Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 83 »
Sjoerdd
Internationale topspeler
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006
quote:Klopt, dat is het grote probleem, hopelijk straks met de Financial Fair Play dat je ze wat langer kan houden.
Albinho schreef:
(...)
Ze zouden eventueel bij Ajax kunnen blijven om verder te groeien, dat is de enige reden. Of ze beter worden door met deze rommel samen te spelen is vraag 2. Het wordt een lastige klus Alderweireld en Eriksen na dit seizoen te behouden. Daar ligt ook het grote probleem van dit alles; het vasthouden van de betere spelers.
Massimo
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2010
quote:Dat denk ik ook. Na dit seizoen zou hij nog minimaal 1 en eigenlijk nog minimaal 2 jaar hier moeten ballen en als een grote meneer naar een mooie club in het buitenland te gaan. Hij is in Nederland nog lang niet uitgeleerd i.t.t. Suarez en Vertonghen toen ze weg gingen. En daar hoort een contractverlenging bij van 2 of 3 jaar met een mooie salarisbeloning. Dan mag hij in het hoogste segment komen van het salarishuis.
Jordi Alba schreef:
(...)
Sportief gezien zou het voor Eriksen beter zijn om nog een aantal jaar hier te blijven. Hij moet eerst maar eens hier de grote man worden.
Albinho
Legende
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003
quote:Die financiele buffer om jong grote talenten te kopen is er al, want die spelers zijn namelijk niet zo duur en brengen daardoor weinig lasten met zich mee. Met Fischer, Andersen, Boccara, Eriksen en Boilesen heb je bijvoorbeeld weinig risico. De verkoop van Eriksen financiert vermoedelijk de aankoop van allen al ruimschoots.
Sjoerdd schreef:
(...)
Klopt, dat is het grote probleem, hopelijk straks met de Financial Fair Play dat je ze wat langer kan houden.
Aan de andere kant heb ik nu zoiets, zolang we bezig zijn de club weer op te bouwen de komende 3 jaar, om niet te lang stil te staan bij vertrek van goede spelers. Verkoop ze voor een mooie prijs, leg een goede financiële buffer aan waarmee we in de toekomst goede talentvolle spelers kunnen kopen.
Sjoerdd
Internationale topspeler
quote:Voor het geld van Eriksen kan je inderdaad wel 10 toptalenten kopen.
Albinho schreef:
(...)
Die financiele buffer om jong grote talenten te kopen is er al, want die spelers zijn namelijk niet zo duur en brengen daardoor weinig lasten met zich mee. Met Fischer, Andersen, Boccara, Eriksen en Boilesen heb je bijvoorbeeld weinig risico. De verkoop van Eriksen financiert vermoedelijk de aankoop van allen al ruimschoots.
Je moet er niet lang bij stil staan, je moet er op anticiperen. Vertrekt iemand waarvoor je intern geen vervanger hebt, dan moet je dus tijdig scouten. Ik vind sowieso dat je ten alle tijden een schaduwlijst moet hebben.
Albinho
Legende
quote:Dat laatste ben ik met je eens. Nu heb je bijvoorbeeld geen goede rechtsbuiten en niet vanuit de jeugd. Dan is het voor mij geoorloofd om een echte versterking te halen. Idealiter ben je dat dus voor door een aantal jaar eerder die inschatting te maken.
Sjoerdd schreef:
(...)
Voor het geld van Eriksen kan je inderdaad wel 10 toptalenten kopen.
Ik bedoel ook een buffer aanleggen dat je een Narsingh wel kan halen (wat Overmars zei, als Anita eerder was verkocht was Narsingh wel gehaald).
Niet elk jaar kan je elke positie vullen met een jeugdspeler, nu niet en straks niet.
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Er is ook geen geld, tenminste, als je een gezonde balans nastreeft.
Albinho schreef:
(...)
Dat laatste ben ik met je eens. Nu heb je bijvoorbeeld geen goede rechtsbuiten en niet vanuit de jeugd. Dan is het voor mij geoorloofd om een echte versterking te halen. Idealiter ben je dat dus voor door een aantal jaar eerder die inschatting te maken.
Overmars is geen financiele man, ik zou niet alles wat hij zegt voor waar aannemen. Het is voor hem makkelijker om te zeggen dat er geen geld was, dan dat er geen alternatieven voor Narsingh waren. Is allemaal politiek.
Albinho
Legende
quote:Het gaat om 2 zaken:
wat zeg je nu? schreef:
(...)
Er is ook geen geld, tenminste, als je een gezonde balans nastreeft.
We hadden die Narsingh zo kunnen kopen, en ook z'n salaris kunnen opbrengen. Maar dan druk je het recent gestarte financiele beleid direct de kop in. Binnen een paar maanden alweer je eerste uitzondering maken slaat nergens op, dan gaat het weer van kwaad tot erger.
BaddahBing
Regelmatige invaller
Uit: anzee
Reg.: 30 november 2011
quote:Luister de de eerste tien minuten van dat interview nou nog een keer,
Sjoerdd schreef:
(...)
Voor het geld van Eriksen kan je inderdaad wel 10 toptalenten kopen.
Ik bedoel ook een buffer aanleggen dat je een Narsingh wel kan halen (wat Overmars zei, als Anita eerder was verkocht was Narsingh wel gehaald).
Niet elk jaar kan je elke positie vullen met een jeugdspeler, nu niet en straks niet.
Albinho
Legende
quote:Hoe kan Narsingh nou akkoord gaan als Ajax en Heerenveen er niet uit komen? Je weet niet eens of er uberhaupt met hem op dat vlak is onderhandeld.
BaddahBing schreef:
(...)
Luister de de eerste tien minuten van dat interview nou nog een keer,
(umberto heeft het over de transfersom nergens zegt overmars dat er een tekort aan geld is en dat de reden is)
het financiële,
waar hij aan refereert is in de context met dat ze veel werk verzet hebben, gaat niet om de transfersom er door Anita dan wel zou zijn.
Dus concludeer ik daaruit
Dat het gaat om de afspraak die gemaakt is aangaande het salarishuis,
iets waarvan Overmars zei dat
Ajax niet aan kan tornen omdat ze dan ongeloofwaardig overkomen.
Dus t lijkt mij vooral dat Narsingh noch Assaidi akkoord gingen met het door Ajax gebodene.
Sjoerdd
Internationale topspeler
quote:Wat betreft Narsingh zijn Ajax en Heerenveen er toch gewoon niet uitgekomen?
BaddahBing schreef:
(...)
Luister de de eerste tien minuten van dat interview nou nog een keer,
(umberto heeft het over de transfersom nergens zegt overmars dat er een tekort aan geld is en dat de reden is)
het financiële,
waar hij aan refereert is in de context met dat ze veel werk verzet hebben, gaat niet om de transfersom er door Anita dan wel zou zijn.
Dus concludeer ik daaruit
Dat het gaat om de afspraak die gemaakt is aangaande het salarishuis,
iets waarvan Overmars zei dat
Ajax niet aan kan tornen omdat ze dan ongeloofwaardig overkomen.
Dus t lijkt mij vooral dat Narsingh noch Assaidi akkoord gingen met het door Ajax gebodene.
BaddahBing
Regelmatige invaller
quote:Wat bedoel je met Overmars is geen financiële man ?
Albinho schreef:
Overmars is geen financiele man, ik zou niet alles wat hij zegt voor waar aannemen. Het is voor hem makkelijker om te zeggen dat er geen geld was, dan dat er geen alternatieven voor Narsingh waren. Is allemaal politiek.
quote:Jij en Albinho horen in Overmars antwoord dat het ontbreken van het geld van de transfer van Anita de reden voor het niet doorgaan van de komst van Narsingh is,
Sjoerdd schreef:
(...)
Wat betreft Narsingh zijn Ajax en Heerenveen er toch gewoon niet uitgekomen?
Bij Assaidi ging het over zijn salaris.
Dat Overmars niet zegt dat er geld tekort is is iets anders als geld genoeg.
Ik heb hier ook geld voor een nieuwe auto, maar hou het geld liever even op zak, als ik morgen 10 duizend euro krijg dan koop ik er wel een.
quote:
Albinho schreef:
(...)
quote:Volgens FdeB is er wel onderhandeld
Hoe kan Narsingh nou akkoord gaan als Ajax en Heerenveen er niet uit komen?
Je weet niet eens of er uberhaupt met hem op dat vlak is onderhandeld.
quote:De Nieuwe afspraken aangaande salarissen zijn juist genomen als gevolg van de impact die het had op de financiën.
En binnen die maand tijd zijn er nieuwe salarisafspraken gemaakt ja, maar dat leidt pas op termijn tot financiele impact. De enige echte financiele impact had de verkoop van Anita.
quote:En ik zou je best tegemoet willen komen aan je verzoek,
Een ander verzoek, is het wellicht mogelijk je reacties wat meer te structureren? Er valt echt nauwelijks doorheen te komen.
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Maar dan klopt het toch wat Overmars zegt. Er was geen geld.
Albinho schreef:
(...)
Het gaat om 2 zaken:
- aankoopprijs
- salaris
Het 2e wordt pas interessant als je over het 1e rond bent. Over het 1e zijn ze nooit rondgekomen, ik kan dan ook niet beoordelen of het 2e een obstakel was geweest. Ik denk dat hij wel binnen het salarishuis had gepast. Ik denk dat er mbt het 1e de aankoopprijs ook geen groot budget was, maar dat Frank vooral een verdediger wenste en daarmee is dat bedrag aan Moisander uitgegeven. Terwijl er achterin meer en betere alternatieven waren dan voorin. Daarom moest het uiteindelijk voorin goedkoop (een situatie waarin je dus gaat kopen omdat het goedkoop is en niet omdat het goed is) en kwamen Babel en Sana. Verkeerde keuzes, verkeerde onderbouwingen.
ibramovic
Idool
Uit: Wenen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003
quote:Goed nieuws dat Overmars dit inziet. Voor het eind van het jaar moet je simpelweg duidelijkheid hebben. Of dit nou betekent bijtekenen of niet bijtekenen is om het even, maar voor de beleidsvoering geeft dit heel veel rust.
ibramovic schreef:
Ik vraag me af wanneer er eens actie ondernomen wordt om de echte belangrijke spelers te binden. De Kamps en Arica kunnen wel leuk een contractaanbieding krijgen, maar het zal nu ook zaak worden om het geraamte voor de komende jaren vast te stellen.
Alderweireld en Eriksen móeten voor de winter bijtekenen. Doen ze dit niet, kun je in de winter aan vervanging denken als van Veltman/van Rhijn en Andersen/Meleg niet verwacht wordt ze op te kunnen volgen in de zomer.
Ook Blind moet gewoon bijtekenen als hij de vorm van de laatste weken vast weet te houden. Bij hem is het ook meer een kwestie van fysieke training om z'n snelheid en duelkracht te ontwikkelen dan dat hij technisch (Boerrigter, Enoh) ondermaats is.
Evenals dit trio, moeten ook Fischer en Kishna met hun contract tot 2014 z.s.m. bij moeten tekenen en als het even mogelijk is moet ook Babel een verlengd contract aangeboden krijgen.
Je weet dan in ieder geval waar je komende zomer aan toe bent. Moet je een nieuwe spits halen omdat Babel weer vertrekt? En zijn de 'ervaren' Eriksen en Alderweireld toe aan een nieuwe stap in hun carriere? Heb je deze info vóór de winterstop, kun je met deze informatie gericht gaan scouten om niet opnieuw halsoverdekop middelmaat aan te trekken.
Ik hoop dan ook dat Overmars daadkrachtig te werk gaat en deze 3 belangrijke spelers voor de club weet te behouden. Met een verkoop van Vermeer en de Jong moet je in de zomer dan het nodige kapitaal weten vrij te maken, maar je weet in ieder geval dat het geraamte staat, waarbij je spelers als Boccara, Denswil, Andersen en Fischer rustiger in kan passen dan wanneer zij de gaten die Eriksen en Alderweireld achterlaten noodgedwongen op moeten vangen:
Ryan Babel
Tobias Sana/'Viktor Fischer' .../'Ricardo Kishna'
Christian Eriksen Thulani Serero/'Lucas Andersen'
'Ilan Boccara'
Nicolai Boilesen/Daley Blind 'Stefano Denswil' Toby Alderweireld Ricardo van Rhijn
Jasper Cillessen
Sjoerdd
Internationale topspeler
quote:Jij maakt iets op uit zijn verhaal, maar iets wat hij letterlijk zegt (als Anita eerder verkocht was zou Narsingh waarschijnlijk wel gehaald zijn) geloof je niet?
BaddahBing schreef:
(...)
Jij en Albinho horen in Overmars antwoord dat het ontbreken van het geld van de transfer van Anita de reden voor het niet doorgaan van de komst van Narsingh is,
Terwijl ik uit zijn verhaal opmaakte dat het nieuw ingestelde salarishuis als beleid de reden is.
BaddahBing
Regelmatige invaller
quote:Daaruit maak ik op dat je denkt dat met het geld van de transfersom van Anita,
Jij schreef :
robdegekste
Lid 2de elftal
Reg.: 5 november 2007
quote:
Ajax director celebrates his Danes
Sporten.dk have spoken with Ajax's sports director Marc Overmars on the club Danes, and why Danish players are so important for Ajax
About why they get so many Danes to the club, says Overmars:
- We are very aware of where we scout our players. We are for example not present in countries such as Brazil, Uruguay, Peru or Chile. We focus more on Sweden, Denmark and similar areas. Denmark has always produced good players, similar to the Dutch players, such as Frank Arnesen, Laudrup brothers and Eriksen, etc. The players who like the ball and technique as their primary ability, says Marc Overmars and continues:
- English players rarely take abroad, and one sees not a Spanish or Italian player in Dutch football, it happens rarely. Dutchmen have always been very curious to get out in the world, as the Danes. Danes fall quickly, they fit everywhere, and many players are also in the Netherlands after his career, for example Tomasson and Rommedahl, who will stay here after his career. The same with Kenneth Perez, who works here at the club and almost speak better Dutch than I do.
Below is Marc Overmars' individual assessment of the club Danes:
Christian Eriksen - Goals come Eriksen
- Eriksen takes all the time more and more people step up to higher levels. The most important thing right now is the way he handles everything that is going on: He handles pressure really mature, and he started to talk about it with us. He is calm about everything bustle, and he is critical about his own game.
- When you are 20, there are always things you can improve. There are many who have criticized his inability to score, but if you're 20 years old, is the goal not essential. He had 16 assists last season. Here in Holland we call assists for six goals, and it will mean that he actually has eight goals extra. When I was 20, I scored four goals in a season, but in the years after I scored 14 goals. So it's a matter of time before also targets come, because he creates a lot of chances, and when he has the ability, he also has the ability to score.
Christian Poulsen - The father of the young
- It is perhaps arguably, that he is not a typical Ajax player, but Frank de Boer, Bergkamp and myself have thought of Poulsen in a few years. He does it really well, and he was such played against City (CL match on Tuesday last week, ed.), He played an incredible match.
- Poulsen's function is also to educate our young players and must surely be a kind father for the players. He has signed for two years, but we have to see what happens next year. We have always a talent that is ready to come up, and if that happens, he must play better than Poulsen to turn him off. Currently, Poulsen very important to us, even if he should not play any matches.
Nicolai Boilesen - Terrible for Boilesen
- We are of course concerned about Nicolai. He has now been out for almost 14 months, which is incredibly boring. It's terrible for him, it is terrible for Ajax and Denmark. Right now we do not know what perspective is with respect to when he will be ready for even doctors are not quite sure when he will be ready again. But we hope for the best, and we believe course on him, otherwise we would not have given him a contract while he was injured.
Lucas Andersen - Man of the year
- Lucas is young and needs time, but he does it very well. We are very pleased with the way he has trained in the past four months. We and Lucas know what we have to work with, and it would not surprise me if he course of a year, will play onto the A-Team. In the future we would like to have the best Danish dynamite-left side of Boilesen, Lucas and Fischer on the same side.
Lasse Schöne - Dutchman Schöne
- He's the type that just is Ajax 'material', which can be very a ball and put his teammates up for scores, so he fits perfectly into our philosophy. He is also an example of the Danes fall very well in Holland, where he has played for some clubs. It is up to him to tilspille himself a starting place, it has proved to be easy, but with all the games we play, he'll get playing time.
Viktor Fischer - An impatient young player
- He's still a young player, and he still has much to learn. Viktor has a great deal of confidence and is very secure in his own abilities, but he is only 18 years old and must have patience.
- I have also been a 18-year-old player, and then I would play all games, but it's hard. Fischer would like to play in the first team, and he will also be fixed, but he must still have patience.
AFCANieuwmarkt
Idool
Reg.: 5 november 2006
quote:Ik ken die Iancu niet, verhaaltje van Spaan moet je altijd met 30 scheppen zout nemen, maar vond het interessant om hier even te delen.
Marc Overmars heeft de komst van de Roemeense middenvelder Gabriel Iancu naar Ajax tegengehouden. Dat schreef Henk Spaan afgelopen zaterdag in zijn column in Het Parool. 'De Roemeen Iancu nam hij niet, ondanks gunstige rapporten van Wesseling, Van der Zee en Frank de Boer. Zijn gelijk of ongelijk zal later blijken', aldus Spaan. Overmars haalde eerder al Tobias Sana, terwijl de scoutingrapporten hem juist afwezen.
robdegekste
Lid 2de elftal
Reg.: 5 november 2007
Erik Lamela
Vedette
Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005
Quattroporte
Legende
Reg.: 26 april 2002
quote:Hoe en door wie?
robdegekste schreef:
Inderdaad want Sana is wel degelijk gescout.
Albinho
Legende
quote:Steen Olsen hield em al vanaf zijn oude club (Qviding?) in de gaten
Quattroporte schreef:
(...)
Hoe en door wie?
nednil
Lid 2de elftal
Reg.: 12 augustus 2011
quote:Doordat je 5 zinnen uit een context licht, is het niet duidelijk op wiens conto de laatste zin over het negatieve advies betreffende Sana komt.
AFCANieuwmarkt schreef:
(...)
Ik ken die Iancu niet, verhaaltje van Spaan moet je altijd met 30 scheppen zout nemen, maar vond het interessant om hier even te delen.
afca-goden
Veelbelovend talent
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 11 november 2012
adeb
Bankzitter
Reg.: 12 augustus 2012
j0rdiii
Basisspeler
Reg.: 14 januari 2012
quote:Wil Fischer dat? Of ga jij er gewoon vanuit dat hij dat wil?
adeb schreef:
Marc heeft kennelijk een klap van de molen gehad. Hoe haal je het in je hoofd om het contract van Fischer slechts met een 2 jaar te verlengen? Zo'n jongen moet je minimaal nog een seizoen meer vastleggen, 2017.
Anders kan je hem over 2 jaar alweer verkopen als hij net begint te draaien.
Deze topic is open en bestaat uit 83 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 »
Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Marc Overmars

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.