Ajax Netwerk
woensdag 3 september 2014 - 09:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 215 »

HR

Sindelar
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 januari 2008

Hij formuleert daar toch geen doelstelling.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit
Internationale topspeler

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

De Boer: 'Ik vond Hoesen heel goed spelen, hij was altijd aanspeelbaar. Gewisseld omdat hij lichte klachten had, overbelasting.#rodaja

Schitterend dat De Boer dit ook ziet. Het zou eigenlijk gek zijn als hij het niet had gezien. Bij Hoesen is het overduidelijk.
Benieuwd naar de opstelling en het spel van komende zaterdag.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
Kluivert_beste_9_ooit schreef:

De Boer: 'Ik vond Hoesen heel goed spelen, hij was altijd aanspeelbaar. Gewisseld omdat hij lichte klachten had, overbelasting.#rodaja

Schitterend dat De Boer dit ook ziet. Het zou eigenlijk gek zijn als hij het niet had gezien. Bij Hoesen is het overduidelijk.
Benieuwd naar de opstelling en het spel van komende zaterdag.
HR
Lukoki voor Boerrigter.

Meer veranderingen verwacht ik niet ten opzichte van vandaag, tenzij er nog een Enohtje uit de hoge hoed komt en De Jong doorschuift naar de spits ten koste van Hoesen.
HR
HR

Rasmussen
Vedette

Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005

DarkChild schreef:

(...)

Lukoki voor Boerrigter.

Meer veranderingen verwacht ik niet ten opzichte van vandaag, tenzij er nog een Enohtje uit de hoge hoed komt en De Jong doorschuift naar de spits ten koste van Hoesen.
HR
Ik denk inderdaad dat de enige wissel Enoh voor Hoesen zal zijn. Het zou verschrikkelijk zijn, maar toch denk ik dat Frank de wedstrijd tegen PSV koste wat kost niet wilt verliezen. Misschien dat hij Fischer nog wisselt voor Lukoki. Met andere woorden, de Borussia opstelling.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=175711
HR
Hij zegt 'ruim 3x', dat komt alweer dicht bij mijn 6x ;-).
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Verleidelijk om wat posts terug te halen van gistermiddag, op het moment dat de paniekreacties hoogtij vierden omdat we 1-0 achter stonden in een traditioneel lastige uitwedstrijd, de Boer's tijdperk voorbij zou zijn en de wissel Hoesen werd vervloekt. Om na een half jaar de Boer dan weer af te zagen op het opbranden van een speler die teveel en op een stuk hoger niveau traint en speelt dan hij altijd gewend is geweest en had hij het niet kunnen weten, zie immers het vergelijkbare geval Boerrigter...

Verstandige wissel. Gedurfd zelfs. Een trainer met minder ruggegraat laat een licht overbelaste, maar goed spelende spits bij een achterstand en in een fase waarin er geen puntverlies kan worden geleden gewoon staan.
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

gelukkig begon Jan Mulder er gister over, die belachelijke opstelling tegen Dortmund. Die vond het net zo stuitend als ik dat vond, die vond zijn argument, van meer body op het middenveld net zo zwak als ik. hopelijk is dat eenmalig geweest, want het was totaal niet des Ajax.
HR
HR

Reltiet
Regelmatige invaller

Reg.: 19 februari 2008

Schip ahoy schreef:

Verleidelijk om wat posts terug te halen van gistermiddag, op het moment dat de paniekreacties hoogtij vierden omdat we 1-0 achter stonden in een traditioneel lastige uitwedstrijd, de Boer's tijdperk voorbij zou zijn en de wissel Hoesen werd vervloekt. Om na een half jaar de Boer dan weer af te zagen op het opbranden van een speler die teveel en op een stuk hoger niveau traint en speelt dan hij altijd gewend is geweest en had hij het niet kunnen weten, zie immers het vergelijkbare geval Boerrigter...

Verstandige wissel. Gedurfd zelfs. Een trainer met minder ruggegraat laat een licht overbelaste, maar goed spelende spits bij een achterstand en in een fase waarin er geen puntverlies kan worden geleden gewoon staan.
HR
We gaan het zien. De winnende trainer heeft natuurlijk altijd gelijk, maar ik maak me zorgen om de patronen die ik zie ontstaan.
De Boer die te lang vasthoud aan bepaalde opstellingen, experimenten en spelers, de traditionele serie baggerwedstrijden voor de winterstop en de uiteindelijke opleving als er door blessures wel de spelers opgesteld worden waar het halve forum om schreeuwt.
Tot nu toe eindigde dit patroon twee keer met het kampioenschap, maar heel eerlijk - we hebben twee seizoenen ook gigantisch geluk gehad met de concurrentie.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

RogerGarcia schreef:

Hoe we met talenten omgaan les 5.

HR
Nog even als reactie hierop: hij wisselde hem (Hoesen) omdat hij totaal op was, klachten had en om te waken voor overbelasting. Mag dat ook niet van je? Is dat ook slecht omgaan met talenten?
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Reltiet schreef:

(...)

We gaan het zien. De winnende trainer heeft natuurlijk altijd gelijk, maar ik maak me zorgen om de patronen die ik zie ontstaan.
De Boer die te lang vasthoud aan bepaalde opstellingen, experimenten en spelers, de traditionele serie baggerwedstrijden voor de winterstop en de uiteindelijke opleving als er door blessures wel de spelers opgesteld worden waar het halve forum om schreeuwt.
Tot nu toe eindigde dit patroon twee keer met het kampioenschap, maar heel eerlijk - we hebben twee seizoenen ook gigantisch geluk gehad met de concurrentie.
HR
Dat ingebouwde vertragingsfilter bij de Boer neem ik ook waar. Dat verander je ook niet meer bij hem. Maar om nou te veronderstellen dat Schone in zijn eentje Dortmund zou hebben verslagen...Nee.

En welk geluk hebben wij dan gehad in de voorgaande twee jaren? De concurrenten werden in rechtstreekse duels eraf gespeeld. Meestal win je een titel niet op die manier, maar tegen de 'kleintjes'. Welk geluk doel je op? Er waren geen gestolen overwinningen bij zoals Twente bijna traditie maakte, met zeer mager veldspel en een actie van Ruiz in de 89e minuut...Als Ajax zoveel punten laat liggen in de eerste seizoenshelft, waarom is dat dan geen geluk voor de concurrentie? Twente en PSV hadden te weinig kwaliteit, creativiteit en waren niet genoeg bestand tegen de druk - wat ik niet geheel los zie van hun coaches - in de beslissende tweede seizoenshelften. Als je dan het aantal niet beschikbare spelers van Ajax in ogenschouw neemt, door transfers, blessures, rebellie etc, dan heeft de Boer daar echt een topprestatie mee geleverd. Niets minder.

Dat de Boer geen nieuwe van Gaal is die elk tactisch probleem aanvallend kon oplossen, ben ik met je eens. Toen Ajax tegen Real moest spelen met Iwan de verschrikkelijke in de spits en Ajax koppend daar onmogelijk tegen op kon, heeft van Gaal de backs de voorzet eruit laten halen. De Boer zet er dan een extra kopper in. Die defensieve, reactieve reflex haal je er niet meer uit denk ik. Maar er zitten zoveel pluspunten aan de Boer als hoofdtrainer, dat de verbetering vooral in de randvoorwaarden moet worden gevonden: scouting, opleiding, bestuur, evt versterking trainingsstaf: iemand die de Boer wijst op de aanvallende oplossingen.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 26 november 2012 10:31:07).]
HR
HR

Van de film
Legende

Die aanvallende oplossing weet van gaal overigens ook niet meer sinds 1996, maar dat terzijde. Verder ben ik het namelijk helemaal met je eens.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Quattroporte schreef:

(...)

Nog even als reactie hierop: hij wisselde hem (Hoesen) omdat hij totaal op was, klachten had en om te waken voor overbelasting. Mag dat ook niet van je? Is dat ook slecht omgaan met talenten?
HR
Nee, heeft Frank dan goed gedaan ook al vervloekte ik hem op het moment. Alleen moet er wel even gekeken worden naar zijn programma dan, geen zin in weer een blessure reeks als vorig jaar. Apart na 1 wedstrijd basis dat je al meteen overbelast bent dan.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Hoesen wordt dan ook klaar gemaakt voor de 2e seizoenshelft dus zijn programma kan prima kloppen, hij hoort misschien nog helemaal niet klaar te zijn voor 90 minuten
HRHR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

BassieAdam schreef:

Hoesen wordt dan ook klaar gemaakt voor de 2e seizoenshelft dus zijn programma kan prima kloppen, hij hoort misschien nog helemaal niet klaar te zijn voor 90 minuten
HR
Ik hoop dat ze hem voor zaterdag klaarstomen. Alleen als ze Siem van het middenveld afhalen trouwens. Moet Siem echt spelen van Frank gooi Siem dan maar in de spits, op het middenveld kan echt niet meer.
Mede hierom gok ik dat Frank weer met Enoh en Poulsen gaat spelen omdat die nevernooit met Eriksen Schone en Poulsen op 1 middenveld gaat spelen.
HR
HR

Van de film
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

Ik hoop dat ze hem voor zaterdag klaarstomen. Alleen als ze Siem van het middenveld afhalen trouwens. Moet Siem echt spelen van Frank gooi Siem dan maar in de spits, op het middenveld kan echt niet meer.
Mede hierom gok ik dat Frank weer met Enoh en Poulsen gaat spelen omdat die nevernooit met Eriksen Schone en Poulsen op 1 middenveld gaat spelen.
HR
Maar dat komt omdat jij alleen met de korte termijn bezig bent. Hoessen moet klaargestoomd worden voor de toekomst, niet voor de eerstvolgende wedstrijd. Waarschijnlijk is hij keihard aan het trainen geweest om sterker te worden, wellicht met bergkamp oneindig bezig geweest met het positioneren in en rondom het strafschopgebied, daar kun je best overbelast van raken.
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 juli 2011

Bovendien hebben we dit seizoen al vaker met Eriksen/Schone/Poulsen gespeeld, met Siem in de spits en Babel op linksvoor (en Sana rechtsvoor).
HR
HR

DarkChild
Moderator

Van de film schreef:

(...)

Maar dat komt omdat jij alleen met de korte termijn bezig bent. Hoessen moet klaargestoomd worden voor de toekomst, niet voor de eerstvolgende wedstrijd. Waarschijnlijk is hij keihard aan het trainen geweest om sterker te worden, wellicht met bergkamp oneindig bezig geweest met het positioneren in en rondom het strafschopgebied, daar kun je best overbelast van raken.
HR
Korte of lange termijn zijn natuurlijk wel begrippen die naar gelieven ingezet kunnen worden.
Of was De Boer tegen Dortmund (bijvoorbeeld) ook met de lange termijn bezig?
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)

Korte of lange termijn zijn natuurlijk wel begrippen die naar gelieven ingezet kunnen worden.
Of was De Boer tegen Dortmund (bijvoorbeeld) ook met de lange termijn bezig?
HR
Ja word er een beetje moe van dat ik maar word verweten met de korte termijn bezig te zijn, terwijl ik alles wat ik denk of zeg lange termijn uitdraag. Maar goed, ze horen 1 dingetje en lopen meteen in de polonaise erachteraan zonder 1 kritische noot.
Als Frank zegt dat hij na 1 wedstrijd al overbelast is, dan vraag ik me af hoe dat kan, want als die niet bij het 1ste had gezeten had ie wel gespeeld bij JA, en daar ook overbelast geraakt.

Vorig seizoen werd er ook "keihard" getrained, en kwamen aantal blessures uit, mag hopen dat daar nu van geleerd is.

Ik wou dat ik een paar ton kon verdienen met rustig gebracht worden, het is gewoon een baan hoor, met alle respect.

Hij is nu nodig voor Ajax 1 dus pas je je training schema wat aan.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 26 november 2012 12:23:03).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ja word er een beetje moe van dat ik maar word verweten met de korte termijn bezig te zijn, terwijl ik alles wat ik denk of zeg lange termijn uitdraag. Maar goed, ze horen 1 dingetje en lopen meteen in de polonaise erachteraan zonder 1 kritische noot.
Als Frank zegt dat hij na 1 wedstrijd al overbelast is, dan vraag ik me af hoe dat kan, want als die niet bij het 1ste had gezeten had ie wel gespeeld bij JA, en daar ook overbelast geraakt.

Hij is nu nodig voor Ajax 1 dus pas je je training schema wat aan.
HR
In het geval Hoesen hoeft dat niet per se natuurlijk, hij is een 'bonus' en die mag van mij best middels extra trainingen en invalbeurten geboetseerd worden. Daar ben ik het dus niet met je eens, je hebt een prima spits in de vorm van De Jong. (maar dan moet hij daar ook blijven spelen)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 26 november 2012 12:23:58).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)

In het geval Hoesen hoeft dat niet per se natuurlijk, hij is een 'bonus'. Daar ben ik het dus niet met je eens, je hebt een prima spits in de vorm van De Jong. (maar dan moet hij daar ook blijven spelen)
HR
Een bonus die goed uit is gepakt, en de beste speelt, dat doe je nou eenmaal bij een club, als je goed genoeg bent dan speel je (betekent trouwens niet dat ik geen voorstander ben van een roulatie systeem).

Sorry ik kom er niet bij met me kop dat langzaam brengen gedoe, als je goed genoeg bent ben je er ook klaar voor (maar goed daarom zit ik ook niet in het TH, maar kan ik er wel kritische vraagtekens bij stellen)

Sjah je hebt 2 keuzes.
Zet je Siem de Jong in de spits, krijg je Enoh en Poulsen op het middenveld
Zet je hem niet in de spits krijg je De Jong en Poulsen op het middenveld.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 26 november 2012 12:26:17).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Een bonus die goed uit is gepakt, en de beste speelt, dat doe je nou eenmaal bij een club, als je goed genoeg bent dan speel je (betekent trouwens niet dat ik geen voorstander ben van een roulatie systeem).

Sorry ik kom er niet bij met me kop dat langzaam brengen gedoe, als je goed genoeg bent ben je er ook klaar voor (maar goed daarom zit ik ook niet in het TH, maar kan ik er wel kritische vraagtekens bij stellen)

Sjah je hebt 2 keuzes.
Zet je Siem de Jong in de spits, krijg je Enoh en Poulsen op het middenveld
Zet je hem niet in de spits krijg je De Jong en Poulsen op het middenveld.
HR
Je kan niet voorbij gaan aan niveauverschil en trainingsintensiteit. Hoesen is op beide gebieden nog niet klaar.

Verder ben ik het niet met je eens dat er slechts 2 smaken zijn.

Siem in de spits hoeft geen enoh poulsen middenveld op te leveren, staat dat in de statuten van de KNVB? :d
HR
HR

Tarvos
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 24 juli 2011

Ik val in herhaling, maar normaal gesproken als de Jong in de spits staat speelt Schone.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)
Siem in de spits hoeft geen enoh poulsen middenveld op te leveren, staat dat in de statuten van de KNVB? :d
HR
Ik kijk even naar de wedstrijd tegen psv, en het feit hoe Frank is.
Ik hoop uiteraard anders en dat we gewoon lekker ze gek voetballen vanaf het middenveld.

Gisteren was er eindelijk weer een lijn omhoog te vinden, en die lijn moet je nu vasthouden, ik vond namelijk dat met Siem in de spits gisteren we veel minder ballen voorin konden vasthouden

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 26 november 2012 12:40:08).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Ik kijk even naar de wedstrijd tegen psv, en het feit hoe Frank is.
Ik hoop uiteraard anders en dat we gewoon lekker ze gek voetballen vanaf het middenveld.
HR
Daar ga ik wel met je mee, ik denk dat hij door zijn verdedigende inborst en het willen vasthouden aan de niet goed functionerende 4-1-1-1-3 variant niet de juiste trainer voor Ajax is (sorry Schip, mijn mening daarin is onveranderd, ondanks de late winst van gisteren ;))

Tegen PSV verwacht ik hoogstens Lukoki voor Boerrigter. Tenzij Hoesen het niet haalt laat hij de rest hetzelfde denk ik.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

DarkChild schreef:

(...)
Tegen PSV verwacht ik hoogstens Lukoki voor Boerrigter. Tenzij Hoesen het niet haalt laat hij de rest hetzelfde denk ik.
HR
Lukoki voor Boerrigter kun je vergeten, die is kind aan huis. Hoesen gaat die niet opstellen als die nu al overbelast is. Word waarschijnlijk dus gewoon een middenveld Enoh Poulsen om meer "body" te bieden aan Bommel en Strootman, maar goed nu gaan ik weer speculeren, zie het zaterdag wel.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 26 november 2012 12:49:21).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,7% dat Ajax wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!