Ajax Netwerk
zaterdag 1 november 2014 - 03:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 215 »

HR

Deus ex Machina
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2012

Lekkere wissels Frankje. Ik begin meer en meer mezelf af te vragen of dit wel de juiste man is voor Ajax en hun hele revolutie.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 november 2006

quote:HR
champy95 schreef:

(...)

Als je Hoesen ook noemt, betekent het dat Ajax wel degelijk goed heeft gevoetbald.
Hij heeft namelijk weinig invloed op het resultaat gehad.
HR
Zoals ik al eerder afgaf kwam al het voetbal vanaf de linkerkant, er werd dus inderdaad goed gevoetbald, vanaf 1 kant. Toen Hoesen werd gewisseld was ook meteen de balvaste man voorin verdwenen.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Zoals ik al eerder afgaf kwam al het voetbal vanaf de linkerkant, er werd dus inderdaad goed gevoetbald, vanaf 1 kant. Toen Hoesen werd gewisseld was ook meteen de balvaste man voorin verdwenen.
HR
Waarom was het resultaat dan onder andere te danken aan Hoesen, volgens jou?
HR
HR

Quido
International

Reg.: 10 juli 2003

Hoesen zat er volgens mij flink doorheen, dus die wissel was noodzakelijk.

Al met al een dikverdiende overwinning en sinds tijdens nog eens een acceptabele (meer ook niet!) wedstrijd van Ajax (hoewel het defensief (zowel individueel als collectief) weer dramatisch was en er nog ontzettend veel valt te verbeteren). Mag hopen dat Poulsen en Boerrigter hun laatste wedstrijd hebben gespeeld, zou al veel schelen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

raptor1979 schreef:

(...)

Project Boerrigter overal en Project Poulsen in de basis. Zul je zien dat ze beiden geblesseerd raken en dat we een herahaling van de vorige seizoenen gaan ien. Inhaalrace doordat de coach zijn opstelling wel moet wijzigen.
HR
En Projectje De Jong, het woord lievelingetje mag hier niet gebruikt worden, maar dat voor hem andere wetten gelden lijkt me wel duidelijk.
Want Siem wissel je niet, daar schuif je mee.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Zlatanist schreef:

Loon naar werken. Echt dikverdiende overwinning.

Die corner voor rust is en blijft een schande. Verder sloeg de wissel van Hoesen nergens op. Waarom niet Poulsen en anders gewoon een keer lievelingetje eruit halen! Opnieuw heeft onze aanvoerder geen bal geraakt vandaag. Hij werkte hard, loopacties waren wel aardig maar aan de bal was hij bijzonder matig. Toen hij in de spits ging lopen liep het ook veel minder dan met Hoesen. Hoesen was alleen voor het doel ongelukkig, maar dat was De Jong ook, verder was hij (Hoesen) sterk. Onbegijpelijke wissel en het wordt echt eens tijd dat De Boer zijn aanvoerder eens naar de kant haalt.
HR
Hier ben ik het mee eens. 100% verdiende overwinning, minder dan 3 punten was zeer ongelukkig geweest. De wissels waren echter niet de mijn geweest en Boerrigter op rechts moet echt rap voorbij zijn.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

champy95 schreef:

(...)

Waarom was het resultaat dan onder andere te danken aan Hoesen, volgens jou?
HR
Omdat die 1-1 al veel eerder had moeten vallen, wat vertrouwen geeft over de rest van het team.

Iedereen denkt dat ik Ajax maar slecht vond, helemaal niet, vond Ajax goed spelen maar vond ik dus echt komen door de linkerkant, overwinning is ook dik verdiend.
En eindelijk die fucking 12:30 fobie doorbroken.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 25 november 2012 14:34:23).]
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Kijken wat de boer de volgende keer gaat proberen.
Ik voorspel fischer rechtsbuiten, eriksen in de spits en boerrigter linksbuiten.
Alle gekheid op een stokje, ajax was beter dan roda en verdiende het om te winnen met hoessen als aanspeelpunt voorin, wat hij erg goed deed, maar mijn type voetbal is het niet.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

DarkChild schreef:

(...)

En Projectje De Jong, het woord lievelingetje mag hier niet gebruikt worden, maar dat voor hem andere wetten gelden lijkt me wel duidelijk.
Want Siem wissel je niet, daar schuif je mee.
HR
Ik was het met je eens op je Boerrigter comment, dit niet, De Jong speelde een verdienstelijke pot vond ik.

Ik DENK (je moet hier niet alleen maar meer op je woorden passen, zelfs op de letters voordat het weer anders geinterpreteerd wordt) dat Hoesen leeggespeeld was en dat ie daarom gewisseld werd, dan is De Jong naar de spits de meest logische oplossing.

Ik wacht de uitleg van De Boer af, is er een tactische reden voor de wissel van Hoesen dan vind ik dat opvallend en ben ik het er niet mee eens.

Verder vraag ik me af wat De Boer anders had kunnen doen, behalve Boerrigter. Denk dat Schone op VM in dit geval de boel nog drukker had gemaakt en Poulsen speelde niet heel slecht vond ik.

Ajax bleef voetballen tot het eind, maar was gewoon niet effectief en mist gewoon kwaliteit om zo'n ploeg helemaal stuk te spelen. Wordt het in de 1e vijf minuten wel 0-1 win je denk ik met een nulletje of 4, nu zakt Roda zo ver in dat het heel druk en lastig wordt.
HR
HR

RogerGarcia
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Volgende keer Schone ipv Poulsen en Lukoki ipv Boerrigter. Ook Andersen op de bank ipv 2 verdedigende mids.

Of zou Frank volgende keer weer een defensief blok gaan opstellen met Eriksen in de spits tegen de logge verdedigers van PSV ;)
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Omdat die 1-1 al veel eerder had moeten vallen, wat vertrouwen geeft over de rest van het team.

Iedereen denkt dat ik Ajax maar slecht vond, helemaal niet, vond Ajax goed spelen maar vond ik dus echt komen door de linkerkant, overwinning is ook dik verdiend.
En eindelijk die fucking 12:30 fobie doorbroken.
HR
Gelukkig bleven Adeb en jij desondanks pal achter onze jongens staan!
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Idool

Sheik Yerbouti schreef:

(...)Gelukkig bleven Adeb en jij desondanks pal achter onze jongens staan!
HR
Waar heb je het over? Voor 2e helft begon zei ik al dat we gingen winnen dankzij de goed spelende en combinerende linkerkant.
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

emotie is wat gezakt en uiteindelijk drie punten helpt natuurlijk ook maar het nare gevoel over de wissels en het uitblijven ervan blijft hangen. Vandaag was het dan uiteindelijk op tijd met hangen en wurgen maar waarom weigert Frank bij een 1-0 achterstand in de rust al te wisselen en 343 te gaan spelen bij een tegenstander die volledig achteruit is gaan hangen na de 1-0 en minimaal 25 meter meer naar de eigen goal is gaan spelen? Hoesen kapot ok, maar waarom Boerrigter pas in de 71e minuur eruit? Waarom Poulsen laten staan? De overwinnaar heeft uiteindelijk gelijk denk ik dan maar.
HRHR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Goed gespeeld dus props aan Frank. Vond de wissel Lukoki wel een zwakke. We gingen er niet beter van voetballen en Lukoki zelf raakte alleen maar de bal kwijt.
HR
HR

Van de film
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

Waar heb je het over? Voor 2e helft begon zei ik al dat we gingen winnen dankzij de goed spelende en combinerende linkerkant.
HR
Hij heeft het over de afgelopen dagen/weken denk ik.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

raptor1979 schreef:

emotie is wat gezakt en uiteindelijk drie punten helpt natuurlijk ook maar het nare gevoel over de wissels en het uitblijven ervan blijft hangen. Vandaag was het dan uiteindelijk op tijd met hangen en wurgen maar waarom weigert Frank bij een 1-0 achterstand in de rust al te wisselen en 343 te gaan spelen bij een tegenstander die volledig achteruit is gaan hangen na de 1-0 en minimaal 25 meter meer naar de eigen goal is gaan spelen? Hoesen kapot ok, maar waarom Boerrigter pas in de 71e minuur eruit? Waarom Poulsen laten staan? De overwinnaar heeft uiteindelijk gelijk denk ik dan maar.
HR
Boerrigter eens, Poulsen, tja, speelde hij zo slecht dan? Ben geen fan van m maar vond m vandaag niet slecht. Alternatief zou Schone zijn die gelijk meer vooruit gaat staan, wat het drukker maakt in het centrum. Dat kan tegen zo'n terugzakkende ploeg ook negatief werken, nu speelde je in principe met 3 verdedigers (Moisander, Poulsen, Veltman) waarbij Blind en Van Rhijn doorschoven.

Omdat ook Boerrigter en Fischer veelvuldig naar binnen gaan (oa om ruimte te maken voor Blind/ Van Rhijn) wordt het dan wel heel druk in het centrum.

Denk ik dus.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Albinho schreef:

(...)

Hier ben ik het mee eens. 100% verdiende overwinning, minder dan 3 punten was zeer ongelukkig geweest. De wissels waren echter niet de mijn geweest en Boerrigter op rechts moet echt rap voorbij zijn.
HR
Boerrigter eruit halen was ik het mee eens. Evenals het eruit halen van Alderweireld. Ik vond Veltman echt wel een stuk beter spelen als Alderweireld. Zowel voetballend als verdedigend. Maar ik had Schöne voor Poulsen ingebracht. Dat vond ik echt een onbegrijpelijke wissel.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

HR
Dat jij en Adeb, die ouwe Interista, ondanks alle tegenslagen goede moed houden en te allen tijde het positieve eruit proberen te halen. Dat is knap en betaalt zich op den duur altijd uit.
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Ik was het met je eens op je Boerrigter comment, dit niet, De Jong speelde een verdienstelijke pot vond ik.

Ik DENK (je moet hier niet alleen maar meer op je woorden passen, zelfs op de letters voordat het weer anders geinterpreteerd wordt) dat Hoesen leeggespeeld was en dat ie daarom gewisseld werd, dan is De Jong naar de spits de meest logische oplossing.

Ik wacht de uitleg van De Boer af, is er een tactische reden voor de wissel van Hoesen dan vind ik dat opvallend en ben ik het er niet mee eens.

Verder vraag ik me af wat De Boer anders had kunnen doen, behalve Boerrigter. Denk dat Schone op VM in dit geval de boel nog drukker had gemaakt en Poulsen speelde niet heel slecht vond ik.

Ajax bleef voetballen tot het eind, maar was gewoon niet effectief en mist gewoon kwaliteit om zo'n ploeg helemaal stuk te spelen. Wordt het in de 1e vijf minuten wel 0-1 win je denk ik met een nulletje of 4, nu zakt Roda zo ver in dat het heel druk en lastig wordt.
HR
Als Hoesen inderdaad 'leeg' was, dan is het schuiven logisch bij gebrek aan een spits, maar bij De Jong lijkt het wel of het niet uitmaakt wat hij doet, hij blijft staan.
Ik vond hem bleekjes en slordig , maar er waren er meer rijp voor een wissel.

Boerrigter op rechts is onbegrijpelijk. Volgens mij heeft hij zijn beste seizoen gehad onder Brood bij RKC, ik denk zelfs dat die verrast was. Boerrigter is al een redelijk gemankeerde linksbuiten, op rechts blijft er niets over. Dan nog liever Sulejmani als we blijkbaar gedwongen worden met 'verkeerdbenigen' op de flank te spelen.

Wat ik wel goed vond, en hopelijk iets op echt op te bouwen, was dat Ajax eens een hele wedstrijd probeerde te blijven voetballen.
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

BassieAdam schreef:

(...)

Boerrigter eens, Poulsen, tja, speelde hij zo slecht dan? Ben geen fan van m maar vond m vandaag niet slecht. Alternatief zou Schone zijn die gelijk meer vooruit gaat staan, wat het drukker maakt in het centrum. Dat kan tegen zo'n terugzakkende ploeg ook negatief werken, nu speelde je in principe met 3 verdedigers (Moisander, Poulsen, Veltman) waarbij Blind en Van Rhijn doorschoven.

Omdat ook Boerrigter en Fischer veelvuldig naar binnen gaan (oa om ruimte te maken voor Blind/ Van Rhijn) wordt het dan wel heel druk in het centrum.

Denk ik dus.
HR
Heb je opgelet op Poulsen bij het eerste doelpunt? Hij moedigde de Roda'er nog net niet aan om te schieten. Verder was het niet barslecht maar het voegde ook zo weinig toe en hij leek zo vaak rust te willen bewaren ipv druk te zetten dat ik niet snap waarom Fran kblijft vasthouden aan deze vent als basisklant.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

DarkChild schreef:

(...)

Als Hoesen inderdaad 'leeg' was, dan is het schuiven logisch bij gebrek aan een spits, maar bij De Jong lijkt het wel of het niet uitmaakt wat hij doet, hij blijft staan.
Ik vond hem bleekjes en slordig , maar er waren er meer rijp voor een wissel.

Boerrigter op rechts is onbegrijpelijk. Volgens mij heeft hij zijn beste seizoen gehad onder Brood bij RKC, ik denk zelfs dat die verrast was. Boerrigter is al een redelijk gemankeerde linksbuiten, op rechts blijft er niets over. Dan nog liever Sulejmani als we blijkbaar gedwongen worden met 'verkeerdbenigen' op de flank te spelen.

Wat ik wel goed vond, en hopelijk iets op echt op te bouwen, was dat Ajax eens een hele wedstrijd probeerde te blijven voetballen.
HR
Eens wat betreft Boerrigter, ik denk het idee erachter wel te snappen met de opkomende backs, maar vind het een verkeerde keuze.

Wat De Jong betreft ben ik het er niet mee eens, hij was vandaag niet de beste, maar zeker niet de slechtste en had positioneel weer een aantal goede momenten vond ik.

Je laatste punt is het belangrijkste. Hopelijk zien ze ook dat het uitbetaald om te blijven voetballen.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Burzlew schreef:

Goed gespeeld dus props aan Frank. Vond de wissel Lukoki wel een zwakke. We gingen er niet beter van voetballen en Lukoki zelf raakte alleen maar de bal kwijt.
HR
Geen zwakke wissel, Boerrigter speelde toch zwak? Is het logisch dat Lukoki er in komt. Ondanks dat Lukoki ook geen geweldenaar is.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

raptor1979 schreef:

(...)

Heb je opgelet op Poulsen bij het eerste doelpunt? Hij moedigde de Roda'er nog net niet aan om te schieten. Verder was het niet barslecht maar het voegde ook zo weinig toe en hij leek zo vaak rust te willen bewaren ipv druk te zetten dat ik niet snap waarom Fran kblijft vasthouden aan deze vent als basisklant.
HR
Weet niet of het doelpunt hem aan te rekenen was, eerder Blind vond ik, maar goed, dat is 1 fout eruit halen.

Wat vind je van wat ik hierboven zei, dat als je kiest voor de tactiek met opkomende backs het tegen een ploeg die zover terugzakt als Roda doet misschien te druk wordt om ook Schone nog daar neer te zetten?

Nogmaals even de disclaimer: ik zie liever Poulsen ook niet spelen, maar zou het wel snappen als dat de overweging was. Dan is het niet zo heel vreemd.
HR
HR

DarkChild
Moderator

BassieAdam schreef:

(...)

Eens wat betreft Boerrigter, ik denk het idee erachter wel te snappen met de opkomende backs, maar vind het een verkeerde keuze.

Wat De Jong betreft ben ik het er niet mee eens, hij was vandaag niet de beste, maar zeker niet de slechtste en had positioneel weer een aantal goede momenten vond ik.

Je laatste punt is het belangrijkste. Hopelijk zien ze ook dat het uitbetaald om te blijven voetballen.
HR
Het idee van de opkomende backs begrijp ik nog enigzins, maar op deze manier moeten ze zo'n beetje superman zijn. Verdedigend hun mannetje staan en aanvallend, met name op rechts dus, brengen wat de aanvallers niet kunnen.
Dat maakt je voorspelbaar en (dus) kwetsbaar en doet bijna 'Duits' aan. (veel Laufpensum wordt gevraagd ;))

En Poulsen kan misschien weinig kwaad tegen Roda, hij voegt ook niets toe. Iets waar hij volgens mij voor gehaald is.
Hij houdt het elftal niet bij elkaar, dekt niet door, heeft geen fantastische pass of inzicht en is verdedigend zeer kwetsbaar met ruimte achter hem.
Oftewel in alle eerlijkheid: ik zie geen enkele echte kwaliteit waarom hij moet spelen of waarmee hij Ajax beter maakt. En da's best treurig.
Daarom ben ik het niet met je eens wat betreft 'drukte in het centrum'. Poulsen schurkt niet tegen zijn verdediging aan omdat dat tactisch beter is, hij doet dat van nature.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 25 november 2012 15:00:49).]
HR
HR

Van de film
Legende

Sheik Yerbouti schreef:

Dat jij en Adeb, die ouwe Interista, ondanks alle tegenslagen goede moed houden en te allen tijde het positieve eruit proberen te halen. Dat is knap en betaalt zich op den duur altijd uit.
HR
:B
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 215 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 7]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 95,6% dat PSV wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!