Ajax Netwerk
dinsdag 23 mei 2017 - 03:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Johan Cruijff en organisatie Ajax [deel 7]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 133 pagina's: « 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 133 »

HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 12:03:17.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Quattroporte schreef:

Precies. Maar wie heeft het over een duur internationaal bureau. Je vraagt gewoon je collegas om advies, zoals ik hierboven al stel.
HR
Of cruijff vraagt een paar van zijn contacten in amerika. Qua organisatie en professionaliteit kunnen we nog wel wat leren van de amerikanen.
HR
HR

Daniel Da Cruz Carvalho Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 15 maart 2004

Van de film schreef:

(...)

Of cruijff vraagt een paar van zijn contacten in amerika. Qua organisatie en professionaliteit kunnen we nog wel wat leren van de amerikanen.
HR
Dat heeft Cruijff toch ook altijd gezegd? Dat toen hij in Amerika voetbalde hij erachter kwam dat wij van bepaalde aspecten binnen de Amerikaanse sport nog veel konden leren. Organisatie en merchandising bijvoorbeeld, geloof ik. Ik vind dit zelf echt iets positiefs. Wil Ajax de weg omhoog slaan, zal dat binnen iedere geleding van de club moeten. Gaan voor het maximaal haalbare, anders komen we er niet. Kunnen zo'n bureau, collega's of Cruijff zijn contacten daarbij helpen, juich ik dat alleen maar toe. Overigens vind ik dat de contacten in China ook nog veel beter gebruikt kunnen worden, wat heeft dit nu opgeleverd tot nu toe voor Ajax? Misschien dingen die ik niet kan zien, maar ik geloof weinig.

[Dit bericht is veranderd door Daniel Da Cruz Carvalho (op 16 april 2012 12:10:31).]
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 12:12:39.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Daniel Da Cruz Carvalho schreef:

Dat heeft Cruijff toch ook altijd gezegd? Dat toen hij in Amerika voetbalde hij erachter kwam dat wij van bepaalde aspecten binnen de Amerikaanse sport nog veel konden leren. Organisatie en merchandising bijvoorbeeld, geloof ik. Ik vind dit zelf echt iets positiefs. Wil Ajax de weg omhoog slaan, zal dat binnen iedere geleding van de club moeten. Gaan voor het maximaal haalbare, anders komen we er niet. Kunnen zo'n bureau, collega's of Cruijff zijn contacten daarbij helpen, juich ik dat alleen maar toe. Overigens vind ik dat de contacten in China ook nog veel beter gebruikt kunnen worden, wat heeft dit nu opgeleverd tot nu toe voor Ajax? Misschien dingen die ik niet kan zien, maar ik geloof weinig.
HR
Inderdaad. Daarom had fontein ook een heel belangrijke rol kunnen spelen. Jammer dat hij er niet meer is.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Reg.: 26 april 2002

Van de film schreef:

(...)

Inderdaad. Daarom had fontein ook een heel belangrijke rol kunnen spelen. Jammer dat hij er niet meer is.
HR
Fontein kunnen we missen als kiespijn. En we kunnen meer leren van ManU en Bayern dan van Amerikanen. Totaal andere wereld. Daarom noemt hij ook Bayern volgens mij.
HR
HR

Vedette

Quattroporte schreef:

(...)

Fontein kunnen we missen als kiespijn. En we kunnen meer leren van ManU en Bayern dan van Amerikanen. Totaal andere wereld. Daarom noemt hij ook Bayern volgens mij.
HR
Het lijkt mij juist goed dingen te laten belichten vanuit meerdere kanten, meerdere perspectieven. Je hoeft je niet te houden aan een advies, uiteindelijk kun je zelf beslissen wat je ermee doet.
HR
HR

Quattroporte
Legende

(...)

Het lijkt mij juist goed dingen te laten belichten vanuit meerdere kanten, meerdere perspectieven. Je hoeft je niet te houden aan een advies, uiteindelijk kun je zelf beslissen wat je ermee doet.
HR
Deels is dat zo. Maar bijvoorbeeld op Marketinggebied is ManU echt wegwijzend, ook vergeleken met de VS. De VS heeft helemaal geen ervaring met internationale markten, zijn erg op zichzelf gericht, gezien de aard van hun sporten. De Engelsen weten de wereldmarkten te veroveren.
HR
HR

Vedette

Quattroporte schreef:

(...)

Deels is dat zo. Maar bijvoorbeeld op Marketinggebied is ManU echt wegwijzend, ook vergeleken met de VS. De VS heeft helemaal geen ervaring met internationale markten, zijn erg op zichzelf gericht, gezien de aard van hun sporten. De Engelsen weten de wereldmarkten te veroveren.
HR
Klopt, maar als je door de Yanks maar 1 of 2 nieuwe inzichten opdoet die Ajax beter zouden kunnen maken, organisatorisch gezien, op marketing gebied of hoe dan ook, vind ik het al waard. Ben het met je eens dat je meer kunt leren van Bayern Munchen (de club die Cruijff altijd als voorbeeld stelt voor Ajax) en Man United hoor.

Daarbij verwacht ik dat voetbal ook steeds populairder gaat worden in de VS dus om daar een voet aan de grond hebben lijkt me niet gek. Amerikanen zijn zo koopziek als wat en consumeren alles wat ze voorgeschoteld krijgen, dat daar misschien wel wat te halen valt. Nu weet ik ook wel dat vooral de Premier League 'populair' is in de VS, maar je weet nooit hoe het zich ontwikkelt. Ik ken persoonlijk zo al een handvol Amerikanen die gek zijn van voetbal (ok, een paar van Mexicaanse afkomst), dit was 20 jaar geleden volgens mij echt niet zo.
HR
HR

bolle2
Idool
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Clubs als ManUtd, Real Madrid en Barcelona hebben toch een veel groter afzetgebied. Daar kan Ajax toch nooit aan tippen.
Daarbij: Ik denk dat Ajax meer uit de merchandise kan halen als het het huidge logo weer vervangd door het "oude" logo. Maar dat gaat Ajax nooit doen denk ik.
In Engeland is men toch ook gericht op de binnenlandse clubs. Als je in een ManU. fanshop komt, is 95% van de merchandise van Engelse clubs.

(...)

Klopt, maar als je door de Yanks maar 1 of 2 nieuwe inzichten opdoet die Ajax beter zouden kunnen maken, organisatorisch gezien, op marketing gebied of hoe dan ook, vind ik het al waard. Ben het met je eens dat je meer kunt leren van Bayern Munchen (de club die Cruijff altijd als voorbeeld stelt voor Ajax) en Man United hoor.

Daarbij verwacht ik dat voetbal ook steeds populairder gaat worden in de VS dus om daar een voet aan de grond hebben lijkt me niet gek. Amerikanen zijn zo koopziek als wat en consumeren alles wat ze voorgeschoteld krijgen, dat daar misschien wel wat te halen valt. Nu weet ik ook wel dat vooral de Premier League 'populair' is in de VS, maar je weet nooit hoe het zich ontwikkelt. Ik ken persoonlijk zo al een handvol Amerikanen die gek zijn van voetbal (ok, een paar van Mexicaanse afkomst), dit was 20 jaar geleden volgens mij echt niet zo.
HR
Maat zitten die Amerikanen te wachten op een wedstrijdje Ajax - De Graafschap?

[Dit bericht is veranderd door bolle2 (op 16 april 2012 12:57:39).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

bolle2 schreef:

(...)

Maat zitten die Amerikanen te wachten op een wedstrijdje Ajax - De Graafschap?
HR
Kijk eens naar de aanwezigheid van ManU in Azie. En hun werk op Social Media. Ajax kan nog een reuzensprong maken internationaal, gezien de aangetoonde fanbase en de bekendheid wereldwijd. Daar heeft het oude logo weinig mee te maken.
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 13:10:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Quattroporte schreef:

HR
Waarom? Die was commercieel directeur (toch?) en heeft behoorlijk wat geld binnen gehaald voor ajax, dat was zijn taak.
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Van de film schreef:

(...)

Waarom? Die was commercieel directeur (toch?) en heeft behoorlijk wat geld binnen gehaald voor ajax, dat was zijn taak.
HR
Algemeen direkteur.
HR
HR

bolle2
Idool

Is Cruijff wel degelijk in voor een functie bij Liverpool FC.?

'Ik hoorde van de week dat ik op de verlanglijst van Liverpool zou staan. Dat lijkt me stug. De eerste en enige keer dat ik over de belangstelling van Liverpool geïnformeerd werd, was via de Engelse media. Dat is te weinig om mij voor zo'n job te strikken', schrijft Cruijff in De Telegraaf.
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 13:13:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

spelbos schreef:

Algemeen direkteur.
HR
Oh ok, nou, terughalen als commercieel directeur dan ;B .
HRHR
HR

bolle2
Idool

Van de film schreef:

(...)

Oh ok, nou, terughalen als commercieel directeur dan ;B .
HR
NOT!
HR
HR

Diego78
Vedette

Reg.: 2 december 2008

Van de film schreef:

(...)

HR
Fontein was de juiste man op de verkeerde stoel. Had niet 'het gezicht' moeten zijn als AD, maar zou meer dan welkom (terug) zijn in een zakelijke/ commerciele rol.

Ik heb werkelijk nog geen enkel sterk en onderbouwd argument gehoord waarom hij persona non grata zou moeten zijn. Ook nog een Cruijffiaan en een voor Ajax waardevol en groot internationaal netwerk (UEFA, ECA, etc.), dus wat wil je nog meer?
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 13:25:06.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

bolle2 schreef:

NOT!
HR
Maar waarom dan niet? Zoals diego al zegt heb ik wat mensen horen roepen dat hij niet terug mag komen, maar waarom niet is mij een compleet raadsel.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Van de film schreef:

(...)

HR
Hij heeft een deal gemaakt met een NL hoofsponsor. Nou, ik moet je zeggen dat kunnen jij en ik ook. Daarnaast een deal met Adidas die niet al te geweldig is (shirt!)

En verder ? Internationaal ? Contact met je SCC houders ?Met de andere 4 mio fans ? Shops op Schiphol ? Behoorlijk merchandisingbeleid ? Echt vernieuwende dingen ?k kan nog even zo doorgaan hoor. Het is en was ontzettend matig bij Ajax. Daarnaast lag hij intern heel slecht.

Diego78 schreef:

(...)
Ik heb werkelijk nog geen enkel sterk en onderbouwd argument gehoord waarom hij persona non grata zou moeten zijn. Ook nog een Cruijffiaan en een voor Ajax waardevol en groot internationaal netwerk (UEFA, ECA, etc.), dus wat wil je nog meer?
HR
Wat ik wil ? Iemand die echt een vooruitstevend, internationaal en vernieuwend commecieel beleid voert, en die de standaard dingen doet die hij deed (en die vd Aat voortzet).

Iedereen heeft het altijd over de AEGON deal. Wat is daar nou zo bijzonder aan ? Het bedrag :D

Het commerciele beleid van Ajax is en was een aanfluiting, al heel lang.

van Halst was bij Twente drie keer zo goed bezig, bij voorbeeld.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 16 april 2012 13:41:01).]
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Internationale topspeler

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 juli 2010

Quattroporte schreef:

(...)

Hij heeft een deal gemaakt met een NL hoofsponsor. Nou, ik moet je zeggen dat kunnen jij en ik ook. Daarnaast een deal met Adidas die niet al te geweldig is (shirt!)

En verder ? Internationaal ? Contact met je SCC houders ?Met de andere 4 mio fans ? Shops op Schiphol ? Behoorlijk merchandisingbeleid ? Echt vernieuwende dingen ?k kan nog even zo doorgaan hoor. Het is en was ontzettend matig bij Ajax. Daarnaast lag hij intern heel slecht.
HR
tuurlijk sinds deze niks zeggende deals hebben wel veel lucratievere deals voorbij zien komen die er echt toe doen namelijk Herbalife, C1000 en Staples dat zijn nog is A merken met de nodige miljoenen :denk

het gerucht gaat dat de volgende topmerk zich met Ajax verbindt Idejo keukens
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 april 2012 om 13:48:30.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Quattroporte schreef:
HR
Als dat zo makkelijk was geweest hadden we het wel eerder gehad. Ik ben ook niet onveredelt positief over het shirt, maar lelijk vind ik het niet.

HR
Internationaal? Had hij niet contacten binnen de uefa en fifa? Contact met SCC houders? Wat wil je dan, een nieuwsbrief elke week? Merchandisingbeleid had vast beter gekund, maar dat is de taak niet van een AD. En dat hij intern slecht lag is alleen maar een pré als je kijkt welke pluche-houders er zaten.

En ja, ik wil ook wel de nieuwe steve jobs op commercieel gebied bij ajax, maar van halst heeft het echt niet beter gedaan bij twente dan fontein bij ons. Getuige de miljoen, en het kan mij verrekken of die dat met 1 deal doet of met 50.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 16 april 2012 13:49:21).]
HR
HR

Diego78
Vedette

Reg.: 2 december 2008

Quattroporte schreef:

(...)

Wat ik wil ? Iemand die echt een vooruitstevend, internationaal en vernieuwend commecieel beleid voert, en die de standaard dingen doet die hij deed (en die vd Aat voortzet).

Iedereen heeft het altijd over de AEGON deal. Wat is daar nou zo bijzonder aan ? Het bedrag :D

Het commerciele beleid van Ajax is en was een aanfluiting, al heel lang.

van Halst was bij Twente drie keer zo goed bezig, bij voorbeeld.
HR
Van Halst heeft de lokale middenstand aan Twente gebonden, een strategie die ten 1e maar weinig rek heeft en ten 2e totaal niet past bij Ajax. Is niet van het juiste kaliber.

Fontein is niet voor niks vanuit UEFA en ECA gevraagd aan te blijven in bestuursfuncties, heeft als enige grote zaken tot stand gebracht (itt tot kruimelaar Vd Aaat die een miljoenenstrop heeft met zijn Experience) en ook zijn China-strategie was er 1 van groter durven denken. Daarbij heeft ie ook nagedacht over een nauwere band tussen fans & Ajax waar ook een pakket aan diensten aan verbonden kon worden.

Echter, de heren Jaakke en Coronel hebben (uit jaloezie??) ingegrepen, zijn hem voor de voeten gaan lopen en hebben hem cruciale portefeuilles (supportersbeleid, media, etc.) uit handen genomen, waardoor hij zich niet meer kon verdedigen. Het geroddel en azijngezeik van de kleindenkende middelmaat ("de aardappel" etc.) in de vereniging en op de kantoorburelen deed vervolgens de rest.

De supporters zijn hier inmiddels achter, maar hier op het forum heersen nog steeds de flauwekulverhalen tegenover notabene 1 van de weinige echte professionals die bij Ajax in dienst zijn geweest (alleen wel op de verkeerde stoel, helaas).
HR
HR

P.Paulsen
Regelmatige invaller

Reg.: 30 mei 2010

Heerlijk die column iedere week.

Johan wil dus de organisatie laten doorlichten door buitenlandse experts. Zij mogen dan 'adviseren' dat de RVC en/of bestuursraad moet verdwijnen.
Een typische bobo-truc. Hij leert snel, maar hier gaan br en rvc natuurlijk niet intrappen.

Het doorlichten van de organisatie had beter kunnen gebeuren voor alle onrust.
Het inhuren van experts was een stuk handiger geweest dan het aanstellen van alle lichtgewichten/vriendjes.

Op naar het volgende advies.
HR
HR

Vak119
Regelmatige invaller

Reg.: 5 juli 2011

P.Paulsen schreef:

Heerlijk die column iedere week.

Johan wil dus de organisatie laten doorlichten door buitenlandse experts. Zij mogen dan 'adviseren' dat de RVC en/of bestuursraad moet verdwijnen.
Een typische bobo-truc. Hij leert snel, maar hier gaan br en rvc natuurlijk niet intrappen.

Het doorlichten van de organisatie had beter kunnen gebeuren voor alle onrust.
Het inhuren van experts was een stuk handiger geweest dan het aanstellen van alle lichtgewichten/vriendjes.

Op naar het volgende advies.
HR
En wie was dan de opdrachtgever geweest van het doorlichten, voordat Cruijff, naar jouw mening, zijn vriendjes heeft neergezet? De oude RvC leden die een andere agenda erop na hielden? Als jij mij kunt verwijzen naar het visie, missie, strategie, doelen document van de oude RvC, dan ben ik je dankbaar.

Waarom zou je nu niet de Bestuursraad en RvC onder de loep nemen en kijken naar de toekomstvastheid van het model, inclusief beursnotering? Als BR en RvC leden daar problemen mee zouden hebben, dan hebben we wederom de verkeerde mensen aangesteld.

Kortom, ik snap helemaal niets van je punt anders dan dat je per definitie altijd een 180 graden andere mening dan Cruijff erop na wilt houden en Cruijff alleen maar politieke spelletjes in de schoenen wilt schuiven.

Tijd om je te verduidelijken. En tijd om toe te geven dat Ajax er eigenlijk gewoon beter voor staat dan precies een jaar geleden, waarvan jij vindt dat het een glorietijd was...
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Kensuke Nagai
Reg.: 7 augustus 2004

Zou Cruijff junior al klaar zijn voor een functie bij Ajax? :B

http://nos.nl/video/362888-cruijff-wil-maccabi-uit-slob-halen.html
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

ElSalvador74 schreef:

http://nos.nl/video/362888-cruijff-wil-maccabi-uit-slob-halen.html
HR
Tijd voor een taaltoets op de School voor Journalistiek...
HR
HR

Quattroporte
Legende

Maxwell Cabelino Andrade schreef:

(...)

tuurlijk sinds deze niks zeggende deals hebben wel veel lucratievere deals voorbij zien komen die er echt toe doen namelijk Herbalife, C1000 en Staples dat zijn nog is A merken met de nodige miljoenen :denk

het gerucht gaat dat de volgende topmerk zich met Ajax verbindt Idejo keukens
HR
Wat wil je hiermee zeggen ? In de eerste plaats beklaag ik juist dat het beleid treurig WAS en IS . Het was slecht en is geen slag beter geworden. Moe je daarom iemand terughalen die mede aan de wieg daarvan staat. En verder, er is maar 1 hoofdsponsor, dus er kan toch helemaal geen andere topper komen ? Ik zeg juist dat het vinden van een hoofdsponsor in de toenmalige economie niet zo een kunst was als het hier nu wel eens wordt genoemd. En wat is er zo bijzonder aan die deal behalve het bedrag ? En wat is het BELEID dat Fontein geinitieerd heeft, als hij zo goed is. Moet ik mijn vragen herhalen ?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 133 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Johan Cruijff en organisatie Ajax [deel 7]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Verslaat Ajax Man. United in de Europa League finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 88,2% dat FC Utrecht wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Manchester United FC.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!