Ajax Netwerk
donderdag 22 juni 2017 - 20:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Technische staf en bestuur » Raad van Commissarissen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 96 pagina's: « 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 96 »

HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
Suavimani schreef:

Dus nu is de nagenoeg algemeen bewierookte TvD weer de boeman, de wolf in schaapskleren met een dubbele agenda? Slaan we nu niet door in de paranoia? Is deze RvC niet met goedkeuring van Cruijff geïnstalleerd? Zoeken we niet teveel achter de door Weijers gesproken worden?

Ze zitten er 1 dag en meteen wordt er alweer de oorlog verklaard. Ik wacht liever op wat Cruijff, Jonk en De Boer de komende tijd te zeggen hebben, alvorens ik mijn harnas weer aantrek. Want in nog een keer hetzelfde gezeik van voren af aan, daar zit ik totaal niet op te wachten. En ik acht Cruijff ook wel wat slimmer dan een ezel (die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot).
HR
Het gaat er mij niet om een boeman te zoeken en daarna te blijven aanvallen. Het gaat mij om logisch nadenken over beslissingen. Ik snap de logica achter een technisch manager niet wanneer je expliciet geen technisch directeur wil.

Nog irritanter dan mensen die op voorhand beslissingen bekritiseren zijn mensen die na afloop zeggen dat ze het al die tijd hebben zien aankomen.

In theorie kan alles prima werken, zelfs met een technisch manager, maar ik snap de meerwaarde van deze constructie echt niet.

We kunnen ook de lijn/visie TvD nemen, prima. Laten we dat dan besluiten. Maar besluit niet om volledig voor visie A te gaan en dan elke keer schepjes B toe te voegen.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 15 juni 2012 08:44:42).]
HRHR
HR

Suavimani
Legende

Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 24 november 2003

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Het gaat er mij niet om een boeman te zoeken en daarna te blijven aanvallen. Het gaat mij om logisch nadenken over beslissingen. Ik snap de logica achter een technisch manager niet wanneer je expliciet geen technisch directeur wil.

Nog irritanter dan mensen die op voorhand beslissingen bekritiseren zijn mensen die na afloop zeggen dat ze het al die tijd hebben zien aankomen.

In theorie kan alles prima werken, zelfs met een technisch manager, maar ik snap de meerwaarde van deze constructie echt niet.

We kunnen ook de lijn/visie TvD nemen, prima. Laten we dat dan besluiten. Maar besluit niet om volledig voor visie A te gaan en dan elke keer schepjes B toe te voegen.
HR
Voor zover ik weet zet de RvC niet de lijnen uit binnen de club, maar dienen zij de faciliteren. Als dat na dat gezeik van afgelopen jaar nog niet duidelijk is, dan wordt het dat nooit meer.

Maar wat is er mis met een man als Marc Overmars als TM? Die lijkt mij volledig op een lijn te zitten met het TH. Hij kan dan namens hen de onderhandelingen voeren bij transfers, verlengen van contracten, etc. Daarmee doet hij ervaring en contacten op in de voetbalwereld, waardoor hij naar verloop van tijd wellicht kan doorgroeien naar de positie van AD. Dan heb je een AD die vanuit dezelfde visie werkt als het TH, waardoor die samenwerking goed zal verlopen. En vervolgens stel je een nieuwe TM aan, die je dan vervolgens volgens dezelfde route intern opleid om de AD, wanneer deze vertrekt, weer op te volgen.

Zo kun je dus je eigen directieleden opleiden. Misschien zie ik het allemaal wat te rooskleurig, maar ik zie wel kansen in zo'n TM-positie. En ik ga er vanuit dat de nieuwe RvC op een lijn zit met Cruijff, anders wordt dat snel genoeg duidelijk, want iedereen houdt ze nauwlettend in de gaten. De enige die ik niet vertrouw is Henrichs, en dat zal ook altijd zo blijven.

Maar goed, ik snap de commotie om een openingsrede niet zo goed. Als er iets niet in de haak is, dan merken we dat snel zat. Door nu al meteen weer op de barricades te springen, creëer je alleen maar weer een gespannen sfeer, en daar willen we juist met zijn allen vanaf. Daarom zeg ik, ik wacht nog even af, en de woorden van Cruijff en het TH zijn voor mij leidend.
HR
HR

Legende

Suavimani schreef:

(...)

Voor zover ik weet zet de RvC niet de lijnen uit binnen de club, maar dienen zij de faciliteren. Als dat na dat gezeik van afgelopen jaar nog niet duidelijk is, dan wordt het dat nooit meer.

Maar wat is er mis met een man als Marc Overmars als TM? Die lijkt mij volledig op een lijn te zitten met het TH. Hij kan dan namens hen de onderhandelingen voeren bij transfers, verlengen van contracten, etc. Daarmee doet hij ervaring en contacten op in de voetbalwereld, waardoor hij naar verloop van tijd wellicht kan doorgroeien naar de positie van AD. Dan heb je een AD die vanuit dezelfde visie werkt als het TH, waardoor die samenwerking goed zal verlopen. En vervolgens stel je een nieuwe TM aan, die je dan vervolgens volgens dezelfde route intern opleid om de AD, wanneer deze vertrekt, weer op te volgen.

Zo kun je dus je eigen directieleden opleiden. Misschien zie ik het allemaal wat te rooskleurig, maar ik zie wel kansen in zo'n TM-positie. En ik ga er vanuit dat de nieuwe RvC op een lijn zit met Cruijff, anders wordt dat snel genoeg duidelijk, want iedereen houdt ze nauwlettend in de gaten. De enige die ik niet vertrouw is Henrichs, en dat zal ook altijd zo blijven.

Maar goed, ik snap de commotie om een openingsrede niet zo goed. Als er iets niet in de haak is, dan merken we dat snel zat. Door nu al meteen weer op de barricades te springen, creëer je alleen maar weer een gespannen sfeer, en daar willen we juist met zijn allen vanaf. Daarom zeg ik, ik wacht nog even af, en de woorden van Cruijff en het TH zijn voor mij leidend.
HR
In theorie heb je helemaal gelijk. Maar in de praktijk zie ik het dus wat anders gaan.

Stel nu dat het Overmars wordt, waarom zet je hem dan niet in het TH? Waarom hem een verbindingsman maken zonder bevoegdheden?

Het wordt gepresenteerd alsof het een uitkomst moet zijn voor het TH. Blijkbaar gaat daar het nodige mis (gebrek aan bepaalde kwaliteiten?) en kan/moet er iemand bij. Maar in de praktijk komt er dus iemand bij omdat de directie vindt dat het TH niet lekker werkt. Het legt de weg open voor een directiegezinde voetballer die moet gaan rapporteren aan een directeur die niets van voetbal weet. Is ook niet meer nodig want de voetballer neemt die taken voor de directeur waar.

Het is echt de schakel die je juist niet wil hebben.
HR
HR

piero
Lid 2de elftal

Uit: Goes
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 augustus 2009

Ik word hier erg moe en verdrietig van.
En ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken.
HR
HR

Vak119
Vedette

Reg.: 5 juli 2011

wat zeg je nu? schreef:

(...)
In theorie heb je helemaal gelijk. Maar in de praktijk zie ik het dus wat anders gaan.

Stel nu dat het Overmars wordt, waarom zet je hem dan niet in het TH? Waarom hem een verbindingsman maken zonder bevoegdheden?

Het wordt gepresenteerd alsof het een uitkomst moet zijn voor het TH. Blijkbaar gaat daar het nodige mis (gebrek aan bepaalde kwaliteiten?) en kan/moet er iemand bij. Maar in de praktijk komt er dus iemand bij omdat de directie vindt dat het TH niet lekker werkt. Het legt de weg open voor een directiegezinde voetballer die moet gaan rapporteren aan een directeur die niets van voetbal weet. Is ook niet meer nodig want de voetballer neemt die taken voor de directeur waar.

Het is echt de schakel die je juist niet wil hebben.
HR
Ik ben het gewoon echt totaal niet met je eens, WZJN. Ik heb een 180 graden andere mening. Ik denk juist dat het TH gebaat is bij iemand die alles wat niet met het pure voetbal te maken heeft oppakt. Ik zie ook de donkere kant van de constructie niet, het complot zeg maar. Ik zie het niet. We komen er vrees ik niet uit hier op dit forum, we moeten afwachten

Waar ik wel zeer gereserveerd over ben en blijf zijn TvD en Oldenhof. Te zelf voldane types. Pretenties. Onbetrouwbaar. Heb ik geen moer mee.
HR
HR

Diego78
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

Verbindingsman is een totale onzinfunctie. Heeft het TH niet nodig.

Wat het TH nodig heeft is een voetbaldirecteur in de directie, iemand waarmee ze kunnen lezen en schrijven en die de contractuele punten op de i zet. Met beslissingsbevoegdheid, niet een loopjongen.

TvD is aan het proberen z'n eigen visie er doorheen te lobbyen, niet luisterend naar wat er al gedaan is of zelfs bijna afgerond werk van het TH (scouting, medisch, etc.) aan de RvC toeschrijvend.
HR
HR

tomti
Regelmatige invaller

Uit: Barcelona
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 22 mei 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juni 2012 om 10:50:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat lopen er hier een stel ongelofelijk gefrustreerde azijnzijkers en complotliefhebbers rond. Deze RVC zit er net één dag. Wijers is op geen enkele verkeerde uitspraak te betrappen. Alle drie de commisarissen zijn zakelijke zwaargewichten van wie er twee een rijk Ajax-verleden hebben. De band met Cruijff is goed. Wat wil je nog meer?

Is het bij één van jullie misschien opgekomen dat het technisch hart zelf om een technisch manager heeft gevraagd? De Boer is trainer, Bergkamp assistent en Jonk gaat over de jeugdopleiding. Daarnaast moeten ze met z'n driëen het transfer-, scoutings- en medisch beleid uitstippelen. Lijkt me een redelijk vole agenda. Dat betekent dus dat niemand zit te wachten op het extra werk dat het aantrekken en wegbrengen van spelers met zich meebrengt. Met name De Boer heeft herhaaldelijk aangegeven dat Blind van hem absoluut niet weg hoefde omdat hij hem enorm veel werk uit handen nam. Vorige zomer diende De Boer zijn wensenlijstje in bij Blind die vervolgens, zonder een enkele wanklank, voor de competitie begon alle namen contracteerde. Lijkt me heerlijk werken voor een trainer. Zo'n persoon ontbreekt nu in de organisatie. Daarnaast ontberen alle leden van het huidige technisch hart de ervaring en connecties op de transfermarkt en deze zijn van cruciaal belang. Het kan toch niet zo zijn dat Van der Wiel straks transfervrij de deur uitloopt terwijl we zijn opvolger al klaar hebben staan. Of dat El Hamdaoui straks aan zijn tweede seizoen in het tweede elftal begint terwijl hij een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigt en een enorm salaris opstrijkt. Of dat Eriksen nog altijd geen nieuwe aanbieding heeft ontvangen terwijl zijn contract over twee jaar afloopt. Dat zijn zaken die een technisch manager moet regelen. Daarnaast is het cruciaal dat dit niet wordt gedaan doro de algemeen directeur. Waarom? Omdat op dat moment het technisch hart de algemeen directeur, hun meerdere, moet gaan vragen hun beslissingen uit te voeren. Dit is juist wat Cruijf wil voorkomen.

Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik zulke zinnige uitspraken heb gehoord uit de mond van een Ajax bestuurder en ik hoop dat die technisch manager er zo snel mogelijk komt. Is eigenlijk een schande dat het zo lang heeft moeten duren.

[Dit bericht is veranderd door tomti (op 15 juni 2012 10:50:55).]
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

Diego78 schreef:

Verbindingsman is een totale onzinfunctie. Heeft het TH niet nodig.

Wat het TH nodig heeft is een voetbaldirecteur in de directie, iemand waarmee ze kunnen lezen en schrijven en die de contractuele punten op de i zet. Met beslissingsbevoegdheid, niet een loopjongen.

TvD is aan het proberen z'n eigen visie er doorheen te lobbyen, niet luisterend naar wat er al gedaan is of zelfs bijna afgerond werk van het TH (scouting, medisch, etc.) aan de RvC toeschrijvend.
HR
Exact. Het gaat om die beslissingsbevoegdheid. zo'n TM als verbinding naar het TH kan geen enkele beslissing nemen maar is afhankelijk van hetgeen de AD besluit. En de RvC wil een AD uit eigen koker neerzetten.

Cruijff wil geen TM en AD maar een voetbaldirecteur met beslissingsbevoegdheid. De functie van TM wordt al ingevuld, sterker, het meeste werk wat die zou moeten gaan doen ís al gedaan. Bovendien staat alles wat die nog zou moeten doen al volop in de steigers, en zou slechts nog verder gefacilteerd en gefiatteerd moeten worden door een voetbaldirecteur.En de RvC zou dit slechts aan de hand van de visie-Cruijff ( die compleet en allesomvattend op papier staat ) dienen te controleren, meer niet.

Mocht het zo blijken te zijn dat Cruijff meegaat in het verhaal dat Wijers gisteren heeft afgestoken en dus gewoon vertrouwen uit gaat spreken tav de plannen die de RvC nu uit, dan doet ie zware concessies aan zijn eigen visie, puur om de vrede te bewaren....

Hiernaast vraag ik me af welke boodschap de BR deze RvC vorige week in het laatste gesprek dat men had heeft meegegeven.

Daar is in ieder geval niet gezegd :

"Wat er ook gebeurt, jullie komen er te zitten om de visie-Cruijff te faciliteren en op de uitvoering te controleren, niet meer en niet minder. Maak je er deelgenoot van, heb je inbreng binnen die visie, en neem vooral de inbreng die alle geledingen binnen de club hebben serieus, zorg dat je zsm in gesprek gaat met iedereen zodat je in no time aan kan sluiten op de weg die we vorig jaar zijn ingeslagen"

Maar daar is eerder gezegd :

"Geef Johan op voetbalgebied een beetje zijn zin, maar hou de touwtjes wel stevig in eigen handen. Vergeet de belangen van de aandeelhouders en sponsoren niet, beschouw die eerder als je eerste prioriteit, en hou dus de bedrijfsvoering en beursnotitie goed in de gaten, beter nog, wees daarin bepalend en leidend, wat anderen dan ook zeggen of menen aan visie te hebben. Wij weten het toch beter. Preek vernieuwing maar kom je ivoren toren niet uit en hou alles zoveel mogelijk bij het oude. Zo doen wij dat in de BR sinds december ook en dat gaat prima. Nu en dan een paar oplettende supportertjes die het door hebben, maar na een beetje geschreeuw geven we die een lolly en dan zijn ze ook weer blij en rustig. Succes en hou de boel eronder, Uri Joop en ik ( Hennie ) dekken jullie volledig in de rug"....
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 20 augustus 2003

Stel dat jouw verhaal op waarheid berust Klaas, dan heb ik 1 vraag. Waarom zouden weldenkende mensen als Wijers, van Wijk, en van Duijvenbode de kant van de 'anti-Cruijff' partij kiezen waarvan ze weten dat die op lange termijn altijd gaat verliezen?
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

tomti schreef:

Wat lopen er hier een stel ongelofelijk gefrustreerde azijnzijkers en complotliefhebbers rond. Deze RVC zit er net één dag. Wijers is op geen enkele verkeerde uitspraak te betrappen. Alle drie de commisarissen zijn zakelijke zwaargewichten van wie er twee een rijk Ajax-verleden hebben. De band met Cruijff is goed. Wat wil je nog meer?

Is het bij één van jullie misschien opgekomen dat het technisch hart zelf om een technisch manager heeft gevraagd?

HR
Is het wellicht in jouw hoofd opgekomen dat wij, de azijnzeikers, inderdaad weten dat dat absoluut niet gebeurt is...? Sterker, dat die mensen ( TH en team Cruijff )momenteel ook niet weten wat ze hier mee aan moeten, omdat ook zij voor een hele andere invulling aan het strijden zijn dan die RvC nu voor ogen heeft...? Daar wel eens aan gedacht, voordat je je ongefundeerde commentaar gaf...?
HR
HR

Suavimani
Legende

Klaas de Jager schreef:

(...)

Is het wellicht in jouw hoofd opgekomen dat wij, de azijnzeikers, inderdaad weten dat dat absoluut niet gebeurt is...? Sterker, dat die mensen ( TH en team Cruijff )momenteel ook niet weten wat ze hier mee aan moeten, omdat ook zij voor een hele andere invulling aan het strijden zijn dan die RvC nu voor ogen heeft...? Daar wel eens aan gedacht, voordat je je ongefundeerde commentaar gaf...?
HR
Hij fundeert zijn mening prima hoor. Dat jij het er niet mee eens bent, wil nog niet zeggen dat hij onzin praat. De tijd zal uitwijzen wie van jullie twee gelijk heeft, maar ga nou niet iedereen die het niet met je eens is wegzetten als een onbenul.

Ik zie het positieve wel in van een TM en heb inderdaad de indruk dat die wens wel eens vanuit het TH zou kunnen komen. En tot ik van de leden van het TH zelf, of van Cruijff, iets anders hoor, weiger ik mee te doen aan de hetze die mijn club weer in de onrust stort.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg al helemaal niet dat je je mond moet houden (want ik hoor graag vele visies, aangezien dat discussiëren zo leuk maakt), maar ik persoonlijk ga er nog niet in mee, omdat ik het momenteel anders zie. De meningen/uitlatingen van het TH/Cruijff zijn voor mij leidend en pas als zij wederom oproepen tot verzet zal ik er weer staan, niet eerder.
HR
HR

danielson
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 11 februari 2012

Ik zie TH niet onderhandelen bij transfers (lijke me zelfs zeer ongewenst) en Slop (in z'n eentje) evenmin.
FdB heeft al eerder aangegeven dat hij(iemand als) Danny Blind (die dat werk deed) miste. Het lijkt mij dus volstrekt logisch (ook gezien het openstaande transferwindow tot 1.9)dat er nu naar zo iemand gezocht wordt, zeker zolang er geen AD is. Overmars zou dat prima kunnen invullen tot tevredenheid van TH en RvC.
Huidige impasse aan transferfront heeft wellicht ook te maken met feit dat zo iemand er op dit moment niet is. Plan RvC lijkt mij dus prima.
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

ibramovic schreef:

Stel dat jouw verhaal op waarheid berust Klaas, dan heb ik 1 vraag. Waarom zouden weldenkende mensen als Wijers, van Wijk, en van Duijvenbode de kant van de 'anti-Cruijff' partij kiezen waarvan ze weten dat die op lange termijn altijd gaat verliezen?
HR
Ze kiezen niet persee een kant van een anti-Cruijff partij, maar willen hun eigen stempel drukken in plaats van de Cruijff-visie volgen en uitvoeren. Waarom ze dat denken te kunnen doen zeg ik al eerder : Kennelijk omdat zij weten dat Cruijff de nodige concessies zal doen tav zijn eigen visie, zodat de vrede bewaard blijft. Cruijff heeft er nu ook niets aan ( niemand) als er weer ellende ontstaat, en zal waarschijnlijk olie op de golven gooien. Toch ontstaat die onrust nu, omdat ie niet eerder keihard met zijn vuist op tafel heeft geslagen wetende dat ie gesteund wordt door een zeer grote achterban, en dus niet veel eerder glashard heeft afgedwongen dat de visie-Cruijff 100% gevolgd gaat worden. En nogmaals, die visie is allesomvattend en zit uitstekend in elkaar. Daar zijn alleen nog welwillenden bij nodig, in plaats van nieuwe ( oude ) betweters die slechts oude wijn uit nieuwe zakken schenken.

Cruijff heeft zelf gaten laten vallen in de strategie richting de enige juiste invulling van RvC en directie, en wordt daar nu op afgerekend door mensen die een reputatie hebben die nergens op gebaseerd is, en die in het verband waarin ze nu aantreden bij Ajax in ieder geval totaal irrelevant is. Wijers en van Wijk zullen ongetwijfeld bedrijsmatige kwaliteiten hebben, maar je ziet na 1 uur al dat vooral Wijers een regentesk figuur is die met dedain naar beneden kijkt en met dooddoeners de massa zoet denkt te houden, van voetballen heeft ie sowieso geen verstand, en dat maakt functioneren bij een voetbalclub bij voorbaat onlogisch en zo goed als onmogelijk. Theo van Duijvenbode heeft een geheel eigen visie en agenda en drukt die er in samenwerking met HH gewoon dwars doorheen, deze eigenwijze drol is niets beter dan Uri Hennie Joop etc...

Dat is de koele realiteit, die niemand wil zien en horen, maar dat maakt het niet minder relevant.
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

danielson schreef:

Ik zie TH niet onderhandelen bij transfers (lijke me zelfs zeer ongewenst) en Slop (in z'n eentje) evenmin.
FdB heeft al eerder aangegeven dat hij(iemand als) Danny Blind (die dat werk deed) miste. Het lijkt mij dus volstrekt logisch (ook gezien het openstaande transferwindow tot 1.9)dat er nu naar zo iemand gezocht wordt, zeker zolang er geen AD is. Overmars zou dat prima kunnen invullen tot tevredenheid van TH en RvC.
Huidige impasse aan transferfront heeft wellicht ook te maken met feit dat zo iemand er op dit moment niet is. Plan RvC lijkt mij dus prima.
HR
Maar naar zo'n verbindingsmannetje moet de RvC niet zoeken maar het TH.
HR
HR

Its Me
Talent

Vak: 127
Reg.: 15 augustus 2011

Klaas de Jager schreef:

(...)

HR
Misschien hebben ze intern de boel geevalueerd en zijn zij tot de conclusie gekomen graag iemand erbij te hebben voor dat soort zaken. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar jij zit vele malen dichterbij het vuur dan mij of de meeste andere hier. Alleen dit is wel wat ik mij voor kan stellen.

Kan mij nog herinneren dat het TH er ook twee mensen voor de administratie bij wilde hebben. Dat was waarschijnlijk van tevoren ook niet aan gedacht.

Maar in dit geval kun je dan juist beter wel een TD hebben. Aan zo'n loopjongen die geschetst wordt door Wijers heb je niet veel, denk ik. Een TD heeft alle bevoegdheid. Maar de positie die Blind had was hetzelfde als TM en dat functioneerde volgens mij wel. (Dan heb ik het niet zozeer over het functioneren van Blind maar over de functie) De Boer was er erg tevreden over in ieder geval..
HR
HR

Legende

bolle2 schreef:

(...)

HR
Nog logischer zou zijn wanneer er geen verbindingsmannetjes nodig zijn tussen het TH en de directie. Maar blijkbaar denkt de directie daar heel anders over.

Its Me schreef:

(...)

Misschien hebben ze intern de boel geevalueerd en zijn zij tot de conclusie gekomen graag iemand erbij te hebben voor dat soort zaken. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar jij zit vele malen dichterbij het vuur dan mij of de meeste andere hier. Alleen dit is wel wat ik mij voor kan stellen.

Kan mij nog herinneren dat het TH er ook twee mensen voor de administratie bij wilde hebben. Dat was waarschijnlijk van tevoren ook niet aan gedacht.

Maar in dit geval kun je dan juist beter wel een TD hebben. Aan zo'n loopjongen die geschetst wordt door Wijers heb je niet veel, denk ik. Een TD heeft alle bevoegdheid. Maar de positie die Blind had was hetzelfde als TM en dat functioneerde volgens mij wel. (Dan heb ik het niet zozeer over het functioneren van Blind maar over de functie) De Boer was er erg tevreden over in ieder geval..
HR
Het is jouw mening dat er een TD nodig is, het is de mening van Cruijff dat die niet nodig is.

We kunnen best discusseren over de relevantie van een TD. Maar die discussie is klaar wanneer men duidelijk maakt de visie van Cruijff te volgen. Dan komt er geen TD.

Maar die TD komt er dus wel, alleen noemen we het een technisch manager zodat er mensen zijn die het niet begrijpen.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 15 juni 2012 11:29:43).]
HR
HR

Suavimani
Legende

bolle2 schreef:

(...)

HR
Lijkt me evident dat het TH daar inderdaad een belangrijke rol in dient te spelen. Maar ik kan op dit moment geen geschiktere persoon bedenken dan Marc Overmars. Ligt goed bij het TH, ligt goed bij de club en ligt goed bij de supporters.
HR
HR

Legende

Suavimani schreef:

(...)

Lijkt me evident dat het TH daar inderdaad een belangrijke rol in dient te spelen. Maar ik kan op dit moment geen geschiktere persoon bedenken dan Marc Overmars. Ligt goed bij het TH, ligt goed bij de club en ligt goed bij de supporters.
HR
Als het TH beslist wie het zou moeten worden, waarom valt die persoon dan ook niet onder de verantwoordelijkheid van het TH. Waarom wordt die persoon aan de zijkant neergezet?
HR
HR

BeeJay
Vedette

Uit: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 maart 2005

Klaas de Jager schreef:

(...)

Is het wellicht in jouw hoofd opgekomen dat wij, de azijnzeikers, inderdaad weten dat dat absoluut niet gebeurt is...?

HR
bron?

Sterker, dat die mensen ( TH en team Cruijff )momenteel ook niet weten wat ze hier mee aan moeten
HR
bron?

, omdat ook zij voor een hele andere invulling aan het strijden zijn dan die RvC nu voor ogen heeft...?
HR
bron?

Daar wel eens aan gedacht, voordat je je ongefundeerde commentaar gaf...?
HR Zijn mening is in tegenstelling tot die van jou redelijk gefundeerd.

Ik vind het leuk je uiteenzettingen te lezen. Ze zijn mijns inziens uit het hart en met bezieling opgeschreven. Daar hou ik wel van.
Maar het is voor mij (en waarschijnlijk andere ook) totaal niet te beoordelen of dit gefundeerd is .

Ook ik ken het harde feit dat F.d.B. letterlijk gezegd heeft dat Blind moest blijven om veel werkzaamheden uit handen te nemen.
HR
HR

Brasil
Nummer 14

Reg.: 21 december 2000

Suavimani schreef:

Dus nu is de nagenoeg algemeen bewierookte TvD weer de boeman, de wolf in schaapskleren met een dubbele agenda? Slaan we nu niet door in de paranoia? Is deze RvC niet met goedkeuring van Cruijff geïnstalleerd? Zoeken we niet teveel achter de door Weijers gesproken worden?

Ze zitten er 1 dag en meteen wordt er alweer de oorlog verklaard. Ik wacht liever op wat Cruijff, Jonk en De Boer de komende tijd te zeggen hebben, alvorens ik mijn harnas weer aantrek. Want in nog een keer hetzelfde gezeik van voren af aan, daar zit ik totaal niet op te wachten. En ik acht Cruijff ook wel wat slimmer dan een ezel (die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot).
HR
Mooi he :) Men wil nu eenmaal graag zeiken en doen alsof ze het allemaal beter weten. Laat de mannen eerst eens wat neerzetten.
HR
HR

Suavimani
Legende

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Als het TH beslist wie het zou moeten worden, waarom valt die persoon dan ook niet onder de verantwoordelijkheid van het TH. Waarom wordt die persoon aan de zijkant neergezet?
HR
Wie zegt dat dat moet? Wie zegt dat de TM geen onderdeel van het TH wordt? Blind werd er door Bergkamp en Jonk buiten gehouden omdat hij aan de anti-Cruijff kant stond. Wanneer een Overmars TM wordt, is die noodzaak er niet, dan kan die gewoon in het TH worden opgenomen:

De Boer - 1e Elftal
Bergkamp - Assistent 1e Elftal
Jonk - Jeugdopleiding
Overmars - Transfers & contracten

De nieuwe CD neemt vervolgens de sponsoren en supporterszaken voor zijn rekening, de nieuwe FD zorgt voor een kloppend huishoudboekje en de nieuwe AD stuurt het geheel aan en vormt de verbinding tussen TH en directie.

Wat is daar in godsnaam mis mee? TH het voetbaltechnische gedeelte, directie de randzaken. Volgens mij is dat redelijk in de visie van Cruijff. Maar goed, ik zal het wel weer niet snappen.
HR
HR

tomti
Regelmatige invaller

Uit: Barcelona
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 22 mei 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juni 2012 om 11:38:04.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Klaas de Jager schreef:

(...)

Exact. Het gaat om die beslissingsbevoegdheid. zo'n TM als verbinding naar het TH kan geen enkele beslissing nemen maar is afhankelijk van hetgeen de AD besluit. En de RvC wil een AD uit eigen koker neerzetten. HR
Het lijkt mij dat de TM opdrachten krijgt van het Technisch Hart. Vervolgens legt het TH verantwoording af aan een Algemeen Directeur die als woordvoeder en gezich van de club fungeert, maar zich bij voorkeur niet met het technische verhaal bemoeit. Dit wil overigens niet zeggen dat hij geen verstand van voetbal hoeft te hebben, integendeel. Maar zoals ik het zie is het Cruijff er om te doen het TH zo te laten werken dat zij zonder welke tegenwerking dan ook al hun besluiten zo goed en snel mogelijk kunnen implementeren. Een faciliterende TM lijkt me hierin zeer welkom.

Cruijff wil geen TM en AD maar een voetbaldirecteur met beslissingsbevoegdheid. De functie van TM wordt al ingevuld, sterker, het meeste werk wat die zou moeten gaan doen ís al gedaan. Bovendien staat alles wat die nog zou moeten doen al volop in de steigers, en zou slechts nog verder gefacilteerd en gefiatteerd moeten worden door een voetbaldirecteur.En de RvC zou dit slechts aan de hand van de visie-Cruijff ( die compleet en allesomvattend op papier staat ) dienen te controleren, meer niet. HR
Als dit al zo is zie ik er verdomde weinig van terug. Zie mijn voorbeelden in de vorige post. Ik blijf erbij dat een voetbaldirecteur een te veel omvattende functie is om zich volledig op de transfermarkt te storten en dit lijkt mij van cruciaal belang. Ik hoor hier de naam Overmars vaak voorbij komen. Dit is absoluut niet de persoon die ik hiervoor in gedachten zou hebben. Het gaat erom dat je iemand hebt met veel connecties in de markt, desnoods een oud-zaakwaarnemer. Het kan niet zo zijn dat spelers die weg mogen met langdurige contracten blijven zitten. Je kan veel over Van Geel zeggen, maar contracten werden altijd op tijd verlengt en spelers altijd op het juiste moment verkocht. Dit mis ik in de huidige organisatie en ook in de organisatie die jij voorstelt.

Mocht het zo blijken te zijn dat Cruijff meegaat in het verhaal dat Wijers gisteren heeft afgestoken en dus gewoon vertrouwen uit gaat spreken tav de plannen die de RvC nu uit, dan doet ie zware concessies aan zijn eigen visie, puur om de vrede te bewaren....

Hiernaast vraag ik me af welke boodschap de BR deze RvC vorige week in het laatste gesprek dat men had heeft meegegeven.

Daar is in ieder geval niet gezegd :

"Wat er ook gebeurt, jullie komen er te zitten om de visie-Cruijff te faciliteren en op de uitvoering te controleren, niet meer en niet minder. Maak je er deelgenoot van, heb je inbreng binnen die visie, en neem vooral de inbreng die alle geledingen binnen de club hebben serieus, zorg dat je zsm in gesprek gaat met iedereen zodat je in no time aan kan sluiten op de weg die we vorig jaar zijn ingeslagen"

Maar daar is eerder gezegd :

"Geef Johan op voetbalgebied een beetje zijn zin, maar hou de touwtjes wel stevig in eigen handen. Vergeet de belangen van de aandeelhouders en sponsoren niet, beschouw die eerder als je eerste prioriteit, en hou dus de bedrijfsvoering en beursnotitie goed in de gaten, beter nog, wees daarin bepalend en leidend, wat anderen dan ook zeggen of menen aan visie te hebben. Wij weten het toch beter. Preek vernieuwing maar kom je ivoren toren niet uit en hou alles zoveel mogelijk bij het oude. Zo doen wij dat in de BR sinds december ook en dat gaat prima. Nu en dan een paar oplettende supportertjes die het door hebben, maar na een beetje geschreeuw geven we die een lolly en dan zijn ze ook weer blij en rustig. Succes en hou de boel eronder, Uri Joop en ik ( Hennie ) dekken jullie volledig in de rug"....
HR
Hier ben je volledig aan het speculeren tenzij je, zoals je in je reactie op mijn vorige post pretendeert, inside informatie hebt. Puur op wat ik opmaak uit de media zie ik geen enkele aanleiding om er van uit te gaan dat de nieuwe RVC Cruijff aan het tegenwerken is.
HR
HR

Its Me
Talent

Vak: 127
Reg.: 15 augustus 2011

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Het is jouw mening dat er een TD nodig is, het is de mening van Cruijff dat die niet nodig is.

We kunnen best discusseren over de relevantie van een TD. Maar die discussie is klaar wanneer men duidelijk maakt de visie van Cruijff te volgen. Dan komt er geen TD.

Maar die TD komt er dus wel, alleen noemen we het een technisch manager zodat er mensen zijn die het niet begrijpen.
HR
Het is niet mijn mening dat er een TD nodig is.

Ik zeg alleen als deze Wijers het heeft over een mannetje tussen een TH en Directie. Dan kun je in dat geval, denk ik, beter een TD boven zetten.
Omdat het dan qua bevoegdheden gewoon afgekaderd kan worden. Zoals in dit topic ook door meerdere wordt aangegeven.

Maar volgens de visie Cruijff komt er geen TD en ook geen TM of loopjongen of whatever. En die visie steun ik!
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Brasil schreef:

(...)

Mooi he :) Men wil nu eenmaal graag zeiken en doen alsof ze het allemaal beter weten. Laat de mannen eerst eens wat neerzetten.
HR
Ben ik het mee eens, ik kan het gewoonweg niet beoordelen en het kan ook gewoonweg iemand zijn die de taken op zich neemt wat Blind deed. Ik kan niet beoordelen wat hij nu precies deed, maar ik kan me zo voorstellen dat het meer operationele taken zijn rond het eerste elftal en rond de jeugd. Derhalve kan een keuze als zogenaamde verbindingsman juist wel goed zijn. Een Directeurd dient nl. het grote geheel te sturen en in de gaten te houden en zich niet met bepaalde details te bemoeien. Details die tegelijkertijd ontzettend belangrijk kunnen zijn. En ik kan me zo voorstellen dat het TH zo iemand er bij wil hebben. En zo niet dan zullen we daar vroeg of laat wel achter komen en dan pas kan ik gaan schieten. Dan pas weet ik zeker dat dit niet goed is. Nu weet ik duidelijk er niet genoeg vanaf om het verkeerd te vinden.
HR
HR

Suavimani
Legende

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Ben ik het mee eens, ik kan het gewoonweg niet beoordelen en het kan ook gewoonweg iemand zijn die de taken op zich neemt wat Blind deed. Ik kan niet beoordelen wat hij nu precies deed, maar ik kan me zo voorstellen dat het meer operationele taken zijn rond het eerste elftal en rond de jeugd. Derhalve kan een keuze als zogenaamde verbindingsman juist wel goed zijn. Een Directeurd dient nl. het grote geheel te sturen en in de gaten te houden en zich niet met bepaalde details te bemoeien. Details die tegelijkertijd ontzettend belangrijk kunnen zijn. En ik kan me zo voorstellen dat het TH zo iemand er bij wil hebben. En zo niet dan zullen we daar vroeg of laat wel achter komen en dan pas kan ik gaan schieten. Dan pas weet ik zeker dat dit niet goed is. Nu weet ik duidelijk er niet genoeg vanaf om het verkeerd te vinden.
HR
Dit lijkt me momenteel inderdaad de meest gezonde houding. Kalm doch alert. Eerst eens zien wat de bedoelingen zijn. Want die vraag om een TM kan goed van De Boer zelf afkomstig zijn, omdat Blind in die rol hem goed beviel.

Met de visie van Cruijff is een bepaalde weg ingezet, maar dat betekend niet dat je er gaandeweg niet achter kunt komen dat er aanpassingen nodig zijn. En als het TH beter denkt te kunnen functioneren met een 4e mannetje erbij, de TM, waarom zou dat dan niet de zegen van Cruijff kunnen hebben.

Zie het anders als het fine-tunen van de eerste opzet.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 96 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Technische staf en bestuur » Raad van Commissarissen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.