Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 13:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Johan Cruijff en organisatie Ajax [deel 7]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 133 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 133 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Vervolg van deel 6...

forumillustratie

forumillustratie

Laatste posts...

quote:HR
Europa gaat punten kosten

Admin: artikel op verzoek van rechthebbende van auteursrecht verwijderd.

JC HR

Emp schreef:

Daar spreekt hij zichzelf dus tegen. Ervaring. Ik opper al langer dat Ajax de echte top nooit meer zal bijbenen omdat het simpelweg spelers als Zlatan en Vertonghen nooit zal kunnen behouden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Barcelona of zelfs Milan.

Structurele aansluiting is naar mijn mening uitgesloten. Ik vind het wel leuk hoor, dat het gros hier klakkeloos aanneemt dat we over een aantal jaar de aansluiting weer vinden met de top omdat Cruijff dit suggereert, maar niemand hier noch Cruijff geeft aan hoe we dit dan gaan doen; hoe wij ervaring behouden binnen de selectie.

Zoals ik eerder aangaf: je kan wel met 11 toptalenten spelen, 9 van de 10 keer zul je daarmee verliezen van teams met spelers van het kaliber Ronaldo, Xavi en Rooney.
HR

liam schreef:

Dat doet niemand hier hoor. Alleen de Cruijff-bashers halen dit constant aan om zijn gelijk belachelijk te maken. Het gaat erom dat we niet op deze manier verder kunnen gaan en dat Ajax veel beter kan en moet dan nu. Maar dat snap jij toch ook wel?
Tussen het niveau waar Ajax nu zit en de Europese top zit nog veel tussen hoor en als we daar ergens tussenin uitkomen is het ook al veel en veel beter dan nu hoor.
HR
Niet teveel onderling gekibbel en beargumenteer jullie meningen!

[Dit bericht is veranderd door Marco (op 2 maart 2013 11:37:46).]
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 31 december 2004

Zou wel fijn zijn naast hij is groot, hij is machtig en alles wat hij doet is prachtig... ;)

liam schreef:

Dat doet niemand hier hoor. Alleen de Cruijff-bashers halen dit constant aan om zijn gelijk belachelijk te maken.
HR
Welk gelijk dan? je geeft aan dat niemand dit klakkeloos aanneemt, dus ook de trouwe volgelingen hebben er niet zoveel vertrouwen in? Is toch hetzelfde dan? Na dagenlange discussies hier op het AN over "het structureel terug naar de top van europa" wat niet zo gelezen mag worden van de trouwe volgelingen omdat het woordje structureel niet genoemd wordt komt er vandaag een stuk uit met zijn naam waarin Manchester United als de norm gezien moet worden. Al eerder zei hij dat 15 jaar geleden Ajax europese top was doelend op de cl successen/finale plekken. Daarna werd het alsmaar minder, hij voegde er aan toe dat hij Ajax weer naar die top terug wil brengen en weet hoe dat gedaan moet worden. Noem dat soort teksten maar niet structureel, en als je zegt dat het niet klakkeloos wordt aangenomen over welk gelijk van Cruijff heb je het dan en waarom dan wijzen naar hen die dat gewoon zeggen alszijnde Cruijff-bashers???

[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 20 februari 2012 21:48:56).]
HR
HR

Fluwelen Inquisitoor
Talent

Reg.: 16 februari 2012

Impliceert terugkeren naar Europese top niet sleutelfiguren daartoe geschikt? Noem eens 1 Europese topper die Jonk en Bergkamp daarvoor zou aanstellen ?

Ik vind dit nog altijd veel te veel gewicht op hun, nog veel te onervaren, schouders. Ik besef dat we vijf jaar moeten wachten maar kan Ajax zich werkelijk zoveel leergeld en on-the-job-training veroorloven?

De Europese top staat ook niet stil en het gat wordt (zeker financieel) alleen maar groter.

Edit : Voor mijn gemoedsrust dus een paar namen van Europese (sub)toppers svp ...

[Dit bericht is veranderd door Fluwelen Inquisitoor (op 20 februari 2012 22:21:46).]
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Fluwelen Inquisitoor schreef:

Impliceert terugkeren naar Europese top niet sleutelfiguren daartoe geschikt? Noem eens 1 Europese topper die Jonk en Bergkamp daarvoor zou aanstellen ?

Ik vind dit nog altijd veel te veel gewicht op hun, nog veel te onervaren, schouders. Ik besef dat we vijf jaar moeten wachten maar kan Ajax zich werkelijk veroorloven veel leergeld en on-the-job-training te veroorloven?

De Europese top staat ook niet stil en het gat wordt (zeker financieel) alleen maar groter.
HR
De Europese top staat inderdaad niet stil, maar Ajax stond al meer dan 15 jaar stil op gebied van opleiding en scouting. Dáár ligt de uitdaging en het zwaartepunt van het plan Cruijff.
Dat financiële aspect is in die zin irrelevant omdat geld Ajax hoe dan ook niet aan de top gaat brengen. Het is een lange termijnvisie die inderdaad een jaar of 5 zal duren alvorens de organisatie, die nog steeds niet op punt staat, gaat renderen.
Jonk en Bergkamp zijn misschien wat onervaren maar ze weten, in samenspraak met Cruijff, waar ze naartoe willen werken. Het is ook Cruijff die meermaals heeft laten doorschemeren dat net die onervaren ex-voetballers de kans moet worden geboden en moeten worden gesteund door een brede achterban met dezelfde visie en met ervaren mensen die ze op elk vlak, buiten het technische, moeten faciliteren.

Maar laten ze eerst maar eens de organisatie van de opleiding en de scouting op orde brengen met de totale steun van een nieuwe RvC en directie. Het gaat niet alleen om het Technisch Hart, maar om de hele organisatie en de wil om allemaal dezelfde weg te bewandelen en mekaar te steunen. Dan zullen we zien waar het schip strandt.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 11 mei 2003

fluwelen linker schreef:

(...)

De Europese top staat inderdaad niet stil, maar Ajax stond al meer dan 15 jaar stil op gebied van opleiding en scouting. Dáár ligt de uitdaging en het zwaartepunt van het plan Cruijff.
Dat financiële aspect is in die zin irrelevant omdat geld Ajax hoe dan ook niet aan de top gaat brengen. Het is een lange termijnvisie die inderdaad een jaar of 5 zal duren alvorens de organisatie, die nog steeds niet op punt staat, gaat renderen.
Jonk en Bergkamp zijn misschien wat onervaren maar ze weten, in samenspraak met Cruijff, waar ze naartoe willen werken. Het is ook Cruijff die meermaals heeft laten doorschemeren dat net die onervaren ex-voetballers de kans moet worden geboden en moeten worden gesteund door een brede achterban met dezelfde visie en met ervaren mensen die ze op elk vlak, buiten het technische, moeten faciliteren.

Maar laten ze eerst maar eens de organisatie van de opleiding en de scouting op orde brengen met de totale steun van een nieuwe RvC en directie. Het gaat niet alleen om het Technisch Hart, maar om de hele organisatie en de wil om allemaal dezelfde weg te bewandelen en mekaar te steunen. Dan zullen we zien waar het schip strandt.
HR
Het zwaartepunt van plan Cruijff ligt duidelijk in de jeugdopleiding, wat overigens terecht is. Echter over de scouting staat in het plan als enige vermeld: analyseren en herontwerpen.

Ik spreek al langer mij twijfels uit hoe ze dit gaan aanpakken, ideeen over hoe ze dit willen gaan aanpakken zijn mij namelijk volledig onbekend en er is niets over bekend.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Albinho schreef:

Het zwaartepunt van plan Cruijff ligt duidelijk in de jeugdopleiding, wat overigens terecht is. Echter over de scouting staat in het plan als enige vermeld: analyseren en herontwerpen.
HR
Het is misschien niet veel dat er vermeld staat, maar 'herontwerpen' is toch wel een behoorlijke brok. ;)

Ik spreek al langer mij twijfels uit hoe ze dit gaan aanpakken, ideeen over hoe ze dit willen gaan aanpakken zijn mij namelijk volledig onbekend en er is niets over bekend.
HR
Ik ben hier ook enorm benieuwd naar want om een tijdelijke brug te kunnen slaan, is scouting/aankoopbeleid enorm belangrijk. Zolang het talent zich nog niet naar behoren ontwikkelt en doorstroomt, moeten de 'gaten' worden opgevuld door gerichte scouting en de daarmee gepaard gaande aankopen in de bovenbouw en voor Ajax 1.
Verder dient er ook te worden gereorganiseerd in de scouting voor de onderbouw om de beste talenten sneller te kunnen ontdekken.
HR
HR

Albinho
Legende

fluwelen linker schreef:

(...)

Ik ben hier ook enorm benieuwd naar want om een tijdelijke brug te kunnen slaan, is scouting/aankoopbeleid enorm belangrijk. Zolang het talent zich nog niet naar behoren ontwikkelt en doorstroomt, moeten de 'gaten' worden opgevuld door gerichte scouting en de daarmee gepaard gaande aankopen in de bovenbouw en voor Ajax 1.
Verder dient er ook te worden gereorganiseerd in de scouting voor de onderbouw om de beste talenten sneller te kunnen ontdekken.
HR
100% mee eens

Al zijn er hier ook personen die van mening zijn dat we de komende jaren maar matige prestaties moeten presteren en op die manier moeten wachten op talenten uit de jeugd.

Wat die mensen alleen niet begrijpen is dat door jarenlang gebrek aan prestaties de steun voor de groep JC zal wegebben.

Ik vraag me ook echt oprecht af wat JC en cs. willen doen qua aankopen van de zomer en daarnaast hoe groot hun rol was in het transferbeleid van de afgelopen 2 transferwindows.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Albinho schreef:

(...)

100% mee eens

Al zijn er hier ook personen die van mening zijn dat we de komende jaren maar matige prestaties moeten presteren en op die manier moeten wachten op talenten uit de jeugd.

Wat die mensen alleen niet begrijpen is dat door jarenlang gebrek aan prestaties de steun voor de groep JC zal wegebben.

Ik vraag me ook echt oprecht af wat JC en cs. willen doen qua aankopen van de zomer en daarnaast hoe groot hun rol was in het transferbeleid van de afgelopen 2 transferwindows.
HR
Het halen van Janssen en Sigthorsson had de instemming.

En Boerrigter ook, die is zelfs speciaal bekeken een paar keer door iemand uit kamp JC.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 20 februari 2012 23:02:22).]
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Cruijff heeft altijd voor ervaring geopteerd. Arnold Mühren vanuit Engeland naar Ajax halen midden jaren 80 was een gouden greep. Het is niet zo dat hij alléén maar jeugd wil laten doorstromen. Spelbos werd ook gehaald en Wouters als leider en werker op het middenveld.
HR
HR

Fluwelen Inquisitoor
Talent

Het Technisch Hart draagt de (eind)verantwoordelijkheid voor scouting/aankopen maar rust dit dan in de praktijk allemaal op de schouders van Bergkamp?

Immers, Frank zijn opstellingen/vervangingen zijn al vaak discutabel en van Jonk beweerde Derksen in een vorige VI uitzending dat hij niet iemand voor planning op middellange termijn is (zijn taak is de Toekomst op wieltjes te laten lopen).
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 10 juli 2002

Teaser schreef:

Zou wel fijn zijn naast hij is groot, hij is machtig en alles wat hij doet is prachtig... ;)

(...)

Welk gelijk dan? je geeft aan dat niemand dit klakkeloos aanneemt, dus ook de trouwe volgelingen hebben er niet zoveel vertrouwen in? Is toch hetzelfde dan? Na dagenlange discussies hier op het AN over "het structureel terug naar de top van europa" wat niet zo gelezen mag worden van de trouwe volgelingen omdat het woordje structureel niet genoemd wordt komt er vandaag een stuk uit met zijn naam waarin Manchester United als de norm gezien moet worden. Al eerder zei hij dat 15 jaar geleden Ajax europese top was doelend op de cl successen/finale plekken. Daarna werd het alsmaar minder, hij voegde er aan toe dat hij Ajax weer naar die top terug wil brengen en weet hoe dat gedaan moet worden. Noem dat soort teksten maar niet structureel, en als je zegt dat het niet klakkeloos wordt aangenomen over welk gelijk van Cruijff heb je het dan en waarom dan wijzen naar hen die dat gewoon zeggen alszijnde Cruijff-bashers???
HR
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat Cruijff geen gelijk heeft over de huidige situatie bij Ajax? Dat het goed gaat en dat Cruijff zijn bek moet houden?
Ik heb het woordje structureel vet gedrukt omdat ik niet weet waar je dit weer vandaan haalt. 'Europese top', 'Structureel Europese top'. Het zal wel.Ik neem die woorden niet in mijn toetsenbord op als je het niet erg vindt.

Ik verbaas me er alleen hooglijk over dat dit soort 'discussies' blijkbaar moeten afleiden van datgene waar het werkelijk om gaat: dat het ruk gaat bij Ajax de laatste vijftien jaar. We gaan Cruijff vangen op een uitspraakje: "Ja, het gaat al jaren klote bij Ajax maar hoorde je Cruijff ook zeggen dat er iets moet veranderen want volgens hem kan Ajax dan eindelijk weer terug naar de Europese top. Laten we daar de hele tijd zout opleggen want misschien kunnen we de die uitspraak wel belachelijk maken..."
Dat Johan Cruijff het grootste gelijk heeft over het gigantische wanbeleid wat er al jaren bij Ajax wordt gevoerd is namelijk een vaststaand feit. Dat kan iedereen zien die enigszins licht van donker kan onderscheiden. "Laten we Johan pakken op een vormfout..."
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

Johan Nahoj schreef:

Cruijff heeft altijd voor ervaring geopteerd. Arnold Mühren vanuit Engeland naar Ajax halen midden jaren 80 was een gouden greep. Het is niet zo dat hij alléén maar jeugd wil laten doorstromen. Spelbos werd ook gehaald en Wouters als leider en werker op het middenveld.
HR
Spelbos liep er al eerder rond en paste eigenlijk niet in de plannen van Cruijff die daar uiteindelijk op terugkwam. Mühren was inderdaad een gouden greep, net als Blind en Wouters. De ervaren spelers Jan Sörensen en Frank Stapleton bleken echter behoorlijke miskopen.
Voor Hennie Meijer, Arnold Scholten, Michael Petersen, en Alistair Dick bleek Ajax te hoog gegrepen. Peter Larsson was een goede aankoop die echter geplaagd werd door blessures. Net als Petri Tiainen, die zonder knieblessures waarschijnlijk zou zijn uitgegroeid tot de eerste "grote" Fin van Ajax. Lloyd Doesburg bleek een betrouwbare tweede keeper.

Ook Cruijff had als TD qua aankoopbeleid geen 100% score, hetgeen natuurlijk ook onmogelijk is gezien de vele factoren die daarbij meespelen. Volgens mij heeft Kraay Sr. eens gezegd dat een TD het goed doet voor wat betreft zijn aankoopbeleid wanneer 50% van zijn aankopen slaagt. Een reden temeer om hoog in te zetten op de eigen opleiding.
HR
HR

wonderlijk
Talent

Uit: Rotterdam
Reg.: 18 mei 2003

Laat ik vooraf zeggen dat ik het reageren op forums op Ajax Netwerk iets masochistisch vind hebben. Je hebt de kans om tot op het bot toe beledigd te worden door lieden die de zelfde club aanhangen als jijzelf, en dat moet je maar willen en kunnen verdragen.
Wat hebben we een pech dit jaar. Met de blessure van Sightorsson en Boerrigter hebben we heel wat punten verloren. Door hun blessures is de angel uit het spel gehaald van Ajax welke er met hun twee wel degelijk scherp uitzag. Door hun afwezigheid ook was Janssen ook niet meer gelukkig. Waar moet hij nu passes op maat neerleggen, als er geen speler diepgang heeft of snelheid. In de wedstrijden mét Boerrigter was Janssen een stuk beter in ieder geval, nu wordt er gesproken over de miskoop en een gewenst vertrek. Wat ook pech was dit jaar is het missen van het moment. De wedstrijd tegen Twente, begin seizoen. Als de treffer van Verthongen normaal wordt geteld, dan win je die wedstrijd en ontstaat er vertrouwen. Het missen van de flow, zoiets, in mijn optiek.
Cruijff heeft gelijk, natuurlijk. Er zijn heus zaken mis. Maar het is in mijn optiek ook een grote misvatting dat de grote schoonmaak die er is gehouden op zijn aanbevelingen een groter rendement van de jeugdopleiding gaat brengen. Noch dat we weer gaan meedoen in de europeese top. Het zal een fractie uitmaken, belangrijk maar niet allesbepalend. De kosten, in letterlijke maar vooral in figuurlijke zin die zijn gemaakt hebben de baten overschreden, en dat mag Johan Cruijff zich persoonlijk aanrekenen. Een opleiding floreert vooral als er mensen zijn die kennis van zaken hebben en belangrijker nog, ook het vermogen hebben om die kennis op een manier over te brengen die motiverend en pakkend is. Een goede trainer is een goede psycholoog en een goede strateeg. Binnen de opleiding is helaas van een aantal mensen afscheid genomen die die kwaliteiten wel hadden. Ik heb, op basis van wat ik tot op heden zag deze kwaliteiten bij bijvoorbeeld Jonk en Bergkamp niet teruggezien. Het spijt me, misschien ken ik ze niet goed genoeg. Maar of de zorgvuldige afweging in deze is gemaakt betwijfel ik wel.
De directie baart zorgen, er is er geen. Met v.d. Boog ging er ook heel veel mis, tegelijkertijd werd Ajax wel weer wat gezonder qua financien. De technische leiding nu kan door Cruijff worden ingevuld, er is niemand die hem in de weg staat. Hoe langer er wordt gedaan alsof hij wordt tegengewerkt, des te groter de schade is die Ajax door deze revolutie oploopt. De algemeen directeur moet een man gaan worden die niet in het Cruijffkamp past, maar in het Ajaxkamp. Een groot onderhandelaar, financieel zeer kundig, ambitieus en onbesproken. En doortastend.
Wat betreft het laatste, de scouting. Het aankoopbeleid is dramatisch, al jaren. Nijland van Groningen zou als voorbeeld mogen dienen. Snel en doortastend. Ajax moet ook leren wat verderaf van de transferdeadline te handelen, en spelers te motiveren om naar Ajax te komen. Misschien is Johnny Rep wel iemand die op gebied van de scouting wat kan doen voor Ajax.

[Dit bericht is veranderd door wonderlijk (op 21 februari 2012 00:51:50).]
HRHR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

liam schreef:

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat Cruijff geen gelijk heeft over de huidige situatie bij Ajax? Dat het goed gaat en dat Cruijff zijn bek moet houden?
Ik heb het woordje structureel vet gedrukt omdat ik niet weet waar je dit weer vandaan haalt. 'Europese top', 'Structureel Europese top'. Het zal wel.Ik neem die woorden niet in mijn toetsenbord op als je het niet erg vindt.
HR
Jouw reactie volgde op het door jou zelf vet gemaakte stukje tekst:

Structurele aansluiting is naar mijn mening uitgesloten. Ik vind het wel leuk hoor, dat het gros hier klakkeloos aanneemt dat we over een aantal jaar de aansluiting weer vinden met de top omdat Cruijff dit suggereert, maar niemand hier noch Cruijff geeft aan hoe we dit dan gaan doen; hoe wij ervaring behouden binnen de selectie.
HR
Waarna jij zegt dat hij (Cruijff) gelijk heeft maar ook dat niemand dat klakkeloos aan neemt. Dat strookt niet met elkaar, vooral omdat posters die zeggen er vraagtekens bij te plaatsen om verschillende redenen in dezelfde post door jou als Cruijff-bashers genoemd wordt die dat soort teksten aangrijpen om zijn gelijk belachelijk te maken. Ben jij nu ook een basher? of volgeling die her en der zijn vraagtekens plaatst maar liever zwijgt over dat soort zaken.

Ik verbaas me er alleen hooglijk over dat dit soort 'discussies' blijkbaar moeten afleiden van datgene waar het werkelijk om gaat: dat het ruk gaat bij Ajax de laatste vijftien jaar. We gaan Cruijff vangen op een uitspraakje: "Ja, het gaat al jaren klote bij Ajax maar hoorde je Cruijff ook zeggen dat er iets moet veranderen want volgens hem kan Ajax dan eindelijk weer terug naar de Europese top. Laten we daar de hele tijd zout opleggen want misschien kunnen we de die uitspraak wel belachelijk maken..."
HR
Ja hij is zo zielig nietwaar? De topic heet niet "alleen de goede dingen van Cruijff". Het gaat over het proces om Ajax weer beter te maken. Daar horen alle uitspraken en acties die er genomen worden op dat traject bij. Die bepalen de vorm, het tempo en succes van de plannen.

Dat Johan Cruijff het grootste gelijk heeft over het gigantische wanbeleid wat er al jaren bij Ajax wordt gevoerd is namelijk een vaststaand feit. Dat kan iedereen zien die enigszins licht van donker kan onderscheiden.
HR
En dat is nou juist het probleem hier in deze topic er wordt van je verwacht, nee geeist, dat je enkel het felle licht rondom Cruijff ziet en vooral het donker rondom alle anderen die er een ietwat andere mening op na houden.

Maar idd, je hebt dan nog altijd het feit dat het de afgelopen 15 jaar steeds slechter ging met Ajax.

"Laten we Johan pakken op een vormfout..."
HR
Nee laten we iedereen die zijn ogen niet sluit en een vormfout ziet Cruijff-basher noemen...
HR
HR

ElSalvador74 Gele kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004

Telegraaf: directie draait beslissingen Sturkenboom terug

Volgens De Telegraaf heeft de directie (Van der Aat en Slop) een reeks van beslissingen van Martin Sturkenboom teruggedraaid. Zo wordt procesmanager Derk de Kloet weer ingehuurd en keren Coen Jonkerman en Bas Aertsen terug voor de administratieve ondersteuning van het technisch hart. Ook komt de medische staf weer onder het technische hart te vallen.

--> nu Slop en Van der Aat er nog uit !!
HR
HR

Fluwelen Inquisitoor
Talent

Juicht allen : de sardonische Sturkenboom zijn 6 maanden van tegenwerking en totale sabotage van het Technisch Hart wordt volledig ongedaan gemaakt.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/11560408/__Ajax_draait_alles_terug__.html?sn=voetbal

Waardoor Derk de Kloet Jonk en Bergkamp terug kan leren praten, begrijpen de ouders terug wat er aan de hand is.

Spijtig dat hierdoor al deze maanden volledig verloren gingen!
HR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Reg.: 14 april 2005

[Saïd Ouaali nieuwe trainer van de A2
21 februari 2012 Telegraaf.nl

De Telegraaf meldt dat Saïd Ouaali is aangesteld als trainer van de A2. De huidige coach van de amateurs van SV Marken kreeg een contract voor anderhalf seizoen. Wim Jonk wilde hem al langer vastleggen als vervanger van de naar de Schotse bond vervangen Dean Gorre. Omdat Sturkenboom hem slechts een half jaar contract wilde geven in afwachting van de komst van Louis van Gaal, hield Ouaali de boot aanvankelijk af. Jonk nam daarom zelf tijdelijk de leiding over de A2.

HR
Ik ken de beste man niet, terwijl ik toch een heleboel oud-voetballers ken. Was het niet zo dat het met name in de bovenbouw heel belangrijk is om op hoog niveau gespeeld te hebben? Is deze man zo goed dat dat voor de A2 niet van toepassing is?
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

wonderlijk schreef:

Maar het is in mijn optiek ook een grote misvatting dat de grote schoonmaak die er is gehouden op zijn aanbevelingen een groter rendement van de jeugdopleiding gaat brengen. Noch dat we weer gaan meedoen in de europeese top. Het zal een fractie uitmaken, belangrijk maar niet allesbepalend. De kosten, in letterlijke maar vooral in figuurlijke zin die zijn gemaakt hebben de baten overschreden, en dat mag Johan Cruijff zich persoonlijk aanrekenen. Een opleiding floreert vooral als er mensen zijn die kennis van zaken hebben en belangrijker nog, ook het vermogen hebben om die kennis op een manier over te brengen die motiverend en pakkend is. Een goede trainer is een goede psycholoog en een goede strateeg. Binnen de opleiding is helaas van een aantal mensen afscheid genomen die die kwaliteiten wel hadden. Ik heb, op basis van wat ik tot op heden zag deze kwaliteiten bij bijvoorbeeld Jonk en Bergkamp niet teruggezien. Het spijt me, misschien ken ik ze niet goed genoeg. Maar of de zorgvuldige afweging in deze is gemaakt betwijfel ik wel.HR
Compleet mee eens. En de langetermijndoelstelling van de revolutionairen is natuurlijk totaal krankzinnig. Ajax leidt nog steeds toptalenten op, maar die komen pas tot rijping bij topclubs en Ajax is geen topclub en zal het nooit meer worden ook. Ajax is een opleidingsclub.
HR
HR

tkriek
Internationale topspeler

Reg.: 27 augustus 2006

marx schreef:

(...)

Compleet mee eens. En de langetermijndoelstelling van de revolutionairen is natuurlijk totaal krankzinnig. Ajax leidt nog steeds toptalenten op, maar die komen pas tot rijping bij topclubs en Ajax is geen topclub en zal het nooit meer worden ook. Ajax is een opleidingsclub.
HR
Dat is omdat wij elke speler graag willen verkopen. Als er vandaag nieuws komt dat Eriksen voor 25 miljoen naar manchester kan, roept iedereen dat die hem met de fiets brengt. Je moet spelers zoals vd Wiel of Vertonghen eigenlijk nu nog zeker 1 seizoen behouden omdat je dan andere spelers kan laten groeien naar dat niveau. We moeten de beste spelers zien te behouden, niet direct verkopen bij interesse van een topclub.

Het probleem is alleen die contracten die niet tijdig worden verlengd. Vertonghen en vd Wiel verdienen nu al teveel bij Ajax om nog goed te verlengen voor hen en moeten verkocht worden omdat er nog slechts 1 jarig contract is.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

marx schreef:

(...)

HR
Ajax is een (DE) Nederlandse topclub, die verschrikkelijk van het pad is afgeraakt. Zodra die weg terug volledig gevonden is en weer soepel op koers van de eigen identiteit loopt, zal weer structureel geheerst gaan worden in eigen land, structureel aangesloten worden bij de subtop in Europa, met zo nu en dan een uitschieter naar boven.

Veel meer behelst de doelstelling van de revolutionairen niet.

Uiterst haalbaar.

Behalve voor doemdenkers en azijnpissers met augurkenbloed
HR
HR

ZionXXX
Vedette

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

wonderlijk schreef:
Laat ik vooraf zeggen dat ik het reageren op forums op Ajax Netwerk iets masochistisch vind hebben. Je hebt de kans om tot op het bot toe beledigd te worden door lieden die de zelfde club aanhangen als jijzelf, en dat moet je maar willen en kunnen verdragen. HR
Wanneer je je uitspreekt in het openbaar loop je de kans reactie te krijgen. Een aantal van die reacties kun je als kwetsend ervaren. Dat is jammer, maard at is nu eenmaal zo, en niet heel anders dan op andere plekken. Daarbij is het misschien wel goed, het dwingt je je argumenten goed te kiezen en niet meteen alles klakkeloos over te nemen.
Ik vind overigens wel dat de discussie rond Cruijff met zijn voor- en tegenstanders nogal verhardt, maar dat komt van beide kanten. De Cruijffaanhangers zijn in de meerderheid, dus het lijkt wel eens alsof die 'harder' zijn in de discussie. tegenstanders braken echter bij tijd en wijlen net zo veel en nog wel meer onzin uit, en bedienen zich ook niet van argumenten maar wel van op de man spelen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Wat hebben we een pech dit jaar. Met de blessure van Sightorsson en Boerrigter hebben we heel wat punten verloren. Door hun blessures is de angel uit het spel gehaald van Ajax welke er met hun twee wel degelijk scherp uitzag.HR
Pech bestaat niet over een serie van 34 wedstrijden. Er is weinig rekening gehouden met de breedte van de selectie en de medische staf funtioneert niet. Dat is geen pech, dat is mismanagement in de selectie en een slechte medische staf.

Door hun afwezigheid ook was Janssen ook niet meer gelukkig. Waar moet hij nu passes op maat neerleggen, als er geen speler diepgang heeft of snelheid. In de wedstrijden mét Boerrigter was Janssen een stuk beter in ieder geval, nu wordt er gesproken over de miskoop en een gewenst vertrek. HR
Laten we niet doen alsof Janssen continue heel goed speelde. De eerste wedstrijd/wedstrijden waren nog wel om aan te zien. Maar die wedstrijden werden op vechten en beuken gewonnen, en niet op tikken en combineren. Sigthorsson camoufleerde ook veel van het slechte spel. Nog later werd Enoh neergezet omdat Janssen er zo weinig van bakte. Het is toch ook van de gekke om een speler op te stellen alleen omdat hij één andere speler steekballen kan geven. Zonder Boerrigter meot je toch ook nog wel goed kunnen spelen?

Wat ook pech was dit jaar is het missen van het moment. De wedstrijd tegen Twente, begin seizoen. Als de treffer van Verthongen normaal wordt geteld, dan win je die wedstrijd en ontstaat er vertrouwen. Het missen van de flow, zoiets, in mijn optiek. HR
Ajax heeft een begroting die hoger is dan alle andere eredivisieploegen en meer dan twee keer zo hoog dan de meeste andere ploegen. Ajax mist wel punten door 'het moment' maar Real Madrid niet. Dat komt omdat Real Madrid meerdere momenten per wedstrijd creëert en dus niet afhankelijk is van eentje. Het missen van punten hierdoor is direct gevolg van het afhankelijk zijn van enkele momenten per wedstrijd, en puntverlies is dan een statistische zekerheid.

Cruijff heeft gelijk, natuurlijk. Er zijn heus zaken mis. Maar het is in mijn optiek ook een grote misvatting dat de grote schoonmaak die er is gehouden op zijn aanbevelingen een groter rendement van de jeugdopleiding gaat brengen. HR
Kun je dit onderbouwen? Cruijff heeft toch veel betekend voor opleiding in het voetbal (Ajax, Barcelona). En de Ajaxopleiding is allesbehalve goed momenteel. Waarom zou Cruijff daar geen verbetering kunnen brengen?

Noch dat we weer gaan meedoen in de europeese top. Het zal een fractie uitmaken, belangrijk maar niet allesbepalend. De kosten, in letterlijke maar vooral in figuurlijke zin die zijn gemaakt hebben de baten overschreden, en dat mag Johan Cruijff zich persoonlijk aanrekenen. HR
Ach, het is een doel. Ik heb liever dat Cruijff faalt en we regelmatig bij de beste 16 zitten dan dat Coronel zijn doelen haalt en we 1 van de 2 keer kampioen worden en in Europa kansloos zijn. Wat doe je trouwens wanneer je je doel, zeg 1 van de 2 keer kampioen, hebt bereikt? Ga je dan neit verbeteren.
Welke kosten zijn gemaakt? Cruijff heeft Ajax misschien wel honderden miljoenen gebracht. Ajax heeft het meeste geld van de eredivisie en staat zesde. Geld zegt mij niet zo veel, ik heb liever dat er wat minder is maar dat het goed wordt uitgegeven.

Een opleiding floreert vooral als er mensen zijn die kennis van zaken hebben en belangrijker nog, ook het vermogen hebben om die kennis op een manier over te brengen die motiverend en pakkend is. Een goede trainer is een goede psycholoog en een goede strateeg. Binnen de opleiding is helaas van een aantal mensen afscheid genomen die die kwaliteiten wel hadden. Ik heb, op basis van wat ik tot op heden zag deze kwaliteiten bij bijvoorbeeld Jonk en Bergkamp niet teruggezien. Het spijt me, misschien ken ik ze niet goed genoeg. Maar of de zorgvuldige afweging in deze is gemaakt betwijfel ik wel. HR
Bergkamp en Jonk worden ook geen trainers dus wat je punt is snap ik niet. Als de trainers zo goed waren, waarom komen er dan zo weinig goede spelers uit de opleiding? Zelfs middelmatige spelers als Ebicilio en De Jong kunnen we niet opleiden maar worden op hun 18e gehaald.

De directie baart zorgen, er is er geen. Met v.d. Boog ging er ook heel veel mis, tegelijkertijd werd Ajax wel weer wat gezonder qua financien. De technische leiding nu kan door Cruijff worden ingevuld, er is niemand die hem in de weg staat. HR
Gaat het financieel met Ajax slecht? Het tegengestelde lijkt me het geval. Sterker nog, ik vind dat ze te weinig uitgeven. Er is trouwens wel een directie.

Hoe langer er wordt gedaan alsof hij wordt tegengewerkt, des te groter de schade is die Ajax door deze revolutie oploopt. HR
Gelul in de ruimte. Hij werd tegengewerkt, waarom moet de AD anders nu dingen rechtbreien die Sturkenboom gefrustreerd heeft. Waarom oordeelde de rechter anders dat Ten Have en co. hun boekje te buiten gingen dor achter de rug van Cruijff om mensen in huis te halen?

De algemeen directeur moet een man gaan worden die niet in het Cruijffkamp past, maar in het Ajaxkamp. Een groot onderhandelaar, financieel zeer kundig, ambitieus en onbesproken. En doortastend. HR
Financieel hoeft hij niet kundig te zijn, daar komt naar ik aanneem toch een FD voor en anders een adviseur. het Cruijffkamp is momenteel het Ajaxkamp, dat hebben de leden laten weten en de lijn Cruijff is de opdracht aan de directie om uit te voeren. Waarom de AD zou moeten onderhandelen weet ik ook niet, want over spelersverkoop gaat hij niet. Ambitieus, onbesproken (ik neem aan dat je 'van onbesproken gedrag' bedoelt) en doortastend zijn van die mooie lege taakomschrijvingen.
Ik heb liever dat hij zich op de achtergrond kan houden, de cultuur kan bewaken en brandjes vroeg signaleert en blust.
Waarom je eerder Van den Boog verdedigt en nu stelt dan een AD 'onbesproken' moet zijn is me ook een raadsel.

Wat betreft het laatste, de scouting. Het aankoopbeleid is dramatisch, al jaren. Nijland van Groningen zou als voorbeeld mogen dienen. Snel en doortastend.HR
Een kwestie van 'het gras bij de buren is altijd groener'. Groningen heft ok genoeg miskopen, maar mensen zien alleen de treffers. Ajilore en Cahais bleken ook niet de treffers te zijn waar Groningen ze voor hield. Ajax had vorig jaar trouwens ook snel de selectie rond, maar de selectie bleek onevenwichtig te zijn. Dat is een inschattingsfout in de selectie, niet een kwestie van ondoortastend handelen.
Dat Blind er in slaagt in de winterstop een groot talent weg te jagen, niet te bieden op Narsingh en El Hamdaoui niet te slijten daar kan het TH en Cruijff weinig aan doen. Integendeel zelfs.

Ajax moet ook leren wat verderaf van de transferdeadline te handelen, en spelers te motiveren om naar Ajax te komen. Misschien is Johnny Rep wel iemand die op gebied van de scouting wat kan doen voor Ajax.HR
Hoe kom je erbij dat Rep wel wat zou kunnen? Wat heeft het halen van spelers voor de transferdeadline met de scouting te maken?
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

tkriek schreef:

(...)

DWe moeten de beste spelers zien te behouden, niet direct verkopen bij interesse van een topclub.HR
Nobel streven, maar het is niet in het belang van de spelers zelf. Neem een Vermaelen, een Maduro, een Urby, een vd Vaart, een Sneijder, een Babel. Bij Ajax waren het bij lange na niet toppers. Toen ze vertrokken, werden ze pas echt beter. De tegenstand in de eredivisie is te laag, de medespelers zijn niet goed genoeg, de talenten kunnen zich nergens aan optrekken bij Ajax. Dat kunnen ze wel in het buitenland.

De enige rol die Ajax kan spelen in de toekomst is opleidingsclub te zijn voor de topclubs.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

marx schreef:

(...)

Nobel streven, maar het is niet in het belang van de spelers zelf. Neem een Vermaelen, een Maduro, een Urby, een vd Vaart, een Sneijder, een Babel. Bij Ajax waren het bij lange na niet toppers. Toen ze vertrokken, werden ze pas echt beter. De tegenstand in de eredivisie is te laag, de medespelers zijn niet goed genoeg, de talenten kunnen zich nergens aan optrekken bij Ajax. Dat kunnen ze wel in het buitenland.

De enige rol die Ajax kan spelen in de toekomst is opleidingsclub te zijn voor de topclubs.
HR
Op de korte termijn heb je zeker een punt. Omdat Ajax haar financiele huishouding nog niet op orde heeft zijn ze gedwongen ook ook in te zetten op verkoop. De verplichte verkoop van één speler werkt natuurlijk door in de hele selectie.

Maar als je niet meer hoeft te verkopen en slechts verkoopt wanneer de selectie daar niet slechter van wordt zal het anders kunnen lopen.

Wat betreft de tegenstand in de eredivisie, als die te laag zou zijn dan zouden we elk jaar kampioen worden, volgens mij lukt dat niet echt. Daar ligt nog wel wat ruimte hoor. Verder is het natuurlijk ook een stukje ambitie. Wil je met Ajax winnen in de eredivisie of wil je als speler met Ajax ook hoge ogen gooien in Europa? Wanneer je ambitie het laatste is zul je, op een gegeven moment, de eredivisie moeten zien als veredelde training.

Een taning waar je kunt perfectioneren en experimenten.
HR
HR

Albinho
Legende

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Op de korte termijn heb je zeker een punt. Omdat Ajax haar financiele huishouding nog niet op orde heeft zijn ze gedwongen ook ook in te zetten op verkoop. De verplichte verkoop van één speler werkt natuurlijk door in de hele selectie.

Maar als je niet meer hoeft te verkopen en slechts verkoopt wanneer de selectie daar niet slechter van wordt zal het anders kunnen lopen.

Wat betreft de tegenstand in de eredivisie, als die te laag zou zijn dan zouden we elk jaar kampioen worden, volgens mij lukt dat niet echt. Daar ligt nog wel wat ruimte hoor. Verder is het natuurlijk ook een stukje ambitie. Wil je met Ajax winnen in de eredivisie of wil je als speler met Ajax ook hoge ogen gooien in Europa? Wanneer je ambitie het laatste is zul je, op een gegeven moment, de eredivisie moeten zien als veredelde training.

Een taning waar je kunt perfectioneren en experimenten.
HR
Een speler verkopen wanneer de selectie er niet slechter van wordt, hoe zie je dat voor je? Reservespelers?

Ajax hoeft overigens nu helemaal niet verplicht te verkopen. Ja, het salarishuis is te hoog, maar Ajax kan eventuele verliezen prima opvangen.
HR
HR

wat zeg je nu?
Legende

Reg.: 19 april 2006

Albinho schreef:

(...)

Een speler verkopen wanneer de selectie er niet slechter van wordt, hoe zie je dat voor je? Reservespelers?

Ajax hoeft overigens nu helemaal niet verplicht te verkopen. Ja, het salarishuis is te hoog, maar Ajax kan eventuele verliezen prima opvangen.
HR
Ajax kan zich nog steeds verliezen permiteren omdat het "potje" nog niet helemaal leeg is. Ze kunnen zich geen verliezen permiteren omdat een verlies dan incidenteel zou zijn. Iets wat een uitzondering is tussen de goede financiele jaren.

Een speler van 22 kun je prima verkopen wanneer je een talent van 18 achter de hand hebt. Daar wordt je op de korte termijn niet gelijk sterker van, maar op de langere wel. Tevens is het goed voor dat talent. Bergkamp en Jonk vertrokken ook ooit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 133 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Johan Cruijff en organisatie Ajax [deel 7]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 70,1% dat Zenit Sint Petersburg FC wint van AS Monaco. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van APOEL FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!