Ajax Netwerk
maandag 28 juli 2014 - 08:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 215 »

HR

Schip ahoy
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

quote:HR
Lederen Knikker schreef:

(...)
Lijkt me niet onlogisch gezien zijn vroegere positie en dat zijn voetbalvader van Marwijk is.

Maar Frank moet even het laatste stapje nemen. Hij moet een voetballer daar waar Poulsen speelt neerzetten, eentje die durft om door te dekken. Geen Schone overigens. Maar Frankie moet gewoon door de zure appel heenbijten.

Maar dat zal wel niet gebeuren.
HR
Weet niet of dat enkel BvM is geweest. De stap van het voetbal onder Cruijff en de tussenpauzen zoals Beenhakker, was frivool en vrij onvoorwaardelijk aanvallend. Wonnen ze ook geen landstitels mee, dat terzijde. Maar van Gaal heeft daaruit de defensieve kwetsbaarheid gehaald door het risico op balverlies te verminderen met zijn circulatievoetbal. Kreeg destijds al (behoorlijk misplaatste) kritiek van onder meer Rob Witschge, die het ook te weinig avontuurlijk vond. Onder Cruijff werd immers direct diepte gezocht, onder van Gaal werd rondgespeeld om zo min mogelijk balverlies te lijden en te moeten omschakelen. Dat heeft van Gaal er echt ingeramd bij de generatie van de Boer. Ik denk dat De Boer daar teveel nadruk op legt en de aanvallende intenties teveel verwaarloosd.

Maar als je wedstrijden als tegen Twente thuis, Spartak etc etc ziet...Dan kan hij zijn ploeg dus wel op de juiste manier prepareren. Jammer dat het tussendoor dan zo ver wegzakt.

Hoe dan ook: prima resultaat in een traditioneel erg lastige uitwedstrijd. Dik verdiend. Als je thuis PSV op de broek weet te geven, doe je volledig mee om de titel.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2006

Aparte uitspraak van de Boer "Onze beste wedstrijd", ik mag hopen dat die dit seizoen bedoeld? Alsnog vond ik het nog niet allerbest en met name dus de rechterkant. Deze uitspraak ben ik echt bang dat Poulsen en Boerrigter er dus weer in staan volgende week.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

Aparte uitspraak van de Boer "Onze beste wedstrijd", ik mag hopen dat die dit seizoen bedoeld? Alsnog vond ik het nog niet allerbest en met name dus de rechterkant. Deze uitspraak ben ik echt bang dat Poulsen en Boerrigter er dus weer in staan volgende week.
HR
Natuurlijk bedoelt hij dit seizoen, met deze selectie.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Overigens. Als Hoesen gemiddeld toch op zoveel enthousiasme mag rekenen, dan doet de Boer toch nog iets goed? Hij wordt immers verantwoordelijk gesteld voor alle aankopen.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Natuurlijk bedoelt hij dit seizoen, met deze selectie.
HR
Persoonlijk vond ik die in Nijmegen beter.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Schip ahoy schreef:

Overigens. Als Hoesen gemiddeld toch op zoveel enthousiasme mag rekenen, dan doet de Boer toch nog iets goed? Hij wordt immers verantwoordelijk gesteld voor alle aankopen.
HR
Zullen we even eerst wat meer wedstrijdjes afwachten? Hij toont potentie, maar potentie alleen is niet voldoende.

Maar als hij slaagt, gaan de credits ook naar hem ja. Ook als in dit geval duidelijk Overmars hem vanuit de Jupiler League heeft aanbevolen, daar ga ik niet flauw over doen.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Albinho schreef:

(...)

Zullen we even eerst wat meer wedstrijdjes afwachten? Hij toont potentie, maar potentie alleen is niet voldoende.

Maar als hij slaagt, gaan de credits ook naar hem ja. Ook als in dit geval duidelijk Overmars hem vanuit de Jupiler League heeft aanbevolen, daar ga ik niet flauw over doen.
HR
Vind eerlijk gezegd dat enkel Overmars daar de credits voor en kritiek over moet krijgen. Ga je daar wel flauw over doen?
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Schip ahoy schreef:

(...)
Vind eerlijk gezegd dat enkel Overmars daar de credits voor en kritiek over moet krijgen. Ga je daar wel flauw over doen?
HR
Als jij dat vindt, prima :B

Ik zie het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid technisch hart icm Overmars.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Lederen Knikker schreef:

Als je Messi, Iniesta en Xavi in je elftal hebt hoef je je ook niet zoveel zorgen te maken hoe je ploeg staat bij balverlies...want de kans daarop is vrij klein.

HR
Wat een totale onzin. Alsof zij niet hard moeten werken en alsof zij niet constant bezig moeten zijn met hoe ze staan bij zowel balbezit als balverlies. Alsof alle successen ze zijn komen aanwaaien. Je hebt vorig seizoen gezien wat er van terecht komt als je denkt dat je alleen met een naam kunt winnen, dan win je namelijk helemaal niets, al heet je xavi, messi, maradona of cruijff himself. Alsof busquets en puyol niet oneindig veel ballen her(ver)overen.

Alsof ajax niet in staat is om anders te zijn en anders te voetballen. Dat kan wel, daar heb je alleen visie en de wil (cq. eigenwijsheid) voor nodig.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Van de film schreef:

(...)

Wat een totale onzin. Alsof zij niet hard moeten werken en alsof zij niet constant bezig moeten zijn met hoe ze staan bij zowel balbezit als balverlies. Alsof alle successen ze zijn komen aanwaaien. Je hebt vorig seizoen gezien wat er van terecht komt als je denkt dat je alleen met een naam kunt winnen, dan win je namelijk helemaal niets, al heet je xavi, messi, maradona of cruijff himself. Alsof busquets en puyol niet oneindig veel ballen her(ver)overen.

Alsof ajax niet in staat is om anders te zijn en anders te voetballen. Dat kan wel, daar heb je alleen visie en de wil (cq. eigenwijsheid) voor nodig.
HR
Ik snap alleen niet waarom dat is weggezakt. Toen de Boer het net overnam van Jol heeft hij de wedstrijden voor de winterstop allemaal met vroeg druk zetten gespeeld. Prima wedstrijden. Na de winterstop was het een enorm onrustig binnen de club en ook in het team met het vertrek van Suarez - zonder vervanger - en prinsesje op de erwt Mounir die zich niet behandeld voelde zoals een oud topscorer van AZ behandelt dient te worden. Toen kon ik de dip nog wel begrijpen. Daarbij had de Zeeuw ook een erg slechte periode en die fungeerde toch als aanjager. Kwam rond maart weer terug met een fantastische helft tegen Spartak, goeie potten tegen AZ, helft tegen Roda etc, maar daarna was het weer weg. Tot de 15e mei natuurlijk.

Dan denk je na een complete voorbereiding bij een nieuw seizoen met alle aankopen op tijd, dat hij zijn karwei afmaakt. Maar dat verhaal kennen we. Het zakt weer weg en komt dan in incidentele wedstrijden weer terug.

Pressie moet als trainer toch een speerpunt zijn.
HR
HR

Notlupus
Vedette

Reg.: 26 februari 2010

bolle2 schreef:

(...)

Persoonlijk vond ik die in Nijmegen beter.
HR
Toen de verdediging van NEC zo opzichtig niet meedeed dat je zelfs als Ajacied belchinezen vermoedde?
HR
HR

Van de film
Legende

Schip ahoy schreef:

Ik snap alleen niet waarom dat is weggezakt. Toen de Boer het net overnam van Jol heeft hij de wedstrijden voor de winterstop allemaal met vroeg druk zetten gespeeld. Prima wedstrijden. Na de winterstop was het een enorm onrustig binnen de club en ook in het team met het vertrek van Suarez - zonder vervanger - en prinsesje op de erwt Mounir die zich niet behandeld voelde zoals een oud topscorer van AZ behandelt dient te worden. Toen kon ik de dip nog wel begrijpen. Daarbij had de Zeeuw ook een erg slechte periode en die fungeerde toch als aanjager. Kwam rond maart weer terug met een fantastische helft tegen Spartak, goeie potten tegen AZ, helft tegen Roda etc, maar daarna was het weer weg. Tot de 15e mei natuurlijk.

Dan denk je na een complete voorbereiding bij een nieuw seizoen met alle aankopen op tijd, dat hij zijn karwei afmaakt. Maar dat verhaal kennen we. Het zakt weer weg en komt dan in incidentele wedstrijden weer terug.

Pressie moet als trainer toch een speerpunt zijn.
HR
De tweede tweede seizoenshelft was beter dan de eerste tweede seizoenshelft. Alleen was het toen allemaal nieuw en kwamen we net van uit een periode jol, dan lijkt het voetbal natuurlijk van een andere planeet.
Vervolgens ging de zeeuw weg, moest de jong op het middenveld en moest janssen op het middenveld.
Nu zijn anita en vertonghen weggegaan en moest de jong opnieuw op het middenveld en gingen de sterkhouders van het combinatievoetbal weg (met name aissati en anita). Je zag het alweer minder worden in de laatste wedstrijd tegen vitesse toen sightorsson zo nodig weer moest spelen. Het spelletje luistert behoorlijk nauw. Het is daarom niet zo vreemd dat we dit seizoen met het vertrek van vertonghen, anita en aissati weer helemaal opnieuw moeten beginnen. En vroeg druk zetten heeft toch met name met het middenveld te maken.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Van de film schreef:

(...)

Wat een totale onzin. Alsof zij niet hard moeten werken en alsof zij niet constant bezig moeten zijn met hoe ze staan bij zowel balbezit als balverlies. Alsof alle successen ze zijn komen aanwaaien. HR
Serieus?

Gijpie heeft weinig tactisch verstand maar een ding ziet hij goed. Gasten als Xavi, buiten dat ze goed kunnen voetballen, maken vaak de juiste keus. Bovendien spelen die gasten al jaren bij elkaar waardoor iedereen precies weet wat de ander gaat doen.

Als tegenstander weet je dat als je ruimte gaat weggeven zij er vaak doorkomen en dat ze weinig fouten maken waar je eventueel op de counter zou kunnen loeren.

Elke club in Nederland kan en mag hopen op fouten bij Ajax (Eriksen die weer eens een domme keus maakt en balverlies lijdt) en zo in de omschakeling toeslaan op de counter. Kan je op een briefje meegeven wat Dicky de komende week tegen z'n spelers gaat zeggen...

Dan wordt je als coach nerveus, zeker als je jarenlang verdedigend hebt gedacht.

Frankie moet eindelijk van die angst afkomen en gewoon kiezen voor de aanval. De verdediging kan ook maar daar heeft hij helemaal de spelers niet voor.
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Van de film schreef:

(...)

De tweede tweede seizoenshelft was beter dan de eerste tweede seizoenshelft. Alleen was het toen allemaal nieuw en kwamen we net van uit een periode jol, dan lijkt het voetbal natuurlijk van een andere planeet.
Vervolgens ging de zeeuw weg, moest de jong op het middenveld en moest janssen op het middenveld.
Nu zijn anita en vertonghen weggegaan en moest de jong opnieuw op het middenveld en gingen de sterkhouders van het combinatievoetbal weg (met name aissati en anita). Je zag het alweer minder worden in de laatste wedstrijd tegen vitesse toen sightorsson zo nodig weer moest spelen. Het spelletje luistert behoorlijk nauw. Het is daarom niet zo vreemd dat we dit seizoen met het vertrek van vertonghen, anita en aissati weer helemaal opnieuw moeten beginnen. En vroeg druk zetten heeft toch met name met het middenveld te maken.
HR
Op die manier komt het dus 'nooit' goed.
Poulsen is een zekerheidje en zodra het maar enigzins kan bezet ook De Jong een middenveldpositie.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

DarkChild schreef:

(...)

HR
Als ik dat lees moet ik altijd aan déze intro denken: http://youtu.be/X_MkIQCwrCM ;)

Ondanks wat ergernissen over de eerste helft heb ik het toch naar m'n zin gehad, zeker de tweede helft. Niet gedacht dat we zouden gaan verliezen. De groep zit wat achterstanden betreft mentaal best goed in elkaar. Bij uitzondering labiel, maar in het algemeen goed. Heeft De Boer goed gedaan.
HR
HR

Van de film
Legende

Lederen Knikker schreef:

Serieus?
HR
Ja?

Lederen Knikker schreef:
Gijpie heeft weinig tactisch verstand maar een ding ziet hij goed. Gasten als Xavi, buiten dat ze goed kunnen voetballen, maken vaak de juiste keus. Bovendien spelen die gasten al jaren bij elkaar waardoor iedereen precies weet wat de ander gaat doen.
HR
Trapt gijppie vaker open deuren in? Xavi is een van de weinige uitzonderingen, die is altijd goed, of die nu tegen mallorca of madrid voetbalt. Dat komt enerzijds door zijn mentaliteit maar anderzijds ook door zijn manier van spelen. Iniesta was vorig seizoen bijvoorbeeld bagger en heeft me dit seizoen ook nog niet kunnen bekoren. Messi vind ik dit seizoen ook minder. De kunst bij ajax is om belangrijke spelers (anita) dus niet meer naar clubs als newcastle te laten gaan. Als we dat voor elkaar krijgen kunnen we weer incidenteel europees succes boeken, maar nooit zo lang als barca bijvoorbeeld voor elkaar kan krijgen. Lukt dit niet, dan kun je beter ophouden met z'n allen.

Lederen Knikker schreef:
Elke club in Nederland kan en mag hopen op fouten bij Ajax (Eriksen die weer eens een domme keus maakt en balverlies lijdt) en zo in de omschakeling toeslaan op de counter. Kan je op een briefje meegeven wat Dicky de komende week tegen z'n spelers gaat zeggen...

Dan wordt je als coach nerveus, zeker als je jarenlang verdedigend hebt gedacht.

Frankie moet eindelijk van die angst afkomen en gewoon kiezen voor de aanval. De verdediging kan ook maar daar heeft hij helemaal de spelers niet voor.
HR
Verdedigen heeft, net als aanvallen overigens, niets te maken met goed kunnen verdedigen of goed kunnen aanvallen. Voetbal is voornamelijk een spel van ruimte. Ik hoef helemaal geen goede verdediger te zijn om druk op jou te zetten en jou tot een actie te dwingen. Als mijn ploeggenoot er voor zorgt dat hij 5 meter in mijn rug staat zal die 8 van de 10 keer zo de bal op kunnen pikken van de tegenstander die ik onder druk zet, gewoon omdat hij gedwongen wordt tot een actie. Daarvoor hoeven ik en mijn teamgenoot absoluut geen kaas gegeten te hebben van verdedigen (in de traditionele zin van het woord).
Zo kon ajax prima met een berlijnse muur spelen met non-verdedigers als chivu, maxwell en obrien. Zo kan dit ajax ook prima heel verdedigend spelen met poulsen, moisander, alderweireld, van rhijn en blind. Zolang je de linies kort op elkaar houdt is voetbal voornamelijk een spel wat je speelt met je hoofd en niet zozeer met je lichaam.
Verdedigen is makkelijker dan aanvallen, want om aan te kunnen vallen moet je dát beheersen maar óók technisch nog goed zijn. Daarom snap ik het dilemma van de boer ook wel, want hij heeft niet zoveel technisch goede spelers tot zijn beschikking. Maar goed, kies dan gewoon echt voor verdedigen/counteren en niet deze wirwar.

@darchild,
Als we spelers als anita niet langer vast kunnen houden heeft het inderdaad allemaal geen zin. Of tenminste, dan kunnen we nooit meer europees succes boeken. Ajax zal altijd het beste spelersmateriaal van nederland hebben dus kampioen worden in nederland 2 van de 3 keer zou geen probleem mogen zijn.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Skywalker schreef:

(...)

Als ik dat lees moet ik altijd aan déze intro denken: http://youtu.be/X_MkIQCwrCM ;)

Ondanks wat ergernissen over de eerste helft heb ik het toch naar m'n zin gehad, zeker de tweede helft. Niet gedacht dat we zouden gaan verliezen. De groep zit wat achterstanden betreft mentaal best goed in elkaar. Bij uitzondering labiel, maar in het algemeen goed. Heeft De Boer goed gedaan.
HR
(verschrikkelijke comedy serie, maar ik ben sowieso nooit fan van Rijk geweest ;))

Ik weet niet of je het feit dat we nu terugkomen van een achterstand kan toeschrijven aan vakmanschap van De Boer. Niet dat hij van mij geen credits mag krijgen, maar wel als ze terecht zijn. Ik heb ook genoeg tergende potjes zonder bezieling gezien onder zijn leiding. Laatst tegen VVV bijvoorbeeld nog, toen hij tot verbijstering van velen verklaarde wel degelijk veel spelplezier te hebben aanschouwd.

Van de film schreef:

(...)
@darkchild,
Als we spelers als anita niet langer vast kunnen houden heeft het inderdaad allemaal geen zin. Of tenminste, dan kunnen we nooit meer europees succes boeken. Ajax zal altijd het beste spelersmateriaal van nederland hebben dus kampioen worden in nederland 2 van de 3 keer zou geen probleem mogen zijn.
HR
Europees succes praat ik niet over, maar zelfs daadwerkelijke dominantie in Nederland is alleen mogelijk als je navenante keuzes maakt.
Oftewel: als je tweederde van je middenveld 'verkeerd' blijft invullen en de reflex verdedigend blijft, dan lijkt dat ver weg.
En komt het wat dat betreft 'nooit' goed, al zullen we nog steeds genoeg potjes winnen door een individuele gril
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

na vandaag hoop ik dat eindelijk eens afstapt van zijn privéprojecten, Boerrighter en de Jong op het middenveld.
De wissel Schone voor Hoessen bevreemde mij in eerste instantie wel, Hoeesen speelde prima. Maar de wissel pakte goed uit. De Jong leefde wat op in de spits, leek er opeens weer zin in te hebben,ik heb de indruk dat de Jong helemaal niet graag op het middenveld speelt. In de spits deed hij het niet minder dan Hoessen en we kregen er een middenvelder bij.
Boerrighter, sorry maar dat kan echt niet meer, de man wil de bal niet eens hebben en als hij de bal wel krijgt weet hij zich geen raad. Leek wel blij dat hij gewisseld werd met een bevrijde indruk sprintte hij naar de zijlijn.
Wat wil de Boer nu eigenlijk bewijzen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Sindelar schreef:

na vandaag hoop ik dat eindelijk eens afstapt van zijn privéprojecten, Boerrighter en de Jong op het middenveld.
De wissel Schone voor Hoessen bevreemde mij in eerste instantie wel, Hoeesen speelde prima. Maar de wissel pakte goed uit. De Jong leefde wat op in de spits, leek er opeens weer zin in te hebben,ik heb de indruk dat de Jong helemaal niet graag op het middenveld speelt. In de spits deed hij het niet minder dan Hoessen en we kregen er een middenvelder bij.
Boerrighter, sorry maar dat kan echt niet meer, de man wil de bal niet eens hebben en als hij de bal wel krijgt weet hij zich geen raad. Leek wel blij dat hij gewisseld werd met een bevrijde indruk sprintte hij naar de zijlijn.
Wat wil de Boer nu eigenlijk bewijzen.
HR
De Jong vindt zichzelf wel degelijk meer middenvelder, in een interview in de (papieren) VI van een week of 2 geleden bevestigde hij dat en meldde verheugd dat 'De Boer hem daar ook in eerste instantie wil gebruiken'

Wat betreft Boerrigter, tja, een gemankeerde linksbuiten die vanuit het niets ineens op rechts wordt gezet maar daarvoor simpelweg de voetballende kwaliteiten ontbeert..dat lijkt inderdaad wel op een projectje om iets te bewijzen ja

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 25 november 2012 20:31:07).]
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Van de film schreef:

(...)

Verdedigen heeft, net als aanvallen overigens, niets te maken met goed kunnen verdedigen of goed kunnen aanvallen. Voetbal is voornamelijk een spel van ruimte. Ik hoef helemaal geen goede verdediger te zijn om druk op jou te zetten en jou tot een actie te dwingen. Als mijn ploeggenoot er voor zorgt dat hij 5 meter in mijn rug staat zal die 8 van de 10 keer zo de bal op kunnen pikken van de tegenstander die ik onder druk zet, gewoon omdat hij gedwongen wordt tot een actie. Daarvoor hoeven ik en mijn teamgenoot absoluut geen kaas gegeten te hebben van verdedigen (in de traditionele zin van het woord).
Zo kon ajax prima met een berlijnse muur spelen met non-verdedigers als chivu, maxwell en obrien. Zo kan dit ajax ook prima heel verdedigend spelen met poulsen, moisander, alderweireld, van rhijn en blind. Zolang je de linies kort op elkaar houdt is voetbal voornamelijk een spel wat je speelt met je hoofd en niet zozeer met je lichaam.
Verdedigen is makkelijker dan aanvallen, want om aan te kunnen vallen moet je dát beheersen maar óók technisch nog goed zijn. Daarom snap ik het dilemma van de boer ook wel, want hij heeft niet zoveel technisch goede spelers tot zijn beschikking. Maar goed, kies dan gewoon echt voor verdedigen/counteren en niet deze wirwar.

@darchild,
HR
Des te vreemder dat Ajax van zijn voetbaldirecteur, Marc Overmars, slechts 3x in de 10 jaar kampioen hoeft te worden.
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

DarkChild schreef:

(...)

De Jong vindt zichzelf wel degelijk meer middenvelder, in een interview in de (papieren) VI van een week of 2 geleden bevestigde hij dat en meldde verheugd dat 'De Boer hem daar ook in eerste instantie wil gebruiken'
HR
Hij geeft zelf aan liefst dichtbij het strafschop gebied te spelen.

uit .nu.nl
Dat hij nog altijd door het elftal zwerft is inmiddels onderwerp van gesprek tussen De Jong en coach Frank de Boer. "Ik heb in sommige wedstrijden iets te ver van het doel gespeeld en kon daardoor minder gevaarlijk zijn in het strafschopgebied terwijl daar toch ook mijn kracht ligt." "Zeker in de Champions league sta ik verder naar achteren. Daar ben echt wel mee bezig, echt wel over aan het praten met de trainer."HR

Wat betreft Boerrigter, tja, een gemankeerde linksbuiten die vanuit het niets ineens op rechts wordt gezet maar daarvoor simpelweg de voetballende kwaliteiten ontbeert..dat lijkt inderdaad wel op een projectje om iets te bewijzen ja
HR
Tot bewijst hij nekel dat het niet werkt en het steeds erger wordt.
Vandaag ging Boerrighter op een gegeven moment loopacties maken om niet aangespeeld te kunnen worden.
HR
HR

Schip ahoy
Idool

DarkChild schreef:

(...)

HR
Alsof je daar nou werkelijk nog verbaasd over kan zijn. Dat vind ik echt zo'n tekortkoming aan de meeste kritiek op de Boer/spel van het eerste. Men doet net alsof de jaren 80/begin 90 condities nog onveranderd aanwezig zijn.

Je kunt je hoofd niet in het zand steken en net doen alsof het Bosman arrest nooit gewezen is en het gat naar de Europese top niet groter is geworden, de opleidingen niet onder druk staan en we spelers nog minder lang kunnen vasthouden.

Ajax kan dat gat enkel verkleinen als er op Uefa niveau regels worden aangenomen om die effecten te verzachten. Op het moment dat middenmotors en subtoppers rustig je beste spelers wegkapen en talenten uit de jeugd een overstap naar een andere opleiding steeds makkelijker maken, is bouwen een vrij hol begrip.

Neemt niet weg dat de Boer niet de meest avontuurlijke coach is. Maar aanvallende trainers als Ten Cate en Adriaanse hebben hier ook geen potten kunnen breken.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Schip ahoy schreef:

(...)
Alsof je daar nou werkelijk nog verbaasd over kan zijn. Dat vind ik echt zo'n tekortkoming aan de meeste kritiek op de Boer/spel van het eerste. Men doet net alsof de jaren 80/begin 90 condities nog onveranderd aanwezig zijn.

Je kunt je hoofd niet in het zand steken en net doen alsof het Bosman arrest nooit gewezen is en het gat naar de Europese top niet groter is geworden, de opleidingen niet onder druk staan en we spelers nog minder lang kunnen vasthouden.

Ajax kan dat gat enkel verkleinen als er op Uefa niveau regels worden aangenomen om die effecten te verzachten. Op het moment dat middenmotors en subtoppers rustig je beste spelers wegkapen en talenten uit de jeugd een overstap naar een andere opleiding steeds makkelijker maken, is bouwen een vrij hol begrip.

Neemt niet weg dat de Boer niet de meest avontuurlijke coach is. Maar aanvallende trainers als Ten Cate en Adriaanse hebben hier ook geen potten kunnen breken.
HR
Ik ben eerder verbaasd dat een zinnetje over goedkomen wordt geinterpreteerd als dat ik zou rekenen op Europees succes ;) Als er iemand sceptisch is over dat uitgesproken aspect van Cruijff's plannen ben ik het wel!

Het gaat mij om domineren in Nederland. Binnen alle mogelijk- en onmogelijkheden van de grootste club in eigen land draait het ook dan om keuzes, wat ik hier toelicht.

Dat aangevuld met jouw, in mijn optiek terechte, opmerking dat De Boer niet de meest avontuurlijke coach is, verleidde mij tot die frase over 'nooit goedkomen'.
Als, bijvoorbeeld, tweederde van het middenveld op deze manier ingevuld blijft worden, als spelers als Boerrigter tegen hun natuur moeten blijven spelen, dan blijft het spel afwachtend en daardoor kwetsbaar.
En niet des Ajax, zo je wilt.
HR
HR

Van de film
Legende

bolle2 schreef:

Des te vreemder dat Ajax van zijn voetbaldirecteur, Marc Overmars, slechts 3x in de 10 jaar kampioen hoeft te worden.
HR
Hmm, heeft hij dat echt gezegd? Ik meende namelijk dat cruijff zoiets had gezegd als 6 of 7 van de 10 keer.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Reg.: 5 november 2006

Van de film schreef:

(...)

Hmm, heeft hij dat echt gezegd? Ik meende namelijk dat cruijff zoiets had gezegd als 6 of 7 van de 10 keer.
HR
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=175711
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 48,9% dat Feyenoord wint van Besiktas JK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!