Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 21:34                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 215 »

HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Lukoki voor Boerrigter kun je vergeten, die is kind aan huis. Hoesen gaat die niet opstellen als die nu al overbelast is. Word waarschijnlijk dus gewoon een middenveld Enoh Poulsen om meer "body" te bieden aan Bommel en Strootman, maar goed nu gaan ik weer speculeren, zie het zaterdag wel.
HR
Hoop het toch niet dat Enoh uberhaupt nog 1 minuut maakt in Ajax 1. Tegen van Bommel en Strootman heb je voetbal nodig. Hopelijk ziet De Boer dat nu eindelijk wel eens. Wat dat betreft super jammer dat we Serero missen. Lukoki voor Boerrigter kan geen kwaad met Bouma als linksback. Die is is kwa snelheid en wendbaarheid al lang zijn houdbaarheidsdatum voorbij:)
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Huis schreef:

(...)

Hoop het toch niet dat Enoh uberhaupt nog 1 minuut maakt in Ajax 1. Tegen van Bommel en Strootman heb je voetbal nodig. Hopelijk ziet De Boer dat nu eindelijk wel eens. Wat dat betreft super jammer dat we Serero missen. Lukoki voor Boerrigter kan geen kwaad met Bouma als linksback. Die is is kwa snelheid en wendbaarheid al lang zijn houdbaarheidsdatum voorbij:)
HR
Tja, als ik moet kiezen tussen Enoh of Poulsen dan is de keuze snel gemaakt.
Ondanks al zijn makken is Enoh dan de betere VM voor Ajax (wat tevens aangeeft wat een enorme beperkte en verkeerde inschatting Poulsen is gebleken)
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Huis schreef:

(...)

HR
Ga de opstelling van de afgelopen edities tegen PSV maar na. JCS was Janssen/Anita/De Jong, liep voor geen meter. Editie daarvoor was de Enoh-variant. Editie daarvoor in Eindhoven was de Eriksen op rechtsbuiten-editie.

Kortom voor elke editie met PSV komt Frank wel weer met een aanpassing/variant die je vantevoren niet voor mogelijk had gehouden.
HR
HR

druif
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 juni 2009

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ja word er een beetje moe van dat ik maar word verweten met de korte termijn bezig te zijn, terwijl ik alles wat ik denk of zeg lange termijn uitdraag. Maar goed, ze horen 1 dingetje en lopen meteen in de polonaise erachteraan zonder 1 kritische noot.

Hij is nu nodig voor Ajax 1 dus pas je je training schema wat aan.
HR
Ben ik minder van overtuigd. Ik denk dat je momenteel prima met Siem uit de voeten kan in de spits. Voor mij blijft Siem, binnen deze selectie, voor de spitspositie gewoon de beste optie. Hoesen is nog niet beter, dus hoeft m.i. ook nog niet te spelen.

Nee, met hoe er met Hoesen wordt omgegaan, hoe hij wordt gebracht, is denk ik weinig mis mee en juist meer de wijze waarop het zou moeten gebeuren. Bij Fischer vind ik dat een ander verhaal. Die vind ik, qua invulling en geschiktheid, samen met Sana al de beste optie voor de linksbuitenpositie en moet je denk ik dan ook gewoon durven opstellen (wat gelukkig nu ook gebeurd).

Want uiteindelijk moet het bij Ajax, ook onder het nieuwe beleid, niet alleen maar gaan om de individuele ontwikkeling van spelers.

Opgeleide spelers, weliswaar veel meer opgeleid als individu, dienen volgens mij nog altijd slechts ondersteunend te zijn aan een groter doel: namelijk de competitiviteit en herkenbaarheid - en daarmee de duurzaamheid van toekomstig succes - van het eerste elftal te vergroten.

In het verlengde daarvan vind ik het recentelijk claimen van het lange termijn-argument door de 'positivo's' (by lack of better wording) in de discussie Frank de Boer wat ongepast aanvoelen.

Want is de kritiek er niet altijd al, ook tijdens en na de kampioenschappen, met name op gericht dat Frank de Boer er voor lijkt te kiezen zekerheden in te bouwen, ogenschijnlijk ter bevordering van het resultaat, die ten koste zouden gaan van de ontwikkeling van het voetbal bij het eerste elftal. Het voetbal wat nu juist de basis moet gaan zijn van het succes van Ajax voor over twee, drie jaar.

Dat de Boer een talentvol en succesvol trainer/coach is, bestaat denk ik weinig twijfel over. Maar is hij ook de trainer/coach die Ajax in haar voetbal weer haar gezicht terug kan geven. De ontwikkeling ook in het speltechnische voor elkaar weet te krijgen. Daar ook volledig op is ingesteld. En daar, ook in moeilijke tijden, in zijn spelersselectie en aankoopvoorkeur voor durft te blijven kiezen.

Daar bestaat volgens mij de scepsis over. Daar worden vraagtekens bij gezet. En daar zou volgens mij ook de discussie over moeten gaan. Niet wat de bijdrage is van de Boer aan de ontwikkeling van individuele spelers. Wel wat de bijdrage is van de Boer aan de ontwikkeling en de kwaliteit van het voetbal, de automatismen en de patronen bij het eerste elftal.

[Dit bericht is veranderd door druif (op 26 november 2012 14:57:45).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

Hij is nu nodig voor Ajax 1 dus pas je je training schema wat aan.
HR
Je kunt er wel moe van worden maar dit is toch echte korte termijn denken. Nee, hoesen is op training bezig een ajax-spits te worden dus pas je je trainingsschema niét aan.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Reg.: 12 augustus 2011

DarkChild schreef:

(...)

Korte of lange termijn zijn natuurlijk wel begrippen die naar gelieven ingezet kunnen worden.
Of was De Boer tegen Dortmund (bijvoorbeeld) ook met de lange termijn bezig?
HR
Dat gebeurt door de "kenners" zonder de duur van die termijnen te noemen.
Overigens is het gebruikelijk om een "lange" termijn in een aantal "korte" termijnen te verdelen teneinde in de gaten te kunnen houden of het bereiken van de doelstelling bij het einde van de "lange" termijn wel reëel is of bijgesteld dient te worden.

Overmars stelt dat het minstens 3 jaar duurt om een jonge speler in het 1ste elftal te kunnen laten spelen. Het streven van de jeugdopleiding is om iedere 2 jaar 3 jeugdspelers voor de selectie te leveren.

Korte termijnen zouden dan zijn : 3 jaar (3 spelers) - 2 jaar (3 spelers) - 2 jaar (3 spelers) enz.
Wie kan de "lange"termijn in jaren berekenen?

Ter aanvulling : ik las zojuist dat in de gisterenavond door Barcelona bij Levante met 0-4 gewonnen wedstrijd vanaf de 14de minuut het Barça team geheel uit spelers uit de eigen opleiding bestond.

Xavi memoreerde dat Louis van Gaal daarvoor de basis heeft gelegd en wilde hem zijn dank daarvoor betuigen.
(ref. AD).

[Dit bericht is veranderd door nednil (op 26 november 2012 15:26:13).]
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

nednil schreef:

(...)

Ter aanvulling : ik las zojuist dat in de gisterenavond door Barcelona bij Levante met 0-4 gewonnen wedstrijd vanaf de 14de minuut het Barça team geheel uit spelers uit de eigen opleiding bestond.

Xavi memoreerde dat Louis van Gaal daarvoor de basis heeft gelegd en wilde hem zijn dank daarvoor betuigen.
(ref. AD).
HR
Volgens mij bestaat de kritiek van de meeste mensen op Van Gaal behalve op zijn persoonlijkheid niet op zijn kwaliteiten als hoofdtrainer. Van Gaal is een prima hoofdtrainer, maar hij heeft bij mijn weten de jeugdopleiding van Ajax WEL en de jeugdopleiding van Barcelona NIET hervormd. De jeugdopleiding van Ajax voor Van Gaal en Barcelona zijn gevormd door Cruijff, en zijn vele malen succesvoller dan dat jeugdopleiding van Ajax als gevormd door Van Gaal.

Punt is dat we met De Boer een trainer hebben die qua filosofie volgens mij dicht bij Van Gaal staat. Van Gaal zou echter nooit hier komen als hoofdtrainer, maar zou het totale technische beleid willen hervormen. De puinhopen van Van Gaal als jeugdopleidingsdeskundige hebben we jaren kunnen zien bij Ajax en zien we dagelijks bij de KNVB. Van Gaal als technisch directeur bij Ajax hebben we gezien, topaankopen als Sonck, Soetaers, Anastasiou, Mitea, Charisteas, Rosales, Lindenberg, Rosenberg. Echt een topper die Van Gaal, en echt iemand om op technisch gebied te zetten. Ondertussen werden De Jong, Van der Vaart en Ibrahimovic voor een grijpstuiver de deur uit gedaan.
Afgelopen tijd probeerde hij met sympathieke mensen als Ten Have en Römer terug te keren bij Ajax om Ajax opnieuw zijn plannen door de strot te duwen. Dit tegen de wil van de leden van Ajax, die voor het plan Cruijff gekozen hebben.

Ik heb alle respect voor de vakman Van Gaal als trainer. Als mens kan ik hem niet goed beoordelen, maar hij komt me behoorlijk autoritair over. Bij elke positie in het voetbal die niet clubtrainer is, is hij toch wel behoorlijk mislukt.

Dat Rotterdamse krant AD Cruijff een sneer na wil geven terwijl het voor het eerst in tijden relatief goed gaat bij Ajax zegt mij meer dan de waardering van Xavi voor Van Gaal als trainer.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

ZionXXX schreef:

(...)

Dat Rotterdamse krant AD Cruijff een sneer na wil geven terwijl het voor het eerst in tijden relatief goed gaat bij Ajax zegt mij meer dan de waardering van Xavi voor Van Gaal als trainer.

"Spijkers op laag water zoeken" past prima bij deze kwalificatie.
Zou Xavier Hernández, bij de Cantera gekomen op 11-jarige leeftijd, niet meer recht van spreken hebben dan een willekeurige Nederlander?HR
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

nednil schreef:

ZionXXX schreef:

(...)

"Spijkers op laag water zoeken" past prima bij deze kwalificatie.
Zou Xavier Hernández, bij de Cantera gekomen op 11-jarige leeftijd, niet meer recht van spreken hebben dan een willekeurige Nederlander?
HR
Wat weet Xavi Hernandez precies van de jeugdopleiding van Van Gaal? Hij was 17 toen Van Gaal daar in dienst kwam en Van Gaal heeft de jeugdopleiding daar niet aangeraakt.
Xavi zegt dat Van Gaal tegen hem zei dat Barcelona zou moeten proberen een team te formeren van alleen la Masiaspelers op termijn. Dat was een goed idee en dat wist Van Gaal van zijn periode van Ajax. Het enige wat Xavi zegt is dat Van Gaal goed zag dat een team gebouwd op de jeugdopleiding een goed team is.
Over de kwaliteiten van Van Gaal als jeugdopleider zegt hij niets en over de kwaliteiten van Van Gaal als technisch directeur zegt hij ook niets. hij zegt slechts dat Van Gaal het goed zag dat een team gebouwd op een goede jeugdopleiding succesvol kan zijn. Op dit punt verschilt Van Gaal niet met Cruijff of mij van mening, dus wat de toegevoegde waarde hiervan is zie ik niet. misschien zit ik er ook wel naast en is het geen sneer naar Ajax maar een zoveelste stukje misplaatst chauvinisme. Bij wel meer Nederlanders bestaat het idee dat iedereen in Barcelona Nederland op zijn blote knieën dankt voorhun bijdrage aan de FC. Dit soort verhalen voedt dat.

Maar waarover heeft Xavi hernandez dan volgens jou recht van spreken? Beweert Xavi dat Van Gaal een goede technisch directeur of een goede opleider is?
Waarom plaats je dit stukje überhaupt in het Frank de Boer topic?HR
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

ZionXXX schreef:

(...)

Waarom plaats je dit stukje überhaupt in het Frank de Boer topic?

Dat je dat nu niet begreep(!) : het zou kunnen helpen bij de berekening van de "lange" termijn.

HR
[Dit bericht is veranderd door nednil (op 26 november 2012 19:24:36).]
HR
HR

geDaante
International

Reg.: 17 november 2005

ZionXXX schreef:

(...)

Wat weet Xavi Hernandez precies van de jeugdopleiding van Van Gaal? Hij was 17 toen Van Gaal daar in dienst kwam en Van Gaal heeft de jeugdopleiding daar niet aangeraakt.
Xavi zegt dat Van Gaal tegen hem zei dat Barcelona zou moeten proberen een team te formeren van alleen la Masiaspelers op termijn. Dat was een goed idee en dat wist Van Gaal van zijn periode van Ajax. Het enige wat Xavi zegt is dat Van Gaal goed zag dat een team gebouwd op de jeugdopleiding een goed team is.
Over de kwaliteiten van Van Gaal als jeugdopleider zegt hij niets en over de kwaliteiten van Van Gaal als technisch directeur zegt hij ook niets. hij zegt slechts dat Van Gaal het goed zag dat een team gebouwd op een goede jeugdopleiding succesvol kan zijn. Op dit punt verschilt Van Gaal niet met Cruijff of mij van mening, dus wat de toegevoegde waarde hiervan is zie ik niet. misschien zit ik er ook wel naast en is het geen sneer naar Ajax maar een zoveelste stukje misplaatst chauvinisme. Bij wel meer Nederlanders bestaat het idee dat iedereen in Barcelona Nederland op zijn blote knieën dankt voorhun bijdrage aan de FC. Dit soort verhalen voedt dat.

Maar waarover heeft Xavi hernandez dan volgens jou recht van spreken? Beweert Xavi dat Van Gaal een goede technisch directeur of een goede opleider is?
Waarom plaats je dit stukje überhaupt in het Frank de Boer topic?
HR
Voor zover ik weet refereert Xavi slechts naar een ooit uitgesproken wens van Van Gaal met 11 jeugdspelers te spelen. Niets meer en niets minder. Hij zal vast veel respect voor de trainer Van Gaal hebben, maar als Guardiola weet dat alles aan Cruijff te danken was ((jeugd)beleid en organisatie), wat hij een keer heeft uitgesproken, dan zal iedereen bij Barca daar wel van doordrongen zijn. Kan ook niet anders natuurlijk.

Meer on-topic: Nu doormodderen met zogenaamde 'ervaring' en je iedere wedstrijd aanpassen aan de tegenstander en dus steeds aantreden in wisselende opstellingen zoals De Boer dat doet, is natuurlijk minder aan de lange termijn denken dan wanneer je voor nog meer talent gaat dat geschikter is om straks (in 1 a 2 seizoenen) het beoogde spelletje te spelen, en daarmee te bouwen. Het eerstgenoemde is gewoon puur resultaatvoetbal, oftewel wedstrijd voor wedstijd nemen, en niet bezig zijn met het bouwen van een ingespeeld team. Er spelen nu spelers waarvan je al weet dat je daar sowieso snel een keer afscheid moet van zien te nemen, omdat de kwaliteit daarvan gewoon bedroevend is. In plaats van te bouwen op iets wat toekomst en potentie heeft, houd je vast aan iets wat eigenlijk al verleden tijd is.

In die zin kijkt AFCAnieuwmarkt meer naar de lange termijn dan zijn tegenstanders in deze. Hij verwacht namelijk nog helemaal geen resultaat met die jonkies die hij graag ziet spelen. Hij wil nu zaaien en later een keer oogsten. Misschien dat hij wat te weinig geduld heeft, maar dat is een andere zaak. En misschien dat de talenten die klaarstaan fysiek nog niet fit genoeg zijn, zoals Hoesen die uitviel en Boccara die een rugblessure had, en het dus nog niet mogelijk was hen meer te laten spelen. Maar ik heb zo'n gevoel dat dat geen reden voor De Boer is; hij heeft in die paar jaar duidelijk naar voren laten komen dat ie graag teert op 'ervaring' en zogenaamde zekerheidjes. En ook teveel op opportunisme in mijn ogen.

Het wel of niet rustig brengen van talenten is slechts een kwestie van aandurven, heeft niks met de korte of lange termijn te maken.

Tegenstanders van het snel brengen roepen snel dat je talenten hierdoor kan kapot maken. Dat kan inderdaad, als je ze heel veel druk oplegt en niet met ze communiceert. Spreek je openlijk uit, ook naar je supporters, dat je voor de lange termijn gaat en vol voor de jeugd gaat, die zijn fouten mag maken en rustig mag ontwikkelen, en dat dat desnoods ten koste gaat van het resultaat en bijvoorbeeld het kampioenschap, dan kan je die druk bij zo'n talent wegnemen.
Het TH heeft ook nooit uitgesproken met het eerste nu al voor de lange termijn te gaan, men wil zeg maar met goede resultaten overbruggen, tot er zich goede spelers aandienen, voornamelijk vanuit de jeugd. Ze willen spelers als Denswil, Ligeon, Veltman, Boccara, Sporkslede, Andersen en Fischer eerst helemaal klaarstomen om ze wat beter geprepareerd in te kunnen passen. Is ook een manier, maar dat heeft wel als gevolg dat je nu een seizoen loopt te ballen met Poulsen, Enoh en BoerRigter, om maar wat met alle respect 'houthakkers' te noemen. En dat met steeds wisselende speelwijzen, omdat ze het Ajaxspelletje niet kunnen uitvoeren. Op die manier moet je volgend seizoen helemaal opnieuw beginnen, als je dan eindelijk die talenten inpast. Daarom lijkt het mij net als AFCAnieuwmarkt verstandig die talenten nu al zoveel mogelijk speelminuten te laten maken. Niet 10 minuten en dan weer terug naar JA. Voor het eerst ben ik het hierin oneens met Cruijff. In Jong Ajax is het niveau uiteraard lager, de ambiance is er niet, en veel medespelers zijn minder gemotiveerd omdat ze weten de stap naar Ajax 1 niet te kunnen maken. Al snap ik wel wat Cruijff bedoelt met het mentale aspect, dus de motivatie kunnen opbrengen in Jong Ajax ook weer de presteren, als je al aan Ajax 1 geroken hebt. In dat opzicht snap ik hem dan wel weer.

Zoals ik wel vaker heb gezegd maak ik me niet zo druk om dit seizoen, en laat ik De Boer lekker aanklooien, maar het is zeker niet zo dat hij bezig is met de lange termijn. Op de achtergrond wordt er wel gewerkt aan de lange termijn, door de scouting en de jeugdopleiding aan te pakken. Het is de vraag of De Boer daar straks optimaal gebruik van gaat maken, of dat hij vasthoudt aan zijn wat opportunistische speelwijze en gebruik zal willen blijven maken van ondermaatse 'ervaring' en zogenaamde zekerheidjes. We zullen het zien volgend seizoen.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 26 november 2012 20:28:48).]
HR
HR

Van de film
Legende

geDaante schreef:
Het wel of niet rustig brengen van talenten is slechts een kwestie van aandurven, heeft niks met de korte of lange termijn te maken.
HR
Dit ben ik niet met je eens. Natuurlijk is dat óók een kwestie van lange of korte termijn. Je had hoessen bijvoorbeeld meteen vanaf het begin in de spits kunnen opstellen en dan was hij nu waarschijnlijk een stuk minder ver geweest dan dat hij nu is, omdat hij nu specifiek en gericht heeft getraind.

Als je alléén maar denkt aan de lange termijn en alléén maar talenten op stelt krijg je hetzelfde verhaal als bij feyenoord, waar talentvolle spelers gewoon naar twente of psv gaan. Ajax mag niet zo ver afzakken, en dat is ook helemaal niet nodig. Het is veel beter om wat ervaring in te kopen en CL te spelen dan maar een keer 4e worden.
HR
HR

Robery
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

Van de film schreef:

(...)

Dit ben ik niet met je eens. Natuurlijk is dat óók een kwestie van lange of korte termijn. Je had hoessen bijvoorbeeld meteen vanaf het begin in de spits kunnen opstellen en dan was hij nu waarschijnlijk een stuk minder ver geweest dan dat hij nu is, omdat hij nu specifiek en gericht heeft getraind.

Als je alléén maar denkt aan de lange termijn en alléén maar talenten op stelt krijg je hetzelfde verhaal als bij feyenoord, waar talentvolle spelers gewoon naar twente of psv gaan. Ajax mag niet zo ver afzakken, en dat is ook helemaal niet nodig. Het is veel beter om wat ervaring in te kopen en CL te spelen dan maar een keer 4e worden.
HR
Ben ik wel met je eens. Ik vind dat we moeten inzetten op oud ajax jongens als Heitinga en van der Vaart. Die jongens willen hier misschien nog voor een iets minder salaris 2/3 jaar spelen. Dat is eigenlijk de enige manier waarop we een ervaren speler van rond de 30/31 jaar kunnen halen die nog wat toevoegd.
HRHR
HR

AFC19
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 407
Reg.: 29 april 2011

Robery schreef:

(...)

Ben ik wel met je eens. Ik vind dat we moeten inzetten op oud ajax jongens als Heitinga en van der Vaart. Die jongens willen hier misschien nog voor een iets minder salaris 2/3 jaar spelen. Dat is eigenlijk de enige manier waarop we een ervaren speler van rond de 30/31 jaar kunnen halen die nog wat toevoegd.
HR
Als deze jongens dan ook willen komen, dan ben ik het met je eens. Maar zo gewillig om terug te komen zijn ze vaak niet. v.d. Vaart wilde toch liever naar HSV. Als zijn contract afloopt dan is hij te oud geworden om voor ons nog een meerwaarde te zijn. Ben ook heel benieuwd wat Heitinga gaat doen als hij bij Everton weggaat.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Laten we dan wel ervaren jongens met kwaliteit halen. Van der Vaart schaar ik daar wel onder. Heitinga niet.
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Van de film schreef:

(...)

Als je alléén maar denkt aan de lange termijn (???)en alléén maar talenten op stelt krijg je hetzelfde verhaal als bij feyenoord, waar talentvolle spelers gewoon naar twente of psv gaan. Ajax mag niet zo ver afzakken, en dat is ook helemaal niet nodig. Het is veel beter om wat ervaring in te kopen en CL te spelen dan maar een keer 4e worden.
HR
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Van de film schreef:

(...)

HR
Dit vind ik heel interessant..kun je dit toelichten..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 27 november 2012 12:20:06).]
HR
HR

Van de film
Legende

nednil schreef:

Als je alléén maar denkt aan de lange termijn (???)
HR
Had het wat beter moeten formuleren, want ik denk dat met een beetje ervaring en CL spelen dit ook voor talenten beter is op lange termijn. Dus alleen maar talenten opstellen is niet goed voor de lange termijn.

@xavi,
Nee. Ten eerste niet omdat het volgens mij vrij duidelijk is en ten tweede niet omdat jij nooit vragen stelt uit pure interesse.
HR
HR

Internationale topspeler

Van de film schreef:

@xavi,
Nee. Ten eerste niet omdat het volgens mij vrij duidelijk is en ten tweede niet omdat jij nooit vragen stelt uit pure interesse.
HR
Vrij duidelijk...? waarin dan..?
En ten tweede , ik vind je uitspraak echt heel interessant..ineressant genoeg om je theorie hier over aan te horen..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 27 november 2012 12:20:42).]
HR
HR

nednil
Lid 2de elftal

Van de film schreef:

(...)

HR
Hij had door de ervaring waarschijnlijk ook verder kunnen zijn.
En...wil je zeggen dat hij, als hij eerder gebracht was, niet ook "specifiek" en "gericht" had kunnen blijven trainen?

Van de film schreef:

(...)

Had het wat beter moeten formuleren, want ik denk dat met een beetje ervaring en CL spelen dit ook voor talenten beter is op lange termijn. Dus alleen maar talenten opstellen is niet goed voor de lange termijn.

@xavi,
HR
Je wordt steeds onbegrijpelijker.

[Dit bericht is veranderd door nednil (op 27 november 2012 12:33:17).]
HR
HR

transfer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005

nednil schreef:

(...)

Je wordt steeds onbegrijpelijker.
HR
je vergeet 1 woord dik te drukken. Het woord alleen, een elftal met alleen maar talenten is voor niemand beter. Talenten hebben hier niet de mogelijkheid om beter te worden onder de hoede van een oudere speler die zich niet meer gek laat draaien door het minste of geringste.

Dit is gebeurd bij Feyenoord en daarom zijn ze naar PSV en Twente gegaan, waar dit wel het geval is. Dit zou mijn verklaring zijn van VDF's woorden.

enige wat ik frappant vind in zijn stuk, is de wens voor ervaring. Leuk dat Poulsen de benodigde ervaring heeft, maar het ontbeert hem een groot stuk kwaliteit. Een jongen die kwalitatief misschien ook wat minder is, maar wel in dit straatje zou passen zou Heitinga zijn.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

transfer schreef:

(...)

je vergeet 1 woord dik te drukken. Het woord alleen, een elftal met alleen maar talenten is voor niemand beter. Talenten hebben hier niet de mogelijkheid om beter te worden onder de hoede van een oudere speler die zich niet meer gek laat draaien door het minste of geringste.

Dit is gebeurd bij Feyenoord en daarom zijn ze naar PSV en Twente gegaan, waar dit wel het geval is. Dit zou mijn verklaring zijn van VDF's woorden.

enige wat ik frappant vind in zijn stuk, is de wens voor ervaring. Leuk dat Poulsen de benodigde ervaring heeft, maar het ontbeert hem een groot stuk kwaliteit. Een jongen die kwalitatief misschien ook wat minder is, maar wel in dit straatje zou passen zou Heitinga zijn.
HR
Ik denk dat Film dit ook wel onderschrijft.
Ervaring an sich is niets, het gaat om relevantie, ervaring kunnen overbrengen en om acceptatie.
Mag iedereen voor zichzelf bepalen of deze elementen gelden bij Poulsen ;)
HR
HR

Van de film
Legende

nednil schreef:
Hij had door de ervaring waarschijnlijk ook verder kunnen zijn.
En...wil je zeggen dat hij, als hij eerder gebracht was, niet ook "specifiek" en "gericht" had kunnen blijven trainen?
HR
Dat wil ik inderdaad zeggen. Als je bijvoorbeeld specifiek bezig bent om, ik noem maar wat, je schottechniek te verbeteren en daar hard op traint dan kan het niet goed zijn om een wedstrijd te spelen terwijl je techniek nog niet vervolmaakt is. Waarschijnlijk ga je dan kansen missen of ga je toch naar je oude vertrouwde techniek waardoor je ontwikkeling weer vertraging oploopt of je zelfvertrouwen naar de kloten gaat omdat je gigantische kansen mist.

Verder begrijpt transfer inderdaad wat ik wilde zeggen en ben ik het ook met hem eens dat je ervaring moet koppelen aan kwaliteit. Ik had ook niet voor poulsen gekozen, hoewel ze natuurlijk ook niet voor het oprapen liggen (de controleurs die op de ajax-manier kunnen voetballen met ervaring).
HR
HR

Internationale topspeler

Van de film schreef:

(...)

Dat wil ik inderdaad zeggen. Als je bijvoorbeeld specifiek bezig bent om, ik noem maar wat, je schottechniek te verbeteren en daar hard op traint dan kan het niet goed zijn om een wedstrijd te spelen terwijl je techniek nog niet vervolmaakt is. Waarschijnlijk ga je dan kansen missen of ga je toch naar je oude vertrouwde techniek waardoor je ontwikkeling weer vertraging oploopt of je zelfvertrouwen naar de kloten gaat omdat je gigantische kansen mist.

HR
Waarom kan het niet goed zijn om tijdens het trainen van je mindere punten wedstrijden blijven spelen ?...volgens mij is het en en verhaal.
Dan zou je deze speler dan ook niet in jong-ajax moeten laten voetballen en moet je alle jeugdelftallen opdoeken want die hebben nog zoveel te leren .. :P
HR
HR

Van de film
Legende

xavi schreef:

Waarom kan het niet goed zijn om tijdens het trainen van je mindere punten wedstrijden blijven spelen ?...volgens mij is het en en verhaal.
Dan zou je deze speler dan ook niet in jong-ajax moeten laten voetballen en moet je alle jeugdelftallen opdoeken want die hebben nog zoveel te leren .. :P
HR
Omdat je in ajax 1 niet de luxe hebt om punten te verliezen, daar draait alles om de winst.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.