen al uit- en thuis kan dat verschil maken.

De competitiewedstrijden zonder noemenswaardig drukzetten? HR
a) is dat voor een aantal van de door jouw genoemde wedstrijden jouw mening, maar belangrijker:
de vraag was "welke competitiewedstrijden (even CL erbuiten laten dus) vind jij dat er tactisch direct vanuit de start ingezakt wordt?"

Vanaf de start en als tactisch concept dus. Dat is wat anders dan lamlendige wedstrijden of wedstrijdverlopen.

Ik vind vroeg en hoog druk een integraal onderdeel van de Ajax-filosofie (en ik denk ook dat je dat tegen iedere tegenstander in Nederland kán en moet doen als Ajax zijnde)
Tegelijkertijd wordt inzakken hier soms direct vertaald als dat we opereren als Lobanovski in zijn beste dagen of het catenaccio opnieuw willen uitvinden ;)
Op the occasional CL wedstrijd na, speelt Ajax wel altijd om te winnen.
HR
Kijk en komen we op het allerlaatst toch nog even samen. Ik zie ook wel dat we niet altijd 90 minuten druk zetten (kan volgens mij ook niet), maar er wordt hier af en toe gewoonweg geroepen dat er countervoetbal gespeeld wordt. en dat is gewoon echt niet waar. Maar dat vind je dus gelukkig ook :)
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Wat een slap geouwehoer zeg. De Jong heeft zelf nog aangegeven in een interview (zoals gepost door Dark) dat het niet de bedoeling was vooruit druk te zetten.HR
Nee hoor, dat geeft hij helemaal niet aan. Hij trekt slechts achteraf conclusies en stelt dat Ajax juist wat verder naar voren wilde spelen...

De 0-1 komt uit een snelle counter van dortmund en het feit dat Poulsen zijn man uit ze rug laat lopen en als een slappe zak mee verdedigd.HR
Ik heb het na de wedstrijd ook al aangegeven, maar goed: wat doen Enoh en Poulsen dan zo dicht op de 16 van Borussia? Bloemetjes plukken? :denk

Druk zetten doe je alleen als je geen balbezit hebt, in balbezit ga je namelijk voetballen. We hadden tegen Dortmund meer dan 70% balbezit alleen niet de voetballende capaciteit om een vuist te maken, iets wat we tegen psv wel hebben mede mogelijk gemaakt door de linkerflank. Deze voetballende vuist konden we niet maken mede omdat er een laf selectie beleid tentoon werd gesteld.HR
Goede voetballers hebben altijd waterdragers nodig om hun extra kwaliteiten te kunnen tonen. Fischer en Eriksen zijn onze beste spelers, dus als zij uitblinken doen die anderen, de ploeg (en de coach ;) ) het goed.

Hoog druk zetten tegen Dortmund, het moet echt niet gekker worden.HR
Tja, daar schrik je van, hè? B)
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Tja, daar schrik je van, hè? B)
HR
Weet je, als ik jou post nu zo lees gaan we er echt totaal niet uitkomen, wij hebben echt 2 hele verschillende wedstrijden gezien. Feit blijft wel dat gelukkig de meeste mensen dezelfde wedstrijd als die ik gezien hebt hebben gezien.

Tegen Dortmund liepen we naar achteren op het moment dat ze balbezit hadden, al wouden ze die niet hebben want ze zagen toch dat wij geen voetballers hadden om wat met 70% bal bezit te kunnen doen(vandaar ook de kritiek dat Enoh en Poulsen er samen in stonden), wel toeval dat toen de voetballers er in kwamen het ineens begin te lopen.
Tegen psv klapte we er vol op om het balbezit te krijgen en werd danzkij de voetballers de balbezit omgezet in kansen en goals.
Dat we dan alsnog kansen weggeven tegen psv zegt meer over bepaalde spelers (kijk vooral even de samenvatting terug en zie wie er bij betrokken zijn bij de kansen / goal van psv).

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 17:02:31).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Feit blijft wel dat gelukkig de meeste mensen dezelfde wedstrijd als die ik gezien hebt hebben gezien.

HR
Ben bang dat dit verre van een feit is...
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

Ben bang dat dit verre van een feit is...
HR
Misschien moet je dan nog eens het nabesch topic bekijken en deze na de wedstrijd

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 17:09:20).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Misschien moet je dan nog eens het nabesch topic bekijken en deze na de wedstrijd
HR
Hoeft niet eens, weet zo wel dat het geen feit is :)

Maar terug on topic: denk jij dat De Boer morgen zijn team aanpast ten opzichte van zaterdag?
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Kijk en komen we op het allerlaatst toch nog even samen. Ik zie ook wel dat we niet altijd 90 minuten druk zetten (kan volgens mij ook niet), maar er wordt hier af en toe gewoonweg geroepen dat er countervoetbal gespeeld wordt. en dat is gewoon echt niet waar. Maar dat vind je dus gelukkig ook :)
HR
Zeker, omdat als je het beste uit bepaalde spelers wil halen, inzakken helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.
Alleen moet 'een Ajax dat de tegenstander bij de strot grijpt en daadwerkelijk de wil oplegt' wel altijd het punt zijn waar we naar toe willen werken.
Daarom zijn wij anders en speciaal :)
En soms krijg ik het idee dat De Boer gewoon per wedstrijd kijkt en beslist. Terwijl ik vind dat je ook de mindere goden omver moet proberen te blazen zoals je dat tegen PSV thuis nu al twee jaar probeert en voor een groot gedeelte ook in slaagt,
Dat verschil, hoewel zeker niet zo groot als tussen puur countervoetbal en aanvallend voetbal, is wat mij betreft nog wél te groot in de competitie.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Zeker, omdat als je het beste uit bepaalde spelers wil halen, inzakken helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.
Alleen moet 'een Ajax dat de tegenstander bij de strot grijpt en daadwerkelijk de wil oplegt' wel altijd het punt zijn waar we naar toe willen werken.
Daarom zijn wij anders en speciaal :)
En soms krijg ik het idee dat De Boer gewoon per wedstrijd kijkt en beslist. Terwijl ik vind dat je ook de mindere goden omver moet proberen te blazen zoals je dat tegen PSV thuis nu al twee jaar probeert en voor een groot gedeelte ook in slaagt,
Dat verschil, hoewel zeker niet zo groot als tussen puur countervoetbal en aanvallend voetbal, is wat mij betreft nog wél te groot in de competitie.
HR
Dat is wat we moeten willen inderdaad. Waarin we het oneens zijn is dat De Boer per wedstrijd maar bekijkt. Ik denk wel dat ie per wedstrijd nuances aanbrengt.

Ik denk dat een groot deel zit in a) de kwaliteit van de spelers (die steeds beter worden, zoals vaker benoemd, we zitten volgens mij in een proces waarbij je ook langzamerhand de jeugd steeds meer ziet 'komen') en b) de koppies. Het is volgens mij mentaal een heel vreemde ploeg met veel pieken en dalen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 14,9% dat FC Oss wint van FC Volendam. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!