Ajax Netwerk
woensdag 23 april 2014 - 18:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 215 »

HR

Vermeers
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 2 februari 2008

Wat heb ik gisteren een fantastisch Ajax gezien! Passie, positiespel, jeugd! We kunnen met zijn allen vinden van Frank de Boer wat we willen, maar dat Frank de Boer hier voor heeft gezorgd staat gewoon buiten kijf. Ajax speelt vaak ondermaats, maar als we goed spelen zijn we ook echt goed.

Als de wisselvalligheid uit dit team is word je gewoon fluitend kampioen. En dat had ik (ook) aan het begin van dit seizoen echt niet gedacht!

[Dit bericht is veranderd door Vermeers (op 2 december 2012 10:28:00).]
HR
HR

Sfinx
Lid 2de elftal

Reg.: 27 oktober 2011

quote:HR
Vermeers schreef:

Wat heb ik gisteren een fantastisch Ajax gezien! Passie, positiespel, jeugd! We kunnen met zijn allen vinden van Frank de Boer wat we willen, maar dat Frank de Boer hier voor heeft gezorgd staat gewoon buiten kijf. Ajax speelt vaak ondermaats, maar als we goed spelen zijn we ook echt goed.

Als de wisselvalligheid uit dit team is word je gewoon fluitend kampioen. En dat had ik (ook) aan het begin van dit seizoen echt niet gedacht!
HR
Zo is het ook, dit kan de ommekeer betekenen.Hoesen en Fisher worden alleen maar sterker. Dat komt ook dat er individueel wordt getraind om jonge gasten op elk gebied sterker te maken.
Gisteravond genoten van Ajax, geweldig om die huilenbakken te zien bij PSV :B
HR
HR

TheLegend
International

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

Vermeers schreef:

HR
Niet meer aan de tegenstander aanpassen maar van je eigen kracht uitgaan dus en zoveel mogelijk, zo niet altijd, met dezelfde 11 spelen. Niet dan Enoh, dan Poulsen, dan Schöne, dan Eriksen in de spits, dan de Jong in de spits, dan Hoessen in de spits, dan Boerrigter rechtsbuiten, dan linksbuiten, Sana idem dito. Voor het uitbannen van wisselvalligheid zal je toch ook via een bepaald stramien moeten blijven opereren. Laat deze groep maar eens lekker een paar weken staan, blessures daar gelaten uiteraard.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 2 december 2012 11:54:54).]
HR
HR

The Hunter
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 19 december 2005

Gisteren echt genoten van de wedstrijd. Complimenten aan het team en aan Frank de Boer en zijn staf.
HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 november 2004

AFCANieuwmarkt schreef:

Hoi Frank,

Ik ben het, je grootste criticus. Eindelijk wat meer voetballers die er worden opgesteld en het gaat meteen lopen, oogjes eindelijk open? Mooi, dan kun je me vanaf nu de mond snoeren, ik heb genoten!

Groetjes vanaf de Nieuwmarkt.
HR
Beste Nieuwmarkt,

Een collega wees me op dit netwerk. Helaas, moet ik zeggen...want jij zag het al tijden een stuk helderder dan ik. Zal voortaan vaker dit forum raadplegen, en je wijsheden tot me nemen. Samen komen we er wel!

Vriendelijke groet,

Frank
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de film schreef:

Ik vond met name de rol van poulsen opvallend. Die zette ineens echt druk naar voren en heeft zich helemaal leeg gespeeld, mooi om te zien. Ook had hij een paar goede passes naar voren toe.
HR
Vond ik ook zeer opvallend, dat het druk naar voren zetten niet vanuit hem zelf zou komen kan je verwachten gezien zijn historie, maar nu deed hij het goed.
Dus toch opdracht?

Hopelijk geeft De Boer deze dan vanaf nu voor elke wedstrijd, want zeker in de Nederlandse competitie betekent domineren voor Ajax de tegenstander bij de strot grijpen.

Minpuntje ondanks gisteravond? Projectje Boerrigter. Is geen rechtsbuiten, nooit geweest ook, en Frank gaat hem dat op deze leeftijd niet meer maken. Veel te beperkt in de kleine ruimte.
Pijnpunt=de rechterflank

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 2 december 2012 12:25:57).]
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Wat hebben wij een geweldige coach! Als je zo`n jong team zo goed kan laten spelen in topwedstrijden heb je veel in je mars. Je ziet ook in dit soort wedstrijden wat voor een goed leertraject de Champions League is. Ze kunnen nu al een hele helft lang echt gas geven. Wederom complimenten aan Frank en het team.

Het is alleen jammer dat we geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebben anders doe je gewoon weer volop mee voor de titel.
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

Robery schreef:

Je ziet ook in dit soort wedstrijden wat voor een goed leertraject de Champions League is. Ze kunnen nu al een hele helft lang echt gas geven.
HR
Het is daarom ook enorm belangrijk dat we 1e of 2e worden, want CL is cruciaal voor de ontwikkeling van onze jeugdige spelers en dus de reden om bij Ajax te spelen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

DarkChild schreef:

(...)

Vond ik ook zeer opvallend, dat het druk naar voren zetten niet vanuit hem zelf zou komen kan je verwachten gezien zijn historie, maar nu deed hij het goed.
Dus toch opdracht?

Hopelijk geeft De Boer deze dan vanaf nu voor elke wedstrijd, want zeker in de Nederlandse competitie betekent domineren voor Ajax de tegenstander bij de strot grijpen.

Minpuntje ondanks gisteravond? Projectje Boerrigter. Is geen rechtsbuiten, nooit geweest ook, en Frank gaat hem dat op deze leeftijd niet meer maken. Veel te beperkt in de kleine ruimte.
Pijnpunt=de rechterflank
HR
Zo reduceer je de pot van gisteren teveel tot een (vermeende) aanpassing van de Boer. Kan me niet voorstellen dat hij niet precies hetzelfde in gedachten had tegen Dortmund. Zie PSV vorig jaar: het is exact dezelfde strategie. Er vol op klappen en druk zetten op alle linies. En net als vorig jaar heeft PSV niet het vermogen zich onder druk uit te voetballen. Kan ook moeilijk als je defensie niet kan/durft op te bouwen. De opmerking van Advocaat naar Derijck toe was typerend.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

DarkChild schreef:

(...)

Dus toch opdracht?

Pijnpunt=de rechterflank
HR
Hier sluit ik me volledig bij aan. Rechterflank blijft problematisch, laten we daar niet onze ogen voor sluiten. Voor de rest eindelijk weer eens genoten van een Ajax dat druk zette, in een hoog tempo de bal circuleerde en veel dynamiek voorin.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Ik vind het in ieder geval bijzonder positief dat we nu al twee wedstrijden op rij echt prima voetballen. Daarom zie ik het ook zeer hoopvol in voor de komende paar weken. En dan krijg je later Serero en Babel er ook weer bij. Prima.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

De oplossing voor de rechterflank, die je kunt uitproberen, heb ik al eerder deze week in het wedstrijdtopic geplaatst. De Boer zou Fischer op rechts kunnen zetten, dat maakt voor Fischer denk ik niets uit, hij zal dat hetzelfde invullen. Op links zou hij Sana kunnen uitproberen die had daar aan het begin van het seizoen een goede wisselwerking met Blind.
Op die manier breng je meer voetbal op de rechterflank, zonder dat dit op links minder hoeft te worden.
HR
HR

Albinho
Legende

Sindelar schreef:

De oplossing voor de rechterflank, die je kunt uitproberen, heb ik al eerder deze week in het wedstrijdtopic geplaatst. De Boer zou Fischer op rechts kunnen zetten, dat maakt voor Fischer denk ik niets uit, hij zal dat hetzelfde invullen. Op links zou hij Sana kunnen uitproberen die had daar aan het begin van het seizoen een goede wisselwerking met Blind.
Op die manier breng je meer voetbal op de rechterflank, zonder dat dit op links minder hoeft te worden.
HR
Het is een compleet andere invulling om op rechts de vrije ruimte op te zoeken dan vanaf links naar binnen te snijden. Ik stel voor de overige 10 pionnen vooralsnog intact te laten en zo min mogelijk te schuiven op het moment.

@ Burzlew: ik heb Babel nog geen seconde gemist eigenlijk. Is die beter dan Fischer of Hoesen? Nee. Wel is het fijn als Serero er weer bij is, heb je meer keuze uiteraard.
HRHR
HR

tackle
Internationale topspeler

Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Reg.: 19 maart 2003

doleva schreef:

(...)

Beste Nieuwmarkt,

Een collega wees me op dit netwerk. Helaas, moet ik zeggen...want jij zag het al tijden een stuk helderder dan ik. Zal voortaan vaker dit forum raadplegen, en je wijsheden tot me nemen. Samen komen we er wel!

Vriendelijke groet,

Frank
HR
Briljant hahaha.... er wordt een groot tekort verwacht op de azijn markt, want de azijnzeikers hier hebben plas problemen :B
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Albinho schreef:

(...)

Het is een compleet andere invulling om op rechts de vrije ruimte op te zoeken dan vanaf links naar binnen te snijden. Ik stel voor de overige 10 pionnen vooralsnog intact te laten en zo min mogelijk te schuiven op het moment.

@ Burzlew: ik heb Babel nog geen seconde gemist eigenlijk. Is die beter dan Fischer of Hoesen? Nee. Wel is het fijn als Serero er weer bij is, heb je meer keuze uiteraard.
HR
Ik vind Babel ook niet beter dan Hoesen, maar op rechts is ie misschien wel van waarde ipv Boerrigter. Moeten we nog ff afwachten, maar je bent in ieder geval in de breedte sterker. Maar met name Serero is erg fijn ja. Dan kan Hoesen ook ff een rustpauze nemen en zich focussen op z'n training.

Ik zou overigens ook gewoon Fischer laten staan op links.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Albinho schreef:

(...)

HR
Ik ben er niet van overtuigd dat hij dat vanaf rechts niet zou kunnen. Daarbij is het zo'n rigoreuze ingreep omdat je ze ook van positie kunt wisselen gedurende de wedstrijd. Verder ben ik ik dan benieuwd naar de wisselwerking van de Jong met Fischer.
Mijn verwachting is dat het over het hele veld meer voetbal komt zonder dat dit ten koste gaat van Fischer.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

Schip ahoy schreef:

(...)
Zo reduceer je de pot van gisteren teveel tot een (vermeende) aanpassing van de Boer. Kan me niet voorstellen dat hij niet precies hetzelfde in gedachten had tegen Dortmund. Zie PSV vorig jaar: het is exact dezelfde strategie. Er vol op klappen en druk zetten op alle linies. En net als vorig jaar heeft PSV niet het vermogen zich onder druk uit te voetballen. Kan ook moeilijk als je defensie niet kan/durft op te bouwen. De opmerking van Advocaat naar Derijck toe was typerend.
HR
Klopt. Net als tegen Dortmund probeerde Ajax weer het veld groot te maken en vroeg druk te zetten, alleen kreeg het toen al vroeg een flinke counter om de oren, met alle gevolgen van dien: het vertrouwen nam af en de durf om vooruit te spelen en hoog druk te blijven zetten (als collectief) verdween stukje bij beetje.
Gisteren werd juist vaak het middenveld overgeslagen en in de opbouw van achteruit dus vaak een linie verder ingespeeld waardoor sneller een aanvaller werd bereikt. Hierdoor was Ajax veel dreigender en stond bij eventueel balverlies beter (meer mensen achter de bal).

En PSV is natuurlijk van een ander niveau dan Dortmund, zowel individueel als collectief. ;) De Philipsmennekes gaven veel te veel ruimte weg (Von Bommel), anticipeerden slecht en schakelden te langzaam om (ook de verdienste van Ajax).

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 2 december 2012 13:56:57).]
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Ik hoop dat De Boer geen consessies gaat doen in de uitwedstrijden want daar gaat het vaak erg moeilijk en vallen veel spelers door de mand. Er moet veel op het mentale gebied gehamerd worden dat er in uitwedstrijden met dezelfde instelling gespeeld moet worden vanaf seconde één en De Boer moet in zijn opstelling en tactiek zoveel mogelijk van Ajax' zijn eigen kracht uitgaan. Babel op rechts als hij fit is lijkt me een goede optie inplaats van Boerrigter.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Schip ahoy schreef:

(...)
We zijn er allemaal superblij mee en dat is mooi, maar ik snap niet waarom je nu net doet alsof hij iets veranderd zou hebben. Poulsen stond erin en de Jong op het middenveld. Daarnaast Boerrigter op rechtsbuiten. Dat kon volgens jou toch uitsluitend non-voetbal opleveren?

Na zo'n pot is het geen tijd voor gekissebis, maar het punt is dan ook dat de spelers het beter ingevuld hebben.
HR
Ik wou de negatieve punten niet aanhalen in me post en gewoon een keer lekker positief zijn :)
Poulsen zag ik voor het eerst sinds dat die bij Ajax is druk zetten, vol er op klappen, dit heeft me verbaasd, blijkbaar kan die het dus wel en was het dus gewoon een tactische opdracht om het niet te doen? (kan het anders moeilijk verklaren).
Project Boerrigter moet ook gewoon stoppen, jongen bakt er niks van.
Siem de Jong was aardig in de duels, maar vond hem voor de rest weinig aanwezig, en blijf van mening dat met een betere voetballer je ze nog verder zoek had gespeeld.

Gisteren hebben we als team gewoon goed druk naar voren gezet, en ze geen seconde adem ruimte gegeven, ook het combineren ging veel beter. Ik ben dus zeker weer positief gestemd, blijf alleen wel kritisch, want is wel het 2e jaar op rij al dat er eerst allemaal rare dingen gebeuren voordat er word gevoetbald.
HR
HR

geDaante
International

Reg.: 17 november 2005

tackle schreef:

(...)

Briljant hahaha.... er wordt een groot tekort verwacht op de azijn markt, want de azijnzeikers hier hebben plas problemen :B
HR
Azijnzeikerds? Niet alle kritiek is azijngezeik. Waar velen over vielen waren de herhaalde uitspraken van De Boer dat hij de Ajax-filosofie zou uitdragen, waar hij uiteindelijk steeds niet naar handelde. Poulsen als 3e CV, linies heel ver uit elkaar, laatst nog reactievoetbal met Poulsen en Enoh op het middenveld en snelle voorhoedespelers. Heeft ook lang de lange bal gehanteerd. Steeds wisselende tactieken, opstellingen, etc. Hij koos ook veel voor 'zekerheidjes' en zogenaamde ervaring. Dat stoort mensen die voetbal willen zien, die van Ajax verwachten dat Ajax van eigen kracht uit gaat, ookal is die kracht op het moment misschien niet zo groot. Het is een verschil van mening/inzicht met De Boer over hoe te overbruggen. Meer eigenlijk niet.

Laten we hopen dat er nu aan vastigheid wordt gewerkt, aan een redelijk vaste opstelling en spelopvatting, ookal staan er nog spelers in die ik daar liever niet zie (BoerRigter, Poulsen (wel veel respect voor zijn passie/inzetn gisteren!), zodat er nu een lange, goede reeks neergezet kan worden.

Ik heb al vaak gezegd dat ik van dit seizoen (en wellicht het volgende) niks verwacht; het als een overbruggingsjaar zie. Maar het is gewoon weer goed mogelijk kampioen te worden en dan moet je daar natuurlijk altijd voor gaan.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

Hoi Frank,

Ik ben het, je grootste criticus. Eindelijk wat meer voetballers die er worden opgesteld en het gaat meteen lopen, oogjes eindelijk open? Mooi, dan kun je me vanaf nu de mond snoeren, ik heb genoten!

Groetjes vanaf de Nieuwmarkt.
HR
Ga je serieus na gisteren nog een soort gelijk claimen voor je eeuwige zure kritiek ? Kom op zeg man, wees een vent en biedt je excuses aan.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Ga je serieus na gisteren nog een soort gelijk claimen voor je eeuwige zure kritiek ? Kom op zeg man, wees een vent en biedt je excuses aan.
HR
Voor wat? Omdat ie nu iets deed wat wij al tijden roepen? Omdat hij nu daadwerkelijk liet uitvoeren wat hij in de media roept? Nooit.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 2 december 2012 15:39:24).]
HR
HR

skimovic
Internationale topspeler

Reg.: 23 juli 2002

Goede pot gespeeld, onverwachts gewonnen. Stond allemaal goed, sensationeel was het nu ook weer niet, schiet Lens die bal er gewoon in heb je een andere wedstrijd.

Lekker allemaal nagenieten en tegen Real krijgen we weer 'gewoon' 3-4 nul op de broek.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Eindelijk speelt Ajax een keer zoals we dat graag zien en dan moeten we onze excuses aanbieden? Waarvoor in godesnaam?

:D
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Voor wat? Omdat ie nu iets deed wat wij al tijden roepen? Omdat hij nu daadwerkelijk liet uitvoeren wat hij in de media roept? Nooit.
HR
Omdat hij nu iets doet wat jullie al tijden roepen?? Je bent echt serieus in het claimen van je gelijk. Unbelievable. Het opstellen van Poulsen en de Jong op het middenveld en Boerrigter zeker?? :D

Albinho schreef:

(...)

Eindelijk speelt Ajax een keer zoals we dat graag zien en dan moeten we onze excuses aanbieden? Waarvoor in godesnaam?

:D
HR
Zoals WIJ dat zien?? Sorry hoor, echt te sneu voor woorden dit.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 2 december 2012 16:15:20).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 57,0% dat Sevilla FC wint van Valencia. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!