Ajax Netwerk
dinsdag 23 december 2014 - 02:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 215 »

HR

geDaante
International

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2005

quote:HR
Schip ahoy schreef:

(...)
Ik vind het niet zo'n sterk verhaal, met alle respect. Je doet vrij badinerend over een middenveld met slechts passers/lopers. Maar dat is anders het perfecte recept voor een uitgebalanceerd team als je beiden hebt. Niet voor niets wil Cruijff een passer en een loper samen. Dus wat is het nou?HR
Lopers had ik ook niet zo moeten noemen. Van Bommel en Strootman zijn twee controlerende spelers met een goede (diepte)pass. Dus twee types die enigszins vergelijkbaar zijn. Wijnaldum is dan de nummer 10, die in mijn ogen die rol niet goed kan uitvoeren. Ziet de oplossing te laat, en lijkt maar wat te doen.
Ik vind dat niet bepaald een compleet middenveld. Een compleet middenveld is een middenveld met zeer verschillende types (controleur - passer - loper systeem), wat je bij Duitsland zo'n beetje ziet, of juist een middenveld met types die bepaalde eigenschappen delen, zoals technische vaardig, snel handelend, beweeglijk, creatief en kort passend, zoals je dat bij Spanje en Barcelona ziet. Dat laatste is ook wat Cruijff graag ziet, dus hoe je erbij komt dat Cruijff een loper en een passer bij elkaar zou willen zien? Met loper bedoel ik overigens types als Fer, box-to-box spelers, en ook hoe De Jong veel speelde, dus vaak de 16 induikend. En dat ik badinerend doe is jouw mening, ik stond er in ieder geval niet van te kijken dat PSV zich niet onder de druk van Ajax kon uitvoetballen, daar ligt hun kwaliteit gewoon niet. Ik zei ook duidelijk dat ik de prestatie van Ajax niet kleiner wilde praten dan ie was, en dat het prima uitgevoerd was. Maar nogmaals, PSV is voornamelijk ingesteld op reactievoetbal. Als de overige eredivisieclubs goed hebben gekeken gisteren, dan weten ze hoe ze PSV moeten bestrijden. Waarschijnlijk niet altijd met zoveel succes als Ajax gisteren, maar ik zie ze dan PSV wel meer punten afsnoepen.

Dat PSV sterk is in de omschakeling betekent niet dat dat hun enigste wapen is. Ze kunnen zelf ook vrij aardig pressing spelen - mag ook wel met Strootman en Bommel - alleen maken ze het spel niet al te makkelijk. Maar dat lukt Ajax ook niet altijd.HR
Ze kunnen misschien pressing spelen, dus zonder bal er strak opzitten, maar wat als ze in die kleine ruimte dan in balbezit komen? Zie jij ze dan in de paar vierkante meter over de grond combineren? Nee, ze hebben relatief veel ruimte nodig, met name door een gebrek aan creativiteit en technisch vernuft. Het is ook niet voor niets dat ze zo duidelijk voor de omschakeling kiezen.

En Wijnaldum voegt volgens jou niet veel toe. Maar heb je zijn voorganger vorig jaar dan gezien? Was dat dan zoveel beter?HR
Wat heeft zijn voorganger ermee te maken? Gaat toch om het PSV van nu?
Edit: Je zal de wedstrijd tegen PSV van vorig jaar bedoelen, met Toivonen erin.
Leuke voetballer Toivonen, maar kan in de kleine ruimte ook het verschil niet maken.

En wie heb je wel gezien gisteravond?
Volgens mij speelde Bommel ook aan de bal erg sterk in de voorgaande wedstrijden. Bepaalt het ritme, creëert openingen, is fysiek en communicatief zeer aanwezig. Waar was hij? Zag je hem totdat die gele kaart zijn positie verried? Strootman? Mertens? Die zag je enkel toen hij die semi schwalbe liet zien. Lens en Narsingh zijn vrijwel niet 100% te stoppen bij counters, maar waren op een briljante goal na nauwelijks zichtbaar.HR
Dat is deels te wijten aan Ajax' goede tactiek en spel. Dat ben ik ook gewoon met je eens en dat ontken ik nergens, maar daarbij is dat ook deels te danken aan het feit dat PSV in de kleine ruimte niet zo goed is en moeite heeft zich onder druk uit te voetballen. In dat opzicht is PSV een ideale tegenstander voor Ajax, omdat je zo bij balverlies hen wat makkelijk kan dwingen fouten te maken en de bal weer te heroveren. Als je 70% balbezit hebt, veel kansen creëert, en de tegenstander vrijwel kansloos laat, doe je zeker veel goed. Ik vind het dan ook een zeer nette prestatie, alleen praat jij in mijn ogen de prestatie teveel de hoogte in, door te zeggen dat PSV de beste tegenstander in de competitie is. Dat ben ik dus niet met je eens.

Dat komt omdat PSV enkel kan counteren en verder niets voorstelt? Dan heb je wel erg weinig realiteitszin. Je kunt niets laten zien, als je de bal niet hebt. En dat deed Ajax echt uitstekend. Zoveel dominante Ajax-PSV's zijn er ook in de goede tijd niet geweest hoor. Ik weet nog dat die wedstrijden onder van Gaal helemaal niet altijd resulteerden in een overwinning. Veel draws. En vrijwel altijd een competitief PSV. Onder Rutten vond ik PSV in de Arena vaak zelfs dominanter, ook bij Ajax winst.HR
Niets is een groot woord, maar een hoop eredivisieclubs zijn voetballend verder. Dan heb ik het over het combinerend vermogen in de kleinere ruimte. PSV heeft verdedigend een zeer goed blok op het middenveld, die de zwakke verdediging ontlast, en heeft goede passers op het middenveld die hun snelle voorhoedespelers kunnen lanceren of in stelling kunnen brengen. Deze voorhoedespelers zijn relatief heel effectief. Met relatief veel ruimte kunnen ze ook wel redelijk voetballen. Maar maak je als tegenstander deze ruimtes zeer klein en gun je ze geen tijd, dan komen ze gewoon in de problemen.

Onder de Boer worden ze nu al twee jaar op rij met hetzelfde recept weggepoetst. En aan vertrouwen ontbrak het ze niet dit keer. Aan een gepimpte selectie ook niet: Bommel erbij, Narsingh erbij. En wij Poulsen en Moisander...HR
De eerste zin is natuurlijk een bevestiging van wat ik zeg. Er is een recept om hen te bestrijden. En dat recept heb ik benoemd. Van Bommel en Narsingh veranderen daar weinig aan; zij zorgen er niet voor dat PSV ineens wel goed is in de kleine ruimte. Brengen geen extra creativiteit of technisch vernuft. Als ze nou Maher of Djuricic hadden gehaald, was dit waarschijnlijk iets beter geworden.

Je geeft je eigen club echt veel te weinig credits. Kennelijk om een punt te maken over de Boer, maar welke dat is ontgaat me volledig.HR
Nee hoor, ik zeg duidelijk dat ik het een prima prestatie vind. Goede inzet, goede tactiek, en deze tactiek is gedisciplineerd uitgevoerd. Maar je moet ook niet overdrijven. Op dit forum is het vaak hemeltergend slecht als er een mindere pot is gespeeld, en belachelijk goed als er een betere wedstrijd is gespeeld. Is veelal emotie natuurlijk, maar daar doe ik niet aan mee. Het jonge Ajax zal wisselvallig zijn, maar zo extreem ook weer niet. Er zijn zoveel facetten waar je rekening mee moet houden. En dat gebeurt in mijn ogen te weinig, met alle respect.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 3 december 2012 00:04:31).]
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 19 november 2004

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Niet aan onze kant, maar denk dat er wel wat clubs in de rij zullen staan, en natuurlijk of Chris bijtekent.
HR
Ik denk niet dat Ajax zijn belangrijkste speler laat vertrekken in de winterstop. Die rij staat er in de zomer ook nog wel, mocht Eriksen niet bijtekenen.

Het zou sowieso het beleid moeten zijn om in de winter alleen tweede garnituur en spelers in hun laatste contractjaar te verkopen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Schip ahoy schreef:

(...)
:D Nu draai je het simpelweg om...De 'azijnzeikerds' - generaliseren is een zwaktebod, ik denk dat Darkchild bijvoorbeeld wel een stuk inhoudelijker post dan de gemiddelde zuurstraal - vonden dat de Boer er niets van snapte, op moest stappen, dat hij geen Ajax voetbal nastreefde, dat een middenveld met Poulsen en de Jong elk soort Ajax voetbal onmogelijk zou maken etc. De pro de Boer posters dat de Boer tijd nodig had, dat er opnieuw gewerkt moest worden aan een balans, dat de Boer moet roeien met de riemen etc, dat er ook aardige wedstrijden tussen zaten zoals Dortmund uit, City etc etc. Hoe lang had de Boer immers al aangegeven dat Hoesen eraan kwam? Dacht je dat jij die primeur kon claimen? Of dat jij Fischer had ontdekt voordat de scouts hem in de smiezen hadden?

'Gelijk hebben' is een erg ondankbare discussie. En aangezien beide kampen - ik mag het althans hopen - hebben gekregen wat ze wilden, namelijk een hele goeie pot Ajax voetbal met huilende lampies her en der die de dag daarna nog steeds niet begrijpen wat er is gebeurd, lijkt me dat we daar voorlopig genoegen mee moeten nemen.
HR
het 'probleem' met dit soort discussies is dat je voor het overzicht het liefst 2 kampen zou willen hebben met zo zwart/wit mogelijke standpunten én uitkomsten. Extra bemoeilijkende factor is nog dat hier alle kampen hetzelfde willen, namelijk een goed voetballend Ajax met als gevolg goede resultaten. En als De boer dat als oud-speler vorm zou kunnen geven zou dat leuk zijn, maar op basis van kwaliteiten als trainer, niet omwille van het mooie plaatje. En Ik vind nog immer dat hij dit seizoen te veel marwijkiaanse reflexen toonde en vooral een beeld schetste van een Ajaxtrainer dan er naar te handelen en zijn team te laten opereren.
That being said, was ik oprecht verheugd én verbaasd over gisteren. Nu was er bijvoorbeeld ineens wel hoog druk, wat criticasters/azijnzeikers/kinderen van god of hoe je ze ook wil noemen ;) al tijden misten, maar tegelijkertijd werd het uitgevoerd door spelers waar zij het nooit van verwachtten. Ik bedoel, een doordekkende Poulsen, ik had het never voorspeld! De kampen liggen minder ver uit elkaar dan we denken en als we dit volhouden en uitbouwen kan misschien zelfs een Boerrigter gaan verbazen (het is de euforie die nu praat, I know ;)
Maar ik ben wel eerlijk, ik ben nog niet overtuigd dat dit de vaste manier van spelen gaat worden of dat De Boer überhaupt een vaste speelwijze ambieert. Het zou zomaar kunnen dat we tegen Groningen weer meer gaan inzakken. Het beeld van pragmaticus boven meer idealist heeft hij voor mij nog niet afgeworpen

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 3 december 2012 00:17:37).]
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

het 'probleem' met dit soort discussies is dat je voor het overzicht het liefst 2 kampen zou willen hebben met zo zwart/wit mogelijke standpunten én uitkomsten. Extra bemoeilijkende factor is nog dat hier alle kampen hetzelfde willen, namelijk een goed voetballend Ajax met als gevolg goede resultaten. En als De boer dat als oud-speler vorm zou kunnen geven zou dat leuk zijn, maar op basis van kwaliteiten als trainer, niet omwille van het mooie plaatje. En Ik vind nog immer dat hij dit seizoen te veel marwijkiaanse reflexen toonde en vooral een beeld schetste van een Ajaxtrainer dan er naar te handelen en zijn team te laten opereren.
That being said, was ik oprecht verheugd én verbaasd over gisteren. Nu was er bijvoorbeeld ineens wel hoog druk, wat criticasters/azijnzeikers/kinderen van god of hoe je ze ook wil noemen ;) al tijden misten, maar tegelijkertijd werd het uitgevoerd door spelers waar zij het nooit van verwachtten. Ik bedoel, een doordekkende Poulsen, ik had het never voorspeld! De kampen liggen minder ver uit elkaar dan we denken en als we dit volhouden en uitbouwen kan misschien zelfs een Boerrigter gaan verbazen (het is de euforie die nu praat, I know ;)
Maar ik ben wel eerlijk, ik ben nog niet overtuigd dat dit de vaste manier van spelen gaat worden of dat De Boer überhaupt een vaste speelwijze ambieert. Het zou zomaar kunnen dat we tegen Groningen weer meer gaan inzakken. Het beeld van pragmaticus boven meer idealist heeft hij voor mij nog niet afgeworpen
HR
Precies de post die ik van je verwacht B)

Ik heb weinig af te dingen op je laatste paragraaf. Wat dat betreft herhaal ik mezelf maar omdat ik even niets weet toe te voegen: zowel de spelers als de Boer hebben zichzelf elk excuus ontnomen om dit niet vaker te laten zien. Niet elke wedstrijd kan zo vlammend zijn, maar een doordekkende Poulsen is dus meer dan een theoretische constructie, een voetballende, bewegende, aanspeelbare en drukzettende de Jong op het middenveld idem, Fischer is er klaar voor - fysieke dosering van het aantal wedstrijden daargelaten - Hoesen heeft nog wel een paart stapjes te maken, maar op momenten zie je dat hij het in zich heeft en dus zal hij naar verwachting steeds makkelijker meedraaien.

De euforie zal snel wegzakken - maar goed ook - maar gekeken naar vorige seizoenen denk ik toch dat deze pot even blijft hangen bij beide teams. Hoop toch op een goede flow.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Schip ahoy schreef:

(...)
:D Nu draai je het simpelweg om...De 'azijnzeikerds' - generaliseren is een zwaktebod, ik denk dat Darkchild bijvoorbeeld wel een stuk inhoudelijker post dan de gemiddelde zuurstraal - vonden dat de Boer er niets van snapte, op moest stappen, dat hij geen Ajax voetbal nastreefde, dat een middenveld met Poulsen en de Jong elk soort Ajax voetbal onmogelijk zou maken etc.
HR
Dat is precies het punt. Goed geformuleerd. Het was allemaal onmogelijk en de schuld van de Boer. Daarom is het ook zo belachelijk dat de anti de Boer posters nu hun gelijk willen claimen.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Dat is precies het punt. Goed geformuleerd. Het was allemaal onmogelijk en de schuld van de Boer. Daarom is het ook zo belachelijk dat de anti de Boer posters nu hun gelijk willen claimen.
HR
Als het middenveld Eriksen/Poulsen/De Jong structureel goed voetbal kan laten zien zoals met Anita vorig jaar, dan zal ik de 1e zijn om mijn ongelijk toe te geven en dat ik het te negatief heb ingeschat. Zolang we het over 1-2 potjes hebben (als je Roda mee neemt), ben ik allerminst overtuigd.

Laten we hopen dat ik het verkeerd heb ingeschat en niet Frank. Ik zie immers liever goed voetbal ipv 'gelijk te krijgen'.

Ik snap uberhaupt niet waar de discussie over gaat. Wie probeert precies welk gelijk te halen nav zaterdag?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Albinho schreef:

(...)

Als het middenveld Eriksen/Poulsen/De Jong structureel goed voetbal kan laten zien zoals met Anita vorig jaar, dan zal ik de 1e zijn om mijn ongelijk toe te geven en dat ik het te negatief heb ingeschat. Zolang we het over 1-2 potjes hebben (als je Roda mee neemt), ben ik allerminst overtuigd.

Laten we hopen dat ik het verkeerd heb ingeschat en niet Frank. Ik zie immers liever goed voetbal ipv 'gelijk te krijgen'.

Ik snap uberhaupt niet waar de discussie over gaat. Wie probeert precies welk gelijk te halen nav zaterdag?
HR
Dat je je nog gaat verdedigen man, de tactische instelling van zaterdag roepen we toch al maanden om, toen werd het toch afgedaan als kwaliteit die er niet was. Blijkbaar kan het ineens wel, is toch fout van Frank? Dit had die vanaf moment 1 moeten doen.

Blijft nog eens bij zoals gisteren ook in diverse programma's is uitgelegd, dat het voetbal volledig afkwam van de linkerkant, en bijna niks rechterkant (siem de jong, Boerrigter) de rendement van deze 2 non voetballers in 90 minuten is echt belachelijk, al moet ik wel zeggen dat Poulsen de Jong en Boerrigter hun taken van druk zetten wel goed uitoefende.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 13:17:25).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Dat je je nog gaat verdedigen man, de tactische instelling van zaterdag roepen we toch al maanden om
HR
nee, 'jullie' roepen al maanden dat het met spelers als De Jong en Poulsen nooit zal kunnen gaan lukken. Dat is waar mensen over vallen.

@Xavi: ja hoor, het is allemaal de schuld van een ander.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Reg.: 12 augustus 2011

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Je hebt het over opbouwen, vergelijk de wedstrijd tegen Dortmund bijv is tegen de wedstrijd van gisteren, WERELD van verschil. Dus in 2 weken tijd is het voetbal volledig opgebouwd?
Opbouwen is bollocks, het lag puur aan het tactische spelletje / het niet opstellen van echte voetballers.
Het Ajax spel van gisteren was er allang, die zijn we niet kwijt geraakt met de verkoop van Vertonghen en Anita (wel de kwaliteiten).
HR
Je speelt zo goed als jouw tegenstander toelaat en .... PSV speelde wel heel erg slecht.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

xavi schreef:

(...)

Heb jij iemand wat toefluisterd...?

Vind jij de woorden " he Film kom eens naar de B1 , heb een leermomentje voor je" een gele kaart waard....??
HR
a) De Boer topic
b) je weet dat ik hier niet modereer
c) grow up, natuurlijk niet
d) kappen nu
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

nee, 'jullie' roepen al maanden dat het met spelers als De Jong en Poulsen nooit zal kunnen gaan lukken. Dat is waar mensen over vallen.

@Xavi: ja hoor, het is allemaal de schuld van een ander.
HR
Wat een kul Bassie, wij roepen al tijden om tactiek niet aanpassen aan de speler, speler aanpassen aan de tactiek. Vervolgens word er geroepen dat Ajax een kwaliteitloze selectie heeft en je niet kan verwachten dat Moisander en Poulsen het gat van Anita en Vertonghen kunnen opvangen, dat werd weer bestreden dat druk zetten altijd mogelijk is, maar er zo niet word geacteerd.

Er is nergens gezegd dat Poulsen en de Jong geen druk kunnen zetten, er is gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor het Ajax voetbal, en daar blijf ik bij, vandaar ook dat alle dreiging uit de hoek blind / eriksen / fischer / hoesen kwam, zoals ik al uitleg voerde ze de taken van druk zetten goed uit, maar daar bleef het ook bij.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

nednil schreef:

(...)

Je speelt zo goed als jouw tegenstander toelaat en .... PSV speelde wel heel erg slecht.
HR
Dit vind ik dan weer bullshit, was volledig Ajax zijn verdienste dat psv zo slecht speelde.
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

HR
Na 1-2 wedstrijdjes is het tegendeel bewezen?
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Ter illustratie dat de linkerkant het voetbal bevatten, hierbij de heatmap van de wedstrijd.

forumillustratie
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Reg.: 12 augustus 2011

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Dit vind ik dan weer bullshit, was volledig Ajax zijn verdienste dat psv zo slecht speelde.
HR
Die reactie was te verwachten, net als de vraag wat er eerder was : het ei of de kip.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

Na 1-2 wedstrijdjes is het tegendeel bewezen?
HR
Nee, mensen vallen erover dat er na een goede wedstrijd wordt geroepen 'zie je wel we hadden gelijk' en 'De Boer ziet het eindelijk zoals wij het zien'. Wat dus niet het geval is, want hij stelt nog steeds dezelfde spelers op die voor die wedstrijd met de grond gelijk werden gemaakt (lees Poulsen/ De Jong) en waarmee het volgens sommigen nooit zou kunnen lukken. Met De Jong op het middenveld zou je nooit goede wedstrijden kunnen spelen immers.

Er worden 'credits' geclaimd voor iets wat niet klopt.

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Wat een kul Bassie, wij roepen al tijden om tactiek niet aanpassen aan de speler, speler aanpassen aan de tactiek. Vervolgens word er geroepen dat Ajax een kwaliteitloze selectie heeft en je niet kan verwachten dat Moisander en Poulsen het gat van Anita en Vertonghen kunnen opvangen, dat werd weer bestreden dat druk zetten altijd mogelijk is, maar er zo niet word geacteerd.

Er is nergens gezegd dat Poulsen en de Jong geen druk kunnen zetten, er is gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor het Ajax voetbal, en daar blijf ik bij, vandaar ook dat alle dreiging uit de hoek blind / eriksen / fischer / hoesen kwam, zoals ik al uitleg voerde ze de taken van druk zetten goed uit, maar daar bleef het ook bij.
HR
Precies mijn punt: de tactische invulling is niet anders dan voorheen, de spelers zijn niet anders dan voorheen. Dus waarom roepen dat je het altijd al goed gezien had? Daarmee geef je eigenlijk aan dat De Boer het dus altijd al goed had, alleen nu kwam het er goed uit.

Volgende week kan het zo weer mis gaan, is het dan weer kut met peren?

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 3 december 2012 13:32:32).]
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Nee, mensen vallen erover dat er na een goede wedstrijd wordt geroepen 'zie je wel we hadden gelijk' en 'De Boer ziet het eindelijk zoals wij het zien'. Wat dus niet het geval is, want hij stelt nog steeds dezelfde spelers op die voor die wedstrijd met de grond gelijk werden gemaakt (lees Poulsen/ De Jong) en waarmee het volgens sommigen nooit zou kunnen lukken. Met De Jong op het middenveld zou je nooit goede wedstrijden kunnen spelen immers.

HR
Het is niet uitgesloten dat je met De Jong (én Poulsen) op het middenveld incidenteel een goede wedstrijd kan spelen. Ik gebruik daarin liever woorden als altijd en nooit daarom liever niet. Maar nee, ik sta er voor 100% achter dat zij dit niet structureel (dwz vaker wel dan niet) kunnen brengen.

Bovendien heb ik niets geclaimd nav zaterdag. Ik zei alleen dat wij (wij, Ajacieden) graag zo Ajax zien spelen. Meer niet.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)

HR
We hebben het over de tactische mentaliteit, als je dit forum vaak had gevolgd (ik weet dat je dat hebt gedaan :)) dat had je geweten dat we Frank naast sommige spelers opstellen ook verweten dat hij het 1 lult in de media (eigen spel spelen domineren) maar het vervolgens niet doet. Dit keer heeft Frank dat wel gedaan, en we claimen ons gelijk niet, we zagen alleen geen Ajax die druk naar voren zetten en wou domineren, dat was deel van onze kritiek.

Dat Siem de Jong en Poulsen leuk mee deden met druk zetten betekent niet dat de kritiek voor deze spelers is verdwenen. Poulsen zat inderdaad door het druk zetten overal goed tussen, maar het opbouwen liet die steeds aan moisander / Eriksen over, voor de rest kwam er weinig voetbal uit ze benen.
Om nog maar niet over Siem te beginnen, de man staat volgens Sidekick op de 9e plek in terms van balbezit, en dat als middenvelder, was veel te weinig aanspeelbaar en als die een bal had deed ie er niet echt iets creatiefs mee.

BassieAdam schreef:

(...)

Precies mijn punt: de tactische invulling is niet anders dan voorheen.
HR
Jij wilt dit echt met drogen ogen beweren? Dan zijn we bij deze uitgepraat.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 13:37:44).]
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

Albinho schreef:

(...)

Het is niet uitgesloten dat je met De Jong (én Poulsen) op het middenveld incidenteel een goede wedstrijd kan spelen. Ik gebruik daarin liever woorden als altijd en nooit daarom liever niet. Maar nee, ik sta er voor 100% achter dat zij dit niet structureel (dwz vaker wel dan niet) kunnen brengen.

Bovendien heb ik niets geclaimd nav zaterdag. Ik zei alleen dat wij (wij, Ajacieden) graag zo Ajax zien spelen. Meer niet.
HR
Klopt. Maar los van jou of wie dan ook is het "zie je wel" gehalte sinds zaterdag wel erg hoog op dit forum.

[Dit bericht is veranderd door Middenweg 401 (op 3 december 2012 13:40:51).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Albinho schreef:

(...)

HR
Dit gebeurt wel vaker, ik stel iets of reageer ergens op wat jij vervolgens direct op jezelf betrekt terwijl ik jou niet aanspreek. In dit geval weten de mensen die het gezegd hebben zelfs dondersgoed dat ze zo naar buiten komen. Ik noem verder geen namen.

En het tweede wat vaker gebeurt is dat bij goede wedstrijden meteen geroepen wordt 'maar dit is 1 wedstrijd, ik moet het nog maar zien in de toekomst'.

Ja, we zullen het nog maar moeten zien, en we gaan nog een heleboel klote wedstrijden zien ook. Maar de grote lijn is dus niets anders dan bij die klote wedstrijden, de insteek tactisch gezien is hetzelfde, dus daar hou ik me aan vast. Met de doorstroming van de jeugd en deze insteek moeten de klote wedstrijden in aantal minder gaan worden, maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet eerder dan volgend seizoen, dat er meer een consequent niveau gehaald kan worden, tot die tijd zal het wisselvallig blijven, al hoop ik natuurlijk op eerder.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Middenweg 401 schreef:

(...)

Klopt. Maar los van jou of wie dan ook is het "zie je wel" gehalte is sinds zaterdag wel erg hoog op dit forum.
HR
Misschien komt het ook doordat sommige mensen echt een bak ellende over zich heen hebben gehad omdat ze kritiek hadden op de allerheilige de Boer.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 13:41:19).]
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Misschien komt het ook doordat sommige mensen echt een bak ellende over zich heen hebben gehad omdat ze kritiek hadden op de allerheilige de Boer.
HR
Wie zijn "sommige mensen" en "ze"?

[Dit bericht is veranderd door Middenweg 401 (op 3 december 2012 13:45:39).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)
We hebben het over de tactische mentaliteit, als je dit forum vaak had gevolgd (ik weet dat je dat hebt gedaan :)) dat had je geweten dat we Frank naast sommige spelers opstellen ook verweten dat hij het 1 lult in de media (eigen spel spelen domineren) maar het vervolgens niet doet. Dit keer heeft Frank dat wel gedaan, en we claimen ons gelijk niet, we zagen alleen geen Ajax die druk naar voren zetten en wou domineren, dat was deel van onze kritiek.

Dat Siem de Jong en Poulsen leuk mee deden met druk zetten betekent niet dat de kritiek voor deze spelers is verdwenen. Poulsen zat inderdaad door het druk zetten overal goed tussen, maar het opbouwen liet die steeds aan moisander / Eriksen over, voor de rest kwam er weinig voetbal uit ze benen.
Om nog maar niet over Siem te beginnen, de man staat volgens Sidekick op de 9e plek in terms van balbezit, en dat als middenvelder, was veel te weinig aanspeelbaar en als die een bal had deed ie er niet echt iets creatiefs mee.
HR
Er wordt wel degelijk 'gelijk geclaimd'. Lees het Ajax-PSV wedstrijd topic maar eens terug.

En om weer over die Sidekick cijfers te beginnen... pfff... Wat ik ook al in het De Jong topic zei: als je die cijfers er al bij wil halen moet je ze wel goed interpreteren en dus kijken naar de rol en de opdracht van de speler en heeft vergelijken met anderen geen zin, want die hebben die rol niet.

Jij wilt dit echt met drogen ogen beweren? Dan zijn we bij deze uitgepraat.HR
Wil je me niet blij maken met een dode mus...
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

(...)
En om weer over die Sidekick cijfers te beginnen... pfff... Wat ik ook al in het De Jong topic zei: als je die cijfers er al bij wil halen moet je ze wel goed interpreteren en dus kijken naar de rol en de opdracht van de speler en heeft vergelijken met anderen geen zin, want die hebben die rol niet.
HR
In zo wel elke statistiek waar in Siem voorkomt deze wedstrijd staat die laag, dus aub zeg hou op met verdedigen. Welke rol heeft Siem dan en wat heeft hij goed gedaan in deze rol?

BassieAdam schreef:

(...)

Wil je me niet blij maken met een dode mus...
HR
Ok ik vraag het anders. Dus jij wilt beweren dat het voorwaartse druk zetten, voetballende verdediger (Moisander), dat je dit al hebt gezien in de wedstrijden hiervoor? Mag ik alleen even dortmund thuis met Enoh en Poulsen erbij halen?

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 3 december 2012 13:47:13).]
HR
HR

Albinho
Legende

BassieAdam schreef:

(...)

Dit gebeurt wel vaker, ik stel iets of reageer ergens op wat jij vervolgens direct op jezelf betrekt terwijl ik jou niet aanspreek. In dit geval weten de mensen die het gezegd hebben zelfs dondersgoed dat ze zo naar buiten komen. Ik noem verder geen namen.

En het tweede wat vaker gebeurt is dat bij goede wedstrijden meteen geroepen wordt 'maar dit is 1 wedstrijd, ik moet het nog maar zien in de toekomst'.

Ja, we zullen het nog maar moeten zien, en we gaan nog een heleboel klote wedstrijden zien ook. Maar de grote lijn is dus niets anders dan bij die klote wedstrijden, de insteek tactisch gezien is hetzelfde, dus daar hou ik me aan vast. Met de doorstroming van de jeugd en deze insteek moeten de klote wedstrijden in aantal minder gaan worden, maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet eerder dan volgend seizoen, dat er meer een consequent niveau gehaald kan worden, tot die tijd zal het wisselvallig blijven, al hoop ik natuurlijk op eerder.
HR
Volgens mij is juist de kern van de discussie dat de insteek niet altijd hetzelfde lijkt te zijn. Waarbij we het hebben over druk naar voren, balcirculatie, etc etc.

Of het de volgende wedstrijden (Real laat ik buiten beschouwing) goed of slecht is, hangt er vanaf wat goed of slecht is. Als we gaan terugzakken en proberen er snel uit te komen, dan ga je mij weer horen zeuren ja. Als we pressie geven en het initiatief nemen, ben ik in de basis al tevreden. Inzake de opstelling heb je op dit moment op een hoop plekken weinig alternatief. Maar we zijn het er volgens mij bijvoorbeeld wel over eens dat Boerrigter op rechts geen gelukkig huwelijk is.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.