Ajax Netwerk
woensdag 20 augustus 2014 - 20:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 215 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
RvE schreef:

(...)

Dat is een mooi lijstje namen maar wie van die namen denk je zou echt naar Ajax komen? Ik zou ook graag Messi naar Ajax halen maar denk niet dat dat gaat gebeuren.

Rijkaard heb ik altijd een goeie coach gevonden. ( Bij nederland misschien nog wel het best )

Ik ben zeker niet blij met alles van de Boer en sommige argumenten die hier worden gegeven snijden zeker hout alleen heb ik persoonlijk nog wel vertrouwen in de Boer. Het spel is zeker vaak niet goed en niet volgens de Ajax visie maar er hebben zeker wedstrijden tussen gezeten die dat wel waard waren.

En onder trainers als Jol werdt daar niet eens een poging toe gedaan.

De tijd zal het leren want uiteindelijk is Guardiola ook beter geweest voor Barcelona als Rijkaard.
HR
Misschien zijn ze niet haalbaar, tegelijkertijd denk ik dat een Rijkaard en een Verbeek dat wel zijn en dat niemand had verwacht dat Swansea City Laudrup zou kunnen strikken.

De tijd zal het inderdaad leren, maar je vergelijking met Guardiola snap ik niet.
Alsof De Boer qua gekozen tactiek of speelwijze daar iets van weg heeft.

Natuurlijk kan De Boer nog bijleren, maar je moet ook realistisch zijn. En dan is de kans dat hij bij zijn huidige visie en strijdplan blijft veel groter.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: 425
Droomaankoop: -
Reg.: 16 juni 2009

DarkChild schreef:

(...)

Misschien zijn ze niet haalbaar, tegelijkertijd denk ik dat een Rijkaard en een Verbeek dat wel zijn en dat niemand had verwacht dat Swansea City Laudrup zou kunnen strikken.

De tijd zal het inderdaad leren, maar je vergelijking met Guardiola snap ik niet.
Alsof De Boer qua gekozen tactiek of speelwijze daar iets van weg heeft.

Natuurlijk kan De Boer nog bijleren, maar je moet ook realistisch zijn. En dan is de kans dat hij bij zijn huidige visie en strijdplan blijft veel groter.
HR
De vergelijking was meer dat ik vertrouwen heb in de Boer maar misschien is een andere trainer wel beter voor dit Ajax. Niet zo zeer dat ik een vergelijking zie tussen de Boer en Guardiola.

Waarschijnlijk wordt ik voor gek verklaard maar mocht de Boer weg "moeten "dan zou ik MvB graag terug zien komen. Die durft wel talenten op te stellen ( je moet hem alleen geen transfer budget geven ) en onder hem heeft het NL elftal prachtige wedstrijden gespeeld.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Hier de interview met De Jong

nos.nl/video/443210-de-jong-na-ajaxborussia.html

DarkChild had het goed opgemerkt dat er echt totaal niet de intentie was om aanvallend voetbal te gaan spelen.

RvE schreef:

(...)

De vergelijking was meer dat ik vertrouwen heb in de Boer maar misschien is een andere trainer wel beter voor dit Ajax. Niet zo zeer dat ik een vergelijking zie tussen de Boer en Guardiola.

Waarschijnlijk wordt ik voor gek verklaard maar mocht de Boer weg "moeten "dan zou ik MvB graag terug zien komen. Die durft wel talenten op te stellen ( je moet hem alleen geen transfer budget geven ) en onder hem heeft het NL elftal prachtige wedstrijden gespeeld.
HR
Marco? Poeh moeilijk, hij mag in iedergeval geen geld uitgeven :D

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 22 november 2012 20:50:49).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

RvE schreef:

(...)

HR
Los van spelers kopen weet ik niet of
a)Marco de Ajax-boodschap heeft
b)Hij er bij blijft (Heerenveen valt ook van de ene speelwijze in de andere bij de minste tegenwind)
c) hij hem kan overbrengen op spelers
HR
HR

adeb
Bankzitter

Reg.: 12 augustus 2012

Peter Bosz zien jullie hem als optie? Doet wel goede dingen bij Heracles.
HR
HR

druif
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 juni 2009

Frank zou eens goed naar zijn oude 'leermeester' bij Ajax moet kijken, hoe die momenteel voor een cultuuromslag in Brussel zorgt door Anderlecht op zijn Ajax' te laten spelen. Het kan dus wel, kiezen voor jeugd, attractief spel én resultaat.
HR
HR

DarkChild
Moderator

druif schreef:

Frank zou eens goed naar zijn oude 'leermeester' bij Ajax moet kijken, hoe die momenteel voor een cultuuromslag in Brussel zorgt door Anderlecht op zijn Ajax' te laten spelen. Het kan dus wel, kiezen voor jeugd, attractief spel én resultaat.
HR
Anderlecht speelt toch geen 4-3-3 met de punt naar achter meer?
Kan me heugen dat Van den Brom in een interview met VI van twee weken geleden zei dat het pas ging lopen toen hij 4-4-2 ging spelen met een ruit, waar Jovanovic, Mbokani en Praet veel beter in passen.

adeb schreef:

Peter Bosz zien jullie hem als optie? Doet wel goede dingen bij Heracles.
HR
Te veel Feyenoord verleden en het blijft de vraag hoe hij het doet bij een club waar het niet zo vrijblijvend is. Bij Heracles is veel leuk en aardig, maar wat doet hij bij tegenwind?
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

DarkChild schreef:

(...)

Los van spelers kopen weet ik niet of
a)Marco de Ajax-boodschap heeft
b)Hij er bij blijft (Heerenveen valt ook van de ene speelwijze in de andere bij de minste tegenwind)
c) hij hem kan overbrengen op spelers
HR
Als je de internationals vraagt naar hun ervaring met MvB geven ze er hoog van op. ( volgens mij oprecht )

Dan kom je toch ook weer op Kwaliteit uit en dat je bij Heerenveen systemen gaat zoeken vindt ik dan ook niet zo gek. Dat is gewoon uit armoe de enige optie.

Ik ben nog steeds overtuigt dat Hij op het verkeerde moment naar Ajax kwam.

Wat mijn mening was waar MvB nog tekort in kwam was het idee overbrengen op de mindere spelers. Dus het stuk communiceren. Of hij dat nu bij Heerenveen wel leert weet ik niet. Mocht dat wel het geval zijn zie ik in MvB nog steeds in potentie een top trainer.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

druif schreef:

HR
Anderlecht kreeg gisteren toch ook op de kloten?

In vergelijking met voorgaande wedstrijden vond ik Ajax helemaal niet zo slecht als hier continu word geschreven. In de eerste helft zie je de ploeg ook af en toe knap onder de druk van Dortmund uit voetballen. En vergeleken met de uitwedstrijd speelde Ajax ook veel verder van het eigen doel en in een behoorlijk tempo, zoals velen hier graag zien. Met als riscio dat je genadeloos wordt uitgecounterd door de Duitsers, hetgeen dus ook gebeurde. Big deal. In de gemiddelde Eredivisie-wedstrijd (waarin het tempo nota bene lager ligt) maken de Ajax-spelers doorgaans meer individuele fouten dan gisteren, alleen worden deze dan veel minder vaak afgestraft en worden veelal gecamoufleerd door het algehele spelbeeld en/of het resultaat.

Ik zie Enoh wel vaker verkeerd stappen, Poulsen een mannetje laten lopen, Van Rhijn die zijn man kwijt is, Vermeer die de bal verkeerd verwerkt of Schöne die verkeerd staat, niet ingrijpt en achter zijn man aansjokt. Nog te zwijgen van de vele verkeerde keuzes en meerdere levensgevaarlijke breedtepassen. Dortmund legde dit genadeloos bloot, doe er wat mee.

En laat F. de Boer maar lekker zitten.

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 22 november 2012 21:39:52).]
HR
HR

Albinho
Legende

Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

RvE schreef:

(...)

Als je de internationals vraagt naar hun ervaring met MvB geven ze er hoog van op. ( volgens mij oprecht )

Dan kom je toch ook weer op Kwaliteit uit en dat je bij Heerenveen systemen gaat zoeken vindt ik dan ook niet zo gek. Dat is gewoon uit armoe de enige optie.

Ik ben nog steeds overtuigt dat Hij op het verkeerde moment naar Ajax kwam.

Wat mijn mening was waar MvB nog tekort in kwam was het idee overbrengen op de mindere spelers. Dus het stuk communiceren. Of hij dat nu bij Heerenveen wel leert weet ik niet. Mocht dat wel het geval zijn zie ik in MvB nog steeds in potentie een top trainer.
HR
Marco deed het bij Ajax ronduit bagger over de gehele periode, zeer incidenteel wel verzorgd voetbal gespeeld trouwens met Anita en Aissati op het middenveld. Kan me een NAC-uit herinneren. Bij Heerenveen is vooralsnog weer dolende, geen enkele reden om hem te noemen.

Op lange termijn houd ik Art Langeler van Zwolle trouwens in de gaten, voor zo'n baggerteam zit er aardig positiespel in. Zou me niet verbazen als die Verbeek vroeg op laat opvolgt. Binnen de Eredivisie zijn verder geen interessante trainers op het moment. Koeman denkt ook te veel uit het defensieve/aanpassen (wat is het toch met die verdedigers als coach?).

@ Sheik
- Onder druk van Borussia uit voetballen? Die hebben geen moment druk gezet man.
- Het tempo was juist erg laag en nimmer draaide Enoh of Poulsen naar voren, dan is het veel te voorspelbaar en wacht BVB het balverlies gewoon af.
- Ajax heeft geen kans gecreeerd, goals was zelfs een afgeslagen bal. Oh wacht, vergeet de kans van Fischer aan het einde.
HR
HR

RvE
Veelbelovend talent

Albinho schreef:

(...)

Marco deed het bij Ajax ronduit bagger over de gehele periode, zeer incidenteel wel verzorgd voetbal gespeeld trouwens met Anita en Aissati op het middenveld. Kan me een NAC-uit herinneren. Bij Heerenveen is vooralsnog weer dolende, geen enkele reden om hem te noemen.

Op lange termijn houd ik Art Langeler van Zwolle trouwens in de gaten, voor zo'n baggerteam zit er aardig positiespel in. Zou me niet verbazen als die Verbeek vroeg op laat opvolgt. Binnen de Eredivisie zijn verder geen interessante trainers op het moment. Koeman denkt ook te veel uit het defensieve/aanpassen (wat is het toch met die verdedigers als coach?).

@ Sheik
- Onder druk van Borussia uit voetballen? Die hebben geen moment druk gezet man.
- Het tempo was juist erg laag en nimmer draaide Enoh of Poulsen naar voren, dan is het veel te voorspelbaar en wacht BVB het balverlies gewoon af.
- Ajax heeft geen kans gecreeerd, goals was zelfs een afgeslagen bal. Oh wacht, vergeet de kans van Fischer aan het einde.
HR
Guardiola kan er toch wel aardig wat van. Maar om MvB af te rekenen op Heerenveen is niet echt fair. Dan had Rijkaard na Sparta ook geen kans meer moeten krijgen.

Maar goed dit is het Frank de Boer topic.
HR
HR

Albinho
Legende

RvE schreef:

(...)

Guardiola kan er toch wel aardig wat van. Maar om MvB af te rekenen op Heerenveen is niet echt fair. Dan had Rijkaard na Sparta ook geen kans meer moeten krijgen.

Maar goed dit is het Frank de Boer topic.
HR
De move van Sparta naar Barca was ook ronduit verrassend, maar hij heeft het daarna wel goed gedaan. Ik vind het belangrijk dat je als coach ergens voor staat, oftewel tactische consistentie. Of dit nou bij Ajax is of PEC Zwolle, het betaalt zich uit. Marco van Basten switcht keer op keer tussen 442, 343, 433, 352, 532, etc etc. Dat is voor mij een reden niet van hem gecharmeerd te zijn.

Als je dan het bruggetje naar Frank maakt, zeg ik enerzijds positief hoe die op papier altijd 433 speelt. Anderzijds vult hij het weer zo vaak anders in, als je kijkt naar de invulling van de types halfspelers, verdedigende middenvelder, spits en buitenspelers. Door vooral het 2e vraag ik me af wat hij nou echt voor ogen heeft en of het geheel wel een soepele machine gaat vormen.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Albinho schreef:

(...)

@ Sheik
- Onder druk van Borussia uit voetballen? Die hebben geen moment druk gezet man.HR
Dan raad ik je aan om de eerste helft nog eens te bekijken of vlugkens een afspraak bij Specsavers te maken.

- Het tempo was juist erg laag en nimmer draaide Enoh of Poulsen naar voren, dan is het veel te voorspelbaar en wacht BVB het balverlies gewoon af.HR
Och, eerste helft aardig tempo gezien. Maar na de uitwedstrijd was hier de kritiek dat Ajax té teruggetrokken opereerde. Nu speelde het veel verder naar voren, krijgen ze het flink op de broek en is het ook niet goed. Overigens, als je hoog druk wil zetten snap ik wel waarom De Boer met Enoh en Poulsen start. In het begin zie je dat ook terug. Alleen, voorafgaand aan de eerste goal (waar zowel Poulsen als Enoh heel "hoog" staan) stapt Enoh op het vekeerde moment in en staat Poulsen verkeerd (en laat Reus lopen): 0-1. Dodelijk natuurlijk. De opbouw zou ik niet aan Poulsen of Enoh overlaten. Gewoon die twee regelmatig overslaan en direkt je "voorwaartsen" inspelen.

- Ajax heeft geen kans gecreeerd, goals was zelfs een afgeslagen bal. Oh wacht, vergeet de kans van Fischer aan het einde.HR
Kans voor Eriksen vlak na rust vond ik ook een mooie, maar je hebt natuurlijk gelijk. De laatste wedstrijden creëert Ajax te weinig en dat vind ik wel zorgwekkend.

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 22 november 2012 22:06:43).]
HRHR
HR

Albinho
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Och, eerste helft aardig tempo gezien. Maar na de uitwedstrijd was hier de kritiek dat Ajax té teruggetrokken opereerde. Nu speelde het veel verder naar voren, krijgen ze het flink op de broek en is het ook niet goed. Overigens, als je hoog druk wil zetten snap ik wel waarom De Boer met Enoh en Poulsen start. In het begin zie je dat ook terug. Alleen, voorafgaand aan de eerste goal (waar zowel Poulsen als Enoh heel "hoog" staan) stapt Enoh op het vekeerde moment in en staat Poulsen verkeerd (en laat Reus lopen): 0-1. Dodelijk natuurlijk. De opbouw zou ik niet aan Poulsen of Enoh overlaten. Gewoon die twee regelmatig overslaan en direkt je "voorwaartsen" inspelen.
HR
Dan speel je dus de lange bal, want via het middenveld kan je niet voetballen. Probleem wat we gisteren ook zagen en uiteindelijk ook gebeurde. Het is juist zeer belangrijk dat we vanuit het middenveld middels positiespel en snelle, korte passing tot kansen komen. Zoals dat lukte met Anita, Aissati, Eriksen oa.

Je kan niet spelers opstellen die op een positie staan waar ze voor voetbal moeten zorgen, terwijl ze dat totaal niet kunnen. Je hebt gelijk dat je ze dan beter over kan slaan. Ga dan met De Jong op 9 spelen en jongens dichtbij, zoals Jol met Pantelic-De Jong. Dat kan, maar is niet onze huisstijl en geniet daarmee absoluut niet mijn voorkeur. Met die lange ballen ben je natuurlijk al helemaal kansloos tegen Hummels en Subotic. Die lachten zich kapot om lange ballen naar Eriksen en Lukoki gespeeld te zien worden.

Je haalt 2 dingen door elkaar met ver naar voren spelen; de tegengoals vielen niet door hoog druk zetten van Ajax en ongelukkige counters, maar slechte passing van achteruit en razendsnelle omschakeling. Als je dus van achteruit spelers opstellen die ongelukkig aan de bal zijn, maak je jezelf dus gevoelig voor de counter.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Albinho schreef:

(...)

Dan speel je dus de lange bal, want via het middenveld kan je niet voetballen. Probleem wat we gisteren ook zagen en uiteindelijk ook gebeurde. Het is juist zeer belangrijk dat we vanuit het middenveld middels positiespel en snelle, korte passing tot kansen komen. Zoals dat lukte met Anita, Aissati, Eriksen oa.

Je kan niet spelers opstellen die op een positie staan waar ze voor voetbal moeten zorgen, terwijl ze dat totaal niet kunnen. Je hebt gelijk dat je ze dan beter over kan slaan. Ga dan met De Jong op 9 spelen en jongens dichtbij, zoals Jol met Pantelic-De Jong. Dat kan, maar is niet onze huisstijl en geniet daarmee absoluut niet mijn voorkeur. Met die lange ballen ben je natuurlijk al helemaal kansloos tegen Hummels en Subotic. Die lachten zich kapot om lange ballen naar Eriksen en Lukoki gespeeld te zien worden.HR
Heb je Ajax onder Van Gaal ooit zien spelen? Daar was het de opdracht om waar mogelijk met een diepe pass strak over de grond en dus niet op goed geluk naar voren de voorwaartsen in de voeten aan te spelen en van daaruit verder te voetballen, bijvoorbeeld via een kaats op een diepgaande middenvelder. Gisteren werd in de combinatie veel te vaak gekozen voor de dichtstbijzijnde afspeelmogelijkheid. Misschien leuk om te zien, maar daarmee vertraag je het spel en geef je de tegenstander gelegenheid om zich achter de bal te reorganiseren. Het is geen toeval dat onze buitenspelers telkens met een overmacht aan verdedigers werden geconfronteerd. Ze werden te laat en vaak op het verkeerde moment aangespeeld. Daarnaast door diepte in je spel te leggen en dus zoveel mogelijk te proberen een linie over te slaan sta je bij balverlies ook beter (zeker met een linke tegenstander als Borussia). Immers, er staan meer mensen achter de bal.

Je haalt 2 dingen door elkaar met ver naar voren spelen; de tegengoals vielen niet door hoog druk zetten van Ajax en ongelukkige counters, maar slechte passing van achteruit en razendsnelle omschakeling. Als je dus van achteruit spelers opstellen die ongelukkig aan de bal zijn, maak je jezelf dus gevoelig voor de counter.HR
Ik refereerde aan de 1e goal: kijk waar Poulsen en Enoh bij balverlies staan:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 22 november 2012 22:43:41).]
HR
HR

Albinho
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Ik refereerde aan de 1e goal: kijk waar Poulsen en Enoh bij balverlies staan:

(plaatje)

Heb je Ajax onder Van Gaal ooit zien spelen? Daar was het de opdracht om waar mogelijk met een diepe pass strak over de grond en dus niet op goed geluk naar voren de voorwaartsen in de voeten aan te spelen en van daaruit verder te spelen, bijvoorbeeld via een kaats op een diepgaande middenvelder. Gisteren werd in de combinatie veel te vaak gekozen voor de dichtstbijzijnde afspeelmogelijkheid. Misschien leuk om te zien, maar daarmee vertraag je het spel en geef je de tegenstander gelegenheid om zich achter de bal te reorganiseren. Het is geen toeval dat onze buitenspelers telkens met een overmacht aan verdedigers werden geconfronteerd. Ze werden te laat en vaak op het verkeerde moment aangespeeld. Daarnaast door diepte in je spel te leggen en dus zoveel mogelijk te proberen een linie over te slaan sta je bij balverlies ook beter (zeker met een linke tegenstander als Borussia). Immers, er staan meer mensen achter de bal.
HR
Ja dat heeft toch niets met hoog druk zetten te maken? Ajax was in de aanval en door een slechte pass van Alderweireld naar Blind werd men weggecounterd. De kritiek bij de uitwedstrijd was dat men laat druk zette. Als je aanvalt is het nogal logisch dat je opschuift, het is lastig aanvallen voor je eigen goal.

Inzake je andere alinea. Ik was te jong om een en ander live te zien én te onthouden, maar heb wel veel terug kunnen kijken. Ik heb helemaal geen antipathie jegens zulke ballen, mits het niet je enige tool is. Als je dus met Enoh en Poulsen bent kan je niet over de grond spelen, wat armoe troef is. Je vergeet ook dat als je een as hebt met bijv Rijkaard/Seedorf/Davids/Litmanen/Kluivert of Kanu je spelers hebt die fysiek beresterk zijn en technisch sterk. Een unieke combi om af en toe directer te speler gecombineerd met snelle combinaties over de grond.

Het is juist ook makkelijk om naar spelers te passen die in de buurt staan, dan komt de bal immers vaker aan. Het gaat er om dat je dat wel met snelheid doet, met opendraaien waar mogelijk en met one-touch waar mogelijk. En inderdaad ook mensen overslaan om een keer wel die buitenspeler in een 1 tegen 1 situatie te brengen ipv eerst de back in te spelen die 5sec later alsnog de buitenspeler inspeelt. Het gaat om variatie. De directe pass is niet verboden hoor, het heeft alleen niet zo zin om deze naar Lukoki en Eriksen op borsthoogte te spelen, dan snap je echt weinig van.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Albinho schreef:

(...)

Ja dat heeft toch niets met hoog druk zetten te maken? Ajax was in de aanval en door een slechte pass van Alderweireld naar Blind werd men weggecounterd. De kritiek bij de uitwedstrijd was dat men laat druk zette. Als je aanvalt is het nogal logisch dat je opschuift, het is lastig aanvallen voor je eigen goal.HR
Natuurlijk wel, waarom stapt Enoh anders verkeerd in? Ze staan daar niet om op doel te schieten, maar om de afvallende bal te veroveren.

Je vergeet ook dat als je een as hebt met bijv Rijkaard/Seedorf/Davids/Litmanen/Kluivert of Kanu je spelers hebt die fysiek beresterk zijn en technisch sterk. Een unieke combi om af en toe directer te speler gecombineerd met snelle combinaties over de grond.HR
Fysiek heeft er weinig mee te maken, techniek des te meer. De techniek om de bal met de juiste snelheid en op het juiste moment op het juiste been in te spelen, de techniek om die bal met een verdediger in de rug goed te verwerken. Was Bergkamp dan zo'n beer? Samen met zijn technische kompaan Jonk verhief hij het directe spel tot een kunst, al overdreven ze het waardoor het Ajax-spel te voorspelbaar werd(Jonk zocht altijd in de eerste, tweede en derde plaats Bergkamp). Pettersson beheerste het ook als geen ander om als diep aanspeelpunt te fungeren.

Het is juist ook makkelijk om naar spelers te passen die in de buurt staan, dan komt de bal immers vaker aan. Het gaat er om dat je dat wel met snelheid doet, met opendraaien waar mogelijk en met one-touch waar mogelijk. En inderdaad ook mensen overslaan om een keer wel die buitenspeler in een 1 tegen 1 situatie te brengen ipv eerst de back in te spelen die 5sec later alsnog de buitenspeler inspeelt. Het gaat om variatie. De directe pass is niet verboden hoor, het heeft alleen niet zo zin om deze naar Lukoki en Eriksen op borsthoogte te spelen, dan snap je echt weinig van.HR
Variatie ja, dat van die op borsthoogte aanspelen haal jij er steeds bij. Ik heb het hierboven nota bene onderstreept en vetgedrukt neergezet.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Dat er serieus al namen worden genoemd om De Boer op te volgen, is op zich al te triest voor woorden. Maar euh, Rijkaard? Ja hoor, wat maakt hem dan een betere trainer? Omdat hij met een sterrenteam als Oranje of Barcelona destijds wat wist te presteren? Ik moet het nog zien of hij met beperkte materiaal van Ajax meer weet te doen dan De Boer.
Zolang de kwaliteit van de spelersgroep niet op punt staat, krijgen we hier steeds hetzelfde gezeik.
HR
HR

Steff_master
Internationale topspeler

Reg.: 26 juli 2009

fluwelen linker schreef:

Dat er serieus al namen worden genoemd om De Boer op te volgen, is op zich al te triest voor woorden. Maar euh, Rijkaard? Ja hoor, wat maakt hem dan een betere trainer? Omdat hij met een sterrenteam als Oranje of Barcelona destijds wat wist te presteren? Ik moet het nog zien of hij met beperkte materiaal van Ajax meer weet te doen dan De Boer.
Zolang de kwaliteit van de spelersgroep niet op punt staat, krijgen we hier steeds hetzelfde gezeik.
HR
Ik heb al een half jaar geen fatsoenlijke wedstrijd gezien, of enige verbetering in dit elftal.

De Boer moet je evalueren op het uitvoeren van de nieuwe ' visie' . Nou wat dat betreft krijgt jeugd weinig kans slecht presterende spelers te vervangen, worden een Poulsen en Enoh geprefereerd boven voetballers en wil een Eriksen vertrekken. Zijn selectie beleid en oog voor talent zijn ondermaats.

[Dit bericht is veranderd door Steff_master (op 22 november 2012 23:56:38).]
HR
HR

el jovenes
Basisspeler

Reg.: 5 juli 2011

fluwelen linker schreef:

HR
Helemaal mee eens. Totale onzin om De Boer te willen vervangen. Het TH zien nog 10x beter dan wij wat er aan mankeert, daar om zitten zij er ook en niet wij, dus laat het proces nu het proces zijn.

Ik zat gisteren in het stadion en ik heb waanzinnig genoten. De fouten, het gebrek aan scherpte, wie kan en wil mee in het Ajax systeem van nu. Geloof het of niet, maar gisteren was genieten geblazen. Genieten als je durft te kijken door de bril dat progressie heet. Durf je het woord progressie nog niet te noemen, noem het dan de bril van leerervaring.

We zitten in het meest interessante veranderingsproces van de afgelopen decennia. Vergeet de korte termijn, focus op de lange termijn.

Ieder een krijgt echt zijn/haar Ajax terug.
HR
HR

Albinho
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Variatie ja, dat van die op borsthoogte aanspelen haal jij er steeds bij. Ik heb het hierboven nota bene onderstreept en vetgedrukt neergezet.
HR
Het was ook niet bedoeld op een wijze dat jij het niet snapt, ik gaf alleen aan hoe de bal gisteren werd gegeven. Dat werkte dus niet.
HR
HR

MartinusAjax
Ballenjongen

Uit: Utrecht
Vak: 410
Reg.: 22 november 2012

Wordt hier nou serieus geluld over een vervanger voor Frank? Droeftoeters...
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

fluwelen linker schreef:

HR
Volledig eens.
HR
HR

Albinho
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Volledig eens.
HR
Q, als jij een werknemer hebt die niet presteert, ga je dan eerst een ander zoeken voordat je hem de deur wijst of gaat het andersom?
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Albinho schreef:

(...)

Q, als jij een werknemer hebt die niet presteert, ga je dan eerst een ander zoeken voordat je hem de deur wijst of gaat het andersom?
HR
Dan ga je eerst kijken of hij niet presteert, of dat misschien anderen graag willen doen overkomen dat ie niet presteert en als blijkt dat ie echt niet presteert ga je kijken waarom hij niet presteert en of je ervoor kan zorgen door omgevingsfactoren aan te passen om hem beter te laten functioneren.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 82,7% dat Sparta Praag wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!