Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 11:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 6]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 243 pagina's: « 1 ... 237 238 239 240 241 242 243 »

HR

adeb Gele kaart: waarschuwing
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 12 augustus 2012

Bassie, ik had je gisteren nog tot twee keer toe een vraag gesteld, maar je was te moe. Ik neem aan dat je nu fris en fruitig bent, dus ik zie graag je antwoord tegemoet.

En dat stokpaardje met beleid brengen is gisteren wel uit elkaar gevallen toch? Fischer en Hoesen brengen bij een 3 en 4-0 achterstand.
HR
HR

raptor1979
International

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

Ik snapte je punt wel, namelijk dat Ajax weer naar een bepaald ideaal toe wil en dat je dus over twee drie jaar weer een elftal hebt met bepaalde klasse in iedere linie die we nu zo duidelijk lijken te ontberen.

met mijn opmerking probeerde ik aan te geven dat je over twee jaar waarschijnlijk alweer twee van die spelers kwijt bent dus dat ik me ook niet blind zou staren op de toekomst om het heden te vergoeilijken.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

quote:HR
The Hunter schreef:
Ik heb ze helaas niet voorhanden, maar als je kijkt naar het aantal goals per gespeelde minuut dan wil ik wel eens een vergelijking maken tussen Mounir El Hamdaoui en Siem de Jong of Ryan Babel of Cristian Eriksen. Dan weet ik wel wie ik op zou stellen als spits. MeH scoorde 56 keer in 84 wedstrijden (gem. 0,67) en De Jong 50 keer in 126 wedstrijden (gem. 0,4). Een spits moet afgerekend worden op goals.
HR
En dan beticht je mij van scorebordjournalistiek? Het kan me geen reet schelen hoeveel een spits scoort en nee, een spits moet niet afgerekend worden op zijn goals. Huntelaar maakte er ook 30 maar maakte ons niet kampioen. De Jong maakt er misschien 15-20 in een seizoen (waar hij in de spits speelt) maar met hem kun je wel kampioen worden. Spitsen moeten afgerekend worden op hun spel, en goals maken is daar onderdeel van, maar ook niet meer dan dat.

The Hunter schreef:
Mijn vraag was wel goed. We weten dat we onze beste spelers moeten verkopen, maar waar het om gaat is dat je dan goede spelers terug haalt. En ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de aankopen. Ik vind Poulsen, Schone en Sana niets toevoegen.
HR
Ajax gaat nooit net zulke goede spelers kopen als die ze verkopen. Ajax heeft niet de mogelijkheden om een opvolger van vertonghen te halen en in de toekomst zeker niet meer, want we leiden straks alleen nog maar toptalenten op (gechargeerd gezegd) dus als de volgende 'kluivert' straks weg gaat, wie wil je daar dan voor halen? Bij ajax zal er altijd een neergaande lijn zijn wanneer er weer dragende spelers worden verkocht want die kún je simpelweg niet opvangen. Je hebt dan weer een periode nodig om talenten op te leiden. Het is nu alleen zo dat er 2 dragende spelers per seizoen weg gaan. Dat moet naar 4 dragende spelers in 5 of 6 jaar.

Ik vind schone en sana heel goede aankopen. Je zult zien dat als sana zich straks heeft aangepast het een speler wordt in de richting van aissati. Schone is een prima 12e man en nu helaas mijn eerste optie in de punt naar achter. Sterker nog, hij doet het de laatste tijd beter dan eriksen.

The Hunter schreef:
Je krijgt van mij gelijk als Eriksen en Fischer tot hun 24e bij Ajax blijven, echter vertrekken ze eerder naar het buitenland moet je mij gelijk geven. Dat betekent dat Eriksen nog 4 jaar bij Ajax moet blijven en Fischer nog 6 jaar. Als dat gebeurt geef ik je gelijk, maar ik ben er bang voor dat ze die jaren niet bij ons blijven.
HR
Eriksen gaat eerder weg. Het nieuwe beleid is pas echt 1 a 2 jaar van kracht. Fischer moet inderdaad gewoon langer blijven. Als dit niet gebeurd en het volgende talent niet klaar staat hebben we inderdaad een groter probleem.

The Hunter schreef:
Waarom haalde hij dan een gemiddelde van 1 goal per 2 wedstrijden bij Ajax. Waarom stond de Arena op de stoelen als hij weer een goal maakte die uitblonk van technische klasse? En dat met maar 1 been.
HR
Omdat hij fantastische dingen kan doen. Dat betekent niet dat hij een goede speler is voor de ploeg.

The Hunter schreef:
Het feit dat ze in eindhoven punten verspeelden heeft niets met kwaliteit te maken. Dat heeft te maken met instelling. De kwaliteiten van de spelers lag in eindhoven hoger dan bij Ajax, maar de instelling van de trainer en de spelers deugde niet in eindhoven. Daardoor verspeelden ze punten.
HR
Als ajax die selectie had gehad was je waarschijnlijk een andere mening toegedaan, maar sinds wanneer is mentaliteit geen kwaliteit?

Jopie C. uit B. te A. schreef:
Huh? Het matige spel heeft toch juist te maken met verkeerde keuzes en het "wegpesten" van de imo juiste keuzes (scherp met Mounir omgaan en hem laten vechten met Kolbeinn om de spitspositie en daardoor Babel niet halen, scherp met Ismael omgaan door hem respect te geven ipv een halvering van zn salaris, scherp met Anita omgaan door hem eerder een contractsverlenging aan te bieden en hem vanaf moment 0 altijd te laten staan op CVM). Maar goed ik zal volgend jaar nog wel ff komen posten:
HR
Het matige spel heeft onder andere te maken met het maken van rare keuzes (in mijn ogen) maar ook met het vertrek van kwaliteit. El hamdaoui heeft vooral zelf een probleem en dat kunnen alle trainers die met hem gewerkt hebben beamen. Ik wil het ook niet meer over die vent hebben. Laat hem lekker bij fiorentina op de bank zitten.
Aissati is het slachtoffer geworden van het nieuwe beleid. Alhoewel ik vind dat ze hem te weinig hebben geboden en dus een inschattingsfout hebben gemaakt, zoals ik vind dat ze wel meer inschattingsfouten maken bij het TH.

- Derk op links, Derk op rechts
- Sana op links, Sana op rechts
- Babel op links, Babel op rechts, Babel in de spits
- Siem op rh, Siem in de spits
- Eriksen op het middenveld, Eriksen als hangende spits
- Schone in de basis waar dan ook op het middenveld, Schone op de bank
- Poulsen in de basis, Poulsen gewisseld
- Fischer in de basis, Fischer in JA, Fischer op de bank
- Enoh als aanvoerder, Enoh op de bank, Enoh op lh (WTF?!), Enoh op cvm
- Denswil, oh Veltman
- Micky, Ebecilio, Lukoki, Ozbiliz, Aisatti en nog een karrenvracht aan buitenspelers

Film ik begrijp er allemaal geen reet meer van.
HR
Ik snap er ook niets van, maar soms is het lastig om afstand te nemen als je er middenin zit. Overigens wil ik wel even in gaan op je laatste twee punten.
Veltman is een RCV en denswil een LCV. Dat veltman dus speelt ipv alderweireld is logisch en bovendien moet denswil eerst maar eens laten zien dat hij beter is dan veltman.
De boer heeft sulejmani in zijn eerste periode wel aan het voetballen gekregen en die heeft hem dat terugbetaald met veel goals en een kampioenschap. Ebecilio vind ik een prima speler als back-up (ik had helemaal geen problemen gehad met aissati en ebecilio voor de linksbuiten). Lukoki is vooral erg licht en die is er duidelijk nog niet klaar voor. Ozbiliz vind ik nog steeds een gemiste kans. Erg talentvol, maar ook veel geblesseerd. Die keuzes vond ik allemaal wel te billiken.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

adeb schreef:

Bassie, ik had je gisteren nog tot twee keer toe een vraag gesteld, maar je was te moe. Ik neem aan dat je nu fris en fruitig bent, dus ik zie graag je antwoord tegemoet.

En dat stokpaardje met beleid brengen is gisteren wel uit elkaar gevallen toch? Fischer en Hoesen brengen bij een 3 en 4-0 achterstand.
HR
Er waren 2 redenen waarom ik niet antwoordde: ik was moe en wat ik toen ook al zei, met jou valt niet te discussieren. Of je het nou bewust doet of het echt niet snapt ik weet het niet, maar je trekt continu verkeerde conclusies uit andersmans woorden.

Het feit alleen al dat je zegt dat het beleid-verhaal naar aanleiding van gisteren uit elkaar gevallen is geeft dat nog maar eens aan. Het maakt eigenlijk ook niet meer uit of je het bewust doet of onbewust, maar op die manier is er geen normaal gesprek met je aan te knopen, omdat het enige wat ik dan nog aan het doen ben is steeds opnieuw iets uit te leggen wat je vervolgens weer uit zijn verband rukt en er verkeerde conclusies uit trekt.

raptor1979 schreef:

Ik snapte je punt wel, namelijk dat Ajax weer naar een bepaald ideaal toe wil en dat je dus over twee drie jaar weer een elftal hebt met bepaalde klasse in iedere linie die we nu zo duidelijk lijken te ontberen.

met mijn opmerking probeerde ik aan te geven dat je over twee jaar waarschijnlijk alweer twee van die spelers kwijt bent dus dat ik me ook niet blind zou staren op de toekomst om het heden te vergoeilijken.
HR
Ja dat snap ik dat je dan weer spelers kwijt zal zijn. Maar dat is exact mijn punt. Doordat dit beleid zo is ingezet staan er dan weer anderen. Dat is het hele principe van dat nieuwe beleid ook, continu nieuwe talenten aanleveren. Dan gaat het dus niet om momentopnames, maar om die doorgroei.
HR
HR

kooleracer
Lid 2de elftal

Reg.: 20 juni 2011

Frank de Boer is gisteren echt door de mand gevallen vooral op tactisch gebied en zijn opstelling raakte kant noch wal. Eerst kritiek op zijn opstelling.

- Vermeer (goede keus, gister was hij dramatisch maar heeft het dit seizoen zeer behoorlijk gedaan in mijn ogen)
- Van Rhijn ( begon goed als vervanger van Greg, maar ik begin mijn twijfels te krijgen over zijn verdedigende kwaliteiten laat elke wedstrijd buitenspelers lang hem glippen. Maar op dit moment is hij de beste die de Boer kan kiezen).

-Alderweireld ( niks op aan te merken )

-Moisander ( gister weer matig, mede verantwoordelijk door niet adequaat in te grijpen bij het eerste doelpunt. Verdedigers die naar achterlopen moet je nooit willen kopen voor 4M euro. In mijn ogen zware miskoop vooral voor de prijs die ervoor hebt betaald en de kwaliteit die je ervoor terug heb gekregen). Fout van de Boer die wilde hem zo graag hebben. Voor 4M kan je als je goed scout echt een speler vinden die 2x zo goed kan worden of al is dan deze slapjanus. Had dan gewoon Denswil voor de leeuwen gegooid. Want dit schiet echt nie op, hij pakt ook elke wedstrijd een gele kaart..

-Blind (twaalde man, maar zeker niet voor de basis van Ajax.) Stel gewoon Dijks op is in mijn ogen veel beter in het aanvallen en in het verdedigen, onbegrijpelijk dat hij dit seizoen niet de voorkeur heeft gekregen. Helemaal na zijn optreden tegen PSV, schakelde narsingh gewoon uit.

-------------------------------------

Middenveld:

Poulsen/Enoh/De Jong: Hoe haal je het in hoofd om dit trio op te stellen we zijn geen man city maar die is de slechts mogelijk samenstelling van het middenveld sinds de Boer hoofdtrainer van Ajax is geworden. Deze middenveld verdiend een officiële waarschuwing. Spelers als Schone, Fischer op de bank houden ten faveure van 3 koekenbakkers.

Poulsen: Dat is een regelrechte aanfluiting voor de supporters en je eigen jeugdopleiding, dacht dat we sinds de komst van JC14 een andere koers waren ingeslagen. Dat de Boer hem ook altijd blijft opstellen geeft nogmaals aan dat Frank de Boer in zijn eigenwereld of zwaar ast heeft van tunnelvisie. Iedereen ziet deze jongen wekelijks falen maar de Boer &Co blijven hem doodleuk opstellen. Lekker op bank houden als je een en alleen in brengen in de 80 Min wanneer is 2-1 voorstaat.

Enoh: Bewijst jaar in jaar uit dat hij dezelfde domme voetballer blijft die de meest rare overtredingen maakt. Eigenlijk totaal ongeschikt voor het voetbal wat Ajax wilt spelen. Maar dat hij nog steeds bij Ajax reken ik ook De Boer&Co aan. Anders was hij al lang en breed vertrokken netals die andere nietsnutten die hem voor gingen. Maar blijkbaar ziet deze technische staf iets in hem, waardoor zelfs speeltijd krijgt. Ongeschikt voor Ajax!

Siem: "Captain fantastic" ongelooflijk sinds de komt wordt hij nog steeds als middenvelder gebruikt, voor de buitenwereld wereld is al lang duidelijk dat deze jongen zwaar te kort komt voor het midenveld.Is te traag lijd abnormaal veel balverlies, ziet de oplossingen niet kan niet open draaien, conclusie 12 man. Ik zou als coach altijd voor Babel,Kolbeinnn en Hoesen kiezen in de spits kiezen als die drie er niet zijn zou de Jong pas spelen. Ideale twaalde man, ik zou siem de Jong op als defensieve middenvelder zien spelen misschien ligt dat hem aaangezien hij veel meters maakt en vaak zijn duels wint. Maar als spits en middenvelder wint ik het 5, niks bijzonders dus.

---------------------------------------

Aanvallers

Eriksen: Eriksen is geen spits! Dat de Boer hem daar zet is mij volkomen on duidelijk aangezien hij op het middenveld het best tot zijn recht komt, als hij een partner heeft die hem begrijpt. Beste speler van de selectie speelt niet eens op zijn eigen positie omdat de Boer iets belachelijks heeft bedacht maar er zelf nog steeds in gelooft. Tunnelvisie De Boer, begint bijna te lijken op Van Marwijk tijdens het EK.

Derk en Lukoki: "Lukoki doet weinig onder voor Mickey" De Boer. Deze uitspraak laat nog maar eens zien dat de Boer de kwaliteiten van zijn eigen selectie niet goed ziet. Dat Mickey niet aan spelen komt, vind ik ook onbegrijpelijk. Het renpaard Jody kiezen ten faveure van begaafd technicus die ook nog een man kan paseren en scorend vermogen heeft ontgaat mij totaal. Ik ben de Mickey van vorig seizoen niet vergeten, dat was onze beste speler aan het begin van het seizoen. En nu mag hij niet eens spelen zelfs, totaal idioot als je het mij vraagt. Als je een adequate vervanger had was het begrijpelijk maar Jody is kan niet eens een bal aannemen laat staan een voorzet afleveren of een man passeren op techniek aangezien je niks aan snelheid hebt als je je voordeel verliest omdat je geen balcontrole hebt. Derk van vorig seizoen stond bij mij altijd in de basis maar als je nu mag kiezen tussen deze derk en Fischer dan is de keus makkelijk gemaakt, FISCHER!!! Dat de Boer zo'n op de bank zet terwijl Ajax bezig is met contract verlengen helpt totaal niet. Zal me niks verbazen als Fischer tijdens de winterstop bekent maakt dat hij niet wilt bijtekenen. Ik bedoel als De Boer niet de beste spelers opstelt om wat reden dan ook zou ik ook mij bedenkingen hebben.

De Boer heeft er een aardig zooitje van gemaakt sinds het begin van het seizoen, aankopen voor het eerste zijn zwaar tegengevallen (Poulsen,Moisander). Opstellingen kloppen nog steeds niet, voetbal is van bedenkelijk niveau, prestaties zijn er zeer sporadisch. Ik vind het echt tijd dat de Boer begint te presteren want ik vind dit langzamerhand niet meer te tolereren. Ik zou de Boer helemaal geen aankopen meer laten doen laat dat voortaan maar over aan Overmars. Punt twee beter gaat de boer gewoon 4-3-3 spelen zonder tactische aanpassing want een groot tacticus is hij echt niet. Punt 3 wanneer gaat de Boer een team bouwen want het elftal dat er nu staat is niet gericht op de toekomst of het heden.

Meneer de Boer doe eens niet zo moeilijk en stel gewoon de volgende 11 spelers tegen roda JC op:

-----------------Vermeer-------------

-VRhijn---Alderweireld---Denswil---------Dijks

--------------Boccara/De Jong (experiment)-----------

-------------Eriksen-----Schone----------------

------Andersen-------Hoesen-------------Fischer

Mensen zullen zeggen het is veelte jong, maar wat ik tot nu van de andere spelers heb gezien was echt dramtisch. Poulsen, Enoh,Moisander, De Jong en Blind komen niet in het stuk voor omdat ze weinig tot niks toevoegen aan het spelen ze lopen er bij brengen niet creatiefs en voegen dus weinig toe aan het spel, aan dat soort spelers heb je niks op de helft van de tegenstander dus waarom de Boer altijd opstelt ontgaat mij totaaal. Hoesen is echt spits spits. Fischer is beter dan Derk. Andersen is beter dan Lukoki. Als op bank zet je Mickey als andersen tegenvalt zet je gewoon Mickey er in. Eriksen hoort gewoon op het middenveld, als Serero fit is stel je hem op ipv Schone. Of als Boccara en de Jong niet voldoen stelt je Serero op als centrale middenvelder dat kan hij goed, hij legt namelijk risico in zijn passes iets wat weinig zie bij Poulsen of Enog. Serero kan als spelverdeler heeft goed uit de voeten op die positie. Verder kiest voor de toekomst en het heden met Dijks en Denswil. Dijks is beter als Blind, en Denswil gaat wel fouten maken maar ik zie in hem veel betere CV dan Moisander voor de toekomst.

Dooie anonieme eenheidsworsten hadden vroeger nooit plaats bij Ajax, al die verhalen over het klimaat bij Ajax dat het kil zou zijn. Dat klimaat wil ik terug hebben, er is geen plaats voor spelers zonder persoonlijkheid en stille school jongen als dat wilt moet je lekker naar Groningen of Heerenveen gaan. Dit is Ajax een leerschool voor de echte top, waar er ook geen plaats is voor lieve school jongens. Dus types als Blind,Moisander,De Jong en Poulsen horen hier niet thuis. Ik wil jongens met de mentaliteit van Sneijder, Zlatan en Heitinga zien dat is dit Ajax, we veelte laf en lief aan het worden ziet helemaal geen pit in onze jongens. Die enige die pit en lef tonen zijn Fischer en Alderweireld op dit moment de rest kan je bewijzen van spreken een klap geven zonder dat je een klap terugkrijgt. Komt ook door de Boer die als een type van Gaal alle teugels in handen heeft, die gasten kunnen zich niet ontwikkelen tot mannen zo worden altijd behandeld als jongens die alles moeten doen zoals de meneer de Boer dat zegt. Terwijl meneer de Boer zelf ook niet meer weet waar hij mee bezig is.

Rijkaard komt dit Ajax verlossen aub, we hebben iemand nodig die de talenten de ruimte gegeven om zich te ontpoppen en te ontwikkelen tot betere spelers met meer persoonlijkheid. De Boer is van Gaal twee, denkt dat hij altijd gelijk heeft en helemaal niks tolereert van zijn spelers. Dat hij bij een stand van 0-4 ofzo zijn spelers midden op het veld staat af te blaffen als hond die door het dolle eens geeft nogmaals aan hoe hij met zijn selectie omgaat. Dat de spelers het accepteren dat er zo geschreeuwd wordt tegen hun waar alle camera's bijzijn geeft nogmaals aan dat er geen persoonlijkheden in deze selectie zitten. De Boer is een prima veldtrainer of trainer voor Jong Ajax, maar voor het eerste komt hij tekort want zijn selectie wordt niet beter terwijl er wel spelers bijzitten die in mijn ogen het wel in zich hebben.

Ik ben het vertrouwen in Boer al eerder verloren, maar nu ben ik ook het respect verloren voor hem als hoofdcoach van Ajax. Een trainer van Ajax mag namelijk nooit een middenveld in het veld sturen waar totaal geen voetbal inzit. Deze tactiek was net zo vreselijk als de eerste wedstrijd van Mourinho tegen Barca, waar pepe op het middenveld speelde en Ozil op bank. De opstelling van de Boer was net zo gestoord. Als Jol of een andere trainer dit had gedaan was hij nu al lang ontslagen of had JC14 er meteen schande over gesproken in zijn column. Daarom zeg ik het maar,de opstelling van gister van schandalig en Ajax onwaardig . De Boer lever je ontslag in en ga verder als assistent of coach van Jong Ajax. Want bij Ajax 1 heb je in mijn ogen niks te zoeken, misschien dat je in de toekomst wat bijleert en je wel kan presteren als een topcoach maar het komt nu zeker te vroeg.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 22 november 2012 15:18:04).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Vedette

Reg.: 5 november 2006

Ik snap echt de discussies niet meer. Iedereen met een voetballend Ajax hart ziet toch dat het met dag meer afglijdt. Elke keer dat uitstellen, ja dat was tegen vvv toen spaarde we ons voor Dortmund, nu is Dortmund weer de CL kandidaat en moeten we niet zeuren. Zondag is het weer de 12:30 wedstrijd na de CL tegen roda. Excuses, excuses, hou er is mee op, voetbal is gewoon bagger en Frank is hoofdverantwoordelijk voor dit zooitje.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

BassieAdam schreef:

Over een paar jaar is de opstelling in de lijn van Cillesen, Van Rhijn, Veltman, Denswill, Boilesen, Eriksen, Andersen, Bocarra, Fischer, Hoesen en Sana. Of soortgelijkige spelers.HR
Nou als dat het idee is dan heb ik er weinig vertrouwen in.

Over een paar jaar is v.Rhijn weg, is Eriksen weg en Fischer misschien ook wel (die gaat geen 5 jaar in Ajax 1 spelen kan ik je nu al verklappen). Als die spelers worden vervangen is de kans enorm dat hun vervangers een stuk minder zijn. Kan je nu ook al vertellen dat Veltman en Sana geen geweldenaars zijn of zullen worden en van de rest is het nog maar afwachten wat het gaat worden. Dus over 'een paar jaar' heb je nog steeds een matig elftal. Als je wil dat het een goed elftal wordt heb je ook directe versterkingen van buitenaf nodig. Geen opvulling als Moisander, Poulsen, Boerrigter en Sana dus, maar echte directe versterkingen die het team kwailtatief beter maken. Dat ontbreekt nu al en ook in de toekomst zal de noodzaak er zijn om dat soort spelers te halen. Er moet gezocht worden naar de middenweg. Men verwijt de oude beleidsvoerders volledig voor het kopen gekozen te hebben, maar zoals het beleid nu gevoerd wordt zijn we volledig omgeslagen naar de andere kant. Dat is financieel verstandiger, maar sportief eerder dramatisch. Van dit beleid ga je de vruchten nooit pakken, want eerst zit je jaren te kijken naar spelers in ontwikkeling die fouten maken, wisselvallig zijn en mentaal minder weerbaar zijn en als ze vervolgens echte stappen gaan zetten zijn ze weg. De middenweg moet gevonden worden, je moet ook spelers halen die al verder zijn in hun ontwikkeling en daarmee direct een versterking zijn en daarnaast ook nog beter worden.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Zlatanist schreef:

(...)

Nou als dat het idee is dan heb ik er weinig vertrouwen in.

Over een paar jaar is v.Rhijn weg, is Eriksen weg en Fischer misschien ook wel (die gaat geen 5 jaar in Ajax 1 spelen kan ik je nu al verklappen). Als die spelers worden vervangen is de kans enorm dat hun vervangers een stuk minder zijn. Kan je nu ook al vertellen dat Veltman en Sana geen geweldenaars zijn of zullen worden en van de rest is het nog maar afwachten wat het gaat worden. Dus over 'een paar jaar' heb je nog steeds een matig elftal. Als je wil dat het een goed elftal wordt heb je ook directe versterkingen van buitenaf nodig. Geen opvulling als Moisander, Poulsen, Boerrigter en Sana dus, maar echte directe versterkingen die het team kwailtatief beter maken. Dat ontbreekt nu al en ook in de toekomst zal de noodzaak er zijn om dat soort spelers te halen. Er moet gezocht worden naar de middenweg. Men verwijt de oude beleidsvoerders volledig voor het kopen gekozen te hebben, maar zoals het beleid nu gevoerd wordt zijn we volledig omgeslagen naar de andere kant. Dat is financieel verstandiger, maar sportief eerder dramatisch. Van dit beleid ga je de vruchten nooit pakken, want eerst zit je jaren te kijken naar spelers in ontwikkeling die fouten maken, wisselvallig zijn en mentaal minder weerbaar zijn en als ze vervolgens echte stappen gaan zetten zijn ze weg. De middenweg moet gevonden worden, je moet ook spelers halen die al verder zijn in hun ontwikkeling en daarmee direct een versterking zijn en daarnaast ook nog beter worden.
HR
Godsamme zeg, LEES nou eens even. Overigens ook vooral wat Film beschrijft.

Het beleid moet er op afgestemd zijn dat er een continue doorstroom van talenten is. De namen die ik daar noem (je kan hier geen naam noemen of er wordt weer een conclusie aangehangen zeg), zijn een voorbeeld van een richting.

Het idee is zo op te leiden dat als Eriksen weg is zijn opvolger al in huis is, idem voor Fischer etcetera. Daar zal je altijd mindere jaren in houden, maar dat is primair het beleid.

Maar dat is geen beleid dat je van dag 1 op 2 realiseert.

AFCANieuwmarkt schreef:

Ik snap echt de discussies niet meer. Iedereen met een voetballend Ajax hart ziet toch dat het met dag meer afglijdt. Elke keer dat uitstellen, ja dat was tegen vvv toen spaarde we ons voor Dortmund, nu is Dortmund weer de CL kandidaat en moeten we niet zeuren. Zondag is het weer de 12:30 wedstrijd na de CL tegen roda. Excuses, excuses, hou er is mee op, voetbal is gewoon bagger en Frank is hoofdverantwoordelijk voor dit zooitje.
HR
Je repeat knop staat nog aan

[Dit bericht is veranderd door BassieAdam (op 22 november 2012 15:00:03).]
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Vedette

Uit: Amsterdam; Twitterland (JopieCruijff14)
Vak: -
Reg.: 9 december 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Ik heb het vaker gezegd, maar mensen willen of kunnen het niet: je moet OVER de huidige situatie heen kunnen kijken. Je moet durven zien waar het naartoe gaat en dat je niet van dag 1 op dag 2 daar kan staan waar je wil.

Over een paar jaar is de opstelling in de lijn van Cillesen, Van Rhijn, Veltman, Denswill, Boilesen, Eriksen, Andersen, Bocarra, Fischer, Hoesen en Sana. Of soortgelijkige spelers.

Daaraan werken ze. Het is lastig om je beeld niet te laten vertroebelen door wedstrijden als gisteren, maar dat is wel het geval. En ik hoop dat ze daarmee doorgaan.
HR
Onzin. Als jij alleen maar naar de toekomst wenst te kijken dan vergeet je lering uit het verleden en heden te trekken en sluit je je ogen voor het gevolg, namelijk over het algemeen zeer matig spel dit seizoen. Alles moet je onder de loep nemen, zelfs uitspraken mbt de 20 jarige Eriksen die het voortouw dient te nemen maar niet eens weet wie zijn vaste tiktakmaatjes zijn aangezien Aisatti en Anita (met wie het imo aantoonbaar goed ging) zijn vertrokken. Laat staan dat ie weet waar hij in welk systeem moet opdraven. De Boer heeft hem zelfs wel ns laten spelen als hangende buitenspeler dus je weet het allemaal niet.

Dat gisteren de grootste Europese thuisnederlaag ooit in korte tijd wederom verbroken had kunnen worden kan je zien als de waan van de dag. Tegelijkertijd zou je dit ook als een eyeopener kunnen zien als je er het slechte spel, FdBs uitleg die lettelijk mn ene oor in gaat en het andere weer uit, de vele keuzes qua wekelijkse opstelling, de vele mutaties afgelopen zomer en de slechte resultaten er tegen afweegt. "Het gaat verdomme goed" zegt me vaak niet zoveel, terwijl ik het vast met je eens ben dat er ook allemaal goeie dingen afspelen achter de schermen waarvan we de vruchten gaan plukken.

Gewoon Frank het seizoen laten afmaken en hem een spiegel voorhouden (ben je tevreden geweest over je aan- en verkoopbeleid, over het spel, over het resultaat, over de groei van bepaalde spelers, wie denk je dat onze sterkhouders moeten opvangen stel dat ze weg gaan, hoe zie je de toekomst van dit elftal en waar liggen de verbeterpunten, wat heb je fout gedaan etc), daarna spijkers met koppen slaan.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

(...)

Onzin. Als jij alleen maar naar de toekomst wenst te kijken dan vergeet je lering uit het verleden en heden te trekken en sluit je je ogen voor het gevolg, namelijk over het algemeen zeer matig spel dit seizoen. Alles moet je onder de loep nemen, zelfs uitspraken mbt de 20 jarige Eriksen die het voortouw dient te nemen maar niet eens weet wie zijn vaste tiktakmaatjes zijn aangezien Aisatti en Anita (met wie het imo aantoonbaar goed ging) zijn vertrokken. Laat staan dat ie weet waar hij in welk systeem moet opdraven. De Boer heeft hem zelfs wel ns laten spelen als hangende buitenspeler dus je weet het allemaal niet.

Dat gisteren de grootste Europese thuisnederlaag ooit in korte tijd wederom verbroken had kunnen worden kan je zien als de waan van de dag. Tegelijkertijd zou je dit ook als een eyeopener kunnen zien als je er het slechte spel, FdBs uitleg die lettelijk mn ene oor in gaat en het andere weer uit, de vele keuzes qua wekelijkse opstelling, de vele mutaties afgelopen zomer en de slechte resultaten er tegen afweegt. "Het gaat verdomme goed" zegt me vaak niet zoveel, terwijl ik het vast met je eens ben dat er ook allemaal goeie dingen afspelen achter de schermen waarvan we de vruchten gaan plukken.

Gewoon Frank het seizoen laten afmaken en hem een spiegel voorhouden (ben je tevreden geweest over je aan- en verkoopbeleid, over het spel, over het resultaat, over de groei van bepaalde spelers, wie denk je dat onze sterkhouders moeten opvangen stel dat ze weg gaan, hoe zie je de toekomst van dit elftal en waar liggen de verbeterpunten, wat heb je fout gedaan etc), daarna spijkers met koppen slaan.
HR
heeeeerlijk kort door de bocht weer dit.

Tuurlijk moet je hiervan leren, en dat doen ze ook. Maar de wedstrijd van gisteren veranderd niet hoe je naar het lange termijn beleid moet kijken.
HR
HR

Van de film
Legende

Vreselijk kort door de bocht, want volgens mij wilden we toch juist niet terug naar 1,5 jaar geleden? :denk
HR
HR

Zlatanist
Vedette

BassieAdam schreef:

Het beleid moet er op afgestemd zijn dat er een continue doorstroom van talenten is. De namen die ik daar noem (je kan hier geen naam noemen of er wordt weer een conclusie aangehangen zeg), zijn een voorbeeld van een richting.

Het idee is zo op te leiden dat als Eriksen weg is zijn opvolger al in huis is, idem voor Fischer etcetera. Daar zal je altijd mindere jaren in houden, maar dat is primair het beleid.

Maar dat is geen beleid dat je van dag 1 op 2 realiseert.HR
Oke, je zegt zelf 'een paar jaar'. Hoe lang is een paar jaar? 3/4 jaar? Of denk je dat we dat sneller voor elkaar krijgen (ik denk zelf overigens niet dat dit te realiseren is, maar dat heb ik eerder gezegd en dat staat hier los van)? Waarom zou je voor die drie/vier jaar dan geen speler halen zoals Djuricic of Maher of een andere speler op een positie die onder bezet is die er voor zorgt dat je wel op een hoger niveau kan acteren in de tussentijd? Waarom ga je dan nu 'een paar jaar' naar niks zitetn kijken? Een Ajax dat internationaal weer helemaal afglijdt naar niks en nationaal ook voor spek en bonen mee speelt (wat je nu doet)? Jarenlang geen titel en CL alleen maar in afwachting van de vruchten van dit beleid? De vruchten die ontzettend onzeker zijn. Volgens mij kan je in dit geval echt wel op twee paarden wedden. Waarom alles op 1 paard (jeugd) zetten? Als het mis gaat heb je straks niks. Heb je jarenlang voor jan met de korte achternaam naar niks zitten kijken. Geef mij maar de middenweg. Jeugd voor de toekomst en aankopen die het ook op dit moment op niveau houden.
HR
HR

DarkChild
Idool

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

BassieAdam schreef:

(...)

Ik kijk dus ook niet alleen naar Ajax 1, ik kijk naar welke spelers gebracht worden en op welke manier, ik kijk naar dingen als hoe je een Hoesen beter ziet worden, door overdachte trainingsmethodes, door hem niet direct voor de leeuwen te gooien maar te werken aan de dingen waaraan hij moet werken. Vergelijk een Hoesen gisteren met zijn invalbeurt tegen Madrid. Dag een nacht verschil al.

Ik zie ook dat De Boer tot die tijd moet werken met spelers die niet gaan brengen wat we willen. Bij sommigen (Poulsen) baal ik daarvan, bij anderen zie ik noodzaak, weer anderen (De Jong) zijn minder slecht dan hier wordt beweerd.
HR
Zelfs al zou er een constante stroom goede jeugdspelers zijn, dan nog heb je te maken met een hoofdcoach en zijn keuzes en visie.

Ik ga nu niet weer al zijn keuzes op transfergebied, opstellingen en spelersvoorkeur herhalen, maar voor steeds meer mensen wordt duidelijk dat De Boer vooral als een Ajax-trainer praat, maar niet handelt
En dat verandert niet snel, dat is zijn inborst, zíjn visie.
Het zit in zijn hele handelen verweven, van de prevelende woorden van zijn aanvoerder en verlengstuk De Jong dat ze liever niet ver naar voren voetbalden tot de middenveldbezetting met Enoh en Poulsen.
Van een accentje hier en daar is allang geen sprake meer, het is een patroon.
Een patroon dat niet bij Ajax past, te afwachtend, te reactief, te opportunistisch.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 22 november 2012 15:18:00).]
HRHR
HR

The Hunter
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 december 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Het beleid moet er op afgestemd zijn dat er een continue doorstroom van talenten is.
De namen die ik daar noem (je kan hier geen naam noemen of er wordt weer een conclusie aangehangen zeg), zijn een voorbeeld van een richting.

Maar dat is geen beleid dat je van dag 1 op 2 realiseert.

HR
En wat willen ze met dat beleid bereiken, als je me dat nou eens duidelijk zou kunnen maken.

Wat heeft Eriksen nou laten zien de afgelopen jaren. Iedereen heeft het er maar over dat het zo'n geweldig talent is (al zul je zelf ook wel merken dat steeds meer mensen toch gaan inzien dat het er niet echt uitkomt en dat de term 'talent' nu voorbij is en dat hij nu toch eens een keer op moet gaan staan), maar is het nou zo'n bepalende speler? Kijk de afgelopen weken nou eens puur naar hem en turf dan het aantal passes eens wat niet, of niet goed, bij z'n medespeler aankomt. Gewoon echt vaak slechte passes. Mooi hakballetje, rondje over de bal, maar als de bal daarna niet bij een collega aankomt heb je er geen ruk aan. Dus wanneer gaat Eriksen nou eens bepalend worden? Volgend jaar? Dan moet hij echt snel flinke stappen gaan maken. En weet je wat, stel dat hij echt zo'n superster gaat worden, denk je dat hij dan 2 jaar vol maakt bij Ajax?

Okay, dus Eriksen vertrekt, maar dan moet het volgende talent a la Eriksen klaar staan. Maar ik neem aan dat die dan toch niet op het niveau zit van de Eriksen die op dat moment naar Engeland gaat? Want dan gaat dat talent daar ook naar toe, geloof me. Dus de opvolger van Eriksen zal nog niet zo ver zijn als Eriksen op het moment dat die naar Engeland vertrekt. Dus? Zitten we weer met een speler als Eriksen nu, die mag dan weer 3 jaar lang oefenen en rijpen in Ajax 1. Maar met dat soort spelers win je de Europa Cup niet.

Het idee is leuk, de uitvoering niet haalbaar.
HR
HR

Zlatanist
Vedette

The Hunter schreef:

Okay, dus Eriksen vertrekt, maar dan moet het volgende talent a la Eriksen klaar staan. Maar ik neem aan dat die dan toch niet op het niveau zit van de Eriksen die op dat moment naar Engeland gaat? Want dan gaat dat talent daar ook naar toe, geloof me. Dus de opvolger van Eriksen zal nog niet zo ver zijn als Eriksen op het moment dat die naar Engeland vertrekt. Dus? Zitten we weer met een speler als Eriksen nu, die mag dan weer 3 jaar lang oefenen en rijpen in Ajax 1. Maar met dat soort spelers win je de Europa Cup niet.

HR
Precies, helemaal eens hiermee. Dit heb ik dus al tig keer uitgelegd, maar dat wil er niet in bij sommigen.

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 22 november 2012 15:20:04).]
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Zlatanist schreef:

(...)

Precies, helemaal eens hiermee. Dit heb ik dus al tig keer uitgelegd, maar dat wil er niet in bij sommigen.
HR
je hebt ook nog andere spelers, die al verder dienen te zijn. Als een topper weggaat zullen anderen eerst dat stokje moeten overnemen en niet meteen de directe opvolger.
HR
HR

Albinho
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Sindelar schreef:

(...)

je hebt ook nog andere spelers, die al verder dienen te zijn. Als een topper weggaat zullen anderen eerst dat stokje moeten overnemen en niet meteen de directe opvolger.
HR
Dat klopt. Als je als team als geheel sterk bent, is het niet ondenkbaar dat je een vertrek van Vertonghen en Anita kan gaan opvangen. Maar als het allemaal al middelmaat is, gaat het dus niet werken.

Dat zal ook bij een vertrek van Eriksen zo zijn. Die kan nu al het team niet dragen door alle omringende middelmaat, dat betekent dat zijn opvolger, die al veel minder ver gerijpt is, dat al helemaal niet kan.
HR
HR

Van de film
Legende

The Hunter schreef:

HR
Als je een vaste kern hebt met spelers als blind, veltman, denswil, van rhijn, een anita, de jong en een incidentele goede aanvaller die lang(er) kan blijven, dan kunnen die talenten in een team dat staat zich ontwikkelen. Nu is eriksen al de ster van het team. Dat had nu eigenlijk pas moeten beginnen te ontwikkelen. Het basisniveau van ajax moet eerst omhoog en dan werkt dat beleid prima. Jij vindt alles gewoon slecht, ook dit beleid. Wat wil je dan? Met spelers kopen lukt het ook niet. Maar tevreden met de plek waar we nu zijn ben je ook niet. Dus je wilt omhoog/beter maar hoe dan precies?
HR
HR

Sindelar
Vedette

Reg.: 26 januari 2008

Albinho schreef:

(...)

Dat klopt. Als je als team als geheel sterk bent, is het niet ondenkbaar dat je een vertrek van Vertonghen en Anita kan gaan opvangen. Maar als het allemaal al middelmaat is, gaat het dus niet werken.

Dat zal ook bij een vertrek van Eriksen zo zijn. Die kan nu al het team niet dragen door alle omringende middelmaat, dat betekent dat zijn opvolger, die al veel minder ver gerijpt is, dat al helemaal niet kan.
HR
We zijn dan ook nog lang niet waar zijn moeten. Het beleid is goed echter zal het nu ook met de uitvoering goede keuzes gemaakt moeten worden. Er zijn daar met name door de Boer fout keuzes gemaakt, in het begin van het seizoen, eigenlijk al eerder.
HR
HR

raptor1979
International

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

aardige column zowaar een keer op nusport:

Sinterklaaswens: een type-Suarez voor Ajax Het is vaak bikkelen in het weekeinde als voetbaljournalist, maar gelukkig komt de zondagnacht steeds dichterbij. © ANP Door Bart Vlietstra Dan, als alle 'topaffiches in de eredivisie' (quote: de stem van Eredivisie Live) zijn bekeken en beschouwd, alle deadlines zijn gehaald en het toneelstukje van Jan Mulder is uitgezeten, schakel ik naar de BBC voor Match of the Day. Fijn programma, maar ik zit vooral te bidden dat Liverpool op zondag heeft gespeeld. Dan is er een forse samenvatting vol Luisjes, mijn koosnaam voor acties van Luis Suarez, liefst zo gek mogelijk. Ook in de Premier League tuinen ze massaal in zijn specialiteit: de bal tegen de tegenstander aanschieten en van de verwarring gebruik maken om erlangs te glippen. Als een inbreker die aanbelt en tegen de bewoner zegt dat zijn auto gestolen wordt om vervolgens het onbewaakte huis leeg te halen. Lekker puh Maar Circus Suarez biedt zoveel meer. Een opportunistisch schot uit een onmogelijke hoek, een spatzuivere aanname uit de lucht, een vrije trap die er via een rug en twee palen invliegt, de verontwaardiging (soms gelardeerd met letterlijk stampvoeten) naar alles wat ademt als er iets niet naar zijn zin gaat en natuurlijk al zijn op-of-net-over-de-rand-stuntjes. Hoogtepunt van de laatste maanden: het vieren van zijn doelpunt tegen Everton. Suarez duwde zijn ploeggenoten weg en sprintte naar de dug-out van Everton-manager David Moyes. Daar liet hij zich nog theatraler dan anders vallen om tot slot tussen zijn vampierstanden door een Spaanse straatvariant van 'lekker puh' te sissen. Dit alles, omdat Moyes het een dag eerder had gewaagd instemmend te knikken toen een journalist hem vroeg of Suarez wel eens een fopduik maakt. Graven Laven aan Luis, het is hard nodig als je Ajax dit seizoen volgt. Ondanks alle gloedvolle betogen over de heringetreden Ajax-filosofie en de vermakelijke bagatellisering en/of schuldafschuiving na puntverlies in de propagandakanalen word je als fan of volger slechts sporadisch verwend dit seizoen. Het is allemaal best te prijzen, hoor, die drang naar dominantie, naar zelf opleiden en naar zuinigheid. Ik hoop oprecht dat er iets FC Barcelona-achtigs groeit op de graven van al die verdrevenen. Dat de sterke fases tijdens de duels met Manchester City en FC Twente straks de standaard zijn. Reuring Maar ik mis toch echt een durfal die iets aparts doet in de laatste fase van een aanval. Die een paar mannetjes kan passeren. Die er vanuit de nagelriemen van zijn tenen van overtuigd is dat hij gaat winnen bij Real Madrid en die liever zijn moeder verkoopt dan dat hij gelijkspeelt tegen ADO Den Haag. Die voor een beetje reuring zorgt in die tamme spelersgroep. (Let er eens op: de huidige selectieleden lijken allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Kenmerken: leuke balbehandeling, weinig risico, opgeschoren nek, fraai gebit, brave teksten.) Dus beste Frank, Wim, Dennis, Edwin, Marc, Johan, Theo of desnoods Sinterklaas: zet uw scout of Piet (de Visser) aan het werk en spoor alstublieft een type-Suarez op. Of beloof mij dat Viktor Fischer en Jody Lukoki zo goed, gek en gedreven zullen worden. Ik wil weer live Luisjes zienHR
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Vedette

Uit: Amsterdam; Twitterland (JopieCruijff14)
Reg.: 9 december 2005

Van de film schreef:

(...)

Ik snap er ook niets van, maar soms is het lastig om afstand te nemen als je er middenin zit.HR
Leg uit?

Overigens wil ik wel even in gaan op je laatste twee punten.
Veltman is een RCV en denswil een LCV. Dat veltman dus speelt ipv alderweireld is logisch en bovendien moet denswil eerst maar eens laten zien dat hij beter is dan veltman.
De boer heeft sulejmani in zijn eerste periode wel aan het voetballen gekregen en die heeft hem dat terugbetaald met veel goals en een kampioenschap. Ebecilio vind ik een prima speler als back-up (ik had helemaal geen problemen gehad met aissati en ebecilio voor de linksbuiten). Lukoki is vooral erg licht en die is er duidelijk nog niet klaar voor. Ozbiliz vind ik nog steeds een gemiste kans. Erg talentvol, maar ook veel geblesseerd. Die keuzes vond ik allemaal wel te billiken.
HR
Fair enough, die van Denswil en Veltman was flauw, en tegelijkertijd kan je het ook zien als compliment richting FdB dat ie zoveel verschillende jeugdspelers iig een kans geeft. ;)

Het gaat me niet zozeer om wie welke kwaliteiten heeft maar meer dat ik geen lijn erin kan ontdekken. Het aantal buitenspelers waarmee we het geprobeerd hebben tart echt alle wetten. Kijk nou eens naar Mitea, Wamberto, Soetaerts, Ikedia, Zeegelaar, De Ridder, Sonck (lol) etc etc etc. De De Boer aanhangers hoeven het dan ook zeker niet persoonlijk op te vatten, maar ik constateer slechts dat we onder De Boer tot op heden nog steeds niet de juiste (twee) buitenspeler(s) hebben kunnen vinden.

BassieAdam schreef:

(...)

heeeeerlijk kort door de bocht weer dit.

Tuurlijk moet je hiervan leren, en dat doen ze ook. Maar de wedstrijd van gisteren veranderd niet hoe je naar het lange termijn beleid moet kijken.
HR
Laten we de lange termijn ff gaan want daar zijn we het wel over eens. De kritiek op FdB heeft dan ook niets te maken met dit. Ik vind eerlijk gezegd jou een beetje kort door de bocht want je komt op mij Oost-Indisch doof over door een rookgrodijnn op te werpen onder het mom van de pot verwijt de ketel. Als ik nou had gezegd vanaf het begin: "FdB?! Weg ermee en wel nu!" dan geef ik je gelijk.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 22 november 2012 15:56:59).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Vedette

Reg.: 5 november 2006

Dat gelul over lange termijn. Wat een kul zeg, Frank ze keuzes voor voetbal/tacktiek, opstelling en positionele wisselingen hebben niks te maken met lange termijn maar na de wens van de dag, het aanpassen naar de tegenstander.

Lange termijn visie en Frank de Boer, zie jij hem, zie ik hem?
HR
HR

Van de film
Legende

Leg uit?
HR
Nou, soms is je beeld vertroebelt wanneer je ergens middenin zit. Het is aan de pokertafel bijvoorbeeld ook veel makkelijker voor anderen aan tafel te zien wie aan het bluffen is en wie niet. Als je zelf in de hand zit is dat erg lastig. Als je als trainer dingen probeert en ze lukken niet kan het voor anderen/buitenstaanders soms makkelijker zijn om te zien hoe het beter moet dan wanneer je er middenin zit. Daarom is het denk ik handig dat hij weer met cruijff gaat praten, die gisteren in amsterdam was.

Kijk nou eens naar Mitea, Wamberto, Soetaerts, Ikedia, Zeegelaar, De Ridder, Sonck (lol) etc etc etc. De De Boer aanhangers hoeven het dan ook zeker niet persoonlijk op te vatten, maar ik constateer slechts dat we onder De Boer tot op heden nog steeds niet de juiste (twee) buitenspeler(s) hebben kunnen vinden.
HR
Aissati op links en sulejmani op rechts was heel aardig geweest. Maar die spelers zullen als het goed is ook het meest wisselen omdat dit over het algemeen de pareltjes zijn en dus als eerste weggekocht worden.
HR
HR
-Met deze opstelling moet je Dortmund de bal geven en zelf reageren. Dat had prima gekund met dit middenveld. Nu maakte Ajax het spel zelf met 'non voetballers', dat is te easy voor Dortmund....
-Verander de tactiek als je de opstelling veranderd. Begrijp er niks waarom Van Rhijn en Blind zo vaak zo diep staan. Je weet van te voren dat je veel balverlies hebt met dit middenveld, dan speel je constant met 2/3 verdedigers tegen het beste counter elftal ter wereld. En dan zijn Poulsen en Blind ook nog eens lekker langzaam...
-Wisselen? Had gemoeten, in de eerste helft al. Nu was de wedstrijd al in de rust verloren. Alles stond fout. Frank de Boer krijgt een 0 van mij voor deze troep.

Maar aan de andere kant had Ajax gisteren waarschijnlijk altijd wel verloren. Dortmund is heel veel beter. Dortmund is heel veel rijker. Dortmund is heel veel verder. Dortmund speelt meer volwassen. Dortmund heeft betere spelers. Op ieder punt zijn ze verder. Logisch ook, dit is de sterkste Champions League groep ooit. De beste groep sinds The Beatles. Jullie verwachtingspatroon is belachelijk onrealistisch. Aandoenlijk zelfs.
HR
HR

Albinho
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Gallery Play schreef:

-Met deze opstelling moet je Dortmund de bal geven en zelf reageren. Dat had prima gekund met dit middenveld. Nu maakte Ajax het spel zelf met 'non voetballers', dat is te easy voor Dortmund....
-Verander de tactiek als je de opstelling veranderd. Begrijp er niks waarom Van Rhijn en Blind zo vaak zo diep staan. Je weet van te voren dat je veel balverlies hebt met dit middenveld, dan speel je constant met 2/3 verdedigers tegen het beste counter elftal ter wereld. En dan zijn Poulsen en Blind ook nog eens lekker langzaam...
-Wisselen? Had gemoeten, in de eerste helft al. Nu was de wedstrijd al in de rust verloren. Alles stond fout. Frank de Boer krijgt een 0 van mij voor deze troep.

Maar aan de andere kant had Ajax gisteren waarschijnlijk altijd wel verloren. Dortmund is heel veel beter. Dortmund is heel veel rijker. Dortmund is heel veel verder. Dortmund speelt meer volwassen. Dortmund heeft betere spelers. Op ieder punt zijn ze verder. Logisch ook, dit is de sterkste Champions League groep ooit. De beste groep sinds The Beatles. Jullie verwachtingspatroon is belachelijk onrealistisch. Aandoenlijk zelfs.
HR
Welke verwachtingspatroon is er dan?

Ik kan leven met een nederlaag waarbij we zelf durf en voetbal hebben getoond. Niet met zielloos en ideeloos afgeslacht worden.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 243 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Frank de Boer [deel 6]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,7% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!